Kettővel kevesebb, eggyel több – háromajtós Opel Corsa teszt

Opel Corsa Color Edition 1.4 Turbo 3 ajtós teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ötajtós után háromajtós kivitelben járt náluk az új Opel Corsa. Vajon összességében is olyan jó autó, mint ahogy kinéz?


Ismerős forma új köntösben. Többször találkoztunk már az új Corsával. A tavalyi frankfurti bemutató után itthon is teszteltük, sőt össze is vetettük több kisautóval az 1,0 literes turbós, ötajtós változatot. Ezúttal mínusz két ajtóval, 1,4 literes turbós motorral, Color Edition felszereltségi szinttel és OPC Line csomaggal, háromajtósként járt náluk. Mutatós lett!
Hirdetés

Mennyire szűkös? A belső teret illetően egyáltalán nem mondható szűkösnek a háromajtós Corsa, elöl lényegében semmit sem venni észre, teljesen olyan a térérzet, mintha egy ötajtósba ülnénk. Hátul a lábtér megfelelő, még egy 180 cm-es vezető mögött is jól el lehet férni. A fejtér viszont már korlátozott hátul, a magasabbak csak úgy férnek el jól, ha feneküket picit előrébb tolják, ezáltal kicsit görnyedve, lazábban ülnek.

Sokat segít. Az új Corsa több vezetést támogató extrát is megkapott, amelyek több területen is nagy segítséget nyújtanak. Közülük talán a leghasznosabb a táblafelismerő rendszer, amely a műszerfalon jelzi nekünk az aktuális szakaszon megengedett sebességet, ezen kívül pedig figyelmeztet azokra a helyekre is, ahol előzni tilos. Hasznos extra még a ráfutásra való figyelmeztetés, amely akkor lép életbe, ha nagy tempókülönbséggel közelítünk az előttünk haladóra és fékezés hiányában ütközés következne be. Annak ellenére, hogy kisautóról van szó, jól jön a tolatókamera is. A sávelhagyásra figyelmeztetést csak azok rendeljék, akiknek ez fontos, egyébként idegesítő lehet, főként nagyvárosokban, ahol több sávban halad a párhuzamos közlekedés. Erősebb vagy gyengébb? Mindkettő lehetséges, ugyanis az 1,4 literes, négyhengeres benzines turbómotor elérhető 100 és 140 lóerős kivitelben is. Tesztautónkban a 100 lóerős változat dolgozott, nyomatéka 200 Nm, amely 1850-3500 1/perc fordulatszám-tartományban érhető el. Valóban alacsony, nagyjából 1500 1/perc fordulattól érezhetően megindul az autó, a gázpedál érzékenysége viszont érdekesen van hangolva. Lényegében az első 3-4 centinél az elektronika odaadja a teljes gázt, ezt követően ha tovább nyomjuk, nem történik akkora változás a dinamikában, mint várnánk.

Turbós párharc. A korábban tesztelt 1,0 literes háromhengeres turbós blokkhoz képest némileg hangosabb a négyhengeres és nem is olyan fürge. Érzeni a 15 lóerő különbséget és azt, hogy szűkebb a motor nyomatéktartománya. Az 1.4-es blokkban a turbó ellenére 4500 1/percnél elfogy az erő, onnan már csak a hangja nő, a gyorsulás a korábban megszokotthoz képest csökken. A kisebb teljesítmény ellenére torkosabb az 1.4-es, ami nem csoda, hiszen 40 százalékkal nagyobb a lökettérfogata. A teszt első napján valami folytán nem működött a start/stop, ennek köszönhetően 8,1 literre kúszott a fogyasztás városban. A második napon magához tért a motormegállító, amely lényegesen javított a fogyasztáson. 6,3 l/100 km-re sikerült visszavinni, a teljes tesztfogyasztás 6,6 l/100 km-re adódott, melyet főként városi körülmények között sikerült elérni. Ez még mindig fél literrel több, mint amit az 1.0 turbós motornál tapasztaltunk, igaz az lényegesen többe kerül.

Ki fog ilyet venni? Jól mutatnak és sportosak a háromajtós autók, a mindennapi használatban azonban csak a gond van velük és számos kényelmetlen helyzetet idéznek elő. A háromajtós Corsánál sincs ez másképp. A méretes ajtók a szokásos eldobásnál és behúzásnál nem záródnak be elsőre. Ha utas száll be hátulra vagy száll ki onnan, akkor a vezetőnek és/vagy az első utasnak is ki kell szállnia. Ez korlátot szab a gyors utasfelvételnek vagy leadásnak. A vezetőülésben a biztonsági öv a szokásos mozdulattal elérhetetlen, kénytelenek vagyunk bal kezünkkel egy kényelmetlen mozdulatot megtanulni, hogy elérjük az övet magunk mögött. Mindezt úgy, hogy 180 centis magasságommal viszonylag hátratolt ülésben foglalok helyet. Nem irigylem az alacsonyabb és rövidebb kezűeket, nekik érdemes már beszálláskor belebújni félig az övbe. Végül pedig a parkolások alkalmával szintén megnehezíti a kiszállást a hosszú ajtó, hiszen nem lehet olyan mértékben kinyitni, mint egy ötajtós változatét. Aki teheti, válasszon inkább ötajtóst, kényelem szempontjából mindenképpen jobban jár vele, 100 ezer forintos felárát valószínűleg sokáig őrizni fogja.

Megéri? A háromajtós 1.4 Turbo Corsa tesztautó ára 5,99 millió forint, amelyből most 410 ezer forint bevezető kedvezményt ad az Opel. Ezzel is 5,58 milliót kóstál a Corsa, ami kisautóhoz viszonyítva combosnak tűnik. Jócskán megdobja az árat néhány extra, mint pl. a 250 ezres napfénytető, a 310 ezres automata klíma, a 180 ezres Xenon fényszóró vagy a 175 ezres OPC Line csomag. Ezek közül néhányat elhagyva már félmillióval beljebb vagyunk, ami 5 millió körüli árat jelent. Ez már elfogadhatóbb, azonban érdemes szétnézni a többi gyártó kisautói között is. Némileg kedvezőbb áron, lehet, hogy kevesebb vezetést támogató extrával, de találhatunk jó autókat ott is. A Corsa legnagyobb versenytársai az új Skoda Fabia és a szintén idén bemutatkozott Mazda2. Néhány szempont miatt a Corsa tűnik jobb választásnak, a háromajtós helyett viszont sokkal célszerűbb az ötajtóst választani.
Értékelés
Pozitív
Jó futómű és úttartás, tolatókamera, táblafelismerő és számos vezetést támogató rendszer, jó fogású kormány
Negatív
Nehezen záródó ajtó, túlzottan direkt kormányzás, nagy fordulókör, gázpedál érzékenysége
Árak
Tesztmodell alapára
4 110 000 Ft (2015.04.05.)
Tesztautó ára
5 585 750 Ft (2015.04.05.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1364 cm3
Teljesítmény:
74 kW (101 LE) 3500-6000 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 1850-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11 s
Végsebesség:
185 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4021 mm
Szélesség:
1736 mm
Magasság:
1479 mm
Saját tömeg:
1120 kg
Össztömeg:
1575 kg
Terhelhetőség:
445 kg
Tengelytáv:
2510 mm
Karosszéria-kivitel:
háromajtós
Csomagtér:
285 l
Belső szélesség elöl:
1410 mm
Belső szélesség hátul:
1330 mm
Belmagasság elöl:
880-960 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
970 mm
Csomagtér magassága:
370 mm
Csomagtér hossza:
660 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1380 mm
Raktérnyílás magassága:
710 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1364 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
kézi - 6 fokozatú
Nyomaték:
200 Nm 1850-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
74 kW (101 LE) 3500-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
185 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11 s
CO2-kibocsátás:
122 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?