0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nem lobog a hajunk a vászontetős 500-asban

FIAT 500C 1.3 MJet Lounge teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sok zseniálisan remek, illetve egy-két bosszantóan rossz részletmegoldás teszi igazán olaszossá az 500C-t.

Teszt
Műszaki adatok

Voltaképpen csak a tető − jelen esetben bordó − színe árulkodik, hogy ez kabrió 500-as. A krómházas tükör ízlés dolga, de van egy praktikus tulajdonsága: tükröződik benne az oldalsó irányjelző villogása

Voltaképpen csak a tető − jelen esetben bordó − színe árulkodik, hogy ez kabrió 500-as. A krómházas tükör ízlés dolga, de van egy praktikus tulajdonsága: tükröződik benne az oldalsó irányjelző villogása

Volt honnan ihletet meríteni. Bár a kép torzít, azért megdöbbentő a méretkülönbség régi és új között

Volt honnan ihletet meríteni. Bár a kép torzít, azért megdöbbentő a méretkülönbség régi és új között

Nem igazi kabrió, de azért igen élvezetes utazást tesz lehetővé a FIAT 500C, amely az általunk kipróbált, 95 lóerős turbódízellel talán a legjobb ma létező 500-as. A forma örök, annak ellenére, hogy már évek óta változatlan formában találkozunk vele az utakon, de még változatlanul üde színfoltnak számít – annak ellenére, hogy a legtöbbet a kissé fantáziátlan, a tesztautó esetében is használt gyöngyház fehér dukkóval lehet látni. A bordó vászontető miatt esetünkben jól jön a kontraszt, legalább egyértelműen feltűnik, hogy itt valami történt. Ez jelen esetben gombnyomásra teljesen hátrahúzódó tetőt jelent, amivel úgy sikerült a szellős autózás élvezetét megvalósítani, hogy közben a passzív biztonság sem romlott – törésteszt ugyan nincs, de a karosszéria nagyon stabilnak tűnik.

Voltaképpen bárhol megállítható a tetőnyitás folyamata, a legjobb, ha teljesen hátra van tolva a vászon. A relatíve meredek szélvédő miatt elöl ülve is élményforrás a nyitott tető Voltaképpen bárhol megállítható a tetőnyitás folyamata, a legjobb, ha teljesen hátra van tolva a vászon. A relatíve meredek szélvédő miatt elöl ülve is élményforrás a nyitott tető Voltaképpen bárhol megállítható a tetőnyitás folyamata, a legjobb, ha teljesen hátra van tolva a vászon. A relatíve meredek szélvédő miatt elöl ülve is élményforrás a nyitott tető

Voltaképpen bárhol megállítható a tetőnyitás folyamata, a legjobb, ha teljesen hátra van tolva a vászon. A relatíve meredek szélvédő miatt elöl ülve is élményforrás a nyitott tető

Két gomb, az egyik nyitja, a másik zárja a tetőt. Az utolsó centiken folyamatosan nyomva kell tartani a becsukáshoz

Két gomb, az egyik nyitja, a másik zárja a tetőt. Az utolsó centiken folyamatosan nyomva kell tartani a becsukáshoz

Egyértelműen a nyitható tető az autó legnagyobb dobása. Annak ellenére, hogy a típusjelzés C betűje kabrióra utal, inkább egy kicsit túlméretezett napfénytetővel ellátott miniautóról beszélhetünk. Teljesen eltüntetve a plafont, megvan a szabadság élménye − még elviselhető szintű huzattal -, ám kissé paradox módon szigorúan csak akkor, ha a szélvédő feletti első szélfogót nem nyitjuk ki – már 30 km/órás sebességnél is zavaró süvítést okoz ez a kipattintható kiegészítő. Legjobb, ha hanyagoljuk a használatát. Ugyanez igaz a félig − értsd egy gombnyomásnyira − nyitott tetőállásra, ekkor ugyanis alkalmasint dobhártya-irritáló huppogásba kezd az utastérben kavargó levegő. Summa summarum, vagy teljesen engedjük le a vásznat, vagy csukjuk be. Nyitott állapotban sajnos le kell mondanunk a hátralátás élvezetéről, mert az összegyűrődő vászon teljesen kitakarja a belső tükör látómezejét. Egy másik tünete annak, hogy olaszos lazasággal kezelték a kabriósítást az 500C esetén, a vászontető mozgatása. A teljes hátranyitásához mindössze két gombnyomás szükséges, a zárás viszont többfokozatú: a két gombnyomást követően a tetőn arasznyi rés tátong, és a gombot folyamatosan nyomva kell tartani a teljes bezáráshoz.

Nem a csomagtartójával fog híveket szerezni. Hátul ülni nem okoz kitörő örömet. Műbőr-szövet kombinációban kárpitozták a sima 500-ashoz képest változatlan formájú üléseket Nem a csomagtartójával fog híveket szerezni. Hátul ülni nem okoz kitörő örömet. Műbőr-szövet kombinációban kárpitozták a sima 500-ashoz képest változatlan formájú üléseket Nem a csomagtartójával fog híveket szerezni. Hátul ülni nem okoz kitörő örömet. Műbőr-szövet kombinációban kárpitozták a sima 500-ashoz képest változatlan formájú üléseket

Nem a csomagtartójával fog híveket szerezni. Hátul ülni nem okoz kitörő örömet. Műbőr-szövet kombinációban kárpitozták a sima 500-ashoz képest változatlan formájú üléseket

Nyomasztóan sok a plasztik, és nem túl szerencsés az ajtózseb kialakítása

Nyomasztóan sok a plasztik, és nem túl szerencsés az ajtózseb kialakítása

Ezen kívül nem igazán kell bosszankodni semmin, feltéve, ha eltekintünk attól az apróságtól, hogy az utastér fehér bőr borításai, valamint a műszerfal fehérre festett elemei között óriási színbéli eltérés van – nem tudjuk, mi történhetett, mert korábban sokkal jobban összehangolták ezeket a részeket. A csomagtér mintha nagyobb lenne a normál 500-asénál, úgy tűnt, a hátsó üléstámla tartója pár centivel messzebb került kerékdoboktól – ez nem hátrány, mert ha igazunk van, akkor csak az amúgy is szinte használhatatlanul kicsi hátsó teret csökkentették. Nagyon sokat mégsem nyerünk ezzel a trükkel, hiszen nagyon szűk nyíláson át tudjuk csak megpakolni az üreget. Az 500C egyébként nem remekel rakodóhelyek terén, nagyon kevés a pakolási lehetőség, és továbbra sincs köztük sem zárható, sem fedeles rekesz – kabriónál ezek elég súlyos hibák.

Csak a jobb oldali 500-as embléma C betűje árulkodik, hogy ez a kabrió műszerfala, a design, a színvilág a korábban megismert sémákat követi

Csak a jobb oldali 500-as embléma C betűje árulkodik, hogy ez a kabrió műszerfala, a design, a színvilág a korábban megismert sémákat követi

72 és 95 lóerővel választható az 1.3 MJet dízel − a különbség érzetéért taposni kell a gázpedált

72 és 95 lóerővel választható az 1.3 MJet dízel − a különbség érzetéért taposni kell a gázpedált

Az 500C vezetése nem tér el a fémtetős kivitelétől. Némi megszokást ebben is a gázpedál-kezelés igényel, nagyon hosszú a pedál útja, és ennek első harmadán történik a dolgok nyolcvan százaléka. Ahhoz, hogy az 1,3 literes dízelmotor teljes erejét munkára fogjuk, szó szerint padlóig kell taposni a gázt. Ha erről lemondunk, érzésre nem tud többet a 95 lovas erőforrás, mint a húsz pacival szerényebb változat, azaz csak átlagos dinamikával mozog a karosszéria. Amennyiben viszont hajlandóak vagyunk kinyújtani a jobb lábunkat, egész szépen meglódul a kis kabriót. Még hidegen sincs tolakodó hangja (persze, soha nem tagadhatja le öngyulladós mivoltát), autópályán sem lesz zavaró a kopácsolás, úgyhogy ideális választásnak tűnik, pláne, hogy a nyomatékosság miatt kevés sebességváltással lehet vezetni. A porszem a gépezetben a fogyasztás, mert döntően városi használattal hét litert közelítő átlagot mutatott a tesztautó fedélzeti számítógépe – ha ez vicc, akkor kissé morbid humor. A start/stop funkció egyébként egész jó, nem indul be feleslegesen a motor pár másodperc várakozás után, tényleg végig lehet állni a lámpaváltásokat zéró gázolaj-fogyasztással, de az újraindítás − például a Mazda vagy a KIA rendszeréhez képest − kifejezetten lassú.

Mosóban jelesre vizsgázott a vászontető, egy csepp víz sem jutott be az utastérbe. A hátsó szélterelő nyitott állapotban hasznos, de zárt tetővel rontja a kilátást az amúgy is aprócska szélvédőn Mosóban jelesre vizsgázott a vászontető, egy csepp víz sem jutott be az utastérbe. A hátsó szélterelő nyitott állapotban hasznos, de zárt tetővel rontja a kilátást az amúgy is aprócska szélvédőn Mosóban jelesre vizsgázott a vászontető, egy csepp víz sem jutott be az utastérbe. A hátsó szélterelő nyitott állapotban hasznos, de zárt tetővel rontja a kilátást az amúgy is aprócska szélvédőn

Mosóban jelesre vizsgázott a vászontető, egy csepp víz sem jutott be az utastérbe. A hátsó szélterelő nyitott állapotban hasznos, de zárt tetővel rontja a kilátást az amúgy is aprócska szélvédőn

Nem változtattak a széria fűtő- és szellőzőrendszeren. A Lounge kivitelhez alapáron jár az automata légkondicionáló

Nem változtattak a széria fűtő- és szellőzőrendszeren. A Lounge kivitelhez alapáron jár az automata légkondicionáló

Annak köszönhetően, hogy átvették a testvérmodell Ford Ka futóművének hangolását − lengéscsillapítók, rugók, szilentek -, úgy sikerült javítani a komforton, hogy a vezethetőség maradt ugyanolyan jó, mint eddig. Érezhetően finomabb a gördülés, mint korábban, a kisméretű karosszéria ugyan még mindig sokat mozog, de a kerekek immáron nem pattognak. A kormányzás kellően közvetlen a városi szaladgáláshoz, feltéve, ha kikapcsoltuk a szuperszervós City üzemmódot, de a kanyargós utak élvezetéhez azért kevés az élmény. A nyitott tetős, nyugodt utazáshoz azonban tökéletes ez a beállítás. Használhatóságát tekintve, igazából csak nyáron lehet élvezni a FIAT 500C által nyújtott előnyöket, mert a fűtőrendszert nem készítették fel az őszi hőmérsékletekre − márpedig a kabriózás nem nyáron, a tűző napon főve, hanem ősszel és tavasszal a legjobb, amikor a fűtéssel átvitt értelemben korrigálni tudjuk a természetet.

Tetőállástól függetlenül mindig látható a pótféklámpa fénye. Az összehajtogatott vászon ennél lejjebb nem megy, és ilyenkor hátrafelé semmit nem lehet látni a belső tükörben

Tetőállástól függetlenül mindig látható a pótféklámpa fénye. Az összehajtogatott vászon ennél lejjebb nem megy, és ilyenkor hátrafelé semmit nem lehet látni a belső tükörben

Többféle dekorációs matricát lehet vásárolni

Többféle dekorációs matricát lehet vásárolni

Meglepő módon egyszerre jól átgondolt, ugyanakkor egy-két bosszantó aprósággal "megáldott" autó a FIAT 500C Lounge, azaz igazi olasz autó. Mellette szól a stílusa, a megjelenése, valamint a versenyképes ára – itt most nem a normál autókhoz kell viszonyítani a tesztautó 5,3 millió forintos összegét, mert akkor sokkoló a hatás, hanem többek között a prémiumnak mondott MINI kabrióhoz. Szerencsére ennél olcsóbban is lehet FIAT 500C-t összekonfigurálni, de nem feltétlenül érdemes, mert butaság lemondani a nyomatékosabb dízelről, és arról a húsz lóerőről, ami a kétszázezer forinttal olcsóbb MJet dízellel megspórolható.

Értékelés

Pozitív
Merev karosszéria, jó vezethetőség, nyomatékos motor, gazdag felszereltség
Negatív
Keskeny utastér, hátul szűk, nincsenek rakodóhelyek, tetőmozgatás

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3546 mm
Szélesség: 1627 mm
Magasság: 1488 mm
Saját tömeg: 1095 kg
Össztömeg: 1435 kg
Tengelytáv: 2300 mm
Karosszéria-kivitel: cabrio

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1248 cm³
Sebességváltó: mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték: 200 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény: 70 kW (95 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,2 s
CO2-kibocsátás: 104 g/km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

A Nissan önreklámot csinált a celebfenékből

Vannak vicces kollégák a Nissan nemzetközi kommunikációs osztályán. Twitteren közölték: a GT-R...

Egy lámpatestben 84 darab LED adja a fényt

A két német konkurens, az Audi és BMW már túlléptek a LED-es fényszórókon, jelenleg lézeres világítótesteken...

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik...

Ken Block Mustanggal veret a Gymkhana 7-ben

Eddigi legdurvább és egyben leginkább egyedi autójával eddigi legkomolyabb mutatványait hozza...

Földön-vízen át vezettük a legkisebb Jeep modellt, a Renegade-t

A terepjáróiról híres Jeep lefelé bővítette palettáját. A tavasszal a Genfi Autószalonon bemutatkozott...

30 éves a Mercedes-Benz W124-es, azaz a taximerci

Csak egy régi E-osztály lenne, ha 30 éves korára nem ért volna "legendává" a típus. 1984-ben...

Téligumi-teszt 2014: ismét 15 garnitúra vallott a Hungaroringen

Az Autónavigátor és a nonstopgumi közös tesztje szokás szerint hazai pályán, télies körülmények...

Összehasonlító teszt: Renault Twingo 1.0 SCe/Toyota Aygo 1.0 VVT-i

Két vadonatúj miniautó járt nálunk nemrég. Egymásnak is eresztettük őket. Vajon a francia Renault...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Friss tesztek

Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Lehet, hogy crossover-érett lettem? - Nissan X-Trail teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail engem beszippantott a saját világába.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.


Renault Twingo 1.0 SCe teszt

Csók a hatvanas évekből - Renault Twingo teszt Videó

Négy üléssel, négymillióért súlyos eset az új Twingo. Jó kocsi? Farmotoros, csinos, de ezzel az árral nagyon nem a "mi autónk".

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Hirdetés

FIAT tesztek

Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Lengyel hétvége: a legolaszabb lengyel, Fiat 132 teszt

Polákmérgezés: lengyel prémiumautó teszt, Fiat 132

A 125-öst Olaszországban 1972-ben váltotta a 132-es, Lengyelországban 1974-től készült. Ilyet vezettünk.


Fiat Dobló Panorama 1.6 Mjet Emotion teszt

Hét ülés nagy térben - Fiat Dobló teszt

Hét ülést és csöppnyi poggyászteret vagy öt ülést és óriási csomagteret egyaránt adhat a Fiat Dobló, melyet legésszerűbb motorjával kaparintottunk próbára.


Még több FIAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Már hazánkban is rendelhető az új 5 ajtós Mini

Itton is elérhető az ötajtós gokart

8 órája – Újdonság

A napokban debütált itthon a Mini Cooper vadonatúj ötajtósa. Tágasabb és praktikusabb lett. De biztos, hogy elég lesz öt személynek?


Kínai Guinness rekord: szűk parkolás Minivel

Ezt csináld utána! Megdőlt a szűk parkolás rekordja Videó

Tegnap – Sztori

Az autónál alig 8 centivel nagyobb helyre tud beparkolni a rekorder. Kérdés, hogyan áll ki? Egyáltalán hallottál már a kínai drifterekről?


A hibridek már köztünk járnak, hamarosan talán búcsút is inthetünk a belső égésű motoroknak

Tényleg megvan a kőolaj nélküli autózás titka? Meglehet!

Tegnap – Sztori

Ma még a mind szerényebb fogyasztási értékeknek tapsolunk, a jövőben pedig a benzin és a gázolaj már nem lesz téma, igény sem lesz rá.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Begördült az új Porsche Carrera 4 és 4S

Négy kerékkel kapaszkodik a legújabb Porsche Carrera

2 éve – Autósvilág hírei

Az összkerekes 911 ismertetőjele továbbra is a két hátsó lámpatestet összekötő piros fényvisszaverő csík és a végig kiírt márkajelzés.


Anonim elkövető hagyta kézjegyét Norbi Audiján

Milliós kár Schobert Norbi Audiján

2 éve – Autósvilág hírei

Schobert Norbi Audi A8-asát lakóhelyén, Szentendrén, ismeretlen tettes karistolta össze.


Tisztább és csinosabb lett a faceliftes Toyota Verso

Itt az új Toyota Verso, s nem lett drágább

Tavaly – Újdonság

Félidős faceliftet kapott a Verso. A Toyota kompakt egyterűjének legfrissebb verziója már nálunk is rendelhető: alapára 4,99, dízelként 5,89 millió forint.


Használtautó.hu

FIAT 500 1.2 8V Lounge Panorama tető

FIAT 500 1.2 8V Lounge...

Ár: 2.990.000 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT 500 1.2 8V Lounge ÜVEGTETŐ DIGITKLÍMA GYÖNGYHÁZ

FIAT 500 1.2 8V Lounge...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2008 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT 500 1.2 8V Lounge EU6

FIAT 500 1.2 8V Lounge...

Ár: 3.330.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó