0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Sportos családi oroszlán - Peugeot 308 SW GT teszt

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi EAT6 teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eredetileg úgy volt, hogy a benzines GT-t kapjuk meg öt ajtóval. Végül egy dízel kombi várt 180 lóerővel. Nem bántuk meg. A német négyhengeresek mind elbújhatnak mögötte.

Teszt
Műszaki adatok

A méretes légbeömlők és a fekete színű tükrök azonnal elárulják, hogy itt bizony egy sportos 308-cal van dolgunk

A méretes légbeömlők és a fekete színű tükrök azonnal elárulják, hogy itt bizony egy sportos 308-cal van dolgunk

Az Év Autója. A franciák 2013 őszén mutatták be a 308-as második generációját. Az újdonság a következő évben máris elhódította az Év Autója díjat. Jogosan. Most először volt szerencsém ezt a modellt kipróbálni, ráadásul azonnal a monogramommal fémjelzett GT modellt sikerült megkaparintani. Eredetileg benzines lett, volna végül a forgalmazó dízelt adott, amit egyáltalán nem bántam meg. Már az első kilométerek után érezni lehetett, hogy bizony nem véletlenül kapta meg az Év Autója címet.

Sportos. A GT általában mindig sportosságot sugall, a 308-nál sincs ez másképp. Agresszívabb lökhárítók, oldalsó küszöbök, dizájnos nagyméretű felni és peres gumik teszik egyértelműen felismerhetővé a GT modelleket. Akiknek ezekről nem derülne ki, ők közelebbről szemügyre vehetik a GT logókat, amelyek már egyértelműen elárulják, hogy nem egy hétköznapi felszereltséggel van dolgunk. Odabent vörös cérnával varrott műszerfal, GT logóval díszített perforált bőrbe bújt kormány, fém pedálok és bőr/Alcantara sportülések várják a vezetőt és az utasokat.

Az i-Cockpit elsőként furán hat, vezetés közben viszont minden a helyére kerül. A kisméretű kormány szimulátor jellegűvé varázsolja a vezetést, a műszerek pedig szem előtt vannak

Az i-Cockpit elsőként furán hat, vezetés közben viszont minden a helyére kerül. A kisméretű kormány szimulátor jellegűvé varázsolja a vezetést, a műszerek pedig szem előtt vannak

Családos. Sokan azt gondolhatnák, hogy egy sportos GT nem igazán alkalmas családi célokra. A 308 GT SW ezt tökéletesem megcáfolja. Annak ellenére, hogy sportosak az ülések, kiváló kényelemmel bírnak, helykínálat szempontjából pedig szintén nem lehet panasz. A hátsó üléssorban kellő mennyiségű a lábtér, a csomagtér alapesetben is 660 literes, ami akár 1775 literesre is bővíthető. A nagy kerekek ellenére a futómű is komfortos, a rossz pesti utakon sem zavaró, egyszóval tökéletes családi autó a 308 SW, még GT változatban is.

A nyomó- és tekerőgombok eltűntek a középkonzolról, helyettük minden funkció a központi érintőképernyőről érhető el A nyomó- és tekerőgombok eltűntek a középkonzolról, helyettük minden funkció a központi érintőképernyőről érhető el

A nyomó- és tekerőgombok eltűntek a középkonzolról, helyettük minden funkció a központi érintőképernyőről érhető el

Csendes és erős. A francia dízelek már régóta híresek kulturált járásukról és kedvező fogyasztásukról. A (leánykori nevén) Citroën DS3-ban már lenyűgözött a vadonatúj BlueHDi, amely ott csupán 120 lóerős volt. A Peugeot is megkapta az új technológiát felvonultató négyhengeres gázolajost, ami a GT változatban 180 lóerőt és 400 Nm-t ad. Az erőátvitel kizárólag automataváltón keresztül juthat el a kerekekig. A váltó hidegen kissé rángatva dolgozik, melegen viszont már hibátlanul együttműködik a motorral. Utóbbinak étvágya is nagyszerűen alakul, többnyire 6 liter alatt maradt, városban ment csupán 2-3 decivel 6 liter fölé. Autópályás tempónál szintén a 6 körüli átlag volt rá jellemző. A közel 800 km-es teszt során kereken 6.0 l/100 km adódott, ami a tankolás alapján is pont ugyanennyire jött ki.

A LED-es fényszórók tökéletes fényt adnak, tej ködben is jól vizsgázott

A LED-es fényszórók tökéletes fényt adnak, tej ködben is jól vizsgázott

Néha hibázik. Nagyon hamar összeszoktunk, az első kilométerek után úgy éreztem, mintha mindig is ebben ültem volna. Az i-Cockpit első ránézésre furán hat, vezetés közben viszont nagy élmény, főként a kisméretű kormánnyal. Sokáig úgy voltam vele, hogy ez minden szempontból egy tökéletes autó, az autópályán viszont okozott meglepetéseket. A távolságtartós tempomatot egyre jobban kezdem megszeretni, mert autópályán a lábamat nem is kell használni. Itt viszont (igaz, sűrű ködben) időnként mégis bele kellett lépnem a fékbe, mert volt olyan alkalom, amikor a távolság csak csökkent és csökkent, annak ellenére, hogy a tempomatnak meg kellett volna tartani az előre beállított követési távolságot. Hogy ez egyedi hiba vagy az összes modellt érintő típushiba azt nem sikerült megfejteni, mindenesetre nem szabad teljes mértékben rábízni magunkat, amíg ki nem derül, hogy egy szoftverfrissítéssel teljesen megszüntethető a probléma. Ha zavarja a rendszert a köd, az érthető, de jobb lenne, ha ilyenkor a távolságtartó funkció nem is lenne elérhető.

Elöl vaskos oldaltartású bőr/Alcantara ülésekben élvezhetjük az utazást, hátul a nagy lábtér ellenére lehetne némileg kényelmesebb a lóca Elöl vaskos oldaltartású bőr/Alcantara ülésekben élvezhetjük az utazást, hátul a nagy lábtér ellenére lehetne némileg kényelmesebb a lóca

Elöl vaskos oldaltartású bőr/Alcantara ülésekben élvezhetjük az utazást, hátul a nagy lábtér ellenére lehetne némileg kényelmesebb a lóca

Tapizós. Amikor az életben először ülünk be egy új 308-as Peugeot-ba, akkor a legelső szembe tűnő furcsaság az lehet, hogy alig találunk gombokat a műszerfalon. Mindössze öt darab maradt belőlük, a többi beköltözött az érintőképernyőbe. A hangerőn kívül a rádióállomásokat, a klímát és minden egyéb funkciót onnan vezérelhetünk. Közlekedésbiztonság szempontjából ez nem feltétlen a legjobb megoldás, hiszen többször is oldalra kell figyelnünk és a képernyőre fókuszálnunk, hogy biztos a megfelelő négyzetbe bökjünk, ha például a hőfokot szeretnénk állítani. Egy tekerhető hőfokszabályzóval lényegesen egyszerűbb ez a művelet, mivel lényegében vakon meg tudjuk oldani a feladatot. Ehelyett ezentúl nem vakon tekergetünk, hanem vakon vezetünk.

Alapesetben is óriási, 660 literes a csomagtér, amit akár 1775 literre is bővíthetünk. Ez igen! Alapesetben is óriási, 660 literes a csomagtér, amit akár 1775 literre is bővíthetünk. Ez igen!

Alapesetben is óriási, 660 literes a csomagtér, amit akár 1775 literre is bővíthetünk. Ez igen!

Főnyeremény? Az ünnepi időszakban az átlagoshoz képest kétszer több idő sikerült eltölteni a 308 SW-vel. A fenti apróságokat és a tempomat időnkénti hibáját leszámítva valóban egy korrekt és szerethető autóról van szó. A motor még a téli mínuszokban sem kattogott, csattogott, mint ahogy egyes dízeleknél ezt megszokhattuk, hamar bemelegedett és automata létére a fogyasztása is megdöbbentően jól alakult. Nem kell aggódni az előzéseknél sem, a bőséges (400 Nm!) nyomatéknak köszönhetően pillanatok alatt letudható a manőver. Sportos, dízelpárti családapáknak jó választás lehet. A család kényelmesen elfér nyaraláskor, és a dinamikus vezetésről sem kell lemondani, ha magunkban autóznánk. A 308 SW GT 2.0 BlueHDI alapára 8,86 millióról indul, a tesztautó 9,47 millióba kerül. Használtautó-beszámítással ez 700 ezer forinttal csökkenthető. A végösszeg ezzel sokkal barátibbá válik. Hogy megéri-e a 8,77 milliós árat, azt mindenki döntse el a saját pénztárcájának megfelelően.

Hátulról is pofásan néz ki a 308 SW, a kipufogókból viszont ne várjunk füstöt. Mindkettő kizárólag dísz, az igazit a lökhárítótól előrébb találjuk. Az Euro 6-os, AdBlue adalékos BlueHDi persze ott is tiszta levegőt nyom ki

Hátulról is pofásan néz ki a 308 SW, a kipufogókból viszont ne várjunk füstöt. Mindkettő kizárólag dísz, az igazit a lökhárítótól előrébb találjuk. Az Euro 6-os, AdBlue adalékos BlueHDi persze ott is tiszta levegőt nyom ki

Értékelés

Pozitív
Kultúrált járású, alacsony fogyasztású motor, kényelmes ülések, sportos kinézet, hibátlan futómű
Negatív
Tárolórekeszek kialakítása, érintőképernyős kezelés, ködben bizonytalan távolságtartós tempomat

Árak

Tesztmodell alapára 8 855 000 Ft (2016. január 9.)
Tesztmodell ára 9 470 000 Ft (2016. január 9.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4253 mm
Szélesség: 1863 mm
Magasság: 1457 mm
Saját tömeg: 1320 kg
Össztömeg: 1920 kg
Tengelytáv: 2620 mm
Karosszéria-kivitel: kombi
Csomagtér: 660-1775 liter
Belső szélesség elöl: 1480 mm
Belső szélesség hátul: 1430 mm
Belmagasság elöl: 870-970 mm
Belmagasság hátul: 900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 230 mm
Ülőlap hossza elöl: 530 mm
Ülőlap hossza hátul: 490 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1260 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1060 mm
Csomagtér magassága: 470 mm
Csomagtér hossza: 1070 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1880 mm
Raktérnyílás szélessége: 1020 mm
Raktérnyílás magassága: 710 mm

Motor és váltó

Motor: Dízel
Motorosztály: Euro 6
Hengerűrtartalom: 1997 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: automata (6 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték: 400 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény: 133 kW (181 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 220 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,4 s
CO2-kibocsátás: 103 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,1 l/100km
Fogyasztás a használónál: 6,0 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 67 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Audi A6 2.5 V6 TDI quattro Tiptronic, 2003 - használtteszt

Újkori árának tizedéért lehet hozzájutni a 13 évvel ezelőtt istenített Audi A6-hoz. Kelendő a...

Mindennapos a fölül duplázott tréler Kínában

Dupla annyi kocsit szállítanak a kínai trélerek, mint az európaiak, még a látvány is felfoghatatlan...

Eladó egy McLaren SLR Stirling Moss - közel 4 millió euróért

Ami most az AMG GT, az volt az SLR a kétezres évek elején: a Mercedes csúcsa. Ebben az időben...

15 éves az első Skoda Octavia RS

2001-ben legalább akkora meglepetést okozott a Škoda az Octavia RS változatának piacra dobásával...

Kisebb és takarékosabb dízellel, hamarosan automata váltóval is jön a Ford Transit és Transit Custom

Lecseréli a 2.2 TDCi motorokat a Ford, a 2.0 EcoBlue a személyautókba is bekerül majd, a vele...

Toyota Corolla Verso 1.6, 2003 – használtteszt

Tizenévesen is jól tartja az árát az első generációs Toyota Corolla Verso, pedig az egyterűek...

Japánban már bemutatták, 10 százalékkal csökkenti a fogyasztást a Prius szolárteteje

Már a 3-as Priust is lehetett rendelni napelemes tetővel, de akkor még nem volt valami kiforrott...

Repülőnyi terhet akasztottak a Land Rover után

Dízel, de nem mozdony, mégis annak használt a Land Rover egy Discovery Sportot, csak hogy megmutassa...

Na jó, bármilyen roadster megteszi 2,5 millióig

Mindenki a címben feltett kérdéssel szállt ki az új Mazda MX-5-ből, így megkerestük a kérdésre...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (46 db)

cicamokus írta: 5 hónapja
olomana írta: 5 hónapja

Ja, és a legfontosabb: jó irányba mozog a fordulatszámmérője :-)!


308-ból is van benzines és a Peugeot sem tart fegyvert a halántékodhoz, hogy megvedd a full extrás GT verziót. Az meg ne legyen már érv hogy merre mozog a fordulatszámmérő. Nevetséges. Ha neked az Octavia tetszik, azzal semmi gond, de ne hasonlítsd az árát egy csúcsfelszereltségű dízel automata verzióhoz. Annak a Skodánál is megkérik az árát. Én is tudok öltönyt venni a Tescoban, mégsem fröcsögök hogy mennyire drága a Versace Collection, pedig az enyémnek sokkal szebbek a gombjai...

A válaszoláshoz belépés szükséges
csalfaromeo írta: 5 hónapja
Edy írta: 5 hónapja

Kiváncsi vagyok, mit szól ehhez Kempi? Amúgy érdekes tapasztalatok.


Előzmények megtekintése

Mit szólna? "Hazugság! Aljas rágalom! Én egy olyan óriási flotta adatait látom nap mint nap magam előtt, amit ti el sem tudtok képzelni...":)))

Bla-bla-bla...ostoba flótás.

A válaszoláshoz belépés szükséges
spider79 írta: 5 hónapja
-dizelgyikfos- írta: 5 hónapja

"ki- és beszállás kényelme és ülés pozíciója" ez testalkattól függ és márkakereskedésben könnyen kipróbálható

"egyes német márkák" melyikre gondolsz?


Előzmények megtekintése

Német AutoBild újságban gyakran szerepel az üléslap magassága is. Ez nagyban meghatározza a be- és kiszállás kényelmét is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
spider79 írta: 5 hónapja
-dizelgyikfos- írta: 5 hónapja

"ki- és beszállás kényelme és ülés pozíciója" ez testalkattól függ és márkakereskedésben könnyen kipróbálható

"egyes német márkák" melyikre gondolsz?


Előzmények megtekintése

"ez testalkattól függ és márkakereskedésben könnyen kipróbálható"
Akkor miért létezik ez a website ha márkakereskedésben könnyen kipróbálható?
Személy autóba ez a művelet legyen már kényelmes , ha már családinak tekintjük.
Új Skoda Octaviaba (akkor is német :))) zsugorodva lehet kimászni és kényelmetlen az ülése. Az Octavia 1.6tdi váltója és kuplungja rémesen vacak. Egy kereskedésben próbáld ki ha nem hiszed! Vezettem már sok márkát, benzinest és diezelt is.

A válaszoláshoz belépés szükséges
-dizelgyikfos- írta: 5 hónapja
spider79 írta: 5 hónapja

Egy ilyen tesztből hiányolom a személy autók egyik leg fontosabb jellemzőjének vizsgálatát: ki- és beszállás kényelme és ülés pozíciója. Sajnos a mintha ezt nem tartanák fontosnak az újságok sem a gyártók.

Pug308 -nak ez a kombója 2lieters dízel + automata tetszik, csak hát a márka neve nem olyan jól cseng mint egyes német márkák esetében.






Előzmények megtekintése

"ki- és beszállás kényelme és ülés pozíciója" ez testalkattól függ és márkakereskedésben könnyen kipróbálható
"egyes német márkák" melyikre gondolsz?

A válaszoláshoz belépés szükséges
spider79 írta: 5 hónapja

Egy ilyen tesztből hiányolom a személy autók egyik leg fontosabb jellemzőjének vizsgálatát: ki- és beszállás kényelme és ülés pozíciója. Sajnos a mintha ezt nem tartanák fontosnak az újságok sem a gyártók.
Pug308 -nak ez a kombója 2lieters dízel + automata tetszik, csak hát a márka neve nem olyan jól cseng mint egyes német márkák esetében.


A válaszoláshoz belépés szükséges
biriborinc írta: 5 hónapja

Nekem is volt mindkét gyártmányból több modell,mindig a Peugeot nyert...

A válaszoláshoz belépés szükséges
Edy írta: 5 hónapja
lacimano írta: 5 hónapja

Nekem 2,5 evig volt egy 208-as 1.6 e-HDI-m. A kormany az maga tokely.

Kicsi, konnyu, direkt es kezes (ezt hianyolom a 3008-ba), en 175 magas vagyok es igaz "fekszem" az autoba de soha nem tapasztaltam amit a szakujsagirok irnak, hogy kitakar a kormany a muszerekbol.

Ezt meg senki nem tapasztalta a sajat beallitassukkal. Lehet velunk van a hiba :).



A masik dolog ami miatt mar regota akartam irni, de most mar muszaj :)



Eddig meg nem volt szerintem egy PEUGEOT-os teszt ahol ennyi hozzaszolas lett volna. Ennek en orulok a legjobban, hogy miert?! mert a nemet, japan,, francia auto hivok most osszecsapnak.



Akkor hadd osszam meg az elmult 4 eves nemet-francia tapasztalatokat.



2012 tavaszatol adott egy Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI 105 PS.

Csucs felszereltsegu navi, alcantara-bor stb... Akkor a masik autonk egy 106-os dizel Peugeot volt. Ahhoz kepest a Golf egy alom volt. Ez logikus.

2012 novembere megjött a megrendelt 208-as 92 PS-el. Utana kezdödtek csak a "csaladon beluli" harcok. Szabalyosan harc ment, hogy ki megy a 208-al dolgozni. Mivel az egyikunk fix helyen dolgozik a lakohelyunktöl 7 km-re a masikunknak nincs fix munkahelye hanem jarja az orszagot. A Golfba 2,5 ev alatt 136.000 km lett es olyan sok szervizlatogatas, hogy mar messzirol koszontottek. Elkezdte 100.000 km korul zabalni az olajat de iszonyatos mennyisegbe, ket olajcsere alatt 4 litert...a DPF ellenere fustolt az auto... Az elsö futomu a kis godroknel szet akart esni, az ajtok nyoszorogtek eleg rendesen, a karosszeria nem volt a merevseg felsofokan. Ez ellenben a 208-as ment es ment es ment. 56.000 km-nel egy deci olajat nem evett es nem volt semmi baja semminek... a Golf 26.890 € volt akciosan, a 208-as ugyan olyan eros felszeretsegnel 19.600 €. A Golf-al egy baleset tortent ahol az auto szemrevetelre nem olyan komoly baj tortent, de a javitassal, anyagokkal oradijjal (ami Ausztriaba eleg vastagon fognak) elerte a gazdasagi totalkar hatarat.



Jott a csere 2014 decemebreben egy Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI Bluemotion 110 PS (27.340 €) ugyanolyan felszeretseggel mint a regi. Orultunk, egy szep es modern auto euro6 stb... aha... Most az auto 1 eves volt december 18-an most 61.000 km van benne... Ketszer annyiszor voltunk az egy ev alatt a szervizbe mint a Golf VI-al. A kovetkezoket csereltek: Hengerfejtomitest(!!!!!), a teljes kormanyszerkezetet mert a kormany nem azt csinalta autopalya temponal amit te akartal... mindig kesobb magatol raallitodott azaz bemozdult 0,5-1 cm-t ez 130 korul vagy felett kicsit kellemetlen foleg oldalszelnel, elkezdte ez is az olajat enni de ez meg a hibahataron volt a VW szerviz allitasa szerint. OK

Elkezdett indokolatlanul a hutoventillator bekapcsolni... megint szerviz akkor ok, komplett motorcsere... Ja es a poen a vegen beismerte a szervizes, hogy ezek ismert hibak a szamukra... A kormany problema volt az A3-ba is, de ott szoftver frissitessel tudtak orvosolni a Golf-nal nincs ilyen lehetoseg... Menetkozben egy kutyaval tobben lettunk es a 208-as egy Golden Retrievernek kicsi volt, ezert meg kellett valnunk tole. Mikor uj autot kerestunk akkor csak vmi csaladi auto johetett szoba. Peugeot 5008 vagy 3008. En 5008-at akartam mert nagyobb es van szamomra vmi baja. De a parom mindenaron 3008-at, mert van benne uvegteto. Vegulis 3008 1.6 BlueHDI 120 PS lett mert jobb arat tudtak ra mondani full extra (22.990€)!!! minden benne van az automatan kivul.

Ez a vasar iden juliusban tortent es azota 24.000 km-t mentunk vele. Ha hosszabb utrol van szo egyedul vagy kozosen akkor nincs kerdes a Peugeot-ba ulunk bele, lassan mar utalunk a Golf-al barhova is menni.



Alig varjuk, hogy lejarjon a leasing es visszaadhassuk es megszabaduljunk veglegesen a nemet tokeletesseg mintakepetol es a nepautotol. Sokszor tenyleg kerdezem magamba hogy sok emebr miert vesz VW-t mas normalis auto helyett amik jobban megbizhatoak es hibatlanok. Az alaparak az egekben es azert az arert egy tenylegesen fapadot kapsz. Az extrak meg olyan aron vannak, hogy csak lesel. Nekunk a VW-rol meg van a velemyunk es a tapasztalatunk!!

Itt Ausztriaba a VW jobban tul van arazva mint otthon a Peugeot es en a kezemet osszetennem, hogy ennyiert kapnak egy ilyen vagy hasonlo eros dizel kombit. A kinti alapar: 36.400 €...





""Akik azzal jonnek, hogy persze a PUG-al nem mentettek annyit mint a Golf-al akkor azoknak szol, hogy a PUG-rol van annyi tapasztalatom, hogy ezt tudjam, soha sehol nem hagy cserbe.... Eddig csak dizel Peugeot-jaim voltak es lesznek is.

306, 206, 407, 307, 106, 208, 3008... a 306-ot sirom vissza... 170.000-el kaptam meg apamtol amit 94-be vett, 2,5 ev alatt 150.000 km-el lett tobb benne minden komolyabb hiba nelkul. A parom aki nemet auto parti mar nem akar mast csak Peugeot-ot. ""


Előzmények megtekintése

Kiváncsi vagyok, mit szól ehhez Kempi? Amúgy érdekes tapasztalatok.

A válaszoláshoz belépés szükséges
-dizelgyikfos- írta: 5 hónapja
lacimano írta: 5 hónapja

Nekem 2,5 evig volt egy 208-as 1.6 e-HDI-m. A kormany az maga tokely.

Kicsi, konnyu, direkt es kezes (ezt hianyolom a 3008-ba), en 175 magas vagyok es igaz "fekszem" az autoba de soha nem tapasztaltam amit a szakujsagirok irnak, hogy kitakar a kormany a muszerekbol.

Ezt meg senki nem tapasztalta a sajat beallitassukkal. Lehet velunk van a hiba :).



A masik dolog ami miatt mar regota akartam irni, de most mar muszaj :)



Eddig meg nem volt szerintem egy PEUGEOT-os teszt ahol ennyi hozzaszolas lett volna. Ennek en orulok a legjobban, hogy miert?! mert a nemet, japan,, francia auto hivok most osszecsapnak.



Akkor hadd osszam meg az elmult 4 eves nemet-francia tapasztalatokat.



2012 tavaszatol adott egy Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI 105 PS.

Csucs felszereltsegu navi, alcantara-bor stb... Akkor a masik autonk egy 106-os dizel Peugeot volt. Ahhoz kepest a Golf egy alom volt. Ez logikus.

2012 novembere megjött a megrendelt 208-as 92 PS-el. Utana kezdödtek csak a "csaladon beluli" harcok. Szabalyosan harc ment, hogy ki megy a 208-al dolgozni. Mivel az egyikunk fix helyen dolgozik a lakohelyunktöl 7 km-re a masikunknak nincs fix munkahelye hanem jarja az orszagot. A Golfba 2,5 ev alatt 136.000 km lett es olyan sok szervizlatogatas, hogy mar messzirol koszontottek. Elkezdte 100.000 km korul zabalni az olajat de iszonyatos mennyisegbe, ket olajcsere alatt 4 litert...a DPF ellenere fustolt az auto... Az elsö futomu a kis godroknel szet akart esni, az ajtok nyoszorogtek eleg rendesen, a karosszeria nem volt a merevseg felsofokan. Ez ellenben a 208-as ment es ment es ment. 56.000 km-nel egy deci olajat nem evett es nem volt semmi baja semminek... a Golf 26.890 € volt akciosan, a 208-as ugyan olyan eros felszeretsegnel 19.600 €. A Golf-al egy baleset tortent ahol az auto szemrevetelre nem olyan komoly baj tortent, de a javitassal, anyagokkal oradijjal (ami Ausztriaba eleg vastagon fognak) elerte a gazdasagi totalkar hatarat.



Jott a csere 2014 decemebreben egy Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI Bluemotion 110 PS (27.340 €) ugyanolyan felszeretseggel mint a regi. Orultunk, egy szep es modern auto euro6 stb... aha... Most az auto 1 eves volt december 18-an most 61.000 km van benne... Ketszer annyiszor voltunk az egy ev alatt a szervizbe mint a Golf VI-al. A kovetkezoket csereltek: Hengerfejtomitest(!!!!!), a teljes kormanyszerkezetet mert a kormany nem azt csinalta autopalya temponal amit te akartal... mindig kesobb magatol raallitodott azaz bemozdult 0,5-1 cm-t ez 130 korul vagy felett kicsit kellemetlen foleg oldalszelnel, elkezdte ez is az olajat enni de ez meg a hibahataron volt a VW szerviz allitasa szerint. OK

Elkezdett indokolatlanul a hutoventillator bekapcsolni... megint szerviz akkor ok, komplett motorcsere... Ja es a poen a vegen beismerte a szervizes, hogy ezek ismert hibak a szamukra... A kormany problema volt az A3-ba is, de ott szoftver frissitessel tudtak orvosolni a Golf-nal nincs ilyen lehetoseg... Menetkozben egy kutyaval tobben lettunk es a 208-as egy Golden Retrievernek kicsi volt, ezert meg kellett valnunk tole. Mikor uj autot kerestunk akkor csak vmi csaladi auto johetett szoba. Peugeot 5008 vagy 3008. En 5008-at akartam mert nagyobb es van szamomra vmi baja. De a parom mindenaron 3008-at, mert van benne uvegteto. Vegulis 3008 1.6 BlueHDI 120 PS lett mert jobb arat tudtak ra mondani full extra (22.990€)!!! minden benne van az automatan kivul.

Ez a vasar iden juliusban tortent es azota 24.000 km-t mentunk vele. Ha hosszabb utrol van szo egyedul vagy kozosen akkor nincs kerdes a Peugeot-ba ulunk bele, lassan mar utalunk a Golf-al barhova is menni.



Alig varjuk, hogy lejarjon a leasing es visszaadhassuk es megszabaduljunk veglegesen a nemet tokeletesseg mintakepetol es a nepautotol. Sokszor tenyleg kerdezem magamba hogy sok emebr miert vesz VW-t mas normalis auto helyett amik jobban megbizhatoak es hibatlanok. Az alaparak az egekben es azert az arert egy tenylegesen fapadot kapsz. Az extrak meg olyan aron vannak, hogy csak lesel. Nekunk a VW-rol meg van a velemyunk es a tapasztalatunk!!

Itt Ausztriaba a VW jobban tul van arazva mint otthon a Peugeot es en a kezemet osszetennem, hogy ennyiert kapnak egy ilyen vagy hasonlo eros dizel kombit. A kinti alapar: 36.400 €...





""Akik azzal jonnek, hogy persze a PUG-al nem mentettek annyit mint a Golf-al akkor azoknak szol, hogy a PUG-rol van annyi tapasztalatom, hogy ezt tudjam, soha sehol nem hagy cserbe.... Eddig csak dizel Peugeot-jaim voltak es lesznek is.

306, 206, 407, 307, 106, 208, 3008... a 306-ot sirom vissza... 170.000-el kaptam meg apamtol amit 94-be vett, 2,5 ev alatt 150.000 km-el lett tobb benne minden komolyabb hiba nelkul. A parom aki nemet auto parti mar nem akar mast csak Peugeot-ot. ""


Előzmények megtekintése

Én például Ferrarit nem mernék venni, azt olvastam, hogy hajlamosak kigyulladni és akkor lehet, hogy a hajam is megpörkölődne, jujjj

A válaszoláshoz belépés szükséges
lacimano írta: 5 hónapja

Nekem 2,5 evig volt egy 208-as 1.6 e-HDI-m. A kormany az maga tokely.
Kicsi, konnyu, direkt es kezes (ezt hianyolom a 3008-ba), en 175 magas vagyok es igaz "fekszem" az autoba de soha nem tapasztaltam amit a szakujsagirok irnak, hogy kitakar a kormany a muszerekbol.
Ezt meg senki nem tapasztalta a sajat beallitassukkal. Lehet velunk van a hiba :).

A masik dolog ami miatt mar regota akartam irni, de most mar muszaj :)

Eddig meg nem volt szerintem egy PEUGEOT-os teszt ahol ennyi hozzaszolas lett volna. Ennek en orulok a legjobban, hogy miert?! mert a nemet, japan,, francia auto hivok most osszecsapnak.

Akkor hadd osszam meg az elmult 4 eves nemet-francia tapasztalatokat.

2012 tavaszatol adott egy Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI 105 PS.
Csucs felszereltsegu navi, alcantara-bor stb... Akkor a masik autonk egy 106-os dizel Peugeot volt. Ahhoz kepest a Golf egy alom volt. Ez logikus.
2012 novembere megjött a megrendelt 208-as 92 PS-el. Utana kezdödtek csak a "csaladon beluli" harcok. Szabalyosan harc ment, hogy ki megy a 208-al dolgozni. Mivel az egyikunk fix helyen dolgozik a lakohelyunktöl 7 km-re a masikunknak nincs fix munkahelye hanem jarja az orszagot. A Golfba 2,5 ev alatt 136.000 km lett es olyan sok szervizlatogatas, hogy mar messzirol koszontottek. Elkezdte 100.000 km korul zabalni az olajat de iszonyatos mennyisegbe, ket olajcsere alatt 4 litert...a DPF ellenere fustolt az auto... Az elsö futomu a kis godroknel szet akart esni, az ajtok nyoszorogtek eleg rendesen, a karosszeria nem volt a merevseg felsofokan. Ez ellenben a 208-as ment es ment es ment. 56.000 km-nel egy deci olajat nem evett es nem volt semmi baja semminek... a Golf 26.890 € volt akciosan, a 208-as ugyan olyan eros felszeretsegnel 19.600 €. A Golf-al egy baleset tortent ahol az auto szemrevetelre nem olyan komoly baj tortent, de a javitassal, anyagokkal oradijjal (ami Ausztriaba eleg vastagon fognak) elerte a gazdasagi totalkar hatarat.

Jott a csere 2014 decemebreben egy Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI Bluemotion 110 PS (27.340 €) ugyanolyan felszeretseggel mint a regi. Orultunk, egy szep es modern auto euro6 stb... aha... Most az auto 1 eves volt december 18-an most 61.000 km van benne... Ketszer annyiszor voltunk az egy ev alatt a szervizbe mint a Golf VI-al. A kovetkezoket csereltek: Hengerfejtomitest(!!!!!), a teljes kormanyszerkezetet mert a kormany nem azt csinalta autopalya temponal amit te akartal... mindig kesobb magatol raallitodott azaz bemozdult 0,5-1 cm-t ez 130 korul vagy felett kicsit kellemetlen foleg oldalszelnel, elkezdte ez is az olajat enni de ez meg a hibahataron volt a VW szerviz allitasa szerint. OK
Elkezdett indokolatlanul a hutoventillator bekapcsolni... megint szerviz akkor ok, komplett motorcsere... Ja es a poen a vegen beismerte a szervizes, hogy ezek ismert hibak a szamukra... A kormany problema volt az A3-ba is, de ott szoftver frissitessel tudtak orvosolni a Golf-nal nincs ilyen lehetoseg... Menetkozben egy kutyaval tobben lettunk es a 208-as egy Golden Retrievernek kicsi volt, ezert meg kellett valnunk tole. Mikor uj autot kerestunk akkor csak vmi csaladi auto johetett szoba. Peugeot 5008 vagy 3008. En 5008-at akartam mert nagyobb es van szamomra vmi baja. De a parom mindenaron 3008-at, mert van benne uvegteto. Vegulis 3008 1.6 BlueHDI 120 PS lett mert jobb arat tudtak ra mondani full extra (22.990€)!!! minden benne van az automatan kivul.
Ez a vasar iden juliusban tortent es azota 24.000 km-t mentunk vele. Ha hosszabb utrol van szo egyedul vagy kozosen akkor nincs kerdes a Peugeot-ba ulunk bele, lassan mar utalunk a Golf-al barhova is menni.

Alig varjuk, hogy lejarjon a leasing es visszaadhassuk es megszabaduljunk veglegesen a nemet tokeletesseg mintakepetol es a nepautotol. Sokszor tenyleg kerdezem magamba hogy sok emebr miert vesz VW-t mas normalis auto helyett amik jobban megbizhatoak es hibatlanok. Az alaparak az egekben es azert az arert egy tenylegesen fapadot kapsz. Az extrak meg olyan aron vannak, hogy csak lesel. Nekunk a VW-rol meg van a velemyunk es a tapasztalatunk!!
Itt Ausztriaba a VW jobban tul van arazva mint otthon a Peugeot es en a kezemet osszetennem, hogy ennyiert kapnak egy ilyen vagy hasonlo eros dizel kombit. A kinti alapar: 36.400 €...


""Akik azzal jonnek, hogy persze a PUG-al nem mentettek annyit mint a Golf-al akkor azoknak szol, hogy a PUG-rol van annyi tapasztalatom, hogy ezt tudjam, soha sehol nem hagy cserbe.... Eddig csak dizel Peugeot-jaim voltak es lesznek is.
306, 206, 407, 307, 106, 208, 3008... a 306-ot sirom vissza... 170.000-el kaptam meg apamtol amit 94-be vett, 2,5 ev alatt 150.000 km-el lett tobb benne minden komolyabb hiba nelkul. A parom aki nemet auto parti mar nem akar mast csak Peugeot-ot. ""

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Friss tesztek

Mazda MX-5 G-131 Revolution teszt

Az autó, ami az élményről szól: az alap MX-5 Videó

A Mazda bő negyed évszázada hódító roadstere a negyedik generációval kisebb, könnyebb és izmosabb elődjénél. Lehet, kérdés, hogy jobb?


Toyota Prius  1.8 Hybrid Executive teszt

A háromliteres autó? Toyota Prius IV teszt Videó

Felnitől függően 3-3,3 l/100 km fogyasztást ígér a Toyota Prius IV. Kipróbáltuk, tudja hozni, de talán nem is ez a legnagyobb erénye.


BMW 330e teszt

Bocs, nincs egy konnektorod? BMW 330e teszt

Plug-in hybrid modellként 40 kilométer emissziómentes hatótávot ígér a 252 lóerős BMW 330e. Mesés adatok. De vajon mi az igazság?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Hirdetés

PEUGEOT tesztek

Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Peugeot 2008 1.6 e-HDi teszt

A púpos. Peugeot 2008 teszt

Kellemes. Ilyen volt tesztelés közben, s az emléke is az. Más kérdés, hogy inkább divatos, mint ésszerű ez a kategória, mindenesetre a Peugeot 2008 egy púpos, de azért életrevaló példánya a SUV-oknak.


Peugeot 301 Allure 1.6 HDi 92 LE teszt

Nem rossz, de nem is igazán olcsó. Peugeot 301 teszt

Egy-két bosszantó hiba fölött szemet hunyva kellemes autó a Peugeot 301, viszont annyira hű, de olcsó szedánnak nem mondanánk. Dízelként és jól felszerelten próbáltuk.


Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure teszt

Spórol a drága! Peugeot 208 1.6 e-HDi teszt Videó

Ha nem is legnagyobb teljesítményű, de legnagyobb nyomatékú, és egyben igen takarékos 1.6 e-HDi motorjával járt nálunk az elődjénél kisebbre szabott Peugeot 208.


Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Rögtön megtetszett - Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Magyarországra is megérkezett a Peugeot 3008 dízel-elektromos hibrid hajtáslánccal hajtott, összkerekes egyterűje. Kipróbáltuk, szerettük, pedig erősen rétegmodell.


Még több PEUGEOT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Honda Civic TC1 - az első WTCC-s Art Car

Most már a WTCC-ben is van Art Car, nem csak a BMW-nél

10 órája – Sztori

A Goodwood-i Sebesség Fesztivál és a WTCC szervezői, Art Car versenyt hirdettek. Rápillantva azt kívánjuk, bárcsak így nézne ki a versenyautó is.


A Tesla társalapítója fogott hulladékgyűjtő fejlesztésébe

Elektromos kukásautó sorozatgyártásban?

2 napja – Sztori

Felvillanyozott kukásautóban nem Amerika számít úttörőnek, de elterjedésében kulcsszerepet játszhat. És vajon hol volt először elektromos szemétszállító?


Hiába jelenthet költségcsökkentést a carsharing, itthon még nem  megy eléggé

Még nem vagyunk elég nyitottak az olcsó autózásra

2 napja – Sztori

Egyszerű a képlet, hogy miként lehet olcsón autózni, ha csak keveset megyünk: megvenni nem kell a járgányt, csak használni. A magyar vevő persze okosabb akar lenni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PEUGEOT 308 2.0 HDi Premium Pack

PEUGEOT 308 2.0 HDi Pr...

Ár: 1.690.000 Ft

Évjárat: 2007 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 308 1.6 BlueHDi Style KÉSZLETKISÖPRŐ AKCIÓ!

PEUGEOT 308 1.6 BlueHD...

Ár: 5.530.000 Ft

Évjárat: 2015

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 308 SW 1.6 HDi Premium 7 személyes szervízkönyv.garás

PEUGEOT 308 SW 1.6 HDi...

Ár: 1.890.000 Ft

Évjárat: 2009

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!