0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Családbarát kompakt az új Opel Meriva

Opel Meriva 1.4 Turbo 120 LE teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kilencven fokban nyitható ajtók – ez a legnagyobb újdonsága a kompakt Opel Merivának. De a jól bevált megoldásokkal is nagyon jó eredményre jutottak a tervezők.

Teszt
Műszaki adatok

Kétségkívül az ajtók a leglátványosabb részei az új Merivának, de ennél többet tud az autó. Sokkal többet

Kétségkívül az ajtók a leglátványosabb részei az új Merivának, de ennél többet tud az autó. Sokkal többet

Az Opel Meriva kommunikációja az egymással szembe nyíló utastér-ajtókra koncentrál, pedig az csak a hagyományos ajtó-elrendezésnél jobb két tekintetben, és pillanatok alatt elvérzik a tolóajtóval szemben. Könnyebb a hátsó ülésen elhelyezett gyermekülésbe rögzíteni a csemeténket azáltal, hogy nem kanyarban meghajolva kell bekapcsolni az övet. Ha bevásárlás után az orral kifelé álló autó hátsó ülésére akarjuk beszórni a bevásárlást, megkönnyíti a dolgunkat, hogy nem kell hátulról megkerülni a nyitott ajtót. Minden más esetben ugyanaz a használati érték, mint a normál ajtókkal, és ezzel együtt elmarad a tolóajtótól. Becsapós, hogy az autószalonban nyugodtan fel tudjuk tárni a 90 fokban nyíló ajtókat, mert úgy tényleg kényelmesebb a ki- és a beszállás. Szűk helyen azonban már gondot okozhat a hátsó ülés megközelítése.

Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk

Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk

Az jelenti a problémát, hogy ha csak résnyire tudjuk kinyitni a hátsó ajtót, akkor nem arccal, hanem háttal előre kell beszállni, miközben a támaszkodó láb nagyon elöl van. Erre van a B oszlopra rögzített kapaszkodó, de még így is csak a hátsó pad peremére érkezünk meg, és csak másodikra tudunk helyet foglalni az ülésben. Ezt követően még egyszer előre dőlünk, és a tőlünk messze lévő kilinccsel becsukjuk az ajtót. Elöl csak ez utóbbi, a tőlünk nagyon messze lévő kapaszkodó okoz problémát, az ajtózseb nem elég masszív ahhoz, hogy annál fogva húzzuk be a meglehetősen nehéz és bivalyerős ajtókitámasztó által rögzített fémdarabot. Lehet, hogy párezer kilométer alatt már kopik annyit a szerkezet, hogy ez nem jelenti majd rögtön az ajtókárpit leszakítását, de addigra úgyis megszokja a tulajdonos, hogy maga után kell húznia az ajtót.

Szürkében komor a beltér, nehezen különböztethető meg a középkonzol rengeteg apró gombja. Az elektromos rögzítőfék széria. Jól szolgál

Szürkében komor a beltér, nehezen különböztethető meg a középkonzol rengeteg apró gombja. Az elektromos rögzítőfék széria. Jól szolgál

De ha egyszer sikerrel leküzdöttük a bejutás körüli nehézségeket, nagyon jó minőségű anyagokkal és tágas térrel vár minket a Meriva. Az általunk kipróbált Enjoy felszereltségű autó belseje nagyon komorra sikerült, ugyanolyan színű volt a felső betét, mint maga a műszerfal és a kárpitok. Kilométeres, egyhangú szürke felületek, de legalább nincs, ami zavaróan tükröződne a szélvédőn. A gomboknál alkalmazott vékonyka króm keret nem tudta oldani a szürkeséget, ahogy a középkonzol rengeteg egyforma gombjának rengeteg fehér felirata se. Az általunk tesztelt változat egyébként a kakukktojás, ennél csak szebb és színesebb belső terek választhatóak. Az anyagminőség azonban mindegyikben egyforma, és nagyon jó. Puhák az anyagok ott, ahol kell, például ahol a könyökünket pihentetjük, elegáns a műszerek króm gyűrűje. A menet közbeni szórakozásról mindössze egy rádió gondoskodik, de gondolván a hordozható médialejátszókra, elöl és hátul is van egy-egy 12 V-os csatlakozó, az első ülések támlájából asztalokat lehet kihajtatni, oda lehet rögzíteni a DVD lejátszót. A hátsó üléspad egyébként egy három részre osztott ülőalkalmatosság, amelynél a két szélső utas élvezhet minden kényelmi szolgáltatást. Ezeket hosszában lehet tologatni, a középső, kevésbé kényelmes párnázású résznél csak a ledöntés létezik, mint egyetlen mozgatási lehetőség. Ennek megfelelően a csomagtér maximalizálásakor csak két ülőhely van hátul, minimális méretű lábtérrel. Ha azonban megelégszünk az alaphelyzetben 400 literes, szabályos téglatest formájú csomagtérrel, akár nagyra nőtt emberek is kényelmesen utazhatnak a hátsó sorban is.

Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló

Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló

A rakteret egyébként könnyű megpakolni a nagyméretű, mélyről nyíló ajtón keresztül, és a bővítést is el lehet végezni a raktér irányából – igaz az ülések ledöntéséhez meghúzandó szíjak eléréséhez nyújtózkodni kell. Minden esetben a középső ülésrész ledöntésével indul a bővítés, amíg ugyanis azt nem tüntettük el a padlóban, a szélső üléstámlákat nem tudjuk eltüntetni, azok megakadnak a középső ülőlapon. Bővítés után tényleg szó szerint sík padlós a pontosan 1,5 köbméteres raktér. A hátsó rész alatt egy lapos, fedett rész, majd egy szinttel ez alatt szükségpótkerék található. Ha nem vigyázunk, könnyen az 530 kg-os terhelhetőség fölé mehetünk, vannak olyan kisautók is, amelyek 0,6 tonnával lehet megpakolni.

Nagyon sok úthibát kirugóz a felfüggesztés, nem túl nagy a 16-os felni

Nagyon sok úthibát kirugóz a felfüggesztés, nem túl nagy a 16-os felni

Azonban nem sokáig fog a Meriva tulaj ezen bosszankodni, hiszen csak kevésszer fogja teherhordásra használni az autót, az ugyanis sokkal jobb személyszállító. Kényelmes a felfüggesztése, elképesztő, mennyi mindent képes nem egyszerűen kirugózni, hanem nyom nélkül elnyelni a futómű. Még a nagy ütésekkel járó keresztirányú úthibák is csak nagyon tompítottan jutnak el a Meriva utasaihoz, akikben könnyen a tévképzet alakulhat ki, hogy Magyarországon jó minőségűek az utak. Mindeközben az irányíthatóság is megfelelő, természetesen nem egy sportkocsi, ahhoz túlságosan is nagy az oldaldőlés kanyarban, de határhelyzetben jól uralható módon négy keréken sodródik, és csak kicsit csóválja a hátsó részét bekapcsolt menetstabilizálóval. Jól eltalálták a kormányzáshoz szükséges erőt, könnyű, de nem túl könnyű a volán tekerése, az ötfokozatú kézi váltó karja is könnyedén mozog.

Igaz, de becsapós a Turbo felirat. A 120 lóerős motor olyan, amilyennek egy jó − és nagy − szívómotornak lennie kell. Nyomatékos és csendes Igaz, de becsapós a Turbo felirat. A 120 lóerős motor olyan, amilyennek egy jó − és nagy − szívómotornak lennie kell. Nyomatékos és csendes

Igaz, de becsapós a Turbo felirat. A 120 lóerős motor olyan, amilyennek egy jó − és nagy − szívómotornak lennie kell. Nyomatékos és csendes

Az 1,4 literes turbómotor egy újabb változata dolgozott a rövidke motorháztető alatt, különös ismertetőjele, hogy egy pillanatig se feltételezné a használója a feltöltést, ha nem emlékeztetné a hátsó ajtón olvasható felirat erre. Húsz lóerővel, 120-ra csökkent a teljesítménye, ennek megfelelően még az a mérsékelt dinamizmus is eltűnt belőle, ami a 140 lóerősben tapasztalható. De ezen egy pillanatig se bánkódjunk, hiszen egy nagyon jó szívómotor lett így belőle. Lényegében már alapjárattól jelen van a turbó rásegítése, ezért nem lehet érezni lökésszerű teljesítmény-növekedést. Visszafogottan, de tétovázás nélkül viszi a biztonsági szempontból szükséges merevítések miatt nem éppen könnyű karosszériát a motor. Magas fordulaton se lesz erős, de a hangját is ugyanolyan jól titkolja, mint teljesítményét. Ilyen karakterű motor illik egy családi autóhoz, nyugodt, észrevétlenül végzi a dolgát. Mindez nagyrészt annak köszönhető, hogy nagyon hosszú váltót csatoltak hozzá, ötödikben 100-nál 2300-at forog a motor, ami magyarázat lehet lanyhaságára.

Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik

Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik

Azonban mégsem ez lesz az oka viszonylagos ritkaságának, hanem az ára. Abszolút értékben egész jó áron adják az autót, de a feláras extrák listája már megkérdőjelezi egyes modellváltozatok létjogosultságát. Például a 120 lóerős turbómotor felára az 1,4-es szívóhoz képest 220 000 forint, további 80 000 forintért 140 lóerős motort és hatfokozatú váltót kapunk. A dízeleknél ennél is kiélezettebb a helyzet, az 1,3-as CDTI 75 és 95 lóerős változata között mindössze húszezer forint az eltérés, az 1.7 CDTI 110 és 130 lóerős kivitele között 41 000 forint a differencia. Ilyen elenyésző különbségeknél nincs értelme a lóerőkön spórolni. Az extrák megválasztásánál is észnél kell lenni. Az általunk kipróbált Merivában nagyon jól a rádió, de 150 000 forint a felára. Ennél mindössze 70 000 forinttal kérnek többet a beépített navigációs rendszerért, amely rögtön a magyar nyelv ismeretére is megtanítja az autót. Vajon a középső Enjoy szinten miért feláras extra a fedélzeti számítógép, ha mindössze 8000 forintot számláznak érte? Rejtély.

Tetszetős forma, tágas beltér, kényelmes futómű és jó ár. Kell ennél több egy családi autónak?

Tetszetős forma, tágas beltér, kényelmes futómű és jó ár. Kell ennél több egy családi autónak?

Egy kis odafigyeléssel a lehető legtöbbet tudjuk kihozni az Opel Merivából, igaz csak teljesítmény terén, a helykínálat és a belső variálhatóság tekintetében nincs különbség. Kényelmes felfüggesztés, kényelmes motorok, versenyképes ár. Manapság nincs ennél többre szüksége egy családi autónak ahhoz, hogy boldoggá tegye tulajdonosait. Az ajtókat szokni kell majd kezdetben, de egy kis szépséghiba még nem a világ.

Értékelés

Pozitív
Tágas utastér, jó minőségérzet, jó ár/érték arány, kényelmes rugózás, nagy csomagtartó
Negatív
Sok egyforma gomb a középkonzolon, lomha motor, szürkében lehangoló a beltér

Árak

Tesztmodell alapára 4 Ft (2010. augusztus 31.)
Tesztmodell ára 4 669 000 Ft (2010. augusztus 31.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4288 mm
Szélesség: 1812 mm
Magasság: 1615 mm
Saját tömeg: 1360 kg
Össztömeg: 1890 kg
Terhelhetőség: 530 kg
Tengelytáv: 2644 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 400 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1364 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték: 175 Nm 1750-4800 1/min-nél
Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 4800-6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 188 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,5 s
CO2-kibocsátás: 156 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,7 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Jövő héttől még olcsóbb lehet a benzin és a gázolaj

Bár a héten számottevően apadtak a szeptember közepe óta folyamatosan mérséklődő üzemanyagárak...

Opel Corsa E: minden eddiginél finomabb, okosabb, takarékosabb

Nem forradalmi, de azért minden eddiginél jobb a legújabb Opel Corsa. 2 990 000 forinttól rendelhető...

Szerelem: veterán kereklámpás Ladák

A régi Lada ma már kultikus autó, főleg ha Zsiguli. Négyet próbáltunk 1971 és 1980 közöttről...

Elsőként hoztuk el az új Opel Vivaro tesztautót, elsőként is szedtük szét

Nem kell mindig rosszra gondolni. A kocsi jó, csak én voltam béna. Egy műszerfalba csúszott belépőkártya...

Volkswagen Golf III 1.4 CL, 1994 - használtteszt

Aligha van ma szebb 20 éves Golf III itthon, mint a Volkswagen-találkozó nyereményautója. Újdonsült...

Kedvenc videoklipjeim, amikben az autó is főszereplő

A zene önmagában is jó, némelyik klipről viszont az az érzésem, direkt autórajongóknak készültek...

Körkép: a piac legkisebb autói. Egyben a legolcsóbbak is?

Speciális csoportban, az ötajtós miniautók között néztünk szét, azt keresve, hogy mennyiért kaphatunk...

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben...

Jack Nicholson 1972-es Mercedes-Benz 600-asa ma múzeumi ritkaság

A korszak legjobb luxusautója, a Mercedes 600-as híres és hírhedt tulajokat vonzott. Ez a csodásan...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Már csak egy madzag kéne. Kia Soul teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó, de végül győz a jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Egy német autós újságíró felgyújtotta kínai BMW X5 hamisítványát

Kolléga, minek vettél kínai hamisítványt? Videó

8 órája – Sztori

A veteránszakíró Wolfgang Blaubénak nem jött be autója. Fel is gyújtotta TV-kamerák előtt. Mégis mit várt a kínai hamisítványtól?


Veterán ritkaság: Opel Ascona Voll kabrió 1983-ból

Az ismeretlen vászontetős - Opel Ascona kabrió

16 órája – Sztori

Mitől lesz egy kocka-Ascona érdekes veterán? Hogy a kétajtósra épített és gyárinak elismert, de kisszériás kabrió. Ugye, hogy különleges?


Virtuáltuning visszafelé: sportkocsik fapadosan

Kéne a Dacia-kerekű AMG Merci?

Tegnap – Sztori

X-Tomi új területen mutatta meg magát. Szupersportkocsik fapados változatát készítette el. Lamborghini, McLaren és Ferrari lemezfelniken.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL MERIVA 1.6 16V Cosmo Easytronic //1 TULAJ - SÉRMENTES - 71.000

OPEL MERIVA 1.6 16V Co...

Ár: 1.480.000 Ft

Évjárat: 2004 / 7

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

OPEL MERIVA 1.4 Enjoy 7 KM ! ÚJ AUTÓ! TÉLIKERÉKKEL!

OPEL MERIVA 1.4 Enjoy...

Ár: 3.995.000 Ft

Évjárat: 2013 / 4

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

OPEL MERIVA 1.4 Enjoy 1.tulaj.szervizkönyv.97.000Km!

OPEL MERIVA 1.4 Enjoy...

Ár: 1.645.000 Ft

Évjárat: 2008 / 12

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó