0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Elöl kaparós sorsjegy - Mini Roadster teszt

Mini Roadster Cooper S teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minit vezetni jó, kabriózni jó, ergo Mini kabrióval autózni pazar. Akkor is, ha automata váltós, akkor is, ha csak nevében roadster.

Teszt
Műszaki adatok

Ilyen egy Roadster, ha Mini, s nem is igazi roadster. Dögös, csíkos, kívánatos

Ilyen egy Roadster, ha Mini, s nem is igazi roadster. Dögös, csíkos, kívánatos

Mindent bevet: tető lent, szárny kint, a kipufogó dupla, az ablak keret nélküli

Mindent bevet: tető lent, szárny kint, a kipufogó dupla, az ablak keret nélküli

Viszonylag rövid időn belül a harmadik Cooper S kivitelű és automata váltós Mini járt nálunk. A különös formájú Coupét egy Aaltonen Edition követte, legutóbb pedig azt a Roadstert próbáltuk, ami voltaképp nem is roadster, de a két ajtó/két ülés, ledobható vászontető, hátsókerékhajtás ismérvekből csak utóbbit nem adja, és azzal azért valahogy biztos együtt lehet élni, hogy a Mini elöl kapar.

Most, hogy tisztáztuk: a Roadster kétharmad arányban roadster, rögzítsük azt is, hogy ezzel az új modellel a Mininek már két kabriója is van. A másik ugye a Mini Cabrio. Az (alig használhatóan, de) négyüléses, s annak nagyon pici a csomagtartója. A Roadsternek egész tágas, 240 literes, síalagutas, és az ülések mögött is akad némi hely a pakkoknak, amennyiben átlagtermetűek az utasok. Ők kettecskén amúgy jó 190 centis magasságig nem fogják kényelmetlennek találni az autót, a vászontető pedig félig-meddig kitekeredve, de az ülésből is nyitható és csukható úgy 2-3 mp alatt. Felárért elektromos tetőmozgatás is rendelhető.

Zártan sem fest bután, mint például a Mini Coupé Zártan sem fest bután, mint például a Mini Coupé

Zártan sem fest bután, mint például a Mini Coupé

Míg a Coupét könnyű bántani a megfordított baseballsapkát idéző kupolája miatt, a Roadster szimplán jól néz ki, pláne a 17 colos fekete felniken. Egy csíkos, Cooper S-ként extra légbeömlős, dupla kipufogós Mini volánja mögött mindig garantált a siker, kabriózva bezzeg lehetetlen elkerülni az irigy/imádó pillantásokat. A látványhoz komoly hanghatás is párosul – Sport módban gázelvételnél vidáman rotyog, durrog a kipufogó, padlózva meg a motorral kánonban ordít, remek. Kár, hogy úgy 1500 és 2000 percenkénti fordulatszám között zavaró a búgás – egy olyan tartományban, ahol nyugodt városi vagy országúti poroszkálás közben dolgozik a 184 lóerős 1.6 Turbo.

Részletgazdag, látványos, bukókeretes, biztonságos Részletgazdag, látványos, bukókeretes, biztonságos Részletgazdag, látványos, bukókeretes, biztonságos

Részletgazdag, látványos, bukókeretes, biztonságos

Szuper az 1,6 literes turbós benzines: erős, nyomatékos, nem torkos

Szuper az 1,6 literes turbós benzines: erős, nyomatékos, nem torkos

A Coupéhoz hasonlóan a standard Mininél laposabb szélvédőjű, annál nem sokkal nehezebb, 1,2 tonna körüli önsúlyt cipelő Roadster végsebessége 222 km/h, 100-as tempóra meg 7,2 mp alatt gyorsul, alig lassabb tehát a fémtetős verziónál. A 6 fokozatú, kormányról is kapcsolható automata váltó polgári stílusban megnyerő és okos, picit sportolva viszont picit fürgébb is lehetne. Ezt a majdnem fekete pontot bőszen pirosozza a parádés kormányzás, a harapós fék és a – jó úton – zseniális, kemény és játékos, kanyarbajnok futómű. Rossz úton nem fog tetszeni, ahogy üt és megvezet, de egyrészt soha nem volt kötelező a tortaevés, másrészt továbbra sem Magyarország egy ilyen kocsi elsődleges piaca.

Csöppet lehetne formázottabb és lejjebb engedhető az ülés, de így sem rossz. Dizájn a köbön, az anyagminőség és a kidolgozás ötös alá Csöppet lehetne formázottabb és lejjebb engedhető az ülés, de így sem rossz. Dizájn a köbön, az anyagminőség és a kidolgozás ötös alá

Csöppet lehetne formázottabb és lejjebb engedhető az ülés, de így sem rossz. Dizájn a köbön, az anyagminőség és a kidolgozás ötös alá

A 10 millió forint alatti nyitható tetejűek ligájában a Roadsteren kívül csak a (hátsókerékhajtású) MX-5 vezetése ekkora élmény. Az is hangos, ez is. A Mini utastere színvonalasabb, hangulatosabb, extralistája hosszabb a Mazdáénál. Olyat is tud, mint a 80-nál elő, 60-ra visszalassítva elbújó hátsó szárny – ezt az egyébiránt fölösleges showműsort álló helyzetben, mondjuk a lámpánál várakozva is bármikor előadhatja, aztán jöjjön a tapscunami.

A kabriónak kellően merev Roadster Cooper S alapára 6,8 millió forint

A kabriónak kellően merev Roadster Cooper S alapára 6,8 millió forint

Használható méretű, alakú és alagutas a csomagtartó

Használható méretű, alakú és alagutas a csomagtartó

Ha Mini, akkor dizájnkavalkád, levesestál (műszerblokk), billenőkapcsolók, ergonómiai bibik. A Roadsterben például jól hátra kell nyúlni a biztonsági övért. Sebaj, a vászontető manuális mozgatásával úgyis edzésben vagyunk. Plusz bajlódunk a „kulccsal”, a pohártartóba helyezett palack kitakarja az alsó kapcsolósort, stb. De – nem kevés pénzért – van navigációs rendszer, Harman Kardon hifi, iDrive-szerű joystick, finom bőrkárpit ülésfűtéssel, tempomat, fény- és esőszenzor, könyöklő, változtatható színű hangulatvilágítás, minden ami kell, s ami nem. Környezetkímélő és fogyasztáscsökkentő start-stop csupán a manuális váltóhoz társítható. Az automata váltós Roadster Cooper S elvileg beéri 6,6 liter benzinnel – a mi tesztátlagunk 8,3 l/100 km lett. Volt benne városi tökölés, egy kis pálya (130-nál 2700 körül forog a motor, s nagy a szélzaj nyitva, csukva is), sok országút és padlógáz.

Mennyi a belépő a showműsorra? Cooper S-ként 6,8 millió forint. Ilyen tesztautós köntösben persze már a "tízest" is meghaladja. Sok pénzért sokat is ad a Roadster − akinek elég a két ülés, időnként kabriózni és/vagy száguldozni akar a konstans rivaldafényben, az pedig nem érdekli, hogy elöl vagy hátul van a hajtás, finom falat lehet, ami nem akad meg a torkán.

Értékelés

Pozitív
Zseniális kormány, motor és (jó úton) futómű, elég tágas utas- és csomagtér, gyorsan ledobható vászontető
Negatív
Magas ár, kissé lomha automata váltó, rossz úton minimális rugózási komfort, ergonómiai katyvasz, zaj

Árak

Tesztmodell alapára 6 794 000 Ft (2012. szeptember 20.)
Tesztmodell ára 10 275 900 Ft (2012. szeptember 20.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3734 mm
Szélesség: 1683 mm
Magasság: 1390 mm
Saját tömeg: 1205 kg
Össztömeg: 1495 kg
Tengelytáv: 2467 mm
Karosszéria-kivitel: kabrió
Csomagtér: 240 liter
Belső szélesség elöl: 1370 mm
Belmagasság elöl: 910-970 mm
Ülőlap hossza elöl: 510 mm
Csomagtér maximális szélessége: 930 mm
Csomagtér magassága: 360-440 mm
Csomagtér hossza: 710-1100 mm
Raktérnyílás szélessége: 950 mm
Raktérnyílás magassága: 400 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1598 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: automata - 6 fokozatú
Nyomaték: 260 Nm 1730-4500 1/min-nél
Teljesítmény: 135 kW (184 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 222 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 7,2 s
CO2-kibocsátás: 153 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,3 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 72 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Elnézte a váltófokozatot a vezető, vízbe esett a Mercedes

Amatőr hiba miatt esett vízbe, majd merült el tetőig a Mercedes CLS. Az esetet a sofőr szerencsésen...

Ritkaság: Volvo 780 kupé, 1986-ból

Az idős művésznőnek sem rójuk fel, hogy jobban nézett ki régen, karrierje kitérőin sem illik...

3,7 literrel is megelégszik a VW Passat BlueMotion

Németországban már rendelhető a legtakarékosabb VW Passat. A BlueMotion változat négyajtósként...

Légzsákbotrány: minden esetlegesen érintett autó ellenőrzése ajánlott!

Nem újdonság, hogy temérdek autót szólítanak ismét szervizbe potenciális légzsákhiba miatt. Az...

A fékpad hevedere is kettészakadt a Tesla erejétől

Újabb területen mutatta meg a Tesla, hogy az eddig megszokotthoz képest eltérő dolgokra képes...

Ilyen volt a II. Concours d'Elegance autó szépségverseny Balatonfüreden

A Balatonfüred Concours d'Elegance kapcsán nem is a kiállított kocsik értéke, vagy ritkasága...

Piaci körkép: 15 év alatti Fordok 500 000 forintig

Van autó félmillió forintért, még akkor is, ha egy márkához és néhány józan elváráshoz ragaszkodunk...

Lakossági bejelentésre foglalt le a rendőrség három Audit

Egy telken három Audi a disznóól mellett? Ez bizony itthon, pláne Kelet-Magyarországon nem megszokott...

Mazda CX-5 G-192 Revolution Top SD Automata teszt

Erősebbik benzinmotorjával, a lehető legjobb kivitelben, minden extrájával járt nálunk a frissített...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p

Friss tesztek

Mercedes Vito Tourer 119 BlueTEC teszt

Miénk itt a tér - Mercedes Vito Tourer

A Mercedes Vito ismét mércét állít a munkásbuszok és a nagycsaládos csapatszállítók között. Csak egyre vigyázzunk, hogy ne extrázzuk túl.


Mazda CX-5 G-192 Revolution Top SD Automata teszt

Ez sem eszi le a fejed! Teszten a csúcs Mazda CX-5

Erősebbik benzinmotorjával, a lehető legjobb kivitelben, minden extrájával járt nálunk a frissített Mazda CX-5. Így is józan választás.


SEAT Leon X-Perience 1.8 TFSI DSG 4Drive teszt

Sportos terepfutó - SEAT Leon X-Perience teszt

Idén érkezett a hazai piacra a SEAT Leon kombi változatának crossoveresített kivitele. A csúcs benzines, 1.8 TFSI motorral, összkerékhajtással és hétgangos DSG-vel tettük próbára.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1taW5p

Hirdetés

MINI tesztek

Mini Cooper SD ötajtós teszt

Így lett Törpillából egy vaddisznó - Mini Cooper SD teszt

Hiába dízel, hiába ötajtós; Cooper SD változatban is benne van minden a Miniben, amiért szeretni lehet a típust. Sőt, annál több is.


Mini Paceman Cooper S All4 teszt

Miért ne? Mini Paceman teszt

A Mini mintha sportot űzne abból, hogy észérvekkel megmagyarázhatatlan autók sorával lepje meg a világot. Ez a valami épp egy Countryman két ajtóval, s úgy hívják, hogy Paceman. Cooper S-ként és összkerekesen próbáltuk.


Mini Cooper S Rauno Aaltonen Edition teszt

Ballábféket mindenkinek! - Mini Cooper Aaltonen Edition teszt

Rauno Aaltonen 1967-es monte-carlói győzelmének állít emléket a piros-fehérbe csomagolt különleges Cooper S. De vajon mit szól az automata váltóhoz a Raliprofesszor?


Mini Cooper S Coupé teszt

Neked bejön ez a szitu? Mini Coupé teszt Videó

Egy kabriónak látszó kupét, egy kétüléses trendtárgyat teszteltünk 184 ütős-turbós lóerővel, automata váltóval és hátsószárny-billegetéssel. A Mini Coupé sok mindenre nem jó, mégis szerethető autó.


MINI Countryman Cooper S All4 teszt

Bekategorizálás? Kizárva! - MINI Countryman teszt

Négy hajtott kerék, négy ajtó, négy ülés - a MINI Countryman szakít az eddigi hagyománnyal, de a Cooper S vezethetősége továbbra sem okoz csalódást. Persze, meg is kérik az árát.


Még több MINI teszt

Címlapon


Friss cikkek

A fékpad hevedere is kettészakadt a Tesla erejétől

A fékpad sem bírja a Tesla teljesítményét Videó

Tegnap – Sztori

Újabb területen mutatta meg a Tesla, hogy az eddig megszokotthoz képest eltérő dolgokra képes. Most épp egy fékpadi mérésnél okozott nem kis meglepetést.


185 ezer dollárért adták el Paul Walker legendás, filmszereplő Toyota Supráját

50 millióért kelt el Paul Walker filmszereplő Toyota Suprája Videó

4 napja – Sztori

Paul Walker, azaz Brian O'Conner az eredeti Halálos iramban filmben szereplő autóját 185 ezer dollárért, azaz 50 millió forintért adták el.


Ilyen volt a II. Concours d'Elegance autó szépségverseny Balatonfüreden

Íme, a tópart legszebbjei - a Concours d'Elegance

4 napja – Sztori

A Balatonfüred Concours d'Elegance kapcsán nem is a kiállított kocsik értéke, vagy ritkasága az igazi kunszt, hanem maga a rendezvény.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MINI COOPER AZ ÚJABB MODEL! KŐSZEGEN!

MINI COOPER AZ ÚJABB M...

Ár: 2.199.000 Ft

Évjárat: 2007 / 1

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MINI MINI COOPER S

MINI MINI COOPER S

Ár: 2.599.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MINI COOPER 1.5 Új modell

MINI COOPER 1.5 Új modell

Ár: 5.700.000 Ft

Évjárat: 2014 / 5

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó