Nem az, aminek tűnik. Honda CR-V 1.6 i-DTEC teszt

Honda CR-V 1.6 i-DTEC teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly a Honda egyterűként is kiváló szabadidő-autója is megkapta a márka új, szupertakarékos kisdízelét. Vajon elég bele?


Tavaly nyáron már megmutatta a Honda, hogy milyen lehet csupán elsőkerék-meghajtással és második saját, eddigi legkisebb és legtakarékosabb dízelmotorjával a CR-V szabadidő-autó. Azóta a dízelmotor viszonylag szerény (mindössze 400 000 forintos) felára is tudott, igaz, minden puskaporát nem süti el a belépő gázolajossal a Honda. Sofőrsegédeit (távolságtartós tempomat, ráfutásos balesetnél a karambolt enyhítő automata fékezés és sávtartó elektronika) nem kínálja a CR-V csupán elöl hajtó és 4,5 l/100 km vegyes fogyasztást ígérő belépő gázolajosához, csak a nagyobb 2.2-eshez és a 2,0 literes benzineshez. Miután a nyári próba és debütálás kapcsán a CR-V 1.6 i-DTEC-et töviről hegyire bemutattuk, itthon is próbára tettük, hogy vajon mit tud.
Hirdetés

Kevés tesztautó kap tőlem ilyen mostoha körülményeket, mint a CR-V, az egyhetes teszt alatt ugyanis mindössze egy rövid autópályás próba során vittem ki a városból, amúgy kifejezetten rövid távokon, téli, valóban cudar, fagypont körüli hőmérsékleten teszteltem, meg még egy kicsit földutakon is járkáltam vele. És volt olyan, hogy 4,9 l/100 km vegyes fogyasztási érték látszott a műszerfalon, a teljes teszt átlaga pedig 5,5 l/100 km lett. Tankolás és műszer szerint is. Akinek ez nem elég meggyőző, az kalkuláljon még azzal, hogy a CR-V úgy korrekt, ahogy van. Motorja csendes, egészen egyenletes járású, stop-start rendszere már egészen hamar életbe lép, gyorsan, szinte némán indít. A hatsebességes, FR-V-t idézően a műszerpultra emelt karral kapcsolható váltó precíz, ritka jó darab.
Az 1.6 i-DTEC nem egy kihegyezett egység, nem akar olyanokkal csábítani, mint például a méretosztály legnagyobb teljesítménye, legnagyobb nyomatéka. De a 120 lóerős, 2000 1/percnél 300 Nm nyomatékot adó gép így is nagyon korrektül viszi az 1536 kg önsúlyú, tehát csupán a sofőrrel is több mint 1,6 tonnás autót. A 100 km/órára gyorsítás 11,2 másodperc, a végsebesség 182 km/óra, ami pedig fontosabb: az elindulás csuklásmentes, nem kell kuplunggal segíteni a motornak, alapjáratról van nyomaték. Szépen el lehet vele lenni, ha pedig odalépünk, egészen meg is tudja lendíteni az autót. Azt az autót, aminek nem csak motorja, egésze is csendes. Csendes városban, országúton és autópályán is.
Tökéletesen passzol a CR-V-hez az 1.6-os dízel, ami a mai vásárlói igényeknek megfelelően csakis fronthajtással kapható. S ha már vásárlói igények, a CR-V talán ezzel a konfigurációval szólhat a legnagyobbat, hiszen nem egy klasszikus szabadidő-autó, hanem egy szabadidő-autónak kinéző, annak sem rossz, elképesztően családbarát egyterű. Akkor tapsolnék neki igazán, ha lenne hozzá harmadik üléssor, de így, ötülésesen, teljesen sík padlójú, amúgy a csomagtér síkjába hajtható, három Isofix-csatlakozós (!) hátsó üléssorával, kényelmes első üléseivel is remek családi autó. A csomagtér nem csak jól bővíthető, alapból is nagy, úgy 589, toldva 1669 literes.
A hétköznapok nyűgjeit, a járdára parkolásokat, az akár földúton autózást vagy a sártengerben parkolást ez a verzió is gond nélkül tudja le, tesztátlagunk alapján simán mondhatjuk, hogy biztosan 6 liter alatti, de sok elővárosi autózással könnyedén 5 liter alá vihető étvággyal. És nem csak óriási, az 58 literes üzemanyagtankkal könnyedén 1000 km feletti hatótávja kényelmes, hanem elöl MacPherson, hátul multilink futóműve is az. Az úthibákat távol tartja, ugyanakkor kellően stabil is, kanyarodási oldaldőlése minimális szinte nincs.
Ára nem csak a hasonló szabadidő-autókéval, a méretben közeli dízel egyterűkével is versenyképes. A Comfort kivitel 6 899 000 forintért már kétzónás automata klímát, visszagurulás-gátlós ESP-t, MP3-olvasós, USB-csatlakozós és CD-s hifit, tempomatot, elöl automata elektromos ablakokat, elektromos és fűthető tükröket, valamint természetesen központi zárt is ad, kormánykereke viszont érdekes módon nem bőrhuzatos. A kereken egymillió forinttal drágább, a tesztautót is jelentő „Lifestyle” verzióban már az. Ehhez továbbá jár kanyarkövető, automata reflektoros (igazán jó) bi-xenon fényszóró, tolatókamera és első-hátsó parkolóradar, elektrokróm belső tükör, alcantara kárpitozás, tetősín, és sötétített hátsó üvegezés is. Az alufelni itt 18 colos, az elektromos ablakok mind automaták, ráadásul kulcsról is le-fel húzhatók, van gyerekfelügyelő-tükör, a hifi pedig prémium minőségűnek írt, valóban nem rossz, DAB tuneres, mélynyomós és magashang-sugárzós. Ha abszolút értékben nem is, ellátmányához, tudásához képest mindenképp jó árú a CR-V, ami nem is elsősorban szabadidő-autó, aminek elsőre tűnik, hanem egy remek, sokcélú családi egyterű.
Értékelés
Pozitív
Kényelmes ülések, csendes, erős, takarékos motor, nagy csomagtér, jó váltó, három Isofix hátul, gyors stop-start
Negatív
Nem olcsó, automata váltó és sofőrsegédek e motorhoz nem rendelhetők, nem a legmodernebb műszerfal és fedélzeti elektronika, csak ötüléses
Árak
Tesztmodell alapára
6 899 000 Ft (2014.02.10.)
Tesztautó ára
7 899 000 Ft (2014.02.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1597 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Végsebesség:
182 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4570 mm
Szélesség:
1820 mm
Magasság:
1685 mm
Saját tömeg:
1578 kg
Össztömeg:
2200 kg
Tengelytáv:
2630 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
524 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1440 mm
Belmagasság elöl:
960-1020 mm
Belmagasság hátul:
990 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
300 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
640 mm
Csomagtér hossza:
930 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
960 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1597 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
300 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
182 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
CO2-kibocsátás:
124 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 14:18
    Permalink

    Hangsúlyozom NEM ilyen autóval de szintén 1,6-os New eu-s 5,vagy 6-os normájú diesellel mentünk vidékre.Négy 90 kg-os szörös állat, csomagokkal és az érdi emelkedőn 4-ben mentünk fel.Hát a pillanatnyi fogyasztás 13-14 körül…Mondtam a gépésznek,hogy a 2.0-os 160 lovas Dci-m ötödikben simán menne ilyen fogyasztással és 380 Nm-rel,és ha gázt adok akkor megindul mint a meszes.Ez a motor király lehet a Civic-ben de egy ekkora tömeghez KEVÉS.Szvsz.

  • 2017.10.29. at 14:18
    Permalink

    Sajnos a tesztautók többségének a guminyomása “tárolási értéken” van, ami néha 3,5bar is lehet, így sajnos nem lehet a valódi rugózási komfortot megtapasztalni. Tipikus kereskedői hiba. :-/
    Találkoztam olyan Audi Q7-eseel, amit a 30e km-es szervizről hoztam el egy barátom kérésére, majd a rettenetesen rázós fotómű miatt kerestem a légrugó kapcsolóit, (godolván, hogy “sport” állásban van), kiderült, hogy nincs benne ilyen csak 3,2-3,4bar nyomás a kerekekben 2,4 helyett…. a gumik közepén már alig volt futófelület. A barátom azt sem tudta, hogy a kormányt is lehet 4 irányba állítani– 🙂

  • 2017.10.29. at 14:18
    Permalink

    Hát, voltam tesztvezetésen. Engem nem igazán fogott meg a gép. A motor nekem pl nem tűnt halknak, nekem határozottan nem tetszett a hangja, pedig dízelt hajtok. Viszont ami meglepett, hogy tényleg már alulról tol, nincs az hogy mert 1,6 akkor nincs nyomaték pl 2000 rpm alatt. Kellemes karakterű a motor, a váltó, kormány nagyon pontosnak érződött. Szerintem a rugózása lehetett volna kevésbé kemény. Ülés kényelmes. A csomagtér nem tűnik túl nagynak, az autó külső méretéhez képest.

    Szóval arra jutottam, hogy én nem venném meg ettől függetlenül, mert valahogy nem fogott meg úgy ahogy volt az egész kocsi.

  • 2017.10.29. at 14:18
    Permalink

    “Értékelés
    Pozitív
    Nem olcsó, automata váltó és sofőrsegédek e motorhoz nem rendelhetők, nem a legmodernebb műszerfal és fedélzeti elektronika, csak ötüléses
    Negatív
    Kényelmes ülések, csendes, erős, takarékos motor, nagy csomagtér, jó váltó, három Isofix hátul, gyors stop-start ”

    Ez ugye csak vicc? (Vagy elírás…)

  • 2017.10.29. at 14:18
    Permalink

    Számomra viszont ez előző CRVhez tartoik minden idők legrosszabb automataváltós élménye.

    Ahhoz képest hogy “minden kínai” elég nagy a szórás a gyártók fejlesztéseiben.

    Viszont jó hogy ezt kihozták, lesz rá kereslet Európában.

  • 2017.10.29. at 14:18
    Permalink

    a magam reszerol nem vagyok Japan parti es nehezen is viselem amikor gyozkodni akarnak a nem letezo technikai, megbizhatosagi elonyrol. Mas a tapasztalatom 🙁
    A Honda egyik kezivaltojat viszont ismerem, ha ez is olyan akkor az egy irigylesre melto darab. A tobbi inkabb izles kerdese mert Armageddoni idoktol tudjuk, hogy minden kinai… ami esetleg nem az hamisitvany.
    Minden gyarto azonos semakat kovetve igazitja a vasarlokat es csak a csomagolasban vannak elteresek.

Vélemény, hozzászólás?