0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Elöl kaparós sorsjegy - Mini Roadster teszt

Mini Roadster Cooper S teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minit vezetni jó, kabriózni jó, ergo Mini kabrióval autózni pazar. Akkor is, ha automata váltós, akkor is, ha csak nevében roadster.

Teszt
Műszaki adatok

Ilyen egy Roadster, ha Mini, s nem is igazi roadster. Dögös, csíkos, kívánatos

Ilyen egy Roadster, ha Mini, s nem is igazi roadster. Dögös, csíkos, kívánatos

Mindent bevet: tető lent, szárny kint, a kipufogó dupla, az ablak keret nélküli

Mindent bevet: tető lent, szárny kint, a kipufogó dupla, az ablak keret nélküli

Viszonylag rövid időn belül a harmadik Cooper S kivitelű és automata váltós Mini járt nálunk. A különös formájú Coupét egy Aaltonen Edition követte, legutóbb pedig azt a Roadstert próbáltuk, ami voltaképp nem is roadster, de a két ajtó/két ülés, ledobható vászontető, hátsókerékhajtás ismérvekből csak utóbbit nem adja, és azzal azért valahogy biztos együtt lehet élni, hogy a Mini elöl kapar.

Most, hogy tisztáztuk: a Roadster kétharmad arányban roadster, rögzítsük azt is, hogy ezzel az új modellel a Mininek már két kabriója is van. A másik ugye a Mini Cabrio. Az (alig használhatóan, de) négyüléses, s annak nagyon pici a csomagtartója. A Roadsternek egész tágas, 240 literes, síalagutas, és az ülések mögött is akad némi hely a pakkoknak, amennyiben átlagtermetűek az utasok. Ők kettecskén amúgy jó 190 centis magasságig nem fogják kényelmetlennek találni az autót, a vászontető pedig félig-meddig kitekeredve, de az ülésből is nyitható és csukható úgy 2-3 mp alatt. Felárért elektromos tetőmozgatás is rendelhető.

Zártan sem fest bután, mint például a Mini Coupé Zártan sem fest bután, mint például a Mini Coupé

Zártan sem fest bután, mint például a Mini Coupé

Míg a Coupét könnyű bántani a megfordított baseballsapkát idéző kupolája miatt, a Roadster szimplán jól néz ki, pláne a 17 colos fekete felniken. Egy csíkos, Cooper S-ként extra légbeömlős, dupla kipufogós Mini volánja mögött mindig garantált a siker, kabriózva bezzeg lehetetlen elkerülni az irigy/imádó pillantásokat. A látványhoz komoly hanghatás is párosul – Sport módban gázelvételnél vidáman rotyog, durrog a kipufogó, padlózva meg a motorral kánonban ordít, remek. Kár, hogy úgy 1500 és 2000 percenkénti fordulatszám között zavaró a búgás – egy olyan tartományban, ahol nyugodt városi vagy országúti poroszkálás közben dolgozik a 184 lóerős 1.6 Turbo.

Részletgazdag, látványos, bukókeretes, biztonságos Részletgazdag, látványos, bukókeretes, biztonságos Részletgazdag, látványos, bukókeretes, biztonságos

Részletgazdag, látványos, bukókeretes, biztonságos

Szuper az 1,6 literes turbós benzines: erős, nyomatékos, nem torkos

Szuper az 1,6 literes turbós benzines: erős, nyomatékos, nem torkos

A Coupéhoz hasonlóan a standard Mininél laposabb szélvédőjű, annál nem sokkal nehezebb, 1,2 tonna körüli önsúlyt cipelő Roadster végsebessége 222 km/h, 100-as tempóra meg 7,2 mp alatt gyorsul, alig lassabb tehát a fémtetős verziónál. A 6 fokozatú, kormányról is kapcsolható automata váltó polgári stílusban megnyerő és okos, picit sportolva viszont picit fürgébb is lehetne. Ezt a majdnem fekete pontot bőszen pirosozza a parádés kormányzás, a harapós fék és a – jó úton – zseniális, kemény és játékos, kanyarbajnok futómű. Rossz úton nem fog tetszeni, ahogy üt és megvezet, de egyrészt soha nem volt kötelező a tortaevés, másrészt továbbra sem Magyarország egy ilyen kocsi elsődleges piaca.

Csöppet lehetne formázottabb és lejjebb engedhető az ülés, de így sem rossz. Dizájn a köbön, az anyagminőség és a kidolgozás ötös alá Csöppet lehetne formázottabb és lejjebb engedhető az ülés, de így sem rossz. Dizájn a köbön, az anyagminőség és a kidolgozás ötös alá

Csöppet lehetne formázottabb és lejjebb engedhető az ülés, de így sem rossz. Dizájn a köbön, az anyagminőség és a kidolgozás ötös alá

A 10 millió forint alatti nyitható tetejűek ligájában a Roadsteren kívül csak a (hátsókerékhajtású) MX-5 vezetése ekkora élmény. Az is hangos, ez is. A Mini utastere színvonalasabb, hangulatosabb, extralistája hosszabb a Mazdáénál. Olyat is tud, mint a 80-nál elő, 60-ra visszalassítva elbújó hátsó szárny – ezt az egyébiránt fölösleges showműsort álló helyzetben, mondjuk a lámpánál várakozva is bármikor előadhatja, aztán jöjjön a tapscunami.

A kabriónak kellően merev Roadster Cooper S alapára 6,8 millió forint

A kabriónak kellően merev Roadster Cooper S alapára 6,8 millió forint

Használható méretű, alakú és alagutas a csomagtartó

Használható méretű, alakú és alagutas a csomagtartó

Ha Mini, akkor dizájnkavalkád, levesestál (műszerblokk), billenőkapcsolók, ergonómiai bibik. A Roadsterben például jól hátra kell nyúlni a biztonsági övért. Sebaj, a vászontető manuális mozgatásával úgyis edzésben vagyunk. Plusz bajlódunk a „kulccsal”, a pohártartóba helyezett palack kitakarja az alsó kapcsolósort, stb. De – nem kevés pénzért – van navigációs rendszer, Harman Kardon hifi, iDrive-szerű joystick, finom bőrkárpit ülésfűtéssel, tempomat, fény- és esőszenzor, könyöklő, változtatható színű hangulatvilágítás, minden ami kell, s ami nem. Környezetkímélő és fogyasztáscsökkentő start-stop csupán a manuális váltóhoz társítható. Az automata váltós Roadster Cooper S elvileg beéri 6,6 liter benzinnel – a mi tesztátlagunk 8,3 l/100 km lett. Volt benne városi tökölés, egy kis pálya (130-nál 2700 körül forog a motor, s nagy a szélzaj nyitva, csukva is), sok országút és padlógáz.

Mennyi a belépő a showműsorra? Cooper S-ként 6,8 millió forint. Ilyen tesztautós köntösben persze már a "tízest" is meghaladja. Sok pénzért sokat is ad a Roadster − akinek elég a két ülés, időnként kabriózni és/vagy száguldozni akar a konstans rivaldafényben, az pedig nem érdekli, hogy elöl vagy hátul van a hajtás, finom falat lehet, ami nem akad meg a torkán.

Értékelés

Pozitív
Zseniális kormány, motor és (jó úton) futómű, elég tágas utas- és csomagtér, gyorsan ledobható vászontető
Negatív
Magas ár, kissé lomha automata váltó, rossz úton minimális rugózási komfort, ergonómiai katyvasz, zaj

Árak

Tesztmodell alapára 6 794 000 Ft (2012. szeptember 20.)
Tesztmodell ára 10 275 900 Ft (2012. szeptember 20.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3734 mm
Szélesség: 1683 mm
Magasság: 1390 mm
Saját tömeg: 1205 kg
Össztömeg: 1495 kg
Tengelytáv: 2467 mm
Karosszéria-kivitel: kabrió
Csomagtér: 240 liter
Belső szélesség elöl: 1370 mm
Belmagasság elöl: 910-970 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Csomagtér maximális szélessége: 930 mm
Csomagtér magassága: 360-440 mm
Csomagtér hossza: 710-1100 mm
Raktérnyílás szélessége: 950 mm
Raktérnyílás magassága: 400 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: automata - 6 fokozatú
Nyomaték: 260 Nm 1730-4500 1/min-nél
Teljesítmény: 135 kW (184 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 222 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 7,2 s
CO2-kibocsátás: 153 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,3 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Durva baleset vetett véget a féktelen száguldásnak

Egy ferraris és egy lamborghinis azt gondolta Pekingben, hogy a szimulátorban ülnek, féktelen...

Szerdán csak a benzin ára csökken, a dízelé nem

Utoljára még húsvét előtt változtak az üzemanyagárak, akkor a dízel lett olcsóbb, most szerdától...

Az egykori munkásverda ma már hobbiautó, ezt bizonyítja két különleges Lada 2104-es

Hány kocka kombi húzta az igát és mennyi maradt meg közülük? Ez a kettő, bár látott ezt-azt...

Egy bűnbanda lekapcsolásával több száz tulaj döbbent rá, lopott autót vett

Szerda hajnalban egy lopott autókra specializálódott bandát kapcsolt le a rendőrség, ami azzal...

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára...

Ezzel a módszerrel utazhatsz dugó- és traffipaxmentesen

A közösségnek nagy az ereje, ezt már több internetes oldal is igazolta. A közlekedésben is egyre...

Csütörtökön minden traffipaxját beveti a rendőrség - mutatjuk, hogy hol

A rendőrség kijelölte a Speedmarathon akcióhoz tartozó ellenőrzések helyszíneit és az időpontokat...

Hogyan és mivel érdemes útvonalat tervezni napjainkban?

Az autó- és mobiltechnika fejlődésével az útvonaltervezési szokások és módszerek is nagymértékben...

Mitsubishi Outlander 2.4 4WD Sport, 2006 - használtteszt

Második generációjával már inkább európai, mintsem japán autó a Mitsubishi Outlander, most viszont...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p

Friss tesztek

Ford Mondeo 2.0 SCTi EcoBoost teszt

A nagy kérdés - Ford Mondeo teszt

A nagy kérdés nem az, hogy jó-e az új Mondeo vagy sem, hanem, hogy fő ellenfeleihez képest mivel tud többet az éveket késő középkategóriás.


Suzuki Vitara 1.6 GL+ teszt

Teszten a Suzuki Vitara, amit venni is fognak Videó

Fronthajtással, alap közeli felszereltséggel teszteltük az új Suzuki Vitarát, mert legtöbben vélhetően így fogják választani. Slágergyanús.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p

Hirdetés

MINI tesztek

Mini Cooper SD ötajtós teszt

Így lett Törpillából egy vaddisznó - Mini Cooper SD teszt

Hiába dízel, hiába ötajtós; Cooper SD változatban is benne van minden a Miniben, amiért szeretni lehet a típust. Sőt, annál több is.


Mini Paceman Cooper S All4 teszt

Miért ne? Mini Paceman teszt

A Mini mintha sportot űzne abból, hogy észérvekkel megmagyarázhatatlan autók sorával lepje meg a világot. Ez a valami épp egy Countryman két ajtóval, s úgy hívják, hogy Paceman. Cooper S-ként és összkerekesen próbáltuk.


Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Ballábféket mindenkinek! - Mini Cooper Aaltonen Edition teszt Videó

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Mini Cooper S Coupé teszt

Neked bejön ez a szitu? Mini Coupé teszt Videó

Egy kabriónak látszó kupét, egy kétüléses trendtárgyat teszteltünk 184 ütős-turbós lóerővel, automata váltóval és hátsószárny-billegetéssel. A Mini Coupé sok mindenre nem jó, mégis szerethető autó.


MINI Countryman Cooper S All4 teszt

Bekategorizálás? Kizárva! - MINI Countryman teszt

Négy hajtott kerék, négy ajtó, négy ülés - a MINI Countryman szakít az eddigi hagyománnyal, de a Cooper S vezethetősége továbbra sem okoz csalódást. Persze, meg is kérik az árát.


Még több MINI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Videón a Mercedes-AMG GT3 nürburgringi körei

Így karikáz a Mercedes-AMG GT3 a Nürburgringen Videó

6 órája – Sztori

Most először látni mozgásban a a Mercedes-AMG GT versenyváltozatát. A videóban a hang sem kutya, de a főszám az, hogy lesz utcai változata.


Mercedes-Benz Vito hazai bemutató és transzporter seregszemle

Mindent elvisz - bemutatkozott az új Mercedes Vito

12 órája – Újdonság

Itthon a piac egyetlen első-, hátsó- és összkerékhajtással is kapható kisárusszállítója. Vajon a melós vagy a szinte luxus kivitele jobb?


Videó: a legmenőbb Lexusok egy kupacban, akcióban

Így mulat a Lexus - tánc a Fuji Speedwayen Videó

24 órája – Sztori

Dance of F, avagy az F tánca - látványosra koreografált videóval ünnepli sportos modelljeit a Lexus. LFA és RC F kupé japán aszfalton táncol.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MINI MINI COOPER 1.6 S BŐR.XENON.ÜVEGTETŐ!!!!!

MINI MINI COOPER 1.6 S...

Ár: 1.990.000 Ft

Évjárat: 2004 / 7

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MINI COOPER NAVI!SÉRMENT!GARI!START-STOP!

MINI COOPER NAVI!SÉRME...

Ár: 2.790.000 Ft

Évjárat: 2010 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MINI COOPER Limitált Kiadás!!! CHECKMATE!!

MINI COOPER Limitált K...

Ár: 1.995.000 Ft

Évjárat: 2006 / 9

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó