0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

7 évig biztosan jó autó: Kia Rio teszt

Kia Rio 1.4 CVVT EX Limited teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új Rio annyiban hasonlítható elődjéhez, hogy a neve Rio, és a Kia gyártja. Ez a Kia viszont már nem az a Kia, s ez a kisautó már csak annyira koreai, amennyire mondjuk a Fabia "csehszlovák". Ezúttal az erősebbik benzinest próbáltuk.

Teszt
Műszaki adatok

A konszerntestvér Hyundai i20-nál vagányabb az új Kia Rio, még a feláras díszítés nélkül is. Az autó teljes hosszában végigfutó hosszanti csíkokra nem feltétlen rímel a visszapillantó U alakú matricája, kissé kusza így az összkép

A konszerntestvér Hyundai i20-nál vagányabb az új Kia Rio, még a feláras díszítés nélkül is. Az autó teljes hosszában végigfutó hosszanti csíkokra nem feltétlen rímel a visszapillantó U alakú matricája, kissé kusza így az összkép

Élesen emelkedő övvonal, kicsi ablakok, magas fenék − ilyen egy modern formaterv, melyet továbbá LED-es lámpa, tömzsi C-oszlop, korlátolt átláthatóság jellemez

Élesen emelkedő övvonal, kicsi ablakok, magas fenék − ilyen egy modern formaterv, melyet továbbá LED-es lámpa, tömzsi C-oszlop, korlátolt átláthatóság jellemez

Az új, harmadik generációs Kia Riót nem is olyan rég a kisebbik, 1,2 literes benzinmotorral próbáltuk, aktuális tesztautónk viszont – az EX Limited felszereltségi szintet alapul véve – 200 ezer forintért 24 lóerővel, 17 Nm-rel és váltójában egy hatodik fokozattal többet adott. Megéri vagy fölösleges? − erre a kérdésre igyekeztünk választ kapni amellett, hogy az oly divatos csíkozás keltette sportosságot is kerestük az 1,4 literes „csúcsmodellben”.

Bizony, nem vicc csúcsmodellről beszélni a változó szelepvezérlésű 1.4 CVVT esetében, mert ez a legfickósabb Rio a palettán a maga 183 km/h-s végsebességével és főképp a 11,5 másodpercig tartó 100-as sprintidejével. Utóbbi érték bő másfél szekundummal jobb az 1,2-eshez, illetve közel hárommal az izmosabbik, 1,4 literes dízelhez képest. Automataként már nyilván romlik az igen nagyra nőtt, 4,05 méter hosszú és 1,72 méter széles Rio rugalmassága, különben a régi iskolát képviselő 4 fokozatú, bolygóműves váltó kizárólag ehhez az 1,4-eshez választható 300 ezer forintos felárért.

Bizonyos szögekből és távolságból alufelninek néz ki a dísztárcsa, a gumiméret polgári 185/65 R15. Az EX Limited szinten a karosszéria színére fényezett a visszapillantó tükör háza. Ködlámpát a 100 ezres P1 csomag tartalmaz Bizonyos szögekből és távolságból alufelninek néz ki a dísztárcsa, a gumiméret polgári 185/65 R15. Az EX Limited szinten a karosszéria színére fényezett a visszapillantó tükör háza. Ködlámpát a 100 ezres P1 csomag tartalmaz Bizonyos szögekből és távolságból alufelninek néz ki a dísztárcsa, a gumiméret polgári 185/65 R15. Az EX Limited szinten a karosszéria színére fényezett a visszapillantó tükör háza. Ködlámpát a 100 ezres P1 csomag tartalmaz

Bizonyos szögekből és távolságból alufelninek néz ki a dísztárcsa, a gumiméret polgári 185/65 R15. Az EX Limited szinten a karosszéria színére fényezett a visszapillantó tükör háza. Ködlámpát a 100 ezres P1 csomag tartalmaz

A 109 lóerő az 1,2 litereshez viszonyítva 300 percenkénti fordulattal még magasabban, 6300-nál áll a sofőr rendelkezésére, azaz keményen pörgetni kell a tempós haladáshoz. A súlytöbblet 37 kg, nem vészes, ennél is kisebb a differencia a maximális nyomaték terén: az 1,4 literes motor 17 extra Nm-t állít elő 200-zal följebb, 4200-as percenkénti fordulatnál. A tapasztaltak szerint a gyakorlatban mindez annyit tesz, hogy az 1,4-es Rio egész jól megy, kellően nyomatékos, és autópályán sem szenved. Amivel egészen bizonyosan jobb, az a váltó 6 fokozata remek kiosztással, illetve pozitív hatással a fogyasztásra és a zajra. Mérésünk szerint mondjuk ezzel együtt is a nagyobbik benzines a hangosabb, ha csak kicsivel is. Ez persze nem feltétlenül a hajtásláncból ered, a 130 km/óránál mért 71 dB(A) akár a téli abroncsokból is adódhatott.

Dizájnos, helyenként ötletes, ergonómiai szempontból gondosan kidolgozott a műszerfal. Tárolórekeszből elég van, a hifi kijelzőjétől jobbra abban az üregben meg egy fura, csúszásgátlós gumidarab figyel. Négy kis tüske tartja a helyén, ám, ha kiszedjük, nem egyszerű visszagyömöszölni. A kormány műanyag, de nem rossz tapintású, miként, bár körülöttünk szinte minden kemény plasztik, még sincs olcsóságszag

Dizájnos, helyenként ötletes, ergonómiai szempontból gondosan kidolgozott a műszerfal. Tárolórekeszből elég van, a hifi kijelzőjétől jobbra abban az üregben meg egy fura, csúszásgátlós gumidarab figyel. Négy kis tüske tartja a helyén, ám, ha kiszedjük, nem egyszerű visszagyömöszölni. A kormány műanyag, de nem rossz tapintású, miként, bár körülöttünk szinte minden kemény plasztik, még sincs olcsóságszag

A hatodikat már valamivel 60-as tempó alatt is kapcsolhatjuk, hiszen „elbírja”; a műszerfal közepén, a fedélzeti számítógép adatai mellett jelentkező váltási segédberendezés normál használat során 2000-es főtengelyfordulat környékén javasolja a kapcsolásokat. Fölfelé okosan működik, érzékeli a lejtőt vagy az emelkedőt is, vissza, lefelé már korántsem meggyőző − takarékosabb és biztonságosabb, ha a magunk feje után megyünk, és gondoskodunk a mielőbbi motorfékről.

Komor a beltér, de legalább tágas, hátul is jól elférni az elődhöz képest 70 mm-rel növelt, 2570 mm-es tengelytávú Rióban. Az ülőlapok lehetnének valamivel hosszabbak Komor a beltér, de legalább tágas, hátul is jól elférni az elődhöz képest 70 mm-rel növelt, 2570 mm-es tengelytávú Rióban. Az ülőlapok lehetnének valamivel hosszabbak

Komor a beltér, de legalább tágas, hátul is jól elférni az elődhöz képest 70 mm-rel növelt, 2570 mm-es tengelytávú Rióban. Az ülőlapok lehetnének valamivel hosszabbak

A váltó karja hosszú utakon, de az elvárt pontossággal jár, a kormány álló helyzetben egy ujjal pörgethető, annyira könnyű, mint amikor egyes Fiat-modellekben benyomjuk a City gombot. A tempó növelésével szerencsére csökken a rásegítés mértéke, s bár közvetlennek messze nem nevezhető, elégséges információval látja el a sofőrt. Vezetési élményből motor-, váltó- és kormányfronton tehát csak módjával kapunk, az összképet a tompa gázreakció, a főleg hidegen gyenge indulási hajlam, s a puhácska futómű árnyékolja.

Persze nem rossz ám az elöl McPherson típusú, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés hangolása, mert például kitűnő a Rio egyenesfutása és az úttartása is. De kanyarban nagyon alulkormányozottan, orrtolósan viselkedik az autó és a karosszéria oldaldőlése jelentős. Nem kicsit ütve a keresztbordákról is folyamatosan beszámol, nos, köszönjük, enélkül is tudjuk, mennyire förtelmes állapotú a magyar utak zöme, amelyekről azonban máshol, a kerekeket felváltva érő úthibák esetén ügyesen feledtet a Rio.

Szép, szabályos téglalap alakú a 288 literes csomagtartó, bővítve pedig síkpadlós, jól pakolható és elég nagy rakteret kapunk. A tesztautó ötödik ajtajának csöppet elfáradtak már a gáztöltésű teleszkópjai, félő volt, hogy lecsapja a fejünket rámolás közben Szép, szabályos téglalap alakú a 288 literes csomagtartó, bővítve pedig síkpadlós, jól pakolható és elég nagy rakteret kapunk. A tesztautó ötödik ajtajának csöppet elfáradtak már a gáztöltésű teleszkópjai, félő volt, hogy lecsapja a fejünket rámolás közben

Szép, szabályos téglalap alakú a 288 literes csomagtartó, bővítve pedig síkpadlós, jól pakolható és elég nagy rakteret kapunk. A tesztautó ötödik ajtajának csöppet elfáradtak már a gáztöltésű teleszkópjai, félő volt, hogy lecsapja a fejünket rámolás közben

Mókásak ezek a gombok, stílusosak, nagyok, és jól kezelhetőek

Mókásak ezek a gombok, stílusosak, nagyok, és jól kezelhetőek

Az 1,4 literes motorral szerelt Rio gyárilag 5,5 liter benzint kér, 4 tizeddel többet kistestvérénél. A tesztautó nálunk zord időben, kétharmad városi menettel 6,5 litert fogyasztott, ami dicséretes, egyben jó eséllyel feledteti azt a bosszúságot, hogy mivel relatíve apró, 43 literes a tank, az üzemanyagszint-jelző pedig hatalmas, szinte szemmel láthatóan apad a még használható mennyiség. És még egy adat összevetésképp: a két benzinmotor CO2-kibocsátása közt 9 g/km van, természetesen az 1,4-es rovására.

Melyiket választanánk? Azonos felszereltség, az EX Limited szint mellett 200 ezer forinttal kerül többe a 109 lóerős változat. Viszont amíg főszereplőnk csak ilyen bőséges extrázással vagy még gazdagabban érhető el minimum 3,8 millióért, az 1,2-est LX-ként is meg lehet venni, s úgy emészthetőbb, 3,15 milliós az ára. Minden Rióban széria a menetstabilizáló elektronika, a 6 légzsák, a távirányítós központi zár, az osztott hátsó üléstámla, a fedélzeti számítógép, a kormányról vezérelhető MP3-as hifi vagy az USB-csatlakozó is, no persze a 7 év (/150 000 km) garanciával együtt. Az LX fájó hiányossága, hogy nem ad klímát, illetve magasságállíthatós vezetőülést.

Tempós kanyarban alulkormányozottan, orrtolósan viselkedik a Rio, az ESP széria. A kelleténél picivel puhább futómű nem is baj az úthálózatunkat ismerve. A divatos csíkozás keltette sportosságot végül nem találtuk meg a Rióban, de egy korrekt kis autó, pontosabban nem is olyan kicsi

Tempós kanyarban alulkormányozottan, orrtolósan viselkedik a Rio, az ESP széria. A kelleténél picivel puhább futómű nem is baj az úthálózatunkat ismerve. A divatos csíkozás keltette sportosságot végül nem találtuk meg a Rióban, de egy korrekt kis autó, pontosabban nem is olyan kicsi

A 109 lovas, 1,4-es benzinmotornak pörgetve jön meg az ereje. Gyári vegyes fogyasztása 5,5 l/100 km, a tesztautó 6,5 litert evett a télben

A 109 lovas, 1,4-es benzinmotornak pörgetve jön meg az ereje. Gyári vegyes fogyasztása 5,5 l/100 km, a tesztautó 6,5 litert evett a télben

Az EX Limited kivitel fényezett tükreiről és kilincseiről ismerhető fel, van ugye légkondicionálója és első elektromos ablaka is. Tesztautónk még egy 100 ezer forintos P1 csomaggal volt több, amely ködlámpát, könyöktámaszt, Bluetooth-kihangosítót, fémbetétes műszerfalat és térképolvasó lámpát tartalmaz. A könyöklő különösen tetszett, mert előre lehet húzni, s öblös tárolórekesz-funkciója is van, a ködlámpát bezzeg volt „szerencsénk” sűrű ködben próbálni, s igen gyatra volt a fényereje. Sebaj, úgyis inkább a szembejövőt segítjük az indokolt bekapcsolásával.

Ami a legnagyobb baja a Riónak, hogy magas övvonala és fara, lapos szélvédője, továbbá vaskos A és C-oszlopai miatt erősen korlátozottan lehet belőle kilátni. A tesztautó hátsó oldalüvegeire ragasztott, figyelemfelkeltőnek szánt matricák pláne rontottak a helyzeten – még mondják, hogy az autós újságíró az élet császára... Bosszantó volt még a műszerfal teteje felől hallható zörgés, ami pontatlan összeszerelésre utal.

Kellemes autó az új Kia Rio, korrekt, józan, biztonságos, s akár egy családnak is megfelelő úgy utas-, mint csomagterét illetően, azonban azzal sem árt tisztában lenni, hogy a koreaiak meglepően hamar elérték az európaiak és a japánok árszintjét. Mert ennyi pénzért másutt is kapni elég erős és tisztességes ellátmányú kisautót, plusz házon belül is komoly a konkurencia az egyterűs Venga vagy a kompakt cee’d révén.

Értékelés

Pozitív
Friss formaterv, jó helykínálat, alapáras biztonság, 7 év garancia
Negatív
Vaskos, a kilátást zavaró oszlopok, tompa gázreakció, nem olcsó

Árak

Tesztmodell alapára 3 799 000 Ft (2011. december 6.)
Tesztmodell ára 3 999 000 Ft (2011. december 6.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4045 mm
Szélesség: 1720 mm
Magasság: 1455 mm
Saját tömeg: 1066 kg
Össztömeg: 1600 kg
Tengelytáv: 2570 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 288 liter
Belső szélesség elöl: 1400 mm
Belső szélesség hátul: 1350 mm
Belmagasság elöl: 960-1020 mm
Belmagasság hátul: 960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 220 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1080 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1080 mm
Csomagtér magassága: 470-800 mm
Csomagtér hossza: 700 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1440 mm
Raktérnyílás szélessége: 920 mm
Raktérnyílás magassága: 750 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1396 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 137 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény: 80 kW (109 LE) 6300 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 183 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,5 s
CO2-kibocsátás: 128 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,5 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 71 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

A felismerhetetlenségig tört össze a 430 lóerős BMW M3

Dél-Afrikában történt a csúnya baleset még a hónap elején. A képeket elnézve azt várhatnánk...

30 éves a Mercedes-Benz W124-es, azaz a taximerci

Csak egy régi E-osztály lenne, ha 30 éves korára nem ért volna "legendává" a típus. 1984-ben...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Téligumi-teszt 2014: ismét 15 garnitúra vallott a Hungaroringen

Az Autónavigátor és a nonstopgumi közös tesztje szokás szerint hazai pályán, télies körülmények...

Színes búcsúkiadással köszön el a világ legrondább autója

Már egyszer elbúcsúztattuk, erre nem feltámadt? Még 11 darab készül a világ legrondább autójából...

Toyota Mirai - a jövő már elkezdődött a japánoknál

A hibridek piacvezetője új vizekre evez, már most megmutatja első szériakész üzemanyagcellás...

A hibridek már köztünk járnak, hamarosan talán búcsút is inthetünk a belső égésű motoroknak

Ma még a mind szerényebb fogyasztási értékeknek tapsolunk, a jövőben pedig a benzin és a gázolaj...

Mindent túlél? Saab 9-3 - második generáció

Ha itthon nem is kapható, de a feltámasztott Saab egyetlen mai modellje a második generációs...

Újabb örömhír, még olcsóbb lesz a benzin és a gázolaj is

Újabb mélyrepülésbe kezdtek az üzemanyagárak, a szerdai ármérséklést pénteken újabb követi.
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (16 db)

kopasz írta: 2011 december 14., szerda 19:57:44
Der Milan írta: 2 éve

"Ha te büfészakra jártál az a te bajod, én meg igazi mérnöki diplomát úgyhogy hülyeségeket csak te tudsz mondani."



Szerintem ez az a mondat amivel elárultad, hogy milyen tanulatlan vagy, de általában minden hozzászólásodban van néhány befejezetlen "se füle se farka" mondat. Te mérnök :). Családi autó B szegmensben... rendben van, Neked van igazad, a 4 ajtós Kia Rio egy nagy családi szedán! :)


Előzmények megtekintése

Szóval Der Milan barátom te nagyon rosszul fejezted ki magadat! "Z" barátunk a "mérnők" Úr igazat mond, ugyanis a Kia Rio nemhogy csak egy nagy családi sedan, hanem egyenesen egy nagy felső középkategóriás prémiumsedan :) Ezt már mindenki tudhatja most-már, ahogyan kategóriatársai is (Renault Thalia, Fabia sedan, I-Swift sedan, Ezeröcsi Lada, Fiat Linea, és Albea)-a teljesség igénye nélkül. Most már azt is tudjuk, hogy aki költözni akar, az hívjon tehertaxit, viszont ha csak egy gáztűzhelyt vagy egy mosógépet veszel a multiban, akkor egy annak az elszállítására is a legjobb megoldás egy nagy családi sedan, de a legjobb a Kia Rio sedan. Végezetül német közmondással zárnék: "Seitdem liebe ich die Tiere, da ich die Leute wissen" !
"Z" mérnők Úr a nekem címzett válaszodban örömmel látom -és a többi megnyilvánulásodban is- hogy szereted a kicsinyítő jelzők használatát. LÉGY SZÍVES az én esetemben inkább maradjunk a kopasz-nál. Kösz. Egy kis kiigazítást azért mondanék. Az Oktavia nem 4 hanem 5 ajtós, tehát klasszikus értelemben nem sedan (ha nem hiszed el, akkor olvass utána!), és csak szeretne középkategóriás autó lenni, de nem az! A Mondeo, Passat, C5, Laguna kategóriájában egy Skoda van, azt pedig Superb-nek hívják! Az Oktavia alsó középkategóriás, a Kia Rio pedig KIS KATEGÓRIÁS tehát ahogy Der Milan mondta "B" szegmens! De mivel, te egy "mérnők ember" vagy, és nyilván mint ilyen nehezen meggyőzhető, mellékelek egy linket CSAK NEKED -mások ne is olvassák el!- a személygépkocsik kategorizálásáról:

http://hu.wikipedia.org/wiki/Kiskateg%C3%B3ri%C3%A1s_aut%C3%B3

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 december 13., kedd 12:18:46
Z írta: 2 éve

Der Milánka.

Ha te büfészakra jártál az a te bajod, én meg igazi mérnöki diplomát úgyhogy hülyeségeket csak te tudsz mondani. olyan vagy mint vmi ovodás kiforgatod az ember szavát, aztán azt hiszed olyan okos vagy!

nem LCD tv volt csak szólok, még nagy dobozos. Azon meg nem értem mit lehet vitatkozni hogy praktikusság és használhatóság szempontjából egyértelműen a szedán a jobb. 4 teljes értékű ülés + hozzá nagy csomagtér amilyen a Riónak is van. Attól meg ha ledöntjük a hátsó üléseket simán egybe befér még több minden, a nagy csomagtér mellett! Az meg nem érdekel hogy valaki 1,5 méter magas, hosszú és széles kockákat akar szállítani arra lehet utánfutót bérelni és kész.

Amúgy meg a Kia Rio igenis szép nagy családi szedán! a picantó meg egy értelmetlen rondaság amit szőke plázaribiknek gyártottak! :)

Eddig bármilyen élethelyzet adódott nem volt olyan amit a szedánommal el nem tudtam volna vinni. Az pedig 100% hogy egy csapotthátú Rióba semmit nem tudtunk volna bepakolni.


Előzmények megtekintése

"Ha te büfészakra jártál az a te bajod, én meg igazi mérnöki diplomát úgyhogy hülyeségeket csak te tudsz mondani."

Szerintem ez az a mondat amivel elárultad, hogy milyen tanulatlan vagy, de általában minden hozzászólásodban van néhány befejezetlen "se füle se farka" mondat. Te mérnök :). Családi autó B szegmensben... rendben van, Neked van igazad, a 4 ajtós Kia Rio egy nagy családi szedán! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Z írta: 2011 december 12., hétfő 19:48:38

Der Milánka.
Ha te büfészakra jártál az a te bajod, én meg igazi mérnöki diplomát úgyhogy hülyeségeket csak te tudsz mondani. olyan vagy mint vmi ovodás kiforgatod az ember szavát, aztán azt hiszed olyan okos vagy!
nem LCD tv volt csak szólok, még nagy dobozos. Azon meg nem értem mit lehet vitatkozni hogy praktikusság és használhatóság szempontjából egyértelműen a szedán a jobb. 4 teljes értékű ülés + hozzá nagy csomagtér amilyen a Riónak is van. Attól meg ha ledöntjük a hátsó üléseket simán egybe befér még több minden, a nagy csomagtér mellett! Az meg nem érdekel hogy valaki 1,5 méter magas, hosszú és széles kockákat akar szállítani arra lehet utánfutót bérelni és kész.
Amúgy meg a Kia Rio igenis szép nagy családi szedán! a picantó meg egy értelmetlen rondaság amit szőke plázaribiknek gyártottak! :)
Eddig bármilyen élethelyzet adódott nem volt olyan amit a szedánommal el nem tudtam volna vinni. Az pedig 100% hogy egy csapotthátú Rióba semmit nem tudtunk volna bepakolni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 december 12., hétfő 19:16:51
Z írta: 2 éve

Der milan-ka.

azért ennyire hozzá nem értő nő létedre még mindig írogatod a hülyeségeidet?

Amúgy megmondom hogy simán szállítottam már a szedán RIO-mba 1,8 m hosszú asztalt, a Jisk-ből, volt már nagy képernyős TV, akár a hátsó ülésen, 2db bicikli egyszerre, talicska is simán belefért meg egy normális mosógép. Akármit hazudsz is a csapotthátú sosem veszi fel a versenyt sem kinézetre sem használhatóságra egy szedánnal! a szedánba lehajthatom a hátsó ülést és a nagy csomagtartóhoz még legalább másfél köbméternyi hely adódik kész.

Vidi szövegére: Azért az hülyeség hogy minden hónapban kéne vmi nagy dolgot szállítani. egy évben van max 1-2 ilyen alkalom. arra meg vagy utánfutó vagy befér a kocsiba, ha nagy bútor akkor meg teherautót bérel az ember, kész.

Végezetül sosem lesz egy csapotthátú talicska olyan praktikus mint egy szép nagy családi szedán.


Előzmények megtekintése

"Azért az hülyeség hogy minden hónapban kéne vmi nagy dolgot szállítani."

Családja, körülménye válogatja. Nálam minden hónapra esik legalább 1 nagyobb tárgy. Sőt van olyan hogy 10 vagy 20 is.
Szó se róla 25 évvel ezelőtt az átkosban a Trabant nagy, 415 literes baromi szűk szájú csomagtartójába is keservek árán begyömöszöltem sok mindent, még nagyobbakat is bár ha igazán nagyobbat kellett szállítani, az emberi leleményesség határtalan, első ülés ki, és jöhet a helyére a nagyobb tárgy. Mennyivel más egy ötajtós vagy kombi! Valóságos kisteherautó könnyed gyors pakolási lehetőséggel egy 4 ajtóshoz viszonyítva.

"Végezetül sosem lesz egy csapotthátú talicska olyan praktikus mint egy szép nagy családi szedán."

Nem tudom milyen értelme, tartalma van számodra annak a szónak hogy praktikus, mert semmilyen 4 ajtós nem az! Van a családban nem is egy, ismerem, tudom miről beszélek.
Az hogy szép a sedan vagy sem, az meg szubjektív. Van akinek szép, van akinek meg nem az, ez egyéni ízlés kérdése, amit tiszteletben kell tartani, mint ahogyan én is tiszteletben tartom a tiedet, ami természetesen nem befolyásolja az én értékítéletemet. Ha neked a sedan tetszik ám legyen, én meg az 5 ajtóst preferálom a praktikuma, célszerűsége miatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 december 12., hétfő 19:12:14
Z írta: 2 éve

Der milan-ka.

azért ennyire hozzá nem értő nő létedre még mindig írogatod a hülyeségeidet?

Amúgy megmondom hogy simán szállítottam már a szedán RIO-mba 1,8 m hosszú asztalt, a Jisk-ből, volt már nagy képernyős TV, akár a hátsó ülésen, 2db bicikli egyszerre, talicska is simán belefért meg egy normális mosógép. Akármit hazudsz is a csapotthátú sosem veszi fel a versenyt sem kinézetre sem használhatóságra egy szedánnal! a szedánba lehajthatom a hátsó ülést és a nagy csomagtartóhoz még legalább másfél köbméternyi hely adódik kész.

Vidi szövegére: Azért az hülyeség hogy minden hónapban kéne vmi nagy dolgot szállítani. egy évben van max 1-2 ilyen alkalom. arra meg vagy utánfutó vagy befér a kocsiba, ha nagy bútor akkor meg teherautót bérel az ember, kész.

Végezetül sosem lesz egy csapotthátú talicska olyan praktikus mint egy szép nagy családi szedán.


Előzmények megtekintése

Ilyen meggyőződéssel műszaki témában vitatkozni és ennyi ökörséget leírni akkor tud az ember, ha bölcsészmérnök, vagy kutatólakatos.

Elhiszem, hogy belement az LCD tv (hosszú lapos... bemegy az ajtón ha nem túl magas), mondjuk olyan 100cm-es képátlóig be is tudod csukni az ajtót kényelmesen, apukám Fiat Dunájába is belement a 120-as LCD igaz le kellett szerelni a karfákat, és hazafele madzaggal kellett az egyik hátsóajtót befelé húzni. Ha az 5 ajtós kis Picanto otthon van ilyen gond nincs... Nem azért hogy bosszantsalak, de tudom hogy nem ismered a Dunát, az is B szegmens csak olyan 70 literrel nagyobb a csomagtartója mint a lépcsős Rionak, illetve ennek a hátsó ülésén is el lehet férni, van lábtér nem nyomorog az ember benne, mégis problémás vele nagyméretű tárgyakat szállítani 4 ajtós mivolta miatt.
A Jisk-ben nem összeszerelve vannak a termékek, hanem bútorlaponként, vagy elemenként és majd otthon tudod összeszerelni... vered a mellkasod hogy befért egy hosszú lapos doboz? Mondom még egyszer hogy megértsd! A nagy öblös dobozokban lévő árukról beszélek, tudod aminek széle hossza egy, amit nem vesz be a csomagtartó szája, konkrétan a Rionak igen szűk is a szája kb mint a Thaliának. De Te nagyon ügyes ember lehetsz ha betudsz egy ilyen kiskocsi utasterébe gyömöszölni egy nem felültöltős "normális" mosógépet dobozostól :).

Ha utazni akar az ember bizony a csapott hátú nincs olyan praktikus mert kisebb a csomagtartó így annyi bőrönd nem fér be, de ugye a 4 ajtós Riót nem sorolod a szép nagy családi szedán kategóriába?! Szerinted miért nem lehet kapni nyugaton B szegmensben szedánt?

A válaszoláshoz belépés szükséges
Z írta: 2011 december 12., hétfő 18:31:28

Der milan-ka.
azért ennyire hozzá nem értő nő létedre még mindig írogatod a hülyeségeidet?
Amúgy megmondom hogy simán szállítottam már a szedán RIO-mba 1,8 m hosszú asztalt, a Jisk-ből, volt már nagy képernyős TV, akár a hátsó ülésen, 2db bicikli egyszerre, talicska is simán belefért meg egy normális mosógép. Akármit hazudsz is a csapotthátú sosem veszi fel a versenyt sem kinézetre sem használhatóságra egy szedánnal! a szedánba lehajthatom a hátsó ülést és a nagy csomagtartóhoz még legalább másfél köbméternyi hely adódik kész.
Vidi szövegére: Azért az hülyeség hogy minden hónapban kéne vmi nagy dolgot szállítani. egy évben van max 1-2 ilyen alkalom. arra meg vagy utánfutó vagy befér a kocsiba, ha nagy bútor akkor meg teherautót bérel az ember, kész.
Végezetül sosem lesz egy csapotthátú talicska olyan praktikus mint egy szép nagy családi szedán.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 december 12., hétfő 10:06:32
Der Milan írta: 2 éve

"Amúgy meg megmondom egy mosógép nem nagy dolog a sedánnak!"



Figyelj Mester, szeretnénk Tőled tanulni, tegyél már fel egy képet a Riodról miután beletuszkoltál egy elöltöltős mosógépet :). De személy szerint nagyon örülnék egy képnek miközben a lépcsős hátú Riód menetre kész az utasterében egy betonkeverővel, esetleg egy üstházzal, a huzatot kiszakítani nem ér!!! :).



Most komolyan mindjárt megszakadok a röhögéstől :D.


Előzmények megtekintése

Z bizonyára keverőtárcsás (régi kerek) mósógépre gondolhatott. :))

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2011 december 12., hétfő 09:46:21
Der Milan írta: 2 éve

"Amúgy meg megmondom egy mosógép nem nagy dolog a sedánnak!"



Figyelj Mester, szeretnénk Tőled tanulni, tegyél már fel egy képet a Riodról miután beletuszkoltál egy elöltöltős mosógépet :). De személy szerint nagyon örülnék egy képnek miközben a lépcsős hátú Riód menetre kész az utasterében egy betonkeverővel, esetleg egy üstházzal, a huzatot kiszakítani nem ér!!! :).



Most komolyan mindjárt megszakadok a röhögéstől :D.


Előzmények megtekintése

"Figyelj Mester, szeretnénk Tőled tanulni, tegyél már fel egy képet a Riodról miután beletuszkoltál egy elöltöltős mosógépet :)"

Erről Te képet nem fogsz látni, azt elkönyvelheted! :)))
Mellesleg a név mellett látható Jazz-ben nem egyszer szállítottam elöltöltős mosógépet. Mindkét bejegyzéseddel maximálisan egyetértek.
Z - nek egyébként felsorolt érveid ellenére is megvan a saját véleménye, amit részben már közölt is: "költözködéshez ott van a kisteherautó."
Szerintem ha valaki kifizet egy nagyobb összeget egy autóért, választásnál a praktikumot is figyelembe veszi, ezt támasztja alá az általad leírt német autópark is. Egy átlagember Mo-on legalább havonta kerül olyan helyzetbe, hogy szüksége van egy nagyobb darab elszállítására. Erre kisteherautós szállítást kérve félévi üzemanyagköltséget kifizethet az illető évenként! Megéri? Egyértelműen nem! Ha külön erre a célra saját kisteherautót veszek a 4 ajtós mellé, az meg ugyanerre a saját célra legalább 8x ennyi. Utánfutó? Szintén legalább félévi plusz üzemanyagköltség évente. Ezeket a fölösleges kiadásokat mind kiküszöböli egy praktikus 5 ajtós, vagy kombi.
Itt nem arról van szó, hogy hú de csóró az illető mert így gondolkodik, hanem ami értelmetlen, fölösleges kiadás, azt a gazdag még jobban meggondolja, mint akinek kevés van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 december 12., hétfő 09:29:39
Der Milan írta: 2 éve

"Amúgy meg megmondom egy mosógép nem nagy dolog a sedánnak!"



Figyelj Mester, szeretnénk Tőled tanulni, tegyél már fel egy képet a Riodról miután beletuszkoltál egy elöltöltős mosógépet :). De személy szerint nagyon örülnék egy képnek miközben a lépcsős hátú Riód menetre kész az utasterében egy betonkeverővel, esetleg egy üstházzal, a huzatot kiszakítani nem ér!!! :).



Most komolyan mindjárt megszakadok a röhögéstől :D.


Előzmények megtekintése

Mondjuk én éppen a sedan Omegámmal vittem haza a vásárolt mosógépet,gáztűzhelyt és hűtőszekrényt,a hátsó ülésen,de az nem éppen egy átlagos méterű autó,és az Astra nem volt még meg,csak a 155-ös.De tény,hogy a ferde hátú autók variálhatóbbak,praktikusabbak,bár alapesetben kisebb a csomagtér,mint a sedan esetében.4 személy és sok csomag esetére jobb a sedan.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 december 11., vasárnap 23:38:42
Z írta: 2 éve

Hát kopaszkám nagyon is te élsz tévedésben!!! látszik hogy sosem volt még sedánod!

Amúgy meg megmondom egy mosógép nem nagy dolog a sedánnak! vittem már többször olyan dolgokat amikre nem mondaná meg az ember hogy beférne egy sedánba! viszont csapotthátúba tuti nem férne!

amúgy meg költöztetéshez ott vannak a kisteherautók! egy csapotthátú talicskába ahogy te mondod pont abba fér csak tejeszacskó! semmi több! 4 emberrel még a saját csomagjaik sem férnek el sehova! ennyi.

te álomvilágban élsz, Nyugaton azér fogy olyan sok mondeo, octavia, passat, volvo, mercedes ez mind sedán!

dehát próbáld kihasználni azt a semmi csomagteret egy normális családdal egy kis fos szar csapotthátú kocsiba!


Előzmények megtekintése

"Amúgy meg megmondom egy mosógép nem nagy dolog a sedánnak!"

Figyelj Mester, szeretnénk Tőled tanulni, tegyél már fel egy képet a Riodról miután beletuszkoltál egy elöltöltős mosógépet :). De személy szerint nagyon örülnék egy képnek miközben a lépcsős hátú Riód menetre kész az utasterében egy betonkeverővel, esetleg egy üstházzal, a huzatot kiszakítani nem ér!!! :).

Most komolyan mindjárt megszakadok a röhögéstől :D.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Friss tesztek

Nissan X-Trail dCi 130 All Mode 4x4 teszt

Lehet, hogy crossover-érett lettem? - Nissan X-Trail teszt

Vannak kedvenc autóink, de mindnél bele kell éljük magunkat a leendő vásárlóik bőrébe. Az X-Trail engem beszippantott a saját világába.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.


Renault Twingo 1.0 SCe teszt

Csók a hatvanas évekből - Renault Twingo teszt Videó

Négy üléssel, négymillióért súlyos eset az új Twingo. Jó kocsi? Farmotoros, csinos, de ezzel az árral nagyon nem a "mi autónk".

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Hirdetés

KIA tesztek

Kia pro_cee’d GT teszt

Vicsor van, vigyor nincs. Kia pro_cee’d GT teszt

Mi kell forró legyen egy ferdehátún? A Kia pro_cee’d GT-vel nem leszünk huligánok, de ma ez az egyik legmenőbben kinéző kompakt gran tourismo. Bizony, Kia és menő.


Kia Carens 1.7 CRDI HP EX teszt

Kéne egy jó kormány. Kia Carens teszt

A Kia visszahozta a csöppet tán feledésbe merült Carens családi egyterűt, s jól tette. Az autónak egy baja van, de az fájó. És hiszik vagy sem, de nem az áráról van szó.


Kia Optima 2.0 CVVT LX teszt

Hogy mondják Koreában, Ford Mondeo? Kia Optima teszt

Alapváltozatával járt nálunk a középkategóriás vásárlók új csábítója. Vajon betörhet-e a német modellek uralta szegmensbe a Kia Optima?


Kia cee’d 2012 miniteszt

Flexszel megy ellenfeleinek a Kia is - új cee’d miniteszt Videó

Legnépszerűbb modelljét dobja kukába a Kia. A 2007 óta kapható cee’d vadonatúj generációja az elsőhöz hasonló előrelépést ígér.


Kia Rio 1.2 EX Limited miniteszt

7 év garival, 3 milliótól. Vezettük az új Kia Riót

Nagyobb és igényesebb, mint elődje. Természetesen drágább is, ám mivel immár a kategória krémjével vetekszik, konkurenseihez mérten továbbra is olcsó.


Még több KIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Videó: a Ford Mustang, ami a legmagasabb felhőkarcolóban készült

A Fordé lenne a világ legmagasabban fekvő összeszerelő üzeme? Videó

5 órája – Sztori

A Ford a föld legmagasabb épületében rakta össze és állította ki a Mustangot. Videóra is vették az eseményt, a logót Bill Ford tette föl.


Janika szerint is fontos a téli gumi!

Vajon mit mond egy ralibajnok a téli abroncsokról?

7 órája – Sztori

Idén nem csak megmértük a téli gumikat, megkérdeztük ifj. Tóth János hétszeres magyar ralibajnokot is, hogy ő mennyire tartja fontosnak.


Videóra vették a Ferrari F12 Berlinetta száguldását

Vettel hajtott 300 km/h felett az autópályáján? Videó

13 órája – Sztori

350 km/h-val száguldó Ferrariban készítettek belsőkamerás videót Abu Dzabi egyik autópályáján. A pletykák szerint Sebastian Vettel volt a sofőr.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

KIA RIO 1.5 CRDi EX Cool

KIA RIO 1.5 CRDi EX Cool

Ár: 675.000 Ft

Évjárat: 2006 / 5

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

KIA RIO 1.3 RS Klíma /129.870 KM!/

KIA RIO 1.3 RS Klíma /...

Ár: 649.000 Ft

Évjárat: 2003 / 5

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

KIA RIO 1.2 CVVT EX Limited P1

KIA RIO 1.2 CVVT EX Li...

Ár: 3.444.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó