0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Terepen nagy, s az ára is jó - Isuzu D-Max teszt

Isuzu D-Max 2.5 LS Plus teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tán nem a legdögösebb, nem is a legmodernebb, de nagy, kényelmes, erős, takarékos, terepen remek és viszonylag olcsó pickup az Isuzu D-Max.

Teszt
Műszaki adatok

Elődjénél jóval komolyabb, divatos a fellépése, LS Plus szinten sok a króm

Elődjénél jóval komolyabb, divatos a fellépése, LS Plus szinten sok a króm

A feliratokat eltüntetve bármi lehetne − többen nézték Toyotának, Nissannak is

A feliratokat eltüntetve bármi lehetne − többen nézték Toyotának, Nissannak is

Szeretjük őket vagy sem, jónak tartjuk vagy sem, hogy (már nem is) meglepően népszerűek, na nem mint munkagépek/teherautók, hanem mint városi terepjárók/szabadidő-autók, a jókora pickupok bizony szerves részévé lettek az utcaképnek. Egyre divatosabb külsővel és belsővel, komoly fellépéssel, nem szerény felszereltséggel és már majdnem személyautós vezethetőséggel. A szegmens egyik legújabb képviselője, a thaiföldi gyártású új Isuzu vendégeskedett nálunk, hogy bizonyítsa, az idehaza nem annyira ismert, alapból inkább a D-Maxnál is gigászibb járművekre (teherautókra, buszokra) és dízelmotor-készítésre szakosodott japán márka dupla kabinos platósa is van olyan szerethető, mint számos riválisa.

Mióta hazai bemutatóján vezettük, kiderült, hogy az elődjénél sokkal jobb, pickup-szinten nem rossz négycsillagos lett a nagyot nőtt, 5,3 méter hosszú, a korábbinál hárommal emelt, 23,5 cm-es hasmagasságú D-Max töréstesztje, és ez igenis örömhír annak tükrében, hogy a benga, a laikusok által szuperbiztonságosnak vélt platósok sokáig egyáltalán nem értettek az őrzés-védéshez. Hogy az Isuzu "nagyképűsége", krómgazdag fizimiskája bejön-e vagy sem, nyilván szubjektív kérdés, mindenesetre már a D-Max is adja a szokásos elemeket: agresszív a maszk, 17 colos a könnyűfém felni, vaskos a fellépő, króm borítja a tükörházat, a hátsó lökhárítót, a kilincseket is. Hátsó lámpája meg LED-es, ami − legalábbis e szegmensben − unikum.

Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól

Platóméretei hozzák a kategóriaátlagot, ajtaja kulccsal zárható; a rögzítőszemes, könnyen tisztítható rakteret műanyag bélés védi a karcoktól

Mint egyéb paramétereivel, platójával sem marad szégyenben a Navara, Ranger uralta mezőnyhöz képest, továbbá több mint egy tonnás terhelhetősége, 3 tonnás fékezett vontatóképessége, terepjárási tudománya is hozza az elvárt nívót. Összkerékhajtása forgókapcsolóval aktiválható (100 km/h-s tempóig, míg felezőbe álló helyzetben lehet tenni), terepszögei elöl 30, hátul 23, oldaldőlésnél 49, emelkedésileg 55, ereszkedésileg meg 60 fokosak. Fordulóköre a nem csekély, 3,1 méteres tengelytávnak is köszönhetően 13,1 méter − ezt csúszós úton vagy laza burkolaton − alap hátsókerékhajtással és kikapcsolt menetstabilizáló elektronikával, a hátsó kerekek csúsztatásával nem nehéz csökkenteni. Legalábbis érzetre.

Helyszűke nincs, kávébarna bőrkárpit, vezetőoldalon elektromos ülésállítás, könyöktámasz hátra is jutott az LS Plus felszereltségi szintnél Helyszűke nincs, kávébarna bőrkárpit, vezetőoldalon elektromos ülésállítás, könyöktámasz hátra is jutott az LS Plus felszereltségi szintnél

Helyszűke nincs, kávébarna bőrkárpit, vezetőoldalon elektromos ülésállítás, könyöktámasz hátra is jutott az LS Plus felszereltségi szintnél

Ha nem is vonzó, ultramodern és puha plasztikos, de gusztusos, személyautós, szemre jól összerakott a nem kevés tárolórekeszt is adó beltér

Ha nem is vonzó, ultramodern és puha plasztikos, de gusztusos, személyautós, szemre jól összerakott a nem kevés tárolórekeszt is adó beltér

Terepen kis túlzással csak a méretei akadályozzák (meg az utcai gumi korlátoltsága), szuper, hogy felezőben az ESP kikapcsol, így sietve a rutintalanabb sofőr segítségére. Próbáltuk dimben-dombon, mély homokban is, így tudjuk, hogy megvan a gáz nélkül, nyomatékból, küszködés és rángatás nélkül haladás lehetősége is, ergo tesztautónkból nem hiányoltuk a sokszor kényelmesebb automata váltót (drágítja és torkosabbá is teszi a gépet). Lemez védi a motort, az olajteknőt, az osztóművet és az üzemanyagtartályt is.

Közúton is egész kellemes a D-Max − a merevtengelyes, laprugós üresen pattogás persze ugyanúgy "széria", mint a hátsó dobfék. Elsőre aggasztó a félméteres váltóbot rángása (és az egész kasztni remegése), de amint bemelegszik a 163 lóerős és 400 Nm nyomatékát már 1200-as fordulattól nyújtó 2,5 literes motor, mérséklődik a kerregés és a csörömpölés, elfogja az embert a szokásos mindenen átmegyek fíling. Közvetlenségben a kormány mondjuk semmivel sem jobb, mint bármelyik pickupé az elmúlt egy-két évtizedben (az új Ranger e téren csúnyán veri a bandát), a 6 − irdatlan hosszú − fokozatú váltó botjával meg kiválóan lehetne lekvárt keverni, de kárpótol a motor ereje és takarékossága − a nagyvasat nem kímélve majdnem reprodukáltuk ugyanis a gyári 7,4 l/100 km-es vegyes fogyasztást.

Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni

Korrekt a motor és az alapból hátsó, kapcsolva felezős összkerékhajtás, a váltó 6 fokozatú, a túlméretes, izgő-mozgó bottal mondjuk nem nagy élmény hadonászni

Milyen a helykínálat, milyen az ülés a "természetesen" már-már személyautós utastérben? A szokásos: bőséges elöl-hátul, semmilyen oldaltartást nem adó. LS Plus ellátmánnyal trendin bőrkárpitos, vezetőoldalon elektromosan állítható. Hátul az ülőlap osztottan felhajtható, a padlóban meg ott vannak a rekeszek a kötelező tartozékokkal és a defektjavítóval, ahogy kell. Számos rakodóhely áll rendelkezésre, az említett LS Plus felszereltség pedig a már szintén említett tételeken túl is igazán gazdag: digitklíma, 6 hangszórós "prémium" hifi, Bluetooth-kihangosító, USB-csatlakozó, bőrkormány, tempomat, hátsó könyöklő, első ülésfűtés, Isofix gyerekülés-rögzítés, ködlámpa is jár. Amúgy a dísztelen, de jóval nyugodtabb szívvel "bántható" L alapellátmányú D-Max is ad már 4 elektromos (a sofőrnek automata) ablakemelőt, manuális légkondit, centrálzárat, ESP-t és egy rakat légzsákot, szóval messze nem fapados kivitel.

A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg

A hátsó ülőlap osztottan felhajtható és a fejtámlához rögzíthető, a padlórekeszekben (az LS Plusnál) defektjavító szett és kötelező-csomag bújik meg

A fedélzeti számítógép 8,4 literes fogyasztást jelzett, tankolás után kiderült, hogy 8 literrel elvolt nálunk a még bejáratós tesztautó

A fedélzeti számítógép 8,4 literes fogyasztást jelzett, tankolás után kiderült, hogy 8 literrel elvolt nálunk a még bejáratós tesztautó

Sok értelme nincs, azonban a fedélzeti számítógép tudósít a részecskeszűrő telítettségéről (terepezéskor vagy dugóban araszoláskor felment, aztán le), 100 km/h-ra 12,5 mp-ig tart a gyorsulás, a végsebesség 180 km/h, az autópályázás zajos, de az átlagnál nem zajosabb − ezeknél lényegesebb, hogy 3 év/100 ezer km a garancia, a plató dobozzal fedhető, a dupla kabinos bruttó alapár pedig alig több mint 7 millió forint. Az LS Plus csúcsmodell bruttó ára 8,2 millió, a metálfény nettó 149 ezerbe kerül, az automata váltós verzió felára félmillió forint. A konkurencia néhány kényelmi berendezéssel (pl. navigáció, tolatókamera), megjelenésben, minőségérzetben és presztízsben jobb és több, ám a D-Max is kedvelhető pickup, s felszereltségtől függően kisebb-nagyobb árelőnnyel toborozhat vevőket a jelek szerint fejlődőképes Isuzunak.

Értékelés

Pozitív
Erős és takarékos a motor, terepen remek, jó a felszereltsége, bőséges a helykínálata, viszonylag olcsó
Negatív
Aszfalton a konkurenciához képest ügyetlenebb, kormányozni és váltani melós, az ülés oldaltartása zéró, a minőségérzet közepes

Árak

Tesztmodell alapára 7 099 300 Ft (2012. október 6.)
Tesztmodell ára 8 242 300 Ft (2012. október 6.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 5295 mm
Szélesség: 1860 mm
Magasság: 1785 mm
Saját tömeg: 1945 kg
Össztömeg: 3000 kg
Terhelhetőség: 1055 kg
Tengelytáv: 3095 mm
Karosszéria-kivitel: pickup
Belső szélesség elöl: 1500 mm
Belső szélesség hátul: 1470 mm
Belmagasság elöl: 930-980 mm
Belmagasság hátul: 940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 280 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1530 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1110 mm
Csomagtér magassága: 465 mm
Csomagtér hossza: 1550 mm
Raktérnyílás szélessége: 1360 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: 5
Hengerűrtartalom: 2499 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 400 Nm 1200-2000 1/min-nél
Teljesítmény: 120 kW (163 LE) 3600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 12,5 s
CO2-kibocsátás: 194 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 7,4 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Pénteken nagyot esik a benzin, szokásosat a gázolaj ára

Míg szerdán egységesen és szerény mértékben apadtak az üzemanyagárak, pénteken a benzin ára két...

Megtörtént, tanulságos eset - baleset esetén is légy bizalmatlan

Jóhiszeműnek lenni sajnos nagyon nem jó bolt - erre világít rá egy tegnap óta a Facebookon terjedő...

Az új 7-es sorozatban debütál a BMW új négyturbós dízele

Nincs megállás, tovább növeli turbóinak számát a BMW. Az idén érkező 7-es sorozat csúcsdízelében...

Sutyiban készült fotón a Lada Vesta belseje

A Vesta a WTCC-ben már szerepel, de az utakon még ismeretlen. Hamarosan jön a bemutató, sőt a...

Új Skoda Superb - itthon vezettük, ajánljuk

Még nem teszt, de már több, mint a külföldi menetpróba: egy délelőtt az új Skoda Superbbel. Végre...

240 km/óránál dobta el a McLaren MP4-12C-t az idős sofőr

A felismerhetetlenségig összetört az a McLaren szupersportkocsi, amelyet egy 71 éves vezető tört...

Ford C-Max 2.0 TDCi Titanium X Powershift teszt

Egy erős ráncfelvarrást követően, duplakuplungos váltóval és a csúcs, 170 lóerős dízellel teszteltük...

Piaci körkép: 6 év alatti hétülésesek 2,5 millió forintig

Nyáron szinte mindenki többet autózik, legalábbis a kilométerek számát illetően. Sok esetben...

A Mazda kicserélte a vadonatújan összetört MX-5-öst

Rögtön az új MX-5 átvétele után balesetet szenvedett azzal tulajdonosa. Az elöl-hátul roncsolódott...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Friss tesztek

Ford C-Max 2.0 TDCi Titanium X Powershift teszt

Könnyen magával ragad - Ford C-Max teszt

Egy erős ráncfelvarrást követően, duplakuplungos váltóval és a csúcs, 170 lóerős dízellel teszteltük a Ford kompakt családi autóját. Lássuk, valóban megéri-e az árcédula a 11,2 milliót?


BMW 220i Gran Tourer teszt

Élmény a családnak - BMW 2-es Gran Tourer teszt Videó

Legizmosabb benzinmotorjával teszteltük az első prémium kompakt egyterűt. A BMW 2 Gran Tourer a márkától megszokott színvonalat hozza.


Új Skoda Superb - itthon vezettük, ajánljuk

Hazai próba: Skoda Superb, 2015

Még nem teszt, de már több, mint a külföldi menetpróba: egy délelőtt az új Skoda Superbbel. Végre egy őszintén jó, nem túlbonyolított autó!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1pc3V6dQ==

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Videó és gyári képek: nyúzópróbán a Jaguar F-Pace

Így teszteli első crossoverét a Jaguar Videó

2 napja – Sztori

A Jaguar üti-vágja legújabb modelljét, hogy az tényleg a kategóriája egyik legjobbja lehessen. Sivatagban és jégmezőn is nyúzták.


Kalapács alatt a legelső Bugatti Veyron

Tízéves, de 500 milliót is megér a Bugatti Veyron 001

2 napja – Sztori

A Bugatti Veyron sorozatának összes példánya értékes és érdekes, de most a legelső kerül újra reflektorfénybe és egyben kalapács alá.


Az iGO fejlesztője újabb felhasználói élményt kínál a navigációt használóknak

Már gyári szerelés nélkül is az autózás része a navigáció

3 napja – Sztori

A navigációs iparág egyik legfontosabb, állandó kérdése, hogy hogyan lehet még biztonságosabbá tenni a vezetést. Az NNG egy innovatív japán tech-céggel együtt dolgozva kínál erre megoldást.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

ISUZU D-MAX 3.0 D Space LS (Automata) KLÍMA! Törésmentes!

ISUZU D-MAX 3.0 D Spac...

Ár: 3.549.000 Ft

Évjárat: 2007 / 4

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 2.5 D Space L 4x4 KLÍMA 4 ÜLÉS

ISUZU D-MAX 2.5 D Spac...

Ár: 3.290.000 Ft

Évjárat: 2011 / 1

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

ISUZU D-MAX 2.5 D Crew L

ISUZU D-MAX 2.5 D Crew L

Ár: 2.999.999 Ft

Évjárat: 2011 / 8

Kivitel: pickup

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!