0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ballábféket mindenkinek! - Mini Cooper Aaltonen Edition teszt 

Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?

Teszt
Műszaki adatok

Kéttónusú fényezés, versenycsíkok, kockák, nagy felnik. Menetfény és ködfény alul, országúti a nagy bura alatt, fényszórók a hűtőmaszkon

Kéttónusú fényezés, versenycsíkok, kockák, nagy felnik. Menetfény és ködfény alul, országúti a nagy bura alatt, fényszórók a hűtőmaszkon

Minipopsi, pakolni nem jó bele

Minipopsi, pakolni nem jó bele

Ilyen lehetőség ritkán adódik az életben: bár külföldön már március elején értesülhetett a közönség a Rauno Aaltonen Special Edition érkezéséről, itthon mi lehetünk az elsők, akik összekulcsolt kezüket fejük fölé emelik, és kibertérbe kiáltják a nagy költői kérdést: mégis miként lett ez az automata? A nagy córesz ellenére gyakran össze lehet futni ilyen csíkos, olyan kockás, lökhárítós fényszórós Cooper S-ekkel az utakon, de a piros-fehér Rauno Aaltonen Special Edition megjelenése még így is kiveri a biztosítékot.

Tűzpiros alapszín fehér tetővel, fehér visszapillantókkal, fehér felnikkel, elöl-hátul versenycsíkok, oldalán kockákkal bolondítva, fényszórói pedig a raliautók refisoraihoz hasonlóan a hűtőrács előtt, a lökhárítón trónolnak. Kilométerórájának alján Aaltonen aláírását viselő plakett, fehér irányjelzőin Special Edition felirat adja hírül különleges mivoltát.

De ki az a Rauno Aaltonen?

Rauno Aaltonen, a Raliprofesszor a hetvenes évek végén

Rauno Aaltonen, a Raliprofesszor a hetvenes évek végén

Rauno August Aaltonen 1938. január 7-én született, természetesen finn, beceneve pedig Raliprofesszor. Aaltonen élete a vezetés, még 70 felett sem rest vezetéstechnikát oktatni az Aaltonen Motorsport finnországi központjában. Több mint ötven éves versenyzői pályafutása során volt finn és Európa-bajnok, nyert 1000 Tó és RAC ralit, de legnagyobb és leghíresebb győzelmét 1967-ben Monte-Carlóban aratta. Pályájának érdekessége, hogy gyorsasági motorcsónakkal kezdett, majd később utcai, pálya és motokrossz versenyeken hajtott motorkerékpárokat, s csak ezután váltott négykerekűekre. A “repülő finnek” csoportjába sorolt veterán pilóta nagy támogatója és használója volt a ballábas fékezés technikájának, 2010-ben pedig Erik Carlsson, Paddy Hopkirk és Timo Mäkinen társaságában az elsők között válogatták be a Ralis Hírességek Csarnokába.

Füreden őt keressék

Füreden őt keressék

Aki ellátogat a hétvégi Mini Világtalálkozóra Balatonfüredre, az személyesen találkozhat Rauno Aaltonennel. Aki viszont megvásárolja a Mini Cooper S Rauno Aaltonen Editiont (továbbiakban RAE), az egyenesen a professzortól tanulhat vezetni, ugyanis ezt is tartalmazza a különkiadás nem szerény felára. Sajnos a mezei tesztelők számára ez a lehetőség nem adott, de nem is kell feltétlenül finn ralilegendának lenni ahhoz, hogy jókat autózzunk vele. A Mini Cooper S ugyanis, ha ezt valaki véletlenül még nem tudná, bitang jó autó. Valószínűleg, ha lekaparnánk róla az egy tonna feletti 180 kg-ot, még sokkal szórakoztatóbb lenne, de az is biztos, hogy a BMW-nél pontosan tudják, hogy hol kellett benne szétosztani ezt a tömeget a hibátlan élményautózáshoz.

Nagyon nem kell noszogatni

Nagyon nem kell noszogatni

184 lóerős turbómotor, kemény futómű, halálprecíz kormányzás, merev kasztni, mi is kell még a tökéletes élményhez? Egy jó kézi váltó, de ezzel legalább biztonságosabban lehet gyakorolni Aaltonen oly kedvelt ballábas fékezési technikáját. És persze a jó kipufogóhangot hiányoltam, a híres durrogást, amit a turbós Minik általában szépen hoznak Sport fokozatban lassításkor, visszaváltáskor. Ennek nyomhattam, fékezhettem, nem volt hajlandó megszólalni. Aztán útban vissza az importőrhöz, valamivel az autó ezredik kilométere után egyszer csak azt mondta, pukk! Mire az utolsó két kilométeren is végigmentem, már rendesen rotyogott, úgyhogy nem kell aggódni, ha kezdetben túl szerény a Cooper S, idővel megjön a hangja.

Aaltonen részletek kívül Aaltonen részletek kívül Aaltonen részletek kívül

Aaltonen részletek kívül

Furán kifele áll a kormánykerék, akit, mint engem az ilyen aszimmetria nagyon zavar, az inkább markolja, mint nézze, bár látványos a piros-fekete bőrözésű, különcímkés kis karika. Jól fogható, jól állítható, és az automata miatt le se kell venni róla a kezünket, folyamatos kétkezes kormányfogással mehet a gokartozás. Gyakran prédikálunk a közúti szabályok betartásáról, de ez az autó állandó csibészkedésre csábít, még az ismert súlyos következmények ismeretében is. Bőséges ereje a nem túl széles 205/45-ös gumikkal is hatékonyan jut az útra, keresztbordákon sem ugrik nagyot, ESP-je − amíg bekapcsolva hagyjuk − gyorsan reagál a tapadásvesztésre. A villanypásztor kikapcsolásával pedig jól meg lehet csóválni a fenekét, na meg persze lehet bal lábbal korrigálni a fékkel.

Aaltonen részletek belül: kockás betét, piros gyűrű, alumínium plakett Aaltonen részletek belül: kockás betét, piros gyűrű, alumínium plakett Aaltonen részletek belül: kockás betét, piros gyűrű, alumínium plakett

Aaltonen részletek belül: kockás betét, piros gyűrű, alumínium plakett

Egyébként meg nagyon tapad, harapja az utat, imád kanyarogni, kecses mozgású. Ezek leglényegesebb és legjellemzőbb tulajdonságai, a többi csak a körítés, a maszlag, hogy azok is rápörögjenek, akikben fel sem merülne, hogy lehet-e manuálissal is kapni. Jó hírünk van, lehet, sőt úgy több mint félmillió forinttal olcsóbb is. Ez akkor sem mindegy, ha ki tudunk és akarunk fizetni 8,9 millió forintot egy száguldozásra való, jogsiveszélyes élményautóra. Ami a hozzá illő, mégis azért visszafogott használattal könnyen bepuszilt 10 liter benzint 100 kilométerenként, amibe nem tudunk berakni egy sílécet vagy két egészséges bőröndöt, de van benne elképesztő mennyiségű krómkeret, zongoralakk, dizájnkapcsoló és változatható színű és fényerejű hangulatvilágítás.

A névadástól azt reméli a BMW, hogy maszkulinabbá teszi a Mini imidzsét

A névadástól azt reméli a BMW, hogy maszkulinabbá teszi a Mini imidzsét

A Mini, akárcsak ennek a különkiadásnak a névadója, legenda, az új Mini pedig megjelenése óta az autóipar almája: könnyű leszólni csilivili dizájnja miatt, de kipróbálás után nehéz nem elismerően nyilatkozni hangulatáról, képességeiről, az általa nyújtott élményről.

Aaltonen imidzséhez jobban illett volna a lecsupaszított, kagylóüléses, becsövezett különkiadás féláron, de a Mini-vásárlónak a sztori is megteszi

Aaltonen imidzséhez jobban illett volna a lecsupaszított, kagylóüléses, becsövezett különkiadás féláron, de a Mini-vásárlónak a sztori is megteszi

Jó a hifije, bluetoothon kommunikál a telefonnal, van sötétedés- és esőérzékelője, xenon fényszórója, multikormánya, klímája, vagyis jóval több minden, mint ami élményautóba feltétlenül szükséges. Ha az ember pont ebbe a különkiadásba szeret bele, akkor ilyen extrák helyett inkább költse az árukat még két nap Aaltonen-képzésre. Akinek meg tényleg csak a megjelenés számít, az jó ha tud róla, hogy a sima Cooper is kapható ilyen kivitelben. Ja, hogy miért automata? Hát mert ezeket veszik; a tesztautót 8 906 000 forintért lehet hazavinni.

Sportos és divatos, mindenki szereti

Sportos és divatos, mindenki szereti

Értékelés

Pozitív
Egyedi külső, kiváló összeszerelési minőség, erőteljes, pörgős turbómotor, remek futómű, precíz kormány
Negatív
Automata váltó, nagy fogyasztás, szűkös utastér

Árak

Tesztmodell alapára 8 906 000 Ft (2012. május 22.)
Tesztmodell ára 8 906 000 Ft (2012. május 22.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3714 mm
Szélesség: 1683 mm
Magasság: 1407 mm
Saját tömeg: 1180 kg
Össztömeg: 1580 kg
Terhelhetőség: 400 kg
Tengelytáv: 2467 mm
Karosszéria-kivitel: 3 ajtós - ferdehátú
Csomagtér: 160-680 liter
Belső szélesség elöl: 1350 mm
Belső szélesség hátul: 1120 mm
Belmagasság elöl: 930-1000 mm
Belmagasság hátul: 920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 100 mm
Ülőlap hossza elöl: 540 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1050 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 580 mm
Csomagtér magassága: 580 mm
Csomagtér hossza: 350 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1060 mm
Raktérnyílás szélessége: 960 mm
Raktérnyílás magassága: 710 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: Steptronic 6 fokozat
Nyomaték: 240 Nm 1600-5000 1/min-nél
Teljesítmény: 135 kW (184 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 228 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 7,0 s
CO2-kibocsátás: 136 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál: 9,9 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Végre itthon is kapható a legújabb Ford Mondeo. Milyen vezetni?

Hatalmas száj jellemezi az Aston Martinokra emlékeztető orrú új Ford Mondeót, amiből elsőként...

Csak 20 lóerős, 120 km/órára képes és 160 kilométeres hatótávot tud a Visio.M villanyautó-tanulmány

A Müncheni Műszaki Egyetem mutatta be a Visio.M villanyautó-tanulmányt. Könnyű, takarékos és...

Milyen a BMW E39 (5-ös sorozat, 1995-2004) használtan?

A Chris Bangle-féle modern 5-ös (E60) előtti E39-es már kellően olcsón megkapható, de már elég...

Videó: tesztelik a Honda NSX-et a Nürburgringen, de ezúttal nem gyulladt ki

2015-ben bemutatják, ezért ha minden igaz, már egy szériakész autó köröz a videóban. Ez már nem...

Veterán ritkaság: Opel Ascona Voll kabrió 1983-ból

Mitől lesz egy kocka-Ascona érdekes veterán? Hogy a kétajtósra épített és gyárinak elismert...

Virtuáltuning visszafelé: sportkocsik fapadosan

X-Tomi új területen mutatta meg magát. Szupersportkocsik fapados változatát készítette el. Lamborghini...

Egy német autós újságíró felgyújtotta kínai BMW X5 hamisítványát

A veteránszakíró Wolfgang Blaubénak nem jött be autója. Fel is gyújtotta TV-kamerák előtt. Mégis...

Olvasói autó: Fiat 500S

Több mint hét éve fut az új Fiat 500. Olyan tulajjal találkoztunk, aki már a másodiknál tart.

BMW i3 teszt

Emissziómentes, de nagyon megy. Finoman kidolgozott, pedig részint újrahasznosított műanyagokból...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Phrascarica írta: 2012 május 26., szombat 14:02:04

Majd 9 milla? Erről csak az jut eszembe: amíg lószar van van veréb is ;)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p

Friss tesztek

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech teszt

Nem az, aminek látszik - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech teszt

Háromhengeres turbós benzinessel is nagyon meggyőző a Peugeot 308 SW. Ezzel kérném, meg a hozzá opciós automata váltóval.


BMW i3 teszt

BMW, amivel mindenki szeretni fog! BMW i3 teszt Videó

Emissziómentes, de nagyon megy. Finoman kidolgozott, pedig részint újrahasznosított műanyagokból épül. A BMW i3 a legjobb mai villanyautó.


Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG BMT teszt

Kutya ugat. Volkswagen Golf Sportsvan teszt

Plus volt, Sportsvan, lett egy szépen felpuffasztott VW Golf praktikus variálhatósággal és esetünkben persze riasztó árcédulával.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p

Hirdetés

MINI tesztek

Mini Paceman Cooper S All4 teszt

Miért ne? Mini Paceman teszt

A Mini mintha sportot űzne abból, hogy észérvekkel megmagyarázhatatlan autók sorával lepje meg a világot. Ez a valami épp egy Countryman két ajtóval, s úgy hívják, hogy Paceman. Cooper S-ként és összkerekesen próbáltuk.


Mini Cooper S Coupé teszt

Neked bejön ez a szitu? Mini Coupé teszt Videó

Egy kabriónak látszó kupét, egy kétüléses trendtárgyat teszteltünk 184 ütős-turbós lóerővel, automata váltóval és hátsószárny-billegetéssel. A Mini Coupé sok mindenre nem jó, mégis szerethető autó.


MINI Countryman Cooper S All4 teszt

Bekategorizálás? Kizárva! - MINI Countryman teszt

Négy hajtott kerék, négy ajtó, négy ülés - a MINI Countryman szakít az eddigi hagyománnyal, de a Cooper S vezethetősége továbbra sem okoz csalódást. Persze, meg is kérik az árát.


MINI Cooper D teszt

Racionális divatkellék. MINI Cooper D teszt

A MINI Cooper D nem való azoknak, akik fogukhoz verik a garast, mert alaphelyzetben is nagyon drága. Pedig nagyon lehet(ne) vele spórolni.

Még több MINI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Végre itthon is kapható a legújabb Ford Mondeo. Milyen vezetni?

Aston Martin cégautóként? Próbán az új Ford Mondeo

2 napja – Újdonság

Hatalmas száj jellemezi az Aston Martinokra emlékeztető orrú új Ford Mondeót, amiből elsőként hibrid is van. Kipróbáltuk.


A szemkamera bizonyítja: nézünk, de alig látunk vezetés közben

Te hova nézel? Szemkamerákkal a közlekedés biztonságáért Videó

3 napja – Sztori

Mennyire figyelünk az útra? A szemkamera leköveti a vezető tekintetét, és így látszik, mit kéne néznie. Megdöbbentő eredmények születtek.


Autók akcióban: a legjobb filmes autós üldözések, szerintem

Gumifüst és koccanás, aztán úgyis a jó nyer a végén Videó

6 napja – Sztori

Az autó sem mindegy milyen, de az legjobb, ha az üldözés szerves része a történetnek. Autóbuzik a moziban, avagy kedvenc autós üldözéseim.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MINI COOPER

MINI COOPER

Ár: 1.590.000 Ft

Évjárat: 2002 / 8

Kivitel: coupe

Üzemanyag: Benzin

MINI COOPER

MINI COOPER

Ár: 2.090.000 Ft

Évjárat: 2007 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MINI COOPER Panoráma tető

MINI COOPER Panoráma tető

Ár: 1.799.000 Ft

Évjárat: 2006

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó