0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Egyszerű, mint a fakocka - Volkswagen Touran TSI teszt

Volkswagen Touran 1.2 TSI Trendline teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Korábban sokat szidta a szaksajtó az 1,6 literes, 102 lóerős szívó benzinmotort a VW-csoport modelljeiben. A ráncfelvarráson átesett Volkswagen Touran tesztautónk orrában az utódnak szánt, 1,2 literes erőforrás dolgozott.

Teszt
Műszaki adatok

Alapvetően nem változott meg a Touran karaktere, csupán ezzel a Golfos ábrázattal jobban beleillik az egységes márkaarculatba. A nappali menetfény nem LED csíkos, gyújtásra a belső fényszórók kapcsolnak be

Alapvetően nem változott meg a Touran karaktere, csupán ezzel a Golfos ábrázattal jobban beleillik az egységes márkaarculatba. A nappali menetfény nem LED csíkos, gyújtásra a belső fényszórók kapcsolnak be

Nagyobbak lettek a hátsó lámpák

Nagyobbak lettek a hátsó lámpák

Tesztünk aktualitását a modellfrissítés adta, ugyanis a Touran elkezdett kilógni a hatos Golf teremtette márkaarculatból, ezért gyors beavatkozásra volt szükség. Ahogy korábban, úgy most, a plasztikázás után sem vált ki különösebb izgalmat az autó formája, de valljuk be, egy derék Volkswagen egyterűtől nem is vizuális forradalmat vár el az ember. Szerintünk a wolfsburgi ceruzamesterek már séróból, talán csukott szemmel is képesek elvégezni az ilyen rutinfeladatokat, hiszen évek óta mást sem csinálnak, mint típusról típusra másolgatják át a front- és hátrészeket. A Touran középen maradt, ami volt: a Mazda5 és az új Ford C-Max praktikus, tolóajtós megoldása egyelőre nem fertőzte meg a modellt, amely szemből tehát Golf géneket örökölt, míg hátulról, hunyorítva nézve mintha a nagybácsi, a Sharan köszönne vissza. A fekete léc jól mutat a tetőn, ezért jó üzleti érzékkel ebből extra pénzt csinál a Volkswagen, ahogy a tesztautó kanyarfunkcióval kiegészített ködlámpái is felárért kerültek a helyükre. Más szóra érdemes részlet voltaképpen nincs, illetve jegyezzük meg, hogy a hátsó ajtó jó magasra, a gépkönyv szerint 206 centire nyílik, így könnyű alatta a pakolás. Szálljunk be!

Valakinek bejön ez a tárgyilagos, logikus, ehhez mérten kissé élettelen stílus, valakinek nem. A kidolgozási minőségre nem lehet panasz, de vannak más bosszantó apróságok is: közel 6 millió forintért kommersz a csupasz műanyag kormány

Valakinek bejön ez a tárgyilagos, logikus, ehhez mérten kissé élettelen stílus, valakinek nem. A kidolgozási minőségre nem lehet panasz, de vannak más bosszantó apróságok is: közel 6 millió forintért kommersz a csupasz műanyag kormány

Kényelmes a középső, szövettel bevont állítható kartámasz, amely alatt tároló bújik meg

Kényelmes a középső, szövettel bevont állítható kartámasz, amely alatt tároló bújik meg

Aki ült már valaha 4-5 évesnél nem régebbi Volkswagenben, az bekötött szemmel is azonnal tudni fogja, mit és hol talál. Az ülés szivacsa meglepően kemény, a szék sínen történő mozgatáshoz nem kell a szokásos fémrúd után kutatni a lábak között, van helyette célirányos, kézre álló műanyagfül a jobb térd mellett lenyúlva. A támladöntés tekerős, ahogy kell, és a tesztautóból nem hiányzott a középső, magasságban és hosszában is állítható, rakodódobozos könyöktámasz sem, amely az alap Trendline kivitelnél opciós tartozék. A döntően puha műanyagból összeállított műszerfal elrendezése logikus, minden a helyén van, de itt aztán nem lehet megmondani, hogy megtörtént a korszerűsítés, mert a korábbi hibákat is sikerült konzerválni. Ha valaki egy Touran után halad a forgalomban, és az irányjelzésre nem vált sávot, vagy nem kanyarodik, akkor biztosra vehető, hogy az indexkarra tett pöckös tempomattal kínlódik a vezető. A (feláras) kétzónás Climatronic hőfokszabályzó gombja is méltatlan a márkához, és tekergetve azonnal a kezelhetőségérzet műszó jutott az eszünkbe, amit egy fauvés rendezvényen hallottunk. Nos, a két gomb érzetre igencsak halovány, forgás közben egyáltalán nincs „húzásuk”, lazán, kotyogva pörögnek végtelenül, ráadásul a széleken körbefutó hőfokértékek nappal alig láthatók, és a vezetőnek a maximum, az első utasnak pedig a minimum értékeket frankón ki is takarják. Egyébként a nagyobb probléma, hogy ez a jelenség nem Touran specifikus, más Volkswagenekre is jellemző. A Trendline 5,75 millió forintért szimpla műanyag kormányt, váltógombot és kézifékkart ad a vezető kezébe, és ezt a csorbát csak komfortfokozat ugrással lehet kiköszörülni. A biztonság azonban kipipálható − ABS, ESP, front-, oldal-, és függönylégzsákok szériában -, ebből nem engednek a németek, mint ahogy a középkonzoli kijelző liláskék fényéből sem – kár bármit is mondani, úgysem hallják meg.

Szinte fel sem tűnik, hogy pótüléseket rejt a csomagtér padlója − a székeket "természetesen" felárért adja a VW. Minden középső ülés egyénileg tologatható, hajtogatható. Kényelmes a Trendline első sora, az ülőlap szivacsa, különösen a széle kemény. Komfortülés még felárért sem rendelhető ehhez az alapmodellhez Szinte fel sem tűnik, hogy pótüléseket rejt a csomagtér padlója − a székeket "természetesen" felárért adja a VW. Minden középső ülés egyénileg tologatható, hajtogatható. Kényelmes a Trendline első sora, az ülőlap szivacsa, különösen a széle kemény. Komfortülés még felárért sem rendelhető ehhez az alapmodellhez Szinte fel sem tűnik, hogy pótüléseket rejt a csomagtér padlója − a székeket "természetesen" felárért adja a VW. Minden középső ülés egyénileg tologatható, hajtogatható. Kényelmes a Trendline első sora, az ülőlap szivacsa, különösen a széle kemény. Komfortülés még felárért sem rendelhető ehhez az alapmodellhez

Szinte fel sem tűnik, hogy pótüléseket rejt a csomagtér padlója − a székeket "természetesen" felárért adja a VW. Minden középső ülés egyénileg tologatható, hajtogatható. Kényelmes a Trendline első sora, az ülőlap szivacsa, különösen a széle kemény. Komfortülés még felárért sem rendelhető ehhez az alapmodellhez

Van hová pakolni, a tetőre is jutott két lenyitható, gumival bélelt rekesz

Van hová pakolni, a tetőre is jutott két lenyitható, gumival bélelt rekesz

Mivel egyterűről van szó, alaposan lemeóztuk az ülések variálhatóságát, ki- és beszerelését, hajtogatását, és összességében jól vizsgázott a Touran. A plusz két hátsó szék használaton kívül a padlóba süllyesztve pihen, a fejtámlájukat a behajtáshoz ki kell venni, de azoknak legalább külön rekeszben van helye. Szükség szerint egyszerű mozdulatokkal könnyen hat- vagy hétszemélyessé varázsolható az autó. A középső sort három önálló, sínen tologatható ülés alkotja, a támla a fejtámasz kivétele nélkül is vízszintesre dönthető, illetve a szék kompletten előrehajtható. Az ülések kivétele sem túl nehéz, de azért törékeny anyukák erőlködhetnek a fedélzet átrendezése közben, a kiemelt ülések visszahelyezéséhez rendszerint két felnőtt is szükséges. A kombinációs lehetőségek bőségesek, akár utas-, akár csomagszállításról legyen szó, de a leghátsó sorban leginkább gyerekek férnek el, és persze, ahogy lenni szokott, kihajtott pótülésekkel jelképesé zsugorodik az amúgy családbarát méretű poggyásztér – akinek nagyon fontos szempont a 6-7 személyes lehetőség, inkább a Sharan felé kacsintgasson. Apró kacatoknak bőven akad helye, a sztenderd üregeken kívül a műszerfal tetején, illetve a mennyezeten is tárolási lehetőségeket alakítottak ki, a hűthető kesztyűtartó azonban nem feneketlen bendő.

Macerás, hogy padlóba hajtásukhoz a 6. és 7. ülés fejtámaszát ki kell emelni, de legalább nem kallódnak el, mert fix helyük van a csomagtartó aljában. Szükség szerint előre lehet hajtani a középső üléseket, de egy-két mozdulattal könnyen ki is vehetők. Visszafelé sem túl bonyolult a dolog, de jobb, ha nem egyedül futunk neki Macerás, hogy padlóba hajtásukhoz a 6. és 7. ülés fejtámaszát ki kell emelni, de legalább nem kallódnak el, mert fix helyük van a csomagtartó aljában. Szükség szerint előre lehet hajtani a középső üléseket, de egy-két mozdulattal könnyen ki is vehetők. Visszafelé sem túl bonyolult a dolog, de jobb, ha nem egyedül futunk neki Macerás, hogy padlóba hajtásukhoz a 6. és 7. ülés fejtámaszát ki kell emelni, de legalább nem kallódnak el, mert fix helyük van a csomagtartó aljában. Szükség szerint előre lehet hajtani a középső üléseket, de egy-két mozdulattal könnyen ki is vehetők. Visszafelé sem túl bonyolult a dolog, de jobb, ha nem egyedül futunk neki

Macerás, hogy padlóba hajtásukhoz a 6. és 7. ülés fejtámaszát ki kell emelni, de legalább nem kallódnak el, mert fix helyük van a csomagtartó aljában. Szükség szerint előre lehet hajtani a középső üléseket, de egy-két mozdulattal könnyen ki is vehetők. Visszafelé sem túl bonyolult a dolog, de jobb, ha nem egyedül futunk neki

Ne higgyünk a számoknak, ha nincsenek extra magas elvárásaink, az 1,2-es TSI motor nem okoz csalódást. A kis benzines alapjáraton is csendes és döbbenetesen rezzenéstelenül jár

Ne higgyünk a számoknak, ha nincsenek extra magas elvárásaink, az 1,2-es TSI motor nem okoz csalódást. A kis benzines alapjáraton is csendes és döbbenetesen rezzenéstelenül jár

Első hallásra megdöbbentő, hogy ennek az üresen közel 1,4, teljesen terhelve pedig két tonnánál is nehezebb négykerekű doboznak a mozgatását 1,2 literes benzinmotorra bízták… Őszinték leszünk, maximum ketten ültünk a tesztautóban, és nem voltunk nyaralásra sem bepakolva, de ebben a konfigurációban minket bizony meggyőzött az aprócska, ám vastüdős TSI erőforrás. 105 lóerővel lazán hozza a korábbi őskövület 1,6-os teljesítményét, amely 175 newtonméteres forgatónyomatékról anno a tervezőasztalon sem álmodhatott, és ez a vitalitás a turbónak köszönhető. A 11,9 másodperces gyorsulás csak száraz katalógusadat, a valóságban könnyed és kellemes az autó mozgása, erőlködésnek semmi jele, a hatgangos váltó pontos, határozott, jól adagolható a kuplung, és az útról sok visszajelzést ugyan nem ad a kormány, de a rásegítés mértékét sikerült eltalálni. Bár a motor nem tiltakozik a pörgetés ellen, teljesen felesleges kitaposni a lelkét, mert alapjárat közeli fordulatszámtól kezdve 4000-ig egyenletesen húz, és ami feltűnt, hogy menet közben igen csendes az utastér. Autópályán 140-150 km/h környékén kezdenek tombolni az elemek, ilyenkor gyorsítva már a kis erőgép sem fitogtatja magát, de szabályszerű tempóval haladva kényelmes, komfortos családi utazóautó az 1,2-es Touran. A futómű nem az a karosszéria-billegtető fajta, a kompakt VW egyterű feszesen tartja magát, és egész jól megbirkózik az úthibákkal – soha rosszabbat. Fogyasztás terén nem érdemes csodát várni, a fizikát ugyanis nem lehet becsapni. A feltankolt autó a vezetővel együtt 15 mázsa, és ennek a tömegnek lendületbe hozása nem fog menni 4-5 literből. Városban − lábtól függően − elfogyott 8-9 liter, míg kényelmesen, döntően városon kívül, tempomattal poroszkálva elég volt 3 literrel kevesebb is. Summa summarum, 7,2-vel zártuk a tesztet, ami a téli körülményeket figyelembe véve, ha nem is bombasztikus, de elfogadható eredmény.

Ahogy a német autók általában, úgy a Volkswagen Touran sem dülöngélő limbó hintó, a rugózás, a csillapítás feszes, de ezzel nem áldozták be teljesen a komfortot. Egy szóval jellemezve, az autó viselkedése magabiztos

Ahogy a német autók általában, úgy a Volkswagen Touran sem dülöngélő limbó hintó, a rugózás, a csillapítás feszes, de ezzel nem áldozták be teljesen a komfortot. Egy szóval jellemezve, az autó viselkedése magabiztos

A szerényen extrázott Touran Trendline tesztautó ára 6,2 millió forintra rúgott, és ennyiért mostanság egy közepes komfortszintű, de egészen jól felszerelt, már-már prémiumos húrokat pengető átlagautót kapni – mondjuk 1,6-os benzines, ötajtós Opel Astrát. A kérdés azonban nem kérdés, mert akinek tágas, variálható utastérre, és alkalmasint plusz két ülésre van szüksége, annak a Volkswagen kínálja a megoldást, de cserébe vagy le kell nyelni a szerényebb tartalmat, vagy körül kell nézni a piacon.

Méretek

Hosszúság: 4397 mm
Szélesség: 1794 mm
Magasság: 1634 mm
Saját tömeg: 1378 kg
Össztömeg: 2080 kg
Tengelytáv: 2678 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 695 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 1197 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték: 175 Nm 1150-4100 1/min-nél
Teljesítmény: 77 kW (105 LE) 5000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 185 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,9 s
CO2-kibocsátás: 149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,2 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

40 éves a Honda Accord

40 év után ideiglenesen kivonult hazánkból (is) a Honda Accord, sőt itt igazából annyit sem töltött...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és...

Nyárigumi Kommandó: az autósok negyede még nem váltott

Baj van, az előző évieknél is rosszabb eredményekre hívja fel a figyelmet a júliusban razziázott...

Megérkezett az 1-es BMW lépcsőshátú változata

Eljött a pillanat, a BMW legújabb szedánja már keresztben kapta motorját és alapvetően csak elöl...

Egy őrült kanadai sugárhajtású autót épített a garázsában

Őrület, egyesek mire képesek, ráadásul a saját garázsukban. Láttunk már cifra dolgokat kigördülni...

Piaci körkép: legalább hatszemélyes kisbuszok négymillióig

Mi a megoldás, ha egy nagy egyterű is kevés a család vagy a baráti társaság szállítására? Körülnéztünk...

Gyárilag matt fekete és külön neve is van, ezen kívül csak két másik létezik

Lehet drágább még egy LaFerrari is, hiába kérnek érte vagyonokat, bizony készült már különkiadás...

Álcázva, de már itthon is látható az új Suzuki Swift

A Suzuki nagyon nem titkolja, hogy új Swift várható. Egy nap alatt kétszer is láttuk az álcázott...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Friss tesztek

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.


Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2xrc3dhZ2Vu

Hirdetés

VOLKSWAGEN tesztek

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG teszt

Már megint egy etalon? Volkswagen Touran teszt Videó

Eddig a kompakt egyterűek legjobbjait a francia gyártóktól kaptuk, most viszont a Volkswagen mindenkit letaszít a trónról. Persze nem olcsón.


Volkswagen T6 Multivan Highline 2.0 TDI  DSG 4Motion teszt

First class a családnak - Volkswagen T6 Multivan teszt

Felénk leginkább delegációs autóként ismert a Volkswagen Multivan, pedig a Transporter alapú luxusbusz családszállítónak se rossz ám.


Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Még több VOLKSWAGEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Akkumulátoros Vitóval gyorsultak - a végeredmény zseniális

Egy Mercedes Vito, ami gyorsabb a Ferrarinál is Videó

15 órája – Sztori

Beteg videóval mutatja be akkumlátorai képességeit az amerikai Atieva. Nem szerény, 900 lóerős Mercedes Vitóval gyorsulták le a Ferrarit.


A Star Wars egyik ikonikus gépéből készült sportkocsi

Űrhajóból versenyautó Videó

21 órája – Sztori

Star Wars lázban ég a világ fele, jó, igazából a nagy része már lassan negyven éve, de az utóbbi években újra komolyabban lángol, nem csoda, hogy a Hot Wheels is meglovagolja a témát.


30 éves az Opel Omega

Az Opelnél sem csak a húszéveseké a világ

Tegnap – Sztori

Mindössze két generációt élt meg az Opel zászlóshajója, avagy úgy is mondhatnánk, hogy volt 17 jó éve. De még micsoda évek...


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

A Golf a legnépszerűbb autó Európában, az Octavia a tizedik

Ezek a legnépszerűbb autók Európában - top 100

3 éve – Autósvilág hírei

Az európai autópiacon október győztese az a Skoda Octavia, amely idén először került be az európai top 10-be.


Elkészült a taxisrendelet tervezete

Súlyosan diszkriminatív az új taxisrendelet

4 éve – Sztori

Kész a nagy port kavaró új taxisrendelet tervezete, a jelenlegi engedélyek 2014 márciusáig maradhatnak érvényben. Az Országos Taxis Szövetség háborog.


A világ legjobb túraautó-bajnoksága a német

Így túráztatnak a németek - a DTM kulisszatitkai Videó

4 éve – Sztori

Húsz év kihagyás meg se kottyant a BMW-nek, a DTM idei második futamán máris megszerezték a visszatérés utáni első győzelmüket.


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN TOURAN 2.0 PD TDI Trendline DSG

VOLKSWAGEN TOURAN 2.0...

Ár: 1.749.000 Ft

Évjárat: 2006 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN TOURAN 2.0 PD TDI Trendline

VOLKSWAGEN TOURAN 2.0...

Ár: 1.750.000 Ft

Évjárat: 2004 / 11

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN TOURAN 2.0 PD TDI Highline

VOLKSWAGEN TOURAN 2.0...

Ár: 1.449.000 Ft

Évjárat: 2005 / 3

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!