Barátság extrákkal – Teszteltük az új Opel Astra kombit

Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo Automata teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kombiként és dugig extrázva is megkaptuk az új Astrát. Lenyűgöző, mi mindent képes ma adni, de fele ennyivel sem okozhatna csalódást.


Az Év Autója. Büszkén hirdeti, hogy elnyerte a címet, pedig akkor még nem is létezett a kombi K Astra. Így volt ez a Peugeot 308-nál is, előre megadták neki, amit érdemel, mert már tudni lehetett, hogy a kombi még az ötajtósnál is jobb lesz. Az Astránál is valami hasonló történt, kombiként sem okozott csalódást, jó társ lehet a hétköznapokban. Akkora meglepetést talán nem okozott a K formaterve, mint a J Astráé anno, mondjuk a semmitmondó H után már bármi üdítő lett volna. Nekem személy szerint tetszik a K Astra, de eléggé olyan hatása van, mintha az előzőtől nehezen tudtak volna elrugaszkodni, és inkább csak összekuszálták volna a vonalait. Mindegy is, jó sült ki belőle, aki Astrát vesz, jellemzően úgysem a külseje miatt teszi, és így lesz ez a K Sports Tourer esetében is.
Inkább kényelmes, mint sportos. Na, igen Sports Tourer, becsületes nevén így kell szólítani, pedig csak arra nem jó, de ez nem rondíthat bele a képbe. Különösen igaz ez a tesztelt automataváltós kivitelre. Normál hatfokozatú, észrevétlenül vált, nagyon kellemes vele a közlekedés, de nagy gázra hagyni kell neki időt a visszaváltáshoz. Nem gáz vele egy előzés, vagy a lendületesebb haladás, de nem szereti, ha ütik. Össze kell vele barátkozni és akkor megteszi, amit akarsz. Próbáltuk már az alap háromhengeressel és dízellel is, és mindegyik jó választás. Az 1.4-es turbós benzines 150 lóerős kézi váltóval talán még jobb, de most automatával kaptuk. Talán ennek is köszönhető, hogy annyira nem jött át az ereje, de ez betudható az Euro 6 szabványnak is. Lefojtott igáslovak ezek, de teszik a dolgukat, főleg 5000-es fordulat fölött, ami viszont fontosabb, hogy 2000-től már ébred a 235 Nm nyomaték, és a turbó miatt, ha nem is vérmesen, de azért húz.
Hirdetés
Egy mázsát ledobott. A gyárilag megadott fogyasztási adatoknak is jót tesz, de a vegyes 5,6 litert nehezen lehetne összehozni. Igaz, főleg városban használtam, oda 7,3 a gyári adat, nagyjából sikerült is hoznom 7,6-tal, pedig nem kimondottan a jó fogyasztás volt a célom. Nagyobb fékezésnél vehető inkább észre a fogyás, nem lobog úgy a karosszéria, mint a J-nél, még gyorsabb szerpentines szakaszon is jobban kordában tartható. Nem lehet belekötni, az új Astra kombi úgy jó, ahogy van, ráadásul rengeteg extrát kínál, köztük kategóriájában egyedül LED Matrix fényszórókat, amik a szembejövő autót képesek kitakarni, így nem kell le-föl kapcsolgatni a távolságit éjszaka, nem fogunk elvakítani senkit. Ráadásul borzalmasan jó fényjátékot csinál minden egyes távirányítóról való nyitásnál. Apróság, meg semmi értelme, de engem teljesen megvett vele.
Ezt játssza minden nyitáskor, nem nagy dolog, de ettől lesz egy kis személyisége Ezt játssza minden nyitáskor, nem nagy dolog, de ettől lesz egy kis személyisége
Parkolni is segít, ha szeretnéd. Ha már nyitás, kulcs nélkül is történhet, akárcsak az indítás, de a konkurensekhez szintén nem rendelhető elektromosan nyíló csomagtérajtót is vezérelhetjük a távirányítóról. Ami egyébként ismét egy elég szép darab, bár kétségtelen, hogy az előző Opel-kulcsok kicsit masszívabbak voltak, de ezt is nagyon jó kézbe fogni, és cseppet sem zavaró szűk zsebben sem. Az Astra vezetéstámogató rendszerei is elég jól működnek, és a ráfutás figyelmeztető radar hatótávolságát is két gombnyomás átállítani, elég komfortos, hogy nem kell a menüjében turkálni hozzá. Opeleknél mindig zavart, hogy a parkolóradar folyamatosan aktív, és minden élethelyzetben csipog, még ha dugóban a mögöttem jövő áll közel hozzám, akkor is. Egy gombnyomás kikapcsolni, nem nagy kunszt, már reflexből nyúltam hozzá itt is, viszont a parkolássegéd használatánál egyáltalán nem lehet kiiktatni. Hiába ő kormányoz, a sofőr csak a pedálokat kezeli, folyamatosan sípol. Ügyesen parkol egyébként az Astra magától, de egy rutinos vezető gyorsabb nála, egyszer viszont ki kellett próbálnom, nem csodálkoznék, ha sokan rendelnék és használnák majd.
Majdnem tökéletes. Sávtartó, táblafelismerés, ülésfűtés, ráadásul hátul is, amit szintén csak az Astra ad, de fűthető kormány, érintőkijelzős navigáció is említhető. Itt kell megjegyeznem, hogy a kijelzőjét hiába állítottam fixen nappalira, akkor is levette a fényerejét, ha árnyékba értem. De annyira, hogy a műszerek közöttit alig lehetett látni, itt még azért lenne mit reszelgetni, de majd talán egy szoftverfrissítés segít. A belső elrendezése is elég jó, minden ott van, ahova nyúlnánk, van elég tárolórekesz is, és a Ford haszonjárművei után itt találkoztam először használható telefonzsebbel, amiben még a kijelző is rendesen látszik. Kényelmesek az ülések, semmi különleges, hátul mondjuk picit rövid az ülőlap, de a szövet-műbőr kárpit elég jól illik az Astra nagyautós jellegéhez. A hátsó sor 40/20/40 arányban dönthető, majdnem síkba, akár a csomagtérből elektromosan is, ledöntve 1630 literes a raktér, alapból meg 540, itt mondjuk, elmarad a konkurensektől.
Megéri! Mindennel együtt az új Astra Sports Tourer ebben az összeállításban 7 820 000 forint, ebben már a kötelezően beikszelendő félmilliós kedvezmény is benne van. A többiek hasonló felszereltséggel, a VW-csoport termékei hagyományos automata helyett DSG váltóval ugyan, de mind 8 millió fölött vannak, ráadásul nincs se LED-es fényszóró, ami az Astrához elöl-hátul elérhető, se motoros csomagtérajtó. Nem hiába nyomták rá a matricákat, az Astra Sports Tourer is megérdemli az Év Autója címet, nem csak cégautóként lehet újra sikeres. Igazi családi autó ez, a sok kis apróság miatt szerethető is, ha viszont nem tömjük tele extrákkal, akkor meg simán jó autó, komfortos futóművel, minőségi érzetű belső anyagokkal összerakva, hogy tovább éljen az Astrától megszokott barátság.
Értékelés
Pozitív
Kényelmes, praktikus, kategóriájában egyedülálló extrákkal szerelhető fel, a szolgáltatásokhoz mérten nem drága
Negatív
A konkurenseknél szűkebb csomagtartó
Árak
Tesztmodell alapára
6 980 000 Ft (2016.07.02.)
Tesztautó ára
7 820 000 Ft (2016.07.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1399 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-5600 1/min-nél
Nyomaték:
235 Nm 2000-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
Végsebesség:
210 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4702 mm
Szélesség:
2042 mm
Magasság:
1510 mm
Saját tömeg:
1275 kg
Össztömeg:
1915 kg
Terhelhetőség:
640 kg
Tengelytáv:
2662 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
540-1630 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Belmagasság hátul:
1015 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1045 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1045 mm
Csomagtér magassága:
440-725 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1035 mm
Raktérnyílás magassága:
845 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1399 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
Automata (6 fokozatú)
Nyomaték:
235 Nm 2000-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-5600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
CO2-kibocsátás:
128-125 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:04
    Permalink

    Szubjektív vélemény következik: ez a far erősen diszharmonikus. A lecsapott hátsó oldalüveg, ami az ötajtósnál jól mutat, itt szerencsétlen, különösen félprofilból nézve kissé buta, suta nézetet ad a C oszlop utáni résznek. Egy csapásra elveszi a forma dinamizmusát.
    Olyan, mintha az ablak fölötti nagy lemezfelület utólagos toldás eredménye lenne.

    Egy kombinál mindig az a nagy formai kérdés, hogy olyannak tűnik-e, mintha eredetileg is kombinak tervezték volna, vagy az utólagos toldás-érzet kerekedik felül. Sajnos itt az utóbbi esetet érzem.
    Mintha elbizonytalanodtak volna a formatervezők, hogy az ablak krómszegélyeivel a kupés tetőívet hozzák-e, vagy a kombi nyújtott formáját szeretnék-e megtartani.

    Volt szerencsém élőben is látni, a véleményem ugyanez volt.

    Ennél a J Astra kombija sokkal harmonikusabb, de még a cikkben leszólt H Astra Caravan is kellemesebb, dinamikusabb formát mutat.

    Kár érte, mert az ötajtós remekül néz ki, és az autó valóban “nagy dobás” az Opeltől: könnyebb, innovatív, minőségi darab.

    (Hozzáteszem, azért is kár, hogy az 1.4-es kivételével kidobták belőle a szívómotorokat…)

Vélemény, hozzászólás?