0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Közel a tökéleteshez – teszten a csúcs Mazda6 Sportkombi

Mazda6 Sportkombi CD 180 GTA teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Paramétereivel mindenképp kategóriája élmezőnyébe tartozik a Mazda6. Ára viszont megáll a lélektani 10 milliós határ alatt. Tényleg jó vétel?

Teszt
Műszaki adatok

Leginkább a ködfényszórók körüli krómcsíkokról ismerhető fel a friss Mazda6, de újak a főfényszórók és a hátsó lámpák, valamint a felnik is. A futómű kényelmesebb lett

Leginkább a ködfényszórók körüli krómcsíkokról ismerhető fel a friss Mazda6, de újak a főfényszórók és a hátsó lámpák, valamint a felnik is. A futómű kényelmesebb lett

Frissítése után is járt már nálunk a Mazda6. A legerősebb benzines után ezúttal a legizmosabb dízelt, ráadásul a legtágasabb és legjobban variálható, kombi karosszériával kaptuk meg. Ehhez a motorhoz eleve csakis a legizmosabb, GTA felszerelés társulhat, így a tesztautóban igazán pazar dolgunk volt, néhány hibára azonban fény derült.

Sorozaton belül a kombié a legjelentősebb, ám még így is rekord alacsony, Cd=0,28 alaktényező

Sorozaton belül a kombié a legjelentősebb, ám még így is rekord alacsony, Cd=0,28 alaktényező

A Sportkombi 4,8 m-es hosszával jelentősen rövidebb legfőbb konkurenseinél, az Opel Insignia Sports Tourer 12,3, a Ford Mondeo Kombija 16,5 cm-rel nyújtózik túl rajta. Belterén azonban mindez nem igazán érezhető. Az 519 literes csomagtér ugyan mintegy 30 literrel szerényebb, mint konkurenseié, de ez a hétköznapi használatban nem sokat számít, a bővíthetőség azonban kétség kívül itt a legjobb. Nem kell más ajtót kinyitni, mint a csomagtérét, majd egyetlen kar meghúzására fekszenek a padló síkjába a háttámlák. Csomagterének pofonegyszerű bővíthetősége mellett 1751 literes maximális méretével is pluszpontokat szerez legfőbb konkurenseivel szemben a hatos. Fejfájást okozhat azonban az amúgy praktikus fedőroló kiemelése. Ez persze aligha fogja zavarni a Mazda6 tulajokat, ők bizonyára könnyen betanulják fortélyait, ám a raktérfedő nagy helyigénye sokszor zavaró lehet.

Elöl-hátul jó a helykínálat, az ülések formázása azonban lehetne jobb, hosszú utazáskor tartásuk gyengének tűnik. Hátul a középső hely a szélsőknél jelentősen szerényebb, felnőtteknek nem élmény ott utazni Elöl-hátul jó a helykínálat, az ülések formázása azonban lehetne jobb, hosszú utazáskor tartásuk gyengének tűnik. Hátul a középső hely a szélsőknél jelentősen szerényebb, felnőtteknek nem élmény ott utazni

Elöl-hátul jó a helykínálat, az ülések formázása azonban lehetne jobb, hosszú utazáskor tartásuk gyengének tűnik. Hátul a középső hely a szélsőknél jelentősen szerényebb, felnőtteknek nem élmény ott utazni

Látványra, tapintásra és összerakottságra egyaránt tisztességes munka a rossz úton sem nyiszorgó műszerfal. Néhány apró hiba azonban akad, az óra és a fedélzeti számítógép egyszerre nem olvasható, a napi kilométer-számláló − japán szokás szerint − csakis a műszerek melletti pöcökkel nullázható

Látványra, tapintásra és összerakottságra egyaránt tisztességes munka a rossz úton sem nyiszorgó műszerfal. Néhány apró hiba azonban akad, az óra és a fedélzeti számítógép egyszerre nem olvasható, a napi kilométer-számláló − japán szokás szerint − csakis a műszerek melletti pöcökkel nullázható

Csomagok helyett azonban legtöbbször utasok kerülnek a hátsó ülésre. Nos, ők sem fognak panaszkodni. Óriási a lábtér, az ülés három gyerekülésnek is kellően széles, de felnőtteknek formázása és a vaskos középső padlómerevítő miatt inkább csak két személyig kényelmes. Nekik azonban nagyon is. Megkockáztatom, hogy hátul jobb utazni a hatosban, mint elöl. Az első ülések túlzottan a padlóra kerültek, ez főként az utas oldalán zavaró, hiszen a szék ott nem liftezhető. Noha ránézésre nagyon megnyerőek a GTA félig bőr, szövet felületet csak középső felületükön hozó ülései, az első székek hosszú távú utazásokkor nem bizonyulnak kellő tartásúnak. Utóbbi inkább csak fintorgás, ám bosszantó apróságok sajnos bőven vannak még az amúgy nagyon tisztességesen összerakott középkategóriásban. A műszerfal hosszú dackorszak után már végre puha plasztik, ám az ajtók könyöklő felülete továbbra is kopogósan kemény. Felfoghatatlan, hogy nincs külön központi zár kapcsoló és a kilincsek sem vezérlik a reteszelést. Bosszantó, hogy a rádió kijelzőjének szélén váltogatni kell az óra és a fedélzeti számítógép feliratát, de az egész rendszer legalább a kormányról vezérelhető. Amennyire áttekinthetetlen a rádió, annyira hibátlan a fűtés-vezérlés. Hőfok-választó két zónára, középen ventilátor-kapcsoló, légirány, belső keringtetés, légkondi ki-be, első ablakra fújás, hátsó ablakfűtés. Az ülésfűtés kapcsolója viszont utólagos barkácsnak tűnik a Mazda3 5 fázisú tekerentyűjéhez mérten. Érthetetlen, hogy utóbbi miért nem került át ide is a tavalyi frissítéssel.

Alapesetben is tisztességes, egyszerűen bővíthető, és a hátsó ülések előrebillentésével rekorder méretű a csomagtér Alapesetben is tisztességes, egyszerűen bővíthető, és a hátsó ülések előrebillentésével rekorder méretű a csomagtér Alapesetben is tisztességes, egyszerűen bővíthető, és a hátsó ülések előrebillentésével rekorder méretű a csomagtér

Alapesetben is tisztességes, egyszerűen bővíthető, és a hátsó ülések előrebillentésével rekorder méretű a csomagtér

Használat közben helytakarékos, praktikus, de nehezen kiszerelhető és kiemelve nagy helyigényű a raktérroló

Használat közben helytakarékos, praktikus, de nehezen kiszerelhető és kiemelve nagy helyigényű a raktérroló

Sokat fejlődött azonban a futómű. A kettős keresztlengőkaros első és multilink hátsó rendszer eleve a kategória krémjét jelentő alap. Most hangolásával is remekel. A nagyon közvetlen és villámgyorsan reagáló kormányműhöz passzolóan megmaradt a feszes karakter, az út minden egyenetlensége érezhető, de csak picit és a nagyobb úthibák, valamint a gonosz fekvőrendőrök is alig. És ehhez a kényelmes úthiba-elnyeléshez sportos, sziklaszilárd útfekvés társul. Gyors kanyarokban is magabiztosan, minimális dőléssel fordul a hatos, élmény vele kanyarogni. A 180 lóerős dízel hosszúra áttételezett 6 fokozatú váltójával egyértelműen autópályára termett. Hihetetlen, de a 130 km/órás tempó nem egész 2200/perc fordulattal futható. Séta ez ennek a gépnek, a zajok 150-160 km/órás tempóig konstansnak tekinthetők. A gyorsítás sehol sem kunszt, autópályán nemigen kell gangolgatni, a hosszú váltó miatt azonban az országúti előzésekhez igenis vissza kell váltani. Városban még többet kell kapcsolgatni, a 2,2 literes gép ugyanis az 1800-3000/perc közötti tartományban ömlő 400 Newtonméteres nyomatékával borzalmasan nagyot tol. A józan stílusban autózók nyugodtan közlekedhetnek az 1300-1800/perc közötti mezőben, ugyanis ez a motor ott kellemes, lejjebb még erőtlen, feljebb túlzottan erős és még egy hibája van: alapjárata érezhetően darálós. Aki zömében nem extrém dinamikusan, extrém nagy tempóban autózik, az vélhetően jobban jár valamely gyengébb verzióval (163 és 129 lóerős is elérhető). Én biztosan többre értékelném a kellemesebb karakterisztikát, mint az itt elérhető 8,7 másodperces 100 km/órára gyorsulást és a 216 km/órás végsebességet. A gyári fogyasztási érték amúgy is csak józan vezetéssel közelíthető. Úgy valóban nem kunszt 6 liter alatt járni a 180 lóerős dízellel, ám aki kihasználja képességeit, az 30-40 százalékkal komolyabb étvággyal számolhat.

Sportosan csövekből néznek ki a műszerek. A rádió kijelzőjének grafikája meglehetősen puritán, zavaró, hogy az óra és a fedélzeti számítógép csak felváltva olvasható Sportosan csövekből néznek ki a műszerek. A rádió kijelzőjének grafikája meglehetősen puritán, zavaró, hogy az óra és a fedélzeti számítógép csak felváltva olvasható

Sportosan csövekből néznek ki a műszerek. A rádió kijelzőjének grafikája meglehetősen puritán, zavaró, hogy az óra és a fedélzeti számítógép csak felváltva olvasható

Rizikós vállalkozás a pótkerék helyére épített mélynyomó. A hifi nem szól olyan jól, mint amekkora kellemetlenséget egy kátyús defekt jelenthet

Rizikós vállalkozás a pótkerék helyére épített mélynyomó. A hifi nem szól olyan jól, mint amekkora kellemetlenséget egy kátyús defekt jelenthet

A majdnem tökéletes Mazda6 árával törli a majdnem szót. A 180 lóerős dízelhez csakis a legizmosabb GTA ellátmány (sok egyéb mellett 6 légzsákkal, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel, holttérfigyelő- és parkoló-radarral, xenon fényszórókkal, eső-, lámpa- és guminyomás-szenzorral, BOSE hifivel és 18 colos alufelnikkel) társulhat, ám tartósan akciós ára így sem elszállt, 9 millió forint alatti, konkrétan 8 859 900 forint. Ez a teljesítményben, ellátmányban hasonló kvalitású, kombi vetélytársakénál kivétel nélkül kedvezőbb.

Méretek

Hosszúság: 4785 mm
Szélesség: 1795 mm
Magasság: 1490 mm
Saját tömeg: 1500 kg
Össztömeg: 2145 kg
Tengelytáv: 2725 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 519 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 2183 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték: 400 Nm 1800-3000 1/min-nél
Teljesítmény: 132 kW (180 LE) 3500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 216 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,7 s
CO2-kibocsátás: 143 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,4 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Nem csak veséket veszített, idegen emblémákat és orrokat is kapott a BMW i8

Szerinted melyik márka frontrészével mutatna legjobban a BMW i8? Megnézhetjük Aston Martinként...

Peugeot-t venne használtan? Vizsgáltassa át, hogy ne érje meglepetés!

Peugeot esetén is igaz, ami minden márkánál: többen vesznek használtat, mint újat. Nem mindegy...

ADAC téligumi-teszt 2014

Kétféle méretben, összesen 28 téli és 4 négyévszakos abroncsot hasonlított össze az ADAC. Közülük...

Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal...

Látványterven az Alfa Romeo Giulia

Még mindig nem tudni, milyen lesz az Alfa Romeo 159-es utódja. A gyártó tervei homályosak, az...

Vártuk, és megkaptuk: szerdától még olcsóbbak az üzemanyagok

Miként az várható volt, szerdán ismét csökken a benzin és a gázolaj ára is. Előbbié jobban, de...

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben...

Kedvenc videoklipjeim, amikben az autó is főszereplő

A zene önmagában is jó, némelyik klipről viszont az az érzésem, direkt autórajongóknak készültek...

Olvasói autó: Fiat 500S

Több mint hét éve fut az új Fiat 500. Olyan tulajjal találkoztunk, aki már a másodiknál tart.
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Török Tamás írta: 2011 január 29., szombat 10:26:25

Szép autó,és biztosan jó is.De nekem a GTA jelzés alapján az Alfa Romeo jut eszembe,gondolom,nem véletlenül.Ott a Gta igazán izgalmas autót takar.Érdekes,hogy az olaszok miért nem hisztiznek,hogy a Gta az ő védjegyük.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Kia Soul 1.6 CRDI teszt

Már csak egy madzag kéne. Kia Soul teszt

Sokkal autóbb lett elődjénél az új Kia Soul. Van mondjuk rossz hír is, azaz inkább bosszantó, de végül győz a jó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Mazda3 1.6 CD TX Plus teszt

Mazda és dízel – egy jó kombináció

A Mazda3-kínálat egyetlen dízelje az 1.6 CD, amely az árlista közepén helyezkedik el. A TX Plus csúcsmodellt próbáltuk.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Veterán ritkaság: Opel Ascona Voll kabrió 1983-ból

Az ismeretlen vászontetős - Opel Ascona kabrió

5 órája – Sztori

Mitől lesz egy kocka-Ascona érdekes veterán? Hogy a kétajtósra épített és gyárinak elismert, de kisszériás kabrió. Ugye, hogy különleges?


Virtuáltuning visszafelé: sportkocsik fapadosan

Kéne a Dacia-kerekű AMG Merci?

18 órája – Sztori

X-Tomi új területen mutatta meg magát. Szupersportkocsik fapados változatát készítette el. Lamborghini, McLaren és Ferrari lemezfelniken.


Jack Nicholson 1972-es Mercedes-Benz 600-asa ma múzeumi ritkaság

Ilyen a Mercedes, ami igazából Rolls-Royce

Tegnap – Sztori

A korszak legjobb luxusautója, a Mercedes 600-as híres és hírhedt tulajokat vonzott. Ez a csodásan megőrzött példány Jack Nicholsoné volt.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MAZDA 6 2.0 CDH GT

MAZDA 6 2.0 CDH GT

Ár: 1.550.000 Ft

Évjárat: 2004 / 2

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 6 Sport 2.0 CD TE LEINFORMÁLHATÓ!TÖRÉSMENTES!

MAZDA 6 Sport 2.0 CD T...

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

MAZDA 6 Sport 2.0 CDH TE

MAZDA 6 Sport 2.0 CDH TE

Ár: 1.550.000 Ft

Évjárat: 2005 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó