0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kompresszorral pörgetve spórol - Nissan Micra DIG-S teszt

Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kívülről? Üvegtető, virágos matrica. Belül? Egyszerű, kopog. A lemezek alatt? Dobfék, csatolt lengőkar, kézi váltó. És mi van a motortérben? Három henger 1,2 liternyi űrmérettel, kompresszor. Végre, valami!

Teszt
Műszaki adatok

Üvegtető, áramvonalas lökhárító, tetőspoiler, alufelnik, színre fújt miegymás: összességében mégis elég jellegtelen

Üvegtető, áramvonalas lökhárító, tetőspoiler, alufelnik, színre fújt miegymás: összességében mégis elég jellegtelen

Indiában szerelik össze, de inkább a felhasznált anyagok minősége problémás

Indiában szerelik össze, de inkább a felhasznált anyagok minősége problémás

Japán, kicsi, fehér, aranyos: nálam itt fogy ki a Micrára használható mellékneveket tartalmazó szótár. Nézem a képen, de akárhogy erőlködöm, semmi sem jut eszembe róla. Jó, megvan, hogy más az első lökhárítója, mint a kompresszor nélküli, 80 lovas 1,2-esnek, és a további eltérést okozó hátsó szárnyat is látom, de továbbra sincs ötletes hasonlat. Azt jó, ha tudjuk, hogy ezzel a két aprósággal 0,33-ról 0,29-re csökkentették légellenállását, de ez csak egy szelete annak a számtalan elemből álló csomagnak, amit az autó takarékosabb üzemének érdekében összeállítottak.

Pure Drive, azaz 100 g/km alatt a Micra CO2-kibocsátása, ezen példányé pontosan 99

Pure Drive, azaz 100 g/km alatt a Micra CO2-kibocsátása, ezen példányé pontosan 99

Pontosan egy évvel bejelentése után került hozzánk az 1,2-es kompresszoros motorral, ötfokozatú kézi váltóval, kis virslikerekekkel, s egyéb fogyasztáscsökkentő megoldásokkal felvértezett kisautó. Ráadásul a legkomolyabb, Tekna kivitelben, üvegtetővel, virágos matricával a kabin meg a motortér tetején. Fussuk át gyorsan, mit tud méretek és felszereltség tekintetében, aztán járjuk körbe azt is, hogy az alapvetően teljesítmény-növelésre kitalált mechanikus feltöltési módszer ez esetben hogy szolgálhatja a kisebb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást.

Irgalmatlanul rövid ülőlapok, sofőr mögé már nem jut sok lábtér, a könyöklő jó lenne, ha nem lenne jobb alkarom Irgalmatlanul rövid ülőlapok, sofőr mögé már nem jut sok lábtér, a könyöklő jó lenne, ha nem lenne jobb alkarom

Irgalmatlanul rövid ülőlapok, sofőr mögé már nem jut sok lábtér, a könyöklő jó lenne, ha nem lenne jobb alkarom

Tesztautónk 15 colos alufelniken viselt 175/60-as gumikat, ha én fejlesztőmérnök-szan lennék a Nissannál, visszavennék egyet az átmérőből, ahogy az alap Visia modellekhez jár, a megspórolt összeget meg tárcsafékre költeném: hátra csak dob jutott, a nedves, sós hólével borított utakon érződött is. A csúcsmodellen természetesen színre fújták a tükröket, lökhárítókat és kilincseket, a lökhárítóba pici ködlámpákat illesztettek. Nagyot tárulnak az ajtók, alsó állásban jó mélyen ülhetünk a keményre tömött, rövid ülőlapú, egyenes, így oldaltartásmentes ülésekben.

Hangulatos semmilyenség, csak ne kopogna mindenütt. Jók a formák, végre egy autó, amiből jól ki lehet látni

Hangulatos semmilyenség, csak ne kopogna mindenütt. Jók a formák, végre egy autó, amiből jól ki lehet látni

Említettem, hogy a forma nem túl emlékezetes, ennek megfelelően beülés után vidámabbak leszünk. Az uncsi külső részei a nagy ablakok, vezetés közben pedig kicsivel lényegesebb, hogy milyen az autóból kilátni, mint, hogy milyen az autóra rálátni. Az oszlopok sem túl vaskosak, jól kilátni, a parkolóradar+parkolóhelymérő rendszer máris kihúzható tételek lennének, ha nem alapáron kaptuk volna őket. A gombos indítórendszer és az intelligens kulcs viszont hasznos tételek, akárcsak a szintén csak Teknás Micrákhoz járó esőérzékelő és automatikus világítás. A motor kuplungnyomásra és a Start-Stop gombra indul, a kormány jobb oldali küllőjén tempomatot és sebességhatárolót, bal felén hifi és telefonhasználatot irányító gombokat találunk. Fogása bőr, mérete kellemes.

Egy nagy adag kezelőgombot eldugtak a kormány mögé, az intelligens kulcs nem is motorindításnál, hanem inkább beszállásnál praktikus. Egy nagy adag kezelőgombot eldugtak a kormány mögé, az intelligens kulcs nem is motorindításnál, hanem inkább beszállásnál praktikus. Egy nagy adag kezelőgombot eldugtak a kormány mögé, az intelligens kulcs nem is motorindításnál, hanem inkább beszállásnál praktikus.

Egy nagy adag kezelőgombot eldugtak a kormány mögé, az intelligens kulcs nem is motorindításnál, hanem inkább beszállásnál praktikus.

A kormányoszloptól balra lent, kicsit eldugva találunk egy nagy csoport vezérlőgombot: itt pöcögtethetjük a fedélzeti kompjútert, dzsojsztikozhatjuk a tükröket, kiiktathatjuk az ESP-t, vagy beindíthatjuk a parkolóhely-mérőt. A középkonzolon karikába rendezték a klímagombokat, fölötte érintőképernyős az integrált hifi-navigáció, a váltókar előtt két pohár- vagy bármitartó, előttük, a nyúlvány alsó részén egymás mellett a jack- és az USB-bemenetek találhatók. Van két különálló fedeles kesztyűtartó, köztük egy haszontalan polccal, zsebek az első ülések háttámláján, némi térképzseb az ajtókban és egy érthetetlen puha rekesz az első utasülés felhajtható párnája alatt: a Nissan minden hájjal megkent, sokat látott tesztautó kiadási szakembere szerint

itt lehet leveleket préselni kirándulás után.

A kárpitok olcsók, a műanyagok kopognak, és illesztési hézagot sem nehéz felfedezni a burkolatok között.

A kormányról történő irányítás már Acenta szinten is elérhető. Nagyon közlékeny a fedélzeti számítógép, nemcsak a szokásos adatokról értesít, hanem azt is kiszámolja, mennyi CO2-t nem égettünk el menet közben A kormányról történő irányítás már Acenta szinten is elérhető. Nagyon közlékeny a fedélzeti számítógép, nemcsak a szokásos adatokról értesít, hanem azt is kiszámolja, mennyi CO2-t nem égettünk el menet közben

A kormányról történő irányítás már Acenta szinten is elérhető. Nagyon közlékeny a fedélzeti számítógép, nemcsak a szokásos adatokról értesít, hanem azt is kiszámolja, mennyi CO2-t nem égettünk el menet közben

Minden nagyon könnyű a kisautóban, ez hol jó, hol rossz: nem kell harcolni sem az ajtókkal, sem a kormánnyal, a váltókar finoman, de nem túl pontosan és elég nagy utakon mozog. Menet közben a szervo rásegítése is rájátszik erre az érzésre, nem igényel erőfeszítést a Micra vezetése, de nem is szereti, ha feszegetjük, a vékony gumik gyorsan elérik tapadásuk határát.

Nem látszik a kompresszor, hátul a mélyben figyel, és csak akkor pörög, ha szükséges

Nem látszik a kompresszor, hátul a mélyben figyel, és csak akkor pörög, ha szükséges

Pedig az 1,2 DIG-S (Direct Injection Gasoline-Supercharger/Közvetlen benzin befecskendezés-Kompresszor) megfelelő kezeléssel akár partner is lenne a játékban. Alapjáraton néma, kisebb gázon már hallani a három henger jellegzetes percegését, nagyobb fordulaton pedig a kompresszor fütyülése is feléled: kis gázon a kompresszor nem is működik, viszont egy apró kattanás a pedálon is jelzi azt a pontot, ahol aktívvá válik a feltöltő. Dízellel spórolóknak szokatlan lehet, hogy csak 3500 környékén éled, 4400-on adja le 142 Nm-es nyomatékcsúcsát, és még ezután is lelkesen pörög a leszabályzási határig.

A béleletlen, fedetlen tárolók nem a legpraktikusabbak

A béleletlen, fedetlen tárolók nem a legpraktikusabbak

Aprósága ellenére a DIG-S motor különleges kis szerkezet. Miller-ciklus szerint működik: a szívószelepet tovább tartja nyitva, ami csökkenti a fogyasztást és a teljesítményt is, ennek ellensúlyozására vetik be a főtengelyről hajtott kompresszort. A közvetlen befecskendezés alkalmazása is elkerülhetetlen, hogy a nyitva hagyott szívórendszerbe ne kerülhessen vissza benzin-levegő keverék a munkaütemben. Ezen kívül a motorfejlesztők 13:1-es kompresszióval agyonsűrítették a keveréket, minimálisra csökkentették a motor belső súrlódását, stop-start rendszer pihenteti a motort álló helyzetben, a generátor pedig csak guruláskor, illetve fékezéskor tölt, azaz igyekeztek tényleg csak haladásra fordítani az üzemanyagot.

A hátsó ülésnek a lapja is felnyílik, de így sem lesz tágas a csomagtér. A kilincsek műanyagja szomorkás, az ablakemelőn is spóroltak, még a baloldali automata is csak lefele megy végig magától A hátsó ülésnek a lapja is felnyílik, de így sem lesz tágas a csomagtér. A kilincsek műanyagja szomorkás, az ablakemelőn is spóroltak, még a baloldali automata is csak lefele megy végig magától A hátsó ülésnek a lapja is felnyílik, de így sem lesz tágas a csomagtér. A kilincsek műanyagja szomorkás, az ablakemelőn is spóroltak, még a baloldali automata is csak lefele megy végig magától

A hátsó ülésnek a lapja is felnyílik, de így sem lesz tágas a csomagtér. A kilincsek műanyagja szomorkás, az ablakemelőn is spóroltak, még a baloldali automata is csak lefele megy végig magától

Szépen megy is a Micra, feltéve, hogy jó nagy gázzal indulunk. Lelkesen pörög, a fokozatok pedig olyan hosszúak, hogy városban akár egész nap eljárhatnánk kettesben...és ezzel tönkre is tennénk a motortervező mérnökök összes erőfeszítését. És valahol ez is történik, a 4,1 l/100 km-es vegyes fogyasztás csak álom. Ha pörgetjük, akkor eszik is, ha finomkodunk vele, akkor nem használjuk a kompresszort, ezáltal megfullasztjuk a motort, azaz nehéz megítélni, hogy vajon melyik tartomány a legideálisabb a háromhengeres számára. Nálam 7 l/100 km körül fogyasztott, közel 100 Euro 5-ös lóerővel ez azért nem spórolós kategória. Kis utazóautóként, országúton jobban kijön takarékossága, mint a sok kapcsolgatást igénylő városban.

Lényegtelen, mégis lehet szeretni az üvegtetőt. Ilyen az egész autó, felesleges dolgok és zseniális apróságok jelennek meg egymás mellett

Lényegtelen, mégis lehet szeretni az üvegtetőt. Ilyen az egész autó, felesleges dolgok és zseniális apróságok jelennek meg egymás mellett

4 654 400 forint. Ez a kis drága vételára, és ez kompresszorral, üvegtetővel, parkolóradarral ésatöbbivel együtt is borsos. Tény, hogy hasonló teljesítménnyel és felszereléssel a kategória éllovasának tartott Honda Jazz, a több presztízst hordozó Volkswagen Polo, a hazai Suzuki Swift vagy egy Toyota Yaris is ezen a szinten mozog. Közülük a Micra elsősorban kiváló manőverezhetőségével (9,3 méteres fordulókör), remek átláthatóságával, lelkesen pörgő s valóban dinamikus háromhengeresével tűnik ki, de utasterének és megjelenésének egyszerűsége visszavetheti a vásárlói kedvet. Ha mégsem szeretnének dízelt, akkor tán érdemes lehet lemondani az extrák egy jó részéről, és elvinni egy ugyanilyen motorral szerelt Visiát több mint egymillióval olcsóbban.

Méretek

Hosszúság: 3780 mm
Szélesség: 1675 mm
Magasság: 1520 mm
Saját tömeg: 1045 kg
Össztömeg: 1505 kg
Terhelhetőség: 460 kg
Tengelytáv: 2450 mm
Karosszéria-kivitel: 5 ajtós
Csomagtér: 265/605 liter
Belső szélesség elöl: 1270 mm
Belső szélesség hátul: 1230 mm
Belmagasság elöl: 915-945 mm
Belmagasság hátul: 890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 35 mm
Ülőlap hossza elöl: 490 mm
Ülőlap hossza hátul: 480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1040 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1040 mm
Csomagtér magassága: 570-910 mm
Csomagtér hossza: 565 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1230 mm
Raktérnyílás szélessége: 910 mm
Raktérnyílás magassága: 840 mm

Motor és váltó

Motor: 1,2 benzin
Motorosztály: Euro 5
Hengerűrtartalom: 1198 cm³
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: 5 fokozatú kézi
Nyomaték: 142 Nm 4400 1/min-nél
Teljesítmény: 72 kW (98 LE) 5600 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,3 s
CO2-kibocsátás: 99 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál: 7,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 71 dB(A)

Árak

Tesztmodell alapára 3 629 000 Ft (2012. február 20.)
Tesztmodell ára 4 654 400 Ft (2012. február 20.)
Ez is érdekes lehet:
 

Termékmustra reklám nélkül. Mit csinált egykor, és mit gyárt ma a Lada gyár?

Már négy éve nem forgalmaznak hivatalosan Ladákat Magyarországon. Mit tegyen, aki egy jó kockára...

K.I.T.T. és a többiek – Top 10 kedvenc autós film

Igen, más méltán népszerű előadókkal itt volt David Hasselhoff, s ha már jött vele K.I.T.T. is...

Az Audi vezetni tanította és meg is ajándékozta Robbenéket. Egy-egy autóval

Ismét új Audikat kaptak a Bayern München sztárfocistái. Elég durvákat.

Már nem csak stúdióképen, fotón a harmadik generációs Skoda Fabia

A nyári szünetben átalakította gyárát a Skoda, 40 beszállító összehangolt munkájával elkészült...

Még mindig utópia az egyablakos autóhonosítás

Az autóvásárlás nekem mindig élményteli kaland, a honosítás viszont rémálmaimban se jöjjön elő...

K.I.T.T. és a többiek – Top 10 autós sírva röhögés

Igen, más méltán népszerű előadók társaságában itt lesz David Hasselhoff, s ha már jön vele K.I.T.T...

Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk...

Egyértelműbbé válik a KRESZ a gyermekek védelme érdekében

Tilos a gyerekszállító buszok melletti elhaladás, józanodhat az iskolák előtti sebességlimit...

Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (14 db)

biker írta: 2012 február 24., péntek 11:13:40

7,1-t írt a könyv, 4,95 lett. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
biker írta: 2012 február 24., péntek 11:11:25

Itt is érdekesek, a gyári adatok, főleg a Swiftnél.http://www.origo.hu/auto/20110318-fogyasztasteszt-vw-polo-bluemotion-toyota-auris-hsd-suzuki-swift-13.html

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2012 február 22., szerda 13:10:16
Zoli írta: 2 éve

Az almát hasonlítjátok a körtéhez:

A gyári vegyes fogyasztás 4,3 l/100 km, a tesztfogyasztás volt 7l. Szvsz átlag autós, átlagos használattal a gyári értékhez közelebbít tapasztal, és nem az újságírókét...


Éppen arni jellemezte úgy egy másik cikknél ezt az egész gyári fogyasztási értékeket, nagyon találóan, hogy ez inkább már azon alapszik, "ki tud nagyobbat fingani". A valósághoz nem sok köze van. A 3 literes fogyasztású AX ősdieselt is újságírók hajtották, akkor azt anno milyen átlagfogyasztási értékkel kellett volna szerepelni a szalonokban, 1,5 liter/100 km??

A válaszoláshoz belépés szükséges
Zoli írta: 2012 február 22., szerda 12:47:16

Az almát hasonlítjátok a körtéhez:
A gyári vegyes fogyasztás 4,3 l/100 km, a tesztfogyasztás volt 7l. Szvsz átlag autós, átlagos használattal a gyári értékhez közelebbít tapasztal, és nem az újságírókét...

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2012 február 21., kedd 20:20:24
biker írta: 2 éve

Nála evett 7 litert"Szépen megy is a Micra, feltéve, hogy jó nagy gázzal indulunk. Lelkesen pörög, a fokozatok pedig olyan hosszúak, hogy városban akár egész nap eljárhatnánk kettesben...és ezzel tönkre is tennénk a motortervező mérnökök összes erőfeszítését."

Így szerintem jó eredménynek számít, ha 2 ütemű trabival ilyen dinamizmussal közlekednél, 15 litert enne ;).

Ez az autó nem könnyű,: 1045 kg, Saxó 900 kg alatt volt.

4 ütemű Trabant, meg sztráda, hát nem valami jó párosítás, az én ismerőseim, nagy fogyasztásról számoltak be, kivétel nélkül. A Zastavát is meg nézném, hogy menyit enne, ha követni akarná a Nissant. A legjobb példa erre a 900cm3-s dévú, egy ismerősőm mondta, hogy 5 litert eszik, persze, ha totyog vele, erre ő nem igaz mert ő dinamikusan megy vele, erre volt egy teszt, valamelyik újságban, több tipust össze eresztettek, VW poló 1,4 -l a 120d BMW-ig, a poló6,2-t evett, a Dévú 9 felett, ennyit a erről.

A lényeg az, hogy én se cserélném le, a 16V-s régi Swiftemet, erre a Nissanra.


Előző hozzászólásomban különböző példákkal arra kívántam rámutatni, hogy az utóbbi 10 évben a csillagos égbe emelkedett az üzemanyagok ára, az autógyárak meg azzal csalogatják a vevőket a szintén csillagászati árú új példányaikhoz, hogy egyre takarékosabbak, miközben e téren nem történik előrelépés, mert a gyakorlati használat során nem fogyasztanak kevesebbet mint elődeik, sőt inkább többet. Néha néha van kivétel ez alól, de nem az a jellemző.
A 2 és 4 ütemű Trabant közül is egyértelműen az ős 2 ütemű a takarékosabb.
A Saxo neve a futómű miatt került elő, nem a fogyasztás miatt. Az enyém diesel és 905 kg. szerepel a forgalmiban. 2001-es, de fogyasztásban bármikor versenyképes hasonló kategóriában lévő társaival. Kb. 2 évvel ezelőtt készült egy fogyasztásteszt a Totalcar-on, amikor az 1,4-es ős diesel Citroen AX-et hasonlították össze a szintén 1,4-es legújabb diesel Mazda 2 vel. Együtt mentek, egymás sarkában, 100 km-t, amiben volt városi araszolás, országút és autópálya szakasz. Tankolásnál jött a megdöbbenés, amikor az AX 3 litert kért, még az új Mazda2 hat liternél is többet! Tudom, a biztonságnak ára van, súlynövekedés stb. Úgy gondolom abba a világba léptünk, amikor az autógyáraknak az utóbbi 10-20-30 évvel ellentétes fejlesztési gyakorlatot kellene folytatni. Végre valóban az igazi takarékosság irányába kellene elmozdulni. A közlekedés tempója drasztikusan lassul, drákói szigorral kontrollált sebességhatárokkal.
Ez a kis Nissan Micra 1,2 DIG-S nem a kívánt irányba mutat.

A válaszoláshoz belépés szükséges
biker írta: 2012 február 21., kedd 17:37:20

Nála evett 7 litert"Szépen megy is a Micra, feltéve, hogy jó nagy gázzal indulunk. Lelkesen pörög, a fokozatok pedig olyan hosszúak, hogy városban akár egész nap eljárhatnánk kettesben...és ezzel tönkre is tennénk a motortervező mérnökök összes erőfeszítését."
Így szerintem jó eredménynek számít, ha 2 ütemű trabival ilyen dinamizmussal közlekednél, 15 litert enne ;).
Ez az autó nem könnyű,: 1045 kg, Saxó 900 kg alatt volt.
4 ütemű Trabant, meg sztráda, hát nem valami jó párosítás, az én ismerőseim, nagy fogyasztásról számoltak be, kivétel nélkül. A Zastavát is meg nézném, hogy menyit enne, ha követni akarná a Nissant. A legjobb példa erre a 900cm3-s dévú, egy ismerősőm mondta, hogy 5 litert eszik, persze, ha totyog vele, erre ő nem igaz mert ő dinamikusan megy vele, erre volt egy teszt, valamelyik újságban, több tipust össze eresztettek, VW poló 1,4 -l a 120d BMW-ig, a poló6,2-t evett, a Dévú 9 felett, ennyit a erről.
A lényeg az, hogy én se cserélném le, a 16V-s régi Swiftemet, erre a Nissanra.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 2012 február 21., kedd 09:20:33
Freddie írta: 2 éve

Ez a fogyasztáscsökkentés érdekes dolog. Apámnak 23éves Zastavája van, 5literrel jár el, városban meg 6 körül. Valahogy nem látom a fejlődést...

De én a fogyasztáson kívűl még egyet nem értek:175/60-as gumik mióta virslik ???

Főleg egy kisautónak! Nem azért csúszkál,mert a gumi nem bírja, inkább futómű kellene alá. A motort fejlesztik (ami sokkal drágább lesz), hogy javuljon a fogyasztás. Aztán tesznek alá gagyi futóművet, hogy olcsóbb legyen. Végül kell alá széles kerék, hogy legyen úttartása és máris ott vagyunk, hogy amit nyertünk a motoron azt elvesztettük a gumikon. De cserébe legalább jóval drágább az autó, az alkatrészek, a javíttatás, a gumik. Nagyon nem jó úton halad az autók fejlesztése...

Nekem egy 32éves Trabanton van 165/70 R13-as gumikkal. Le sem tudod robbantani az útról, pedig annak sincs túlbonyolítva a futóműve. Azt már nem is merem mondani, hogy azzal is kijövök 7literes fogyasztásból városban, pedig egy pazarló kétüteműről van szó...


Totálisan egyetértek veled. Amit a futóműről mondtál: A Saxo-m a 165-ös "virsli" gumival minden helyzetben lényegesen stabilabb, jobban kapaszkodik, mint a legjobbnak titulált Jazz "kisautó"-m a 185-össel! Trabantot 14 éven át használtam 1992-ig. Az utolsó két évben az akkor kiadott legutolsó példányok egyikét használtam. Sokat jártam az új Trabanttal akkor Ausztriába, kitapostam a szemét az M1-esen, mégis kijött ott akkor 5,6 liter/100 km-es fogyasztásból. A vegyes átlag 6,5 liter volt nekem is, még az öreg Trabant esetében is. Ha már itt tartunk akkor még azt is megjegyzem, volt 4 ütemű Trabantom fél évig. Hát a 2 ütemű sokkal jobb, és takarékosabb volt!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Freddie írta: 2012 február 21., kedd 08:20:07

Ez a fogyasztáscsökkentés érdekes dolog. Apámnak 23éves Zastavája van, 5literrel jár el, városban meg 6 körül. Valahogy nem látom a fejlődést...
De én a fogyasztáson kívűl még egyet nem értek:175/60-as gumik mióta virslik ???
Főleg egy kisautónak! Nem azért csúszkál,mert a gumi nem bírja, inkább futómű kellene alá. A motort fejlesztik (ami sokkal drágább lesz), hogy javuljon a fogyasztás. Aztán tesznek alá gagyi futóművet, hogy olcsóbb legyen. Végül kell alá széles kerék, hogy legyen úttartása és máris ott vagyunk, hogy amit nyertünk a motoron azt elvesztettük a gumikon. De cserébe legalább jóval drágább az autó, az alkatrészek, a javíttatás, a gumik. Nagyon nem jó úton halad az autók fejlesztése...
Nekem egy 32éves Trabanton van 165/70 R13-as gumikkal. Le sem tudod robbantani az útról, pedig annak sincs túlbonyolítva a futóműve. Azt már nem is merem mondani, hogy azzal is kijövök 7literes fogyasztásból városban, pedig egy pazarló kétüteműről van szó...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 február 20., hétfő 12:12:17
Sheppard írta: 2 éve

Akkor is nevetséges. Itt a 21. század, és a benzines autóknak még szintentartani sem képesek a fogyasztását. Technikai vívmányok, és egy 2+2 személyes városi kisautó, ami alig 3,8 méter, beveri vegyesben a 7 litert.



Egy C corsa, G astra a régi 1.2-es, 1,4 -es motorjaikkal simán eljárnak 5,5, a másiknál 6-6,5 liter körül.



4 csillagos törésteszt, egész kényelmesek, "buta" motorokkal. Mostmeg űrtechnika, csoffadt kisautó, és 7 liter. Valamit ki kéne már találni szerintem.



Corolla, Yaris hasonló történet, Egész jó autók, és az 1.6-os corolla is elmegy 7 literből, Yaris 6 körül. Szimpla VVTi technológia, biztonságosak is, elég kényelmsesek is.



Egy másik példa: Fiat 500, 0,9 literes talán kompresszoros motor. Városi fogyasztás a valóságban: 8 liter. Mi ez, ha nem vicc?


Az is kérdés, hogy hogyan hajtják, a kis 500-as Fiat kompresszorral nem az a spórolós kisautó, normális autót lehet venni az árán, ha a kompresszor működik illetve "vallatják" a városban, bekapja a 8 litert simán de lehet hogy a 10-et is, de az 500 vásárlókörének ez nem jelenthet problémát szerintem.

Mellesleg ha mindenképpen kiskocsit szeretnék, 4,5 milla a Swift Sport, minden sarkon van hozzá szerviz meg alkatrészbolt, nagy meglepetés nem érheti az embert vele, 1.6-os de tuti kijön az is ennyiből.
Micráról eszembe jutott még, volt egy 1000ccm-es a családban, régebben az a hír járta, hogy a vezérműlánc megnyúlik és valami elektronikai hibát generál, meg szaggat tőle a motor. Már alapból józan paraszti ésszel is belegondolva egy hatalmas baromság, és a szervizek terjesztették a hírt. Előjött a családban lévőn is a "gond", hát ez 200.000 pénz lesz, inkább eladták... egy ismerős akinek szintén ugyanilyen volt, annak 2 alkalommal cserélt szakszerviz láncot(!), végül nem olyan régen kiderült, hogy a hibát a számítógép generálta és azt kell cserélni, nem a láncot. Kevés a hozzáértő ember... Nem tudom, nekem inkább az SSS ha kisautó.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Sheppard írta: 2012 február 20., hétfő 10:04:40

Akkor is nevetséges. Itt a 21. század, és a benzines autóknak még szintentartani sem képesek a fogyasztását. Technikai vívmányok, és egy 2+2 személyes városi kisautó, ami alig 3,8 méter, beveri vegyesben a 7 litert.

Egy C corsa, G astra a régi 1.2-es, 1,4 -es motorjaikkal simán eljárnak 5,5, a másiknál 6-6,5 liter körül.

4 csillagos törésteszt, egész kényelmesek, "buta" motorokkal. Mostmeg űrtechnika, csoffadt kisautó, és 7 liter. Valamit ki kéne már találni szerintem.

Corolla, Yaris hasonló történet, Egész jó autók, és az 1.6-os corolla is elmegy 7 literből, Yaris 6 körül. Szimpla VVTi technológia, biztonságosak is, elég kényelmsesek is.

Egy másik példa: Fiat 500, 0,9 literes talán kompresszoros motor. Városi fogyasztás a valóságban: 8 liter. Mi ez, ha nem vicc?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=

Friss tesztek

Citroën C4 e-THP 130 teszt

Öt alatt fogyaszt. Vagy nem? Citroën C4 e-THP 130 teszt Videó

Milyen a Citroën C4 a PSA új csodamotorjával, az 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinessel?


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW motoros családi egyterű - Toyota Verso 1.6 D-4D teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk, hogy milyen a bajor-japán házasság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=

Hirdetés

NISSAN tesztek

Nissan Qashqai 1.2 DIG-T teszt

Alapmotort bele! Nissan Qashqai teszt Videó

A Qashqai második generációja is városálló, sőt igazi mindenes. Az alap 1.2-es közepes felszereltséggel 6,6 millió forintért jó ajánlat.


Nissan 370Z GT Edition teszt

Táskában hagyott fegyver - Nissan 370Z GT Edition teszt

Egyedi felnikkel felszerelve, különleges GT Edition kivitelben járt nálunk a Nissan morgós V6-ossal hajtott fegyvere. Csak nem volt módunk elsütni.


Nissan NV200 Combi 1.5 dCi Tekna teszt

Taxinak pompás, családnak sem rossz - Nissan NV200 Combi teszt

Hét üléssel, dízelmotorral, csúcskivitelben járt nálunk New York új taxija, a Nissan NV200.


Nissan Qashqai+2 2.0 4WD Tekna teszt

Sokat ad, de sokat is kér - Nissan Qashqai+2 teszt

Frissítése után benzinmotorral járt nálunk a hosszított Qashqai. A nagy testű, 7 üléses összkerékhajtású étvágya jelentős, utastere cserében tágas és kényelmes.


Tényleg néma – Nissan Leaf első teszt

Benzin nélkül is jól megy a Nissan Leaf Videó

Benzin nélkül is lehet autózni, villanymotorral ráadásul a Nissan szerint az életciklusra vetített összköltség alapján már ma is olcsóbb. Kipróbáltuk milyen!


Még több NISSAN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kínos kocc lett a Forma-1-es bemutató vége

Beégett a 16 éves F1-pilóta Videó

14 órája – Sztori

Nem ez az első eset, hogy kudarcba fulladt egy F1-show, viszont a rotterdami blama pikantériáját a sofőr zöld füle szolgáltatja.


Volvo PV444: 70 éves a svédek első modern autója

70 éves a Volvo Pobjedája, a PV444-es

Tegnap – Sztori

Mérföldkő a Volvónak: a PV444 volt az első önhordó karosszériás kocsijuk. A négyhengeres modell családi autóként és a raliban is bevált.


Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Farmotor, hátsókerékhajtás és öt ajtó, itt az új Renault Twingo

2 napja – Újdonság

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az új Renault Twingo.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

NISSAN MICRA 1.2 Visia

NISSAN MICRA 1.2 Visia

Ár: 2.269.000 Ft

Évjárat: 2011 / 8

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

NISSAN MICRA 1.2 Visia MAGYAR! NISSAN SZAKSZERVIZ!

NISSAN MICRA 1.2 Visia...

Ár: 2.090.000 Ft

Évjárat: 2011 / 5

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

NISSAN MICRA 1.4 Acenta

NISSAN MICRA 1.4 Acenta

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2004 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó