0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Ford Ranger menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.

Teszt
Műszaki adatok

Tisztán is jó, városban sem rossz, de piszkosan és terepen az igazi az új Ranger Tisztán is jó, városban sem rossz, de piszkosan és terepen az igazi az új Ranger

Tisztán is jó, városban sem rossz, de piszkosan és terepen az igazi az új Ranger

A vörösiszap nyoma még sokáig meg fog maradni Devecser környékén

A vörösiszap nyoma még sokáig meg fog maradni Devecser környékén

Jó dolog pozitívan csalódni, márpedig én feltétlen pozitívan csalódtam az új Ford Rangerben. Nem arról van szó, hogy meggyőzött volna a megannyi, Budapesten rohangáló, platóján rakományt ritkán hordó túlméretes pickup létjogosultságáról, mint városi autó, sőt praktikuma családi kocsiként is több mint megkérdőjelezhető a − felépítmény nélkül − zárt csomagtartó hiánya miatt. Viszont arra, amire eredendően való, azaz árkon-bokron át csapatásra, úttalan utak fölényes legyőzésére tökéletesen alkalmas úgy, hogy közben aszfalton sem ügyetlen, sőt kimondottan kényelmes, és már-már személyautósan, böszmeségét feledve vezethető.

Földúton (a terepgumikkal) zseniális, de aszfalton sem nagyon ügyetlen

Földúton (a terepgumikkal) zseniális, de aszfalton sem nagyon ügyetlen

Mert ugye a Ranger, miként kategóriatársai is, alapvetően egy haszonjármű, egy teherautó, egy munkaeszköz, egy célszerszám, egy igavonó, nem más. Alapvetően. Csakhogy ezek a dögök idővel divatos szabadidő-autóvá avanzsáltak, beköltöztek a városokba, s nagyon nem pusztán trágyacipelésre használatosak. Főként nem arra. És nem szimpla vagy nyújtott, de ötszemélyes dupla kabinosként adják el belőlük a legtöbbet − a pickupok a sajtótájékoztatón hallottak alapján a hazai piac 3 százalékát adják. Az új Ranger globáltermék, a világ több mint 180 országában forgalmazzák thaiföldi, dél-afrikai és argentínai gyártásból.

Büszkén hirdeti, hogy 6 fokozatú a váltója, legyen szó kéziről vagy automatáról

Büszkén hirdeti, hogy 6 fokozatú a váltója, legyen szó kéziről vagy automatáról

Az elődhöz képest marconább és modernebb megjelenésű kékoválos pickup minden irányban számottevő helyet követel magának (hosszban pl. 28, széltében 6 centit nőtt), hasmagassága (maximum) 241 mm-es, terepszögei 28/26/24 fokosak, gázlómélysége, amire a Ford igen büszke, 800 mm, vontatóképessége durva 3,35 tonna, külső és belső rögzítőfüles platójának hossza 1549, -szélessége 1560 mm. Felszereltsége gazdagodott: az XL alapmodellnél is széria egyebek mellett az ESP, az oldal-, függöny- és térdlégzsák, na meg az elektronikus, menet közben kapcsolható összkerékhajtás felezővel. Az XLT szint már bőrkormányt, deréktámaszos vezetőülést, hűthető tárolórekeszes könyöklőt, fűthető első szélvédőt, esőszenzort, elektrokróm visszapillantó tükröt, Bluetooth-kihangosítót, USB-csatlakozót, ködlámpát, könnyűfém kereket, krómacél hátsó fellépőt, oldallépcsőt, tempomatot és (manuális) klímát is kínál. A bukócsöves Limited verzió alufelnijei 17 colosak, fűthető bőrülései motorosan mozgathatók, üvegezése sötétített, világítása és (kétzónás) légkondija automata, a tolatást radar segíti. A spéci Wildtrak esetében kamera is.

A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük

A nagyvonalakban Szentendre-Balatonfűzfő-Lovas-Hévíz-Ajka-Balatonfüred-Budapest útvonalon a kedves szervezőknek hála a terepgumira inkább volt szükség, mint a platóra (sőt, utóbbira egyáltalán nem), yachtot sajnos nem kaptunk vonóhorogra, hogy a Wildtrak tükrében és tolatókamerájában nézegethessük

Dombsegéd, lejtmenetvezérlés, utánfutó-szabályozás, adaptív terhelésszabályozás, a 4x4-eseknél offroad-programos, kikapcsolható ESP, váltási segédlet is van − utóbbi nyilván a manuális váltóra igaz, ami már 6 fokozatú (akárcsak az automata). A törésteszt 5 csillagos (pickupoknál ez egyáltalán nem magától értetődő). Hogy hátul maradt a laprugó és a dobfék, az a bevált csapaton ne változtass elv szem előtt tartásáról tanúskodik.

Két dízel közül lehet választani, a próbált 2,2 literes ereje elég, tesztfogyasztásunk pedig 10,5 liter körüli volt három személlyel és rengeteget terepezve

Két dízel közül lehet választani, a próbált 2,2 literes ereje elég, tesztfogyasztásunk pedig 10,5 liter körüli volt három személlyel és rengeteget terepezve

Ami a motorokat illeti, a Ranger csakis dízelként rendelhető (másutt benzines is van), a korábbi 2,5 és 3,0 literes négyhengeresek bezzeg eltűntek, hogy váltsa őket egy-egy izmosabb és takarékosabb 2.2-es (négyhengeres) és egy 3.2-es öthengeres 150, illetve 200 lóerővel, s 375, valamint 470 Nm-es nyomatékkal. Étvágyuk 4x4-esként 8,6-9,6 l/100 km. A 2.2 TDCi-t van, ahol alacsonyabb teljesítményszinteken is értékesítik, Magyarországon azonban kell a kraft, a dupla kabin és az összkerékmeghajtás is, ennek szellemében egyetlen kivétellel csupa ilyen kivitelt sorol az importőri árlista.

Ford Ranger dupla kabinos, 4x4-es árak forintban

széria motor nettó ár bruttó ár
XL 2.2 TDCi 5 730 000 7 277 100
XLT 2.2 TDCi 6 430 000 8 166 100
Limited 2.2 TDCi 7 020 000 8 915 400
Limited 2.2 TDCi Aut. 7 350 000 9 334 500
Limited 3.2 TDCi 7 270 000 9 232 900
Wildtrak 3.2 TDCi 7 780 000 9 880 600
Wildtrak 3.2 TDCi Aut. 8 110 000 10 299 700

A versenyképes árú Rangerrel kapcsolatban még jó tudni, hogy szervizperiódusa a korábbi 1 év/20 ezer km helyett 2 év/30 ezer km-re nőtt, minket, az autót tesztelő újságírókat a menetpróba során persze jobban érdekelt, hogyan állja a sarat aszfalton és földúton, gázlóban és köveken, siratófalon és nem ám bevásárlóközpontok parkolóiban meg szűk belvárosi utcákban lavírozva. Jelentem, röhögve. Röhögött (volna, ha tudna) az autó, röhögtünk mi is, mennyire nincs szükség a 4x4-re, pláne nem a felezőre, csakis extrém szituációban. A bakhátakon hasmagasság kellett, lejtőn-emelkedőn okos tempóválasztás és/vagy a már említett elektronikai segédberendezések támasza, csúszós murván pedig nagy gáz és ellenkormányzás, hogy felhőtlen legyen a jókedv.

Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt

Kulturált, személyautós belső, könnyű vezethetőség, kényelem, sok-sok hely és tárolórekesz, gazdag felszereltség jellemzi az új Rangert, hibás kormányfogás a sofőrt

A kapcsolható 4x4-re ritkán volt és van csak szükség, de persze jó, hogy rendelkezésre áll és menet közben is aktiválható

A kapcsolható 4x4-re ritkán volt és van csak szükség, de persze jó, hogy rendelkezésre áll és menet közben is aktiválható

A kétnapos, vagy 600 km-es, nem szerény túrát bütykös terepgumikon abszolváltuk, s ha attól féltünk (én bizony tartottam tőle), hogy mondjuk 70-80 km/h-s sebesség fölött rettenet zajosak lesznek az abroncsok, szerencsére jókorát tévedtünk: csupán autópályán, tempomatos 130-nál volt érdemes derekasan felhangosítani az átlagosnál élvezhetőbb hifit. A rugózást egyértelműen földutas közlekedésre hangolhatták a mérnökök, ugyanakkor betonon sem pattogtunk a vártnál csúnyábban. Vezettem, navigáltam, utaztam hátul is: a Ranger ülései igen komfortosak, és helyszűkével sem vádolható a gép. A könyöklő fix, a második sorba pedig nem jutott légbeömlő, de ez minden, ami fekete pontos.

A kormányzás megdöbbentően közvetlennek tűnik a méretekhez és a tömeghez képest (végállásai között három és felet forog a volán), az ergonómia rendben, az ülés kellően mélyre engedhető, tehát nem muszáj bakon csücsülni, a próbált manuális váltó könnyen kapcsolgatható, a 2,2 literes dízelmotor ereje meg éppen elég ahhoz, hogy ne legyen hiányérzetünk. A flotta egyetlen öthengereséhez sajnos nem volt szerencsém, remélhetőleg lesz belőle tesztautó, s akkor majd beszámolunk arról, megéri-e a felárát.

Árak

Tesztmodell alapára 5 730 000 Ft (2012. május 17.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 5351 mm
Szélesség: 1850 mm
Magasság: 1815 mm
Saját tömeg: 2080 kg
Terhelhetőség: 1077 kg
Tengelytáv: 3220 mm
Karosszéria-kivitel: nyitott duplakabin

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 2198 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 375 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3700 1/min-nél

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Szerelem: veterán kereklámpás Ladák

A régi Lada ma már kultikus autó, főleg ha Zsiguli. Négyet próbáltunk 1971 és 1980 közöttről...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi Executive A/T teszt

Nincs sok variálási lehetőség a Hyundai Grand Santa Fe esetén, alapáron is gazdag ellátmánnyal...

Kedvenc videoklipjeim, amikben az autó is főszereplő

A zene önmagában is jó, némelyik klipről viszont az az érzésem, direkt autórajongóknak készültek...

Tartósság: 26 év alatt 890 ezer kilométeres túra egy Mercedes-Benz G-osztállyal

Günther Holtorf nem taxis, hanem egy életvidám nyugdíjas, aki 177 országot járt be 1988-as 300...

Nem csak veséket veszített, idegen emblémákat és orrokat is kapott a BMW i8

Szerinted melyik márka frontrészével mutatna legjobban a BMW i8? Megnézhetjük Aston Martinként...

Volkswagen Golf III 1.4 CL, 1994 - használtteszt

Aligha van ma szebb 20 éves Golf III itthon, mint a Volkswagen-találkozó nyereményautója. Újdonsült...

Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal...

Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Már csak egy madzag kéne. Kia Soul teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó, de végül győz a jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Ford Mondeo 2.0 SCTi Powershift Titanium Luxury teszt

A főnök autója - csúcs Mondeo teszt

Csúcsmodelljével, 2,0 literes, 240 lóerős, turbós, EcoBoost benzinesével járt nálunk a tavaly megújult Ford Mondeo, jó is volt!


Ford Metal-Ka 1.2 teszt

Kemény, de laza - Ford Metal-Ka teszt

Háromféle színben rendelhető a Ford Metal-Ka, amely a jól ismert kisautó egyedi külsejű változata. Nálunk 1,2 literes benzinmotorral járt a Fiat 500-assal szoros műszaki rokonságban álló modell.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Jack Nicholson 1972-es Mercedes-Benz 600-asa ma múzeumi ritkaság

Ilyen a Mercedes, ami igazából Rolls-Royce

19 órája – Sztori

A korszak legjobb luxusautója, a Mercedes 600-as híres és hírhedt tulajokat vonzott. Ez a csodásan megőrzött példány Jack Nicholsoné volt.


Opel Corsa E: minden eddiginél finomabb, okosabb, takarékosabb

Két centi igenis sokat számíthat: próbán az Opel Corsa E

Tegnap – Újdonság

Nem forradalmi, de azért minden eddiginél jobb a legújabb Opel Corsa. 2 990 000 forinttól rendelhető, vezetni Frankfurt környékén sikerült.


Már üzemel az ország ötödik elektromosautó-villámtöltője

Átadták Budapest első e-taxi drosztját, ami nem is igazi droszt

2 napja – Sztori

E-taxi drosztot adtak át kedden Óbudán - írja az MTI. Csakhogy ez nem egy taxiállomás. Mindegy, örüljünk az újabb villámtöltőnek.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD RANGER 2.5 TD 4x4 KLIMA.HIBÁTLAN MOTOR!

FORD RANGER 2.5 TD 4x4...

Ár: 1.399.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

FORD RANGER 2.5 TD 4x4 King Cab

FORD RANGER 2.5 TD 4x4...

Ár: 2.875.000 Ft

Évjárat: 2007 / 5

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

FORD RANGER 2.5 TD 4x4

FORD RANGER 2.5 TD 4x4

Ár: 1.099.999 Ft

Évjárat: 2000 / 4

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó