0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Családbarát kompakt az új Opel Meriva

Opel Meriva 1.4 Turbo 120 LE teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kilencven fokban nyitható ajtók – ez a legnagyobb újdonsága a kompakt Opel Merivának. De a jól bevált megoldásokkal is nagyon jó eredményre jutottak a tervezők.

Teszt
Műszaki adatok

Kétségkívül az ajtók a leglátványosabb részei az új Merivának, de ennél többet tud az autó. Sokkal többet

Kétségkívül az ajtók a leglátványosabb részei az új Merivának, de ennél többet tud az autó. Sokkal többet

Az Opel Meriva kommunikációja az egymással szembe nyíló utastér-ajtókra koncentrál, pedig az csak a hagyományos ajtó-elrendezésnél jobb két tekintetben, és pillanatok alatt elvérzik a tolóajtóval szemben. Könnyebb a hátsó ülésen elhelyezett gyermekülésbe rögzíteni a csemeténket azáltal, hogy nem kanyarban meghajolva kell bekapcsolni az övet. Ha bevásárlás után az orral kifelé álló autó hátsó ülésére akarjuk beszórni a bevásárlást, megkönnyíti a dolgunkat, hogy nem kell hátulról megkerülni a nyitott ajtót. Minden más esetben ugyanaz a használati érték, mint a normál ajtókkal, és ezzel együtt elmarad a tolóajtótól. Becsapós, hogy az autószalonban nyugodtan fel tudjuk tárni a 90 fokban nyíló ajtókat, mert úgy tényleg kényelmesebb a ki- és a beszállás. Szűk helyen azonban már gondot okozhat a hátsó ülés megközelítése.

Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk

Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk

Az jelenti a problémát, hogy ha csak résnyire tudjuk kinyitni a hátsó ajtót, akkor nem arccal, hanem háttal előre kell beszállni, miközben a támaszkodó láb nagyon elöl van. Erre van a B oszlopra rögzített kapaszkodó, de még így is csak a hátsó pad peremére érkezünk meg, és csak másodikra tudunk helyet foglalni az ülésben. Ezt követően még egyszer előre dőlünk, és a tőlünk messze lévő kilinccsel becsukjuk az ajtót. Elöl csak ez utóbbi, a tőlünk nagyon messze lévő kapaszkodó okoz problémát, az ajtózseb nem elég masszív ahhoz, hogy annál fogva húzzuk be a meglehetősen nehéz és bivalyerős ajtókitámasztó által rögzített fémdarabot. Lehet, hogy párezer kilométer alatt már kopik annyit a szerkezet, hogy ez nem jelenti majd rögtön az ajtókárpit leszakítását, de addigra úgyis megszokja a tulajdonos, hogy maga után kell húznia az ajtót.

Szürkében komor a beltér, nehezen különböztethető meg a középkonzol rengeteg apró gombja. Az elektromos rögzítőfék széria. Jól szolgál

Szürkében komor a beltér, nehezen különböztethető meg a középkonzol rengeteg apró gombja. Az elektromos rögzítőfék széria. Jól szolgál

De ha egyszer sikerrel leküzdöttük a bejutás körüli nehézségeket, nagyon jó minőségű anyagokkal és tágas térrel vár minket a Meriva. Az általunk kipróbált Enjoy felszereltségű autó belseje nagyon komorra sikerült, ugyanolyan színű volt a felső betét, mint maga a műszerfal és a kárpitok. Kilométeres, egyhangú szürke felületek, de legalább nincs, ami zavaróan tükröződne a szélvédőn. A gomboknál alkalmazott vékonyka króm keret nem tudta oldani a szürkeséget, ahogy a középkonzol rengeteg egyforma gombjának rengeteg fehér felirata se. Az általunk tesztelt változat egyébként a kakukktojás, ennél csak szebb és színesebb belső terek választhatóak. Az anyagminőség azonban mindegyikben egyforma, és nagyon jó. Puhák az anyagok ott, ahol kell, például ahol a könyökünket pihentetjük, elegáns a műszerek króm gyűrűje. A menet közbeni szórakozásról mindössze egy rádió gondoskodik, de gondolván a hordozható médialejátszókra, elöl és hátul is van egy-egy 12 V-os csatlakozó, az első ülések támlájából asztalokat lehet kihajtatni, oda lehet rögzíteni a DVD lejátszót. A hátsó üléspad egyébként egy három részre osztott ülőalkalmatosság, amelynél a két szélső utas élvezhet minden kényelmi szolgáltatást. Ezeket hosszában lehet tologatni, a középső, kevésbé kényelmes párnázású résznél csak a ledöntés létezik, mint egyetlen mozgatási lehetőség. Ennek megfelelően a csomagtér maximalizálásakor csak két ülőhely van hátul, minimális méretű lábtérrel. Ha azonban megelégszünk az alaphelyzetben 400 literes, szabályos téglatest formájú csomagtérrel, akár nagyra nőtt emberek is kényelmesen utazhatnak a hátsó sorban is.

Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló

Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló

A rakteret egyébként könnyű megpakolni a nagyméretű, mélyről nyíló ajtón keresztül, és a bővítést is el lehet végezni a raktér irányából – igaz az ülések ledöntéséhez meghúzandó szíjak eléréséhez nyújtózkodni kell. Minden esetben a középső ülésrész ledöntésével indul a bővítés, amíg ugyanis azt nem tüntettük el a padlóban, a szélső üléstámlákat nem tudjuk eltüntetni, azok megakadnak a középső ülőlapon. Bővítés után tényleg szó szerint sík padlós a pontosan 1,5 köbméteres raktér. A hátsó rész alatt egy lapos, fedett rész, majd egy szinttel ez alatt szükségpótkerék található. Ha nem vigyázunk, könnyen az 530 kg-os terhelhetőség fölé mehetünk, vannak olyan kisautók is, amelyek 0,6 tonnával lehet megpakolni.

Nagyon sok úthibát kirugóz a felfüggesztés, nem túl nagy a 16-os felni

Nagyon sok úthibát kirugóz a felfüggesztés, nem túl nagy a 16-os felni

Azonban nem sokáig fog a Meriva tulaj ezen bosszankodni, hiszen csak kevésszer fogja teherhordásra használni az autót, az ugyanis sokkal jobb személyszállító. Kényelmes a felfüggesztése, elképesztő, mennyi mindent képes nem egyszerűen kirugózni, hanem nyom nélkül elnyelni a futómű. Még a nagy ütésekkel járó keresztirányú úthibák is csak nagyon tompítottan jutnak el a Meriva utasaihoz, akikben könnyen a tévképzet alakulhat ki, hogy Magyarországon jó minőségűek az utak. Mindeközben az irányíthatóság is megfelelő, természetesen nem egy sportkocsi, ahhoz túlságosan is nagy az oldaldőlés kanyarban, de határhelyzetben jól uralható módon négy keréken sodródik, és csak kicsit csóválja a hátsó részét bekapcsolt menetstabilizálóval. Jól eltalálták a kormányzáshoz szükséges erőt, könnyű, de nem túl könnyű a volán tekerése, az ötfokozatú kézi váltó karja is könnyedén mozog.

Igaz, de becsapós a Turbo felirat. A 120 lóerős motor olyan, amilyennek egy jó − és nagy − szívómotornak lennie kell. Nyomatékos és csendes Igaz, de becsapós a Turbo felirat. A 120 lóerős motor olyan, amilyennek egy jó − és nagy − szívómotornak lennie kell. Nyomatékos és csendes

Igaz, de becsapós a Turbo felirat. A 120 lóerős motor olyan, amilyennek egy jó − és nagy − szívómotornak lennie kell. Nyomatékos és csendes

Az 1,4 literes turbómotor egy újabb változata dolgozott a rövidke motorháztető alatt, különös ismertetőjele, hogy egy pillanatig se feltételezné a használója a feltöltést, ha nem emlékeztetné a hátsó ajtón olvasható felirat erre. Húsz lóerővel, 120-ra csökkent a teljesítménye, ennek megfelelően még az a mérsékelt dinamizmus is eltűnt belőle, ami a 140 lóerősben tapasztalható. De ezen egy pillanatig se bánkódjunk, hiszen egy nagyon jó szívómotor lett így belőle. Lényegében már alapjárattól jelen van a turbó rásegítése, ezért nem lehet érezni lökésszerű teljesítmény-növekedést. Visszafogottan, de tétovázás nélkül viszi a biztonsági szempontból szükséges merevítések miatt nem éppen könnyű karosszériát a motor. Magas fordulaton se lesz erős, de a hangját is ugyanolyan jól titkolja, mint teljesítményét. Ilyen karakterű motor illik egy családi autóhoz, nyugodt, észrevétlenül végzi a dolgát. Mindez nagyrészt annak köszönhető, hogy nagyon hosszú váltót csatoltak hozzá, ötödikben 100-nál 2300-at forog a motor, ami magyarázat lehet lanyhaságára.

Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik

Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik

Azonban mégsem ez lesz az oka viszonylagos ritkaságának, hanem az ára. Abszolút értékben egész jó áron adják az autót, de a feláras extrák listája már megkérdőjelezi egyes modellváltozatok létjogosultságát. Például a 120 lóerős turbómotor felára az 1,4-es szívóhoz képest 220 000 forint, további 80 000 forintért 140 lóerős motort és hatfokozatú váltót kapunk. A dízeleknél ennél is kiélezettebb a helyzet, az 1,3-as CDTI 75 és 95 lóerős változata között mindössze húszezer forint az eltérés, az 1.7 CDTI 110 és 130 lóerős kivitele között 41 000 forint a differencia. Ilyen elenyésző különbségeknél nincs értelme a lóerőkön spórolni. Az extrák megválasztásánál is észnél kell lenni. Az általunk kipróbált Merivában nagyon jól a rádió, de 150 000 forint a felára. Ennél mindössze 70 000 forinttal kérnek többet a beépített navigációs rendszerért, amely rögtön a magyar nyelv ismeretére is megtanítja az autót. Vajon a középső Enjoy szinten miért feláras extra a fedélzeti számítógép, ha mindössze 8000 forintot számláznak érte? Rejtély.

Tetszetős forma, tágas beltér, kényelmes futómű és jó ár. Kell ennél több egy családi autónak?

Tetszetős forma, tágas beltér, kényelmes futómű és jó ár. Kell ennél több egy családi autónak?

Egy kis odafigyeléssel a lehető legtöbbet tudjuk kihozni az Opel Merivából, igaz csak teljesítmény terén, a helykínálat és a belső variálhatóság tekintetében nincs különbség. Kényelmes felfüggesztés, kényelmes motorok, versenyképes ár. Manapság nincs ennél többre szüksége egy családi autónak ahhoz, hogy boldoggá tegye tulajdonosait. Az ajtókat szokni kell majd kezdetben, de egy kis szépséghiba még nem a világ.

Méretek

Hosszúság: 4288 mm
Szélesség: 1812 mm
Magasság: 1615 mm
Saját tömeg: 1360 kg
Össztömeg: 1890 kg
Terhelhetőség: 530 kg
Tengelytáv: 2644 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 400 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1364 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték: 175 Nm 1750-4800 1/min-nél
Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 4800-6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 188 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,5 s
CO2-kibocsátás: 156 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,7 l/100km

Értékelés

Pozitív
Tágas utastér, jó minőségérzet, jó ár/érték arány, kényelmes rugózás, nagy csomagtartó
Negatív
Sok egyforma gomb a középkonzolon, lomha motor, szürkében lehangoló a beltér

Árak

Tesztmodell alapára 4 Ft (2010. augusztus 31.)
Tesztmodell ára 4 669 000 Ft (2010. augusztus 31.)
Ez is érdekes lehet:
 

Újabb Toyota-visszahívás, és ami mögötte van

Újfent egy rakás autót érintő visszahívást jelentett be a Toyota, hát adja magát a kérdés: ez...

Piaci körkép: olcsó, családi autót 250 ezerért

Olcsónak ígérkező fenntartás és szerény ár mellett, ha lehet férjen be a család. Meg lehet oldani...

30 éves a BMW M5

A BMW M részlege stílusosan egy kis gumifüstöléssel ünnepel, mi meg egy képes visszatekintéssel...

Mercedes-Benz E 270 CDI Automata Avantgarde, 2004 - használtteszt

Ha a 10 éves E-osztályos Mercedesek között nézzük a próbált példányt, akkor drága. Jellemzőihez...

Egy dögös 18 évest fog kisorsolni az Opel

Dizájnpályázatot hirdet az Opel. Megvalósítja a legtetszetősebb Corsa-dizájnt, és egy 18 éves...

Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága...

Nyárigumi-teszt 2014 – az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket. Bőven van meglepetés és különbség is az abroncsok...

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól...

Automata váltó: kell-e félni tőle?

Nem is olyan rég még sokan idegenkedtek tőle, mára mind jobb barátunk az automata váltó. De mire...
 

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Más ház, más szokás - Peugeot 308 teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól nem fogjuk elcsapni a gyomrunkat sem.


Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Cosmo Automata teszt

Heten, mint a gonoszok? Opel Zafira Tourer teszt Videó

Túrázáshoz ideális csúcsdízelével, automataváltóval járt nálunk a hétüléses Opel Zafira Tourer. Vajon hány felnőtt számára számít kellemes utazóautónak?


Opel Vivaro Tour Cosmo 2.0 CDTI ecoFLEX teszt

Spórolós, olcsó, tágas - Opel Vivaro ecoFLEX teszt

Új, Euro5-normás, fogyasztás-optimalizált alapmotorjával járt nálunk az Opel legnagyobb személyszállítója, a Vivaro.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Tankolási szokásaink: így hagyunk egy rakás pénzt a kutakon

Kit érdekel néhány forint?

14 órája – Sztori

Hetente többször is változhat az üzemanyagok ára, s ha nincs is csúcson, magas. Körbekérdeztünk, hogy ki, hol, mikor és mennyiért tankol.


A T2-es Transporter búcsúvideója

Megható videón az utolsó faros VW Videó

Tegnap – Sztori

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett legendás kisbuszáról.


Videón a Ford F-150 nyúzópróbája

Sófürdő, rázópad és csapatás rossz úton Videó

2 napja – Sztori

Az F-150-est mutató videók Amerika legnépszerűbb pickupján túl azért is érdekesek, mert megnézhetjük, miként tesztelnek az autógyártók.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Idén visszafogja a termelést az Opel

10 százalékkal kevesebb Opel készül idén

Tavaly – Autósvilág hírei

A gyengélkedő európai autóeladások miatt vesznek vissza a termelésből, a 2011-es 1,19 millió helyett 2013-ban csak 845 000 autót akarnak gyártani.


Piaci körkép: olcsó, családi autót 250 ezerért

Akár öten autózni a lehető legolcsóbban

Tegnap – Használtautó

Olcsónak ígérkező fenntartás és szerény ár mellett, ha lehet férjen be a család. Meg lehet oldani ezt a kihívást negyedmillió forintból?


Opel Insignia Nascar-ruhában

Megérkezett a legdurvább Opel Insignia

2 éve – Autósvilág hírei

Földet súrolja a húsz colos felnikre ültetett villámos limuzin, motorja 325 helyett 375 lóerős csúcsteljesítményre képes.


Használtautó.hu

OPEL MERIVA 1.7 CDTI Enjoy ALUFELNI/BŐRKORMÁNY

OPEL MERIVA 1.7 CDTI E...

Ár: 990.000 Ft

Évjárat: 2006 / 6

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

OPEL MERIVA 1.4 T Active

OPEL MERIVA 1.4 T Active

Ár: 4.499.000 Ft

Évjárat: 2014 / 1

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

OPEL MERIVA 1.4 Essentia FRISS VEZÉRLÉSCSERE

OPEL MERIVA 1.4 Essent...

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó