0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Német tudás, francia műveltség - Peugeot 508 e-HDi teszt

Peugeot 508 1.6 e-HDi Active miniteszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legszerényebb, de a legtakarékosabb dízelmotorral, és közepes felszereléssel kóstoltuk meg a francia autógyártás legfrissebb konyhai remekművét, a Peugeot 508-ast.

Kicsi a kápolna, vagy az autó nagy? Annyit biztosan tudunk, hogy a Peugeot 508 teljes hosszúsága 8 milliméter híján 4,8 méter

Kicsi a kápolna, vagy az autó nagy? Annyit biztosan tudunk, hogy a Peugeot 508 teljes hosszúsága 8 milliméter híján 4,8 méter

Vegyes érzésekkel küzdöttem, amikor a sajtóbemutatót megelőző tesztút után kiszálltam a Peugeot 508 volánja mögül. Döntően le voltam nyűgözve, mert végre kimondható, itt van egy francia autó, ami szerethetőnek ígérkezik, ugyanakkor számomra az is nyilvánvaló volt, hogy a kínálatból nem az e-HDi lesz a kedvencem. A tapasztalatok ismertetése előtt azonban tegyük rendbe az alapvető dolgokat röviden. A tesztautó négyajtós 1.6 e-HDi Active modell volt, 7,7 millió forintos alapáron, plusz közel egymillió forint értékben extrákkal ellátva. Ezért az összegért a vevő többek között megkapja a kanyarkövető xenon fényszórót, a bőr-szövet kombinációban kárpitozott, elől elektromosan mozgatható és fűthető üléseket, a színes Head up Display kijelzőt, és a 17 colos könnyűfém felniket is. Szálljunk be!

Úgy tűnik, a csomagtartó széles krómdísze Peugeot márkajegy lesz, a modellfrissítés utáni 308-asra is felkerült

Úgy tűnik, a csomagtartó széles krómdísze Peugeot márkajegy lesz, a modellfrissítés utáni 308-asra is felkerült

Az ajtó nyitásán érezni lehet, hogy „nem spóroltak az anyaggal”, vagyis az 508 már az első érintéssel masszívságot, tartósságot sugároz, ami bizony fontos szempont. Az ülés kényelmes, de a franciásan lágy tömést hiába keressük, ez abszolút német iskola, sőt, messzebbre megyek: a kormány emblémája nélkül igencsak gondban lennék, ha nem tudnám, melyik márka, melyik típusában ülök. Az anyagok kellemesek, puhák, a műszerfal tömör falként tornyosul az első utasok előtt, mégsem érzi magát bezárva az ember, a vaskos kormányt pedig élvezet markolni. Első pillantásra minden a helyén van, a középkonzol nincs túlbonyolítva, a kormány gombjai is könnyen beazonosíthatók, de mindent átfutva feltűnik egy súlyosnak mondható hiány. Hol az ESP kapcsolója? Mellőzve a keresés vargabetűit, franciás szellemességgel a bal térd felett található egy kis lenyitható fiók, ide rejtették a gombot a tolatóradar és start-stop rendszer kapcsolójával együtt, továbbá ugyancsak innen konfigurálható a Head up Display. Ha a műszerfal információs kijelzői narancs helyett pirosban világítanának, akkor nincs az a vegyszer, ami lemosná, hogy a Peugeot direktben koppintja az Audi részleteit, bár hála a tapasztalt jó kidolgozási minőségnek, az 508 megállná a helyét az összehasonlításban. Férőhely mind az első, mind a hátsó sorban bőven akad, hátra is külön rostélyokon megy a friss levegő, és úgy tűnt, minden apróságot látható igényességgel alkottak meg, a bélelt rekeszektől kezdve a füstszínű keretbe foglalt belső fényforrásokig.

Balra, a kormány mellett jól látható a nyitható kis fiók, a különböző kapcsolókkal. Volt olyan tesztelő kolléga, aki azt mondta, szerinte a műszerpark Audi, a középkonzol Mercedes-Benz, a vaskos kormány pedig BMW − őszintén szólva a minőségérzet reális alapot képez a feltételezésekhez

Balra, a kormány mellett jól látható a nyitható kis fiók, a különböző kapcsolókkal. Volt olyan tesztelő kolléga, aki azt mondta, szerinte a műszerpark Audi, a középkonzol Mercedes-Benz, a vaskos kormány pedig BMW − őszintén szólva a minőségérzet reális alapot képez a feltételezésekhez

Durván belóg a térbe a behúzott kézifékkar, továbbá az is furcsa, hogy a középső kartámasz fedele oldalra (jobbra) billen, és nem felfelé

Durván belóg a térbe a behúzott kézifékkar, továbbá az is furcsa, hogy a középső kartámasz fedele oldalra (jobbra) billen, és nem felfelé

Mozgás közben feltűnő az autó csendessége, a zajok tompán, szinte csak neszként jutnak a fülbe, és aki elsősorban hosszú utakra tervez, annak ez eleve jó hír. A tarsoly azonban még nem üres. A futómű szintén odateszi magát, az 508-ast nehéz kizökkenteni a komfortos suhanásból, igaz, hátul ülve érezhetően dobál az autó, viszont ebből a függőleges mozgásból a vezető, illetve az első utas alig érez valamit. A kátyúkkal magabiztosan bánt el a felfüggesztés, elmaradt a durva felütés, és a gyár szerint ugyan az igényesebb futóműves GT az, amelyik sportosan fickándozik, azért ennek a MacPherson konstrukcióval szerelt változatnak sincs oka szégyenkezni. Bár a szkeptikusok azt mondják, ha majd 5-6 év múlva sem esik szét az 508-as, akkor valóban jó francia autó, azért nekünk úgy tűnt, ez a modell tisztességesen össze van rakva. Tényleg érezhető benne a német prémiummárkákra jellemző, bunkerszerű merevség, valami olyasmi, amit a BMW tesztekben is említettünk. Hiába, nincs mese, vagy megmutatja a Peugeot, hogy képes minőségi terméket gyártani, vagy hiába cserél emblémát, feliratot, bármit, a vásárlók nem fogják komolyan venni.

Még szokni kell az új részleteket a karosszérián, de nem lesz nehéz dolgunk. A xenon fényszórós modellek olyan LED menetfényt kapnak, mint a középső fotón látható − mi diszkréten virágmintát véltünk benne felfedezni, a Peugeot munkatársa pedig azt mondta rá, hogy gépágyúcső... Még szokni kell az új részleteket a karosszérián, de nem lesz nehéz dolgunk. A xenon fényszórós modellek olyan LED menetfényt kapnak, mint a középső fotón látható − mi diszkréten virágmintát véltünk benne felfedezni, a Peugeot munkatársa pedig azt mondta rá, hogy gépágyúcső... Még szokni kell az új részleteket a karosszérián, de nem lesz nehéz dolgunk. A xenon fényszórós modellek olyan LED menetfényt kapnak, mint a középső fotón látható − mi diszkréten virágmintát véltünk benne felfedezni, a Peugeot munkatársa pedig azt mondta rá, hogy gépágyúcső...

Még szokni kell az új részleteket a karosszérián, de nem lesz nehéz dolgunk. A xenon fényszórós modellek olyan LED menetfényt kapnak, mint a középső fotón látható − mi diszkréten virágmintát véltünk benne felfedezni, a Peugeot munkatársa pedig azt mondta rá, hogy gépágyúcső...

Amint tudjuk, azonnal kipróbáljuk az 1.6 HDi dízelt manuális váltóval, mert nem hisszük, hogy az e-HDi hervadtsága mérvadó lehet a megítélésben

Amint tudjuk, azonnal kipróbáljuk az 1.6 HDi dízelt manuális váltóval, mert nem hisszük, hogy az e-HDi hervadtsága mérvadó lehet a megítélésben

Mielőtt bárki azt gondolná, a franciák drága ajándékkal, jutalomutazással, vagy bármilyen értékes dologgal kedveskedtek az 508-as karrierjét elindító dicséretért, jöjjön a fekete leves, amit nem dramatizálnánk túl, de akkor is ez a véleményünk. Mivel az Európai Uniós adószabályok a szén-dioxid kibocsátást veszik alapul, minden gyártó próbálja a legkedvezőbb értékeket elővarázsolni a motorokból, hogy emiatt ne kerüljenek hátrányba a piacokon. A 112 lóerős, mikro-hibridnek is nevezett 1.6 e-HDi tehát ennek jegyében fogant, és robotizált váltót is azért kapott, mert ezzel szintén megspórolható néhány gramm – a végeredmény egyébként 99 g/km. A spórolásnak azonban ára van, mert az autó mozgása csalódást okoz. Tudni kell, hogy nem hagyományos automata szerkezetről van szó, voltaképpen csak a kuplungot kezeli a bal láb helyett egy elektrohidraulikus egység, de ahogy az 508-as komótosan elindul, nehézkesen gyorsul, majd a kapcsolásoknál megtorpanva nagyokat bólogat, az kissé kiábrándító – igazi nagypapás autó. A fogyasztást most nem állt módunkban mérni, de a startnál nem nullázott fedélzeti számítógép 5,5 liter mutatott. A fogyasztás és a káros anyag kibocsátás hatásos eszköze az e-HDi másik csodafegyvere, a start-stop rendszer, amely szinte észrevétlenül teszi a dolgát, és újdonság az ún. szuper kondenzátor, amely elektromos energiát tárol a fogyasztók álló motornál történő működtetésére, valamint az újraindítás segítésére, kímélve ezzel az akkumulátort.

Nagyon németes lett az új Peugeot, de azért csipetnyi francia ötletességre futotta, például a csomagtartó az 508 típusjelzés nullájának a megnyomására nyílik − vagy kényelmesen a távirányítóról. Ritka, hogy a megmarkolt ajtóbehúzó nem nyikorog, vagy nyöszörög az ember kezében, de az 508-as műanyag burkolata meg se nyekkent. Praktikus, állítható tartó található a csomagtérfedél belső részén Nagyon németes lett az új Peugeot, de azért csipetnyi francia ötletességre futotta, például a csomagtartó az 508 típusjelzés nullájának a megnyomására nyílik − vagy kényelmesen a távirányítóról. Ritka, hogy a megmarkolt ajtóbehúzó nem nyikorog, vagy nyöszörög az ember kezében, de az 508-as műanyag burkolata meg se nyekkent. Praktikus, állítható tartó található a csomagtérfedél belső részén Nagyon németes lett az új Peugeot, de azért csipetnyi francia ötletességre futotta, például a csomagtartó az 508 típusjelzés nullájának a megnyomására nyílik − vagy kényelmesen a távirányítóról. Ritka, hogy a megmarkolt ajtóbehúzó nem nyikorog, vagy nyöszörög az ember kezében, de az 508-as műanyag burkolata meg se nyekkent. Praktikus, állítható tartó található a csomagtérfedél belső részén

Nagyon németes lett az új Peugeot, de azért csipetnyi francia ötletességre futotta, például a csomagtartó az 508 típusjelzés nullájának a megnyomására nyílik − vagy kényelmesen a távirányítóról. Ritka, hogy a megmarkolt ajtóbehúzó nem nyikorog, vagy nyöszörög az ember kezében, de az 508-as műanyag burkolata meg se nyekkent. Praktikus, állítható tartó található a csomagtérfedél belső részén

Összegezve a tesztút tapasztalatait, kimondható, hogy a Peugeot 508 minden idők egyik legjobb francia autójának ígérkezik. Ahhoz képest, hogy vadonatúj modell, meggyőző kidolgozással bír, technikájában felvonultatja a kategóriára jellemző tulajdonságokat, és azokon a területeken, ahol az előd 407-es elvérzett, határozott előrelépést tud felmutatni. Ha egy mondatban kellene jellemezni, akkor egy 1950-es évekbeli mondás jut róla az eszünkbe: német tudás, francia műveltség.

Ez is érdekes lehet:
 

Brutális ütközés a Zöld Pokolban: huszonéves Honda Civic tört rommá

A most szombaton történt nürburgringi balesetben a halálos áldozatokon túl további három ember...

30 éves az Opel Omega

Mindössze két generációt élt meg az Opel zászlóshajója, avagy úgy is mondhatnánk, hogy volt 17...

Piaci körkép: legalább hatszemélyes kisbuszok négymillióig

Mi a megoldás, ha egy nagy egyterű is kevés a család vagy a baráti társaság szállítására? Körülnéztünk...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány...

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és...

40 éves a Honda Accord

40 év után ideiglenesen kivonult hazánkból (is) a Honda Accord, sőt itt igazából annyit sem töltött...

Mini Clubman ALL4 menetpróba

Összkerékhajtással is elérhető már a Mini Clubman, azaz hajthat hátul is. Így lett még jobb a...

Már hivatalos fotókon mutogatja átplasztikázott orrát az S-Cross

Finoman már megvillantotta a magyar Suzuki a ráncfelvarrott S-Crosst, hivatalos fotókon viszont...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

bandibácsi írta: 2011 február 12., szombat 14:45:53

Azt hiszem, az én nagypapás habitusomnak megfelelne az e-HDi is. Bár nem vágyom kiszállni a 308-ból, azért remélem, egy nyílt hétvégén majd kipróbálhatom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Friss tesztek

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.


Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1wZXVnZW90

Hirdetés

PEUGEOT tesztek

Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Peugeot 2008 1.6 e-HDi teszt

A púpos. Peugeot 2008 teszt

Kellemes. Ilyen volt tesztelés közben, s az emléke is az. Más kérdés, hogy inkább divatos, mint ésszerű ez a kategória, mindenesetre a Peugeot 2008 egy púpos, de azért életrevaló példánya a SUV-oknak.


Peugeot 301 Allure 1.6 HDi 92 LE teszt

Nem rossz, de nem is igazán olcsó. Peugeot 301 teszt

Egy-két bosszantó hiba fölött szemet hunyva kellemes autó a Peugeot 301, viszont annyira hű, de olcsó szedánnak nem mondanánk. Dízelként és jól felszerelten próbáltuk.


Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure teszt

Spórol a drága! Peugeot 208 1.6 e-HDi teszt Videó

Ha nem is legnagyobb teljesítményű, de legnagyobb nyomatékú, és egyben igen takarékos 1.6 e-HDi motorjával járt nálunk az elődjénél kisebbre szabott Peugeot 208.


Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Rögtön megtetszett - Peugeot 3008 HYbrid4 miniteszt

Magyarországra is megérkezett a Peugeot 3008 dízel-elektromos hibrid hajtáslánccal hajtott, összkerekes egyterűje. Kipróbáltuk, szerettük, pedig erősen rétegmodell.


Még több PEUGEOT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ilyen is lehetne az Alfa legújabb sportkocsija

Furia, dögös sportkocsi Alfa módra

2 órája – Sztori

Ha szereted a gyönyörű sportkocsikat, ezt muszáj megnézned! Egy külsős dizájner újraélesztette a Furia nevet. Kár, hogy semmi köze a márkához, pedig igazán alkalmazhatnák.


A Volvo, Németország és Kína válasza az önvezető autókra

Fekete dobozt az önvezető autókba!

5 órája – Sztori

Felkavarta az állóvizet a Tesla Autopilot funkcióval ellátott modelljének halálos balesete, gyártók, sőt országok léptek az önvezető autók jövőjét illetően.


Számokkal mutatja a rendőrség, hogy megérte a fix telepítésű kamerák hadba küldése

VÉDA statisztika: javuló baleseti mutatók és milliárdos bírságok

Tegnap – Sztori

A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz mérten kevesebben haltak meg útjainkon.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi Allure

PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi...

Ár: 6.390.000 Ft

Évjárat: 2015 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi Allure 12 HÓ GARANCIA / NAVI / PANORÁ

PEUGEOT 508 SW 2.0 HDi...

Ár: 3.950.000 Ft

Évjárat: 2014 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 508 SW 1.6 HDi Access

PEUGEOT 508 SW 1.6 HDi...

Ár: 1.950.000 Ft

Évjárat: 2012 / 5

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!