0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Családbarát kompakt az új Opel Meriva

Opel Meriva 1.4 Turbo 120 LE teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kilencven fokban nyitható ajtók – ez a legnagyobb újdonsága a kompakt Opel Merivának. De a jól bevált megoldásokkal is nagyon jó eredményre jutottak a tervezők.

Teszt
Műszaki adatok

Kétségkívül az ajtók a leglátványosabb részei az új Merivának, de ennél többet tud az autó. Sokkal többet

Kétségkívül az ajtók a leglátványosabb részei az új Merivának, de ennél többet tud az autó. Sokkal többet

Az Opel Meriva kommunikációja az egymással szembe nyíló utastér-ajtókra koncentrál, pedig az csak a hagyományos ajtó-elrendezésnél jobb két tekintetben, és pillanatok alatt elvérzik a tolóajtóval szemben. Könnyebb a hátsó ülésen elhelyezett gyermekülésbe rögzíteni a csemeténket azáltal, hogy nem kanyarban meghajolva kell bekapcsolni az övet. Ha bevásárlás után az orral kifelé álló autó hátsó ülésére akarjuk beszórni a bevásárlást, megkönnyíti a dolgunkat, hogy nem kell hátulról megkerülni a nyitott ajtót. Minden más esetben ugyanaz a használati érték, mint a normál ajtókkal, és ezzel együtt elmarad a tolóajtótól. Becsapós, hogy az autószalonban nyugodtan fel tudjuk tárni a 90 fokban nyíló ajtókat, mert úgy tényleg kényelmesebb a ki- és a beszállás. Szűk helyen azonban már gondot okozhat a hátsó ülés megközelítése.

Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk

Hosszában állítható a második sor, a középső ülés egyetlen variációja, ha lehajtjuk

Az jelenti a problémát, hogy ha csak résnyire tudjuk kinyitni a hátsó ajtót, akkor nem arccal, hanem háttal előre kell beszállni, miközben a támaszkodó láb nagyon elöl van. Erre van a B oszlopra rögzített kapaszkodó, de még így is csak a hátsó pad peremére érkezünk meg, és csak másodikra tudunk helyet foglalni az ülésben. Ezt követően még egyszer előre dőlünk, és a tőlünk messze lévő kilinccsel becsukjuk az ajtót. Elöl csak ez utóbbi, a tőlünk nagyon messze lévő kapaszkodó okoz problémát, az ajtózseb nem elég masszív ahhoz, hogy annál fogva húzzuk be a meglehetősen nehéz és bivalyerős ajtókitámasztó által rögzített fémdarabot. Lehet, hogy párezer kilométer alatt már kopik annyit a szerkezet, hogy ez nem jelenti majd rögtön az ajtókárpit leszakítását, de addigra úgyis megszokja a tulajdonos, hogy maga után kell húznia az ajtót.

Szürkében komor a beltér, nehezen különböztethető meg a középkonzol rengeteg apró gombja. Az elektromos rögzítőfék széria. Jól szolgál

Szürkében komor a beltér, nehezen különböztethető meg a középkonzol rengeteg apró gombja. Az elektromos rögzítőfék széria. Jól szolgál

De ha egyszer sikerrel leküzdöttük a bejutás körüli nehézségeket, nagyon jó minőségű anyagokkal és tágas térrel vár minket a Meriva. Az általunk kipróbált Enjoy felszereltségű autó belseje nagyon komorra sikerült, ugyanolyan színű volt a felső betét, mint maga a műszerfal és a kárpitok. Kilométeres, egyhangú szürke felületek, de legalább nincs, ami zavaróan tükröződne a szélvédőn. A gomboknál alkalmazott vékonyka króm keret nem tudta oldani a szürkeséget, ahogy a középkonzol rengeteg egyforma gombjának rengeteg fehér felirata se. Az általunk tesztelt változat egyébként a kakukktojás, ennél csak szebb és színesebb belső terek választhatóak. Az anyagminőség azonban mindegyikben egyforma, és nagyon jó. Puhák az anyagok ott, ahol kell, például ahol a könyökünket pihentetjük, elegáns a műszerek króm gyűrűje. A menet közbeni szórakozásról mindössze egy rádió gondoskodik, de gondolván a hordozható médialejátszókra, elöl és hátul is van egy-egy 12 V-os csatlakozó, az első ülések támlájából asztalokat lehet kihajtatni, oda lehet rögzíteni a DVD lejátszót. A hátsó üléspad egyébként egy három részre osztott ülőalkalmatosság, amelynél a két szélső utas élvezhet minden kényelmi szolgáltatást. Ezeket hosszában lehet tologatni, a középső, kevésbé kényelmes párnázású résznél csak a ledöntés létezik, mint egyetlen mozgatási lehetőség. Ennek megfelelően a csomagtér maximalizálásakor csak két ülőhely van hátul, minimális méretű lábtérrel. Ha azonban megelégszünk az alaphelyzetben 400 literes, szabályos téglatest formájú csomagtérrel, akár nagyra nőtt emberek is kényelmesen utazhatnak a hátsó sorban is.

Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló

Alaphelyzetben is elég nagy a raktér, padlója alatt egy lapos rekesz, még lejjebb szükségpótkerék található. Bővítés után sík a padló

A rakteret egyébként könnyű megpakolni a nagyméretű, mélyről nyíló ajtón keresztül, és a bővítést is el lehet végezni a raktér irányából – igaz az ülések ledöntéséhez meghúzandó szíjak eléréséhez nyújtózkodni kell. Minden esetben a középső ülésrész ledöntésével indul a bővítés, amíg ugyanis azt nem tüntettük el a padlóban, a szélső üléstámlákat nem tudjuk eltüntetni, azok megakadnak a középső ülőlapon. Bővítés után tényleg szó szerint sík padlós a pontosan 1,5 köbméteres raktér. A hátsó rész alatt egy lapos, fedett rész, majd egy szinttel ez alatt szükségpótkerék található. Ha nem vigyázunk, könnyen az 530 kg-os terhelhetőség fölé mehetünk, vannak olyan kisautók is, amelyek 0,6 tonnával lehet megpakolni.

Nagyon sok úthibát kirugóz a felfüggesztés, nem túl nagy a 16-os felni

Nagyon sok úthibát kirugóz a felfüggesztés, nem túl nagy a 16-os felni

Azonban nem sokáig fog a Meriva tulaj ezen bosszankodni, hiszen csak kevésszer fogja teherhordásra használni az autót, az ugyanis sokkal jobb személyszállító. Kényelmes a felfüggesztése, elképesztő, mennyi mindent képes nem egyszerűen kirugózni, hanem nyom nélkül elnyelni a futómű. Még a nagy ütésekkel járó keresztirányú úthibák is csak nagyon tompítottan jutnak el a Meriva utasaihoz, akikben könnyen a tévképzet alakulhat ki, hogy Magyarországon jó minőségűek az utak. Mindeközben az irányíthatóság is megfelelő, természetesen nem egy sportkocsi, ahhoz túlságosan is nagy az oldaldőlés kanyarban, de határhelyzetben jól uralható módon négy keréken sodródik, és csak kicsit csóválja a hátsó részét bekapcsolt menetstabilizálóval. Jól eltalálták a kormányzáshoz szükséges erőt, könnyű, de nem túl könnyű a volán tekerése, az ötfokozatú kézi váltó karja is könnyedén mozog.

Igaz, de becsapós a Turbo felirat. A 120 lóerős motor olyan, amilyennek egy jó − és nagy − szívómotornak lennie kell. Nyomatékos és csendes Igaz, de becsapós a Turbo felirat. A 120 lóerős motor olyan, amilyennek egy jó − és nagy − szívómotornak lennie kell. Nyomatékos és csendes

Igaz, de becsapós a Turbo felirat. A 120 lóerős motor olyan, amilyennek egy jó − és nagy − szívómotornak lennie kell. Nyomatékos és csendes

Az 1,4 literes turbómotor egy újabb változata dolgozott a rövidke motorháztető alatt, különös ismertetőjele, hogy egy pillanatig se feltételezné a használója a feltöltést, ha nem emlékeztetné a hátsó ajtón olvasható felirat erre. Húsz lóerővel, 120-ra csökkent a teljesítménye, ennek megfelelően még az a mérsékelt dinamizmus is eltűnt belőle, ami a 140 lóerősben tapasztalható. De ezen egy pillanatig se bánkódjunk, hiszen egy nagyon jó szívómotor lett így belőle. Lényegében már alapjárattól jelen van a turbó rásegítése, ezért nem lehet érezni lökésszerű teljesítmény-növekedést. Visszafogottan, de tétovázás nélkül viszi a biztonsági szempontból szükséges merevítések miatt nem éppen könnyű karosszériát a motor. Magas fordulaton se lesz erős, de a hangját is ugyanolyan jól titkolja, mint teljesítményét. Ilyen karakterű motor illik egy családi autóhoz, nyugodt, észrevétlenül végzi a dolgát. Mindez nagyrészt annak köszönhető, hogy nagyon hosszú váltót csatoltak hozzá, ötödikben 100-nál 2300-at forog a motor, ami magyarázat lehet lanyhaságára.

Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik

Kivehetőek az első ülések közötti tárolók, később is vásárolhatunk belőlük. A rögzítőfék alatt helyezték el a rádió külső bemenetét, amihez egy áramforrás is tartozik

Azonban mégsem ez lesz az oka viszonylagos ritkaságának, hanem az ára. Abszolút értékben egész jó áron adják az autót, de a feláras extrák listája már megkérdőjelezi egyes modellváltozatok létjogosultságát. Például a 120 lóerős turbómotor felára az 1,4-es szívóhoz képest 220 000 forint, további 80 000 forintért 140 lóerős motort és hatfokozatú váltót kapunk. A dízeleknél ennél is kiélezettebb a helyzet, az 1,3-as CDTI 75 és 95 lóerős változata között mindössze húszezer forint az eltérés, az 1.7 CDTI 110 és 130 lóerős kivitele között 41 000 forint a differencia. Ilyen elenyésző különbségeknél nincs értelme a lóerőkön spórolni. Az extrák megválasztásánál is észnél kell lenni. Az általunk kipróbált Merivában nagyon jól a rádió, de 150 000 forint a felára. Ennél mindössze 70 000 forinttal kérnek többet a beépített navigációs rendszerért, amely rögtön a magyar nyelv ismeretére is megtanítja az autót. Vajon a középső Enjoy szinten miért feláras extra a fedélzeti számítógép, ha mindössze 8000 forintot számláznak érte? Rejtély.

Tetszetős forma, tágas beltér, kényelmes futómű és jó ár. Kell ennél több egy családi autónak?

Tetszetős forma, tágas beltér, kényelmes futómű és jó ár. Kell ennél több egy családi autónak?

Egy kis odafigyeléssel a lehető legtöbbet tudjuk kihozni az Opel Merivából, igaz csak teljesítmény terén, a helykínálat és a belső variálhatóság tekintetében nincs különbség. Kényelmes felfüggesztés, kényelmes motorok, versenyképes ár. Manapság nincs ennél többre szüksége egy családi autónak ahhoz, hogy boldoggá tegye tulajdonosait. Az ajtókat szokni kell majd kezdetben, de egy kis szépséghiba még nem a világ.

Értékelés

Pozitív
Tágas utastér, jó minőségérzet, jó ár/érték arány, kényelmes rugózás, nagy csomagtartó
Negatív
Sok egyforma gomb a középkonzolon, lomha motor, szürkében lehangoló a beltér

Árak

Tesztmodell alapára 4 Ft (2010. augusztus 31.)
Tesztmodell ára 4 669 000 Ft (2010. augusztus 31.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4288 mm
Szélesség: 1812 mm
Magasság: 1615 mm
Saját tömeg: 1360 kg
Össztömeg: 1890 kg
Terhelhetőség: 530 kg
Tengelytáv: 2644 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 400 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1364 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték: 175 Nm 1750-4800 1/min-nél
Teljesítmény: 88 kW (120 LE) 4800-6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 188 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,5 s
CO2-kibocsátás: 156 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,7 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Már tesztelik a jövőre debütáló Audi Q8-at

A bevált recept szerint várható az Audi palettájának új SUV típusa, a Q8, vagyis a Q7 kupésított...

Piaci körkép: legalább hatszemélyes kisbuszok négymillióig

Mi a megoldás, ha egy nagy egyterű is kevés a család vagy a baráti társaság szállítására? Körülnéztünk...

Piros, fehér, zöld, ez az izlandi út

Nem népünk tisztelete jegyében, pusztán környezetvédelmi megfontolásból festettek pirosra, fehérre...

Belül látszik igazán, hogy frissül a Mazda3

Eljött a Mazda3 félidős frissítésének ideje, ami elsősorban kisebb műszaki újdonságok megjelenését...

Árharc: Opel Astra Sports Tourer, Volkswagen Golf Variant, Ford Focus kombi

Az új Opel Astrát képességei az Év Autójává emelték, a nálunk járt tesztautó bennünket is meggyőzött...

Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány...

Az X2 ősszel, az Ötös januárban, az M2 GTS jövő év végén érkezik

Képeken már idén láthatjuk, élőben viszont majd csak jövőre a stílusában a Hetest követő új Ötös...

40 éves a Honda Accord

40 év után ideiglenesen kivonult hazánkból (is) a Honda Accord, sőt itt igazából annyit sem töltött...

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.


Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


BMW 225xe Active Tourer teszt

Egyterű, zöld rendszámmal, a BMW-től

Fogd a BMW Active Tourer alapváltozatát, és pakolj a hátuljába egy 88 lóerős villanymotort, annyi akkumulátorral, amennyivel esetleg 40 kilométert is elmegy.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Elon Musk bemutatta a Tesla jövőjét

Jöhet a Tesla második tízéves terve

3 órája – Sztori

Messze nem csak autók szerepelnek a Tesla azon tervében, amit a cégtulajdonos Elon Musk álmodott meg. Cél a fenntartható jövő.


Melegítés a Magyar Nagydíjra a Renault Sport F1 Teammel

F1 hétvége a Renault csapattal

6 órája – Sztori

A Renault gyári F1 csapatával mi is átérezhettük a hétvége különleges pezsgését, és még a száguldó cirkusz zártabb világát is láthattuk.


Kis SUV a Ford kínálatában - ez az EcoSport

Hazánkba is megérkezett a Ford EcoSport

9 órája – Újdonság

Hatalmas választéka ellenére a manapság egyik legdivatosabb kis SUV-k piacán a Ford eddig nem volt jelen. Ám most már itt az EcoSport.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Virtuáltuning: grafikán az új Opel Astra OPC

Ilyen is lehetne a következő, már 300 lóerős Opel Astra OPC

Tavaly – Sztori

Az Új Opel Astra K megosztotta az autórajongókat. Van, akinek nem annyira tetszik, de majd az új és könnyebb, sőt erősebb OPC rendet tesz.


Bőrtáskák és kényelem: agneskovacs for myOpelService

Bőrtáskák támogatják az Opel új online szervizszolgáltatását

4 éve – Autósvilág hírei

Az Opel Magyarország egy fiatal dizájner segítségével, rendhagyó módon népszerűsíti legújabb MyOpelService nevű online szervizszolgáltatását.


Kikacsint: Opel Corsa OPC köntösben

Kémfotón az új Opel Corsa OPC

2 éve – Autósvilág hírei

Eddig csak nem hivatalos látványterven láthattuk, most egy parkolóban fotózták le. A bemutató egy hónap múlva esedékes.


Használtautó.hu

OPEL MERIVA 1.3 DTI Essentia CDTi

OPEL MERIVA 1.3 DTI Es...

Ár: 875.000 Ft

Évjárat: 2006 / 10

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

OPEL MERIVA 1.7 CDTI Enjoy

OPEL MERIVA 1.7 CDTI E...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2004 / 5

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

OPEL MERIVA 1.4 Enjoy

OPEL MERIVA 1.4 Enjoy

Ár: 1.299.000 Ft

Évjárat: 2005 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!