0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Ford Ranger menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Teszt
Műszaki adatok

Tisztán is jó, városban sem rossz, de piszkosan és terepen az igazi az új Ranger Tisztán is jó, városban sem rossz, de piszkosan és terepen az igazi az új Ranger

Tisztán is jó, városban sem rossz, de piszkosan és terepen az igazi az új Ranger

A vörösiszap nyoma még sokáig meg fog maradni Devecser környékén

A vörösiszap nyoma még sokáig meg fog maradni Devecser környékén

Jó dolog pozitívan csalódni, márpedig én feltétlen pozitívan csalódtam az új Ford Rangerben. Nem arról van szó, hogy meggyőzött volna a megannyi, Budapesten rohangáló, platóján rakományt ritkán hordó túlméretes pickup létjogosultságáról, mint városi autó, sőt praktikuma családi kocsiként is több mint megkérdőjelezhető a − felépítmény nélkül − zárt csomagtartó hiánya miatt. Viszont arra, amire eredendően való, azaz árkon-bokron át csapatásra, úttalan utak fölényes legyőzésére tökéletesen alkalmas úgy, hogy közben aszfalton sem ügyetlen, sőt kimondottan kényelmes, és már-már személyautósan, böszmeségét feledve vezethető.

Földúton (a terepgumikkal) zseniális, de aszfalton sem nagyon ügyetlen

Földúton (a terepgumikkal) zseniális, de aszfalton sem nagyon ügyetlen

Mert ugye a Ranger, miként kategóriatársai is, alapvetően egy haszonjármű, egy teherautó, egy munkaeszköz, egy célszerszám, egy igavonó, nem más. Alapvetően. Csakhogy ezek a dögök idővel divatos szabadidő-autóvá avanzsáltak, beköltöztek a városokba, s nagyon nem pusztán trágyacipelésre használatosak. Főként nem arra. És nem szimpla vagy nyújtott, de ötszemélyes dupla kabinosként adják el belőlük a legtöbbet − a pickupok a sajtótájékoztatón hallottak alapján a hazai piac 3 százalékát adják. Az új Ranger globáltermék, a világ több mint 180 országában forgalmazzák thaiföldi, dél-afrikai és argentínai gyártásból.

Büszkén hirdeti, hogy 6 fokozatú a váltója, legyen szó kéziről vagy automatáról

Büszkén hirdeti, hogy 6 fokozatú a váltója, legyen szó kéziről vagy automatáról

Az elődhöz képest marconább és modernebb megjelenésű kékoválos pickup minden irányban számottevő helyet követel magának (hosszban pl. 28, széltében 6 centit nőtt), hasmagassága (maximum) 241 mm-es, terepszögei 28/26/24 fokosak, gázlómélysége, amire a Ford igen büszke, 800 mm, vontatóképessége durva 3,35 tonna, külső és belső rögzítőfüles platójának hossza 1549, -szélessége 1560 mm. Felszereltsége gazdagodott: az XL alapmodellnél is széria egyebek mellett az ESP, az oldal-, függöny- és térdlégzsák, na meg az elektronikus, menet közben kapcsolható összkerékhajtás felezővel. Az XLT szint már bőrkormányt, deréktámaszos vezetőülést, hűthető tárolórekeszes könyöklőt, fűthető első szélvédőt, esőszenzort, elektrokróm visszapillantó tükröt, Bluetooth-kihangosítót, USB-csatlakozót, ködlámpát, könnyűfém kereket, krómacél hátsó fellépőt, oldallépcsőt, tempomatot és (manuális) klímát is kínál. A bukócsöves Limited verzió alufelnijei 17 colosak, fűthető bőrülései motorosan mozgathatók, üvegezése sötétített, világítása és (kétzónás) légkondija automata, a tolatást radar segíti. A spéci Wildtrak esetében kamera is.

A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük

A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük

Dombsegéd, lejtmenetvezérlés, utánfutó-szabályozás, adaptív terhelésszabályozás, a 4x4-eseknél offroad-programos, kikapcsolható ESP, váltási segédlet is van − utóbbi nyilván a manuális váltóra igaz, ami már 6 fokozatú (akárcsak az automata). A törésteszt 5 csillagos (pickupoknál ez egyáltalán nem magától értetődő). Hogy hátul maradt a laprugó és a dobfék, az a bevált csapaton ne változtass elv szem előtt tartásáról tanúskodik.

Két dízel közül lehet választani, a próbált 2,2 literes ereje elég, tesztfogyasztásunk pedig 10,5 liter körüli volt három személlyel és rengeteget terepezve

Két dízel közül lehet választani, a próbált 2,2 literes ereje elég, tesztfogyasztásunk pedig 10,5 liter körüli volt három személlyel és rengeteget terepezve

Ami a motorokat illeti, a Ranger csakis dízelként rendelhető (másutt benzines is van), a korábbi 2,5 és 3,0 literes négyhengeresek bezzeg eltűntek, hogy váltsa őket egy-egy izmosabb és takarékosabb 2.2-es (négyhengeres) és egy 3.2-es öthengeres 150, illetve 200 lóerővel, s 375, valamint 470 Nm-es nyomatékkal. Étvágyuk 4x4-esként 8,6-9,6 l/100 km. A 2.2 TDCi-t van, ahol alacsonyabb teljesítményszinteken is értékesítik, Magyarországon azonban kell a kraft, a dupla kabin és az összkerékmeghajtás is, ennek szellemében egyetlen kivétellel csupa ilyen kivitelt sorol az importőri árlista.

Ford Ranger dupla kabinos, 4x4-es árak forintban

széria motor nettó ár bruttó ár
XL 2.2 TDCi 5 730 000 7 277 100
XLT 2.2 TDCi 6 430 000 8 166 100
Limited 2.2 TDCi 7 020 000 8 915 400
Limited 2.2 TDCi Aut. 7 350 000 9 334 500
Limited 3.2 TDCi 7 270 000 9 232 900
Wildtrak 3.2 TDCi 7 780 000 9 880 600
Wildtrak 3.2 TDCi Aut. 8 110 000 10 299 700

A versenyképes árú Rangerrel kapcsolatban még jó tudni, hogy szervizperiódusa a korábbi 1 év/20 ezer km helyett 2 év/30 ezer km-re nőtt, minket, az autót tesztelő újságírókat a menetpróba során persze jobban érdekelt, hogyan állja a sarat aszfalton és földúton, gázlóban és köveken, siratófalon és nem ám bevásárlóközpontok parkolóiban meg szűk belvárosi utcákban lavírozva. Jelentem, röhögve. Röhögött (volna, ha tudna) az autó, röhögtünk mi is, mennyire nincs szükség a 4x4-re, pláne nem a felezőre, csakis extrém szituációban. A bakhátakon hasmagasság kellett, lejtőn-emelkedőn okos tempóválasztás és/vagy a már említett elektronikai segédberendezések támasza, csúszós murván pedig nagy gáz és ellenkormányzás, hogy felhőtlen legyen a jókedv.

Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt

Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt

A kapcsolható 4x4-re ritkán volt és van csak szükség, de persze jó, hogy rendelkezésre áll és menet közben is aktiválható

A kapcsolható 4x4-re ritkán volt és van csak szükség, de persze jó, hogy rendelkezésre áll és menet közben is aktiválható

A kétnapos, vagy 600 km-es, nem szerény túrát bütykös terepgumikon abszolváltuk, s ha attól féltünk (én bizony tartottam tőle), hogy mondjuk 70-80 km/h-s sebesség fölött rettenet zajosak lesznek az abroncsok, szerencsére jókorát tévedtünk: csupán autópályán, tempomatos 130-nál volt érdemes derekasan felhangosítani az átlagosnál élvezhetőbb hifit. A rugózást egyértelműen földutas közlekedésre hangolhatták a mérnökök, ugyanakkor betonon sem pattogtunk a vártnál csúnyábban. Vezettem, navigáltam, utaztam hátul is: a Ranger ülései igen komfortosak, és helyszűkével sem vádolható a gép. A könyöklő fix, a második sorba pedig nem jutott légbeömlő, de ez minden, ami fekete pontos.

A kormányzás megdöbbentően közvetlennek tűnik a méretekhez és a tömeghez képest (végállásai között három és felet forog a volán), az ergonómia rendben, az ülés kellően mélyre engedhető, tehát nem muszáj bakon csücsülni, a próbált manuális váltó könnyen kapcsolgatható, a 2,2 literes dízelmotor ereje meg éppen elég ahhoz, hogy ne legyen hiányérzetünk. A flotta egyetlen öthengereséhez sajnos nem volt szerencsém, remélhetőleg lesz belőle tesztautó, s akkor majd beszámolunk arról, megéri-e a felárát.

Árak

Tesztmodell alapára 5 730 000 Ft (2012. május 17.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 5351 mm
Szélesség: 1850 mm
Magasság: 1815 mm
Saját tömeg: 2080 kg
Terhelhetőség: 1077 kg
Tengelytáv: 3220 mm
Karosszéria-kivitel: nyitott duplakabin

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 2198 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 375 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3700 1/min-nél

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Ennél jobb forgatókönyvet írni sem lehetett volna

A svéd katasztrófavédelem embere épp a csúszós utak kapcsán adott interjút, amikor a háttérben...

Mindent túlél? Saab 9-3 - második generáció

Ha itthon nem is kapható, de a feltámasztott Saab egyetlen mai modellje a második generációs...

A hibridek már köztünk járnak, hamarosan talán búcsút is inthetünk a belső égésű motoroknak

Ma még a mind szerényebb fogyasztási értékeknek tapsolunk, a jövőben pedig a benzin és a gázolaj...

Színes búcsúkiadással köszön el a világ legrondább autója

Már egyszer elbúcsúztattuk, erre nem feltámadt? Még 11 darab készül a világ legrondább autójából...

Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail...

Toyota Mirai - a jövő már elkezdődött a japánoknál

A hibridek piacvezetője új vizekre evez, már most megmutatja első szériakész üzemanyagcellás...

Ahogyan az várható volt, tovább apadnak az üzemanyagárak

Míg múlt héten a benzin ára esett egy hajszálnyit jelentősebben, most a gázolajnál nagyobb az...

A felismerhetetlenségig tört össze a 430 lóerős BMW M3

Dél-Afrikában történt a csúnya baleset még a hónap elején. A képeket elnézve azt várhatnánk...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120 Ultra Prestige teszt

Németes francia – Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120 teszt

Két éve járt már nálunk a DS 3 1,6 literes dízele. Azóta némi módosításon esett át. Megjelenése szebb, motorja erősebb és takarékosabb lett.


Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Lehet, hogy crossover-érett lettem? - Nissan X-Trail teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail engem beszippantott a saját világába.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Ford Mondeo 2.0 SCTi Powershift Titanium Luxury teszt

A főnök autója - csúcs Mondeo teszt

Csúcsmodelljével, 2,0 literes, 240 lóerős, turbós, EcoBoost benzinesével járt nálunk a tavaly megújult Ford Mondeo, jó is volt!


Ford Metal-Ka 1.2 teszt

Kemény, de laza - Ford Metal-Ka teszt

Háromféle színben rendelhető a Ford Metal-Ka, amely a jól ismert kisautó egyedi külsejű változata. Nálunk 1,2 literes benzinmotorral járt a Fiat 500-assal szoros műszaki rokonságban álló modell.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Videó: a Ford Mustang, ami a legmagasabb felhőkarcolóban készült

A Fordé lenne a világ legmagasabban fekvő összeszerelő üzeme? Videó

Tegnap – Sztori

A Ford a föld legmagasabb épületében rakta össze és állította ki a Mustangot. Videóra is vették az eseményt, a logót Bill Ford tette föl.


Janika szerint is fontos a téli gumi!

Vajon mit mond egy ralibajnok a téli abroncsokról?

Tegnap – Sztori

Idén nem csak megmértük a téli gumikat, megkérdeztük ifj. Tóth János hétszeres magyar ralibajnokot is, hogy ő mennyire tartja fontosnak.


Videóra vették a Ferrari F12 Berlinetta száguldását

Vettel hajtott 300 km/h felett az autópályáján? Videó

Tegnap – Sztori

350 km/h-val száguldó Ferrariban készítettek belsőkamerás videót Abu Dzabi egyik autópályáján. A pletykák szerint Sebastian Vettel volt a sofőr.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD RANGER

FORD RANGER

Ár: 800.000 Ft

Évjárat: 1985 / 3

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Benzin/Gáz

FORD RANGER 3.0 TDCi 4x4 Wild Trak

FORD RANGER 3.0 TDCi 4...

Ár: 3.499.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

FORD RANGER 4WD4X4 Klima 119eKm Magyar!!!

FORD RANGER 4WD4X4 Kli...

Ár: 2.910.000 Ft

Évjárat: 2009 / 5

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

Még több autó