0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Terepen nagy, s az ára is jó - Isuzu D-Max teszt

Isuzu D-Max 2.5 LS Plus teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tán nem a legdögösebb, nem is a legmodernebb, de nagy, kényelmes, erős, takarékos, terepen remek és viszonylag olcsó pickup az Isuzu D-Max.

Teszt
Műszaki adatok

Elődjénél jóval komolyabb, divatos a fellépése, LS Plus szinten sok a króm

Elődjénél jóval komolyabb, divatos a fellépése, LS Plus szinten sok a króm

A feliratokat eltüntetve bármi lehetne − többen nézték Toyotának, Nissannak is

A feliratokat eltüntetve bármi lehetne − többen nézték Toyotának, Nissannak is

Szeretjük őket vagy sem, jónak tartjuk vagy sem, hogy (már nem is) meglepően népszerűek, na nem mint munkagépek/teherautók, hanem mint városi terepjárók/szabadidő-autók, a jókora pickupok bizony szerves részévé lettek az utcaképnek. Egyre divatosabb külsővel és belsővel, komoly fellépéssel, nem szerény felszereltséggel és már majdnem személyautós vezethetőséggel. A szegmens egyik legújabb képviselője, a thaiföldi gyártású új Isuzu vendégeskedett nálunk, hogy bizonyítsa, az idehaza nem annyira ismert, alapból inkább a D-Maxnál is gigászibb járművekre (teherautókra, buszokra) és dízelmotor-készítésre szakosodott japán márka dupla kabinos platósa is van olyan szerethető, mint számos riválisa.

Mióta hazai bemutatóján vezettük, kiderült, hogy az elődjénél sokkal jobb, pickup-szinten nem rossz négycsillagos lett a nagyot nőtt, 5,3 méter hosszú, a korábbinál hárommal emelt, 23,5 cm-es hasmagasságú D-Max töréstesztje, és ez igenis örömhír annak tükrében, hogy a benga, a laikusok által szuperbiztonságosnak vélt platósok sokáig egyáltalán nem értettek az őrzés-védéshez. Hogy az Isuzu "nagyképűsége", krómgazdag fizimiskája bejön-e vagy sem, nyilván szubjektív kérdés, mindenesetre már a D-Max is adja a szokásos elemeket: agresszív a maszk, 17 colos a könnyűfém felni, vaskos a fellépő, króm borítja a tükörházat, a hátsó lökhárítót, a kilincseket is. Hátsó lámpája meg LED-es, ami − legalábbis e szegmensben − unikum.

Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól

Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól

Mint egyéb paramétereivel, platójával sem marad szégyenben a Navara, Ranger uralta mezőnyhöz képest, továbbá több mint egy tonnás terhelhetősége, 3 tonnás fékezett vontatóképessége, terepjárási tudománya is hozza az elvárt nívót. Összkerékhajtása forgókapcsolóval aktiválható (100 km/h-s tempóig, míg felezőbe álló helyzetben lehet tenni), terepszögei elöl 30, hátul 23, oldaldőlésnél 49, emelkedésileg 55, ereszkedésileg meg 60 fokosak. Fordulóköre a nem csekély, 3,1 méteres tengelytávnak is köszönhetően 13,1 méter − ezt csúszós úton vagy laza burkolaton − alap hátsókerékhajtással és kikapcsolt menetstabilizáló elektronikával, a hátsó kerekek csúsztatásával nem nehéz csökkenteni. Legalábbis érzetre.

Helyszűke nincs, kávébarna bőrkárpit, vezetőoldalon elektromos ülésállítás, könyöktámasz hátra is jutott az LS Plus felszereltségi szintnél Helyszűke nincs, kávébarna bőrkárpit, vezetőoldalon elektromos ülésállítás, könyöktámasz hátra is jutott az LS Plus felszereltségi szintnél

Helyszűke nincs, kávébarna bőrkárpit, vezetőoldalon elektromos ülésállítás, könyöktámasz hátra is jutott az LS Plus felszereltségi szintnél

Ha nem is vonzó, ultramodern és puha plasztikos, de gusztusos, személyautós, szemre jól összerakott a nem kevés tárolórekeszt is adó beltér

Ha nem is vonzó, ultramodern és puha plasztikos, de gusztusos, személyautós, szemre jól összerakott a nem kevés tárolórekeszt is adó beltér

Terepen kis túlzással csak a méretei akadályozzák (meg az utcai gumi korlátoltsága), szuper, hogy felezőben az ESP kikapcsol, így sietve a rutintalanabb sofőr segítségére. Próbáltuk dimben-dombon, mély homokban is, így tudjuk, hogy megvan a gáz nélkül, nyomatékból, küszködés és rángatás nélkül haladás lehetősége is, ergo tesztautónkból nem hiányoltuk a sokszor kényelmesebb automata váltót (drágítja és torkosabbá is teszi a gépet). Lemez védi a motort, az olajteknőt, az osztóművet és az üzemanyagtartályt is.

Közúton is egész kellemes a D-Max − a merevtengelyes, laprugós üresen pattogás persze ugyanúgy "széria", mint a hátsó dobfék. Elsőre aggasztó a félméteres váltóbot rángása (és az egész kasztni remegése), de amint bemelegszik a 163 lóerős és 400 Nm nyomatékát már 1200-as fordulattól nyújtó 2,5 literes motor, mérséklődik a kerregés és a csörömpölés, elfogja az embert a szokásos mindenen átmegyek fíling. Közvetlenségben a kormány mondjuk semmivel sem jobb, mint bármelyik pickupé az elmúlt egy-két évtizedben (az új Ranger e téren csúnyán veri a bandát), a 6 − irdatlan hosszú − fokozatú váltó botjával meg kiválóan lehetne lekvárt keverni, de kárpótol a motor ereje és takarékossága − a nagyvasat nem kímélve majdnem reprodukáltuk ugyanis a gyári 7,4 l/100 km-es vegyes fogyasztást.

Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni

Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni

Milyen a helykínálat, milyen az ülés a "természetesen" már-már személyautós utastérben? A szokásos: bőséges elöl-hátul, semmilyen oldaltartást nem adó. LS Plus ellátmánnyal trendin bőrkárpitos, vezetőoldalon elektromosan állítható. Hátul az ülőlap osztottan felhajtható, a padlóban meg ott vannak a rekeszek a kötelező tartozékokkal és a defektjavítóval, ahogy kell. Számos rakodóhely áll rendelkezésre, az említett LS Plus felszereltség pedig a már szintén említett tételeken túl is igazán gazdag: digitklíma, 6 hangszórós "prémium" hifi, Bluetooth-kihangosító, USB-csatlakozó, bőrkormány, tempomat, hátsó könyöklő, első ülésfűtés, Isofix gyerekülés-rögzítés, ködlámpa is jár. Amúgy a dísztelen, de jóval nyugodtabb szívvel "bántható" L alapellátmányú D-Max is ad már 4 elektromos (a sofőrnek automata) ablakemelőt, manuális légkondit, centrálzárat, ESP-t és egy rakat légzsákot, szóval messze nem fapados kivitel.

A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg

A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg

A fedélzeti számítógép 8,4 literes fogyasztást jelzett, tankolás után kiderült, hogy 8 literrel elvolt nálunk a még bejáratós tesztautó

A fedélzeti számítógép 8,4 literes fogyasztást jelzett, tankolás után kiderült, hogy 8 literrel elvolt nálunk a még bejáratós tesztautó

Sok értelme nincs, azonban a fedélzeti számítógép tudósít a részecskeszűrő telítettségéről (terepezéskor vagy dugóban araszoláskor felment, aztán le), 100 km/h-ra 12,5 mp-ig tart a gyorsulás, a végsebesség 180 km/h, az autópályázás zajos, de az átlagnál nem zajosabb − ezeknél lényegesebb, hogy 3 év/100 ezer km a garancia, a plató dobozzal fedhető, a dupla kabinos bruttó alapár pedig alig több mint 7 millió forint. Az LS Plus csúcsmodell bruttó ára 8,2 millió, a metálfény nettó 149 ezerbe kerül, az automata váltós verzió felára félmillió forint. A konkurencia néhány kényelmi berendezéssel (pl. navigáció, tolatókamera), megjelenésben, minőségérzetben és presztízsben jobb és több, ám a D-Max is kedvelhető pickup, s felszereltségtől függően kisebb-nagyobb árelőnnyel toborozhat vevőket a jelek szerint fejlődőképes Isuzunak.

Értékelés

Pozitív
Erős és takarékos a motor, terepen remek, jó a felszereltsége, bőséges a helykínálata, viszonylag olcsó
Negatív
Aszfalton a konkurenciához képest ügyetlenebb, kormányozni és váltani melós, az ülés oldaltartása zéró, a minőségérzet közepes

Árak

Tesztmodell alapára 7 099 300 Ft (2012. október 6.)
Tesztmodell ára 8 242 300 Ft (2012. október 6.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 5295 mm
Szélesség: 1860 mm
Magasság: 1785 mm
Saját tömeg: 1945 kg
Össztömeg: 3000 kg
Terhelhetőség: 1055 kg
Tengelytáv: 3095 mm
Karosszéria-kivitel: pickup
Belső szélesség elöl: 1500 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belmagasság elöl: 930-980 mm
Belmagasság hátul: 940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 280 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1530 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1110 mm
Csomagtér magassága: 465 mm
Csomagtér hossza: 1550 mm
Raktérnyílás szélessége: 1360 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 2499 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 400 Nm 1200-2000 1/min-nél
Teljesítmény: 120 kW (163 LE) 3600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 12,5 s
CO2-kibocsátás: 194 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,4 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Első kézből: világpremierjén állakat ejtett a Volkswagen Transporter T6

Az egész világ számára Amszterdamban mutatkozott be a Volkswagen Transporter T6. A modellsor...

Forgalmi dugót és balesetet nem okozott a Speedmarathon, de közel ötezren gyorshajtottak

E hét csütörtökön minden traffipaxját bevetette a rendőrség, sokan túl gyorsan érkeztek az ellenőrzőpontokhoz...

Suzuki Vitara 1.6 GL+ teszt

Fronthajtással, alap közeli felszereltséggel teszteltük az új Suzuki Vitarát, mert legtöbben...

Volkswagen New Beetle 1.8 T Highline, 2002 - használtteszt

Több mint 13 éve szolgál első tulajdonosánál a próbált Volkswagen Beetle, ő már alig használja...

Szerda után pénteken is emelkednek az üzemanyagárak

A szerdai jelentős drágulást pénteken egy szerényebb mértékű, ám újfent a benzint és a dízelt...

Honda Civic Type R - már itthon is kapható

A Genfi Autószalonon debütált, most pedig már itthon is kapható a Honda Civic Type R, GT változatban...

Mercedes-Benz Vito hazai bemutató és transzporter seregszemle

Itthon a piac egyetlen első-, hátsó- és összkerékhajtással is kapható kisárusszállítója. Vajon...

Prémiumautó a Fordtól: itt a Vignale Mondeo

Nem luxusautó, de a Ford reményei szerint a középkategóriás prémiumellenfelek között is megállja...

Mazda2 G90 Hazumi teszt

A Mazda2 legújabb generációját a benzines paletta középső, 90 lóerős változatában, a stílusos...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Friss tesztek

Kia Sportage 2.0 CRDi Automata 4x4 EX Premium teszt

Ne szereld fel! Teszten a fullos Kia Sportage

Szinte minden opciós extrájával járt nálunk a tavaly megújult Kia Sportage. Remek autó, de nem ez, hanem az alap- vagy ahhoz közeli verzió.


Mazda2 G90 Hazumi teszt

Kisautó nagy élménnyel - Mazda2 teszt Videó

A Mazda2 legújabb generációját a benzines paletta középső, 90 lóerős változatában, a stílusos Hazumi felszereltséggel tettük próbára.


Ford Mondeo 2.0 SCTi EcoBoost teszt

A nagy kérdés - Ford Mondeo teszt

A nagy kérdés nem az, hogy jó-e az új Mondeo vagy sem, hanem, hogy fő ellenfeleihez képest mivel tud többet az éveket késő középkategóriás.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Sokat spórolhatnak a taxisok a villanyautóval - egyelőre nem nálunk

Így autóztat benzin nélkül a Nissan - új mérföldkőnél a Leaf

Tegnap – Sztori

Villanyautó-szemináriumot, tapasztalatmegosztást tartott a Nissan, sok az elégedett kuncsaft.


Nagyon más, de így is jó: próbán a legújabb Renault Espace

Már nem csak nagy, kellően tökös is - Renault Espace menetpróba

2 napja – Újdonság

Maradt a név, de a Renault Espace ötödik generációja minden eddiginél jobban elüt a bő 30 éve debütált eredetitől. Haladt a korral.


Videón a Mercedes-AMG GT3 nürburgringi körei

Így karikáz a Mercedes-AMG GT3 a Nürburgringen Videó

5 napja – Sztori

Most először látni mozgásban a a Mercedes-AMG GT versenyváltozatát. A videóban a hang sem kutya, de a főszám az, hogy lesz utcai változata.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ISUZU TROOPER

ISUZU TROOPER

Ár: 599.900 Ft

Évjárat: 1998 / 2

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

ISUZU TROOPER 2.8 TD FLK J GY Ö NY Ö R Ű !!

ISUZU TROOPER 2.8 TD F...

Ár: 899.000 Ft

Évjárat: 1988 / 12

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

ISUZU TROOPER

ISUZU TROOPER

Ár: 270.000 Ft

Évjárat: 1988

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

Még több autó