Ne akarj vadulni vele – Honda Civic Tourer teszt

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Lifestyle teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ráncfelvarrás után, királykék gúnyában járt nálunk a 142 lovas Honda Civic Tourer, amely sportos megjelenése ellenére sokkal inkább családi autó.


Újratervezés. Pontosabban csak egy kis csinosítás, ráncfelvarrás, amelyet eszközöltek a 2013-ban bemutatott és tavaly piacra került kilencedik generációs Honda Civic Toureren. Egy év után máris facelift? - gondolhatnánk. Általában nem megszokott, hogy egy új modellt a következő esztendőben máris átdolgoznak, a japánoknál úgy látszik, most ez a trend. Új lett a hűtőmaszk, a lökhárítóban elhelyezett műanyag elemek formája és a ködlámpákat is átrajzolták. A fényszórók LED-es menetfényt kaptak, amely jól áll a Civicnek, ez még agresszívabbá teszi az egyébként is sportos orr-részt.
Hirdetés


Kakasülő. A belső tér első blikkre furán hat, de néhány óra vezetés után már megszokható a két részre osztott és egyébként a vezetőt körülölelő műszerfal. A sebességmérő egyébként jó helyen van ott az ablak alatt, így legalább menet közben is mindig a látómezőben van az aktuális tempó. Egy dologgal nem tudtam kibékülni a teszt során, ez pedig az ülés pozíciója. Ahányszor beültem, annyiszor akartam volna lejjebb állítani az ülésmagasságot, de mindig rá kellett jönnöm, hogy ennél lentebb már nincs. Ez a pozíció pedig baromi magas, a fejem fölött az öklömnél is kevesebb hely marad. Oké, hogy kis szögben áll a szélvédő, de ha kinézek magam elé, akkor a látótérbe látványosan belelóg a felhajtott napellenző is. Az ülés egyébként kényelmes, oldaltartása is jó, de a vezetési pozíció közel nem mondható sportosnak. Egy Civictől pedig azt várnánk.

Nem a régi. A 90-es években nagy fogalom volt az autózásban a Civic név. Akkoriban legtöbbeknek azonnal a kis méregzsák japán sportgépek ugrottak be, amelyek 1,6 literes szívó motorjaikkal 160-170 lóerős teljesítményt produkáltak, és akár 7000 1/perc fölé is vígan elforogtak. Manapság ez már lényegesen megváltozott. A tesztautóban lévő 1.8 i-VTEC a hatfokozatú manuális váltóval párosítva eleinte nagyon lomhán ment. Hol van ebben a 142 ló? - kérdeztem többször is. Aztán rájöttem, hogy nem árt a kis falevél ikont eltüntetni a műszerfalról a nagy zöld ECO gomb megnyomásával, hátha javul valamit a helyzet. Jobb lett, de az eredmény nem lett áttörő. Javult valamelyest a gázreakció és némileg jobb lett a gyorsulás, ahhoz viszont, hogy menjen 4000 1/perc fölött kell tartani a motor fordulatszámát. Nem csoda ez, szívó benzinesről van szó, amit forgatni kell, ha haladni akarunk. A rendelkezésre álló 174 Nm forgatónyomaték pedig szintén csekély érték egy ekkora kasztnihoz és közel 1,3 tonnás tömeghez.

Csak nyugisan. Ezzel az autóval akkor lesz jó közlekedni, ha mindazt nagy nyugalommal tesszük. Eco módban már 45 km/h-nál kéri a 6. sebességi fokozatot az autó, és így talán tartható a gyár által megadott városi 7,8 literes átlagfogyasztás. A jó hír, hogy ez abszolút hozható, még a forgalmasabb budapesti útviszonyok között is. Javarészt városban autózva, némi közúttal megspékelve 7,3 l/100 km átlag adódott a teszt során, azaz a fent közölt gyári érték reális, ami manapság elég ritka. Ahhoz képest viszont sok, hogy a közvetlen japán versenytársak mire képesek. Konkrétan a Mazda forradalmian új Skyactiv technológiájára gondolok, amely kevesebb teljesítményből jobb dinamikát, nagyobb vezetési élményt és kedvezőbb fogyasztást nyújt. Mindezt nem csak papíron, hanem bizonyítottan a valóságban is. Remélhetőleg a Hondánál már elkezdték irigyelni az otthoni kollégák leleményességét, és valami hasonló technológián vagy turbósításon töri a fejét a Honda is, különben rövidesen lemondhat a fiatal, sportosságot kedvelő generációról a márka.

Aggódva vigyáz. A tesztautó Lifestyle felszereltségi szintje alapesetben számos biztonsági extrát és vezetést támogató rendszert kínál. Az aktív városi fékrendszer 5-30 km/h intervallumban akár automatikusan is fékezi az autót, ha ráfutásos balesetet észlel. A táblafelismerő rendszer hasznos extra, ez a Civicben is jó szolgálatot tett. Nem úgy, mint a ráfutásra figyelmeztető, amely sokszor teljesen veszélytelen szituációkban is figyelmeztetett, hogy vigyázzak. A sok vakriasztás után már kezdett idegesítően hatni, úgy éreztem, mintha egy parás utas állandóan jajgatna nekem, hogy "vigyázz, nehogy neki menj!". Hasonlóan túlreagálta a dolgot a sávelhagyásra figyelmeztető is, amelyet néhány riasztás után egy gombnyomással ki is iktattam, pedig ez nem szokásom, de itt valóban túl sokszor aggódott. Csakúgy, mint a holttérfigyelő, amely sokszor túl sok helyet akart magának egy-egy átsorolásnál. Alapvetően jók ezek a berendezések és elvagyok velük, de itt közülük több is túlzottan parázott.

Ami szerethető. Annak ellenére, hogy a mai Civic már közel nem azt adja, amit a múltjából kifolyólag előzetesen elvár tőle az ember, van benne több dolog is, ami szerethető. A kis méretű kormány már-már szimulátoros hangulatot idéz. Eleinte közvetlenül reagál a mozdulatokra, később viszont ez a közvetlenség eltűnik és sokat kell vele dolgozni kereszteződésekben és parkolásoknál. Ezt leszámítva jól, könnyen és pontosan irányítható a Civic. Futóműve hangolható lengéscsillapítós, a legtöbbször komfort módban használtam, ahol teljesen kulturáltan viseli az úthibákat és kanyarban is jól tart. Ha stabilabb kanyarodásra vágyunk, akkor választhatjuk a sport módot, amely a keményebb karakterisztikának köszönhetően jobb útfekvést nyújt. A váltó japánosan finoman és pontosan jár, élmény kapcsolgatni a fokozatokat, mindössze a könnyen elforgó váltógomb az egyetlen negatívum. Az áttételezése megfelelő és annak ellenére, hogy nem túl nyomatékos a motor, 50-nél gond nélkül lehet haladni hatodik fokozatban is. A beltér csendes, legyen szó városi vagy autópályás haladásról. Az ülések a magas pozíció ellenére kényelmesek, hátul kellő lábtér is marad, a csomagtartó mérete pedig az alsó kiegészítő rekesszel bőségesen elegendő.

Megéri-e, és kinek? Ha lemondunk a sportosságról és a közúti használat során jó néhány előzésről, ha tudunk higgadt fejjel közlekedni, akkor jó választás lehet a Civic kombi változata. Az 1.8-as benzines motorral Comfort felszereltségi szinttel 5,64 millióról indul, a tesztautó Lifestyle felszereltsége metálfénnyel, vezetéstámogató rendszerek hadával és 7 colos kijelzővel plusz Garmin navival 7,1 millióba kerül. Azok, akiknek szükségesek a fenti extrák, ennél kedvezőbben sajnos nem juthatnak az autóhoz, maximum ha lemondanak a 125 ezer forintos metálfényezésről. Ellenben, ha nem szükségesek a felsorolt kütyük, akkor lényegesen jobb árat kínál a Honda. Az Elegance kivitel már 6,05 milliótól elérhető, amely már lényegesen emészthetőbb árcédula.
Értékelés
Pozitív
Komfotos, csendes beltér, jó futómű, pontos váltó és vezethetőség, csomagtér mérete
Negatív
Nyomatékszegény motor, magas üléspozíció, túlzottan érzékeny vezetéstámogató rendszerek
Árak
Tesztmodell alapára
5 639 000 Ft (2015.07.22.)
Tesztautó ára
7 104 000 Ft (2015.07.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6500 1/min-nél
Nyomaték:
174 Nm 4300 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,5 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4590 mm
Szélesség:
1770 mm
Magasság:
1480 mm
Saját tömeg:
1288 kg
Össztömeg:
1790 kg
Terhelhetőség:
436 kg
Tengelytáv:
2595 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
507-1668 l
Belső szélesség elöl:
1450 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
890-940 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1440 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
520 mm
Csomagtér hossza:
990 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
820 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
hatfokozatú manuális
Nyomaték:
174 Nm 4300 1/min-nél
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,5 s
CO2-kibocsátás:
149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Nem akarlak megsérteni, de nem sértődtem meg. 🙂

    Nem szoktam ilyesmibe belekotnyeleskedni, mivel nem értek az autókhoz (csak szeretem őket)…de biztos vagy benne, hogy pörgetéssel csökken a fogyasztás? Kérlek magyarázd el nekem (ovis szint), hogy miért! Köszönöm.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    25 éves Ford Scorpionk, 2 literes benzinessel, 7.8 L-t kért százon. Utazóautóként, 80-90% autópálya 150-nel (ööö…bocsi), a többi dimbes-dombos-városos.

    Ósdi technika.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Nem akarok mindenkit végig sérteni de Fogyasztás a szerkesztőnél az ISZONYAT REALITIV DOLOG
    Én egy 1.2 Htp Polóbol kitudtam hozni a 9 literes Fogyasztást …..
    Gere Tomi Német Fun valszeg német autója van még ha iszonyat sokat is költ a szervizre =( de még családjának se meri elmondani hogy a német vw és a Bmw a szervizesek kedvence mert nagyon jó autók csak ha ez a két márka nem lenne
    Pár itthoni autószerelő ÉHEN HALNA
    VIsszatérve a Fogyasztás RELATIV = ha egy német autót vezető ujságirónál 7,2 azt én letudnám vinni 6,5 de talán 6.2-re is …. Nem ugy kell elválltani egy Hondát mint egy Német autót 2000rpmnél
    Japánt Pörgetni kell Minnél előbb felválltani 5. sebbeségbe és utánna is LENDÜLETBŐL kell autózni
    Nem ugy mint egy németnél hogy állandóan Nyomni kell a gázpedált még lejtőn is mert olyan szar csapágyazása és a hasmagassága …..
    És most várom a sok Német autó fant aki probálja megmagyarázni az ellenkezőjét de soha nem volt Japán Autója ….
    Édesapámnak 1.2 htp és 1.9 Tdi-je is volt én 1.7 Vtec motort vezetek !!!LPGVEL !!!7-8 Literrel eljárok vele ….

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Lehet viszont euro 6-osok az se mindegy. Egyébként mindegy, hogy sok vagy kevés nem az a lényeg, hanem nem kell egyből lehúzni a Hondát, mikor a többiek is annyit fogyasztanak.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Az én 136 lovas Audimat írtam mennyit eszik, haverom Kappája kijön 8,5-ből (155 lovas 2.0) ha van benne hidegindítás+város. Egyik sem mai gyerek, azaz ócskavas mindkettő… Ezekhez képest sok szerintem egy modern autótól az a fogyasztás amiről beszélgetünk.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Jó, de te azt írtad, hogy ez az autó sokat eszik, hát a többi márkához képest nem. A többiek is ennyit fogyasztanak. Manapság ez lehet neked sok, de egy régebbi ilyen teljesítményű autó szerintem többet fogyaszt.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Oké, akkor ha már 1,4-est mondasz akkor nézzük meg (2010-től) az Audi A3 1,4 TFSI-t. Nézzük meg a spritmonitor adatait, csak 140 lovasat kerestem. Az átlag, 6,77 liter, Fiat Bravo 1.4 T-jet, spritmonitoros átlag: 7,41. 2010-től nézve a Civic meg, 7,69-es átlagot produkált… szóval semmiben sem kiemelkedő autó, kivéve a hengerűrtartalom, csak tudnám nekem miért lesz jobb egy 1,8-asban ülni mint egy 1,6-osban vagy 1,4-esben…

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Tök mindegy melyik márkát nézzük… egyszerűen ez soknak számít manapság, ilyen üzemanyagárakkal. Na jó évi 10.000km-rel kibírható meg arra minek diesel…

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Bezzeg a Honda álmos motorját széttiporva fogyasztotta azt a 7,3-at. 🙂 7,62 a spritmonitoron az átlag Hondából. 8,06 A Peugeot… hát jó de akkor most takarózzak hozzád hasonlóan valamivel? Mondjam azt, hogy mivel jobban megy a Peugeot úgy is jobban tolják neki… 😀
    Ami tény, hogy 2015-ben még benzinestől is sok a 7 literes fogyasztás. Hasonlítsam az Audimhoz? 9,3-ból eljárok vele pedig 2,3-as motorja van, akkor hol az a nagy fejlődés 20 év távlatából?! Sehol…

    Igen tudtam, hogy belekötsz a Mazda teljesítményébe.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Egyedül a Mazda 3 az aminek a teszt fogyasztása 6.3 körül volt. Az összes többi hasonló vagy kicsit alacsonyabb teljesítményű márkának 7-8 liter között mozog a fogyasztása. Az említett Peugeot is inkább 8, mint 7. Az Astra 140 lovas 1.4-esének a városi fogyasztási 9-10 liter. Szóval előbb nézz körül aztán szólj le valamit…

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Örülök, hogy ilyen gyári adatokkal jössz, amik messze állnak a valóságtól. A 308 THP tesztből ezt emeltem ki.:)
    “A gyári vegyes ígéret 5,6 liter, ehhez képest nyolc alá az utolsó pillanatban, minden trükköt bevetve sikerült bemenni, országutas szakaszokat szorgalmasan futva.” Tehát erről ennyit…
    http://www.origo.hu/auto/20140324-peugeot-308-1-6-thp-teszt.html

    A Mazda Skyactive technológiát azt én is elismerem, de az az autó kisebb és 150 kg val könnyebb + 20 Lóerővel gyengébb. Szóval szerintem beismerheted, hogy nem rossz az az érték a Hondától. Egy 1.8-as szívómotortól mit akarsz….nem is értelek…

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Legyen csak egy példa, jó?

    Peugeot 308 THP. Vegyes fogyasztás 5,6 liter. De a hozzászólásaidat ismerve most is rögtön keresed a masnit a szaron, mert ez 1,6-os, igaz erősebb mint a Honda. Bár ha 1,8-as lenne kisebb teljesítménnyel mint a Honda de ugyanennyi fogyasztással akkor meg az lenne a bajod, hogy “jóhogy többet eszik a Honda mer erősebb”… De tudod mit? Legyen még egy példa, csak, hogy ehesd a kefét: Mazda 3, 2.0 120 ló 5,1 literes átlagfogyasztás.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    A te megane-od gyárilag megadott fogyasztása átlag: 7.2 város: 9.6 szóval kétlem, hogy te a gyári értéknél 2.6 literrel kevesebbet érsz el 😀 Ennyit erről jobb is lesz, ha lelépsz:)

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Ha annyira jó akkor vegyétek! Nekem az 1.6 7l város 6,2 vegyes 5.5 hosszútávon. Azért mert a honda euro 6-os azért zabálnia kell! Ráadásul eco módban?????????? 2015-öt írunk szégyen amit a honda csinált!!!! De ne csak a honda! Sajnos az is szégyen amit a mostani autógyártás csinál!!! Legyen az bármilyen márka!

    Erre már nem kérek kommentet kiléptem! Én a helyetekben valami totemet állítanék a hondának! Aztán lehet imátkozni hozzá minden este! Na léptem!

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Nem értem miért kell a Hondát lehúzni egyből, ez is megy 210-et. Amúgy is 9.2 alatt van 100-on. Nem azért, de ez egy átlag autóénál jóval jobb érték. Ráadásul feljebb van egy BMW 3-as coupe cikk, ott a 9.1 -es gyorsulásra az van írva több, mint jó. Szóval szerintem ez a Civic is jól megy, amit kell azt jól tudja. Ráadásul abban a BMW-ben 2 literes motor van szóval…Amúgy is egy 1.8 as 142 Lóerős motortól milyen fogyasztást vársz?

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Igen ehhez mert kevesebbez eszik ,és megy 200-at ha kell! De úgy látom te japán fan vagy! Az atya úristen sem fogja neked megmagyarázni a frankót. Én sem erölködöm.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Szörnyű ez a kocsi. Mi az ,hogy 45,-nél 6 -odik -ban hozható a 7.8 as folgyasztás? Ráadásul ECO módban????? Hááá a honda visszament az őskorba! Nekem a 15 éves 1.6 16 szelepes megane városban 7,literrel elmegy!!!!!!!!!!!! Ezt is beteszem az általam kedvelt VICC kategóriába!

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    “Nurburgring az egy 22KM hosszú pálya, 5-10 másodpec az kb. semmit nem számít.”
    Ezt te se hiszed el 😀 Persze, ha fordított helyzet lenne, akkor meg mindjárt annyit számítana, hogy húú.. igaz te kis Seat fan?
    Amúgy neked való akkor, egyenesben minden hülye tudja nyomni a gázt az első kanyarban meg úgy hagyna ott a Civic, hogy csak lesnél 😀 Amúgy is te utcán 270-el szoktál közlekedni? 😀 0-100 ra ugyanannyi alatt vannak…Egyenesbe se sokkal gyorsabb a Seat, kanyarba meg lószar ahogy te fogalmaztál 😀

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Nurburgring az egy 22KM hosszú pálya, 5-10 másodpec az kb. semmit nem számít. Normál pályán az csak 1-2 másodpec különbség, vagy annyi sem.

    Másrészt a Cupra R egy betonkemény valami, jó kelleme lehet utcán:

    https://www.youtube.com/watch?v=KlGCZiFyqVw

    6.22-nél úgy rázza az embert, mint egy dodzsem. 0.5 sec-el volt csak gyorsabb ennek ellenére ezen a pályán, ami lószar. Egyenesben meg utcán kikap.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Szerintem ilyet senki nem állított, hogy ha egy motort pörgetsz, akkor eszik kevesebbet. Ez már megint a te kitalációd csak azért, hogy megint keltsd a feszkót, meg beleköthess valamibe. Gratulálok hozzá ennyi észt…

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    “…alig maradnánk itt páran….” ezt rosszul írtad. 1-es.
    Eddig is nagyon sok hülyeséget írtál….
    Istenem, ha a hülyeség kitartással párosul. 🙂

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    esztelen kempelen

    Olvasd már el a beírásod és gondolkodj el kívülállóként (erős kétségeim vannak, hogy sikerülne, de próbáld meg) a szerző értelmi képességeiről. Ugye milyen szánalmas?
    Annyira alacsony szinten állsz, hogy még egy értelmes választ sem tudsz produkálni.
    A buta vádaskodásaidat már mindenki ismeri, aki olvassa ezt az oldalt. Csak kiröhögteted magad, bár ez nálad mindennapos dolog.
    Ha azt akarod, hogy bárki is egy kicsit komolyan vegyen (nehéz lesz), akkor támaszd alá az állításaidat konkrétumokkal:
    – műszaki megoldások, cikkek, tapasztalatok, tények
    Hajrá, mint a vezéred mondaná. 😀

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Szerinted Leonból nem a prototipus ment? Elárulom, hogy a nürburgringen általában a prototipusok mennek. Amúgy mindegy prototipus e vagy sem ugyanúgy 310 LE volt és még csak slick se volt rajta csak sima utcai gumi olvass utána. Nem pár másodperc-el , hanem 8 al ment jobbat.. Ezt ne akard kimagyarázni az rengeteg. 5 tized is sok lenne. Leon 7.58 at ment Honda 7.50 no comment.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    De egyébként a Civic 1.6 dízel a legjobb a piacon. Jól is megy és Prius szint alatt fogyaszt a valóságban. 4.X liter tetejét.

    A kombi praktikusságban is a legjobb, a teljesen sík padló, meg a variálhatóság össze nem hasonlítható egy Golf vagy Octaviával.

    A másik oldalon viszont ott a béna kinézet, a kakasülő, stb. Illetve igen drága is újban.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Igazság szerint ez szinte lehetetlen. A hülye-falon mindig jönnek az új generációk, akik az autós kártyákból kinőve a hollywoodi értéktelen streetracer sztorikon felbátorodva az internetes fórumokon kiáltják világgá az ostoba, nem minden személyes tapasztalatot nélkülöző véleményüket. Mindezt természetesen a szabad vélemény nyilvánítás elvét kihasználva. Ha ez nem szabad, hanem értelmes vélemény nyilvánítás lenne, alig maradnánk itt páran.

    Ez a Honda dolog is pont ilyen. Adott egy márka, ami jó autókat gyárt. Mostanában kicsit bealudt, de vitathatatlan értékei vannak, amiket ez a kreténgyűjtő egyszerűen nem vesz észre. Azt keresi, amije nincs most ennek a márkának. Olyan, mint amikor a tizenévesek szépségkirálynőt avatnak a buzi bárban….

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Szerinted ez mind indokolt volt. Kedveskedek neked és a nagyérdeműnek egy kicsit!

    menőmanó, mint “építész” szerint erre szükség volt. Mindenki eldöntheti maga….és ez a csávó itt osztja az észt. :-DDD

    [i]https://www.google.hu/search?q=m6+alag%C3%BAt+k%C3%A9p&tbm=isch&imgil=Ifp0Bm4bS_lxHM%253A%253B14Fn0d55YcYO7M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fvastagbor.blog.hu%25252F2008%25252F08%25252F01%25252Fhegyen_volgyon_zakatol_az_m6_os&source=iu&pf=m&fir=Ifp0Bm4bS_lxHM%253A%252C14Fn0d55YcYO7M%252C_&biw=1280&bih=887&usg=__nSPj-yO2L4udKZAVewXYwBsmtAA%3D&ved=0CDMQyjdqFQoTCIus8-_z8MYCFcGXcgodhuEBKA&ei=Pq-wVYuVBMGvygOGw4fAAg#imgrc=Ifp0Bm4bS_lxHM%3A&usg=__nSPj-yO2L4udKZAVewXYwBsmtAA%3D[/i]

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Jó is lehet az, 2 ezerért tankolni, villantani hajatlanul, 10 kilósan a lakótelepi picsáknak, aztán másnak busszal menni melózni, igaz? Sok ilyen szép napot neked kubikos!

    Éljen a síksági alagút építés by menőmanó!

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Szerintem le kellene számolni alapvető marhaságokkal, a “sportos” Hondák ezek közé tartoznak, Volt egy szűk aranykora a márkának a 90es években, akkor gyönyörű, sportos és megbízható autókat kínált a márka. Csak sajna ez volt a legrövidebb életű modellgeneráció…. És azóta egyik sem hozta a hármat együtt.

    Szóval itt egy praktikus és egyedi, és műszaki megoldásiban is rendben van. Nem értem, minek lehetetlen elvárásokat ide írni.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Ez nem egy verseny auto, nem is annak szantak. Egy megbizahto alacsony szervizigenyu auto olcso fenntartassal. Hosszu tavon gondolkozoknak. Turbos autoja nincs a Hondanak telleg de itt sem az volt a szempont hogy csinaljanak egy turbos sport kombit, mint ahogy nem is ez a neve, amivel egyebkent is nehezen rughatna labdaba europaban mivel mindenkinek van ilyen modellje. Az hogy ez a strategia ongyilkossag vagy siker, ezt majd a jovo bizonyitja, nem az alapbol ketelkedok. De lehet hogy ebbe a modellbe is fog erkezni turbo kesobb es azt majd hivhatjak sport kombinak. A motor mar kesz van hozza. :)http://www.autopro.hu/gyartok/Mitol-ilyen-eros-a-Civic-Type-R/15591/ Egy jo cikk a motorrol. Nincs benne szivocsobe benzinbefecskendezes ami elkoszolhatja a szivooldalt, tehat ennek a meghibasodasa kizarva. Ergo megbizhatobb sok mas turbostol.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Erről a kiforrott szívómotorról az jutott eszembe, mikor a Dacia szalonban az értékesítővel beszélgettem, s rákérdeztem a szívó 82 lovas egyhatosra, ott is ezt a választ kaptam hogy a végletekig kiforrott, megbízható. Ja a gond csupán az, hogy teljesítmény nulla, szét kell pörgetni, akkor meg zabál, s a vezetés közben megalszik a tej a szádban!
    Ideje lenne már egy olyan komoly cégnek mint a Honda, egy modern turbóbenzinessel előrukkolnia! A szívó motorok idejének leáldozott!

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Kedves szerkesztoseg!
    VTi tesztet a publikumnak! Igy mindenki oda teheti a kommentjet ahova valo es egy nagy urt toltene be.
    Pl: 1.6 , 1.8 Honda, 1.5 Honda Vtec nagyon sporolos motor! Toyota 1.5 Yaris, Toyota MR2, 1.6 Suzuki sport, 1.3 suzuki sport, Daihatsu Charade 1.3 valtozo szelepezerles(Vti fajta), Daihatsu 1.0 turbo 101 loero. Es meg sokan masok.
    Lehetseges?

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Jó is az!
    Máig élvezem amikor vált a szelepvezérlés. 🙂
    Ezt egy turbó sosem fogja produkálni, de valóban az átlagnak nem ez kell. Nem is szeretek átlagos lenni. 🙂

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    “Lesz tűzijáték, ha végre lemásolnak majd egy korszerű benzines turbó motort a manapság fellelhetők közül. Addig marad a fogatlan oroszlán Quasimodo jelmezben.”

    Ki is írhatna ekkora hülyeséget, mit az ügyeletes troll. 😀

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    A turbó motor is jó enyémbe is az van, de nagy feelingje van szerintem a pörgős Honda motoroknak is. Ez nem kínzás direkt csinálták meg így, nyugodtan lehet pörgetni. Én is tudom, hogy a mai világban a többség minél halkabb és nyugodtabb utazásra vágyik. Ha messzebbre megyek ezzel én is így vagyok, de versenypályán a feelinget választom, hadd szóljon az a motor 😀

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    A piaci számok azért mutatják ezt, mert már alig van szívó motor az új autókban, szinte már csak a Japánok, és a Koreaiak, a Mazda sikertörténetet ír vele. Ettől függetlenül tényleg jó az, ha alul is nyomatékos a motor.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Én szerencsére nem ismerem menőmanót, viszont én is ismerek olyat, aki szereti kínozni az autóját. A többség azonban úgy tűnik nem erre vágyik. A modern turbó motorok karakterisztikája nekem is jobban tetszik s ezzel a piaci számokat nézve nem vagyok egyedül.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Lásd Dimitri:) Csatlakozom az előttem szólókhoz, hogy a Honda a 90 es években volt a csúcson. Nagyon brutál autókat árultak akkor, szélesek laposak fekszik az utat. Ott volt az NSX, Integra, Prelude, Crx, jobbnál jobb sportautók. Olyan liter/le arányt senki nem tudott hozni. Egy sima 1.5-ös családi Civic sedan is 9 körül volt 100-on. Nem is csoda, hogy ilyen hírnévre tettek szert. Akkoriban is már megbízhatóak voltak, de manapság még inkább elmentek ez irányba. Ez még jó is lenne, de másban is nagyobb előrelépést várnék én is. Mondjuk most az új Type-R-el azért odatették magukat, de még mindig kéne a palettába pár jó sportkocsi 😀

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Én írtam, de nem azt, amit idézel, hanem azt, hogy a szabályok betartásával közlekedni elég egy 60 lóerős motor is.
    Turbós motorok pedig az emissziós normák miatt kellenek, meg azért, mert az emberek akár még a szabályos közlekedés keretein belül is élvezetesebb motorokra vágynak. Pl. nyomatékosabbakra, olyanokra, amikkel nem kell folyton gépészkedni.
    Ne feledd, az autózók többségének az autó nem élvezeti cikk. Nem akarják halálba pörgetni az autójukat, elég, ha szétnézel, a városokban hogy közlekednek….nincs igény szartig pörgetendő motorokra.

    Ezt a konkurencia már észrevette. A Honda pedig alszik, pedig az Accord-al megkapta az első pofont.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Nem is tudom, a múltkor valaki azt írta, hogy hatvan lóerő bármire elég. Akkor meg mi a francnak turbós motor? Ez az egynyolcas a végletekig kiforrott, nagyon jó Honda motor, kicsit pörgetni kell, de az nem baj.

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    Imádom a Hondát, a 90-s években volt egy 85-ös évjáratú 12 szelepes V-Tec CRX-em, hát nem volt semmi. A lényeg itt a 90-es évekbenen van! Akkor bőven túlmutatott a konstrukció 10 éves kora ellenére is az európai gyártmányokon, 200-ig egy 3 ezres V6-os motornak sem volt esélye ellenem 🙂 . De könyörgöm ez akkor volt most meg 2015-t írunk. Valamit villantani kellene már benzines fronton, főleg ezzel a múlttal! Hondáéknál mintha megállt volna az idő, remélem hamarosan kihoznak egy korszerűbb benzinmotort ami odatesz a konkurenciának. Isten bizony én várom a legjobban 🙂 !

  • 2017.10.28. at 15:19
    Permalink

    [i]“Annak ellenére, hogy a mai Civic már közel nem azt adja, amit a múltjából kifolyólag előzetesen elvár tőle az ember”[/i]

    Lesz tűzijáték, ha végre lemásolnak majd egy korszerű benzines turbó motort a manapság fellelhetők közül. Addig marad a fogatlan oroszlán Quasimodo jelmezben.
    Kritikám ellenére finom mérnöki munkának tartom ezt az autót, de 2015-ben ez már “sovánka”.

Vélemény, hozzászólás?