0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Terepen nagy, s az ára is jó - Isuzu D-Max teszt

Isuzu D-Max 2.5 LS Plus teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tán nem a legdögösebb, nem is a legmodernebb, de nagy, kényelmes, erős, takarékos, terepen remek és viszonylag olcsó pickup az Isuzu D-Max.

Teszt
Műszaki adatok

Elődjénél jóval komolyabb, divatos a fellépése, LS Plus szinten sok a króm

Elődjénél jóval komolyabb, divatos a fellépése, LS Plus szinten sok a króm

A feliratokat eltüntetve bármi lehetne − többen nézték Toyotának, Nissannak is

A feliratokat eltüntetve bármi lehetne − többen nézték Toyotának, Nissannak is

Szeretjük őket vagy sem, jónak tartjuk vagy sem, hogy (már nem is) meglepően népszerűek, na nem mint munkagépek/teherautók, hanem mint városi terepjárók/szabadidő-autók, a jókora pickupok bizony szerves részévé lettek az utcaképnek. Egyre divatosabb külsővel és belsővel, komoly fellépéssel, nem szerény felszereltséggel és már majdnem személyautós vezethetőséggel. A szegmens egyik legújabb képviselője, a thaiföldi gyártású új Isuzu vendégeskedett nálunk, hogy bizonyítsa, az idehaza nem annyira ismert, alapból inkább a D-Maxnál is gigászibb járművekre (teherautókra, buszokra) és dízelmotor-készítésre szakosodott japán márka dupla kabinos platósa is van olyan szerethető, mint számos riválisa.

Mióta hazai bemutatóján vezettük, kiderült, hogy az elődjénél sokkal jobb, pickup-szinten nem rossz négycsillagos lett a nagyot nőtt, 5,3 méter hosszú, a korábbinál hárommal emelt, 23,5 cm-es hasmagasságú D-Max töréstesztje, és ez igenis örömhír annak tükrében, hogy a benga, a laikusok által szuperbiztonságosnak vélt platósok sokáig egyáltalán nem értettek az őrzés-védéshez. Hogy az Isuzu "nagyképűsége", krómgazdag fizimiskája bejön-e vagy sem, nyilván szubjektív kérdés, mindenesetre már a D-Max is adja a szokásos elemeket: agresszív a maszk, 17 colos a könnyűfém felni, vaskos a fellépő, króm borítja a tükörházat, a hátsó lökhárítót, a kilincseket is. Hátsó lámpája meg LED-es, ami − legalábbis e szegmensben − unikum.

Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól

Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól

Mint egyéb paramétereivel, platójával sem marad szégyenben a Navara, Ranger uralta mezőnyhöz képest, továbbá több mint egy tonnás terhelhetősége, 3 tonnás fékezett vontatóképessége, terepjárási tudománya is hozza az elvárt nívót. Összkerékhajtása forgókapcsolóval aktiválható (100 km/h-s tempóig, míg felezőbe álló helyzetben lehet tenni), terepszögei elöl 30, hátul 23, oldaldőlésnél 49, emelkedésileg 55, ereszkedésileg meg 60 fokosak. Fordulóköre a nem csekély, 3,1 méteres tengelytávnak is köszönhetően 13,1 méter − ezt csúszós úton vagy laza burkolaton − alap hátsókerékhajtással és kikapcsolt menetstabilizáló elektronikával, a hátsó kerekek csúsztatásával nem nehéz csökkenteni. Legalábbis érzetre.

Helyszűke nincs, kávébarna bőrkárpit, vezetőoldalon elektromos ülésállítás, könyöktámasz hátra is jutott az LS Plus felszereltségi szintnél Helyszűke nincs, kávébarna bőrkárpit, vezetőoldalon elektromos ülésállítás, könyöktámasz hátra is jutott az LS Plus felszereltségi szintnél

Helyszűke nincs, kávébarna bőrkárpit, vezetőoldalon elektromos ülésállítás, könyöktámasz hátra is jutott az LS Plus felszereltségi szintnél

Ha nem is vonzó, ultramodern és puha plasztikos, de gusztusos, személyautós, szemre jól összerakott a nem kevés tárolórekeszt is adó beltér

Ha nem is vonzó, ultramodern és puha plasztikos, de gusztusos, személyautós, szemre jól összerakott a nem kevés tárolórekeszt is adó beltér

Terepen kis túlzással csak a méretei akadályozzák (meg az utcai gumi korlátoltsága), szuper, hogy felezőben az ESP kikapcsol, így sietve a rutintalanabb sofőr segítségére. Próbáltuk dimben-dombon, mély homokban is, így tudjuk, hogy megvan a gáz nélkül, nyomatékból, küszködés és rángatás nélkül haladás lehetősége is, ergo tesztautónkból nem hiányoltuk a sokszor kényelmesebb automata váltót (drágítja és torkosabbá is teszi a gépet). Lemez védi a motort, az olajteknőt, az osztóművet és az üzemanyagtartályt is.

Közúton is egész kellemes a D-Max − a merevtengelyes, laprugós üresen pattogás persze ugyanúgy "széria", mint a hátsó dobfék. Elsőre aggasztó a félméteres váltóbot rángása (és az egész kasztni remegése), de amint bemelegszik a 163 lóerős és 400 Nm nyomatékát már 1200-as fordulattól nyújtó 2,5 literes motor, mérséklődik a kerregés és a csörömpölés, elfogja az embert a szokásos mindenen átmegyek fíling. Közvetlenségben a kormány mondjuk semmivel sem jobb, mint bármelyik pickupé az elmúlt egy-két évtizedben (az új Ranger e téren csúnyán veri a bandát), a 6 − irdatlan hosszú − fokozatú váltó botjával meg kiválóan lehetne lekvárt keverni, de kárpótol a motor ereje és takarékossága − a nagyvasat nem kímélve majdnem reprodukáltuk ugyanis a gyári 7,4 l/100 km-es vegyes fogyasztást.

Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni

Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni

Milyen a helykínálat, milyen az ülés a "természetesen" már-már személyautós utastérben? A szokásos: bőséges elöl-hátul, semmilyen oldaltartást nem adó. LS Plus ellátmánnyal trendin bőrkárpitos, vezetőoldalon elektromosan állítható. Hátul az ülőlap osztottan felhajtható, a padlóban meg ott vannak a rekeszek a kötelező tartozékokkal és a defektjavítóval, ahogy kell. Számos rakodóhely áll rendelkezésre, az említett LS Plus felszereltség pedig a már szintén említett tételeken túl is igazán gazdag: digitklíma, 6 hangszórós "prémium" hifi, Bluetooth-kihangosító, USB-csatlakozó, bőrkormány, tempomat, hátsó könyöklő, első ülésfűtés, Isofix gyerekülés-rögzítés, ködlámpa is jár. Amúgy a dísztelen, de jóval nyugodtabb szívvel "bántható" L alapellátmányú D-Max is ad már 4 elektromos (a sofőrnek automata) ablakemelőt, manuális légkondit, centrálzárat, ESP-t és egy rakat légzsákot, szóval messze nem fapados kivitel.

A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg

A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg

A fedélzeti számítógép 8,4 literes fogyasztást jelzett, tankolás után kiderült, hogy 8 literrel elvolt nálunk a még bejáratós tesztautó

A fedélzeti számítógép 8,4 literes fogyasztást jelzett, tankolás után kiderült, hogy 8 literrel elvolt nálunk a még bejáratós tesztautó

Sok értelme nincs, azonban a fedélzeti számítógép tudósít a részecskeszűrő telítettségéről (terepezéskor vagy dugóban araszoláskor felment, aztán le), 100 km/h-ra 12,5 mp-ig tart a gyorsulás, a végsebesség 180 km/h, az autópályázás zajos, de az átlagnál nem zajosabb − ezeknél lényegesebb, hogy 3 év/100 ezer km a garancia, a plató dobozzal fedhető, a dupla kabinos bruttó alapár pedig alig több mint 7 millió forint. Az LS Plus csúcsmodell bruttó ára 8,2 millió, a metálfény nettó 149 ezerbe kerül, az automata váltós verzió felára félmillió forint. A konkurencia néhány kényelmi berendezéssel (pl. navigáció, tolatókamera), megjelenésben, minőségérzetben és presztízsben jobb és több, ám a D-Max is kedvelhető pickup, s felszereltségtől függően kisebb-nagyobb árelőnnyel toborozhat vevőket a jelek szerint fejlődőképes Isuzunak.

Értékelés

Pozitív
Erős és takarékos a motor, terepen remek, jó a felszereltsége, bőséges a helykínálata, viszonylag olcsó
Negatív
Aszfalton a konkurenciához képest ügyetlenebb, kormányozni és váltani melós, az ülés oldaltartása zéró, a minőségérzet közepes

Árak

Tesztmodell alapára 7 099 300 Ft (2012. október 6.)
Tesztmodell ára 8 242 300 Ft (2012. október 6.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 5295 mm
Szélesség: 1860 mm
Magasság: 1785 mm
Saját tömeg: 1945 kg
Össztömeg: 3000 kg
Terhelhetőség: 1055 kg
Tengelytáv: 3095 mm
Karosszéria-kivitel: pickup
Belső szélesség elöl: 1500 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belmagasság elöl: 930-980 mm
Belmagasság hátul: 940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 280 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1530 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1110 mm
Csomagtér magassága: 465 mm
Csomagtér hossza: 1550 mm
Raktérnyílás szélessége: 1360 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 2499 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 400 Nm 1200-2000 1/min-nél
Teljesítmény: 120 kW (163 LE) 3600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 12,5 s
CO2-kibocsátás: 194 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,4 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Műszaki vizsga - Tudod, hogy milyen gyakran, mennyi pénzért kell megcsináltatni?

Nem csak személyautóra, minden járműre összeszedtük, hogy azt milyen gyakran, mennyi pénzért...

Mazda6 Sportkombi CD175 AWD AT teszt

Mire elég a 175 lóerős dízel hatgangos automatával? Megéri-e az összkerékhajtás a családi kombinál...

40 évesek a BMW Art Carjai

Néhány festő összefestett pár autót - gondolhatnánk. A BMW 40 éves Art Car programja ennél sokkal...

Ritka madár: Volvo C70 2.0 HPT, 1998

A Volvo a C70-essel zárta le kocka korszakát. Az olaszos stílusú kupét alig ismerik, pedig nem...

BMW X3 xDrive 20d teszt

Ráncfelvarrott külsővel, és frissített dízelmotorral járt nálunk a BMW X3 belépő szintű összkerékhajtású...

Remek reklám: a szlovák Coop tudja, mitől döglik a légy

Hátsó ablakot törlő kutya, tolatóradar kiscsibe és riasztóként játszó kakas a szlovák Coop reklámjában...

Elrettentő: ezért nem jó ötlet festéket szállítani az utastérben

Emberünk csak egy kis festéket akart elvinni a Maseartijával, aztán nem kifutott elé egy kutya...

Vezettük a megújult Peugeot 208-ast

Átrajzolt lámpákkal és lökhárítókkal, új színvilággal és erősebb, takarékosabb motorokkal érkezik...

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI (170 LE) AWD teszt

Már hét éve kapni, mégsem untuk meg. Az Opel Insignia ma is érdekes és jó is, pláne Country Tourerként...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Friss tesztek

SsangYong Tivoli 1.6 e-XGI DLX Plus automata teszt

Mennyire távoli a Tivoli? Teszten a SsangYong Tivoli

Felveszi-e a versenyt a koreaiak új crossovere a szegmens többi szereplőjével? Elég-e az 1.6-os benzines automata váltóval? Tesztünkből kiderül.


Mazda6 Sportkombi CD175 AWD AT teszt

Nagycsaládos, sportos, utazós - Mazda6 Sportkombi teszt

Mire elég a 175 lóerős dízel hatgangos automatával? Megéri-e az összkerékhajtás a családi kombinál? Tesztünkből ez is kiderül.


Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI (170 LE) AWD teszt

Önkényes tűzoltó – Opel Insignia Country Tourer

Már hét éve kapni, mégsem untuk meg. Az Opel Insignia ma is érdekes és jó is, pláne Country Tourerként és a legújabb dízelmotorjával.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Újabb ráncfelvarrást kapott a Peugeot Partner

Partner a szállításban - megújult a Peugeot Partner

23 perce – Újdonság

A régi értékeit és előnyeit megőrizve frissült a Peugeot Partner. Az új külső mellett technikai újításokat is kapott a kishaszonjármű.


Utánajártunk, hogy miként válhat valakiből profi autóversenyző

Belőled is lehet Vettel vagy Hamilton

3 napja – Sztori

Manapság egyre nagyobb teret hódít magának a hazai autósportban az utánpótlás-nevelés. Megmutatjuk, hogyan indulhat el bárki egy sikeres autóversenyzői karrier felé.


A Morgan legújabb prototípusa az EV3 egy 3 Wheeler, elektromos hajtással és 240 km hatótávval

Háromkerekű villanyautó? Ez csak Morgan lehet

3 napja – Sztori

A Morgant mint a klasszikus brit roadster élmény egyik utolsó továbbéltetőjét tartjuk számon, erre előálltak egy villanyos háromkerekűvel.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ISUZU D-MAX 2.5 LS 4X4 DoubleCab Premium/ Szalon

ISUZU D-MAX 2.5 LS 4X4...

Ár: 8.790.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 2.5 LS Plus (Automata) 4X4 DoubleCab+Hardtop/ FullExt

ISUZU D-MAX 2.5 LS Plu...

Ár: 8.990.000 Ft

Évjárat: 2014 / 8

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 3.0 D Space LS (Automata) KLÍMA! Törésmentes!

ISUZU D-MAX 3.0 D Spac...

Ár: 3.549.000 Ft

Évjárat: 2007 / 4

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó