200 okunk van szeretni – Opel Astra ST 1.6 Turbo

Opel Astra ST 1.6 Turbo teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szükség van 200 lóerőre egy elsőkerekes családi kombiban? Simán! A kérhető legerősebb motorral próbáltuk az új Astra Sports Tourert. Nem biztos, hogy a legjobb választás, de hatásos.

Még nem sportos változat. Akár 200 lóerős kivitelben is kérhetjük az új Astra Sports Tourert. Jelenleg ez a legerősebb benzines kivitel, a kérhető legtöbb extrát belepakolták, még többet, mint az előző 1.4-es automataváltós tesztautóba, de próbáltunk a motorra koncentrálni. Nem volt egyszerű, tényleg káprázatos, amit ma egy Astra nyújtani tud, hirtelen nem tudnék olyat mondani, amire még szüksége lehet bárkinek, és az Astrában azt nem kapja meg. De nézzük először a motort, ami az előző generációban szolgáló 180 lóerős helyére érkezett, továbbra is 1.6-os, de már közvetlen befecskendezésű, ráadásul 20 lóval többet préseltek ki belőle.
Zajmentes erőmű. Elég bivalynak tűnt már a számok alapján is, 200 lóerőt még leírni is jó, hát még uralni egy autóban. Nagyot ugrik, határozottan gyorsítja a hosszú karosszériát, minden környezetben teszi a dolgát, kevés ellenfél lesz a mindennapi forgalomban, ugyanakkor meglepően csendes. Alapjáraton szinte semmi hangja nincs, nem kelti a feltűnést, pörgetésre azért kijön belőle néhány ércesebb hang, de semmi komoly, a két hangsúlyos kipufogótól többet várnánk. Egetverő különbséget nem éreztem az 1.4-es 150 lóerejéhez képest, az is nagyon jól ment, persze autópályázáshoz ideálisabb az 1.6-os turbós, de alapvetően elég a kisebb is. A fogyasztása viszont elég kedvezően alakult, 6,8-cal jártam vele vegyesben, ennél csak néhány decivel ígér kevesebbet az Opel, egyébként ez az adat még a kisebb motorhoz mérten is kedvezőbb. Igaz, az automatával járt nálunk, ez a 200 lovas kivitel pedig kézivel, de bár ne így lett volna.
Nem akar játszani. Rettenetesen hosszú úton jár a kuplungpedál, de a váltókar sem mozog sokkal rövidebben. Pontosan, jó érzéssel kapcsolható, de nagyot kell nyújtózni két fokozat között. Alapvetően nem vagyok oda az automatáért, még szeretek vezetni, de ide megkívántam, még úgy is, hogy elég lomha az Opel-féle 6 fokozatú, viszont ehhez a motorhoz még kérni sem lehet. Sajnos a tesztautó futóművével már voltak problémák, elképzelhető, hogy az előszériának köszönhető, de én inkább egy korábbi sofőr hibájára gyanakszom. Őrülten szép 18-as felniket pakoltak rá, sokak szerint ráz, szerintem csak kellően feszes tőle a kocsi, kanyarokban is nagyon szépen tart, csak győzze pénztárcával (elsősorban újragumizáskor), aki ilyet választ hozzá. A 17-es kerekek is nagyon szépek, kisebbekkel meg komfortosabb a kombi Astra.
Hirdetés
Komfortos drágaság. Csak a sofőr ülése félmilliós extra a tesztautóban, minden irányban elektromos állítású és háromfokozatú masszázsfunkcióval is kényeztet. Ebből az egyiket ki is tudtam próbálni, a másik kettő már nem működött, ahogy a villanyos csomagtérajtó határológombja sem. Hiába állítottam ¾-es nyitásra, csak kitárta teljesen. Legalább a láblendítéses nyitás működött, csak találjuk el, hol és milyen mozdulatra nyílik, különben táncolhatunk mögötte egész nap. A bőrkárpit szintén feláras - 385 ezer forint - és szellőztetést is kérhetünk az első ülésekhez, ami így nyáron a legjobb extra lehet egy kocsiban, pláne fekete ülésekhez.
A napfénytető szinte kötelező hozzá. Ha kérjük a tetőablakot, úgy már a tetőkárpit is világos színű, így nem veszünk el a koromfekete belsőben, csak a zongoralakkot felejtenék már el. Kéziváltóhoz is kérhető a parkolósegéd, hibátlanul működik is, párhuzamosan teszi le az autót, talán a hely kiválasztásában nem a legügyesebb. Ha több hely mellett megyünk el, és az elején megnyomjuk a gombot, ragaszkodik a legelsőhöz, és oda áll be. Akkor is visszatolat, ha közben három autóval odébb álltunk meg, de annyi baj legyen, tanulható.
Már egy Astra is tud ilyet - mármint önálló parkolást. Elképesztő! Már egy Astra is tud ilyet - mármint önálló parkolást. Elképesztő!

Bárminek ki tudja adni magát. A dupla kipufogóvég csak ehhez, az 1.6-os turbóshoz jár, és nem csak színház, ugyan egy csövön megy hátra, de két külön dobban végződik. Agresszívan mutat, nagyon jó párosítás a Pull Me Over Red vadító vörös fényezéssel és a hatalmas kerekekkel. Csábító tud lenni egy Astra ilyen összeállításban, de visszafogott, elegáns külsőt is összerakhatunk hozzá. Ebben a felállásban az ára már félelmetes, 9 millió forint a kiskereskedelmi kampánykedvezménnyel is, viszont alig pár százezer felára van a duplaturbós dízelnek 160 lóerővel. Magánautónak biztos az utóbbit választanám, kedvezőbb a fogyasztása, és érzésre jobban is megy, de az 1.6 turbó is csábító, kevesebb extrával, minimum bőrülés nélkül is jó választás.
Értékelés
Pozitív
Tágas, nagyon jó minőségérzetű utastér, rengeteg extrával felszerelhető, a 200 lóerős motor nagyon jó társ lendületes vezetéshez
Negatív
A hatsebességes kéziváltóval nem teljesen vagyunk megelégedve, a tesztautóban néhány extra nem működött, reméljük ez csak a konkrét darabra igaz
Árak
Tesztmodell alapára
7 150 000 Ft (2016.08.13.)
Tesztautó ára
8 995 000 Ft (2016.08.13.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
148 kW (201 LE) 4700-5500 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1700-4700 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
Végsebesség:
235 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4702 mm
Szélesség:
2042 mm
Magasság:
1510 mm
Saját tömeg:
1318 kg
Össztömeg:
1960 kg
Terhelhetőség:
642 kg
Tengelytáv:
2662 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
540-1630 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Belmagasság hátul:
1015 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1045 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1045 mm
Csomagtér magassága:
440-725 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1035 mm
Raktérnyílás magassága:
845 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú kézi
Nyomaték:
300 Nm 1700-4700 1/min-nél
Teljesítmény:
148 kW (201 LE) 4700-5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
235 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
CO2-kibocsátás:
142-139 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Encore, köszi szépen a hosszas fejtegetést, az ünnepek után utána fogok járni. Jártam már 2 márkaszervízben, az egyiket nem minősíteném, kalap xart nem ér a társaság, nevet inkább nem mondok, de M-el kezdődik (és axabo-ra végződik), ott vettem az autót, de a szervízben már több ízben csalódtam, többet oda vissza nem megyek. A másik márkaszerviz sokkal normálisabb volt, de bontás nélkül (és alkatrész csere próbák nélkül) ők sem tudták egzakrt megmondani h mi a baja, ez viszont csak önköltségen menne. Voltam már maszeknál is a nyáron (Opelre szakosodott, SDS Auto), ők nagyon normálisak, de ők is csak arra a megállapításra jutottak, hogy próbálni kéne, egyértelműen nem megmondható. Generátor akkor sanszos, mivel a kocsi keveset futott, 30ezer van a 3 éves autóban, 90%-ban város, rövid utakkal, így a generátor dolgozik, bár nem tudom van-e benne összefüggés. Viszont egy új generátor nem olcsó és még a felújítás sem kevés, az autó meg szinte új, nem várnék tőle ilyen hibát.. Éppen ezért vagyok csalódott az Opel importőr hozáállásán…

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Azt mondod így nincs hangja ha a generátorszíjat ledobtátok az eg csak a klíma és a generátort hajtja a feszítő és a továbbítógörgőkkel.
    lézzel meg kell forgatni őket + kottyannak-e ha a feszítő és a továbbító nem akkor az kizárva. marad a klímakompresszor és a generátor, ugyanez a játék, 3 a főtengely szíjtárcsa mozgatása vizsgálata.
    Ha a klímád még nem volt szerelve, feltöltve újkora óta és nem látszik klímaiolaj folyás én azt kizárnám és rendesen hűt is. klíma bekapcsolásakor nem változik a hangja akkor a klímakuplung is jó a csapágyakkal együtt.
    A főtengely szíjtárcsán ha látható a gumiágy öregedési gyűrődési nyomot kell keresni meg játékot, ha ez nincs akkor az is jó.
    A hosszbordás szíjat ki kell fordítani hogy mennyire öregedett.
    Az utolsónak hegynám a generátort mert azok szoktak régebben az opelokon meghalni, ugyan azóta változtattak de azok is szoktak nyikorogni, mikor opel szervizes voltam találkoztam ilyenekkel.
    A vízpumpát ki lehet zárni mivel azt a vezérmű szíj vagy lánc hajtja és az nem lett szétbontva.
    Keress egy lehetőleg opelos tapasztalt szerelőt, de nem muszáj annak lennie, ne márkaszervizt és nézesd meg vele, úgy hogy a generátor szíjat veszi csak le. Ne javítass vele csak hibamegállapíás cáljából.
    Találkoztam olyan opel generátorral nem is eggyel aminek a szénkeféje nem jól kopott a kommutátorhoz azért adott ki nyikorgó hangot. Volt olyan amelyiknek a szénkeféjét a rugó rosszul nyomta hamar elkopott.

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Hát igen, az nem vígasztal ha másnak is szar, de azért elszomorító ez a hozzáállás más márkáknál is.. Szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban ilyennel már perre mennének és nyernének is egy új autót.. 🙁
    Én a német Opel központnak akarok most írni (német nem gond), csak nem volt még rá időm, és az is csak egy magyar márkaszervizhez irányítana szerintem..

    Ja, UPDATE for all, lehet h csak az én fülem szokta meg, de mintha kevésbé hallatszana most ezekben a nagy hidegekben…

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Megtörtént, ekkor nem volt hangja! Csak innentől lehet bármelyik csapágy, feszítő görgő, vízpumpa, generátor (klíma nem, mert kikapcsolt klímával is csinálja). Ezeket szépen sorban lehetne cserélgetni, de mivel nem garis csak önköltségen.. így maradt azóta is.. 🙁

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Nálad is a generátorszíj ledobásával kellene kezdeni és úgy beindítani (persze hacsak nem olyan mint az isuzuféle dízel hogy a vízpumpát is ez hajtja)

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Tudod a cigányszöveg itt is érvényesül:
    A nézését meg a járását :)))
    Szóval a motor egyenetlenebbül jár? Fordulatra azonnal ugrik?
    Mennyire ugrál a hosszbordás(generátor és klímaszíj) a feszítőknél?
    Ez lehet főtengely szíjtárcsa csillapítása ha olyan van rajta, akár 2 tömegű lendkerék vagy befecskendező is ha jobban remeg a motor.
    Nem kell sok ész hozzá csak ledobni az említett szíjat és úgy beindítani az autót, addig a generátor nem tölt és persze a klíma sem megy, így ki lehet zárni hogy azo kközül valamelyik vagy nem azok. kézzel megmozgatni megpörgetni a feszítőgörgőket meg a főtengely szíjtárcsát megmozgatni álló motornál ami valószínű gumiágyban mert a régi is olyan, és szét szokott hullani.
    A generátor szíjtárcsa is lehet hogy gumiágyas, azt is megnézni.
    (korábban javítottam ilyeneket otthon és ford szervizben is.)
    Ne hagyd magad, a tusko fordosok nem akarták garanciában javítani és átkúrtak, vagy szimplán tudatlanok, de akkor ilyen alap dolognál semmi keresnivalójuk márkaszervizben.
    Én nem tudom melyik szervizről van szó de tisztában vagyok a legtöbb ilyen helyen lévő értelmi színvonalával kapcsolatban.

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Nem gondolom, hogy vígasztal, de:
    Teljesen hasonló bajjal küzdök egy Ford 1.6 TDCI-vel (115 LE).
    Alapjáraton ütemes, de folyamatos “hzu-hzu-hzu….” hangot hallat, valahonnan a vezérlés és vípumpa, vagy segédüzemi (generátor, klíma) szíjhajtás környékéről.
    És engem is elhajtottak a márkaszervizből a 2-éves alapgarncia alatt is.
    Én is írtam a Ford képviseletnek – és továbbították a levelemet a folyamatosan lepattintó márkaszervizhez.
    Szóval én is “így jártam”, alig több mint 1 éves korában, 60 ekm-től. Egyébként most 28 hónapos, van benne 107 ekm, és – bár folymatosan “ütemesen zúgva köszörül”, de – még megy.

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Csak alapjaraton csinalja?
    “Lehet valamilyen görgő, csapágy akármi, amit az ékszíj hajt, vízpumpa, generátor, akármi”
    -tehat ha forgatod akkor megszunik?

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Alapjáraton csinálja, független a fordulatszámtól, viszont minél több fogyasztó van az autón annál hangosabb (pl. klíma, de klíma nélkül is csinálja). Lehet valamilyen görgő, csapágy akármi, amit az ékszíj hajt, vízpumpa, generátor, akármi (abból az irányból jön), de én nem értek hozzá. A márkaszervíz széttett kezekkel áll, az Opel szerint az autó funckióját tekintve működik, így ez nem hiba (nem garanciális, de ha az lenne sem lenne garanciális ügy)… (tücsökciripelésre hasonlító hang amúgy) köszönöm

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Hát azért ennyire nem fényes a kép. Amit a cikkíró kiemel, hogy milyen csöndes és remek ez a motor.. Igaz nekem az előző, J szériás Astrám van, de már az új fejlesztésű 1.6 SIDI turboval (1.6XHT) (Már itt hibás a cikk, a 180 lovas 1.6-os régen kifutott, helyette 170 lovas verzió jött mint Eco Turbo, ez annak a 200 lovas változata). Namost ez a motor 1.5 év után elkezdett halk de fémes “cicergő” hangot hallatni magából amire eleinte legyintettek a szervizben. Ma 3 éves az autó, a garancia persze lejárt, a hang erősebb lett és halvány fogalmuk sincs mi lehet ez a hang, csak ötlet van. Különböző alkatrészek cseréjét javasolják, természetesen önköltséggel. Aztán vagy megoldódik, vagy nem.. Opel Southeastnak levél, válasz: így jártam. Szóval az Opel elmehet a….
    Akinek van ötlete örömmel fogadom..

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Olvasd már el mit írtam. Csak a Watt a plusz, illetve az 1.6T “jóval” nehezebb, ehhez vannak igazítva a rugók. Nem véletlen írtam, hogy variáltak vele, 2017A-tól nincs bent az 1.4T-ben, rendelni is csak a 150 lovashoz lehet.

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Az 1.4 Turboban is Watt rudas futomu van. Csak az 1.0-ban nem lattam ilyet. De en arra lennek kivancsi hogy az ST verzio 200 lovahoz feszesitettek-e meg a futomuvon?

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Ez így nem igaz. Az egyes extrák nem egyformán jelentenek hibaforrást.

    Vannak dolgok amit én is aggódva nézek (pl aktív xenon lámpa, motoros csomagtartó), de ezek nem feltétlenül jelentenek valódi hibaforrást.

    Viszont egy elszúrt konstrukció vagy egy gyártási hiba sokkal nagyobb valószínűséggel jelenthet gondot.

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    A Wattlink van benne pluszba, ami a kisebbekben nincs. Modellév váltásnál variáltak egy kicsit, hogy melyikben van de az 1.6T-nél minden esetben alapfelszereltség.

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    A vezetéstámogató asszisztensek ha elromlanak az égvilágon nem történik semmi se, attól még a jármű ugyanúgy vezethető marad. Ellenben, ha a motor, váltó, fék, futómű elromlik, akkor finoman szólva is korlátozott lesz a jármű használhatósága.
    Az Astra Dynamic és Innovation felszereltségi szintekhez jár a vezetéstámogató csomag, ha kell, ha nem. Max. kikapcsolja a sofőr.
    A parkolássegítőt ugyanezen szériáknál meg amatőr hiba kihagyni, Dynamicnál az első-hátsó parkradar és tolatókamera kombó 200k a parkolóasszisztens (parkradar, tolatókamera, elektromosan behajtható tükrök, holttér figyelmeztető rendszer) meg 220k. Valószínűleg soha nem fogom én se használni, de 20.000 Ft felárért nem volt kérdés, hogy legyen-e.

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Ámen, akkor is jöjjön majd jól, ha valamelyik elromlik és javíttatni kell!!A tempomatot én is használom, az említett körülmények között tényleg jó, hogy van.Nem azt írtam, hogy az összes asszisztens felesleges, de van ami az!A magán véleményem ez.

  • 2017.10.28. at 03:24
    Permalink

    Pontosan!
    Nem kell gogoskodni.
    Egy csalad tobb emberbol all. Lehet anyunak jol jon a parkolo asszisztens. De lehet hogy az ember kolyke most tette le a jogsit es benazik parkolasnal, ilyenkor is jol johet. De lehet akkor is jol jon ha mondjuk meghuztam a vallamat, vagy megfazott a nyakam es nem tudok hatranezni.
    Ha akarod megveszed ezeket az extrakat ha nem akkor nem. Nem kotelezoek. Ezek nem rontanak az auto hasznalhatosagan.

  • 2017.10.28. at 03:25
    Permalink

    Sajnos valamiért nem férfias, ha a tesztelő elolvassa a használati utasítást. Sok cikket olvasok, de legyen Totalcar, vagy ez itt, mindegy-nem néznek bele, és az új funkciókat sokszor nem is tudják kezelni.

    Az automata parkolásra írt hozzászólás butaság. Ha valakkinek nem tetszik, nem veszi meg. Tudok kézzel is ablakot tekerni, mégis elektoromos az ablakemelő a kocsimban. Tudok kézzel is jobb oldali tükröt állítani, mégis elektromos. Be tudom hajtanai kézzel, mégis elektromos. Tudom a sávot tartani, mégis van benne sávtartó.
    Akinek meg nem fontos, ezeket nem veszi meg. Nekem fontos, én szeretem ezeket. Attól, hogy van parkolóasszisztens, még beállhatsz vele kézzel… Tempomatot sem kötelező használni, 2 hónapja voltam Hollandiában, 1300 km volt oda. Ha nem akarod használni, nyomod végig a gázt. Én bekapcsoltam…

  • 2017.10.28. at 03:25
    Permalink

    Szép autó, jó autó, amire egy átlag használónak kell.Egyébként meg ezektől az asszisztensektől agybajt kapok.Oda fejlődik a technika, hogy lassan csak mindenkinek be kell ülni az autóba, kis programozás és lehet reggelizni vagy aki amit akar.
    Parkoló asszisztens, HÚÚÚÚÚÚÚÚÚ elájultam, aki nem tud akárhova beparkolni annak nem kellene vezetni sem.Sokkal szigorúbb vizsgáztatás kellene, nem mindenkinek jogsit adni, akinek affinitása sincs hozzá.Mazsola hegyeket akarnak termelni????Lejtmenet asszisztens JÉZUS MÁRIA, minden szart beleraknak az autóba tök feleslegesen, jaaaa a technika fejlődik, az IGAZ meg az is , hogy a szakszervizeket is el kell látni munkával, mert lassan már csak ott tudnak hozzászólni az autóhoz “HA TUDNAK” sok pénzért.Paraszt meg fizess, ha lesz miből!

  • 2017.10.28. at 03:25
    Permalink

    Remélem a modell váltás után nem ez lesz a helyzet. Csúnya lenne, ha az agyondícsért és év autójaként brillirozó Astra után a nagy testvér szerényebb jellemzőkkel bírna.

  • 2017.10.28. at 03:25
    Permalink

    “Kár, hogy a rolónak nincs külön helye”
    A csomi padló alatt van egy 10 cm magas teljes felületű rekesz. Eszem megáll, hogy oda nem néztetek be. A VEZESS legalább bekukkantott a a “pincébe”….

  • 2017.10.28. at 03:25
    Permalink

    Szep auto lett.
    Meg mindig a legkivanatosabb Astra ami valaha letezett!
    Szep kivul belul, jo a futomu, bar ebben a cikkben nem emlitik.
    [b]Ebben a 200lovas verzioban nincs feszesebbre veve a futomu?[/b]
    Hirteken nem is tudok melle masik kivanatos kombit tenni csak a Civicet, de ott meg nincs ilyen motor.

  • 2017.10.28. at 03:25
    Permalink

    Működik a csomagtérajtó 3/4-es nyitása csak be kell állítani a kívánt magasságra .

    A korlátozott nyitási magasság
    beállítása köztes üzemmódban
    1. Forgassa az üzemmód kapcsolót
    о vagy $ állásba
    2. Nyissa ki az elektromos
    csomagtérajtót bármelyik
    kapcsolóval
    3. A kívánt magasság elérésekor
    állítsa meg a csomagtérajtó
    mozgását bármelyik működtető
    kapcsoló megnyomásával.
    Szükség esetén kézzel igazítsa a
    megállított csomagtérajtót a
    kívánt pozícióba
    4. Nyomja meg és tartsa nyomva a
    nyitott csomagtérajtó belsején

  • 2017.10.28. at 03:25
    Permalink

    Egyre kíváncsibb és izgatottabb vagyok, hogyha ezt Astrába ezt pakolják 2016-ban mi lesz a jövő év elején esedékes Insignia II sajátosságai között.

Vélemény, hozzászólás?