0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ennyiért? Több mint jó! Chevrolet Orlando teszt

Chevrolet Orlando 2.0 D LTZ teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Járt már nálunk dízelként, automata váltóval a Chevrolet Orlando, most azonban a legnépszerűbb, manuális váltós öngyújtóst vallattuk több mint 1500 kilométeren át. Nem untuk meg, jól szolgált, és még az ára is kedvező.

Teszt
Műszaki adatok

Sokak szabadidő-autónak nézhetik, ám az Orlando csakis fronthajtással kapható

Sokak szabadidő-autónak nézhetik, ám az Orlando csakis fronthajtással kapható

Előny a maszkulin, kissé dobozos megjelenés, a közel sík oldal- és hátfalak tágas utasteret öveznek. Krómcsíkos övvonalával az Orlando nem tűnik olcsó autónak, pedig az

Előny a maszkulin, kissé dobozos megjelenés, a közel sík oldal- és hátfalak tágas utasteret öveznek. Krómcsíkos övvonalával az Orlando nem tűnik olcsó autónak, pedig az

Manuális váltós benzines, automata dízel − Orlandót két alkalommal is teszteltünk tavaly, ám a Chevrolet divatos, már-már szabadidő-autós megjelenésű egyterűje ismét kezünk közé került. 2,0 literes, manuális váltós dízelként − itthon az egyterűek vásárlói leginkább ilyen konfigurációt szoktak választani. Teszttávunk nem volt hétköznapi, ezen autóval mehettünk a horvátországi Pag szigetére Captivát próbálni, azaz két napnyi budapesti átlaghasználat után mintegy 1400 kilométernyi autópályázás várt ránk és az Orlandóra, melyet végül bő 1500 kilométernyi teszttapasztalattal adhattunk vissza.

Formás, Camaro-ihlette óracsoportos, zömében puha műanyagokból épülő, a térdeknek sok helyet hagyó a műszerfal

Formás, Camaro-ihlette óracsoportos, zömében puha műanyagokból épülő, a térdeknek sok helyet hagyó a műszerfal

Apró trükk: a rádió előlapja mögötti rekeszben az USB-csatlakozó és a navigáció memóriakártyája

Apró trükk: a rádió előlapja mögötti rekeszben az USB-csatlakozó és a navigáció memóriakártyája

Azt már a bevezetőnkben elárultuk, hogy alapvetően elégedetten, de a teszt azért ennyivel nem úszható meg. A 4,65 méter hosszú, kellően karakteres, de sok izgalmat nem rejtő karosszéria a küszöbökön és a kerékjárati íveken végigfuttatott fényezetlen műanyaggal ügyesen hiteti el sokakkal, hogy nem is egyterű, hanem még divatosabb SUV lenne az Orlando, rátesznek még erre a lökhárítók fémszínű alsó betétjei, a járókelők többségének szeme tapad az Orlandóra, mint a repülő rovar a légypapírra. A feltűnés tehát megvan, s a legjobb tulajdonságot zömük még nem is sejti: nincsen Orlando 7 ülés nélkül. Nem csak, hogy nem kapható, a hatodik, hetedik ülés ki sem szerelhető, mindig kéznél van, lehajtva a csomagtér síkjában fekszik. És nem csak van, hanem még 180 centiméteres magassággal is jól használható, tisztességes ülőlap-hosszúságú. Nagy érdem ez, ugyanis nem mindegyik kompakt egyterűről mondható ugyanez el.

Külsejéhez mérten és abszolút értékben is tágas a beltér. Az ülések méretesek, de szerény tartásúak Külsejéhez mérten és abszolút értékben is tágas a beltér. Az ülések méretesek, de szerény tartásúak Külsejéhez mérten és abszolút értékben is tágas a beltér. Az ülések méretesek, de szerény tartásúak

Külsejéhez mérten és abszolút értékben is tágas a beltér. Az ülések méretesek, de szerény tartásúak

Nem zörög a használaton kívül harmadik sor övcsatja

Nem zörög a használaton kívül harmadik sor övcsatja

Helyhiány az első két sorban sincs, a második sor előtti padló csaknem sík, van rajta légbeömlő és 12 V-os csatlakozót kínáló − de a lábteret nem csonkoló − konzol is. A kevéssé formázott üléseknek a második sorban is szabályozható a háttámla-dőlésük, de a 2/1 arányban osztott pad nem tologatható. Nem is kellene, hogy az legyen, hiszen bőven van hely a térdeknek, ahogyan minden másnak is, akár három felnőtt is elférhet egymás mellett. A helykínálat elöl még egy kicsivel jobb, sajnos az ülésformázás is csak kevéssel komolyabb, a vállakat például semmi sem tartja, mégsem kellett belőle elgyötörten kikászálódni, még 8 órás vezetést követően sem.

Ha kivesszük a kalaptartót, az 5 ülés mögé egészen sok cucc fér, az ülések hajtogatásával tovább is könnyű variálni Ha kivesszük a kalaptartót, az 5 ülés mögé egészen sok cucc fér, az ülések hajtogatásával tovább is könnyű variálni

Ha kivesszük a kalaptartót, az 5 ülés mögé egészen sok cucc fér, az ülések hajtogatásával tovább is könnyű variálni

Sík és teljes szélességében, mélyről nyíló a hátfal

Sík és teljes szélességében, mélyről nyíló a hátfal

A berendezés többi eleme is korrekt, a műszerfal és az ajtók felső részét puhább fajta műanyag borítja, az első és a hátsó ajtók zsebei is elbírnak a 0,5 literes palackokkal, ugyanilyen a kézifék mögé is tehető, 1,5 literesekből csak a keskenyebb fazonúak férnek el ott. Van gyerekfelügyelő-tükör és temérdek egyéb mellett 6 légzsák, ESP, valamint MP3-olvasós, kormányról vezérelhető CD-rádió már alapáron is. A 270 ezer forintos navigáció korrekt, magyarul beszél, ismeri is az országot, megéri rá költeni. Különleges extrák opcióként és alapáron sincsenek, az Orlando egyértelműen azoknak szól, akik csak egy kicsit szeretnének az átlagostól eltérő autót, nem fényűző, de azért jó ellátmánnyal, nem vészes árért.

Csendes és erős, közepesen takarékos a 2,0 literes dízel. Tesztünket sok autópályázással 6,7 l/100 km átlaggal zárta

Csendes és erős, közepesen takarékos a 2,0 literes dízel. Tesztünket sok autópályázással 6,7 l/100 km átlaggal zárta

Komoly választási lehetőség motorból sincs. Benzines vagy dízel – ennyit tud az Orlandót eladó Chevrolet-kereskedő ajánlani. Utóbbi 6 fokozatú váltós, felára 640 ezer forint, de 163 lóerős teljesítményével és 360 Newtonméteres nyomatékával is többet tud a benzinesnél. Aki időnként kihasználná a hét ülést, annak ez, a benzines nyomatékának több mint kétszeresét teljesítő egység ajánlható. Felárát gyári, 1,3 literes fogyasztáskülönbségével – a felár kamatait figyelmen kívül is hagyva – 125 ezer kilométer alatt hozná be. Viszont hosszúra áttételezett, átlagosan kapcsolható váltójával érezhetően jobb autópályázó és gyorsítani is jobban tudja a nem szerény tömegű, üresen is 1,655 tonnás, közel 2,3 tonnáig terhelhető egyterűt. A kereken 10 másodperces 100 km/órára gyorsulási érték, például előzéskor, ebben az osztályban több mint jó, a 195 km/órás – nem próbált – végsebesség szintúgy. A 130-es utazótempó kényelmesen (tempomattal), 2300 1/perc főtengelyfordulattal tartható, a zajszigetelés meggyőző. Még a tükrök is alig hallhatóan kavarják a levegőt, az LTZ szinthez adott 17 colos abroncsok gördülése rossz úton hallható, de jó minőségű aszfalton feltűnően csendes az Orlando.

Légbeömlő és 12 V-os csatlakozó a hátsó utasoknak is jár, ugyanezen konzol rolóval fedhető rekeszébe a vékonyabb 1,5 literes palackok is beállíthatók, a pohártartókba és az ajtózsebekbe csak 0,5 literesek férnek. Isofix-csatlakozó csak a középső sor szélső helyeinél van, a kikapcsolható utaslégzsák mögé csak övvel rögzíthető hordozó tehető Légbeömlő és 12 V-os csatlakozó a hátsó utasoknak is jár, ugyanezen konzol rolóval fedhető rekeszébe a vékonyabb 1,5 literes palackok is beállíthatók, a pohártartókba és az ajtózsebekbe csak 0,5 literesek férnek. Isofix-csatlakozó csak a középső sor szélső helyeinél van, a kikapcsolható utaslégzsák mögé csak övvel rögzíthető hordozó tehető Légbeömlő és 12 V-os csatlakozó a hátsó utasoknak is jár, ugyanezen konzol rolóval fedhető rekeszébe a vékonyabb 1,5 literes palackok is beállíthatók, a pohártartókba és az ajtózsebekbe csak 0,5 literesek férnek. Isofix-csatlakozó csak a középső sor szélső helyeinél van, a kikapcsolható utaslégzsák mögé csak övvel rögzíthető hordozó tehető

Légbeömlő és 12 V-os csatlakozó a hátsó utasoknak is jár, ugyanezen konzol rolóval fedhető rekeszébe a vékonyabb 1,5 literes palackok is beállíthatók, a pohártartókba és az ajtózsebekbe csak 0,5 literesek férnek. Isofix-csatlakozó csak a középső sor szélső helyeinél van, a kikapcsolható utaslégzsák mögé csak övvel rögzíthető hordozó tehető

A középkonzol betétjén minden ujjlenyomat és porszem látszik, de a 270 ezer forintos, magyarul beszélő navigáció megéri az árát

A középkonzol betétjén minden ujjlenyomat és porszem látszik, de a 270 ezer forintos, magyarul beszélő navigáció megéri az árát

Futóműve átlagos – amúgy sablonos, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros. Az úthibákat talán kevéssel jobban is csillapíthatná, 16 colos abroncsokkal vélhetően tenné is, hirtelen kormánymozdulatoknál pedig lehetne picivel stabilabb. Kitörési hajlam nem jellemző, még az ESP-t sem igen láttuk, illetve éreztük dolgozni. Az utóbbi által vezérelt, elöl-hátul tárcsás fékrendszer korrekt: hatásos és finoman adagolható; a csak közepesen magas építésmód miatt az autópályás szélérzékenység nem feltűnő.

A korrekt családi autó jelleget koronázhatná a csomagtér, ha a kalaptartót nem értelmetlenül alacsonyra kellene tenni. Így viszont alatta „mindössze” 454 liternyi tér jut a poggyászoknak, bezzeg nélküle, még az 5 ülés mögött is 852, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1499 liter tölthető meg. Könnyedén, hiszen a csomagtérajtó teljes szélességben, küszöb nélkül nyílik, az üreg oldalfal is sík. Ha csomagok helyett utasok mennének hátra, a két külön felhajtható szék egy-egy húzással állítható be, ledöntésükhöz pedig elegendő a hátlapjukra szerelt kart meghúzni, már dőlnek is síkba. Megközelítésükhöz a középős sor mindkét fele előrebillenthető, a bekászálódás tornát kíván, de azért nem reménytelen. Hét ülés mögött 101 liternyi csomagnak jut hely, egy-egy családi nyaraláshoz érdemes lehet tetőboxot beszerezni.

Otthon hagyott kalaptartóval, a plafonig több mint 850 literes, 1 méter hosszú és széles 5 ülés mögötti csomagterével bátran ajánlható hosszabb túrákhoz is az Orlando

Otthon hagyott kalaptartóval, a plafonig több mint 850 literes, 1 méter hosszú és széles 5 ülés mögötti csomagterével bátran ajánlható hosszabb túrákhoz is az Orlando

Viszonylag korrektnek tehát nyugodtan elkönyvelhető az Orlando, s aki még árára is rákérdez, az könnyedén lehet már meggyőzve is. A 7 üléses, 6 légzsákos, ESP-s, központi záras, elektromos első ablakos és külső tükrös, MP3-olvasós alapváltozat (tartósan akciós) ára 4 100 000 forint. Az értékelhető, légkondis mondjuk már 4 610 000 forint, s a legolcsóbb dízel 5,25 millió, de a majdnem csúcs, LTZ tempomattal, fény- és esőszenzorral, ködfényszóróval, tolatóradarral, hátsó elektromos ablakokkal és automata légkondival is emészthető, 5,67 millió forintos tétel. Ezzel az Orlando, ha nem is szegmense legolcsóbbja, de mindenképp egyik kedvezőbb árú tagja nem is szegényes megjelenéssel, korrekt kialakítással. Vevőit 5 év/150 ezer kilométeres garancia is segít meggyőzni, akik minden bizonnyal többen is lennének, ha lenne vásárló ebben, a családi szegmensben a hazai piacon.

Méretek

Hosszúság: 4652 mm
Szélesség: 1836 mm
Magasság: 1633 mm
Saját tömeg: 1655 kg
Össztömeg: 2287 kg
Tengelytáv: 2760 mm
Karosszéria-kivitel: egyterű
Csomagtér: 458 liter
Belső szélesség elöl: 1480 mm
Belső szélesség hátul: 1440 mm
Belső szélesség a harmadik üléssorban: 1310 mm
Belmagasság elöl: 960-1030 mm
Belmagasság hátul: 960 mm
Belmagasság a harmadik üléssorban: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 250 mm
Lábtér a harmadik üléssorban: 225 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 500 mm
Ülőlap hossza a harmadik üléssorban: 420 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1120 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1060 mm
Csomagtér magassága: 800 mm
Csomagtér hossza: 26-1020 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1910 mm
Raktérnyílás szélessége: 1060 mm
Raktérnyílás magassága: 735 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1998 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 360 Nm 1750-2750 1/min-nél
Teljesítmény: 120 kW (163 LE) 3800 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 10,0 s
CO2-kibocsátás: 159 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,7 l/100km

Árak

Tesztmodell alapára 5 670 000 Ft (2012. július 15.)
Tesztmodell ára 6 070 000 Ft (2012. július 15.)
Ez is érdekes lehet:
 

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most...

Frissítettnek indult, végül új lett a Toyota Yaris

Külföldi menetpróbáján még frissítettként ismertük meg, mostanra új lett a Toyota Yaris. Több...

Használtteszt: Ford Focus CC 2.0 TDCi, 2008 vs. Renault Mégane CC 1.9 dCi, 2005

Árkategóriától függetlenül ősszel is jó kabriózni. Egy 1,5 és egy 3 millió forint alatti használt...

Dacia Duster 1.2 TCe teszt

Turbós benzinmotor, szimpla fronthajtás - a piac kedvenc crossovere már így is kapható. És jobb...

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek...

Ez is megvolt: már nem lyukas a Prius csomagtérajtaja - csak ott, ahol kell

A Prius kapcsán elhatároztam, hogy nem fogok minden karcolást megcsináltatni, a csomagtérajtóra...

Volkswagen e-up! teszt

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig...

Magyarország 2014: egy kedves kis autós történet

Rég nem háborodtam fel ennyire, ennyire rég nem szégyelltem magam mások miatt. Ezek vagyunk mi...

Nagyon egyedi, és 4 190 000 forinttól kapható a Citroën C4 Cactus

Dizájnos, kényelmes, modern és persze takarékos autókat ígér a Citroën új modellsora, melynek...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

iimrozsa írta: 2012 július 18., szerda 11:04:25

Azért a navigáció nem fenékig tejfel, mivel csak néhány európai ország van a hozzáadott CD lemezen, ami mára kissé elavult. Az ujabb CD vásárlása drága kb.100 Euró, amiért egy teljes Európa tartalmú navigációt is lehet venni. Ezt igazán korrigálhatnák.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Friss tesztek

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo ECOTEC Start/Stop 200 LE teszt

Ez a legizmosabb! Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 LE teszt

Három éve érkezett, és azóta három hazai motorral is bővült az Opel Zafira Tourer kínálata. Most a 200 lovas csúcsgépet teszteltük.


Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Volkswagen e-up! teszt

Ez sem a mi autónk. Volkswagen e-up! teszt Videó

Igen, elektromos, teljesen. És nem hát, sokat ebből sem fognak eladni. Nálunk biztos nem. Pedig tök jó kis autó: Volkswagen e-up! teszt.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaGV2cm9sZXQ=

Hirdetés

CHEVROLET tesztek

Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT teszt

Nem rossz. Nem is drága. Chevrolet Trax teszt

Hálás-e a Mokka testvérének lenni, amikor az Opel sokkal népszerűbb a Chevynél? Kell az összkerékhajtás? Sok a jó kérdés, de sok a jó kisméretű crossover is. Egyikük a Trax.


Chevrolet Malibu 2.4 LTZ teszt

Cseregyerek Amerikából - Chevrolet Malibu teszt

A Malibu az a régi-új modell, amellyel a General Motors Koreában is véget vetett a Daewoo piaci jelenlétének, ráadásul igazi világautó, hiszen Amerikában, Ázsiában és Európában is egyazon formában kínálják.


Chevrolet Camaro Coupe 6.2 V8 teszt

Le a gatyával! - Chevrolet Camaro teszt Videó

Akármilyen ínséges és egyben zöld időket is élünk, van az az autó, melyet vezetve perverz örömet okoz 100 km-enként 20 liter benzin elégetése.


Chevrolet Orlando 2.0 Dízel LTZ+ Automata teszt

Olcsó, de torkos expresszbusz - Chevy Orlando teszt Videó

Ilyen még nem volt! A Chevrolet legújabb modellje már megjelenésével is sokak érdeklődését felkelti, zömüket helyből meg is nyeri. A kedvező ár már csak ráadás.


Chevrolet Captiva 2.0 D Sport LT High teszt

Utolsó pillanatban teszteltük az elsőgenerációs Captivát

Hamarosan alaposan megújul, de még eredeti formájában is kipróbáltuk a koreai szabadidő-autót.


Még több CHEVROLET teszt

Címlapon


Friss cikkek

13 év alatt 3 millió készült a BMW-féle új Miniből

Elkészült a hárommilliomodik új Mini Videó

2 napja – Sztori

A BMW korszak retró külsejű, de technikailag modern Minijéből slágertermék lett. 13 év alatt 3 millió kelt el belőle.


Kedvcsináló: szeptember 27-én Volkswagen találkozó a Hungaroringen 1500 autóval

Ízelítő a hónap bulijából: Road to Eplény

2 napja – Sztori

Régi és új Volkswagenekkel mókázni igazi jutalom. Ráadásul ugyanez nagyban megismételhető szeptember 27-én a hungaroringi VW találkozón.


Nissan Pulsar: megvan, és nem is rossz a hazai alapár

Jó áron jön a tágas, jól felszerelt Nissan Pulsar

3 napja – Újdonság

Tekintélyes, 400 000 forintos, azaz 10 százalékos bevezetési kedvezménnyel már rendelhető a vadonatúj Nissan Pulsar.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CHEVROLET ORLANDO 1.8 LS Plus

CHEVROLET ORLANDO 1.8...

Ár: 4.400.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET ORLANDO 1.8 LTZ 43960 km

CHEVROLET ORLANDO 1.8...

Ár: 3.990.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET ORLANDO 2.0 D LT Plus (Automata)

CHEVROLET ORLANDO 2.0...

Ár: 4.999.000 Ft

Évjárat: 2012

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó
/js/measure.js"> --> ?>