0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Ford Ranger menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Teszt
Műszaki adatok

Tisztán is jó, városban sem rossz, de piszkosan és terepen az igazi az új Ranger Tisztán is jó, városban sem rossz, de piszkosan és terepen az igazi az új Ranger

Tisztán is jó, városban sem rossz, de piszkosan és terepen az igazi az új Ranger

A vörösiszap nyoma még sokáig meg fog maradni Devecser környékén

A vörösiszap nyoma még sokáig meg fog maradni Devecser környékén

Jó dolog pozitívan csalódni, márpedig én feltétlen pozitívan csalódtam az új Ford Rangerben. Nem arról van szó, hogy meggyőzött volna a megannyi, Budapesten rohangáló, platóján rakományt ritkán hordó túlméretes pickup létjogosultságáról, mint városi autó, sőt praktikuma családi kocsiként is több mint megkérdőjelezhető a − felépítmény nélkül − zárt csomagtartó hiánya miatt. Viszont arra, amire eredendően való, azaz árkon-bokron át csapatásra, úttalan utak fölényes legyőzésére tökéletesen alkalmas úgy, hogy közben aszfalton sem ügyetlen, sőt kimondottan kényelmes, és már-már személyautósan, böszmeségét feledve vezethető.

Földúton (a terepgumikkal) zseniális, de aszfalton sem nagyon ügyetlen

Földúton (a terepgumikkal) zseniális, de aszfalton sem nagyon ügyetlen

Mert ugye a Ranger, miként kategóriatársai is, alapvetően egy haszonjármű, egy teherautó, egy munkaeszköz, egy célszerszám, egy igavonó, nem más. Alapvetően. Csakhogy ezek a dögök idővel divatos szabadidő-autóvá avanzsáltak, beköltöztek a városokba, s nagyon nem pusztán trágyacipelésre használatosak. Főként nem arra. És nem szimpla vagy nyújtott, de ötszemélyes dupla kabinosként adják el belőlük a legtöbbet − a pickupok a sajtótájékoztatón hallottak alapján a hazai piac 3 százalékát adják. Az új Ranger globáltermék, a világ több mint 180 országában forgalmazzák thaiföldi, dél-afrikai és argentínai gyártásból.

Büszkén hirdeti, hogy 6 fokozatú a váltója, legyen szó kéziről vagy automatáról

Büszkén hirdeti, hogy 6 fokozatú a váltója, legyen szó kéziről vagy automatáról

Az elődhöz képest marconább és modernebb megjelenésű kékoválos pickup minden irányban számottevő helyet követel magának (hosszban pl. 28, széltében 6 centit nőtt), hasmagassága (maximum) 241 mm-es, terepszögei 28/26/24 fokosak, gázlómélysége, amire a Ford igen büszke, 800 mm, vontatóképessége durva 3,35 tonna, külső és belső rögzítőfüles platójának hossza 1549, -szélessége 1560 mm. Felszereltsége gazdagodott: az XL alapmodellnél is széria egyebek mellett az ESP, az oldal-, függöny- és térdlégzsák, na meg az elektronikus, menet közben kapcsolható összkerékhajtás felezővel. Az XLT szint már bőrkormányt, deréktámaszos vezetőülést, hűthető tárolórekeszes könyöklőt, fűthető első szélvédőt, esőszenzort, elektrokróm visszapillantó tükröt, Bluetooth-kihangosítót, USB-csatlakozót, ködlámpát, könnyűfém kereket, krómacél hátsó fellépőt, oldallépcsőt, tempomatot és (manuális) klímát is kínál. A bukócsöves Limited verzió alufelnijei 17 colosak, fűthető bőrülései motorosan mozgathatók, üvegezése sötétített, világítása és (kétzónás) légkondija automata, a tolatást radar segíti. A spéci Wildtrak esetében kamera is.

A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük

A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük

Dombsegéd, lejtmenetvezérlés, utánfutó-szabályozás, adaptív terhelésszabályozás, a 4x4-eseknél offroad-programos, kikapcsolható ESP, váltási segédlet is van − utóbbi nyilván a manuális váltóra igaz, ami már 6 fokozatú (akárcsak az automata). A törésteszt 5 csillagos (pickupoknál ez egyáltalán nem magától értetődő). Hogy hátul maradt a laprugó és a dobfék, az a bevált csapaton ne változtass elv szem előtt tartásáról tanúskodik.

Két dízel közül lehet választani, a próbált 2,2 literes ereje elég, tesztfogyasztásunk pedig 10,5 liter körüli volt három személlyel és rengeteget terepezve

Két dízel közül lehet választani, a próbált 2,2 literes ereje elég, tesztfogyasztásunk pedig 10,5 liter körüli volt három személlyel és rengeteget terepezve

Ami a motorokat illeti, a Ranger csakis dízelként rendelhető (másutt benzines is van), a korábbi 2,5 és 3,0 literes négyhengeresek bezzeg eltűntek, hogy váltsa őket egy-egy izmosabb és takarékosabb 2.2-es (négyhengeres) és egy 3.2-es öthengeres 150, illetve 200 lóerővel, s 375, valamint 470 Nm-es nyomatékkal. Étvágyuk 4x4-esként 8,6-9,6 l/100 km. A 2.2 TDCi-t van, ahol alacsonyabb teljesítményszinteken is értékesítik, Magyarországon azonban kell a kraft, a dupla kabin és az összkerékmeghajtás is, ennek szellemében egyetlen kivétellel csupa ilyen kivitelt sorol az importőri árlista.

Ford Ranger dupla kabinos, 4x4-es árak forintban

széria motor nettó ár bruttó ár
XL 2.2 TDCi 5 730 000 7 277 100
XLT 2.2 TDCi 6 430 000 8 166 100
Limited 2.2 TDCi 7 020 000 8 915 400
Limited 2.2 TDCi Aut. 7 350 000 9 334 500
Limited 3.2 TDCi 7 270 000 9 232 900
Wildtrak 3.2 TDCi 7 780 000 9 880 600
Wildtrak 3.2 TDCi Aut. 8 110 000 10 299 700

A versenyképes árú Rangerrel kapcsolatban még jó tudni, hogy szervizperiódusa a korábbi 1 év/20 ezer km helyett 2 év/30 ezer km-re nőtt, minket, az autót tesztelő újságírókat a menetpróba során persze jobban érdekelt, hogyan állja a sarat aszfalton és földúton, gázlóban és köveken, siratófalon és nem ám bevásárlóközpontok parkolóiban meg szűk belvárosi utcákban lavírozva. Jelentem, röhögve. Röhögött (volna, ha tudna) az autó, röhögtünk mi is, mennyire nincs szükség a 4x4-re, pláne nem a felezőre, csakis extrém szituációban. A bakhátakon hasmagasság kellett, lejtőn-emelkedőn okos tempóválasztás és/vagy a már említett elektronikai segédberendezések támasza, csúszós murván pedig nagy gáz és ellenkormányzás, hogy felhőtlen legyen a jókedv.

Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt

Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt

A kapcsolható 4x4-re ritkán volt és van csak szükség, de persze jó, hogy rendelkezésre áll és menet közben is aktiválható

A kapcsolható 4x4-re ritkán volt és van csak szükség, de persze jó, hogy rendelkezésre áll és menet közben is aktiválható

A kétnapos, vagy 600 km-es, nem szerény túrát bütykös terepgumikon abszolváltuk, s ha attól féltünk (én bizony tartottam tőle), hogy mondjuk 70-80 km/h-s sebesség fölött rettenet zajosak lesznek az abroncsok, szerencsére jókorát tévedtünk: csupán autópályán, tempomatos 130-nál volt érdemes derekasan felhangosítani az átlagosnál élvezhetőbb hifit. A rugózást egyértelműen földutas közlekedésre hangolhatták a mérnökök, ugyanakkor betonon sem pattogtunk a vártnál csúnyábban. Vezettem, navigáltam, utaztam hátul is: a Ranger ülései igen komfortosak, és helyszűkével sem vádolható a gép. A könyöklő fix, a második sorba pedig nem jutott légbeömlő, de ez minden, ami fekete pontos.

A kormányzás megdöbbentően közvetlennek tűnik a méretekhez és a tömeghez képest (végállásai között három és felet forog a volán), az ergonómia rendben, az ülés kellően mélyre engedhető, tehát nem muszáj bakon csücsülni, a próbált manuális váltó könnyen kapcsolgatható, a 2,2 literes dízelmotor ereje meg éppen elég ahhoz, hogy ne legyen hiányérzetünk. A flotta egyetlen öthengereséhez sajnos nem volt szerencsém, remélhetőleg lesz belőle tesztautó, s akkor majd beszámolunk arról, megéri-e a felárát.

Árak

Tesztmodell alapára 5 730 000 Ft (2012. május 17.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 5351 mm
Szélesség: 1850 mm
Magasság: 1815 mm
Saját tömeg: 2080 kg
Terhelhetőség: 1077 kg
Tengelytáv: 3220 mm
Karosszéria-kivitel: nyitott duplakabin

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 2198 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 375 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3700 1/min-nél

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Még meg sem jelent, máris rendőrautóval ütközött a következő generációs 7-es BMW

Péntek este Stuttgartban történt a baleset, amely során egy álcázott 7-es BMW prototípus összeütközött...

Videón az autóvezető-oktatói állásra jelentkezők kegyetlen átverése

Nem egy tipikus tanulóautó, amivel a kislánynak öltözött Leona Chin, maláj női bajnoksofőr átverte...

Időspirálba kerültem: újszerű állapotú Lada 2105 és 2107 volánja mögé ülhettem

Ajtócsapódás, váltóklattyanás és a karbis motorok bőgése. Újra óvodás vagyok, legalábbis úgy...

Egymilliárd megtett kilométer bizonyítja a Nissan Leaf megbízhatóságát

Már több mint 165 000 Nissan Leaf kelt el világszerte. A 2011-es Év Autója fenntartási költségeivel...

Nem újította meg a BBC Jeremy Clarkson szerződését

Legnézettebb műsorától, a Top Geartől válik meg a BBC azzal, hogy nem hosszabbítja Jeremy Clarkson...

Kipróbáltuk a fuvarozók egyik kedvencét, a Fiat Doblò Cargót

Megérkezett a Fiat Doblò Cargo legújabb kiadása. A népszerű kishaszonjárművet a hazai bemutató...

Középmotoros, 660 köbcentis Honda roadster érkezik

A korábbi években bemutatott koncepcióautó mostanra vált szériaéretté. Japánban már idén piacra...

Használtteszt: Suzuki Swift 1.0, 2001

Kis étvágyú városi autó, amit nem kell sajnálni a napi darálóban. Igen, megint a régi Swiftről...

Harmadik üteméhez ért a Hankook magyarországi beruházása és termelése

Újabb fázisához ért a Hankook mind jelentősebb hazai gumigyártása. Benéztünk a gyárba, ahol az...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Opel Vivaro Tour 1.6 BiTurbo CDTI teszt

Nagy arc, kicsi motor - jó kombináció? Opel Vivaro Tour teszt

Ezúttal személyszállító, Tour kivitelével és biturbó csúcsdízelével járt nálunk az új Opel Vivaro. Sok-sok szerepben remekül szolgálhat.


Kia Soul EV teszt

Csomagpolitikában erős - teszten a Kia Soul EV

Semmiben sem nagyon erős, van amiben nem is erős a Kia Soul EV, az emissziómentes és vagány kisautó összességében mégis egy jó ajánlat.


Volkswagen e-Golf teszt

Közepes, fehér, hittérítő - a Volkswagen e-Golf

Az e-Golf jó villanyautónak, de még jobb demonstrációs eszköznek. Ha a villanyautózás ősellenzőit kéne letaglóznom, akkor őt mutogatnám.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel járt nálunk a megújult Ford Focus. Csoda, hogy bejött?


Ford Ranger WildTrak 3.2 TDCi 200 LE 4x4 Automata teszt

Ez meg mire jó? Ford Ranger 3.2 TDCi 200 LE 4x4 Automata teszt Videó

A hazai piac legnépszerűbb pickupja a létező legnagyobb motorjával, legjobb felszereltségével járt nálunk. Mi pedig értelmét kérdőjelezzük.


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ugye, hogy jobbak vagyunk mi magyarok, mint a románok? Árpárbaj: Dacia Duster, Suzuki Vitara

Román-magyar meccs: Dacia Duster vs. Suzuki Vitara

21 órája – Sztori

Vajon a román Dacia vagy a magyar Suzuki városi szabadidő-autójával járunk jobban? Megnéztük a számokat.


Programajánló: Autók és kávé a Kultmobil szervezésében, április 11-én

Már ötödik alkalommal jön az Autók és kávé

Tegnap – Sztori

Van egy érdekes járműved és szeretnéd megmutatni? Nincs, de azért másét megnéznéd? Ötödik Autók és kávé, mindenkinek a Kincsem parkban.


Horror balesetben vesztette életét egy néző a Nürburgringen

Halálos baleset a Nürburgringen Videó

2 napja – Sztori

Egy ember életét vesztette, többen pedig megsérültek miután a VLN Endurance versenyen egy Nissan GT-R Nismo GT3 a nézők közé repült.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD RANGER 2.5 TD 4x4

FORD RANGER 2.5 TD 4x4

Ár: 1.550.000 Ft

Évjárat: 2000 / 10

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

FORD RANGER 2.5 TD 4x4

FORD RANGER 2.5 TD 4x4

Ár: 950.000 Ft

Évjárat: 2000 / 10

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

FORD RANGER 2.5 TDCi 4x4

FORD RANGER 2.5 TDCi 4x4

Ár: 1.750.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó