Majdnem kabrió – Citroën DS3 Cabrio teszt

Citroën DS3 Cabrio 1.2 PureTech 110 Style teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kabriónak hívják, de igazából csak félig az. A Citroën DS3 így is trendi, prémium, és élmény vele autózni. A kérdés csak az, hogy ki fogja megvenni ennyiért.


Kabrió? Nem teljesen. Elvileg Cabrióról van szó, ami a gyakorlatban nem teljesen állja meg a helyét. A klasszikus értelemben vett kabrióknál a B és C oszlopok teljesen eltűnnek, az ablakok keret nélküliek, itt viszont erről szó sincs. Csupán a mintákkal tarkított vászontetőt lehet elektromosan hátratolni, minden más marad a helyén. Ilyen alapon kabriónak lehetne nevezni egy nyitható panorámatetős egyterűt is. Kicsit úgy érzem, hogy kényszerből elkészítettek a franciák egy ilyen nyitott tetős autót és ráerőltették, hogy ez kabrió. Tegyük fel, hogy az, de sokkal inkább egy kupé-kabrió öszvérről van szó.

Hirdetés

Fiatal. A Citroën 2010-ben alkotta meg DS3 modelljét, melyet a francia márka a prémiumkategóriába pozicionált. Idén külön is vált a DS modellcsalád a Citroën névtől. A tesztautó ugyan még Citroën DS3 néven fut, aki azonban most akar vásárolni neki a DS 3-at kell keresnie. Jól látszik, hogy a helyesírás is változott. A korábbi márkanév eltűnt, és a DS3 ketté vált, pontosabban csak egy szóköz került bele, így immáron a DS 3 néven fut. A kabrió kivitel 2013-ban érkezett a piacra és két év után máris ráncfelvarrást kapott. Pontosabban csak lámpacserét, Euro 6-os motorokat, valamint új külső és belső színeket. Látvány szempontjából valóban csak a LED-es első és hátsó lámpák számítanak újnak, ezek viszont nagyon dizájnosak lettek és sokat dobnak a külső megjelenésen.

Sportos? A DS 3 amellett hogy prémiumos, még sportos is. Az orr rész dögös, a krómkeretes, tátongó harcsaszájban elnyújtott méhsejtrács formájú műanyagok fokozzák a látványt, amelyre a lökhárító két oldalán függőlegesen elhelyezett LED-es menetfény tesz rá még egy lapáttal. Hátul igaz, hogy megtalálható a diffúzort imitáló műanyag betét és a tetőspoiler, az összkép mégsem olyan hatásos, mint kellene. A belső viszont egyértelműen sportautós hangulatot idéz. Vaskos oldaltartású ülések, alul egyenesen lecsapott kormány és fémpedálok várnak a vezetőre. Az üléspozíció jó, a kormányzás pontos, a futómű sportos. Rossz minőségű utakon kellemetlen tud lenni, ilyenkor nagyokat üt, kanyarban viszont nem kell félni, dinamikusabban is lehet fordulni vele. A keménytetős kivitel vezetési élményét hozza, annyi különbséggel, hogy rossz úton érezhetően jobban csavarodik a karosszéria.

Új szívet kapott. A Citroën DS3 a modellfrissítéssel kapott egy új benzines erőforrást, amely a Cabrióba is bekerült. 1.,2 literes turbós csak háromhengeres. A 110 lóerő és a 205 Nm hallatán legyinthetünk, hogy ez bizony kevés, az alig több mint 1,1 tonnás súly miatt viszont fürgén mozog. A nyomaték már 1500 1/perces fordulatszámtól rendelkezésre áll, ez érezhető is, nem kell különösebben forgatni ahhoz, hogy dinamikusan gyorsítsunk. A vezetési élményen némileg ront a váltó, amely a sportos karakterhez képest kicsit hosszú úton jár, elég nyúlós, és a fokozatokban akár lekvárt is lehetne keverni vele, olyan holtjátéka van. Ezen még van mit javítani, továbbá egy hatodik fokozat is elférne benne, amellyel még tovább lehetne javítani a menetdinamikán és a fogyasztáson. Utóbbi többnyire városi használatban 6,5 l/100 km-re adódott, ami elfogadható érték amellett, hogy valóban élmény vele autózni.

Van miben javulni. Akárcsak a korábban nálunk járt keménytetős DS3-akban (alap benzinessel itt, takarékos dízellel itt) itt is fellelhetők azok a kellemetlen, főként kezelési nehézségek, mint a testvérmodellekben. A középkonzolon a műszeregységek elhelyezése nem eléggé átgondolt, csakúgy, mint a központi LCD kijelző menürendszere. Kellemetlen továbbá az is, hogy teljesen lenyitott tetővel - amikor a hátsó szélvédő is eltűnik, a belső középső tükör használhatatlan, ugyanis a legördülő vászon teljesen betakar.

Megéri? Szép is, jó is, azt leszámítva, hogy a csomagtérfedél nyílása bizony eléggé szűk, négy személy számára is élhető a DS 3, ráadásul akár öten is bele lehet ülni (próbáltuk, rövidebb utakra akár felnőttek számára is vállalhatóan). A tető is eltüntethető, ezzel a motorral a Cabrióért 6,4 milliót kérnek alapáron. A tesztautóban lévő néhány extra ezt az árat némileg megdobta, amely végül 7,85 milliónál állt meg. Nem tudom, ki fog újonnan ilyet venni ennyiért, ilyen áron már középkategóriás családi autót is lehet kapni. Nagy Citroën, pontosabban már csak DS 3 őrültnek kell lenni ahhoz, hogy valaki ezt bevállalja. Ha megteszi, akkor viszont biztos, hogy élvezni fogja a benne eltöltött összes levezetett órát.
Értékelés
Pozitív
Erős, csendes motor, jó menetdinamika, precíz kormány, jó futómű
Negatív
Hosszú úton járó és lötyögős váltó, szűk csomagtérnyílás, nem teljes értékű kabrió
Árak
Tesztmodell alapára
6 620 000 Ft (2015.08.29.)
Tesztautó ára
7 850 000 Ft (2015.08.29.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 1500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,8 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3948 mm
Szélesség:
1715 mm
Magasság:
1458 mm
Saját tömeg:
1090 kg
Össztömeg:
1598 kg
Tengelytáv:
2464 mm
Karosszéria-kivitel:
kabrió
Csomagtér:
245-980 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1400 mm
Belmagasság elöl:
920-990 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
940 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
940 mm
Csomagtér magassága:
520 mm
Csomagtér hossza:
660 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1300 mm
Raktérnyílás szélessége:
700 mm
Raktérnyílás magassága:
280 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális ötfokozatú
Nyomaték:
205 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,8 s
CO2-kibocsátás:
104 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:52
    Permalink

    A minap beszélgettem egy Citroenes mukival. Most folyik a DS márka elkülönítése. Ám a DS3 a teljesen nyilvánvaló C3 rokonság miatt még nem testesíti meg ezt. A DS 5 az első kimondottan önállónak szánt modell.

  • 2017.10.28. at 13:52
    Permalink

    Valamit nagyon nem értek a Citroennel kapcsolatban. Úgy volt, hogy bevezetnek egy prémium-almárkát, ami a DS névre hallgat. Ez a “Citroen Lexusa”(vagy csak lesz?), ha lehet így fogalmazni. Ehhez társult egy vadiúj embléma, amit megkapott a DS4 és a DS5 is, és ezen szintén rajta van. Mégis úgy emlegetik ezeket, mint Citroeneket. Olyan, mintha azt mondanánk, hogy Nissan Infiniti FX35 vagy Toyota Lexus RX300H. Vagy még nem létezik a DS márka, csak tervezik a bevezetését?

Vélemény, hozzászólás?