0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.

Teszt
Műszaki adatok

Kellemes megjelenés, fegyverszürke szín

Kellemes megjelenés, fegyverszürke szín

A két tolóajtó mellé hátulra nagyra tárható kétszárnyút mellékeltek

A két tolóajtó mellé hátulra nagyra tárható kétszárnyút mellékeltek

Valós körülmények között adhatott számot tudásáról a közepes tengelytávú, alacsony tetős, 8 személyes, Limited csúcskivitelű Ford Tourneo. Épp egy kollégánk meghívásából a fél céggel a Balatonhoz mentünk, nem akartuk kocsikkal teletömni az utcát, meg nagy csapatban úgyis szórakoztatóbb és nem utolsó sorban olcsóbb utazni, így kapóra jött a csapatszállító, és a rövid tesztidőszak fennmaradó két-három napján is nagy élvezettel játszottam buszsofőrt a városban. Vajon miért kezdenek a férfiak 30 fölött sportkocsik helyett inkább sokszemélyes buszokról, hosszú tengelytávról és hatalmas raktérről álmodozni? Ez lenne a hímklimax?

Ide mindenki szívesen jön

Ide mindenki szívesen jön

Őszintén szólva kevéssel a Renault Trafic után annyira nem fűlt a fogam egy újabb csapatszállítóhoz, de elég volt körbejárni a Ford telephelyén a Tourneót ahhoz, hogy rájöjjek, ez most nem csak a praktikus feladatokról szól, ezt garantálta a tesztautó Limited kivitele. A francia nagysághoz képest ez kisebb is volt, 9 helyett csak 8-személyes, tengelytávja különösebb alkalmazkodást még nem igénylő 3 méter alatt maradt, igaz ez azzal is járt, hogy csomagterébe nem lehetett olyan könnyedséggel hajigálni a cuccokat. Azért egyik programozónk bringája (28-as kerékméret, 21"-os váz) csont nélkül befért keresztben a raktérbe, úgy, hogy még az első kerekét sem kellett kivenni.

Mindenkinek ugyanolyan kényelmes ülések járnak, deréktámasz ugyan csak elöl van, viszont hátrafelé egyre hosszabbak az ülőlapok Mindenkinek ugyanolyan kényelmes ülések járnak, deréktámasz ugyan csak elöl van, viszont hátrafelé egyre hosszabbak az ülőlapok Mindenkinek ugyanolyan kényelmes ülések járnak, deréktámasz ugyan csak elöl van, viszont hátrafelé egyre hosszabbak az ülőlapok

Mindenkinek ugyanolyan kényelmes ülések járnak, deréktámasz ugyan csak elöl van, viszont hátrafelé egyre hosszabbak az ülőlapok

Kellemes fordos vezetői környezet

Kellemes fordos vezetői környezet

Lefelé heten mentünk, visszafele nyolcan jöttünk plusz hátul az említett kerékpár és a buli maradékai, a helykínálatra senki sem panaszkodott, a kényelemre sem. Az utasok közé számolt Bodri is kiválóan érezte magát, a kutyák általában imádják a buszok kényelmes sík padlóit, és hogy út közben is simán változtathatják helyüket (ellenben számukra és az utasok számára is biztonságosabb, ha erre kitalált hámmal és a biztonság övvel rögzítik őket, a négylábúak általában rászokhatók erre). A Limited kivitelbe tartoznak például az ízléses plüssszerű anyaggal burkolt ülések, előre és a középső sor két szélső ülésére könyöklők is jutottak. Elöl magasságállítás − két karral, testtömeg bevetésével szabályozható − és pumpás deréktámasz fokozta a sofőr és a navigátor élményét.

Tárhelyből nincs hiány Tárhelyből nincs hiány Tárhelyből nincs hiány

Tárhelyből nincs hiány

A Traficból hiányolt fakkok, zsebek, pohártartók, rekeszek, asztalok terén nem hibázott a Ford, van helyük a fél és másfél literes palackoknak, térképeknek, iratoknak, apróságoknak, egy szóval mindennek.

Kisasztal, nem hamutartó, kártyatartó, tényleg minden elhelyezhető Kisasztal, nem hamutartó, kártyatartó, tényleg minden elhelyezhető Kisasztal, nem hamutartó, kártyatartó, tényleg minden elhelyezhető

Kisasztal, nem hamutartó, kártyatartó, tényleg minden elhelyezhető

A műszerfal nem tükrözi a Limited felszereltséget, egyszerű, mint egy pofon

A műszerfal nem tükrözi a Limited felszereltséget, egyszerű, mint egy pofon

Erőhiánnyal aligha vádolható a Transit, bivalyerősnek tűnő, 140 lóerős, 350 Nm nyomatékú, 2,2 literes TDCi motor hajtja az első kerekeket, hosszan áttételezett hatfokozatú kézi váltón keresztül. Az autó teljesítménye és fogyasztása természetesen nagyban függ terheltségétől, nekünk 9,6 literes átlaggal zárult a pár napos rövid teszt, viszont ha jobban ügyelünk a vezetéstámogató rendszerek figyelmeztetéseire, ennél kedvezőbb fogyasztás is elérhető, bár ilyen méretekkel ez sem vészes. Szól, mikor váltást érez szükségesnek, és automata stop-starttal pihenteti a motort, ha megállunk. Ezt városban általában − a fogyasztást növelve, a komfortot javítva − kiiktattam, de egyébként jól működik, gyorsan reagál a kinyomott kuplungra.

Pompás utazóautó

Pompás utazóautó

Minden bajunk forrása, a bal felső ECO gomb, az egység alatt az állófűtés (190 000 Ft) időzítője látható

Minden bajunk forrása, a bal felső ECO gomb, az egység alatt az állófűtés (190 000 Ft) időzítője látható

A motorleállító berendezésnek azonban van egy funkciója, amiről induláskor fogalmunk sem volt, de végül annyira felbosszantott, hogy megálltunk egy benzinkútnál, hogy a végére járjunk. Kiértünk az autópályára, az ablakhűtést légkondira cseréltük, s elkezdtünk hasítani a viszonylag szellős, de azért szombat délelőtt már előszezonban sem enyhe M7-forgalomban. Ennyi utassal az ember nyilván nem száguldozik, ezért szerényen, buszosan kezdtünk, de rövid időn belül rájöttünk, hogy a 100 km/h kicsit kevés lesz utazótempónak. Pillantás a tükörbe, belső sáv üres, előzzük meg a tötymörgőt. Rendben mellé is értünk, de 110 km/h-nál (óramutató 120-on) nem volt hajlandó többet menni. Valahogy még teljesítettük az előzést, de közben utolértek, úgyhogy visszakullogtunk a lassú sávba. A megállásnál a kézikönyvből kiderült, hogy a stop-startot is felügyelete alatt tartó ECO-módnak köszönhettük a visszafogottságot, mivel használata másodlagos funkcióként a 110 km/h-s sebességhatárolást is tartalmazza. Na ezután már nem nagyon akadt ellenfél, főleg, hogy az ilyen nagy homlokfalú buszoknak legalább akkora respektje van az autósok körében, mint egy jó erős xenon fényszórónak, vagy egy egyenkeretes/propelleres/csillagos hűtőmaszknak.

Kis karnyújtás az embernek, de hatalmas lépés a haladásnak: tempomat Kis karnyújtás az embernek, de hatalmas lépés a haladásnak: tempomat Kis karnyújtás az embernek, de hatalmas lépés a haladásnak: tempomat

Kis karnyújtás az embernek, de hatalmas lépés a haladásnak: tempomat

Tempomat be, mutató valahol 130 és 140 között, ami az ECO-s vacakolás alapján nem lehetett több 130-nál, pillanatok alatt megérkeztünk a helyszínre. Útközben kiderült, hogy a tempó remekül szabályozható kézzel, de ha arra van szükség, a fékek is készen állnak. A haladás zökkenőmentességét menetstabilizátor biztosítja, az elsőkerék-hajtásnak és tömegének köszönhetően úgysem egy csúszkálós darab. A motorhang nem vészes, gördülési és szélzaj azért akad, sajnos a zajmérés most kimaradt a programból − mentségünkre szóljon, hogy a megszokott egyhetes tesztidőszak felére jutott csak hozzánk a Toruneo. Emelkedőn is segít elindulni, pár másodpercig fenntartja a féknyomást, ezzel megspórolva a visszaguruló autó miatti izgalmat, ami 8 személy esetén már komoly tényező.

Szellőztetési lehetőségek hátul: kisablak, külön klímavezérlés Szellőztetési lehetőségek hátul: kisablak, külön klímavezérlés

Szellőztetési lehetőségek hátul: kisablak, külön klímavezérlés

Számtalan aprósággal kényeztet a Tourneo felszereltsége. Már Trend szinten is fűtött az első szélvédő, elektromosak és hővédő üvegezéssel ellátottak az ablakok, jár a központi zár, a tempomat, a bőrkormány és váltó, valamint a sok-sok tárhely. Erre a Limited még rápakol egy lapáttal: fűtött elektromos mozgatású tükrökkel, esőérzékelős ablaktörlővel, automata világítással és állítható fényerejű műszerfal-világítással, légkondija is fejlettebb, és nemcsak a sofőr, hanem az utas elé is került légzsák.

Kulccsal zárható motortér, remek látószögű tüköregyüttes, a tolatóradar most nem hiányzott Kulccsal zárható motortér, remek látószögű tüköregyüttes, a tolatóradar most nem hiányzott Kulccsal zárható motortér, remek látószögű tüköregyüttes, a tolatóradar most nem hiányzott

Kulccsal zárható motortér, remek látószögű tüköregyüttes, a tolatóradar most nem hiányzott

Bár a Tourneo lényege, hogy általa az egy főre jutó üzemanyagköltség − nyaraláskor, tópartra kiránduláskor is − a személyautóké alá apasztható, ha kevesebb személlyel, de több csomaggal utaznánk, akkor a kivehető hátsó üléssorral alakíthatjuk csomagterét. Azért túl gyakran senki sem fogja rakosgatni ezt a padot, mivel tömege a kivételét mutató matrica tanúsága szerint 77 kg, a szereléshez minimum két emberrel érdemes számolni.

A középső képen a könyöklő alatt látható pumpa nem vérnyomásmérő, deréktámasz, a műszerfalra tett váltó és a kézifék elegendő helyet hagy a hátra járkáláshoz − amit menet közben természetesen tilos! A középső képen a könyöklő alatt látható pumpa nem vérnyomásmérő, deréktámasz, a műszerfalra tett váltó és a kézifék elegendő helyet hagy a hátra járkáláshoz − amit menet közben természetesen tilos! A középső képen a könyöklő alatt látható pumpa nem vérnyomásmérő, deréktámasz, a műszerfalra tett váltó és a kézifék elegendő helyet hagy a hátra járkáláshoz − amit menet közben természetesen tilos!

A középső képen a könyöklő alatt látható pumpa nem vérnyomásmérő, deréktámasz, a műszerfalra tett váltó és a kézifék elegendő helyet hagy a hátra járkáláshoz − amit menet közben természetesen tilos!

Akár egy kerékpár is beállítható keresztben a 8 ülés mögé

Akár egy kerékpár is beállítható keresztben a 8 ülés mögé

Nem tudom, mi van velem, de az eseményt követő hétfőn nem volt sok kedvem visszaadni a Tourneót. Megszoktam, és élvezni kezdtem a kényelmet, a nyugodt haladásra késztető, adott esetben azonban kellő mennyiségű energiát termelő hajtásláncot, a nyakló nélküli pakolhatóságot, Bodrikám fel-alá mászkálását. A probléma csak az, hogy semmi szükségem 8 személyes buszra, na meg persze a 10 millió körüli vételár is csak akkor indokolható, ha az ember későbbi profitszerzésre használja az autót. Ha például valaha taxizásra adnám fejem, mert más nem marad, vagy mert megtetszik az új egységes dizájn, biztosan valami hasonlóval vágnék bele, szerintem rövid idő alatt sikerülne pár állandó utast szerezni. Ha jól menne a bolt, még a jobb egyes ülést megcsináltatnám forgathatóra, aztán fityisz a konkurenciának!

Értékelés

Pozitív
Komfort, erős dízel, könnyű vezethetőség, kétoldali tolóajtók, állófűtés, felszereltség
Negatív
Nyolc személynek hosszabb útra kicsit lehet a csomagtartó, nehézkes a hátsó üléssor kiszedése

Árak

Tesztmodell alapára 9 519 000 Ft (2012. június 17.)
Tesztmodell ára 9 950 000 Ft (2012. június 17.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4863 mm
Szélesség: 2374 mm
Magasság: 1989 mm
Saját tömeg: 1728 kg
Össztömeg: 3025 kg
Terhelhetőség: 1297 kg
Tengelytáv: 2933 mm
Karosszéria-kivitel: kisbusz
Belső szélesség elöl: 1700 mm
Belső szélesség hátul: 1780 mm
Belső szélesség a harmadik üléssorban: 1780 mm
Belmagasság elöl: 950-1030 mm
Belmagasság hátul: 1000 mm
Belmagasság a harmadik üléssorban: 1000 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 420 mm
Lábtér a harmadik üléssorban: 360 mm
Ülőlap hossza elöl: 440 mm
Ülőlap hossza hátul: 460 mm
Ülőlap hossza a harmadik üléssorban: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1550 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1370 mm
Csomagtér magassága: 1360 mm
Csomagtér hossza: 630 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1520 mm
Raktérnyílás szélessége: 1520 mm
Raktérnyílás magassága: 1510 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 2198 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 6 fokozatú manuális
Nyomaték: 350 Nm 1450 1/min-nél
Teljesítmény: 103 kW (140 LE) 3500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 160 km/h
CO2-kibocsátás: 194 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 9,6 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

13+1 pontos ellenőrzőlista téli autózáshoz

Hazai viszonylatban téli útviszonyok között viszonylag ritkán autózunk. Éppen ezért érdemes kellően...

Ahogyan az várható volt, tovább apadnak az üzemanyagárak

Míg múlt héten a benzin ára esett egy hajszálnyit jelentősebben, most a gázolajnál nagyobb az...

Újabb örömhír, még olcsóbb lesz a benzin és a gázolaj is

Újabb mélyrepülésbe kezdtek az üzemanyagárak, a szerdai ármérséklést pénteken újabb követi.

A hibridek már köztünk járnak, hamarosan talán búcsút is inthetünk a belső égésű motoroknak

Ma még a mind szerényebb fogyasztási értékeknek tapsolunk, a jövőben pedig a benzin és a gázolaj...

Ken Block Mustanggal veret a Gymkhana 7-ben

Eddigi legdurvább és egyben leginkább egyedi autójával eddigi legkomolyabb mutatványait hozza...

Ennél jobb forgatókönyvet írni sem lehetett volna

A svéd katasztrófavédelem embere épp a csúszós utak kapcsán adott interjút, amikor a háttérben...

Toyota Mirai - a jövő már elkezdődött a japánoknál

A hibridek piacvezetője új vizekre evez, már most megmutatja első szériakész üzemanyagcellás...

Földön-vízen át vezettük a legkisebb Jeep modellt, a Renegade-t

A terepjáróiról híres Jeep lefelé bővítette palettáját. A tavasszal a Genfi Autószalonon bemutatkozott...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120 Ultra Prestige teszt

Németes francia – Citroën DS 3 1.6 BlueHDi 120 teszt

Két éve járt már nálunk a DS 3 1,6 literes dízele. Azóta némi módosításon esett át. Megjelenése szebb, motorja erősebb és takarékosabb lett.


Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Lehet, hogy crossover-érett lettem? - Nissan X-Trail teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail engem beszippantott a saját világába.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom LWB 2.2 TDCi Titanium teszt

Ez a legjobb családi autó! Ford Tourneo Custom Titanium teszt

Szállodák, utazási irodák és nagycsaládosok kedvence lehet a Ford legújabb személyszállítója. A Tourneo Custom 8 üléssel járt nálunk.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Ford Mondeo 2.0 SCTi Powershift Titanium Luxury teszt

A főnök autója - csúcs Mondeo teszt

Csúcsmodelljével, 2,0 literes, 240 lóerős, turbós, EcoBoost benzinesével járt nálunk a tavaly megújult Ford Mondeo, jó is volt!


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Videó: a Ford Mustang, ami a legmagasabb felhőkarcolóban készült

A Fordé lenne a világ legmagasabban fekvő összeszerelő üzeme? Videó

11 órája – Sztori

A Ford a föld legmagasabb épületében rakta össze és állította ki a Mustangot. Videóra is vették az eseményt, a logót Bill Ford tette föl.


Janika szerint is fontos a téli gumi!

Vajon mit mond egy ralibajnok a téli abroncsokról?

13 órája – Sztori

Idén nem csak megmértük a téli gumikat, megkérdeztük ifj. Tóth János hétszeres magyar ralibajnokot is, hogy ő mennyire tartja fontosnak.


Videóra vették a Ferrari F12 Berlinetta száguldását

Vettel hajtott 300 km/h felett az autópályáján? Videó

19 órája – Sztori

350 km/h-val száguldó Ferrariban készítettek belsőkamerás videót Abu Dzabi egyik autópályáján. A pletykák szerint Sebastian Vettel volt a sofőr.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD TRANSIT 2.2 TDCi 280 S Tourneo Busz Hosszú-Magas!!!

FORD TRANSIT 2.2 TDCi...

Ár: 2.900.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: kisbusz

Üzemanyag: Dízel

FORD TRANSIT 2.5 D Tourneo Busz (9 személyes )

FORD TRANSIT 2.5 D Tou...

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2000 / 7

Kivitel: kisbusz

Üzemanyag: Dízel

FORD TRANSIT 2.0 TDCi 300 S TDCi Tourneo Busz MAGAS-HOSSZÚ 9FŐS / FELÚJÍTOTT

FORD TRANSIT 2.0 TDCi...

Ár: 1.599.900 Ft

Évjárat: 2005 / 7

Kivitel: kisbusz

Üzemanyag: Dízel

Még több autó