0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Olcsóságnak nyoma sincs - Kia cee'd 1.4 teszt

Kia cee'd 1.4 CVVT EX teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tavasszal megújult koreai piacrobbantót 100 lóerős 1,4-es benzinmotorral teszteltük, kényelmi arzenáljában tempomat, fűthető multikormány és első üléspár, kétzónás légkondicionáló szerepelt.

Teszt
Műszaki adatok

Csinosabb, modernebb lett az átszabott tigrisorral

Csinosabb, modernebb lett az átszabott tigrisorral

Főszerkesztőnk meglátásával szemben engem inkább Citroënekre emlékeztetnek az új hátsó lámpák

Főszerkesztőnk meglátásával szemben engem inkább Citroënekre emlékeztetnek az új hátsó lámpák

Pontosan három hónappal ezelőtt, áprilisban mutatta be a Kia az öt év alatt 630 ezer eladott példányig jutó cee'd második generációját. Az elődnél lendületesebb lett az öt centivel megnyújtott hosszúságú, viszont egy-egy centivel keskenyebb és alacsonyabb karosszéria, ami részben az arányok változásának, részben pedig az átrajzolt részleteknek, karaktervonalaknak, lámpáknak, lökhárítóknak köszönhető. Teteje hetyke spoilerben végződik, hátsó lökhárítója alól krómozott ovális kipufogóvég kukucskál, ugyanilyen hátteret kapnak a ködlámpafészkek, s az ablakok és a bajusz körvonalára is jutott a csillogó díszből. Az biztos, hogy a szintén nemrég megújult, testvérmodell Hyundai i30 mellett ez a könnyedebb jelenség, keskenyebb lökhárítói és nem annyira kidudorodó első sárvédőíve miatt is légiesebb.

Nagyjából sík falak határolják a támlahajtással 1318 literesre bővülő csomagteret

Nagyjából sík falak határolják a támlahajtással 1318 literesre bővülő csomagteret

Alaphelyzetben 380 literes csomagtere 40 liternyi bővülést jelent elődjéhez képest, a padlószőnyeg alatt egy három különálló fakkra osztott, körülbelül 5 cm magas műanyag rekesz található (az EX-ben), és ez alatt rejtették el a vékonyka mankókereket. Praktikus, hogy szőnyeg a kalaptartóra akasztható arra az időre, amíg a tálcában turkálunk, a poggyásztér sarkaiba és falaira helyezett horgok és kampók pedig a rakomány rögzítését szolgálják.

Rengetegen fukarkodnak az automata ablakemelőkkel, nem úgy a Kia, elöl-hátul egy gombnyomásra közlekednek az ablakok, a gombnyomásra változtatható mértékben szervózott kormánykerék és az első ülések is lehetnek fűthetők Rengetegen fukarkodnak az automata ablakemelőkkel, nem úgy a Kia, elöl-hátul egy gombnyomásra közlekednek az ablakok, a gombnyomásra változtatható mértékben szervózott kormánykerék és az első ülések is lehetnek fűthetők Rengetegen fukarkodnak az automata ablakemelőkkel, nem úgy a Kia, elöl-hátul egy gombnyomásra közlekednek az ablakok, a gombnyomásra változtatható mértékben szervózott kormánykerék és az első ülések is lehetnek fűthetők

Rengetegen fukarkodnak az automata ablakemelőkkel, nem úgy a Kia, elöl-hátul egy gombnyomásra közlekednek az ablakok, a gombnyomásra változtatható mértékben szervózott kormánykerék és az első ülések is lehetnek fűthetők

A krómozás az utastérben is visszaköszön innen-onnan, a kilincsekről, középkonzoli potméterekről, műszerek keretéről, szellőzőrostélyok karjairól, szerencsére nem vitték túlzásba a díszítést. Nem is illett volna az egyébiránt nem túl vérpezsdítő, szürkét és feketét kombináló utastérbe a sok csicsa, bőven elegendő az üléstámlákon látható pár fehér díszcsík. Székei megfelelően kemények, vállmagasságban hatékonyan, a combokat kevésbé fixen tartják, magasságuk tág határok között állítható.

Új, de ismerős anyagú a kárpitozás, hátul sem szűk a lábtér, piros pont jár a csaknem sík padlóért hátul Új, de ismerős anyagú a kárpitozás, hátul sem szűk a lábtér, piros pont jár a csaknem sík padlóért hátul

Új, de ismerős anyagú a kárpitozás, hátul sem szűk a lábtér, piros pont jár a csaknem sík padlóért hátul

Az utastér berendezése és kivitelezése nem hagy kívánnivalót maga után. A műszerfal kéz ügyébe eső részén puhák a műanyagok, lejjebb keményebbek, de nyoma sincs hanyagságnak, olcsó hatásnak, egységes, könnyedén átlátható a vezérlőpult. Hátul a könyöklőbe, elöl a váltó és a kézifék közé jutottak pohártartók, átlagos méretű, de hűthető a kesztyűtartó, könyöklővel kombinált, mély középső tároló várja a kisebb tárgyakat, az ajtózsebek elbírják a másfél literes palackokat. Autónkban dohányzó csomag is volt, vagyis a klíma vezérlőegysége alatt található csatlakozók − USB, AUX, 12V − mellett egy szivargyújtó, az egyik pohártartóban pedig fedeles, hengeres hamutartó helyezkedett el.

Kiváló fogású a négy irányban állítható, fűthető multikormány, a korábbinál sokkal egyénibb, de ugyanolyan jól átlátható a műszerfal, melyet minden verziónál díszítenek fémes betétek, az EX-hez pedig fényes fekete is kérhető

Kiváló fogású a négy irányban állítható, fűthető multikormány, a korábbinál sokkal egyénibb, de ugyanolyan jól átlátható a műszerfal, melyet minden verziónál díszítenek fémes betétek, az EX-hez pedig fényes fekete is kérhető

Az új opcióként fűthető multikormányon − kapcsolója a volántól balra található − a bal oldal felső részén találhatók a hifi kezeléséhez, alattuk a Bluetooth-szal csatlakoztatható telefon irányításához szükséges gombok. A kormány másik felére pakolták a sebességhatároló és a tempomat irányítását: a berendezések aktiválása és beállítása két nyomással elintézhető, a tempót lejtmenetben és felfele is szépen tartja, bár a kézi sebességállító fül parancsaira kicsit lassan reagál. Ezen felül még egy jelentős funkciót tud a kormány. Az i30-ban már látott Flexsteer rendszer háromféle − Comfort, Normal, Sport − beállításokban használható, ezek közül a tempomat vezérlése felett elhelyezett kormánykerék ikonnal válthatunk, a műszerfali egérmozi pedig visszajelzi, épp melyik beállítás aktív.

A műszerfal minden tevékenységünket visszajelzi, elég mazdás az órát és hőmérsékletet mutató visszajelző. A Kia még számol a CD-hallgatókkal is, de természetesen USB-ről is táplálható az audiorendszer A műszerfal minden tevékenységünket visszajelzi, elég mazdás az órát és hőmérsékletet mutató visszajelző. A Kia még számol a CD-hallgatókkal is, de természetesen USB-ről is táplálható az audiorendszer A műszerfal minden tevékenységünket visszajelzi, elég mazdás az órát és hőmérsékletet mutató visszajelző. A Kia még számol a CD-hallgatókkal is, de természetesen USB-ről is táplálható az audiorendszer

A műszerfal minden tevékenységünket visszajelzi, elég mazdás az órát és hőmérsékletet mutató visszajelző. A Kia még számol a CD-hallgatókkal is, de természetesen USB-ről is táplálható az audiorendszer

A Normal és a Comfort fokozat között hatalmas a különbség: utóbbi beállításával egyetlen ujjbegy is elegendő az irányításhoz. A Normal és Sport között már nincs ekkora ugrás, de azért érezhető, hogy valamivel direktebbé válik a középső állásban semleges kormányzás. Pontosabb irányítást ad a Sport mód, az autó közvetlenebbül reagál a mozdulatokra, és valamivel több visszajelzést is kapunk arról, mi történik a kerekeknél. Az elöl MacPherson taggal, hátul multilink rendszerben kialakított futómű ha nem is gyors, de a kompaktok között mindenképp a lendületesebb hangolású elrendezések közé tartozik.

Az 1,4-es alapmotorral sem szenved a cee'd, alapvetően városban közlekedéshez bőven elég, és autópályán sem vall szégyent

Az 1,4-es alapmotorral sem szenved a cee'd, alapvetően városban közlekedéshez bőven elég, és autópályán sem vall szégyent

Érdekes egység a motor és a váltó párosa. A változó szelepvezérlésű 1,4-es hangja, karakterisztikája, képességei abszolút kielégítik, valamennyivel még felül is múlják azt, amit 100 LE/137 Nm-es sarokszámai alapján elvárnánk tőle, de a hatgangos, pontosan kapcsolható, ideálisnál kicsit hosszabban megvezetett váltó jelzőprogramjának beállításaival kicsit tán túl optimisták voltak a koreaiak. A haladás dőlésszögét ugyanis nem nagyon érzékeli/veszi figyelembe, így harmadikban a budapestieknek talán ismerős, mindenesetre elég meredek Gábor Áron úton fölfelé tartva 50 km/h környékén simán ötödik fokozatot javasolt. Megkapta, küzdött is derekasan, és ahogy várható volt, a kaptató felső, igazán bedurvuló részén simán megfulladt. Ez persze nem meglepetés, nem sok autó jut eszembe, ami itt ötödikben fölmenne, de miért kell áltatni a kedves vevőt?

Jól megy, zajértékei átlagosak, de fogyasztása magasabb volt, mint vártam

Jól megy, zajértékei átlagosak, de fogyasztása magasabb volt, mint vártam

Pórul jár, aki úgy indul neki a vezetésnek, hogy minden körülmények között hisz az elektromos segédletnek. Sík úton tényleg elkerekedik az ember szeme, hogy milyen alacsony fordulatokon lehet közlekedni az autóval, első pár alkalommal kételyek között toljuk két fokozattal feljebb a váltót, aztán lehet csodálkozni, hogy tényleg elketyeg. Elvileg tehát hoznia kellene legalább a gyári adatokhoz közelítő fogyasztási értéket, ami nekem nagyon nem jött össze. Igaz, hogy volt benne autópályázás, a legkellemetlenebb, sok-sok gyorsítással és lassítással járó időszakokban, városi sietség és nem kevés szerpentinezés a budai hegyekben, de a kompjúter által számított 8,1 liter a tankolást követő osztás után 8,7 l/100 km-re jött ki. Ez azért nagy differencia a gyári 6 l/100 km-hez képest, még úgy is, hogy egyértelműen én vagyok a csapat legnehezebb jobb lábú tagja.

A formákon látszik, hogy erősen húz Európához a Kia

A formákon látszik, hogy erősen húz Európához a Kia

Meglepett, hogy automata világítás és esőérzékelő nem fért a csomagba, pedig a helyzetjelző kormányelfordításra kanyarfényként aktiválódott. A kulcsnélküli nyitás és indítás is külön, az 1,4-es motorhoz nem rendelhető opciós készletbe tartozik. Ezért én azt javasolnám, hogy az 1,4-es benzines cee'ddel kacérkodók inkább válasszák a pár kényelmi s optikai tétellel ugyan kevesebbet, de a lényeges biztonsági és kényelmi elemekből ugyanúgy minden fontosat tartalmazó, 500 ezer forintos előnyt jelentő LX kivitelt. Így 4,5, opciókkal inkább 5 millióba hajló EX-ként pont félúton van az autó a jó ár és a gazdag felszereltség között, az akciósan kereken 4 millió forintos LX azonban még megmaradhat az, ami a cee'd eredendően volt: józan választás.

A hétéves garancia még mindig fontos ütőkártya, de árával érzésem szerint kicsit túllőttek a célon

A hétéves garancia még mindig fontos ütőkártya, de árával érzésem szerint kicsit túllőttek a célon

Alapkivitelű Mazda3-at 1,6-os motorral most szintúgy 3,99 milliós indulóval lehet kapni, s a klímás cee'd alapára megegyezik a hasonló erejű (105 LE) 1,2 TSI Golféval is. A szintén tempomatos, klímás, 1,6-os 100 lovas Mégane indulója 3,6 millió, vagyis jól látszik, hogy a Kia már a kompakt kategória felső határán jár. Ebben a nálunk családinak számító járműosztályban pedig − érthető módon − meglehetősen árérzékeny a vásárlóközönség, így érdekes lesz, hogy az autó tudja-e reprodukálni elődjének sikereit. Persze annak eladásait sem a magyar piac húzta fel, úgyhogy feltehetően nincs okuk aggodalomra, hiszen magát a terméket másodikra is meglehetősen jól eltalálták.

Méretek

Hosszúság: 4310 mm
Szélesség: 1780 mm
Magasság: 1470 mm
Saját tömeg: 1234 kg
Össztömeg: 1710 kg
Tengelytáv: 2650 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 380 liter
Belső szélesség elöl: 1430 mm
Belső szélesség hátul: 1380 mm
Belmagasság elöl: 1010 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 265 mm
Ülőlap hossza elöl: 520 mm
Ülőlap hossza hátul: 500 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1340 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1030 mm
Csomagtér magassága: 540-730 mm
Csomagtér hossza: 780 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1510 mm
Raktérnyílás szélessége: 1080 mm
Raktérnyílás magassága: 760 mm

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: 4
Hengerűrtartalom: 1396 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 137 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény: 73 kW (99 LE) 5500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 182 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 12,8 s
CO2-kibocsátás: 139 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,7 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 61,5 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 70,5 dB(A)

Értékelés

Pozitív
Lendületes a friss forma, jó az anyagválasztás, az 1,4-es alapmotor is kielégítő
Negatív
Ezen az áron kicsivel jobb felszereltség is beleférhetett volna, váltásjelző hektikus működése

Árak

Tesztmodell alapára 3 649 000 Ft (2012. július 18.)
Tesztmodell ára 4 799 000 Ft (2012. július 18.)
Ez is érdekes lehet:
 

Újabb Toyota-visszahívás, és ami mögötte van

Újfent egy rakás autót érintő visszahívást jelentett be a Toyota, hát adja magát a kérdés: ez...

Automata váltó: kell-e félni tőle?

Nem is olyan rég még sokan idegenkedtek tőle, mára mind jobb barátunk az automata váltó. De mire...

Egy dögös 18 évest fog kisorsolni az Opel

Dizájnpályázatot hirdet az Opel. Megvalósítja a legtetszetősebb Corsa-dizájnt, és egy 18 éves...

Én így vezetek: takarékosan, de azért nem lassan

Alaposan rászálltunk a tempó és az autózási költség összefüggésére, most még egy adag személyes...

Nyárigumi-teszt 2014 – az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket. Bőven van meglepetés és különbség is az abroncsok...

Még mindig van az ex-rendőrautó Ford Focusokból, ismét mentünk velük néhány száz kilométert

Mi vihet rá valakit arra, hogy valahai rendőrautót vásároljon? Naná, hogy az ár! És a minőségtől...

Pimasz reklám a Jaguartól

Igaz még csak április van, de eddig talán ez az év legjobb autóreklámja. És egyben a legdurvább...

Alkoholt fogyasztott? Itt a képlet, amiből kiderül, hogy vezethet-e már

A legtöbb háznál nincs húsvét alkohol nélkül, és sok esetben autózás nélkül sincs. Megnéztük...

Piaci körkép: olcsó, családi autót 250 ezerért

Olcsónak ígérkező fenntartás és szerény ár mellett, ha lehet férjen be a család. Meg lehet oldani...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

A cikk galériája


Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=

Friss tesztek

Peugeot 308 1.6 THP teszt

Más ház, más szokás - Peugeot 308 teszt

Jóllakni nem csak töltött káposztával lehet. A Peugeot 308-as jóllakat, és a csigától, kagylótól nem fogjuk elcsapni a gyomrunkat sem.


Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD S Tronic teszt

Magyar és menő. Audi A3 Limousine teszt Videó

Majdnem mindenestül nálunk készül, csinos, finom autó az Audi A3 Limousine. És persze drága. Hengerlekapcsolós 1.4 TFSI-ként teszteltük.


Ford Grand Tourneo Connect 1.6 TDCi teszt

Nagyra nőtt! Ford Grand Tourneo Connect teszt

Csúcsverziójával járt nálunk az új és hosszított Ford Grand Tourneo Connect. Nem csak méretével, tudásával is nagy.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1raWE=
Hirdetés

KIA tesztek

Kia Carens 1.7 CRDI HP EX teszt

Kéne egy jó kormány. Kia Carens teszt

A Kia visszahozta a csöppet tán feledésbe merült Carens családi egyterűt, s jól tette. Az autónak egy baja van, de az fájó. És hiszik vagy sem, de nem az áráról van szó.


Kia Optima 2.0 CVVT LX teszt

Hogy mondják Koreában, Ford Mondeo? Kia Optima teszt

Alapváltozatával járt nálunk a középkategóriás vásárlók új csábítója. Vajon betörhet-e a német modellek uralta szegmensbe a Kia Optima?


Kia cee’d 2012 miniteszt

Flexszel megy ellenfeleinek a Kia is - új cee’d miniteszt Videó

Legnépszerűbb modelljét dobja kukába a Kia. A 2007 óta kapható cee’d vadonatúj generációja az elsőhöz hasonló előrelépést ígér.


Kia Rio 1.2 EX Limited miniteszt

7 év garival, 3 milliótól. Vezettük az új Kia Riót

Nagyobb és igényesebb, mint elődje. Természetesen drágább is, ám mivel immár a kategória krémjével vetekszik, konkurenseihez mérten továbbra is olcsó.


KIA Sportage 2.0 CRDi teszt

Többé nem Olcsó János a KIA Sportage

Úgy tűnik, jól megtanulta a leckét az automataváltós KIA Sportage 2.0 CRDi EX Premium, amely árát tekintve csúcsmodellhez illő bátorsággal harap bele a prémiummárkák húsába.


Még több KIA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Tankolási szokásaink: így hagyunk egy rakás pénzt a kutakon

Kit érdekel néhány forint?

14 órája – Sztori

Hetente többször is változhat az üzemanyagok ára, s ha nincs is csúcson, magas. Körbekérdeztünk, hogy ki, hol, mikor és mennyiért tankol.


A T2-es Transporter búcsúvideója

Megható videón az utolsó faros VW Videó

Tegnap – Sztori

Már tavaly befejezték a farmotoros Transporter gyártását, de a VW még egy kedves videóval megemlékezett legendás kisbuszáról.


Videón a Ford F-150 nyúzópróbája

Sófürdő, rázópad és csapatás rossz úton Videó

2 napja – Sztori

Az F-150-est mutató videók Amerika legnépszerűbb pickupján túl azért is érdekesek, mert megnézhetjük, miként tesztelnek az autógyártók.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

KIA CEE'D 1.4 LX P1

KIA CEE'D 1.4 LX P1

Ár: 3.998.000 Ft

Évjárat: 2013 / 12

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

KIA CEE'D 90 ekm! +1.5 ÉV GARANCIA+1. TU

KIA CEE'D 90 ekm! +1.5...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2008 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

KIA CEE'D SW 1.6 CRDi EX

KIA CEE'D SW 1.6 CRDi EX

Ár: 2.099.000 Ft

Évjárat: 2009 / 3

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó