A szívás vége? Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC teszt

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kidolgozásával és árával megnyerő a Honda Civic Tourer, szívómotorja tartós üzemet, megbízhatóságot ígér. Sportos? Kicsit sem az.


Karaktergyilkosság, ez jutott eszembe az 1.8-as benzines és a hozzá csatolt váltó kombinációjáról. Egy régebben a kompakt családi autók szintjén sportos és erős motor, valamint a még ma is a kategória egyik legjobb kapcsolási érzetű váltója együtt ma már nem adja ki a csapatós autót. Ettől függetlenül a Civic Tourer ahogy dízelként, úgy benzines motorral is megnyerő és ajánlható, de előtte hadd magyarázzam meg az 1.8-as Tourer bizonyítványát.
Hirdetés


Mi a baj ezzel az 1.8-as 142 lóerőssel? Az, hogy az egykoron sportosnak tartott Civic és a vele megöregedett benzinmotorja nagyon szerényen muzsikál az újabb turbós négyhengeresekhez képest. Vele erre a kombira azt mondanám, kár, hogy nem másfél generációval ezelőtt, az űr-Civic szériával hozták ki. Végsebessége 210 km/h, rendben van, gyorsulása 9,6 másodperc, az is rendben van - hiszen egy családi autóról beszélünk. Amit persze leginkább cégek vesznek meg majd nálunk, de ezt most hagyjuk.

A fogyasztása sem rossz. Egy alapváltozatban 1280 kilogrammos, benzines kombitól sok városi araszolással a 8,1 literes fedélzeti számítógép szerinti átlag nem rossz érték. Pláne, hogy a tankolásból visszaszámolva csak 8 liter jött ki. És közben kellemesen utaztunk; a kellemesség lesz kulcsfontosságú. Mert ez már nagyon nem az a csapatós Honda, ami inspirál a száguldásra. Hiába pontos a futómű, az is inkább lágyra van hangolva. A már szinte túl rövid úton járó és túl pontos váltó is szinte felesleges a kocsiba, ez rég nem az Integra Type R.

Ez a kritika inkább a kornak szól, nem is a Hondának, csak hát ők még nem követték a trendet. Elég megnézni, hogy hány autóban van még ma is szívómotor. Nagyon kevésben. Ott a Toyota GT86, a Subaruval közösen készített boxerrel, de az ugye egy sportkocsi. Na meg a Subaru saját, nem turbómotoros kocsijai, de hát a Subaru meg pont a japánok legkülöncebbike. A Hyundai és a Kia közvetlen befecskendezéses kétliterese is fut még, de van már hasonló erejű, és persze kisebb lökettérfogatú turbósuk. A Mazda Skyactivjai kivételek, azok turbó nélkül is élvezetesek és ráadásul már ma tudják a még be sem vezetett Euro 6-os normát. Meg persze több szívó sportmotor is fut még, de azoknak is meg vannak számlálva a napjaik. Azokat is előbb-utóbb kisebb turbósokra cserélik, mert a környezetvédelmi előírások teljesítéséhez ez vált szükségessé. Hogy ez jó vagy sem, arról most inkább ne nyissunk vitát.

Mindezek tudatában is nagyon furcsának éreztem a kombi Civicet benzinmotorral a dízel után. Nem is a nagyobb nyomatékot hiányoltam, hanem az volt kontrasztos, hogy az 1.6 i-DTEC a váltást jelző nyilakkal és megfelelően óvatos talpú használat esetén kizöldülő eco műszerével az egyes fokozatok pörgetését kérte. Pedig én magamtól, fülemre hallgatva abban húztam volna már 50-nél az ötöst. Nem úgy a benzinesben, amivel azért csak 8,1-ig sikerült apasztani a fogyasztást, mert ő már extrém módon kis sebességeknél szorgalmazta a felváltást. A 6-ost 40 km/h alatt már kéri, ha meg is adjuk neki, és a kizöldülésre hajtunk, akkor a forgalom ritmusát csak alulról tudjuk hozni. Alacsony fordulaton, nagy fokozatban még sík úton sem tudunk kielégítően gyorsítani. Pont abban a fordulatszám-tartományban a legrosszabb, ahol például a Volkswagen 140 lóerős 1.4-es TSI-je a nyomatékmaximumán pörög. Szegény Honda meg épp fuldoklik, hatosban, mindezt persze a legális sebességhatárokon belül. Az Euro 5-ös normát teljesítő motor 174 Nm maximális nyomatékát 4300-nál adja le, a VW motorja meg mondjuk egy mezei Škoda Octaviában egyrészt 250 Newtonmétert tud, a Hondáénál 76-tal többet, másrészt azt 1500 és 3500 között folyamatosan le is adja.

Igen, megint meg fogom kapni a VW-bérenc jelzőt, hiába írom le, hogy a Peugeot új PureTech nevű, 1.2-es, háromhengeres benzinese a 308 SW-ben 130 lóerős kivitelben meg 230 Newtonmétert ad le 1750-es fordulaton. Hiába a 142 lóerő, a Honda 1.8-as vezethetősége valahol az 1.2-es 105 lóerős VW TSi szintjén van. Nyomatékban ugyanis az az erősebb; ha csak szerény 1 Nm-rel tud nála többet, de a Honda szégyenére azt 1400 és 4000 1/perc között végig adja. A számok nem csak a műszaki adatok esetében nem hazudnak, így itt kell leírjam azt is, hogy a fent említett 1.4 TSI Octavia Combi alapfelszereltséggel félmillióval drágább a Honda Tourer-énél, a 308 SW árát pedig még nem ismerjük.

A motor karakteréről leírt minden kritika ellenére nekem mégis tetszett a benzines Civic kombi is, mert egy összességében nagyon jól összerakott és kulturált autó. Az összerakottság érzetéről talán az mondja el a legtöbbet, hogy 1600 lóerőnyi RS Audi meghajtása után jólesett a Civickel hazamenni. Hazatérni, ha úgy tetszik, simán közlekedni. Mert a legfontosabb ütőkártya a Civic mellet a mindennapos gondtalan használhatóság ígérete. Ez nem egy rizsrakéta, ebben nincsen turbó, ami kényes és el tud romlani. Ez a legjobb értelemben vett japános egyszerűség egy kissé technós, hondás köntösben. Könnyű kormánnyal, puha kuplunggal, kényelmes, de sajnos csak a legjobb felszereltségi szinten állítható deréktámaszú ülésekkel, ami inkább egy kellemes családi otthon, mint egy sportos modell.

Nagyon finom autó, finom részletekkel, de egy német(es) autóhoz képest több, szinte túlzottan igényes, és több kissé elnagyolt részlettel, szemben az ott erőltetett átfogó minőségérzettel. Egy átlag német autónak biztos nincs ilyen jó váltója, de az ajtózsebei biztos, hogy szebb műanyagból vannak - ha értik mire gondolok. Benne ülni és vezetni is nagyon kellemes. Ez az az egyik utolsó relatíve nagy lökettérfogatú nem sport szívómotor, amit ma meg lehet venni. Sajnáljuk, hogy ezt is megölte a környezetvédelem, mert több értelme lett volna olyan motort készíteni, ami elfogadható teljesítmény mellett teljesíti az előírásokat. A mai mezőnyben ezen az 1.8-ason már nagyon nem érezni 142 lóerejét, de ez nem feltétlenül baj, mert nem akar mindenki sportosan közlekedni. Jó viszont az egymillió forintos árelőnye az azonos felszereltségű dízelhez képest, a differenciából egy ideig tankolhatunk a benzinesbe, mire bejön, amit a drágább gázolajos a fogyasztáson hoz. Tesztfogyasztásaink és a mai üzemanyagárak szerint 80 000 kilométer alatt termeli ki felárát a gázolajos Civic, utána már spórol, érzésre viszont mindig jobban megy a benzinesnél.

A tesztautó fotózásához köszönjük a helyszínt a Budaörsi repülőtérnek.
Értékelés
Pozitív
Finom kidolgozás, tartósnak ígérkező motor, remek váltó, a mérethez és az ellátmányhoz mérten kedvező ár
Negatív
A modern turbósoskhoz képest tompa motor, magas üléspozíció, nagy fordulókör, komplikált fedélzeti számítógép
Árak
Tesztmodell alapára
5 499 000 Ft (2014.06.02.)
Tesztautó ára
6 284 000 Ft (2014.06.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6500 1/min-nél
Nyomaték:
174 Nm 4300 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,6 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4535 mm
Szélesség:
1770 mm
Magasság:
1480 mm
Saját tömeg:
1280 kg
Össztömeg:
1790 kg
Terhelhetőség:
450 kg
Tengelytáv:
2595 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
624 l
Belső szélesség elöl:
1440 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
930-990 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
250 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1450 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
520-760 mm
Csomagtér hossza:
790 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1830 mm
Raktérnyílás szélessége:
1080 mm
Raktérnyílás magassága:
790 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
174 Nm 4300 1/min-nél
Teljesítmény:
104 kW (141 LE) 6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,6 s
CO2-kibocsátás:
149 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    Nemrég vezettem egy ilyet. A benzinmotor hatalmas csalódás, autópályán sokat forog és kifejezetten zajos. Mindemellett gázadáskor nyúlós, lusta. Vissza kell kapcsolni és iszonyú magas fordulatra pörgetni ahhoz hogy rendesen húzzon. Ekkor viszont zavaró a hangja és elkezdi zabálni a benzint. A tágas csomagtartó jó lenne, de ez sincs ingyen. Az autóban nincs pótkerék, még csak mankókerék sem, továbbá hátra gyakorlatilag nulla a kilátás. Ja és a benzintank az első ülések alatt van, ami miatt a magasságállítás korlátozott, valamint a hátul ülők nem tudják bedugni az első ülés alá a lábfejüket. Szellemes megoldás, de úgy érzem több a kár mint a haszon… Ezektől eltekintve kellemes autó, nekem bejön ez a teknós vonal, bár a mai érintőképernyős autók világában kicsit már retró hatást kelt. Olyan érzésem van, hogy a Hondának anno volt egy jó koncepciója a Civic-cel, amitől képtelen elszakadni, pedig kissé eljárt felette az idő.

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    A nyomatékgörbe egy érdekes kérdés. Nemcsak a “váltássegítő nyilacskák”, de érzés alapján is “kéri” az 1,8-as benzinmotor a felváltást: átlagos terheléssel, sík úton kb. 45 km/h-nál szépen megy 6.-ban – csak nehezen gyorsul. Ha ellenben gyorsítani akarunk, akkor arra van – sebességtől függően – a 3., 4., és 5. fokozat; 3000 ford./perc felett pörgetve gyökeresen megváltozik az autó jellege, és száguldásba kezd. (Ahogy te is írod: ahol más autó már leszabályozna, ott egészen megfickósodik.)
    Hamar felváltva (akár 2., 3. fokozatban alig kihúzatva egyből 6.-ba) kellemes cirkáló – rendesen kipörgetve vidáman sportossá válik. A futómű és kormányzás valóban nagyon jó: nem megy semerre sem, csak amerre a vezető akarja.
    Két arca van: alapból egy kényelmes és takarékos hétköznapi szgk, meghajtva élményautó, de akkor sem fogyaszt sokat.
    [Sok különböző német, francia, olasz autóm volt, szívó benzinesek és turbódízelek (turbós benzinest csak próbáltam, de nem használtam), azok után a Civic nekem nagyon bejött. Ehhez figyelembe lehet venni, hogy az európaiak közül az Alfa Romeokat nagyon szerettem, ellenben a Passatok nekem egyáltalán nem jöttek be – ez talán rávilágít, hogy a Civicet ki fogja szeretni. Japán (tervezésű és művezetésű…) Alfa? 🙂 Hát nem éppen: ez Honda, ez egy másik “iskola”, de vannak bennük közös vonások.]

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    Nekem egy 5 ajtós, 1998-as 1.5 vtec angol Civicem van 114 lóval, és gondolkozom a cseréjén. Nem azért, mert nem tetszik vagy ilyenek, nagyon is tetszik, semmi baj vele, szépen működik, csak vágyok az újdonságokra is, ha lehetne megtartanám 2. autónak a mostanit. Szóval tesztvezettem mind az 5 ajtós mind a tourer 9. generációs Civicet. Egyszerűen nekem találták ki, mindent megtaláltam benne, amit egy modern autóban kerestem. Megbizható, tele van sok modern felszereléssel, ami segiti a kényelmes és biztonságos közlekedést nekem és a családom részére úgy, hogy tágas, keveset eszik, viszont ha kell, odalépve a gázpedálra, igencsak tud menni, amit a remek futómű is támogat. Hát igen, a Hondákat tudni kell vezetni. Aki mondjuk német autókhoz van szokva az várja alsó fordulatszámba az erőt, de az itt nem jön akkora mértékben, viszont a Honda cserébe kevés üzemanyaggal is beéri ilyenkor, Más autók 5000-5500-as fordulatnál az ereje elfogy, a Honda viszont 5000-es fordulat fölött élled, és igazi versenyautós menettulajdonságot produkál.

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    Néhány hete vettem egy benzines Civic Tourert.
    TÉNYEK
    Az autókat főleg vegyes üzemben, néha tisztán autópályán használom; lakott helyeken csak átutazom, városokba be- és kihajtok. A városokban általában gyalogolok, hosszabb ott tartózkodás esetén szerzek egy kerékpárt és biciklizem, illetve az általam eddig megismert városokban mindenhol volt és van tömegközlekedés, valamint taxi szolgáltatás… (Nem szoktam eltévedni, magam is taxiztam évekig Budapesten, de már csak a parkolási nehézségek miatt sem szoktam városi furikázásra saját autót használni.)
    KÍMÉLŐ HASZNÁLAT
    Az első teli tankolások átlaga 6,6–6,7 liter/100 km, a fedélzeti “számítógép” nálam 0,1 literrel kevesebbet jelzett.
    BEJÁRATÁS 1300 és 5000 km KÖZÖTT
    Autópálya, nagy részben német autópálya. Mivel még bejáratós, 160 km/h felett csak erősen indokolt esetben használtam eddig, de országúton szeretem a dinamikus stílust (sok előzés, 3., 4., 5. fokozatban rendesen elpörgetve…
    Ez 2–3 személlyel, csomagokkal (munkaeszközök, mintadarabok, szerszámok) 7,6–7,7 l/100 km, de 8 fölé sehogy sem megy, ha max. 160 km/h alatt maradunk.

    Valóban nem sportos, inkább kényelmes autó: van valami megnyugtató hatása. (Sportos kicsiben az Audi TT, nagyban a Ferrari – ez egy kényelmes, “polgári” autó, ún. személygépkocsi, az átlagosnál sokkal nagyobb csomagtartóval, ami – ha kell – tud gyorsan is menni.)
    Ellenben az 1800 köbcentihez képest is szokatlanul nyomatékos már alul is: ha akarom, takarékos, ha akarom, fürge.

    TAPASZTALAT:
    185–190 cm testmagassággal szépen, kényelmesen el lehet férni elől, hátul a lábtér 185 cm testmagasság körül (ha elől is legalább ekkora emberek ülnek) kezd szűkössé válni. Fejtér bőven elég mindenhol. Ja, persze egyikünk sem kövér, eddig csak 110 kg alatti emberek ültek benne. (Az elhízottak menjenek busszal, amíg tehetik, aztán úgyis korán meghalnak cukorbetegségben…)

    A világítás nagyon jó (éjsszaka ki lehet látni belőle), tükrök pompásak (könnyű tolatni, plusz ott van a tolatókamera is).

    Az ülések nem annyira kényelmesek első benyomásra, azonban napi 10–14 óra vezetés, ill. utazás sem fárasztó bennük. (Furcsa: nem tűnik kényeztetőnek, mégsem kényelmetlen…)

    NE CSAK JÓKAT MONDJAK RÓLA:
    a zajszint lehetne még alacsonyabb… Nem kimondottan zajos, a legtöbb “átlagautó” a 4 és 12 millió forintos ársávban ennél zajosabb. (Akinek van csillió forintja autóra és szervízre, vegyen magának Merci E osztályt, az csendes is és tágas is…) Azonban ha egy picit még csendesebb lenne belül utazás közben, akkor most hirtelen nem tudnék rosszat mondani róla.
    És persze lehetne dinamikusabb is, ha kissé nagyobb szívó benzinmotor lenne benne, jó kis ikerkarburátorokkal – csak akkor nem ütné meg az EUR5 szintet, és nem úsznám meg 8 liter alatt a fogyasztást, ismerve saját vezetési stílusomat. Most akkor ez jó vagy rossz?
    xxx

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    Mondjuk nem ártana, ha a cikk írója, ha valóban ült ebben a kocsiban (?!) legalább megpróbálta volna rendeltetésszerűen használni, a fikázás helyett. Ha érzed, hogy nem húz magasabb fokozatban, akkor talán nem tudsz vezetni. Érdekes, a kritika számára rendelkezel információkkal, de ahhoz nem, hogy egy ilyen – szerinted elavult – motorral szerelt autót rendesen tudj használni.
    Az, hogy mikor “zöldül” a jelzés, talán számodra is jobban érthető lett volna, ha olyan fordulatszám-tartományban váltasz fel, ahol megjön a nyomaték is. Még a hangján is és minden “rezdülésén” érezhetted volna, hogy úgy sokkal jobban érzi magát, és ne aggódj, a “zöld” is előjött volna, akkor igazán.
    Az általam hajtott előző generációsban – ez Sedan – ugyan ez a motor van – ez az elavult 😀
    244000km-nél tartunk, de 6. fokozatot sosem kapcsoltam 100km/h alatt, sőt. A fogyasztása 6,8-7,6 között változik, vegyes használatban, városban és autópályán.
    Tudod, kedves szerző, ez egy i-Vtec motor, amiben a Vtec egy bizonyos fordulatszám felett kezd el “működni”. Ahogy látom, sajnálhatlak téged, mert a teszted során ezt nem tapasztalhattad meg. 😀
    Sebaj, majd ez helyett hajtsd csak a dízeleket, Neked az a jó.

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    O.K. hogy a magyar nyelvet nem preferálod, hanem az angolt, de személyes tapasztalatom, hogy aki magyarnak született, az magyar is marad élete végéig, még 50-60 stb. év külföldi állampolgárság ellenére is, bármennyire tudja jól az angol stb. nyelvet.
    Mi az hogy [b]FARS[/b]ember? Talán FALS?! Hogy jön ide az R? Még az angol is FALSE – nak írja de a német is FALSCH-nak. R sehol.

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    Olvas vissza te fogyatékos Farsember senkiházi hogy először kulrturáltan irtam a cikk irójának
    Ergo nem neked !
    aztán Tahó surmó modjárta paraszt modon irtál vissza
    ,tanultál de minek internet arcoskodónak látszik hogy se macskád se kutyád hogy itt esz állandóan a fene !
    KUTYÁNAK SE KELLESZ !
    Awi hegesztő az egyik szakmám és épület gépész TECHNIKUS 1800 euro alatt ritkán kapok ! de átlag 2200 plusz ingyen szállás
    és van abból 2 felső fokú helyesírás soha nem érdekelt mert Angol inkább az erőségem
    Kőmuves segéd az apád az ! aki inkább lenyeletett volna anyukáddal ! de sajnos kocsmába is mindig belőkte a fehéret sötét lyukba amikor nem kellet volna
    De harmadik megoldásként a küret jó lett volna anyukádnak !

    Ilyen SELEJT FORUM ARCOSKODOKKAL VAN TELE A NET DER MILAN
    MÁR RÉG NEM A TÉMÁNÁL TARTASZ !!! TE FÉREG
    most már tényleg kiszáltam

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    Tán’ astzthiszed annyira okos vagy? Ne te ne! Tala teeee!!!! Ki a rák vagy te a serif? Vagy ami még roszab a régi magyartanárrom? 😀 Hejjhó Margónéni!!!! Azóta mán, elkeztem az Egi csilagokat!!! De a 16. oldatól nagyon unalmas… Belesemerek gondolni milyen lehet a kincskereső kisködmön! Ja most eszembejukott a kisbicebóca jütt éegy ilyen a faluba de a múltkor az ucán kiruktam alúla a makót. 😀 Akkorátt koppant :D. Röhögött a fél hörpi bisztró! 🙂

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    Köszönöm a választ. Sikerült megtalálnom a moderálásom okát is benne, mivel az említett kifejezés egyértelműen beazonosítható személyre irányult, továbbá az én megítélésem volt az, nem biztos h a valósággal tökéletesen megegyezett.

    Amit Vidi leírt, bizony van benne igazság. A felhasználási feltételek között szerepel a [i]“Korlátozás, letiltás”[/i] témakörön belül [i]“Alpári, agresszív, fenyegető hangnem, illetve minden más rosszindulatú tartalom alkalmazása:”[/i] bekezdés is. Erre hivatkozva moderálási jogokkal is rendelkező üzemeltető (csak h már említett példával éljek: Katona Mátyás) könnyedén törölheti az itt “elhangzottakat”. Sajnos nem eléggé konkrétak a felhasználási feltételekben le sem írt, nem létező példák: így csak és kizárólag a moderátor megítélésétől függ, hogy mi számít alpári stílusnak, és mi nem.

    Összességében ennek az egésznek az lenne az értelme, hogy védje az oldal színvonalát, tehát ez nem a mi érdekünk, hanem elsősorban az Üzemeltetőké. Persze ha figyelembe vesszük, hogy a “szellemileg züllött” emberek sajnálatos módon nagyobb arányban vannak világszerte (ami az evolúciós szelekciót tekintve kész csoda), lehet hogy még jót is tesz az oldal látogatottságának…

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    Kár beléd a kultúra, csak visszaélsz vele… nem kell feljönnüd tirpák szintre, marggy az ásóbéka p*csája alatt 3 méterrel és járjál továbbra is a Karánszörcsögi operaházba Bunyós Istvánt hallgatni egy pohár “szivacs gyöngye” mnellett, tulok állat. Vagy a csőgörény csúnya szó Holóssy úr csókolom a strandpapucsos lábát ezt léirhattom neki? Szóval kabe csögörény!

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    Kedves Hollósy Balázs!
    Meglehetősen nagy struccpolitika a felhasználási feltételekre hivatkozni, mivel pont önök azok, akik ezt meglehetősen szelektíven kezelik!!!
    Moderálási gyakorlataik meg mindennek nevezhetőek, csak korrektnek nem, élükön Katona Mátyással.
    Ha ilyen feladatot vesznek a nyakukba, akkor az ország olvasó-fórumozó közössége elvárná, hogy értsenek is ehhez a feladathoz, mert az eddigi gyakorlat nem erről tett tanúbizonyságot.

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    Én a napokban az egyik cikkben beírtam az egyik kommentembe h h*mokos, és törölték az egészet úgy ahogy volt. Mások a*yázhatnak moderálás nélkül… Az ilyen plus jogokhoz hogyan juthatnék hozzá, hogy én is szabadon leírhassak bármit, moderálás nélkül?

  • 2017.10.29. at 08:29
    Permalink

    ez már nagyon az alja emberek 😀 XD amit müveltek XD XD
    VICCESEK VAGYTOK
    Jenő Út is betalált 😀 :D: 😀 😀 😀 a tanyáról a préri mellől valamelyik kis vályogkunyhóból
    Na én nem sülyedek le TIRPÁK SUTTYÓ szintetekre
    Hondám és Toyotám is volt és ezek után is csak ezzek lesznek
    Én inentől kiszáltam tul sok elmerokkant van itt
    frissen szabadult GYP-S
    mert már rég a Vw népautós parasztok akarják az észt osztani
    járjatok sokat szervizbe vagy alkatrész boltba én a családomra költöm a pénzt
    SIESSETEK MÉG LEHET HOGY NEM KÉSŐ
    http://www.vwh.hu/volkswagen_service/volkswagen_service/letoelthet_go_service_magazin
    http://goservice.hu/
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD
    XD XD

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    bocs nem menetteljesitmény hanem futásteljesitmény
    és bocs ezt is rosszul irtam le
    nekem az az evidens Te VW FUN Fostalicskás senkiházi LUZER hogy oltogatsz
    VAK ismeretlenül a neten sz útszéli anyukádnak van 4 általánosa te SENKI

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    Jaj öreg, kemény vagy mint a tejbegrízs! Nem Te vagy a kis racsni pista a tiszabezdédi autószerelő? Az is enyhén szellemifogyatékos, kifejezéstelen arc, bamba tekintet és enyhén csordogáló nyál. A garázs falán van neki fölszögelve egy Honda Civic a megannyi animalszexes kép között. Őt se az istennek nem lehet megérteni mit vakerál, viszont a ladát meg a warburgot is ész nékül széttudja barmolni! Neked van hondádd? Akkor láttál te hondát, amikor elment melletted egy és a menetszél belükte a Fiat ritmódat a krumplifődre!

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    van Hondás aki tiltás nélkül pörgeti 8.000-10.000 rpm között a 18 éves
    Autóját ha nem értesz Hondákhoz vagy inkább autókhoz inkább ne szolj semmit !!!!
    MErt te maradsz szégyenben…. Foswágen TDI 4500 rpmnél azt mondja hogy Game OVER
    Addig a HONDA itt kezd el igazán élni !!!
    és egy Honda soha nem hagyta ott az utszélén mint egy foswágen elég gyakran a tulajdonosát ….
    Válasz hogy miért irók néha egy két karaktert kihagyva mert
    Ilyen senkikre mint te nem áldozok sok időt PÖCSÖM ÖCCSE !!!!
    Hogy anyukád inkább ment volna el KÜRETRE te faszpörgentyű
    XD XD XD XD XD

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    nekem az az evidesn Te VW FUN FOstalicskás senkiházi LUZER hogy oltogatsz
    VAK ismeretlenül a neten sz utszéli anyukudnak van 4 általánósa te SENKI
    1millió mérföldes ACCORDROL olvassál egy kicsit a világ legtöbb meneteljesiményű autójáról !
    3 hellyel van lemaradva világpiacon te szégyen a FOSWÁGENen a HONDÁHOZ képest
    http://www.origo.hu/auto/20140526-a-toyota-a-vilag-legertekesebb-automarkaja.html
    2000 váltogassátok a vw-s szervizbe járos autóttokat TSI EGY rövid távú fos
    Inkább járatom a motoromat 6000.rpm fölött alázzam a 2.0 Tsi Passatás csicskákat
    mint hogy valaha is csicska vw-t vegyek
    Én meg 3 autó hosszal alázlak lámpánál 17 éves 1.6 vtivel
    mellé rakok egy Turbót és 1.8 Tsidet LAZÁN 0.5 bar turbó nyomáson ANYONVERI
    Lehet hogy alpokban kurva jó a nyomatékod de nyomd bele abba a ketté baxott anyádba !!!!!!!!!!

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    Kössz, én is valami ilyesmit írtam volna. 🙂
    Egyetértek az általad elmondottakkal. 12-ik éves nálam a szalonból újonnan kihozott Hondám. “Sajnos” éppen olyan motorkonstrukcióval ellátott gyártmány, ami szembe megy azzal a bevett Honda trenddel, amit itt korábban olvastunk, vagyis[b] “pörgesd 7000-ig”[/b]. Ugyanis valamivel alapjárati fordulat fölött már leadja a max. nyomatékának 90%-át. Pár nappal ezelőtt említettem itt ezt, de ide kívánkozott most. Persze pörgetni is lehet, de ilyen paraméterek mellett minek? Na meg ha egy autót úgy használnak, hogy 7000-ig forgatják, az bizony jóval többet fog fogyasztani, mint 6,5 lit/100 km, még akkor is ha az egy Honda.

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    mitől lennék atomfizikus ? te gyogyegér Der Milan
    Mit nem értesz ezen ? mert félre ütöttem a billentyün 2 karaktert és erre élvezel te szánalmas forum provokátor
    Hondát sebbeségenként (1-6ig) ki kell pörgetni és nem 2000-es fordulatnál kell elváltani mint egy Vw
    Mit nem értesz ezen ??
    menj aludni inkább

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    UI. LEHET SPORTOSAN KÖZLEKEDNI a VTEC motorral HA PÖRGETED és
    nem 50/h után 6. ba rakod bogaras kolléga
    ÉS nem a Nyomatékra vársz hanem 7.000 ig pörgeted …..
    érdekes hogy 1.5 vtec motorral aprobb tuninggal !130 lóerő
    1.4 tsi 122 Lóerős régi szériát Lazán ott hagytam

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    UTó irat a VILÁG NEM AZ ALPOKBAN LAKIK
    AHOL NAGY EMELKEDŐKET KELL MEGMÁSZNI
    OTT téleg a nyomaték az isten
    de ne ettese már a népet azzal hogy a komputer 50/h után a 6 .sebbeséget kérte
    MERT EZ HAZUGSÁG HA KELL HONDA SZALONBOL KI KÉREK EGY ilyen autot és levideozom
    8 literes fogyasztás meg Szintén KAMU ha kivan pörgetve rendesen a fokozotatt sebbeség vagy átétel max 6,5 ….

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    Kedves cikk Iró
    vw bérenc ahogy ön is leirta kapjon fejéhez milyen márkával hasonlitgatja a Hondát egy Fostalicskával ….
    3 autószerelő véleményét engedje meg köztük az enyémet is
    az itt elhangzottak után itthon még sajnos elég sok ember sötétségben él és veszik a Vw szerviz igényes
    drága fenntartású valóban Nyomatékos autóit ami 4-10 éves kora után egy hiba halmaz
    . szervizesek és tréleresek kedvence mert ha valami prüszkül benne ….
    Sorra romlik el benne minden … pár népíteletes véleményt ajánlók figyelmében
    Kezdjük ott hogy 350 ezer ft ha nincs más baja egy Tsi motornak 100 e km után a kötelező szervize
    Csak speciális szerszámokkal javitható Turbó egy nagyon gyenge pontja az autónak …
    Vtec motorrol egy pár gondolat : hangon a lényeggel Honda motort ugy hajtunk hogy a sebbeséget kipörgetjük
    ergó nem a nyomatékra számítunk mivel nem dizel autó !!!!…..
    Honda Amerika amikor 1.5 vtec motort párositotta egy Turboval 193 Lóerőt kaptunk
    A Vw hol tart ? 140 lóerőnél és hosszú távon megbizhatatlan szerviz igényes drága fenn tartásu autónál TART
    http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=361&akt=2
    ha hegyes völgyes környéken élünk ahol tényleg van értelme a nyomatéknak
    akkor Dizel autot veszünk inkább nem TSI-T
    DE NEM VW terméket hanem egy Megbizható japánt
    VILÁG ELADÁSi VISZONLATBAN 3 hellyel lazán veri Vw-t a HONDA
    http://www.origo.hu/auto/20140526-a-toyota-a-vilag-legertekesebb-automarkaja.html

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    “Tudom én, hogy 3-4 év múlva sehol nem lesznek már az itt hangoskodók.”

    Tényleg jókat lehet rajtad röhögni öregem!
    Holidayként ugyan ezt a szöveget nyomtad, aztán mégis szinte eltűntél azzal a névvel.

    Én nem tűntem el legnagyobb bánatodra, sőt a nevemet sem szoktam változtatni, mint egyesek. 🙂

    Szerintem jobban jársz, ha te sem hangoskodsz, ugyanis nincs mire.

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    Nam az a kérdés, hogy elmennek-e 200-300e km-t a kisméretű turbós, benzines motorok, hanem, hogy mennyibe került a szervizelésük.
    Ebben a Hondában, (az esetleges kettőstömegű lendkerék cseréjén kívül, ami ugye minden autóban probléma) a gyertyákon kívül mást nem szokás cserélni…
    Nem a fotelból beszélek.

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    Hát valami ilyesmiről beszéltem már sokszor. Ráadásul nem is olcsó, valamit tehát csak tudnak -nem elrpmlani- az ilyen motorok, még ha sok fotelnindzsa szeret is károgni. Tudom én, hogy 3-4 év múlva sehol nem lesznek már az itt hangoskodók.

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-touran-ecofuel-dsg-7-sitzer-kurvenlicht-klima-m%C3%BCnchen/194473154.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=115&minPowerAsArray=PS&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&negativeFeatures=EXPORT&minMileage=250000&maxCubicCapacity=1450

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    [url]http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-1-4-tsi-gt-klimaautomatik-eilenburg/191702999.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=115&minPowerAsArray=PS&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&negativeFeatures=EXPORT&minMileage=250000&maxCubicCapacity=1450[/url]

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    Szívesen olvasnék én is olyan cikket, amely pl. egy 200 – 300 ezret futott 1.2 – es benzines Octáviáról (vagy bármilyen más kis köbcentis turbós benzines autóról) szól,mondjuk taxiként használva. Tudom, nem sok ilyen van, de talán akad. Melyek a legfőbb tapasztalatok extrém használat mellett?

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    Fateromékmál van egy csomó majdnem 200-at futott turbó benzines. Semmi bajuk, ahogy a dieseleknek sincs. Tudom, akkor majd 250-nél. Ha akkor sem, akkor majd 300-nál. Kettős tömegű lendkerék meg ebben a Hondában is van.
    Abba kéne már hagynotok a károgást. Komolyan.

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    Így van! És akkor szeretnék majd találkozni azokkal, akik tegnap és ma ostoba fajankó módjára ekéztek olyat, amiről fogalmuk sincs. Kíváncsi lennék arra, hogy akkor mit mondanak? Veled az élen. Harag nélkül.

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    Nem kell ennyit värni, 3-4 ev es bennük van a km, Le kell kerdezni a VW-ben a szerviztörtenetet es ki is derül. Mondjuk egy ilyen kis “utänajäräs” akär lehetne egy cikk temäja is szerintem. Eleg sok embert erdekelne ,hogy pl. egy par ev alatt sokat futott kocsi, mennyit kostäl

    [url]http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-touran-1-4-ecofuel-7-sitzer-navi-leder-mopf-m%C3%BCnchen/194040806.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=PS&fuels=PETROL&negativeFeatures=EXPORT&minMileage=200000&maxCubicCapacity=1420[/url]

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    Majd 6-8 év és 150-200E futás után meg lehet nézni milyen állapotban lesznek, és mennyit kell költeni az 1.2, 1.4-es turbós benzinesek, és milyen lesz egy szívó Honda motor.

  • 2017.10.29. at 08:30
    Permalink

    [i]“…jólesett a Civickel hazamenni. Hazatérni, ha úgy tetszik, simán közlekedni.”[/i]

    Ez a lényeg. Ezért nem is értem, amikor fotelhuszárok kb 0 km személyes tapasztalattal a hátuk mögött arról böfögnek itt a cikkek alatt, hogy mi az autózás sava-borsa? Persze, értem én, hogy 20 éves kor alatt a srácoknak 160 fölött kezdődik az élet, de amelyiknek akad módja megkomolyodni, az előbb-utóbb belátja, hogy az autózás nem harc, hanem öröm vagy egyszerűen csak szükség. Ahhoz pedig nem kellenek tizedmásodpercek, hanem egy valami kell:
    jól essen az adott autóban utazni, vezetni.

    Ez pedig ember-gyártó-modell függő, és mindenképpen egyéni preferencia kérdése.
    (tudjuk menőmanó, a TSI elromlik, nem kell leírnod sem neked, sem ostoba elvtársaidnak)

Vélemény, hozzászólás?