0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Értelmetlen, de nagyszerű - Toyota Land Cruiser V8 teszt

Toyota Land Cruiser V8 D-4D Luxury teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mi ez? Olyan nehéz, mint két autó együttvéve, erős, mint a bivaly, mindent elektronikusan felügyel, kényelmes, mint egy szalon, mégis elmegy hegyen-völgyön, sziklán, sárban. Sajnos 25 millióba kerül.

Teszt
Műszaki adatok

Hosszú, mint egy limuzin, széles, mint egy sportautó, magas, mint egy megtermett férfi

Hosszú, mint egy limuzin, széles, mint egy sportautó, magas, mint egy megtermett férfi

A korábbi forma karakteresebb volt

A korábbi forma karakteresebb volt

A Toyota Land Cruiser egy ikon, a szabadság, kényelem és csalhatatlan terepképességek legjobb japán képviselője. Megbízhatóságát a Föld összes pontján a sivatagoktól a sarkvidékekig bizonyította már, lehet rá számítani a hegyekben, magas fűvel borított pampákon, sárban, hóban, patakokban (gázlómélység 700 mm), vadászaton és humanitárius akcióknál. Előszeretettel használják fontos embereket szállító konvojokban menekülőautóként: remek például arra, hogy ha baj van, akkor úton, padkán és torlaszokon át nagy sebességgel kimenekítsék vele a veszélyben forgó VIP-t. Egy járdaszegély 150 km/h-val állítólag meg se kottyan neki, de bevalljuk, ezt azért nem próbáltuk.

X5-ös, Q7-es eltörpül mellette X5-ös, Q7-es eltörpül mellette X5-ös, Q7-es eltörpül mellette

X5-ös, Q7-es eltörpül mellette

Csak a V8 Luxury kivitelhez jár a szintszabályzós futómű, a terepválasztó kapcsoló és a hegy/lejtmeneti segédlet az alapcsomag része

Csak a V8 Luxury kivitelhez jár a szintszabályzós futómű, a terepválasztó kapcsoló és a hegy/lejtmeneti segédlet az alapcsomag része

Ha valami, akkor ez nem városi autó. Akinek örömet okoz egy ekkora (4,95 x 1,97 x 1,86 m) vas szűk utcákban történő mozgatása, az éppenséggel megteheti, de alapvetően sem tömege, sem hajtáslánca nem erre predesztinálja. Olyan helyeken indokolt népszerűsége, mint Ausztrália vagy Afrika, ahol adott esetben két település között több száz mérföldet is meg kell tenni úttalan utakon: nem nagyon akad el, bármilyen felületen elboldogul, s mára már olyan intelligens, kifinomult összkerékhajtás és futómű segítségével teszi mindezt, hogy vezetése sem okoz túlzott erőfeszítést, alrendszereit kifejezetten úgy alakították, hogy nehéz terepkörülmények között a lehető legtöbb terhet levegye a sofőr válláról.

Mindez persze nem meglepő, hiszen a Land Cruiser − vidéki cirkáló, vagy egyszerűen csak terepjáró − pontosan arra született több mint hat évtizede, hogy a legembertelenebb viszonyok között is elszállítsa utasait. Ugyanakkor közben luxusautóvá is fejlődött, és ez a kettőssége zavarba hoz. A tekintetben klasszikus, hogy létravázra épül, s hátul is merev tengelyre támaszkodik, de négy lengőkar biztosítja a kerekek pontos megvezetését, és nagyméretű keresztstabilizátor a futómű masszivitását. Elöl kettős keresztlengőkaros futómű dolgozik, és 285/50-es, nem kimondottan terepgumik feszültek a 20 colos alufelniken.

Mit tud terepen?

Váltó N-be, kapcsoló átfordít, és indulhat a terepezés

Váltó N-be, kapcsoló átfordít, és indulhat a terepezés

A terepezés mechanikai alapját a merev létraalváz és egy korlátozott súrlódású, nyomatékérzékelős Torsen differenciálmű adja számos elektronikus kiegészítéssel. AVS névre hallgat az összes lengéscsillapító keménységét folyamatosan módosító szerkezet, X-AHC a változó magasságú futómű neve. Utóbbi hagyományos tekercsrugós kivitelű, hogy jobban bírja a terepet, a rugókat hidraulikus rendszer nyomja össze vagy feszíti magasabbra. Elöl 11, hátul 10 cm a rugóhossz változtathatóságának mértéke, a középálláshoz képest gyors menetben 2-3 centivel lejjebb, terepen 3-4 centivel feljebb emeli a kasztnit a vezérlés, s a váltó melletti gombbal állás közben is csökkenthetjük a hasmagasságot, ha nehezen mozgó személyt szeretnénk beültetni. Az AVS és X-AHC fékezéskor és gyorsításkor is működnek, s kontrollálják az autó bólintását.

Lengéscsillapító-szabályzás, terepválasztó kapcsoló, ülésfűtés-hűtés, kúszóautomatika

Lengéscsillapító-szabályzás, terepválasztó kapcsoló, ülésfűtés-hűtés, kúszóautomatika

A Torsen differenciálmű alapvetően is inkább a hátsó tengelyre küldi a nyomatékot, kanyarban az alulkormányzottság kivédése érdekében még többet tol hátra. A váltó neutrális (üres) állásánál választható a terepfokozat, ezután már a talajválasztó MTS kapcsoló is életre kel, s megmondhatjuk az autónak, hogy kavicsos, homokos, sáros vagy épp havas úton megyünk, s ezután ő ehhez igazítja a menetstabilizáló funkciókat vagy épp a nyomaték elosztását. A hagyományos hegy- és lejtmeneti segédletek mellett egy Crawl-control, magyarul kúszónyomaték-szabályzó berendezést is beépítettek, amelynek aktiválása után csak a kormányt kell forgatni, míg a vezérlés 2-7 km/h közötti sebességgel óvatosan átvezet a nehéz terepen.

Bőséges helykínálat mindhárom sorban, négyzónás klímája 28 külön szellőzőn át biztosít mindenkinek kellemes időjárást Bőséges helykínálat mindhárom sorban, négyzónás klímája 28 külön szellőzőn át biztosít mindenkinek kellemes időjárást Bőséges helykínálat mindhárom sorban, négyzónás klímája 28 külön szellőzőn át biztosít mindenkinek kellemes időjárást

Bőséges helykínálat mindhárom sorban, négyzónás klímája 28 külön szellőzőn át biztosít mindenkinek kellemes időjárást

Amitől ez a tesztautó igazán különlegessé vált, az a 4,5 literes két darab változtatható geometriájú turbóval felszerelt, közös nyomócsöves befecskendezésű, részecskeszűrővel is ellátott V8-as D-4D dízelmotor volt. A kocsiban ülve inkább csak a nyolc henger percegése volt érzékelhető, és csak kívülről hallatszott a dízelkereplés. Gázadásra viszont elképesztő intenzitású morajlássá állt össze hangja, s ezzel egy időben maga a kolosszus is megindult, mint hegyoldalban a lavina. Gondoljanak bele, a sofőrrel nagyjából 2,7 tonnára hízó tömeget 8,2 másodperc alatt rántja álló helyzetből 100 km/h-s sebességre a dízel, és irdatlan méretei ellenére akár 210 km/h-val is haladhat − mi ez, ha nem túlkapás?

286 LE, 650 Nm, hihetetlen menetteljesítményeket biztosít

286 LE, 650 Nm, hihetetlen menetteljesítményeket biztosít

Egy hét nem igazán volt elég méreteinek megszokásához, viszont megtanultam bízni a segédvonalakban

Egy hét nem igazán volt elég méreteinek megszokásához, viszont megtanultam bízni a segédvonalakban

Egy ilyen motornak elvileg üvöltenie kellene, de ez egyrészt nem dolgozik magas fordulaton, másrészt a hatalmas kasztnit nagyon kipárnázták, hogy ezzel is garantálják a luxusérzetet. Amit a zajmentességen kívül számtalan egyéb berendezés, megoldás közvetít. Világos bőr borítja az elöl elektromosan mozgatható, fűthető és hűthető, három különféle beállítást memóriában tároló üléseket. Motorosan mozog a szintén fűthető kormánykerék, ki- és beszálláskor automatikusan megemelkedve könnyíti meg a helyváltoztatást. Tükrei tolatáskor lefittyednek − ezt voltaképp minden villanytükrös autónak kellene tudnia alapból -, környezetét négy darab kamera figyeli (egy a jelvény alatt, egy hátul, kettő a tükrökben), melyek nem csak a segédvonalas parkolókamerának adnak jeleket, hanem utak találkozásánál a keresztforgalmat is figyelik, s akár felülnézeti képet is mutatnak az autóról a kormánytól jobb oldalra helyezett View kapcsoló nyomkodására. Apropó kapcsolók: azért ekkorák, hogy kesztyűben is jól el lehessen őket találni.

Jobbra és balra is figyel kereszteződésben, több sofőr esetén jól jön az ülésmemória. Autóban láttak már ekkora kilincset? Jobbra és balra is figyel kereszteződésben, több sofőr esetén jól jön az ülésmemória. Autóban láttak már ekkora kilincset? Jobbra és balra is figyel kereszteződésben, több sofőr esetén jól jön az ülésmemória. Autóban láttak már ekkora kilincset?

Jobbra és balra is figyel kereszteződésben, több sofőr esetén jól jön az ülésmemória. Autóban láttak már ekkora kilincset?

Olyan 190 cm és 110 kg lehet az a testméret, ami fölött az ember nem érzi magát Gullivernek az óriások országában a Land Cruisert vezetve, nekem még egy hét elteltével is perverz örömöt okozott a beszállás, a nagy kormány, a hűdekicsivagyok-érzés. Az aszfaltos élmény nem olyan kifinomult, mint az alapvetően utakra tervezett luxusriválisok esetében, azok viszont közel sem képesek ilyen komfortra és pontosságra kiépítetlen területen. Kivitele és képességei ellenére viszont a Land Cruiser nem túl látványos, sem kívül, sem belül. Az utastér semmiben sem különbözik a többi japán utastértől, azt leszámítva, hogy bármelyiknél legalább kétszer nagyobb. A kezelőszervek, formák, színek világa azonban olyan, mint bármelyik Toyotában.

Terepadatok

Első terepszög 31 fok
Hátsó terepszög 20 fok
Legkisebb hasmagasság 225 mm
Kapaszkodóképesség 45 fok
Középső terepszög 23 fok
Gázlómélység 700 mm
Oldaldőlésszög 44 fok

Hát ez így nem túl szép: a fakormány nem is praktikus terepen, és luxus helyett inkább öreges hangulatot áraszt a műfabetét

Hát ez így nem túl szép: a fakormány nem is praktikus terepen, és luxus helyett inkább öreges hangulatot áraszt a műfabetét

A szürke műanyag, vajfehér bőr és rozsdabarna fabetétek nem is igazán állnak össze egységgé, aki beleült, ezt rögtön kiszúrta. Ugyanakkor a nagyképernyős navigáció könnyen használható, 14 hangszóróból bömböl a JBL hifi, a légkondicionáló rendszer késlekedés nélkül ontja a kívánt hőmérsékletet, a telefon pillanatok alatt csatlakozik a Bluetooth-on keresztül, hűtött és mély a központi könyöklő alsó fele. Pohártartó nemcsak az első utasoknak, hanem a középső sor lehajtható könyöklőjébe és a harmadik sor mellett az ablakok szélére is jutott.

Pohártartók mindenütt Pohártartók mindenütt Pohártartók mindenütt

Pohártartók mindenütt

Kisebb-nagyobb tárolórekesz is van bőséggel, a felfele nyíló ablakból és lefele nyíló peremből álló csomagtérajtó alsó traktusában további tárhelyek találhatók. Mind a hét ülés használatakor nem jut sok hely a poggyásznak, de ha a leghátsókat felhajtjuk két oldalra a piktogramoknak megfelelően, akkor máris 620 literrel gazdálkodhatunk, ami további üléssor-döntéssel exponenciális növekedésnek indul.

Variációk hátsó térre Variációk hátsó térre Variációk hátsó térre

Variációk hátsó térre

Az ülések hajtogatása a különféle kallantyúk használatával nem bonyolult, de mivel itt sem fukarkodtak az anyaggal, nem olyan pillekönnyű érzés, mint a Mazdák karakurija. Furcsa, hogy az ötödik ajtó teljesen mechanikus, ennyi elektronika mellett már egy önműködő vagy alulról rugdosós megoldás is elfért volna. Még fel tudom róni a komfortindex hiányát és azt az apróságot, hogy ezen a szinten már nem ragaszkodnék ahhoz, hogy folyamatosan a segédberendezések elektromos zörejeit, ciripelését hallgassam.

Ritka látvány a V8-as Land Cruiser Ritka látvány a V8-as Land Cruiser Ritka látvány a V8-as Land Cruiser

Ritka látvány a V8-as Land Cruiser

Nekem a terepjáró célszerszám, aminek megvan a maga környezete. A Land Cruiser ráadásul abból a vonalból származik, ami még mindig megőrizte képességeit, csak időközben luxusautóvá is alakult: e furcsa kettősségnek köszönhetően sajnos jellemző városi használata, pedig igazi terepe a terep. Ott van elemében, az elsősorban kisebb járműveknek épített közutakon ő az elefánt a porcelánboltban, akinek minden lépésére figyelni kell, mert esetében egy kis koccanás is hatalmas erők felszabadulásával jár. Szóval ennek a kivitelnek nem igazán látom a létjogosultságát.

Ekkora ökológiai lábnyomot taposni pofátlanság, de nagyon élvezetes

Ekkora ökológiai lábnyomot taposni pofátlanság, de nagyon élvezetes

Ugyanakkor, talán pont azért, mert tudtam, hogy időszakos, minden pillanatát élveztem. Nagyságának irrealitása, lenyűgöző ereje, szolgálatkészsége úgy is meggyőző volt, hogy alapvetően sem terep-, sem kényeztető képességeit sem igénylem, de jó volt belekóstolni. A maga nemében elképesztő alkotás, ép ésszel itthon, városban nem felfogható, de a szívet erősen megdobogtatja.

Méretek

Hosszúság: 4950 mm
Szélesség: 1970 mm
Magasság: 1865 mm
Saját tömeg: 2615 kg
Össztömeg: 3300 kg
Tengelytáv: 2850 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 620 liter
Belső szélesség elöl: 1560 mm
Belső szélesség hátul: 1560 mm
Belső szélesség a harmadik üléssorban: 1580 mm
Belmagasság elöl: 840-920 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Belmagasság a harmadik üléssorban: 880 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 310 mm
Lábtér a harmadik üléssorban: 205 mm
Ülőlap hossza elöl: 480 mm
Ülőlap hossza hátul: 520 mm
Ülőlap hossza a harmadik üléssorban: 435 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1420 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 980 mm
Csomagtér magassága: 1030 mm
Csomagtér hossza: 1150 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1730 mm
Raktérnyílás szélessége: 1310 mm
Raktérnyílás magassága: 995 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 4461 cm³
Hengerek/szelepek száma: 8/32
Sebességváltó: automata - 6 fokozatú
Nyomaték: 650 Nm 1600-2800 1/min-nél
Teljesítmény: 210 kW (286 LE) 3600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,2 s
CO2-kibocsátás: 270 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 10,2 l/100km
Fogyasztás a használónál: 15,6 l/100km

Értékelés

Pozitív
Brutális erejű V8-as, kiemelkedő terepképességek, kényelem, luxus felszereltség, biztonság
Negatív
Enyhén túlzó méretek, nagy fogyasztás, magas vételár

Árak

Tesztmodell ára 24 980 000 Ft (2012. július 16.)
Ez is érdekes lehet:
 

Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága...

Nyárigumi-teszt 2014 – az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket. Bőven van meglepetés és különbség is az abroncsok...

Még mindig van az ex-rendőrautó Ford Focusokból, ismét mentünk velük néhány száz kilométert

Mi vihet rá valakit arra, hogy valahai rendőrautót vásároljon? Naná, hogy az ár! És a minőségtől...

Újabb Toyota-visszahívás, és ami mögötte van

Újfent egy rakás autót érintő visszahívást jelentett be a Toyota, hát adja magát a kérdés: ez...

Egy dögös 18 évest fog kisorsolni az Opel

Dizájnpályázatot hirdet az Opel. Megvalósítja a legtetszetősebb Corsa-dizájnt, és egy 18 éves...

30 éves a BMW M5

A BMW M részlege stílusosan egy kis gumifüstöléssel ünnepel, mi meg egy képes visszatekintéssel...

Videó: a Bugatti tesztautója köröz a Nürburgringen

Úgy néz ki, a Bugatti a Galibier szuperszedán megvalósulása esetén is elkészíti a Veyron közvetlen...

Pimasz reklám a Jaguartól

Igaz még csak április van, de eddig talán ez az év legjobb autóreklámja. És egyben a legdurvább...

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

kopasz írta: 2012 július 18., szerda 11:56:29
Törölt felhasználó írta: tavaly

Hátén akkor sem úgy gondolom ahogyan írtad, mert a teljesítmény, a dízelnél igen is negítvan tudja befolyásolni az élettartamot!!!! Ez saját tapasztalat is!!!! A visszahívásokról meg annyit, hogy TE csak ezekről halottál mert mert a médiáknál a konkurencia lobizott, ha olvasol autós szaklapokat, akkor láthattad volna hogy a GM, FORD, a PORSCHE Cayenne, a VW Touareg, az AUDI, BMW, gyakorlatilag az összes prémium márka rendelt el visszahívásokat. Azért nem tudom mit mit jelent a FASOR de ha azt hogy 2011-ben a világ 3.LEGNAGYOBB gyártója a TOYOTA akkor igazad van. :-))))) (1.volt a GM, 2. volt VW-AUDI konszern)


Előzmények megtekintése

Félre ne értsd amit írtam :), mivel nem a mértetét/nagyságát vitatom, sőt még a minőségét sem. Olvasok autós szaklapokat, és pontosan ezért írtam a több milliós visszahívásokat mert ezek tények!!! A többi márka is hívott vissza, de nem volt ekkora tömeges, azonos típushibájú visszahívás mint a fent említett! Ez bizony a Toyota szégyene! Az általam belinkelt oldalt nézegetve megtekintheted a többi márka visszahívásait is a 2010/2011 években :-))))))) Egyik sem volt ilyen méretű! A kihegyezett motorok kapcsán igazad van, de azért egy V8-as blokk 2012-ben tudhatna legalább 300 pacit, nem??? Persze ettől függetlenül ez még egy jó autó, ezt az eladások is bizonyítják!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 július 18., szerda 06:53:12
kopasz írta: tavaly

A jelenlegi dízel technológiával többet is kihozhattak volna egy V8-as blokkból. Ez 10 évvel ezelőtt teljesen rendben lett volna. Kisebb teljesítmény ide vagy oda alapvetően (tudtommal) már ez is CR típusú blokk, tehát az élettartam nagyjából jól behatárolható :) A megbízhatóság kapcsán csak részben értek veled egyet (mert ez csak egy mítosz), mert ne felejtsd el azt amikor hogy néhány éve világszerte több millió db Toyotát és Lexust kellett visszahívniuk beragadó gázpedál, és kigyulladás miatt!!!!! Mondj még autógyárat aki ekkorát sz@pott?!

Szóval az hogy kinek mi az megbízható az szubjektív!!! Ha a nyers statisztikát nézzük, beleszámolva a több milliós visszahívásokat akkor a Toyota fasorban sincs!!!

Egy kis emlékeztető (:

http://www.origo.hu/auto/20100124-toyotavisszahivas-tobb-mint-ketmillio-autot-hivnak-vissza-az-usaban.html

http://www.origo.hu/auto/20100129-europaban-is-visszahivja-autoit-a-toyota.html

http://www.origo.hu/auto/20100302-toyotavisszahivas-ujabb-egymillio-autot-rendelnek-vissza-amerikaban-es-japanban.html

Lehetne itta 2010 és 2011áes évek visszahívásait számolgatni de minek??? Több milliós visszahívások ezek, s ez nem az én véleményem hanem a számok. Ez objektív!

Abban viszont egyet értek értek veled hogy a lóerők száma több mint elég az autó dinamikus mozgatásához!!!


Előzmények megtekintése

Hátén akkor sem úgy gondolom ahogyan írtad, mert a teljesítmény, a dízelnél igen is negítvan tudja befolyásolni az élettartamot!!!! Ez saját tapasztalat is!!!! A visszahívásokról meg annyit, hogy TE csak ezekről halottál mert mert a médiáknál a konkurencia lobizott, ha olvasol autós szaklapokat, akkor láthattad volna hogy a GM, FORD, a PORSCHE Cayenne, a VW Touareg, az AUDI, BMW, gyakorlatilag az összes prémium márka rendelt el visszahívásokat. Azért nem tudom mit mit jelent a FASOR de ha azt hogy 2011-ben a világ 3.LEGNAGYOBB gyártója a TOYOTA akkor igazad van. :-))))) (1.volt a GM, 2. volt VW-AUDI konszern)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 július 18., szerda 06:39:13
Der Milan írta: tavaly

Pusztán a teljesítményük miatt nagyon szimpatikusak voltak nekem a 2.2-es diesel Avensis-ek. Ahogy olvastam róluk gyorsan el is vetettem még a gondolatot is :).



Roland, 5.5-ös ML Merci már ócskavas. 6,3-as fut mostanság, 3-4 évesen fél áron megkaphatod őket, én biztos nem adnék egyikért sem 25 misit pláne 32-t. Bár ilyen jellegű gondokkal küzdenék :D.


Előzmények megtekintése

Milán félre értettél, én nem az ML-ről írtam, hanem a G-Mercédesről, az ML Merci nem terepjáró, az ilyen X5-ös kategória, az ML-lel nem merészkednék olyan terepre mint a Land Cruiserrel, ahogyan halottam, olvastam az ML-ek(már akik próbálkoztak vele!!) nagyon nem szeretik a vizet, és komoly gondokat, hibákat is okozott már(Off-Road Magazin valamelyik 2011-es száma!!!!) A Land Cruisereket meg sós vízben is fürdették már, minden féle probléma nélkül. Egyébként Mercis körökben megbízhatóságban is csak(inkább) a G-sorozatot ismerik el, pl az ML320 3literes dízelének, hűtésével, és központi motorvezérlő elektronikájával elég szép számban akadtak problémák. Igen sajnos a 2.2-es Avensis dízel elég torkos, egy régi kollégám járt Rav-4 2.2 dízellel, 177 lóerős verzió, gondja nem volt vele de elég eltúlzott volt a fogyasztása, 10 litert is beszippantotta ha nem ment vele okosan. Szerintem amelyek Avensisbe jók azok 2.0literes dízelek azok újabb fejlesztések, bár azok sem szétfeszítettek, azt hiszem 116 lóerős, de nézd meg 1,9 tdi Passatból is a régi 105 meg 115 lovasak voltak a legtartósabbak. Acégünknél van egy nagyon régi 2,5dízel 90 lóerős Toyota Hiace, már majdnem 3 generáció Ford Transitot túl élt!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 július 18., szerda 00:58:49
kopasz írta: tavaly

A jelenlegi dízel technológiával többet is kihozhattak volna egy V8-as blokkból. Ez 10 évvel ezelőtt teljesen rendben lett volna. Kisebb teljesítmény ide vagy oda alapvetően (tudtommal) már ez is CR típusú blokk, tehát az élettartam nagyjából jól behatárolható :) A megbízhatóság kapcsán csak részben értek veled egyet (mert ez csak egy mítosz), mert ne felejtsd el azt amikor hogy néhány éve világszerte több millió db Toyotát és Lexust kellett visszahívniuk beragadó gázpedál, és kigyulladás miatt!!!!! Mondj még autógyárat aki ekkorát sz@pott?!

Szóval az hogy kinek mi az megbízható az szubjektív!!! Ha a nyers statisztikát nézzük, beleszámolva a több milliós visszahívásokat akkor a Toyota fasorban sincs!!!

Egy kis emlékeztető (:

http://www.origo.hu/auto/20100124-toyotavisszahivas-tobb-mint-ketmillio-autot-hivnak-vissza-az-usaban.html

http://www.origo.hu/auto/20100129-europaban-is-visszahivja-autoit-a-toyota.html

http://www.origo.hu/auto/20100302-toyotavisszahivas-ujabb-egymillio-autot-rendelnek-vissza-amerikaban-es-japanban.html

Lehetne itta 2010 és 2011áes évek visszahívásait számolgatni de minek??? Több milliós visszahívások ezek, s ez nem az én véleményem hanem a számok. Ez objektív!

Abban viszont egyet értek értek veled hogy a lóerők száma több mint elég az autó dinamikus mozgatásához!!!


Előzmények megtekintése

Pusztán a teljesítményük miatt nagyon szimpatikusak voltak nekem a 2.2-es diesel Avensis-ek. Ahogy olvastam róluk gyorsan el is vetettem még a gondolatot is :).

Roland, 5.5-ös ML Merci már ócskavas. 6,3-as fut mostanság, 3-4 évesen fél áron megkaphatod őket, én biztos nem adnék egyikért sem 25 misit pláne 32-t. Bár ilyen jellegű gondokkal küzdenék :D.

A válaszoláshoz belépés szükséges
mocsári troll írta: 2012 július 17., kedd 22:25:10

ezek az autók tömegcikknek számítanak az arab félszigeten, csak ott a v8-as benzinmotor duruzsol bennük.

persze szaudiban 20 ft egy liter benzin...

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 július 17., kedd 22:14:05
Törölt felhasználó írta: tavaly

Szerinted miért csak ennyi, azért hogy 3x túl élje a BMW-t és az új Merciket, ezt még Anisics úr is megsúgta hogy a dízelt nem praktikus szétfeszíteni de sokkal eladhatóbb az ostoba embereknek(persze nem így fogalmazott :-)))!!! Szerinted az Audi miért hozta vissza a 105lóerős 1.9TDI-t, meg a Ford az 1.6TDCI 100lóerős Eco verzióját, amire 340ezer km helyett 450ezret mondanak a gyártók(élettartam), de sorolhatnám a BMW-ket is, Toyota sohase gyártott nagyon combos dízelt, viszont megbízhatóbb is volt az AURIS, mint a Ford például, az Aurison 300ezernél még nem kellett kettős tömegű lendkereket cserélni!!!

Egyébként ismerek valakit aki X5-öt vásárolt 26millióért, és a horgásztóra nem mer vele ki menni, mer már beszedett egy két sérülést, ja a futómű komfortja az olyan II-es Golf GTI "kábé" ugyanolyan "veseleverős"!!! Egyébként a 4 literes dízel G-s merci motorok is 250 lóerősek voltak!!! A 3 litereseket meg 116-177 lóerőig gyártották, egyébként az AMG-ből ilyen felszereltséggel 5,5literes benzinessel kb 32milliót kell leszámolni az asztalra!!! Egyébként úgy tudom az off-roados szakértőtől hogy a Mercinél a "terep kamera rendszer" nem is elérhető ami például a sziklás terepen való átkelésnél(lásd:you tube) védi az autót, segíti a vezetőt!!! Ez egy igazi terepjáró, egyébként akik ilyennel autóznak azt mondják a 3 literes 190lóerős, változat is bőven elég a kiváló terepezéshez. Dél-Olaszoknál nyaraltunk jó pár éve, egy régebbi 160 lóerős Landival mentünk 4-en full felpakolva, 170km/h val simán ment az autópályán, szívzörej nélkül!!! Ennyi pénzem lenne csak ilyet vennék, az az inkább Highlander Hibridet, az fincsi!!!! Egyébként most már 4-5éve új terepjáróból a Land Cruiserből adják el a legtöbbet.


Előzmények megtekintése

A jelenlegi dízel technológiával többet is kihozhattak volna egy V8-as blokkból. Ez 10 évvel ezelőtt teljesen rendben lett volna. Kisebb teljesítmény ide vagy oda alapvetően (tudtommal) már ez is CR típusú blokk, tehát az élettartam nagyjából jól behatárolható :) A megbízhatóság kapcsán csak részben értek veled egyet (mert ez csak egy mítosz), mert ne felejtsd el azt amikor hogy néhány éve világszerte több millió db Toyotát és Lexust kellett visszahívniuk beragadó gázpedál, és kigyulladás miatt!!!!! Mondj még autógyárat aki ekkorát sz@pott?!
Szóval az hogy kinek mi az megbízható az szubjektív!!! Ha a nyers statisztikát nézzük, beleszámolva a több milliós visszahívásokat akkor a Toyota fasorban sincs!!!
Egy kis emlékeztető (:
http://www.origo.hu/auto/20100124-toyotavisszahivas-tobb-mint-ketmillio-autot-hivnak-vissza-az-usaban.html
http://www.origo.hu/auto/20100129-europaban-is-visszahivja-autoit-a-toyota.html
http://www.origo.hu/auto/20100302-toyotavisszahivas-ujabb-egymillio-autot-rendelnek-vissza-amerikaban-es-japanban.html
Lehetne itta 2010 és 2011áes évek visszahívásait számolgatni de minek??? Több milliós visszahívások ezek, s ez nem az én véleményem hanem a számok. Ez objektív!
Abban viszont egyet értek értek veled hogy a lóerők száma több mint elég az autó dinamikus mozgatásához!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Törölt felhasználó írta: 2012 július 17., kedd 19:31:57
kopasz írta: tavaly

286 lóerő egyáltalán nem sok egy V8-as blokktól. Ezt már a V6-osok is tudják, legalábbis a benzinesek. A nyomaték az rendben van.


Előzmények megtekintése

Szerinted miért csak ennyi, azért hogy 3x túl élje a BMW-t és az új Merciket, ezt még Anisics úr is megsúgta hogy a dízelt nem praktikus szétfeszíteni de sokkal eladhatóbb az ostoba embereknek(persze nem így fogalmazott :-)))!!! Szerinted az Audi miért hozta vissza a 105lóerős 1.9TDI-t, meg a Ford az 1.6TDCI 100lóerős Eco verzióját, amire 340ezer km helyett 450ezret mondanak a gyártók(élettartam), de sorolhatnám a BMW-ket is, Toyota sohase gyártott nagyon combos dízelt, viszont megbízhatóbb is volt az AURIS, mint a Ford például, az Aurison 300ezernél még nem kellett kettős tömegű lendkereket cserélni!!!
Egyébként ismerek valakit aki X5-öt vásárolt 26millióért, és a horgásztóra nem mer vele ki menni, mer már beszedett egy két sérülést, ja a futómű komfortja az olyan II-es Golf GTI "kábé" ugyanolyan "veseleverős"!!! Egyébként a 4 literes dízel G-s merci motorok is 250 lóerősek voltak!!! A 3 litereseket meg 116-177 lóerőig gyártották, egyébként az AMG-ből ilyen felszereltséggel 5,5literes benzinessel kb 32milliót kell leszámolni az asztalra!!! Egyébként úgy tudom az off-roados szakértőtől hogy a Mercinél a "terep kamera rendszer" nem is elérhető ami például a sziklás terepen való átkelésnél(lásd:you tube) védi az autót, segíti a vezetőt!!! Ez egy igazi terepjáró, egyébként akik ilyennel autóznak azt mondják a 3 literes 190lóerős, változat is bőven elég a kiváló terepezéshez. Dél-Olaszoknál nyaraltunk jó pár éve, egy régebbi 160 lóerős Landival mentünk 4-en full felpakolva, 170km/h val simán ment az autópályán, szívzörej nélkül!!! Ennyi pénzem lenne csak ilyet vennék, az az inkább Highlander Hibridet, az fincsi!!!! Egyébként most már 4-5éve új terepjáróból a Land Cruiserből adják el a legtöbbet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 július 17., kedd 11:04:06

25 milla? Jól van, akkor egészségére akinek éppen ez kell. Már inkább egy ML 63 AMG 4 évesen fele ennyiért, jóval nagyobb presztízzsel és teljesítménnyel. Persze biztosan velem van a baj.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 július 16., hétfő 09:48:48

286 lóerő egyáltalán nem sok egy V8-as blokktól. Ezt már a V6-osok is tudják, legalábbis a benzinesek. A nyomaték az rendben van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Más ház, más szokás - Peugeot 308 teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól nem fogjuk elcsapni a gyomrunkat sem.


Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Toyota Prius+ 1.8 HSD Premium teszt

Hét üléssel ez a legtisztább: Toyota Prius+ teszt Videó

Jelenleg egyedüli ajánlat a Toyota Prius+, nincs ugyanis másik hétüléses hibrid a piacon. Ennyi embert, ilyen szerény fogyasztással semelyik másik modell sem tud utaztatni.


Toyota GT86 Sport Leather Automata teszt

Na ilyen egy sportautó! - Toyota GT86 Automata teszt Videó

Sokaknak a sportkocsit nagy kerék, versenycsíkok hada, több száz lóerő teszi. Pedig nem így van, és a Toyota jól tudja ezt.


Toyota Aygo 1.0 Spice teszt

Fűszerezve sem túl finom - Toyota Aygo Spice teszt

LED-es menetfényekkel és új lökhárítóval fűszerezett, de már koros kisautót próbáltunk ötajtós kivitelben. Vajon tudja még tartani a lépést a szegmensbe mostanában érkezett modellekkel?


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Tankolási szokásaink: így hagyunk egy rakás pénzt a kutakon

Kit érdekel néhány forint?

22 órája – Sztori

Hetente többször is változhat az üzemanyagok ára, s ha nincs is csúcson, magas. Körbekérdeztünk, hogy ki, hol, mikor és mennyiért tankol.


A T2-es Transporter búcsúvideója

Megható videón az utolsó faros VW Videó

2 napja – Sztori

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett legendás kisbuszáról.


Videón a Ford F-150 nyúzópróbája

Sófürdő, rázópad és csapatás rossz úton Videó

2 napja – Sztori

Az F-150-est mutató videók Amerika legnépszerűbb pickupján túl azért is érdekesek, mert megnézhetjük, miként tesztelnek az autógyártók.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA LAND CRUISER 3.0 TD Special KJ 90 FORGALOMBA HELYEZHETŐ !

TOYOTA LAND CRUISER 3....

Ár: 890.000 Ft

Évjárat: 1998 / 8

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA LAND CRUISER 3.0 D Executive (Automata)

TOYOTA LAND CRUISER 3....

Ár: 6.849.000 Ft

Évjárat: 2008 / 2

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA LAND CRUISER 3.0 D-4D VX Executive (Automata)

TOYOTA LAND CRUISER 3....

Ár: 12.990.000 Ft

Évjárat: 2012 / 4

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

Még több autó