Ez lenne az ideális cégautó?

Hyundai Elantra 1.6 CRDi Executive automata teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha nem is feltétlenül a nálunk járt leggazdagabb felszereltséggel, de az Elantra-1.6 CRDi-automataváltó trió mindenképpen slágergyanús.

Mindenre jó. Mára széles körben elfogadott, hogy nem mindegy, mivel jelenik meg egy cég képviselője a tárgyaláson, illetve hogy az elegáns autó szigorúan négyajtós. Ha nincs előítélet az emblémák iránt – azaz például nem csak a prémiummárkák termékeit tekintik „autónak” az adott ügyfélkörben – akkor még egy középkategóriás típus sem kell a hatásos belépőhöz. Hiszen a Hyundai Elantra ügyesen mutatja magát nagyobbnak és többnek, mint ami kategorikus besorolása alapján várható lenne. No és persze olcsóbb is, mint (külsőre) nagyobb európai vetélytársai. Ugyanakkor nem csak cégautóként képes helytállni, mert valójában egy négyfős családnak is minden szempontból elegendő a tudása, bár négyajtós. Japán módi. Az Elantra a tipikus távol-keleti négyajtósok iskolája szerint készült, vagyis a viszonylag elnyújtott, lapos karosszéria sportos, mély üléspozíciót kínál. A hátrafelé csúcsosodó hátsó ajtó nem segíti a ki- és beszállást szűk helyeken, és egyébként is valahogy mindig útban van az ajtó csücske. Az Elantra csúcsváltozatában a csomagtér fedele láblendítéssel is felpattan, motoros csomagtérajtó-mozgatás nélkül, ez ügyes. Kevésbé praktikus, a poggyásztér tartalmára nézve viszont valamelyest plusz biztonságot ad, hogy a hátsó üléstámlák csak a csomagtartó felől dönthetők a bővítéshez.
Hirdetés
Fényjáték. Rendezett és átlátható a műszerblokk az Elantrában, minden egyszerűen megtalálható. A menü ugyan nem ért magyarul és vannak olyan menüpontok, amelyek neve nem fér ki a sebességmérő és fordulatszámláló közötti kis kijelzőre. Ezeket kiválasztva, indul a folyószöveg, hogy láthatóvá váljon a sor vége is, ami kissé vicces, cserébe viszont még azt is beállíthatjuk, hogy a kar egy pöccintésére mennyit villanjon az irányjelző. Persze lenne hely bőven a feliratoknak, ha a fedélzeti számítógép tartalma a középkonzol nagy kijelzőjén is megjelenne, de az sajnos – szintén távol-keleti jellemzőként – egy teljesen külön világ. Más a műszerek és minden egyéb megvilágításának színe, valamint fényereje is külön szabályozható ezeknek, a nagy kijelző pedig sötétben egyszerűen csak kikapcsolható. Hátul alacsony. Valójában apróságok a műszerfallal szemben hozott észrevételek, ugyanakkor a japánautó-ellenzők kedvenc „vádpontjai”. Szerintem biztató, ha egy autóban legfeljebb ilyesmit lehet kifogásolni, hiszen máskülönben jól kigondolt az utastér, elöl és hátul egyaránt bőséges a helykínálat, a fejtér kivételével, ami szintén tipikusnak mondható a távol-keleti négyajtósok esetében. Elöl ugyan magasabbaknak is elegendő a belmagasság, hátul viszont 180 centisre sem kell nőni ahhoz, hogy a tetőkárpithoz érjen hajkoronánk. A második sor természetesen két személynek igazán kényelmes, az ülés viszont nem annyira formázott, hogy három személynek kín lenne az utazás, ha kellőképpen vékonyak. Gazdaságos. Menet közben ismét kellemes élményeket ad az Elantra, még a nálunk járt csúcsváltozat peres, 225/45 R 17-es abroncsai ellenére is. A futómű hatásosan és magabiztosan kezeli az úthibákat, szinte kényelmes a rugózás, mégis pontosan irányítható az Elantra, biztosan veszi a kanyarokat. A régóta kiváló 1.6 CRDi dízel itt is hamar bemelegszik és minden fordulaton elegendő nyomatékot biztosít. Ebben hatékonyan támogatja a hétfokozatú duplakuplungos automatizált váltó, amely szintén a legjobbak közül való a maga nemében, minden helyzetben gyorsan és jól választ fokozatot. Némi plusz hangszigetelés hasznos lenne, elsősorban a gördülési zaj tompítására, bár városban a motor hangja is állandó vendég az utastérben. Jóárasítható. Az Elantra alapvető szükségleteket kielégítő benzinmotoros változata kedvezményesen 4,7 millió forintért vihető haza, ám ugyanez a felszereltség dízelmotorral és automataváltóval már 5,8 millió forintba kerül. Az Elantrához választható négy felszereltségi szint közül a leggazdagabbal 7 millió forintra ugrik az alapár. Ehhez még – a (szinte) valamennyi kivitelhez rendelhető kiegészítőkön túl – például holttérfigyelő, napfénytető, Infinity audiorendszer és bőrkárpitozás is rendelhető ülésszellőztetéssel. A két középső felszereltség valamelyikének választásával igazán jó ár-értékarányú négyajtós konfigurálható az Elantrából. Aki pedig még több praktikumra és még alacsonyabb árcédulára vágyik, az válassza a kombi i30-at. Hiszen már csak az 5 év kilométer-korlátozás nélküli garancia miatt is érdemes a Hyundai kínálatából válogatni.
Értékelés
Pozitív
Nyomatékos és gazdaságos dízelmotor, profi automataváltó, tágas utastér, jó ár-értékarány, kedvező garancia
Negatív
Mérsékelt zajszigetelés, információs rendszer széttagoltsága
Árak
Tesztmodell alapára
6 999 000 Ft (2016.09.07.)
Tesztautó ára
7 209 000 Ft (2016.09.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1591 cm3
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,0 s
Végsebesség:
195 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4570 mm
Szélesség:
1800 mm
Magasság:
1450 mm
Saját tömeg:
1345 kg
Össztömeg:
1900 kg
Terhelhetőség:
555 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
sedan
Csomagtér:
458 l
Belső szélesség elöl:
1490 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1070 mm
Csomagtér magassága:
460-560 mm
Csomagtér hossza:
1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1830 mm
Raktérnyílás szélessége:
1150 mm
Raktérnyílás magassága:
370 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1591 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
300 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,0 s
CO2-kibocsátás:
109 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 02:33
    Permalink

    A 2011-es Elantra gyönyörű autó: kívül és belül egyaránt, én magam is ilyet vezetek megelégedéssel. Az új 2016-os modell a fotók alapján tucatautóvá vált, elvesztette eredetiségét, kár érte.

  • 2017.10.28. at 02:33
    Permalink

    Nagyon szégyellem magam amiatt, ami a minap történt. Nagyban autózok, egyszer csak szembe jött egy i40-forma Hyundai, de nem az volt. Fel is kaptam rá a fejem, de hirtelen nem tudtam, milyen típust láttam. Aztán néhány másodperc után beugrott, hogy egy Elantra volt. Elég ritka madár errefelé. A Hyundai-vezetőségétől elnézést kérek, a jövőben ilyen eset nem fog előfordulni:)

    “Profi automataváltó”

    Ez jócskán fel is értékelődik amiatt, hogy az automatákat a Hyundai/Kia konszern nem beszállítótól veszi, hanem saját maga gyártja. Itt nincs ZF és Getrag meg hasonlók – itt Hyundai-automata van. Le a kalappal.

  • 2017.10.28. at 02:33
    Permalink

    Arra kíváncsi lennék, hogy ha eddig nem volt sláger a cégautók körében az Elantra, de még az i30/i40, vagy akár az Optima és a Ceed sem, akkor ez miért változna hirtelen?

    Vw, Skoda, Ford, BMW, Audi…javarészt ez kell, (és szerintem ezután is kelleni fog majd) az itthoni flottákba. Hiába jól néz ki a Hyundai, vagy a Kia.

Vélemény, hozzászólás?