0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Nem lobog a hajunk a vászontetős 500-asban

FIAT 500C 1.3 MJet Lounge teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sok zseniálisan remek, illetve egy-két bosszantóan rossz részletmegoldás teszi igazán olaszossá az 500C-t.

Teszt
Műszaki adatok

Voltaképpen csak a tető − jelen esetben bordó − színe árulkodik, hogy ez kabrió 500-as. A krómházas tükör ízlés dolga, de van egy praktikus tulajdonsága: tükröződik benne az oldalsó irányjelző villogása

Voltaképpen csak a tető − jelen esetben bordó − színe árulkodik, hogy ez kabrió 500-as. A krómházas tükör ízlés dolga, de van egy praktikus tulajdonsága: tükröződik benne az oldalsó irányjelző villogása

Volt honnan ihletet meríteni. Bár a kép torzít, azért megdöbbentő a méretkülönbség régi és új között

Volt honnan ihletet meríteni. Bár a kép torzít, azért megdöbbentő a méretkülönbség régi és új között

Nem igazi kabrió, de azért igen élvezetes utazást tesz lehetővé a FIAT 500C, amely az általunk kipróbált, 95 lóerős turbódízellel talán a legjobb ma létező 500-as. A forma örök, annak ellenére, hogy már évek óta változatlan formában találkozunk vele az utakon, de még változatlanul üde színfoltnak számít – annak ellenére, hogy a legtöbbet a kissé fantáziátlan, a tesztautó esetében is használt gyöngyház fehér dukkóval lehet látni. A bordó vászontető miatt esetünkben jól jön a kontraszt, legalább egyértelműen feltűnik, hogy itt valami történt. Ez jelen esetben gombnyomásra teljesen hátrahúzódó tetőt jelent, amivel úgy sikerült a szellős autózás élvezetét megvalósítani, hogy közben a passzív biztonság sem romlott – törésteszt ugyan nincs, de a karosszéria nagyon stabilnak tűnik.

Voltaképpen bárhol megállítható a tetőnyitás folyamata, a legjobb, ha teljesen hátra van tolva a vászon. A relatíve meredek szélvédő miatt elöl ülve is élményforrás a nyitott tető Voltaképpen bárhol megállítható a tetőnyitás folyamata, a legjobb, ha teljesen hátra van tolva a vászon. A relatíve meredek szélvédő miatt elöl ülve is élményforrás a nyitott tető Voltaképpen bárhol megállítható a tetőnyitás folyamata, a legjobb, ha teljesen hátra van tolva a vászon. A relatíve meredek szélvédő miatt elöl ülve is élményforrás a nyitott tető

Voltaképpen bárhol megállítható a tetőnyitás folyamata, a legjobb, ha teljesen hátra van tolva a vászon. A relatíve meredek szélvédő miatt elöl ülve is élményforrás a nyitott tető

Két gomb, az egyik nyitja, a másik zárja a tetőt. Az utolsó centiken folyamatosan nyomva kell tartani a becsukáshoz

Két gomb, az egyik nyitja, a másik zárja a tetőt. Az utolsó centiken folyamatosan nyomva kell tartani a becsukáshoz

Egyértelműen a nyitható tető az autó legnagyobb dobása. Annak ellenére, hogy a típusjelzés C betűje kabrióra utal, inkább egy kicsit túlméretezett napfénytetővel ellátott miniautóról beszélhetünk. Teljesen eltüntetve a plafont, megvan a szabadság élménye − még elviselhető szintű huzattal -, ám kissé paradox módon szigorúan csak akkor, ha a szélvédő feletti első szélfogót nem nyitjuk ki – már 30 km/órás sebességnél is zavaró süvítést okoz ez a kipattintható kiegészítő. Legjobb, ha hanyagoljuk a használatát. Ugyanez igaz a félig − értsd egy gombnyomásnyira − nyitott tetőállásra, ekkor ugyanis alkalmasint dobhártya-irritáló huppogásba kezd az utastérben kavargó levegő. Summa summarum, vagy teljesen engedjük le a vásznat, vagy csukjuk be. Nyitott állapotban sajnos le kell mondanunk a hátralátás élvezetéről, mert az összegyűrődő vászon teljesen kitakarja a belső tükör látómezejét. Egy másik tünete annak, hogy olaszos lazasággal kezelték a kabriósítást az 500C esetén, a vászontető mozgatása. A teljes hátranyitásához mindössze két gombnyomás szükséges, a zárás viszont többfokozatú: a két gombnyomást követően a tetőn arasznyi rés tátong, és a gombot folyamatosan nyomva kell tartani a teljes bezáráshoz.

Nem a csomagtartójával fog híveket szerezni. Hátul ülni nem okoz kitörő örömet. Műbőr-szövet kombinációban kárpitozták a sima 500-ashoz képest változatlan formájú üléseket Nem a csomagtartójával fog híveket szerezni. Hátul ülni nem okoz kitörő örömet. Műbőr-szövet kombinációban kárpitozták a sima 500-ashoz képest változatlan formájú üléseket Nem a csomagtartójával fog híveket szerezni. Hátul ülni nem okoz kitörő örömet. Műbőr-szövet kombinációban kárpitozták a sima 500-ashoz képest változatlan formájú üléseket

Nem a csomagtartójával fog híveket szerezni. Hátul ülni nem okoz kitörő örömet. Műbőr-szövet kombinációban kárpitozták a sima 500-ashoz képest változatlan formájú üléseket

Nyomasztóan sok a plasztik, és nem túl szerencsés az ajtózseb kialakítása

Nyomasztóan sok a plasztik, és nem túl szerencsés az ajtózseb kialakítása

Ezen kívül nem igazán kell bosszankodni semmin, feltéve, ha eltekintünk attól az apróságtól, hogy az utastér fehér bőr borításai, valamint a műszerfal fehérre festett elemei között óriási színbéli eltérés van – nem tudjuk, mi történhetett, mert korábban sokkal jobban összehangolták ezeket a részeket. A csomagtér mintha nagyobb lenne a normál 500-asénál, úgy tűnt, a hátsó üléstámla tartója pár centivel messzebb került kerékdoboktól – ez nem hátrány, mert ha igazunk van, akkor csak az amúgy is szinte használhatatlanul kicsi hátsó teret csökkentették. Nagyon sokat mégsem nyerünk ezzel a trükkel, hiszen nagyon szűk nyíláson át tudjuk csak megpakolni az üreget. Az 500C egyébként nem remekel rakodóhelyek terén, nagyon kevés a pakolási lehetőség, és továbbra sincs köztük sem zárható, sem fedeles rekesz – kabriónál ezek elég súlyos hibák.

Csak a jobb oldali 500-as embléma C betűje árulkodik, hogy ez a kabrió műszerfala, a design, a színvilág a korábban megismert sémákat követi

Csak a jobb oldali 500-as embléma C betűje árulkodik, hogy ez a kabrió műszerfala, a design, a színvilág a korábban megismert sémákat követi

72 és 95 lóerővel választható az 1.3 MJet dízel − a különbség érzetéért taposni kell a gázpedált

72 és 95 lóerővel választható az 1.3 MJet dízel − a különbség érzetéért taposni kell a gázpedált

Az 500C vezetése nem tér el a fémtetős kivitelétől. Némi megszokást ebben is a gázpedál-kezelés igényel, nagyon hosszú a pedál útja, és ennek első harmadán történik a dolgok nyolcvan százaléka. Ahhoz, hogy az 1,3 literes dízelmotor teljes erejét munkára fogjuk, szó szerint padlóig kell taposni a gázt. Ha erről lemondunk, érzésre nem tud többet a 95 lovas erőforrás, mint a húsz pacival szerényebb változat, azaz csak átlagos dinamikával mozog a karosszéria. Amennyiben viszont hajlandóak vagyunk kinyújtani a jobb lábunkat, egész szépen meglódul a kis kabriót. Még hidegen sincs tolakodó hangja (persze, soha nem tagadhatja le öngyulladós mivoltát), autópályán sem lesz zavaró a kopácsolás, úgyhogy ideális választásnak tűnik, pláne, hogy a nyomatékosság miatt kevés sebességváltással lehet vezetni. A porszem a gépezetben a fogyasztás, mert döntően városi használattal hét litert közelítő átlagot mutatott a tesztautó fedélzeti számítógépe – ha ez vicc, akkor kissé morbid humor. A start/stop funkció egyébként egész jó, nem indul be feleslegesen a motor pár másodperc várakozás után, tényleg végig lehet állni a lámpaváltásokat zéró gázolaj-fogyasztással, de az újraindítás − például a Mazda vagy a KIA rendszeréhez képest − kifejezetten lassú.

Mosóban jelesre vizsgázott a vászontető, egy csepp víz sem jutott be az utastérbe. A hátsó szélterelő nyitott állapotban hasznos, de zárt tetővel rontja a kilátást az amúgy is aprócska szélvédőn Mosóban jelesre vizsgázott a vászontető, egy csepp víz sem jutott be az utastérbe. A hátsó szélterelő nyitott állapotban hasznos, de zárt tetővel rontja a kilátást az amúgy is aprócska szélvédőn Mosóban jelesre vizsgázott a vászontető, egy csepp víz sem jutott be az utastérbe. A hátsó szélterelő nyitott állapotban hasznos, de zárt tetővel rontja a kilátást az amúgy is aprócska szélvédőn

Mosóban jelesre vizsgázott a vászontető, egy csepp víz sem jutott be az utastérbe. A hátsó szélterelő nyitott állapotban hasznos, de zárt tetővel rontja a kilátást az amúgy is aprócska szélvédőn

Nem változtattak a széria fűtő- és szellőzőrendszeren. A Lounge kivitelhez alapáron jár az automata légkondicionáló

Nem változtattak a széria fűtő- és szellőzőrendszeren. A Lounge kivitelhez alapáron jár az automata légkondicionáló

Annak köszönhetően, hogy átvették a testvérmodell Ford Ka futóművének hangolását − lengéscsillapítók, rugók, szilentek -, úgy sikerült javítani a komforton, hogy a vezethetőség maradt ugyanolyan jó, mint eddig. Érezhetően finomabb a gördülés, mint korábban, a kisméretű karosszéria ugyan még mindig sokat mozog, de a kerekek immáron nem pattognak. A kormányzás kellően közvetlen a városi szaladgáláshoz, feltéve, ha kikapcsoltuk a szuperszervós City üzemmódot, de a kanyargós utak élvezetéhez azért kevés az élmény. A nyitott tetős, nyugodt utazáshoz azonban tökéletes ez a beállítás. Használhatóságát tekintve, igazából csak nyáron lehet élvezni a FIAT 500C által nyújtott előnyöket, mert a fűtőrendszert nem készítették fel az őszi hőmérsékletekre − márpedig a kabriózás nem nyáron, a tűző napon főve, hanem ősszel és tavasszal a legjobb, amikor a fűtéssel átvitt értelemben korrigálni tudjuk a természetet.

Tetőállástól függetlenül mindig látható a pótféklámpa fénye. Az összehajtogatott vászon ennél lejjebb nem megy, és ilyenkor hátrafelé semmit nem lehet látni a belső tükörben

Tetőállástól függetlenül mindig látható a pótféklámpa fénye. Az összehajtogatott vászon ennél lejjebb nem megy, és ilyenkor hátrafelé semmit nem lehet látni a belső tükörben

Többféle dekorációs matricát lehet vásárolni

Többféle dekorációs matricát lehet vásárolni

Meglepő módon egyszerre jól átgondolt, ugyanakkor egy-két bosszantó aprósággal "megáldott" autó a FIAT 500C Lounge, azaz igazi olasz autó. Mellette szól a stílusa, a megjelenése, valamint a versenyképes ára – itt most nem a normál autókhoz kell viszonyítani a tesztautó 5,3 millió forintos összegét, mert akkor sokkoló a hatás, hanem többek között a prémiumnak mondott MINI kabrióhoz. Szerencsére ennél olcsóbban is lehet FIAT 500C-t összekonfigurálni, de nem feltétlenül érdemes, mert butaság lemondani a nyomatékosabb dízelről, és arról a húsz lóerőről, ami a kétszázezer forinttal olcsóbb MJet dízellel megspórolható.

Értékelés

Pozitív
Merev karosszéria, jó vezethetőség, nyomatékos motor, gazdag felszereltség
Negatív
Keskeny utastér, hátul szűk, nincsenek rakodóhelyek, tetőmozgatás

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3546 mm
Szélesség: 1627 mm
Magasság: 1488 mm
Saját tömeg: 1095 kg
Össztömeg: 1435 kg
Tengelytáv: 2300 mm
Karosszéria-kivitel: cabrio

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1248 cm³
Sebességváltó: mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték: 200 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény: 70 kW (95 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,2 s
CO2-kibocsátás: 104 g/km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Peugeot iOn Active, 2012 - használtteszt

Közel két hónapja használjuk aktívan az Active felszereltségű, Mitsubishi fejlesztette Peugeot...

Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 LE AWD PowerShift Automata teszt

A Ford csendesen, de egészen prémium minőségűre gyúrta a korábban is a kategória legsportosabbjának...

Néhány év múlva még többek számára lehet elérhető a Tesla

A Tesla Model 3 lényegesen kedvezőbb áron kapható, mint elődjei, Elon Musk azonban ennél is olcsóbb...

Trükkös és egyben ötletes zebra könnyítheti a gyalogosok dolgát

Érdekes ötlettel állt elő két művésznő, akik egyedi festésű gyalogátkelőhelyet készítettek. Ez...

DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta...

Vezérműtengely nélküli motort mutatott be a Kínai Qoros

Nem kell többé vezérműszíj-cserével bajlódni, nem kell többé megnyúló lánc miatt aggódni. A Qoros...

Brutális beismerés: 25 éve csalnak a fogyasztási adatokkal

Nagyon régi probléma a tesztkörülmények és a valós használat közötti fogyasztásdifferencia. A...

Videón a LaFerrari brutális gyorsulása

Nem mindennapi látvány és hangorkán köszön vissza azon a videón, amelyen egy élményautózás keretén...

A jövőt vezettük - Toyota Mirai menetpróba

A Toyota Mirai nem a vízből veszi ki az oxigént, hanem épp ellenkezőleg: vizet termel, meg mellette...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Friss tesztek

Kia Optima 1.7 VGT DCT teszt

Optimális választás? Kia Optima teszt

Mire képes a Kia nagyméretű limuzinja a 140 lóerős 1.7-es dízellel és hétgangos duplakuplungos váltóval? Mit kapunk a 10,6 milliós fullextrás változattól? Megnéztük!


Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 LE AWD PowerShift Automata teszt

És ebből még Vignale is van! Ford S-MAX teszt

A Ford csendesen, de egészen prémium minőségűre gyúrta a korábban is a kategória legsportosabbjának számító S-MAX egyterűjét. Egy baja persze van.


DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

Egy Citroën logóval kevesebb - DS5 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta magáról, és önálló márkaként, DS néven fut tovább. Legnagyobb és legerősebb változatát tettük próbára.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Hirdetés

FIAT tesztek

Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Lengyel hétvége: a legolaszabb lengyel, Fiat 132 teszt

Polákmérgezés: lengyel prémiumautó teszt, Fiat 132

A 125-öst Olaszországban 1972-ben váltotta a 132-es, Lengyelországban 1974-től készült. Ilyet vezettünk.


Fiat Dobló Panorama 1.6 Mjet Emotion teszt

Hét ülés nagy térben - Fiat Dobló teszt

Hét ülést és csöppnyi poggyászteret vagy öt ülést és óriási csomagteret egyaránt adhat a Fiat Dobló, melyet legésszerűbb motorjával kaparintottunk próbára.


Még több FIAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Programajánló: május 7-én és 8-án ingyenes Retropartyzánok autós rendezvény Pécsen

A Retropartyzánok idén Pécsre mennek Videó

2 órája – Sztori

A főváros helyett idén Pécsen rendezik meg a negyedik Retropratyzánokat. Ideális ingyenes autós program és kirándulási hely a hétvégére.


Amedeo Felisa lemondott az olasz gyár elnöki posztjáról

Sergio Marchionne a Ferrari új vezére

7 órája – Sztori

Nem elég, hogy független lett a legendás Ferrari gyár, vezetősége is változásokon megy át. Az FCA vezérigazgatója, már a Ferrarié is.


A cégautósok új kedvence? Íme, az Opel Astra Sports Tourer

Hazai próbán az Opel Astra Sports Tourer

16 órája – Újdonság

Alap, hogy a legjobb autó a cégautó, most pedig minden eddiginél boldogabb lehet, aki Opel Astra Sports Tourert választhat magának. Kipróbáltuk, bejött!


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Jövőre érkezik az Audi RS3 Sportback

367 lóerővel jön az Audi RS3 Sportback

Tavaly – Autósvilág hírei

Az Audi hivatalosan is bemutatta az RS3 Sportback modellt. Az autó jövő nyáron érkezhet az európai kereskedésekbe.


Formula Student Hungary 2011

Az F1-nél is komolyabb: Formula Student Hungary

5 éve – Sztori

Immár a második Formula Student rendezvénynek ad otthont 2011. augusztus 18-21. között a Győr-Gönyűi Kikötő, ahol Európa vezető egyetemeinek fejlesztő-versenyző csapatai gyűlnek össze.


Harmadjára is Audi A6 Allroad Quattro

Az Audi újra legyalázza a többi terepkombit

4 éve – Autósvilág hírei

Tavasszal mutatkozik be a harmadik generációs Allroad Quattro, vagyis az Audi A6 Avantból faragott divatos terepkombi.


Használtautó.hu

FIAT 500 1.2 8V Color Therapy Dualogic magy Magyar szervizkönyv!!! 28

FIAT 500 1.2 8V Color...

Ár: 2.490.000 Ft

Évjárat: 2013 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT 500 1.4 16V Sport

FIAT 500 1.4 16V Sport

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2008 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT 500 1.4 16V Sport Dualogic 100 LE-AUTOMATA-ÜVEGTETŐ

FIAT 500 1.4 16V Sport...

Ár: 2.799.000 Ft

Évjárat: 2010 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!