Jó autó. Kia cee’d kombi teszt

Kia cee'd SW 1.6 CRDi LX teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szép is, jó is, tágas is az új Kia cee'd kombi, de a koreaiak sajnos már megtehetik, hogy drágábban adják az autóikat, ergo ez sem olcsó. Legerősebb dízelmotorjával és közepes felszereltséggel teszteltük.

Az megvan, hogy az azonos alapra épülő ötajtós cee'd, a Hyundai i30 ötajtósa és SW névre keresztelt kombija, no és ez a szintén második generációs Kia cee'd kombi tesztautó is barnában jött? Mindegy, különben ennek is, azoknak is jól állt a divatos (és feláras) metálfény. Hogy amúgy tetszik-e vagy sem a Kia új dizájnja, megítélés kérdése, tessék eldönteni. Az viszont tény, hogy friss és modern, de csak annyira, hogy senkit se taszíthasson. Mert szívük és akaratuk szerint mindenkit lenyomnának a feltörekvő dél-koreaiak, és a cee'd kompakttal az etalon Volkswagen Golf trónjára törnek - jó úton haladnak, annyi szent.
Hirdetés
Szóval cee'd SW. A formához még csupán annyit, hogy az övvonal lendületesen szalad hátra-fel, már-már kötelezővé téve a tolatóradar (vagy kamera) beszerzését. Az A-oszlopok is vaskosak. Az ajtók bezzeg fantasztikusan szélesre nyílnak, szuperkényelmes a ki-beszállás. A próbajármű 1,6 literes dízelmotorral és (ugye alapból) 6 fokozatú manuális váltóval járt nálunk, ugyanakkor nagy örömünkre nem újfent csúcs-, hanem "csak" közepes felszereltséggel. Vegyük is hát gyorsan sorra, hogy egyebek mellett miket ad szériában, s milyen a tesztelt LX szint. Széria az ESP, a 6 légzsák, az osztottan dönthető hátsó üléstámla, az alacsony peremű, nagyszájú, óriási, 528, bővítve síkpadlósan 1642 literes csomagtartó fedele alatti ügyes tárolórekesz, a mélységében is állítható kormányoszlop, az elektromos ablakemelés elöl, a villanyos tükörállítás, a fedélzeti számítógép, az MP3-as, CD-s, a volánról vezérelhető hifi AUX- és USB-csatlakozóval, a tetősín és a 7 év/150 ezer km teljes körű garancia.
Az LX 350 ezer forintért manuális klímás, hűthető kesztyűtartós, távirányítós centrálzáras, automata elektromos ablakemelős - többek között. A tesztautó-féle, extraként - csomagban - tempomatot, sebességhatárolót, Bluetooth-kihangosítót, ködlámpát, 3 fokozatban állítható kormányrásegítést, továbbá tolatóradart kínáló konfiguráció hát majdnem ideális cégautós, csak a "nagy" dízel a kakukktojás. Hiszen van kisebb lökettérfogatú és gyengébb, de nem gyenge (90 lóerős és 220 Nm nyomatékú) 1.4-es gázolajos is, az kéne, hogy a flottások kedvence legyen.
Ez az 1.6-os CRDi blokk 128 lóerős és 1900-as percenkénti fordulaton 260 Nm, szőrös szívvel ma legfeljebb már csak átlagos a nyomatéka. Nem gyorsulgatásra lett hangolva-hegyezve (bár a 11 mp-es 100-as sprintidő vállalható), hanem átgondolt fokozatkiosztással párosítva kulturált, csendes, takarékos üzemre. Csak kicsit kerepel, pályatempónál 2500-at forog, gyári kombinált fogyasztása (stop-start rendszer nélkül) 4,5 l/100 km. Mi hidegben, sok rövid városi menettel 5,5 literes étvággyal szembesültünk, ami teljesen jó az 1,4 tonnás üres súly függvényében is. Érdekes egyébként, hogy a konszerntestvér i30-asa többfajta motorral rendelhető, a prémiumosnak szánt Hyundai szerényebb teljesítményszinten, az 1582 köbcentiből 110 lóval is elérhető...
Futómű? Elöl MacPherson, hátul multilink. A rugózás, a hangolás korrekt, nem kemény (hála nyilván a józan 15 colos, amúgy zajos abroncsoknak is). A kormány Comfort módban totál indirekt, Normal-ban nem meglepően normál, Sport-ban nehéz. Nem közvetlen, nem sportos, csak nehéz. Fényévekre van például a Volvo V40 technikájától, persze nem is egy liga a két autó. A váltó könnyen és pontosan kapcsolgatható, csak a gombja filigrán - elvész a tenyérben, nem jó rámarkolni. A váltási segéd fölfelé aktív, lefelé persze már korántsem annyira. Ami még nem tetszett, hogy a tempomat nem a kellő finomsággal, hanem darabosan követte a gyorsításra vagy lassításra vonatkozó parancsokat, a műanyag kormány tapintása minden, csak nem "5 milliós", a hifi pedig elég gyengén muzsikált.
Átlagos kényelműek, méretűek és tartásúak az ülések, hátul is elegendő hely (a kardán sem harap ki belőle túl sokat), komolyan komor a hangulat, megfelelő a minőség- és az összerakottság-érzet, rakodóhelyből sincs hiány, japánautós a milliő. Vagy már abszolút koreai? Korea, pontosabban a dél-koreai Hyundai/Kia konszern rohamléptekkel érkezett meg a vetélytársak szintjére, egyben arra a szintre, ahol már megteheti, hogy meg is kéri termékeinek az árát. Így sajnos a cee'd SW sem olcsó: bevezető alapára 3,9 millió forint, dízel kombi meg 4,75 milliótól van. Az 1.6 CRDi alja 4 949 000 forint, s ha az LX felszereltséggel példálózunk, akkor az egész élhető 1.4-es benzinesen túl 700 ezer forintba fáj a 128 gázolajos lóerő.
Mindazonáltal úgy kerek a sztori, hogy az ötajtósnál 250 ezer forinttal többe kerülő cee'd kombi ára azért igenis versenyképes, mert mást se kapni olcsóbban. Hyundai i30 Wagont, Chevrolet Cruze SW-t, Renault Mégane Grandtourt se. Az olyanok meg, mint Ford Focus Kombi, Opel Astra Sports Tourer és a többiek még drágábbak... Ebből az aspektusból tehát még olcsónak, jó vételnek is kikiálthatnánk a 7 év/150 000 km garanciás modellt, de nem tesszük, csak azt mondjuk, hogy a Kia cee'd kombiként is jó autó, és pont.
Értékelés
Pozitív
Tágas utas- és csomagtér, kulturált és és takarékos motor, jó felszereltség és minőségérzet
Negatív
Vaskos A-oszlop, hátra is korlátozott kilátás, filigrán váltógomb, közepes hifi, Sport módban sem közvetlen kormány, darabos tempomat, nem alacsony ár
Árak
Tesztmodell alapára
4 949 000 Ft (2013.01.30.)
Tesztautó ára
5 194 000 Ft (2013.01.30.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1582 cm3
Teljesítmény:
94 kW (128 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
260 Nm 1900-2750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Végsebesség:
193 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4505 mm
Szélesség:
1780 mm
Magasság:
1485 mm
Saját tömeg:
1420 kg
Össztömeg:
1920 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
528-1642 l
Belső szélesség elöl:
1450 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
960-1020 mm
Belmagasság hátul:
970 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
450-760 mm
Csomagtér hossza:
950 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
950 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1582 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
260 Nm 1900-2750 1/min-nél
Teljesítmény:
94 kW (128 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
193 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
CO2-kibocsátás:
117 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Nincs szándékomban senkit megbántani, de tessék mondani mi értelme ilyen fogyasztási adatokat leírni, egy egyébként kellemes cikkben. Nem értem mi a cél?
    Egy ilyen autó életszerű körülmények között 4- és 8 liter között fog fogyasztani, ugyan úgy mint a többi hasonló tömegű és teljesítményű jármű. Amikor 600km-et télen városba rövid (3-5 km) szakaszokon tesz meg bizony 8 liter körüli lesz az a fogyasztás. Kellemes tavaszi kirándulások során meg a 4-et fogja közelíteni. (Ezekben az adatokban az eltérés az egyes típusok között esetleg 10%. Nincs köztük lényegi különbség a hatásfokban, a fizika meg egyébként mindre egyformán érvényes)
    Az elhíresült “Topgear” kísérlet a Toyota Prius és az M3 BMW közötti fogyasztási tesztben jól szemlélteti mit is jelentenek a jól kiválasztott körülmények.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Én úgy gondolom azért ezek már kemény árak. Az eddigi vonzerő ami elsősorban az ár volt, eltűnt. Itt már az ember elgondolkodik ismert európai vagy éppen még keleti nem igazán befutott márkát válasszon. Majd jönnek a nagy akciók mert különben a raktárakba porosodnak.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    …. ja és még annyit, hogy nem értem, hogy sok kocsinál miért jött divatba ez a sötétbarna szín……. persze lehet, hogy van akinek tetszik…..

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Szimpatizálok a koreaiakkal, de én is éppen úgy gondolom, hogy a korábbi Ceed kombi jobban nézett ki, legalábbis nekem jobban tetszett. Ez az emelkedő övvonal is sok már egy kicsit. A másik ami sok, az pedig a majdnem öt millió Ft. Ha arra gondolok, hogy a kifutó Octavia kombi 2.0 Crtdi is 5 millió körül elvihető (a készlet erejéig), akkor meg főleg sok.

  • 2017.10.30. at 08:10
    Permalink

    Szép szép ..de sajna így is drága és szerintem az előző Ceed sw függőleges hátsólámpái sokkal szebbek voltak ..azt meghagyhatták volna ..

Vélemény, hozzászólás?