0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Egész jó az öreg (dízel) a háznál

Mazda6 CD 140 TE PLus

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még a régi, Ford dízellel teszteltük a dízelfronton időközben saját fejlesztéssel jelentősen kibővült Mazda6-kínálatot. Volt vele bajunk, de az autó sok mindent képes volt feledtetni.

A fehér Japánban a gyász színe

A fehér Japánban a gyász színe

Igazán zoom-zoomolni a Mazda 2002-ben kezdett. Persze az MX-5 generációi azért megtették a magukét és próbáltak némi életet lehelni a pusztán-csak-megbízható-de-semmi-több Mazda modellpalettába. De a roadster egymagában, legyen bármennyire is sikeres, kevésnek bizonyult. Társakra volt szüksége, mégpedig gyorsan. A japánok igen okosan felismerték: elegyíteniük kell egyetlen élvezeti cikkük génállományát a hűséges igavonókéval, és akkor az majd jó lesz. És tényleg! A hét évvel ezelőtt bemutatott 626 utód 6-os lényegében egy csapásra változtatta meg a márkáról kialakult megítélést. Formája izgalmat okozott, vezetése élményt nyújtott. Megbízhatósága és konstrukciójának átgondoltsága pedig maradt változatlan. Onnantól a Mazda lényegében képtelen volt hibázni, és egyik remek modellt dobta piacra a másik után. Lásd Mazda2, RX-8, Mazda3, a harmadik MX-5, a CX-7, vagy legutóbb a Világ Év Autójának választott Mazda2. Mindegyikbe jutott az MX-5 vérvonalából, melynek összetevői a mazdások számára legalább olyannyira féltve őrzötté váltak, mint a Coca-Cola Company-nek az eredeti recept.

Hazánkban az elődmodellnél 81 százalékos volt a dízelarány

Hazánkban az elődmodellnél 81 százalékos volt a dízelarány

Ahogy az modellváltásoknál lenni szokott, a méretnövekedést az új Mazda6 sem kerülhette el. Változatlan magasság és másfél centi pluszszélesség mellett öt centit nyúlt a tengelytáv, és 4,76 méteresre terebélyesedett a karosszéria hossza. Ez már szinte felső középkategóriás értéknek számítana, hiszen egy Lexus GS csupán hat, egy 5-ös BMW meg mindössze nyolc centivel hosszabb. Ahogy a legtöbb új kisautónál is egyre elterjedtebb a négyméteres hossz, úgy sok friss középkategóriásra is jellemző, hogy számukra már a nagyautós 4,8 métert lövik be tervezőik. Lásd új Mondeo vagy Superb, ugye. A Mazdánál azonban mindez nem jár együtt automatikusan hízással, ami fogyasztásnövelő, ezért manapság nagyon rossz ómennek számít. Jóllehet, a könnyű építésmód területén nem emelkednek Lotus-i magasságokba, de nagyszériás gyártmánytól igenis dicséretes még ez az átlagosan 30-60 kg-os súlycsökkenés is. Ettől még az öntöttvas motorblokkos kétliteres dízel változat 1455 kilót mutat mérlegeléskor. Hivatalosan. Mert például az egyik neves külföldi szaklap tesztjén a Mazda6 dízel kombiváltozata nem kevesebb, mint 159 kilogrammal múlta felül a gyárilag megadott 1470 kg-os tömeget. Ennyit is jelenthet egy gazdag felszereltség, mondjuk. De azért ejnye-bejnye...

Hiába kétliteres, nem ez lesz a legnépszerűbb dízel. A váltó áttételezése kellemesen hosszú Hiába kétliteres, nem ez lesz a legnépszerűbb dízel. A váltó áttételezése kellemesen hosszú

Hiába kétliteres, nem ez lesz a legnépszerűbb dízel. A váltó áttételezése kellemesen hosszú

Akárhogy is, fogadjuk el, az új Mazda6 könnyebb elődjénél. Inkább örvendezzünk a nagyobb karosszériamerevségnek, az átfogó biztonsági felszereltségnek (hat légzsák, aktív fejtámlák, megnövelt teljesítményű fékrendszer) és a még több kényelmi extrának (kanyarfényszórós bi-xenon, érintőképernyős navigáció). Ahogy a korhangulat megkívánja, a mazdások a súlycsökkentésen túl is rámentek a fogyasztáscsökkentésre. Nem átallották gyengébbre hangolni (143 lóerő helyett 140 és 360 Nm helyett 330 az új adatok) a lassacskán kiöregedő dízelüket az alacsonyabb átlagfogyasztás és károsanyag-kibocsátás jegyében (mínusz 0,9 liter). Ez bizony derék és marketingszempontból már-már bátor húzás, de kellett hozzá többek között 0,30-ról 0,27-re csiszolt légellenállási együttható is. Az elődből átvett, elég hosszú áttételezésű váltóval így a következő tesztadatok születtek: tempomat használatával, sík úton 90 km/h-nál 1500-as fordulat és 4 literes fogyasztás, 130-nál 2200-as fordulat és 5 liter, 160-nál pedig csak 2700 és 7 liter.

A sárvédőívek keresztapja az RX-8-as volt

A sárvédőívek keresztapja az RX-8-as volt

Persze nem egyfolytában csak bamba autópályázás jutott a Mazda6 osztályrészéül a teszt során. Vegyes használatban 8,1 literes átlagot produkált az MZR-CD 2.0HP kódjelű motor. Amely kissé kelletlen felpörgésével és meglehetősen nyers manírjaival le sem tagadhatná korát. Tudta ezt a Mazda is, nem véletlen, hogy tavaly tavasszal bemutatták, majd később forgalmazni is kezdték a már teljesen saját fejlesztésű (a tesztautó motorja még a Fordtól származó, kétliteres, vezérműszíjas TDCi dízelen alapult), 2.2 literes, láncos dízelmotorjukat a Mazda6-ban. Mivel a három változat közé (125, 163 és 185 lóerő), amelyek csupán a motorelektronika beállításaiban különböznek, kényelmesen befér tesztautónk 140 lóerős erőforrása, így az továbbra is kínálatban marad, a 125 lóerős 2.2-esével forintra megegyező árról indulva. A némileg magasabb kötelező biztosítástól eltekintve tehát nem sok minden szól a kétliteres mellett, mert hiába gyengébb valamivel a 2.2-es, de pár decivel még takarékosabb, ugyanúgy megy és főleg sokkal kulturáltabb.

Nem kell mindig kaviár, akarom mondani, digitál...

Nem kell mindig kaviár, akarom mondani, digitál...

Amúgy nemigen találunk manapság a piacon ennyiért ilyen precízen irányítható, pengeéles reakciójú, még pont megfelelő kényelmi tartalékokkal rendelkező elsőkerekes középkategóriást. Nem csoda, hiszen megkapta az RX-8-as elektromechanikus szervós, fogasléces kormányművét. A világ manapság egyetlen Wankel-motoros sportkupéja láthatóan még a formavilághoz is alaposan hozzátette a magáét.

Lehet, hogy a műanyag itt-ott kopogós, de sokkal fontosabb a kiváló ergonómia

Lehet, hogy a műanyag itt-ott kopogós, de sokkal fontosabb a kiváló ergonómia

Kritika illeti azonban a Mazda6 belterében felhasznált egyes műanyagokat. Sokak szerint finomabb, kevésbé kopogós borítás illene a műszerfal bizonyos részeire. Szerintem a manapság már túllihegett tapintási érzetnél fontosabb volna, hogy tíz év múlva is műszerfal maradjon, ne egy nyeszergő plasztikhalom. Mert ettől eltekintve a beltér és a kezelőfelületek kialakítása példás ergonómiáról tanúskodik. Jó szögben áll a kormány, pont megfelelő helyen a könyöktámaszok, pompásan beállítható az ülés és remek az üléspozíció. Élvezet innen dirigálni az izgatott vizslához hasonlóan élénk masinát, amely terhelésváltásra finoman, de igen határozottan megindítja fenekét, ezzel is segítve a még jobb kanyarvételt. A sportos futómű mellett ez a kellemesen későn beavatkozó menetstabilizálónak is köszönhető. Érezni, előbb egy önmagában is kiváló futóművet alkottak, és azt finomhangolták később biztonsági elektronikával.

Elöl csillagos ötös, hátul az oldaltartás hiánya miatt csupán négyes alá Elöl csillagos ötös, hátul az oldaltartás hiánya miatt csupán négyes alá

Elöl csillagos ötös, hátul az oldaltartás hiánya miatt csupán négyes alá

Nem nagy kunszt megjósolni, hogy az utód felülmúlja majd népszerű elődje sikereit. Elvégre még zoom-zoomosabban vezethető, még többet tud, szexisebb, praktikusabb, tágasabb, ára pedig a közvetlen konkurencia alá belőtt. Hiszen az ötajtós Mondeo a kétliteres, 143 lóerős TDCi-vel 6,99 milliótól indul, az ötajtósként már nem visszatérő Avensis limuzin a 150 lóerős 2.2-es D-4D-vel 7,4 millió, az ötajtós Opel Insignia a 130 lóerős 2.0 CDTi Ecotec-kel 6,93 millió.

Az 500 literes csomagtér két kallantyú meghúzásával 1880-ig a csomagtér felöl bővíthető

Az 500 literes csomagtér két kallantyú meghúzásával 1880-ig a csomagtér felöl bővíthető

Tehát az új Mazda6 régi dízelváltozata önsúlyban, teljesítményben, fogyasztásban és légellenállásban alul-, minden másban pedig határozottan felülmúlja elődjét. Kifejezetten sportos vezetési élményt nyújt, tudása, felkészültsége teljesen a kor színvonalán áll. Helykínálata bőséges, óriási csomagtartója könnyedén bővíthető, praktikus, ergonomikus, kinézetre dögös, összeszerelési minőségre ötös, anyaghasználatra négyes alá. Az autó annyira jó, hogy ez a már elavult, kelletlen motor feltűnően rontja le az összképet, de ugyanennyiért (alapáron 6,58 millióért) modernebb, finomabb dízelt kapunk házon belül. Ára viszont még így is tisztességes.

Ez is érdekes lehet:
 

Sokféle rendszámunk van, de lassan kellene egy új verzió

Akad egy-két újítás a rendszámoknál mostanság, hamarosan megjelennek a következő betűvel kezdődők...

9-es sorozat lehet a Mercedes-Maybach vetélytársa

Nem logikus, mégis elképzelhető, hogy valóban egy újabb, méghozzá a 9-es sorozattal bővül a BMW...

BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió...

Lexus RX 400h 2006 – használtteszt

11,5 éves az első hibrid SUV, mi pedig egy éppen tíz esztendős példányt kaparintottunk meg, hogy...

Egy kis háttér videó a több darabból összerakott 7-es BMW-ről

Minden használtautó-vásárló rémálmát mutatja meg részletesen egy orosz szerelő, vagy inkább mondhatnánk...

30 éves a Renault 21

Újabb szülinaposunk nem egyszerű lélek, egy igazi bűvész. Azt hinnéd, ismered, de sosem tudhatod...

Tényleg kettős fényszórót kap a friss Octavia?

Elég régóta piacon van ahhoz, hogy frissüljön és kövesse az elmúlt évek trendjét a Skoda Octavia...

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen...

Pénteken csak a gázolaj drágul

A szerdai drágulás után pénteken ismét áremelés következik a hazai töltőállomásoknál gázolajat...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

googyi írta: 2012 június 22., péntek 15:37:24

"Még a régi, Ford dízellel teszteltük"
Régi ugyan a cikk, de én azt olvastam, hogy ez nem ford dízel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF_2005_.282.0_MZR-CD.29
Az RF 2005 volt a közvetlen elődje ennek az RF 2007 motornak.
És az elődnél ezt írják:
"in contrast to frequently mismatched, absolutely different Ford Duratorq ZSD or PSA DW10 engines"
= ellentétben a gyakori tévhittel, teljesen különböző a ford vagy psa dízelektől

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Nem e világi - BMW X4 M40i teszt

Tökéletes ajánlat önfegyelmet gyakorlóknak - BMW X4 M40i

Sokan, sokszor írtak már a M-es BMW-k, köztük az X4 M40i frenetikus menettulajdonságairól, élvezetes vezethetőségéről, stílusos egyéniségéről. Így ezekről itt most alig esik szó.


Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Neveletlen hercegnő - Mercedes C kabrió

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?


Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda6 G165 Revolution teszt

Merni kell forgatni - Mazda6 teszt

A Mazda forradalma csöndes, de nem eredménytelen. A frissített 6-os legügyesebb változatát tesztelve nem is értem, miért nem fogy még több.


Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Önvezető drónon dolgozik az Airbus

Önvezető autó után önvezető repülő? Vagy motor?

20 órája – Sztori

A repülőgépiparban jártas Airbus szerint akár tíz éven belül sorozatgyártású lehet a néhány személy szállítására alkalmas önvezető drón. Más motorral próbálkozik.


Rendhagyó amerikai reklám bukókerettel és egy Suzukival

Hogyan élj túl egy zuhanást egy Suzukiban? Bukókerettel. Videó

2 napja – Sztori

A bukókeret hasznosságát régóta ismerik már az autóversenyzők, itt viszont egy extrém változatot tettek próbára, látványosan.


50 éves a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla

Szinte minden volt már a vevők kedvence

2 napja – Sztori

Volt már hátul hajtó kupé, összkerekes kombi és temérdek más is, ma viszont már csak egy szedán a Toyota Corolla. Túl 50 éven és 44 millió példányon.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Mini harmadszor? Indul a 36. Dakar-rali

Beleköp-e bárki Peterhansel levesébe?

3 éve – Autósvilág hírei

Peterhansel mesterrel a volánnál a Mini triplázásra készül a hatodik dél-amerikai Dakar-ralin, de sokan pályáznak a trónjára - főleg szintén Minivel.


Ultrakönnyű és elődjénél takarékosabb az Audi R18 e-tron

Új prototípussal készül Le Mans-ra az Audi Videó

3 éve – Autósvilág hírei

Eddigi leggazdaságosabb versenyautóját alkotta meg az Audi, az új fejlesztésű R18 e-tron quattróval a márka célja az újabb Le Mans-i győzelem.


Nem gyári, de Audi külsővel készült az atommeghajtású terv

Atommeghajtású Audi a jövőből

1 hónapja – Sztori

Megint orosz kézből érkezett egy Audi tanulmányautó és hasonlóan elborult, mint a legutóbbi kamionok, motor helyett atomreaktorja van.


Használtautó.hu

MAZDA 6 Sport 2.0 CDH Topline 0Ft Önerő + Beszámítás!

MAZDA 6 Sport 2.0 CDH...

Ár: 1.198.000 Ft

Évjárat: 2004 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 6 Sport 2.0 CD TE

MAZDA 6 Sport 2.0 CD TE

Ár: 690.000 Ft

Évjárat: 2003 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 6 1.8 TE SZERVIZKŐNYV ALUFELNI TEMPOM

MAZDA 6 1.8 TE SZERVIZ...

Ár: 1.599.000 Ft

Évjárat: 2005

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!