Mosolyt fakaszt? Opel Corsa E 1.0 Turbo teszt

Opel Corsa E 1.0 Turbo Cosmo teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ötajtósként, legerősebb szentgotthárdi motorjával járt teszten a vadonatúj Opel Corsa E. Mosolygós az arca, de vajon vezetni is öröm?

Ismerős. Frankfurt környékén ősszel már vezethettem az új Corsát, ráadásul pont ilyen színben, pont ezzel, az erősebbik szentgotthárdi, egyliteres, háromhengeres, közvetlen befecskendezésű és turbós benzinessel. Bár a külföldi menetpróba nem volt túl hosszú, nem volt célom, hogy hozzám kerüljön a tesztautó, mindenki vezette a szerkesztőségből, mígnem végül csak nálam landolt. Nem is baj, mert többünk tapasztalata adódik legalább össze, én pedig még több élményt szerezhettem az új Corsával, amit sokan támadnak azzal, hogy majdnem olyan, mint elődje, a 2006-ban érkezett, azonos tengelytávú Corsa D. Nos, őket azért rögtön le kell hűtsem, a Corsa tényleg új, tényleg sokkalta jobb, mint a korábbi.
Hirdetés

Nem nagyobb. Sokkal több teret mondjuk ne várjunk, hiába lett 2 centivel hosszabb a karosszéria, az utastér kvázi milliméterre azonos, s ezt nemcsak saccra mondom, hanem az alapján, hogy korábban a D-t is jól megmértem és most az aktuális E-t is. Viszont Opelék dizájnerei voltak olyan ügyesek, hogy az új formával, a belül is kivétel nélkül lecserélt, átrajzolt, kecsesebb berendezésnek köszönhetően teljesen új, a korábbinál tágasabb autóban érezzük magunkat. Komoly meccset vívtak a térért felelős szakemberek az ülések kényelméért felelősökkel. A korábbiaknál rövidebbek - átlagtermettel még épp elegendő méretűek - az ülőlapok. Nekem kényelmes volt az ülés, akadt azonban kolléga, akit nem nyert meg. Oldaltartás van, de csak enyhén, kisautós mércével én nem mondanám rossznak. Hátul nagy újdonság és jó pont, hogy az Isofix-csatlakozók külön házba kerültek, így könnyedén elérhetők, opcióként az első utasülésre is kérhető gyerekülésrögzítő.
Mindenhol jó, de legjobb otthon. Német utakon is kényelmesnek tűnt a Corsa (természetesen elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros, a korábbihoz mérten természetesen jelentősen átdolgozott) futóműve, de azt a hazai próba, a nap mint nap, temérdek egyéb autóval is bejárt útvonalak után merem biztosan kijelenteni, hogy egészen komfortos. A keresztirányú úthibákon, fekvőrendőrökön persze tud egy picit ütni, de tényleg csak egy picit, a többi úthibát pedig egészen jól szűri. Menet közben mondjuk az úthibákon jól hallhatóan dobognak (főként a hátsó) kerekek, s menet közben is leginkább gördülési zajról lehet beszámolni, ám ennek sanszosan az az oka, hogy a motor nagyon halk, illetve a szél zaja is ki van zárva az autóból.
Zajszigetelt. A Corsa csendessége leginkább remek zajszigetelésének köszönhető, ha netán mélygarázsban húzzuk le a (még a csúcs Cosmo szintnél is csak elöl elektromos) ablakokat, akkor nem túl baráti motorhangot vehetünk észre, azért furcsa ez, mert amúgy nem halljuk a szentgotthárdi háromhengeres hangját, s rezonanciáját sem vesszük észre, mert kiegyensúlyozó tengelyének köszönhetően nincs neki olyanja. Döbbenetesen egyenletesen jár, alapjáraton mondjuk nem sokat, mert már nem sokkal indulás után is finoman leállítja üresjáratban, majd a kuplungra lépve újraindítja a stop-start.
Drága hazai szív. Büszkék lehetünk az Opel 1,0 literes turbós benzinesére, amit a szentgotthárdi Flex üzem készít. Szinte már alapjárattól terhelhető, 170 newtonméter nyomatékát 1800-4500 1/perc között folyamatosan hozza, így egészen jó menetdinamikát ad, 10,3 másodperc alatt mozdít százra. A váltásesedékesség-jelző nagyon korai felkapcsolásokra buzdít, de a motor tényleg elbírja az alacsony fordulatot. Városban is simán kapcsolható a hatodik fokozat, amiben 130 km/órás tempónál alig több mint 3000 1/perc fordulattal, csendben és egészen takarékosan autózhatunk. Akkor is 6 liter alatti az étvágy, miként a tesztátlag is ilyen lett: 5,9 l/100 km. Ez kedvezőnek számít, de meg kell jegyezni, aki folyamatosan ki akarja használni a motor teljesítményét, az nem ilyen szerény étvággyal fog szembesülni, ám ez gyakorlatilag minden motornál így van. Étvágyával tehát takarékos a szentgotthárdi turbós, de az ára - miként az Adam Rocks esetében is - igen tekintélyes. Az 1,0 literes, még csak 90 lóerős turbó 800 000 forinttal drágább, mint az alapnak számító 1.2-es 70 lóerős. Az 115 lóerős további 150 000 forinttal drágább. Ráadásul olyan alternatíva is létezik, mint az alapnál "mindössze" 420 000 forinttal drágább 1.4 Turbo 100 LE, ami tehát 430 000 forinttal olcsóbb a tesztelt 115 lóerősnél, ami néhány deciliteres fogyasztási előnyével sosem fogja kitermelni felárát.
Extrákkal hódít. Nem a legjobb kisautó a Corsa, de sikerre ítélt. Orrán ott van Magyarország kedvenc autómárkájának emblémája, utastere finom, 250 000 forintért hatalmas nyitható tetőablak kérhető fölé, tolatókamerát is megjeleníteni képes méretes érintőkijelzőjén akár a csatlakoztatott okostelefonról futó BringGo navigáció is megjelenhet, mondjuk csakis az, így ez azért messze elmarad a MirrorLink funkciós fejegységektől, a BringGo nem egy Waze. Szerepelhet ülés- és kormánykerékfűtés, első-hátsó parkolóradar, táblafelismerő, ráfutásveszélyre és sávelhagyásra figyelmeztetés. Ezek mind praktikusak, ahogyan felettébb az lehet egy fagyos éjszaka után a 47 000 forintos fűtőszálas szélvédő vagy jobb időben a 199 000 forintért kérhető, a hátsó lökhárítóból kihúzható kettős kerékpártartó is.
Drága is, meg nem is. Ha azt nézzük, hogy az új Corsa legolcsóbban 3,5 millió forintért kapható meg, ha azt nézzük, hogy a tesztelt 115 lóerős 1,0 literes turbós a csúcs Cosmo felszereltséggel 4 973 000 forintba kerül, s a tesztautó bizony már több mint 6 millió forint lenne, akkor a Corsa bizony drága. Ha viszont megnézzük, hogy milyen vaskos árkedvezmények járnak hozzá már most, hogy milyen egyedi extrákat adhat, hogy kormányával, futóművével együtt egy kellemesen vezethető, akár négy felnőttnek is elegendő helyet adó autó, akkor az ára már rögtön emészthetővé válik. Mondjuk sajnos nem ezzel, az amúgy nagyon finoman dolgozó, takarékos és hazai motorral.
Értékelés
Pozitív
Csendes, kulturált üzem, takarékos és erős motor, megfelelő helykínálat, ráfutásra figyelmeztetés, táblafelismerő, komoly opciós extrakínálat
Negatív
Magas vételár, még magasabb 1.0 Turbo felár, gördülési zaj, úthibákon dobogó futómű, macerás IntelliLink mobiltelefonos navigáció
Árak
Tesztmodell alapára
4 973 000 Ft (2015.02.23.)
Tesztautó ára
6 028 000 Ft (2015.02.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
95 kW (129 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
170 Nm 1800-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,3 s
Végsebesség:
195 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4021 mm
Szélesség:
1746 mm
Magasság:
1481 mm
Saját tömeg:
1124 kg
Össztömeg:
1680 kg
Terhelhetőség:
556 kg
Tengelytáv:
2510 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
285-1120 l
Belső szélesség elöl:
1410 mm
Belső szélesség hátul:
1380 mm
Belmagasság elöl:
880-950 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
180 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
960 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
340-480/680-820 mm
Csomagtér hossza:
580 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1400 mm
Raktérnyílás szélessége:
900 mm
Raktérnyílás magassága:
770 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
kézi - 6 fokozatú
Nyomaték:
170 Nm 1800-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
95 kW (129 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,3 s
CO2-kibocsátás:
117 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Én már az alapárat sokallom, nemhogy a tesztautó árát! Ennyi pénzért sokkal ésszerűbb autót is lehet kapni. Nem tartom valószínűnek, hogy a magyar autópiacon tömegesen fognak megjelenni ezek a típusok!

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Ha már ilyen drága kisautó akkor inkább az új fábia kombi.Annyira megtetszett! Nem vagyok skodás de az új fábia kombi az bejön kinézetre 1.2 TSI motorral. Jajjj csatt a számra! Miről beszélek ? Új autót még egyszer soha.

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Nem “mesélni” akartam.(A rosszindulatú cinizmusod már nem újdonság nekem…)Mert a nejem könyvelő,és a családban már előfordult egy hasonló apeh-es “zaklatás” ami jó 6 hónapig tartott.Szerencsére nem lett belőle semmi büntetés.Leszámítva a kényszerből leszerződtetett adótanácsadónak fizetett százvalahányezer forintot és gyomorgörcsöt.Mellesleg mind a ketten 24 éve bejelentett munkahellyel rendelkezünk és tisztességgel fizetünk minden adóforintot a stadionok építéséhez.

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Az már szinte mindenhol tetten érhető, hogy az autók túl vannak árazva, de ez a “kis motor turbóval és nagy lóerővel” verzió az autógyártás zsákutcája. A Renault-nál már 2007-ben lehetett kapni 1,2 literes turbós 100 LE-s Cliót, de azzal 7 liter/100 km fogyasztás alatt nem lehetett közlekedni. Az ebben a cikkben szereplő fogyasztási értékek sem hihetők.

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Legutóbbi fél éves USA kinnlétem után, a Ferihegyi Repülőtér épületéből a levegőre kilépve, az első hazai “élményem” az orromba csapódó cigerettafüst bűze volt.

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Amikor mi “új” autót akartunk venni egy ismerős azt ajánlotta,hogy mielőtt bármit is tennénk beszéljünk egy adószakértővel(?).Na miután mindent átbeszéltünk erősen el kellett gondolkodnunk,hogy megéri-e az új autó a lehetséges herce-hurcát….

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    [i]“…ma már az átlag magyar ember örül ha még valami fos kaját tud magának venni,hogy ne kopjon fel az álla”[/i]
    Hülyeség, Konkrétan nem igaz. Nézd csak:
    [url]http://de.statista.com/infografik/1528/laender-mit–den-meisten-rauchern-in-der-eu/[/url]
    Pedig nem olcsó hobbi….

    A többi meg teljességgel zagyva. Ez nem a te napod.
    😀

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Teljes mértékben igazat adok neked,a mai autók de legyen az bármilyen,teljesen túl vannak árazva.És igen ma már az átlag magyar ember örül ha még valami fos kaját tud magának venni,hogy ne kopjon fel az álla.Egyébként furcsa már az autó és autó közötti különbséges is eltörlődtek árban,régen pl egy kisautó kis motorral kis mérettel kevesebbe került mint mondjuk egy nagyobb méretű lépcsős hátú,pl mi anno a renault megane classicot meg vettül 3,5 millióért és még a csúcs változat ára sem olyan magassan mozgot mint a maiaké,addig unokatesómék meg vették a kisebb méretű autót aminek alig volt csomagtartója meg hely benne 2,2millió forintért.Na de mindegy emlékekből nem élünk meg,most ez van sajnos.

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Hogyne tudna hitelre autót venni bárki?
    Nem ez a baj, hanem hogy a korábban hülyén felvett hiteléből nem tud szabadulni. A két dolog viszont nem ugyanaz. Van autó hitelezés, nem is rossz, 2006-ban nem kellett volna 0-10% beugróval 10 éves futamidőre Wagon R-t venni deviza alapon.

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Többször írtam már,hogy kész,vége,egy sima mezei ember,új autót még hitelre sem nagyon tud venni!–Az Opelekkel és a többivel is úgy elszaladt a Ló,hogy annyit nem ér nekem,hiszen 2003-ban a Corsa három ajtós- 1.0-át, 2-millióért vettem hitelre,többet nem is ér,de ezt ma is megvenném ennyiért !–Sokan lefikáztak engem,amikor a Daciáról írtam,de ha valaki hosszú távra új kocsit akar venni,akkor csak ez az autó jöhet szóban a maga 2-millió körüli árával,de láttam,hogy megoszlanak a vélemények erről,én minden esetre ebben látom az ár-érték realitást és Magyarországra tök megfelel,hiszen egy ilyen Opelért vagy Skod Fabiáért nem fogok kifizetni 3-4-milliót,használt kocsim pedig volt már elég és nagyon nem akarok venni,a hátam közepe sem kívánja….. !

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Többször írtam már,hogy kész,vége,egy sima mezei ember,új autót még hitelre sem nagyon tud venni!–Az Opelekkel és a többivel is úgy elszaladt a Ló,hogy annyit nem ér nekem,hiszen 2003-ban a Corsa három ajtós- 1.0-át, 2-millióért vettem hitelre,többet nem is ér,de ezt ma is megvenném ennyiért !–Sokan lefikáztak engem,amikor a Daciáról írtam,de ha valaki hosszú távra új kocsit akar venni,akkor csak ez az autó jöhet szóban a maga 2-millió körüli árával,de láttam,hogy megoszlanak a vélemények erről,én minden esetre ebben látom az ár-érték realitást és Magyarországra tök megfelel,hiszen egy ilyen Opelért vagy Skod Fabiáért nem fogok kifizetni 3-4-milliót,használt kocsim pedig volt már elég és nagyon nem akarok venni,a hátam közepe sem kívánja….. !

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Nyilván nem ez a 6 misis variáció lesz az eladási listák élén. Az 1,4-es 100 lovas racionálisabb ha turbo kell, 90 lóval a sima meg még olcsóbb. Listaárból -500e első szóra. Normális kisautó 4 misi, középkat 5-től, ennyi. Haha 3,3 misis bemutatós Focus, ja van 3 db készleten egy éve és szabadulnának tőle…

  • 2017.10.28. at 21:09
    Permalink

    Gondolom , hogy 6 millióért Corsából évente kb 3-at adnak el kis hazánkban.
    Főleg olyan szempontból érdekes hogy Ford Focus 1.6 (105le) meg van 3300000-ért 🙂 Na persze hitelre.

Vélemény, hozzászólás?