0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ilyen könnyű lenne? - Mazda CX-5 teszt

Mazda CX-5 2.0 AWD Revolution teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Napfénytetőt leszámítva minden finomsággal megtömött CX-5-öt kaptunk első tesztünkre, kétliteres benzinmotorral, összkerék-hajtással, totális Skyactiv-kezeléssel.

Teszt
Műszaki adatok

A Mazdák között ő az agresszív kismalac

A Mazdák között ő az agresszív kismalac

Skyactiv, 4WD

Skyactiv, 4WD

Univerzális jószág a Mazda CX-5: leváltja a nála nagyobb, nehezebb, földhöz ragadtabb CX-7-et, minden porcikáján át meghozza a Skyactiv autót, s közben egy kompakt crossover, amit olyan vezetni, mint egy személyautót. Közben alig valamivel több mint 8 literes benzinmotoros fogyasztást produkál négykerék-hajtással úgy, hogy közben nem nehezebb másfél tonnánál. Jó mi? Nem rossz, az biztos. 9,1 millió forintért persze nem is olcsó, de ezek csak a sarokszámok, nézzük inkább a teljes képet. 4,5 méter, 5 ajtó, 1480 kg, 160 lóerő, 208 Nm, 197 km/h, 6 fokozat, 500/1600 liter és még sok más.

Nagyobb arca lett, mint a többi Mazdának. Jól áll neki? Ízlés kérdése Nagyobb arca lett, mint a többi Mazdának. Jól áll neki? Ízlés kérdése Nagyobb arca lett, mint a többi Mazdának. Jól áll neki? Ízlés kérdése

Nagyobb arca lett, mint a többi Mazdának. Jól áll neki? Ízlés kérdése

Az előző bekezdésben szerepelt egy sokaknak talán értelmetlennek tűnő szó, a Skyactiv. Ez a Mazda újdonsült − átfogóan először a CX-5-ön alkalmazott, korábban az új 3-ason már részben bevetett − autóépítési technológiája, melynek lényege, és amit a másodikról a harmadik generációs MX-5-re lépve már korábban is kipróbáltak, hogy az autó tömegcsökkentését a teljes gyártási folyamaton keresztül következetesen végigviszik. Így készül a karosszéria és a padlólemez (utóbbi majd a Takeri tanulmánnyal bevezetett következő 6-os alapjait is adja) különleges eljárással nyert nagyszilárdságú acélból: az erősebb anyagból könnyebb elemeket lehet építeni, ezáltal mindenből elegendő kisebb is, így eshet meg, hogy a sima kétliteres szívómotor nem tűnik túl erőtlennek a viszonylag nagy autóban.

Kemény, de kényelmes, viszont az átfogó sötétség elég komor hangulatot szül Kemény, de kényelmes, viszont az átfogó sötétség elég komor hangulatot szül

Kemény, de kényelmes, viszont az átfogó sötétség elég komor hangulatot szül

Kompakt crossovernek hívjuk, de a crossover light jobban illene rá: mindene nagyon finom, puha, kezes, és egyáltalán nem igényel erőfeszítést. A tömege meg ezzel a konfigurációval tényleg vicc. Ami nehéz van benne, azt is jó mélyre pakolhatták, mert a kanyarokban teljesen személyautóként, ráadásul elég dinamikus futóművel alátámasztottként viselkedik: oldaldőlése észlelhetetlen, az automatikus négykerék-hajtás pedig megfelelő arányban osztja a nyomatékot, komfortos, magabiztos érzéssel lehet irányítani az autót. Még a Revolution felszereltséghez járó 19 colos kerekek sem tudták megnehezíteni dolgát, vezethetőség szempontjából nem lehet belekötni a CX-5-be.

Mély, polccal tagolható középső tároló, pirossal varrt sötétszürke bőr

Mély, polccal tagolható középső tároló, pirossal varrt sötétszürke bőr

A motorjába kicsit. Jó kis konstrukció ez a benzinesként kiemelkedően magas kompressziójú − 14:1 − kétliteres benzinmotor, csendes, keveset fogyaszt, de nincs benne sok tartalék, előzésekhez húzogathatjuk visszafele az egyébként kellemes kapcsolási érzetet biztosító hatfokozatú manuális váltó bőrrel bevont karját. A 8,1 l/100 km-es tesztfogyasztás előtt le a kalappal, alacsony fordulaton hangja sincs, viszont autópályán már jobban pörög, s kategóriájában jó légellenállási mutatója, Cd 0,33 ellenére is megjönnek az ilyen-olyan súrlódások hangjai, a gumié az aszfalton, a tükröké a levegőben.

Hátul kombinált pohártartós könyöklő, vagy sílécnyílás

Hátul kombinált pohártartós könyöklő, vagy sílécnyílás

Mindezzel együtt a CX-5 hajtása igen élvezetes, kellemes, és belső terét is hasznosan osztották fel a Karakurit egyre tovább és tovább fejlesztő mérnökök. Manapság például már nemcsak, hogy a csomagtartó oldalába helyezett karokkal lehet lebillenteni a hátsó támlákat, hanem a két szélső és a középső részt külön-külön lehet síkba fektetni − nem csak a támla széléről, hanem egy-egy kar meghúzásával a csomagtér felől is. Utóbbinak padlója is többszintes, forgatható szőnyeggel, kalaptartója pedig abból az intelligens fajtából származik, amit a hátsó ablakhoz rögzítettek, így azzal együtt nyílik. Egyfelől praktikus, másfelől a rápakolt sapkák, magazinok, bólogató kutyák nyitáskor leesnek róla, azaz tárolóként nem az igazi.

Egy képernyő sok funkcióval: precíz a Tom-Tom navigáció, jól szól a Bose hifi, a tolatókamera hasznos lehet Egy képernyő sok funkcióval: precíz a Tom-Tom navigáció, jól szól a Bose hifi, a tolatókamera hasznos lehet Egy képernyő sok funkcióval: precíz a Tom-Tom navigáció, jól szól a Bose hifi, a tolatókamera hasznos lehet

Egy képernyő sok funkcióval: precíz a Tom-Tom navigáció, jól szól a Bose hifi, a tolatókamera hasznos lehet

A belső tér kihasználása az ülések szintjén is profi. Kevés helyet foglalnak a székek, de kemény kialakításukkal hosszú távon is kényelmesek. Érdekes ellentét mutatkozik burkolatok és kezelőszervek között: modern kapcsolókat pakoltak gyászos fekete műanyagok közé, a bőrrel bevont kormánykerék, kézifék- és váltókar körül is kicsit sötét a hangulat.

Célszerű, de kicsit unalmas belvilág

Célszerű, de kicsit unalmas belvilág

De ez csak a drága crossoverrekkel szembeni csipkelődés, az a kevés, amibe bele lehet kapaszkodni, ugyanis az olcsónak sem mondható, nem is lehetne az. Mert egyébként nagyon sokat ad. A motorhoz például, a dízelekhez is, alapáras a takarékoskodó stop-start rendszer. A mienk viszont ezen felül sötétedéskor messzire hatoló bi-xenon világítást kapcsolt, zónákban szabályozta a hőmérsékletet, a parkolásokat nemcsak sípolással, hanem kamerás, segédvonalas mozival is segített.

Intuitív kezelőfelületek Intuitív kezelőfelületek Intuitív kezelőfelületek

Intuitív kezelőfelületek

Kormányról vezérelhető tempomat és sebességhatároló könnyítette az országúti és autópályás meneteket, a szélső sávokban érkező fenyegetésre a tükörbe épített RVM figyelmeztetett − időnként túl érzékenyen. Navigációja viszont könnyen programozható, pontos útvonalakat ad, nem veszti el a fonalat, mint akár egy-egy drágább, nagyobb vetélytársa.

Amit a kormányról nem, azt mögüle biztosan elérjük Amit a kormányról nem, azt mögüle biztosan elérjük Amit a kormányról nem, azt mögüle biztosan elérjük

Amit a kormányról nem, azt mögüle biztosan elérjük

Biztonsági felszereltségét öt csillaggal díjazta idén a EuroNCAP, így ezen a fronton a könnyű, de nagyszilárdságú acélok bizonyították létjogosultságukat. Az aktív baleset-elkerülő berendezések közül érdemes megemlíteni még a sávelhagyásra figyelmeztető elektronikát és a Smart City Brake Support névre hallgató, 30 km/h-ig az autót lefékező koccanás-elkerülő rendszert.

Karakuri, a belső fogantyú a középső támlát dönti, 1600 literes, sík padlójú, felnőtt kerékpárt könnyedén elnyelő lehet a raktér. A rögzített kalaptartó árnyékolóként is funkcionál Karakuri, a belső fogantyú a középső támlát dönti, 1600 literes, sík padlójú, felnőtt kerékpárt könnyedén elnyelő lehet a raktér. A rögzített kalaptartó árnyékolóként is funkcionál Karakuri, a belső fogantyú a középső támlát dönti, 1600 literes, sík padlójú, felnőtt kerékpárt könnyedén elnyelő lehet a raktér. A rögzített kalaptartó árnyékolóként is funkcionál

Karakuri, a belső fogantyú a középső támlát dönti, 1600 literes, sík padlójú, felnőtt kerékpárt könnyedén elnyelő lehet a raktér. A rögzített kalaptartó árnyékolóként is funkcionál

Megjelenésén lehet vitatkozni, de vezethetőségét és minőségét tekintve igen meggyőző autó a Mazda CX-5. Ugyanakkor nem kell feltétlenül ragaszkodni a csúcsfelszereltséghez, 1-2 millió forintot jelentő Emotion és Challenge szinten is lehet már hasznosan kiépített CX-5-höz jutni. Viszont nem biztos, hogy a benzinest javasoljuk. Nemrég járt nálunk a kis dízel, gyengébb ellátmánnyal. Hogy lehet-e befutó? Hamarosan kiderül.

Formatervének központi eleme a túlméretes hűtőrács

Formatervének központi eleme a túlméretes hűtőrács

Értékelés

Pozitív
Könnyed, személyautós vezethetőség, gazdag felszereltség, csendes és takarékos benzinmotor
Negatív
Pojáca imidzs, magas ár

Árak

Tesztmodell alapára 8 130 000 Ft (2012. július 7.)
Tesztmodell ára 9 140 000 Ft (2012. július 7.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4555 mm
Szélesség: 2168 mm
Magasság: 1670 mm
Saját tömeg: 1480 kg
Össztömeg: 2000 kg
Terhelhetőség: 520 kg
Tengelytáv: 2700 mm
Karosszéria-kivitel: 1620
Csomagtér: 503 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belső szélesség hátul: 1420 mm
Belmagasság elöl: 910-1000 mm
Belmagasság hátul: 960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 260 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 465 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1430 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1040 mm
Csomagtér magassága: 5120-810 mm
Csomagtér hossza: 900 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1690 mm
Raktérnyílás szélessége: 1110 mm
Raktérnyílás magassága: 910 mm

Motor és váltó

Motor: 2.0 SkyActiv-G
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 1997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: 6 fokozatú manuális
Nyomaték: 208 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény: 118 kW (160 LE) 6000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 197 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 9,6 s
CO2-kibocsátás: 155 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,1 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem

Az autó sem mindegy milyen, de az legjobb, ha az üldözés szerves része a történetnek. Autóbuzik...

A szemkamera bizonyítja: nézünk, de alig látunk vezetés közben

Mennyire figyelünk az útra? A szemkamera leköveti a vezető tekintetét, és így látszik, mit kéne...

Tovább csökken a benzin ára, a gázolajé nem változik

Nem meglepetés, hogy csak a benzin lesz olcsóbb, esetében újabb rekord alacsony ár jön szerdán.

Opel Corsa E: minden eddiginél finomabb, okosabb, takarékosabb

Nem forradalmi, de azért minden eddiginél jobb a legújabb Opel Corsa. 2 990 000 forinttól rendelhető...

Milyen a BMW E39 (5-ös sorozat, 1995-2004) használtan?

A Chris Bangle-féle modern 5-ös (E60) előtti E39-es már kellően olcsón megkapható, de már elég...

BMW i3 teszt

Emissziómentes, de nagyon megy. Finoman kidolgozott, pedig részint újrahasznosított műanyagokból...

Látványos, de bizony nem szerény trükközéssel forgatott reklámfilmben az Audi Q3

Sokak számára nyomasztó problémára, a parkolóhelyhiányra ad megoldást reklámfilmje szerint az...

Egy német autós újságíró felgyújtotta kínai BMW X5 hamisítványát

A veteránszakíró Wolfgang Blaubénak nem jött be autója. Fel is gyújtotta TV-kamerák előtt. Mégis...

BMW 530d (E39), 2002 – használtteszt

Ma már olcsónak tűnik egy E39-es BMW 5-ös. Vannak kifejezetten filléresek és emészthető árúak...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Törölt felhasználó írta: 2012 július 15., vasárnap 08:26:43

Erről tud valaki valamit, itt a cikkben 206Nm nyomaték van megadva, az Autogramban a Sanyáék, 225Nm-t mondtak amikor tesztelték!!!????

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Friss tesztek

BMW i3 teszt

BMW, amivel mindenki szeretni fog! BMW i3 teszt Videó

Emissziómentes, de nagyon megy. Finoman kidolgozott, pedig részint újrahasznosított műanyagokból épül. A BMW i3 a legjobb mai villanyautó.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.


Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXpkYQ==

Hirdetés

MAZDA tesztek

Mazda CX-5 CD150 Attraction teszt

Ilyen kell legyen egy SUV! Mazda CX-5 dízel teszt

Jó autó benzinesként is a Mazda CX-5, de dízelként pont olyan, amilyennek egy szabadidő-autónak lennie kell. Sokcélú, városban, országúton, autópályán és még könnyű terepen is elemében van, nem utolsó sorban takarékos is.


Mazda RX-8 Revolution teszt

Nem gyárt több porszívót a Mazda Videó

A Mazdánál komolyan hittek abban, hogy meg tudják oldani a Wankel-motor problémáit. Nem jött össze, így sajnos eljött a szomorú pillanat, hogy a Mazda RX-8 elbúcsúzzon tőlünk. Azért utoljára még tartogatott egy meglepetést.


Mazda5 1.6 CD115 TX teszt

Ülésenként egymillió - Mazda5 teszt

Két tolóajtó, hét ülés, nyolc szelep - a számok tükrében így fest a Mazda kompakt, 1,6-os dízelmotorral szerelt egyterűje, amely az 5-ös jelzést kapta.


Mazda2 1.3 TE Plus teszt

Mi változott? - Mazda2 teszt

Megújult a Mazda2, ezért az elsők között megnéztük, hogy mit változtattak a japánok, és mit nyújt az 1,3 literes motorral szerelt TE Plus csúcsmodell.


Mazda3 1.6 CD TX Plus teszt

Mazda és dízel – egy jó kombináció

A Mazda3-kínálat egyetlen dízelje az 1.6 CD, amely az árlista közepén helyezkedik el. A TX Plus csúcsmodellt próbáltuk.


Még több MAZDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Végre itthon is kapható a legújabb Ford Mondeo. Milyen vezetni?

Aston Martin cégautóként? Próbán az új Ford Mondeo

Tegnap – Újdonság

Hatalmas száj jellemezi az Aston Martinokra emlékeztető orrú új Ford Mondeót, amiből elsőként hibrid is van. Kipróbáltuk.


A szemkamera bizonyítja: nézünk, de alig látunk vezetés közben

Te hova nézel? Szemkamerákkal a közlekedés biztonságáért Videó

2 napja – Sztori

Mennyire figyelünk az útra? A szemkamera leköveti a vezető tekintetét, és így látszik, mit kéne néznie. Megdöbbentő eredmények születtek.


Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem

Gumifüst és koccanás, aztán úgyis a jó nyer a végén Videó

5 napja – Sztori

Az autó sem mindegy milyen, de az legjobb, ha az üldözés szerves része a történetnek. Autóbuzik a moziban, avagy kedvenc autós üldözéseim.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MAZDA CX-5 2.2 CD Revolution 4WD (Automata)

MAZDA CX-5 2.2 CD Revo...

Ár: 9.499.000 Ft

Évjárat: 2014 / 3

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

MAZDA CX-5 2.2 CD Attraction 9800km. NAVI

MAZDA CX-5 2.2 CD Attr...

Ár: 7.590.000 Ft

Évjárat: 2013 / 10

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

MAZDA CX-5 2.2 CD Revolution 4WD SD (Automata)

MAZDA CX-5 2.2 CD Revo...

Ár: 10.200.000 Ft

Évjárat: 2014 / 9

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó