0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Egyszerű, mint a fakocka - Volkswagen Touran TSI teszt

Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Korábban sokat szidta a szaksajtó az 1,6 literes, 102 lóerős szívó benzinmotort a VW-csoport modelljeiben. A ráncfelvarráson átesett Volkswagen Touran tesztautónk orrában az utódnak szánt, 1,2 literes erőforrás dolgozott.

Teszt
Műszaki adatok

Alapvetően nem változott meg a Touran karaktere, csupán ezzel a Golfos ábrázattal jobban beleillik az egységes márkaarculatba. A nappali menetfény nem LED csíkos, gyújtásra a belső fényszórók kapcsolnak be

Alapvetően nem változott meg a Touran karaktere, csupán ezzel a Golfos ábrázattal jobban beleillik az egységes márkaarculatba. A nappali menetfény nem LED csíkos, gyújtásra a belső fényszórók kapcsolnak be

Nagyobbak lettek a hátsó lámpák

Nagyobbak lettek a hátsó lámpák

Tesztünk aktualitását a modellfrissítés adta, ugyanis a Touran elkezdett kilógni a hatos Golf teremtette márkaarculatból, ezért gyors beavatkozásra volt szükség. Ahogy korábban, úgy most, a plasztikázás után sem vált ki különösebb izgalmat az autó formája, de valljuk be, egy derék Volkswagen egyterűtől nem is vizuális forradalmat vár el az ember. Szerintünk a wolfsburgi ceruzamesterek már séróból, talán csukott szemmel is képesek elvégezni az ilyen rutinfeladatokat, hiszen évek óta mást sem csinálnak, mint típusról típusra másolgatják át a front- és hátrészeket. A Touran középen maradt, ami volt: a Mazda5 és az új Ford C-Max praktikus, tolóajtós megoldása egyelőre nem fertőzte meg a modellt, amely szemből tehát Golf géneket örökölt, míg hátulról, hunyorítva nézve mintha a nagybácsi, a Sharan köszönne vissza. A fekete léc jól mutat a tetőn, ezért jó üzleti érzékkel ebből extra pénzt csinál a Volkswagen, ahogy a tesztautó kanyarfunkcióval kiegészített ködlámpái is felárért kerültek a helyükre. Más szóra érdemes részlet voltaképpen nincs, illetve jegyezzük meg, hogy a hátsó ajtó jó magasra, a gépkönyv szerint 206 centire nyílik, így könnyű alatta a pakolás. Szálljunk be!

Valakinek bejön ez a tárgyilagos, logikus, ehhez mérten kissé élettelen stílus, valakinek nem. A kidolgozási minőségre nem lehet panasz, de vannak más bosszantó apróságok is: közel 6 millió forintért kommersz a csupasz műanyag kormány

Valakinek bejön ez a tárgyilagos, logikus, ehhez mérten kissé élettelen stílus, valakinek nem. A kidolgozási minőségre nem lehet panasz, de vannak más bosszantó apróságok is: közel 6 millió forintért kommersz a csupasz műanyag kormány

Kényelmes a középső, szövettel bevont állítható kartámasz, amely alatt tároló bújik meg

Kényelmes a középső, szövettel bevont állítható kartámasz, amely alatt tároló bújik meg

Aki ült már valaha 4-5 évesnél nem régebbi Volkswagenben, az bekötött szemmel is azonnal tudni fogja, mit és hol talál. Az ülés szivacsa meglepően kemény, a szék sínen történő mozgatáshoz nem kell a szokásos fémrúd után kutatni a lábak között, van helyette célirányos, kézre álló műanyagfül a jobb térd mellett lenyúlva. A támladöntés tekerős, ahogy kell, és a tesztautóból nem hiányzott a középső, magasságban és hosszában is állítható, rakodódobozos könyöktámasz sem, amely az alap Trendline kivitelnél opciós tartozék. A döntően puha műanyagból összeállított műszerfal elrendezése logikus, minden a helyén van, de itt aztán nem lehet megmondani, hogy megtörtént a korszerűsítés, mert a korábbi hibákat is sikerült konzerválni. Ha valaki egy Touran után halad a forgalomban, és az irányjelzésre nem vált sávot, vagy nem kanyarodik, akkor biztosra vehető, hogy az indexkarra tett pöckös tempomattal kínlódik a vezető. A (feláras) kétzónás Climatronic hőfokszabályzó gombja is méltatlan a márkához, és tekergetve azonnal a kezelhetőségérzet műszó jutott az eszünkbe, amit egy fauvés rendezvényen hallottunk. Nos, a két gomb érzetre igencsak halovány, forgás közben egyáltalán nincs „húzásuk”, lazán, kotyogva pörögnek végtelenül, ráadásul a széleken körbefutó hőfokértékek nappal alig láthatók, és a vezetőnek a maximum, az első utasnak pedig a minimum értékeket frankón ki is takarják. Egyébként a nagyobb probléma, hogy ez a jelenség nem Touran specifikus, más Volkswagenekre is jellemző. A Trendline 5,75 millió forintért szimpla műanyag kormányt, váltógombot és kézifékkart ad a vezető kezébe, és ezt a csorbát csak komfortfokozat ugrással lehet kiköszörülni. A biztonság azonban kipipálható − ABS, ESP, front-, oldal-, és függönylégzsákok szériában -, ebből nem engednek a németek, mint ahogy a középkonzoli kijelző liláskék fényéből sem – kár bármit is mondani, úgysem hallják meg.

Szinte fel sem tűnik, hogy pótüléseket rejt a csomagtér padlója − a székeket "természetesen" felárért adja a VW. Minden középső ülés egyénileg tologatható, hajtogatható. Kényelmes a Trendline első sora, az ülőlap szivacsa, különösen a széle kemény. Komfortülés még felárért sem rendelhető ehhez az alapmodellhez Szinte fel sem tűnik, hogy pótüléseket rejt a csomagtér padlója − a székeket "természetesen" felárért adja a VW. Minden középső ülés egyénileg tologatható, hajtogatható. Kényelmes a Trendline első sora, az ülőlap szivacsa, különösen a széle kemény. Komfortülés még felárért sem rendelhető ehhez az alapmodellhez Szinte fel sem tűnik, hogy pótüléseket rejt a csomagtér padlója − a székeket "természetesen" felárért adja a VW. Minden középső ülés egyénileg tologatható, hajtogatható. Kényelmes a Trendline első sora, az ülőlap szivacsa, különösen a széle kemény. Komfortülés még felárért sem rendelhető ehhez az alapmodellhez

Szinte fel sem tűnik, hogy pótüléseket rejt a csomagtér padlója − a székeket "természetesen" felárért adja a VW. Minden középső ülés egyénileg tologatható, hajtogatható. Kényelmes a Trendline első sora, az ülőlap szivacsa, különösen a széle kemény. Komfortülés még felárért sem rendelhető ehhez az alapmodellhez

Van hová pakolni, a tetőre is jutott két lenyitható, gumival bélelt rekesz

Van hová pakolni, a tetőre is jutott két lenyitható, gumival bélelt rekesz

Mivel egyterűről van szó, alaposan lemeóztuk az ülések variálhatóságát, ki- és beszerelését, hajtogatását, és összességében jól vizsgázott a Touran. A plusz két hátsó szék használaton kívül a padlóba süllyesztve pihen, a fejtámlájukat a behajtáshoz ki kell venni, de azoknak legalább külön rekeszben van helye. Szükség szerint egyszerű mozdulatokkal könnyen hat- vagy hétszemélyessé varázsolható az autó. A középső sort három önálló, sínen tologatható ülés alkotja, a támla a fejtámasz kivétele nélkül is vízszintesre dönthető, illetve a szék kompletten előrehajtható. Az ülések kivétele sem túl nehéz, de azért törékeny anyukák erőlködhetnek a fedélzet átrendezése közben, a kiemelt ülések visszahelyezéséhez rendszerint két felnőtt is szükséges. A kombinációs lehetőségek bőségesek, akár utas-, akár csomagszállításról legyen szó, de a leghátsó sorban leginkább gyerekek férnek el, és persze, ahogy lenni szokott, kihajtott pótülésekkel jelképesé zsugorodik az amúgy családbarát méretű poggyásztér – akinek nagyon fontos szempont a 6-7 személyes lehetőség, inkább a Sharan felé kacsintgasson. Apró kacatoknak bőven akad helye, a sztenderd üregeken kívül a műszerfal tetején, illetve a mennyezeten is tárolási lehetőségeket alakítottak ki, a hűthető kesztyűtartó azonban nem feneketlen bendő.

Macerás, hogy padlóba hajtásukhoz a 6. és 7. ülés fejtámaszát ki kell emelni, de legalább nem kallódnak el, mert fix helyük van a csomagtartó aljában. Szükség szerint előre lehet hajtani a középső üléseket, de egy-két mozdulattal könnyen ki is vehetők. Visszafelé sem túl bonyolult a dolog, de jobb, ha nem egyedül futunk neki Macerás, hogy padlóba hajtásukhoz a 6. és 7. ülés fejtámaszát ki kell emelni, de legalább nem kallódnak el, mert fix helyük van a csomagtartó aljában. Szükség szerint előre lehet hajtani a középső üléseket, de egy-két mozdulattal könnyen ki is vehetők. Visszafelé sem túl bonyolult a dolog, de jobb, ha nem egyedül futunk neki Macerás, hogy padlóba hajtásukhoz a 6. és 7. ülés fejtámaszát ki kell emelni, de legalább nem kallódnak el, mert fix helyük van a csomagtartó aljában. Szükség szerint előre lehet hajtani a középső üléseket, de egy-két mozdulattal könnyen ki is vehetők. Visszafelé sem túl bonyolult a dolog, de jobb, ha nem egyedül futunk neki

Macerás, hogy padlóba hajtásukhoz a 6. és 7. ülés fejtámaszát ki kell emelni, de legalább nem kallódnak el, mert fix helyük van a csomagtartó aljában. Szükség szerint előre lehet hajtani a középső üléseket, de egy-két mozdulattal könnyen ki is vehetők. Visszafelé sem túl bonyolult a dolog, de jobb, ha nem egyedül futunk neki

Ne higgyünk a számoknak, ha nincsenek extra magas elvárásaink, az 1,2-es TSI motor nem okoz csalódást. A kis benzines alapjáraton is csendes és döbbenetesen rezzenéstelenül jár

Ne higgyünk a számoknak, ha nincsenek extra magas elvárásaink, az 1,2-es TSI motor nem okoz csalódást. A kis benzines alapjáraton is csendes és döbbenetesen rezzenéstelenül jár

Első hallásra megdöbbentő, hogy ennek az üresen közel 1,4, teljesen terhelve pedig két tonnánál is nehezebb négykerekű doboznak a mozgatását 1,2 literes benzinmotorra bízták… Őszinték leszünk, maximum ketten ültünk a tesztautóban, és nem voltunk nyaralásra sem bepakolva, de ebben a konfigurációban minket bizony meggyőzött az aprócska, ám vastüdős TSI erőforrás. 105 lóerővel lazán hozza a korábbi őskövület 1,6-os teljesítményét, amely 175 newtonméteres forgatónyomatékról anno a tervezőasztalon sem álmodhatott, és ez a vitalitás a turbónak köszönhető. A 11,9 másodperces gyorsulás csak száraz katalógusadat, a valóságban könnyed és kellemes az autó mozgása, erőlködésnek semmi jele, a hatgangos váltó pontos, határozott, jól adagolható a kuplung, és az útról sok visszajelzést ugyan nem ad a kormány, de a rásegítés mértékét sikerült eltalálni. Bár a motor nem tiltakozik a pörgetés ellen, teljesen felesleges kitaposni a lelkét, mert alapjárat közeli fordulatszámtól kezdve 4000-ig egyenletesen húz, és ami feltűnt, hogy menet közben igen csendes az utastér. Autópályán 140-150 km/h környékén kezdenek tombolni az elemek, ilyenkor gyorsítva már a kis erőgép sem fitogtatja magát, de szabályszerű tempóval haladva kényelmes, komfortos családi utazóautó az 1,2-es Touran. A futómű nem az a karosszéria-billegtető fajta, a kompakt VW egyterű feszesen tartja magát, és egész jól megbirkózik az úthibákkal – soha rosszabbat. Fogyasztás terén nem érdemes csodát várni, a fizikát ugyanis nem lehet becsapni. A feltankolt autó a vezetővel együtt 15 mázsa, és ennek a tömegnek lendületbe hozása nem fog menni 4-5 literből. Városban − lábtól függően − elfogyott 8-9 liter, míg kényelmesen, döntően városon kívül, tempomattal poroszkálva elég volt 3 literrel kevesebb is. Summa summarum, 7,2-vel zártuk a tesztet, ami a téli körülményeket figyelembe véve, ha nem is bombasztikus, de elfogadható eredmény.

Ahogy a német autók általában, úgy a Volkswagen Touran sem dülöngélő limbó hintó, a rugózás, a csillapítás feszes, de ezzel nem áldozták be teljesen a komfortot. Egy szóval jellemezve, az autó viselkedése magabiztos

Ahogy a német autók általában, úgy a Volkswagen Touran sem dülöngélő limbó hintó, a rugózás, a csillapítás feszes, de ezzel nem áldozták be teljesen a komfortot. Egy szóval jellemezve, az autó viselkedése magabiztos

A szerényen extrázott Touran Trendline tesztautó ára 6,2 millió forintra rúgott, és ennyiért mostanság egy közepes komfortszintű, de egészen jól felszerelt, már-már prémiumos húrokat pengető átlagautót kapni – mondjuk 1,6-os benzines, ötajtós Opel Astrát. A kérdés azonban nem kérdés, mert akinek tágas, variálható utastérre, és alkalmasint plusz két ülésre van szüksége, annak a Volkswagen kínálja a megoldást, de cserébe vagy le kell nyelni a szerényebb tartalmat, vagy körül kell nézni a piacon.

Méretek

Hosszúság: 4397 mm
Szélesség: 1794 mm
Magasság: 1634 mm
Saját tömeg: 1378 kg
Össztömeg: 2080 kg
Tengelytáv: 2678 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 695 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 1197 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték: 175 Nm 1150-4100 1/min-nél
Teljesítmény: 77 kW (105 LE) 5000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 185 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,9 s
CO2-kibocsátás: 149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,2 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Volkswagen Golf 1.6 GL, 1989 - használtteszt

Röviden a sztori: állt öt évet, aztán egy néni hajtotta, ma meg a restaurátor óvja. Egy 25 éves...

Dacia Duster 1.2 TCe kontra Suzuki SX4 S-Cross 1.6l VVT összehasonlító teszt

Vajon a magyar gyártású Suzuki SX4 S-Cross lenyomja a piac kedvencét, a Dacia Dustert? Melyik...

Kezdődhet a kiszavazás. Melyik Dacia gyártása szűnjön meg?

Dacia Lodgy, Dokker, Logan MCV - mind tágas, puttonyos családi autók. Mostanra a Dacia is belátta...

Citroën C5 Cross Tourer HDi 200 Automata teszt

Sok mindent lehet mondani a Citroënről, de azt nem, hogy tucatmodelleket gyártana. A C5 Cross...

Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Érdekes egy szerzet az Infiniti Q50, pláne, hogy hibrid. Na de milyen, hiszen elrejtettek benne...

Időutazás: Volkswagen Golf GLS Automatic, 1977

Vezettem még egy automata Golfot. Várj! Ez muzeális minősítésű, levelibéka zöld és barna bársonykárpitos...

Még takarékosabb 5-ös BMW

Erősebbek és persze takarékosabbak is lettek az 5-ös BMW 4 hengeres alapdízelei.

Egyre szívesebben közösködnek a magyarok, terjed az autómegosztás

Már több mint egy éve itthon is elérhető a közösségi autózás, a carsharing. A rendszer most négy...

A Dodge Challenger SRT Hellcat: országúton elvan akár 10,7 literrel is

Környezetvédelem, fogyasztáscsökkentés. Részben erről is szól ma minden, ezért a valaha gyártott...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Citroën C5 Cross Tourer HDi 200 Automata teszt

Terepkombi másként - Citroën C5 Cross Tourer teszt

Sok mindent lehet mondani a Citroënről, de azt nem, hogy tucatmodelleket gyártana. A C5 Cross Tourer is sajátos megközelítésű terepkombi.


Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Na, ez tényleg sporthibrid. Infiniti Q50S Hybrid AWD teszt

Érdekes egy szerzet az Infiniti Q50, pláne, hogy hibrid. Na de milyen, hiszen elrejtettek benne egy Nissan 370Z-t!


Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.


Volkswagen Golf VII Highline BMT 1.4 TSi DSG teszt

Az etalon? Teszten a VW Golf VII Videó

Kategóriát fémjelző, etalonnak tartott, s a Világ és az európai Év Autója díjakra is esélyes modell a Volkswagen Golf VII. Kezdeti kínálatának csúcsmotorjával és DSG - dupla kuplungos automata - váltóval próbáltuk ki.


Volkswagen Beetle 1.2 TSI Design teszt

Kicsit Bogár - Volkswagen Beetle teszt

Közvetlen elődjénél sokkal praktikusabb, valamennyire a Bogár-vonalat is viszi. Remek 1.2 TSI motorral teszteltük a Volkswagen Beetle-t.


Volkswagen Jetta 1.2 TSI Comfortline teszt

Passat light? Új Volkswagen Jetta teszt

Arasznyival rövidebb és közel két millióval olcsóbb a Passatnál. Próbára tettük az új, Mexikóból érkező Jettát. Helyettesítheti-e a bátyját?


Volkswagen Passat 2.0 CR TDI DSG BlueMotion Comfortline teszt

Ki a király? Régi és új Volkswagen Passat teszt

Tavaly ősszel a korábbi alapokat megtartva lépett új generációba a Passat. A széria legélhetőbbjét próbáltuk.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Amerika visszainteget: megújult a Fiat Dobló

Mosolygós arcot kapott a Fiat Dobló

2 napja – Haszonjármű

A Fiat Dobló gyakorlatilag az átcímkézésével Amerika számára született Ram Pro Master City alapján újult meg.


Interjú: Robert Lešnikkel, a Mercedes-Benz személyautók külső formatervezési részlegének vezetőjével

Az idők változnak - találkozás Robert Lešnik dizájnerrel

2 napja – Sztori

Első autója Yugo Koral volt, és az eltökéltséget hiányolja a dizájner hallgatókból a Mercedes formatervezője. Interjú Robert Lešnikkel.


Az új Iveco Daily lett az Év Furgonja

Év Furgonja 2015: Iveco Daily

3 napja – Haszonjármű

Jövőre az Iveco Daily harmadik generációja viselheti az Év Furgonja címet.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN TOURAN Cross1.9 PD TDi DPF Különlegesen Egyedi Mo.-i

VOLKSWAGEN TOURAN Cros...

Ár: 3.385.000 Ft

Évjárat: 2008 / 7

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN TOURAN 2.0 PD TDI Highline 7 SZEMÉLYES!!!!!

VOLKSWAGEN TOURAN 2.0...

Ár: 1.390.000 Ft

Évjárat: 2004 / 2

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN TOURAN 1.6 Conceptline

VOLKSWAGEN TOURAN 1.6...

Ár: 2.275.000 Ft

Évjárat: 2008 / 8

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

Még több autó