0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Egész jó az öreg (dízel) a háznál

Mazda6 CD 140 TE PLus

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még a régi, Ford dízellel teszteltük a dízelfronton időközben saját fejlesztéssel jelentősen kibővült Mazda6-kínálatot. Volt vele bajunk, de az autó sok mindent képes volt feledtetni.

A fehér Japánban a gyász színe

A fehér Japánban a gyász színe

Igazán zoom-zoomolni a Mazda 2002-ben kezdett. Persze az MX-5 generációi azért megtették a magukét és próbáltak némi életet lehelni a pusztán-csak-megbízható-de-semmi-több Mazda modellpalettába. De a roadster egymagában, legyen bármennyire is sikeres, kevésnek bizonyult. Társakra volt szüksége, mégpedig gyorsan. A japánok igen okosan felismerték: elegyíteniük kell egyetlen élvezeti cikkük génállományát a hűséges igavonókéval, és akkor az majd jó lesz. És tényleg! A hét évvel ezelőtt bemutatott 626 utód 6-os lényegében egy csapásra változtatta meg a márkáról kialakult megítélést. Formája izgalmat okozott, vezetése élményt nyújtott. Megbízhatósága és konstrukciójának átgondoltsága pedig maradt változatlan. Onnantól a Mazda lényegében képtelen volt hibázni, és egyik remek modellt dobta piacra a másik után. Lásd Mazda2, RX-8, Mazda3, a harmadik MX-5, a CX-7, vagy legutóbb a Világ Év Autójának választott Mazda2. Mindegyikbe jutott az MX-5 vérvonalából, melynek összetevői a mazdások számára legalább olyannyira féltve őrzötté váltak, mint a Coca-Cola Company-nek az eredeti recept.

Hazánkban az elődmodellnél 81 százalékos volt a dízelarány

Hazánkban az elődmodellnél 81 százalékos volt a dízelarány

Ahogy az modellváltásoknál lenni szokott, a méretnövekedést az új Mazda6 sem kerülhette el. Változatlan magasság és másfél centi pluszszélesség mellett öt centit nyúlt a tengelytáv, és 4,76 méteresre terebélyesedett a karosszéria hossza. Ez már szinte felső középkategóriás értéknek számítana, hiszen egy Lexus GS csupán hat, egy 5-ös BMW meg mindössze nyolc centivel hosszabb. Ahogy a legtöbb új kisautónál is egyre elterjedtebb a négyméteres hossz, úgy sok friss középkategóriásra is jellemző, hogy számukra már a nagyautós 4,8 métert lövik be tervezőik. Lásd új Mondeo vagy Superb, ugye. A Mazdánál azonban mindez nem jár együtt automatikusan hízással, ami fogyasztásnövelő, ezért manapság nagyon rossz ómennek számít. Jóllehet, a könnyű építésmód területén nem emelkednek Lotus-i magasságokba, de nagyszériás gyártmánytól igenis dicséretes még ez az átlagosan 30-60 kg-os súlycsökkenés is. Ettől még az öntöttvas motorblokkos kétliteres dízel változat 1455 kilót mutat mérlegeléskor. Hivatalosan. Mert például az egyik neves külföldi szaklap tesztjén a Mazda6 dízel kombiváltozata nem kevesebb, mint 159 kilogrammal múlta felül a gyárilag megadott 1470 kg-os tömeget. Ennyit is jelenthet egy gazdag felszereltség, mondjuk. De azért ejnye-bejnye...

Hiába kétliteres, nem ez lesz a legnépszerűbb dízel. A váltó áttételezése kellemesen hosszú Hiába kétliteres, nem ez lesz a legnépszerűbb dízel. A váltó áttételezése kellemesen hosszú

Hiába kétliteres, nem ez lesz a legnépszerűbb dízel. A váltó áttételezése kellemesen hosszú

Akárhogy is, fogadjuk el, az új Mazda6 könnyebb elődjénél. Inkább örvendezzünk a nagyobb karosszériamerevségnek, az átfogó biztonsági felszereltségnek (hat légzsák, aktív fejtámlák, megnövelt teljesítményű fékrendszer) és a még több kényelmi extrának (kanyarfényszórós bi-xenon, érintőképernyős navigáció). Ahogy a korhangulat megkívánja, a mazdások a súlycsökkentésen túl is rámentek a fogyasztáscsökkentésre. Nem átallották gyengébbre hangolni (143 lóerő helyett 140 és 360 Nm helyett 330 az új adatok) a lassacskán kiöregedő dízelüket az alacsonyabb átlagfogyasztás és károsanyag-kibocsátás jegyében (mínusz 0,9 liter). Ez bizony derék és marketingszempontból már-már bátor húzás, de kellett hozzá többek között 0,30-ról 0,27-re csiszolt légellenállási együttható is. Az elődből átvett, elég hosszú áttételezésű váltóval így a következő tesztadatok születtek: tempomat használatával, sík úton 90 km/h-nál 1500-as fordulat és 4 literes fogyasztás, 130-nál 2200-as fordulat és 5 liter, 160-nál pedig csak 2700 és 7 liter.

A sárvédőívek keresztapja az RX-8-as volt

A sárvédőívek keresztapja az RX-8-as volt

Persze nem egyfolytában csak bamba autópályázás jutott a Mazda6 osztályrészéül a teszt során. Vegyes használatban 8,1 literes átlagot produkált az MZR-CD 2.0HP kódjelű motor. Amely kissé kelletlen felpörgésével és meglehetősen nyers manírjaival le sem tagadhatná korát. Tudta ezt a Mazda is, nem véletlen, hogy tavaly tavasszal bemutatták, majd később forgalmazni is kezdték a már teljesen saját fejlesztésű (a tesztautó motorja még a Fordtól származó, kétliteres, vezérműszíjas TDCi dízelen alapult), 2.2 literes, láncos dízelmotorjukat a Mazda6-ban. Mivel a három változat közé (125, 163 és 185 lóerő), amelyek csupán a motorelektronika beállításaiban különböznek, kényelmesen befér tesztautónk 140 lóerős erőforrása, így az továbbra is kínálatban marad, a 125 lóerős 2.2-esével forintra megegyező árról indulva. A némileg magasabb kötelező biztosítástól eltekintve tehát nem sok minden szól a kétliteres mellett, mert hiába gyengébb valamivel a 2.2-es, de pár decivel még takarékosabb, ugyanúgy megy és főleg sokkal kulturáltabb.

Nem kell mindig kaviár, akarom mondani, digitál...

Nem kell mindig kaviár, akarom mondani, digitál...

Amúgy nemigen találunk manapság a piacon ennyiért ilyen precízen irányítható, pengeéles reakciójú, még pont megfelelő kényelmi tartalékokkal rendelkező elsőkerekes középkategóriást. Nem csoda, hiszen megkapta az RX-8-as elektromechanikus szervós, fogasléces kormányművét. A világ manapság egyetlen Wankel-motoros sportkupéja láthatóan még a formavilághoz is alaposan hozzátette a magáét.

Lehet, hogy a műanyag itt-ott kopogós, de sokkal fontosabb a kiváló ergonómia

Lehet, hogy a műanyag itt-ott kopogós, de sokkal fontosabb a kiváló ergonómia

Kritika illeti azonban a Mazda6 belterében felhasznált egyes műanyagokat. Sokak szerint finomabb, kevésbé kopogós borítás illene a műszerfal bizonyos részeire. Szerintem a manapság már túllihegett tapintási érzetnél fontosabb volna, hogy tíz év múlva is műszerfal maradjon, ne egy nyeszergő plasztikhalom. Mert ettől eltekintve a beltér és a kezelőfelületek kialakítása példás ergonómiáról tanúskodik. Jó szögben áll a kormány, pont megfelelő helyen a könyöktámaszok, pompásan beállítható az ülés és remek az üléspozíció. Élvezet innen dirigálni az izgatott vizslához hasonlóan élénk masinát, amely terhelésváltásra finoman, de igen határozottan megindítja fenekét, ezzel is segítve a még jobb kanyarvételt. A sportos futómű mellett ez a kellemesen későn beavatkozó menetstabilizálónak is köszönhető. Érezni, előbb egy önmagában is kiváló futóművet alkottak, és azt finomhangolták később biztonsági elektronikával.

Elöl csillagos ötös, hátul az oldaltartás hiánya miatt csupán négyes alá Elöl csillagos ötös, hátul az oldaltartás hiánya miatt csupán négyes alá

Elöl csillagos ötös, hátul az oldaltartás hiánya miatt csupán négyes alá

Nem nagy kunszt megjósolni, hogy az utód felülmúlja majd népszerű elődje sikereit. Elvégre még zoom-zoomosabban vezethető, még többet tud, szexisebb, praktikusabb, tágasabb, ára pedig a közvetlen konkurencia alá belőtt. Hiszen az ötajtós Mondeo a kétliteres, 143 lóerős TDCi-vel 6,99 milliótól indul, az ötajtósként már nem visszatérő Avensis limuzin a 150 lóerős 2.2-es D-4D-vel 7,4 millió, az ötajtós Opel Insignia a 130 lóerős 2.0 CDTi Ecotec-kel 6,93 millió.

Az 500 literes csomagtér két kallantyú meghúzásával 1880-ig a csomagtér felöl bővíthető

Az 500 literes csomagtér két kallantyú meghúzásával 1880-ig a csomagtér felöl bővíthető

Tehát az új Mazda6 régi dízelváltozata önsúlyban, teljesítményben, fogyasztásban és légellenállásban alul-, minden másban pedig határozottan felülmúlja elődjét. Kifejezetten sportos vezetési élményt nyújt, tudása, felkészültsége teljesen a kor színvonalán áll. Helykínálata bőséges, óriási csomagtartója könnyedén bővíthető, praktikus, ergonomikus, kinézetre dögös, összeszerelési minőségre ötös, anyaghasználatra négyes alá. Az autó annyira jó, hogy ez a már elavult, kelletlen motor feltűnően rontja le az összképet, de ugyanennyiért (alapáron 6,58 millióért) modernebb, finomabb dízelt kapunk házon belül. Ára viszont még így is tisztességes.

Ez is érdekes lehet:
 

Csütörtöktől mérnek az új közlekedésellenőrző kamerák

A rendőrség bejelentette: csütörtöktől már éles üzemben szolgálnak a VÉDA Közúti Intelligens...

Így néz ki egy gyári olajjal 133 ezer km-t futott motor

Durva képek kerültek fel a netre egy Audi TT szétszedett motorjáról, amely több mint 133 ezer...

Mélyelemzés: a Suzuki Vitara felszereltsége

Végre megvan az új Suzuki Vitara teljes felszereltséglistája, még annál is versenyképesebbek...

Teherautó, kisbusz, futárkocsi? Emissziómentesen, minimális karbantartási igénnyel: Birdie Car

Tudjuk, hogy jók a villanyautók, de egyelőre elérhetetlennek tartjuk őket. Pedig már nem feltétlenül...

Középmotoros, 660 köbcentis Honda roadster érkezik

A korábbi években bemutatott koncepcióautó mostanra vált szériaéretté. Japánban már idén piacra...

Illeték kisokos: mit kell fizetni jármű vásárlása, öröklése után?

Autóvásárláskor a kapcsolódó költségekkel sem árt tisztában lenni, első lépésben az átírási költségek...

Ilyen, amikor feldobja a talpát egy 959-es Porsche

Gyorshajtás és vizes út kombinációja okozta a végzetét annak a Porsche 959-nek, melyet Genf közelében...

Opel Astra GTC 1.7 CDTI, 2005 - használtteszt

Évi 25 ezer kilométer szerény futásnak tűnik, ám egy tízéves autó órájában mégis sokaknak visszataszító...

Ezeket az újdonságokat nyújtja a Tesla új szoftverfrissítése

A Tesla vezérigazgatója a hét elején jelentette be, hogy egy új szoftverrel növelik meg az autóik...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

googyi írta: 2012 június 22., péntek 15:37:24

"Még a régi, Ford dízellel teszteltük"
Régi ugyan a cikk, de én azt olvastam, hogy ez nem ford dízel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Diesel_engine#RF_2005_.282.0_MZR-CD.29
Az RF 2005 volt a közvetlen elődje ennek az RF 2007 motornak.
És az elődnél ezt írják:
"in contrast to frequently mismatched, absolutely different Ford Duratorq ZSD or PSA DW10 engines"
= ellentétben a gyakori tévhittel, teljesen különböző a ford vagy psa dízelektől

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Opel Vivaro Tour 1.6 BiTurbo CDTI teszt

Nagy arc, kicsi motor - jó kombináció? Opel Vivaro Tour teszt

Ezúttal személyszállító, Tour kivitelével és biturbó csúcsdízelével járt nálunk az új Opel Vivaro. Sok-sok szerepben remekül szolgálhat.


Kia Soul EV teszt

Csomagpolitikában erős - teszten a Kia Soul EV

Semmiben sem nagyon erős, van amiben nem is erős a Kia Soul EV, az emissziómentes és vagány kisautó összességében mégis egy jó ajánlat.


Volkswagen e-Golf teszt

Közepes, fehér, hittérítő - a Volkswagen e-Golf

Az e-Golf jó villanyautónak, de még jobb demonstrációs eszköznek. Ha a villanyautózás ősellenzőit kéne letaglóznom, akkor őt mutogatnám.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Mazda3 1.6 CD TX Plus teszt

Mazda és dízel – egy jó kombináció

A Mazda3-kínálat egyetlen dízelje az 1.6 CD, amely az árlista közepén helyezkedik el. A TX Plus csúcsmodellt próbáltuk.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Megdőlt a negyedmérföldes gyorsulás világrekordja 

Új világrekord született 1/4 mérföldön Videó

5 órája – Sztori

A TX2k15 nevű gyorsulási versenyen sikerült beállítani az új világrekordot egy Nissan GT-R-rel. A számadatok egészen megdöbbentőek.


Nem újította meg a BBC Jeremy Clarkson szerződését

Már biztos: megválik a Top Gear műsorvezetőjétől a BBC

Tegnap – Sztori

Legnézettebb műsorától, a Top Geartől válik meg a BBC azzal, hogy nem hosszabbítja Jeremy Clarkson szerződését.


Harmadik üteméhez ért a Hankook magyarországi beruházása és termelése

Ingyen ebéd Rácalmáson - ettől erősödik a Hankook?

Tegnap – Sztori

Újabb fázisához ért a Hankook mind jelentősebb hazai gumigyártása. Benéztünk a gyárba, ahol az abroncsokat "sütik".


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MAZDA 6 MPS 2.3 DISI Turbo AWD Magyar! Szervizkönyves!

MAZDA 6 MPS 2.3 DISI T...

Ár: 2.690.000 Ft

Évjárat: 2006 / 3

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Benzin

MAZDA 6 Sport 2.5i GTA Navigáció!107.000 km!

MAZDA 6 Sport 2.5i GTA...

Ár: 4.099.999 Ft

Évjárat: 2009 / 7

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MAZDA 6 Sport 2.0 CD CE 135Ekm!Magyar.vez.szervízkönyv

MAZDA 6 Sport 2.0 CD C...

Ár: 2.990.000 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó