Alázás felsőfokon – Mercedes-Benz GLC teszt

Mercedes-Benz GLC 250d 4Matic teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új GLC pár kilométeren is jónak tűnt, több nap alatt meg szinte hibátlannak. AMG szerelésben dögös, alig fogyaszt. Kellhet ennél több?


Kiszállsz a fehér Mercedes-Benz terepjáróból, és megnyílnak előtted az ajtók. Vagy mégsem. Furcsa, mert már a szomszéd bácsi is arra kér, hogy legyél szíves, és állj arrébb azzal a Mercedes szabadidő-autóval. Az új GLC-t már vezettük itthon, és a korábbi röpke próbakör alatt szerzett benyomásokat csak elmélyítette a vele töltött közel egy hét. Nos, a Mercedesnél ismét nagyon jó döntések sorát hozták meg, jár a taps. A bumfordi és szűk GLK-t ugyanis egy talán kevésbé egyedi, de mégis sokkal ügyesebb utód váltotta. Nem csak a neve új, de az alapjai is, hiszen ez már a W205-ös kódú C-osztályra épül. Az ő kódja X253, és sokkal több van benne, mint azt elsőre gondolná, aki látja.
Hirdetés


Mert mi is ez az autó? Nagy, fehér, csillagos, fényes és hatalmas kerekeken gurul. Elsőre ilyen kiszerelésben már egy picit túl sok is, meg feltűnő, de az egyszerre jó és rossz tulajdonságai alapján majd mindenki eldönti, tetszik-e neki vagy sem. Külsején igazából semmi felkavaró nincs; tipikus új-Mercedes arc, itt éppen a nagyon LED-es és nagyon okos fényszórókkal, hátul meg a GLE-n és az S és a C-kupén már látott lámpák ízléses újrafelhasználása. Az igazi kunszt az, ami a kettő közé befért. Középkategóriás SUV létére igen nagyra sikeredett, hossza több, mint 465 centi, de a 287 centiméteres tengelytávja sem kutya. Így fehérben különösen nagynak hatnak az oldalsó fémfelületek.

Odabent egy kicsit mintha elfogyna a tér. A ködös téli fényekben a fekete beltér a kétrészes - és az elöl ülők feje felett nyitható - üvegtető dacára sem tűnik hodálynak. Pedig az állítható díszvilágítás nagyon kellemes, a fekete tetőkárpit meg igazán minőségi. A fémbetétek és az AMG beltérhez járó hurkás első székek azért tetszetősek. Elöl a szélesség több mint kielégítő, az ülések állíthatósága és kényelme is az. A hátsó ülések sem rosszul formázottak, de nem hatalmas a lábtér ahhoz képest, hogy a hátsó ülőlap sem óriási. Itt azért egy kis dádát kiosztanék, mert a hátul ülő utasaim nem osztoztak az elöl fetrengők kényelmében.


Kikezdhetetlen a kidolgozási minőség és az anyaghasználat is. Ha meg valami nem teszik, akkor a márkától megszokott számtalan egyéb extra és kivitel közül válogathat a GLC-vásárló. A Mercedes és a BMW kijelzőit, amik fixen merednek a műszerpult tetején, már meg kellett szokjuk, így a megoldás szidalmazását már lassan abbahagyhatjuk. A Mercedesben mögötte futó Comand rendszer miatt viszont lehet szívni a fejlesztők vérét. A legfrissebb változatnál ugyanis, ahol az eddig megszokott nyomós tekerő és a mellé rakott gombok voltak, egy duplázott kitüremkedés nőtt. A hideg fémtekerő fölé lett egy annak funkcióit duplikáló és plasztik tapipad. Ezt viszont már menet közben, például a rádióadó váltásához nem a legjobb használni. Álló helyzetben rendben kezelhető vele a zegzugos menü, de talán egy kicsit túl bonyolulttá vált ez a megoldás. A régebbi CLS-é szerintem funkcionálisabb.

Ha oda-vissza mindent átnyomogattunk, és kiélveztük az autót koncertteremmé varázsoló Burmeister hifi hangját is, akkor végre elindulhatunk, hogy a vasat is érezzük. Méretei dacára kellőképpen fordulékony a GLC, de a csillagos szokással ellentétben nagyon korán parázik a manőverezést segítő radarkollekciója. A 360 fokos kamera viszont nagyon ügyes, de az olyan régies dolgok is a helyén vannak, mint hogy a döntött A-oszloptól azért a GLC-ből ki is lehet látni. Városi autónak helyigényén túl az ott tíz litert nyaldosó fogyasztása miatt sem ajánlanám. Persze ez egy ekkora, ilyen nehéz összkereslettől a gyári érték duplázása mellett sem rossz. Az igazi terepe persze nem a város, de az emelhető magasságú légrugózás (Air Body Control) és az intelligens összkerékhajtás (4Matic) ellenére nem is holmi földút. Sokkal jobb vele az országút és az autópálya.

A várost elhagyva, a hibátlanul működő és az autót akár állóra is fékező távolságtartós tempomatot 90 km/órára beállítva a négyhengeres dízelmotor a váltó nyolcadik fokozatában csak 1450-es fordulaton dolgozik. A legális pályatempónál már kilencedikben vagyunk, itt is extrém alacsony, 1600-as fordulaton. Közben a beltéri zajszint is nagyon kellemes a fülnek, a dízelmotor meg hihetetlenül kevéssel is beéri, hiszen ez az üzem így nem megerőltetés. Közben a légrugós futómű automatikusan csökkenti a hasmagasságot. Sok kellemetlenül döcögős várossal végül a tesztátlag 7,9 literre jött ki. A Dynamic Select menetmódkapcsolóval itt a kormányerő is állítható, de a sportos helyett a komfortos talán jobban illik a GLC-hez. Komfortos állásban hajószerű a mozgása, amiben semmi rossz nincs, ez illik a jellegéhez.

Csak az kellemtelen, amikor töredeztet burkolatú, apróbb kátyúkkal sűrűn tagolt, több számjegyű utakon haladunk. A sok impulzus meg tudja kavarni az állandó kontrollal dolgozó rendszert és az addig tapasztalt varázsszőnyeg érzés helyett egy igen kellemetlen remegés lesz jellemző. Ezen nyilván egy visszafogottabb kerékméretezés részben segíthetne, de sírni tudnék, ha arra gondolok, hogy remek útjainkon egy ilyen autó is kényelmetlennek tud tűnni. Más igazi kivetnivalót nem találtam a GLC-ben, csak egyet, ha még akarok kukacoskodni. Sötétben tűnik csak fel, hogy udvara van a head up displaynek, azaz a kivetített információkon túl egy fölöslegesen megvilágított téglalap alakú sáv húzódik az orrunk előtt. Viszont ahogy bekattan a sminktükör megvilágítása, az a kapcsolásérzet a válasz arra, hogy mire is költ el majdnem 23 millió forintot, aki egy ilyen GLC-t vesz.

Az alapárra jó tízmillió forintot rádobva az amúgy zseniális hajtáslánc mellé kapunk még az eddig nem említett tételeken kívül (mű)bőrbe varrt műszerfalat, elektorkróm visszapillantókat, elektromos csomagtérajtót, aktív parkoló asszisztenst, holttérfigyelőt, sávtartó rendszert is. A tesztautóban három zónás volt a klímaautomatika és még illatosító is volt. Nem mérik éppen olcsón, de komfortja és szolgáltatásai, illetve a praktikuma mégis jó vétellé teszi a kategóriában. Sőt, az igazi luxusautót, az S-osztályt nem számítva most talán a C-osztály mellett a ráépülő GLC a legügyesebb Mercedes. Benne van minden finesz, amitől fölényesnek érződik és utána bármi más csak utánzatnak hat.
Értékelés
Pozitív
Elsőrangú minőség, tágas beltér, dögös forma
Negatív
Magas alapár, drága extrafelszerelések, rossz úton kevéssé toleráns a légrugós futómű
Árak
Tesztmodell alapára
13 043 750 Ft (2015.12.21.)
Tesztautó ára
22 672 040 Ft (2015.12.21.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2143 cm3
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 3800 1/min-nél
Nyomaték:
500 Nm 1600-1800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
Végsebesség:
222 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4656 mm
Szélesség:
1890 mm
Magasság:
1639 mm
Saját tömeg:
1845 kg
Össztömeg:
2500 kg
Terhelhetőség:
655 kg
Tengelytáv:
2873 mm
Karosszéria-kivitel:
szabadidő-autó
Csomagtér:
550 l
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
910-1020 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
500-560 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1090 mm
Csomagtér magassága:
410 mm
Csomagtér hossza:
920 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1760 mm
Raktérnyílás szélessége:
1130 mm
Raktérnyílás magassága:
75 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2143 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata - 9 fokozatú
Nyomaték:
500 Nm 1600-1800 1/min-nél
Teljesítmény:
150 kW (204 LE) 3800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
222 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,6 s
CO2-kibocsátás:
143 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Köszönöm, hogy lehülyézel. Igen GLC-t próbáltunk és nem GLK-t. Az újra eladás pont nem érdekel. A Q5 régi modell létére mindenben sokkal jobb volt. Gyorsulás stabilitás és fék. Ez utóbbinál nem kicsit volt jobb. A GLC váltója pedig rángatott a Q5-höz képest. Hasonló felszereltség és motor mellett a Q5 1 millióval olcsóbb volt. Pont.

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    GLC-t elég nehezen próbáltad 2 hónapja mivel kb mostanra érkeztek meg az első példányok a szalonba is … kevered a GLK -val ami a GLC elődjének tekinthető . De ha valóban GLC-t próbáltatok és ennek ellenére ti egy kifutó modellt választottatok Q5 néven…. ” őszre várható az új Q5 megjelenése ” akkor igazi nagy balekok vagytok . Egy vadonat új fejlesztést ” GLC” szembe tenni egy kifutó 7 éves szériával” Q5″ az az igazi merészség főleg úgy hogy az összehasonlításban Q5 nyerjen :DDDD . Arra nem gondoltatok hogy ha összel megjelenik az új Q5 hiába 2016 os modellév a Q5 ösötök az csak akkor is egy régi modell marad és az újra eladásnál igen csak látszani fog mikor majd a szintén 2016 os modellévű új szériás Q5-el kell versenyeznie a használtautó piacon ….

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Nem értem megint mit zagyválsz össze ? Én a Magyar időjárást veszem alapul ide egy SUV ra teljesen felesleges nyári illetve téli gumi … a 4 évszakos tökéletes választás ezekre az autókra . Ráadásul a 4 évszakos verzió hagyományos ” nem defektmentes” így a cikkben szerepló ” remegés” sem feltétlen jön elő . Egyébként meg a közel 2 tonnás tömeghez 500 nm átlagosnak nevezhető a mai motor trendekben az 500 nm súly arányába vetetve nagyjából egy Golf 7 2.0 Tdi 350 nm es nyomatékával felel meg ráadásul a Golf 205 széles gumikon érkezik első kerék hajtással itt meg 255 széles gumik 4 kerék hajtással … ennek tudatában nem értem a hatalmas nyomatékot amihez cserélgetni kellene a nyári/téli gumikat :DDD .

    Még annyit fűznék hozzá ha megnézed a motor ” bár nem értem hogy lehet összehasonlítani egy V8 szívó benzinest 2.1 literes turbo diesellel ” nyomaték adatát az 500nm csak egy kis tüske nyomaték görbén ,csúcs nyomaték és nagyjából 1600 fordulat tól kb 1700 fordulatig áll rendelkezésre aztán szakadék következik … 😀 Míg az általad említett V8 sokkal harmonikusabban adja le a nyomatékát és nem csak 100 fordulat alatt áll rendelkezésre az 500nm mint a diesel verzióban … [url]https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQXOStFCCxrEAwF3jRwe8aLrwp6EMC16L1DH0b9A2vhThOWP5yJ[/url]

    De te nyugodtan vegyél a GLC-dre majd téli illetve nyári gumit aztán élvezd a hatalmas mindent elsöprő 500nm nyomatékot egy 2 tonnás 4 kerékhajtásos dömperben 😀 Mert egyébként a 4 évszakos SUV okra tervezett gumival nem lehetne közlekedni normális tempóval és biztonságban …

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Két hónapja próbáltunk, Q5-öt, GLC-t, meg XC60-at. A Volvo kanyarban se volt. A Q5 egyértelműen jobb autó benyomását keltette minden téren, mint a GLC. Szóval Q5 lett.

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Na jó akkor tegyük tisztába a dolgokat, ha máér ennyire kioktató stílusban próbálsz hülyeségeket terjeszteni:
    1 és legfontosabb a téligumi nem négyévszakos gumi. A téligumi hidegben havon és jegen lényegesen jobb, de egy 10 fok feletti autobahnos út képes önmagában is tönkre tenni.
    2. a négyévszakos gumi téli gumi. Egy kompromiasszum, ami hozza az átlagos téligumik tudását és a gyengébb nyárigumik tudását. De valódi télben a téli jobb lesz, ahogy a nyári is minden nyári feladatot jobban végez el.
    3. Mindkettőtaz teszi télen használhatóvá, hogy ott az M+S ami a téligumi kötelező jele.

    4. a Pirelli scprion terepgumi és nem téligumi. Nincs rajta ott az M+S. Nagyobb a mintázata ezért sárban talán jobb, de a keveréke nyári. A Pirellinek van egy külön téli terepgumija, a Scorpion winter. http://www.pirelli.com/tyres/en-ww/car/find-your-tyres/products-sheet/scorpion-winter#/overview Meg egy külön 4évszakosa a Scorpion Verdéből. (Nem véletlen hogy a Scioprion Zeróból nincs is téliesített változat).

    5. a SUVok felépetése más azért más gumi kell. A magas felépítés miatt sokkal szélesebb gumik kellenek, (és meglátod legalább annyira kanyarvadász lesz, az XC60 pl lényegesen jobban kanyargott, mint a V70, mondjuk BMWnél ezt azért nem merném kijelenteni), ez a GLC pl nemcsak a C de szerintem az Enél is szélesebb tappancsokkal kapható alapáron. Ez szükséges az úttartáshoz.

    6. Nem a 205LE számít hanem a brutális 500nm. Mormálsi használatnál a gumik azt kapják, mint a korábbi szívó V8asban.

    7. a súly is picit meredekebb, mint a katalógusadat. Szakirodalomnak ajánlom magamat 🙂 ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/07/06/kamu_sulycsokkentes_elharcosai[/url], a 3. pont érdekes itt).

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Látom ismét okoskodsz … 😀 😀 😀 előbb talán magadat kellene kiröhögni a tudatlanságoddal 😉 😀 Porsche Cayenne-t is meg lehet venni 4 évszakossal … Pirelli Scorpion gumival olvass után és az bőven 2 szer többet tud mint ez … egyébként ezen 255 nem pedig 275-ős a gumi . Porsche Panamerára is van az árlistán 4 évszakos .. szóval nem értem miért ne lehetne egy eleve nem kanyarvadász SUV ra ami csak 205 lóerős 4 évszakos? Ráadásul bent van az árlistán … sőt az S500 S600-as cupe-t limuzint Maybach-ot is lehet rendelni ezekkel a Bridgeston gumikkal mert azok ugye a spórolásról és a szarrágásról szólnak 😀 nem pedig a felesleges pénzköltésről valószínűleg ha ezek a gyártók be merik a felső kategóriában vállalni ezeket a gumikat akkor talán nem véletlenül tették bele …egyébként szinte csak nálunk divat cserélgetni a gumikat téliről nyárira erre az éghajlatra teljesen felesleges a téli gumi tökéletesen elég a 4 évszakos is télire … Ráadásul ez alapból 4 kerekes kocsi , továbbá egy 4 évszakos gumival ha lemész a fűre előbb kikeveregsz onnan mint pl a nyári esőmintás gumival .. és ezek a kocsik gyakrabban járnak piknikezni füves rétre mint a személyautók …

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Négy évszakos a legdrágább prémiumközepes SUV-ra, ez a hét beköpése ROFL.

    Ezeket 275ös P zerókkal szokták venni.

    Nagy dolog hogy a Mercedes újra instant get auókat gyárt. Nem tökéletes de megvan az az emocionális töltet ami pótolja. Elég jó ahhoz, hogy a többiek ne tudjanak mást csinálni mint akciózni, és ez főleg a BMWnek új szitu.

    Szerencséjük hogy a Merci még nem hozta ki a 200 CDEI-t, arra az árajánlatra majd kíváncsi leszek…

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Egyébként lehet rendelni 20 colos kerékkel csak az alapból defektmentes kereket ki kell X-elni rendelésnél , hogy hagyományos gumival szereljék és akkor nem lesz ” rázós” a 20 as kerék sem … a 4 évszakos ” all seson” gumi az nem defektmentes és semmivel nem rosszabb mint amivel szerelik sőt télen nem kell cserélgetni a gumikat … ezzel a dömperrel meg úgy sem kanyarvadászok mennek szóval szerintem egy SUV ra tökéletes a 4 évszakos gumi …

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Nekem kirágta a motorháztető belső szigetelését és egy kis fészket épített oda … nyominger állat ráadásul mindezt nyáron tűző napon egy fekete kocsinál… nem értem hogy nem sült meg . Én kutyaszőrt tettem a motortérbe azóta elköltözött más autójába …

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Nyest? Az akkor jó kis kárt is tudna csinálni a motortérben, pl. kábeleket, vezetékeket rág szét, stb. Valószínűleg irtják is őket rendesen.

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Tetszik ez az “alig fogyaszt” szöveg. Biztos e 22 672 040 forintos járgány leendő gazdája tövig rágja a körmeit és lábujjheggyel nyomja a gázpedált nehogy nyolc liter fölé menjen a fogyasztás.

  • 2017.10.28. at 10:02
    Permalink

    Az AN-nak van egy autórajongó macskája?:)

    “Hátsó nézetből sem kevésbé dögös a kiállása, sőt még talán egyedibb is a fara, mint az orra. Tetszik?”

    Sokkal jobb, mint az előző, ami nagyon megosztó volt. Ez szélesebb rétegek számára lesz vonzó. Jó az irány a Mercinél, csak most még nagyon keszekusza ez az új típusnév-adási rendszer, de majd megszokjuk.

    “Benne van minden finesz, amitől fölényesnek érződik és utána bármi más csak utánzatnak hat.”

    Ezzel csak óvatosan – az Audi is utánzatnak hat? Nem hinném. Amúgy meg eléggé mellé tud lőni a Merci egy-egy modelljével még mindig, elég csak a GLE-re gondolni. Érthetetlen, hogy bizonyos típusoknál miért nem sikerül a teljes összhangot megtalálni, mikor ahhoz elvileg minden adott lenne.

Vélemény, hozzászólás?