Végre egy valóban ötszemélyes családi autó!

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120 S&S teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Peugeot legolcsóbb és talán legjózanabb családi autója a Partner Tepee. Még a csúcsmotoros Outdoor verzió is megfizethető.


Lépést tart. Tavaly megújult, ugyanakkor nem egy friss modell a Peugeot Partner. A ma is kapható második generáció 2008-ban debütált. Mindenki tudja, hogy haszonjármű alapú egyterű, annak összes előnyével és hátrányával. A lényeges jellemzők most sem változtak, de a jobb verziókhoz immár LED menetfény jár, opcióként pedig városi vészfékrendszer is kérhető, ami a 30 km/óra alatti koccanásoktól óvja meg az autót, illetve azon keresztül a sofőrt és utasait.
Hirdetés

Változatlan alapértékek. A Partnert viszont aligha a nem is drágán, 160 ezer forintért mért koccanásgátló miatt fogják választani, aki viszont egyéb okokból mellette voksol, annak felettébb hasznos és ajánlható opció lesz az említett biztonsági rendszer. Az alapérték továbbra is a tágas beltér. A 4,38 méteres hosszhoz mérten igencsak légies az átlagosnál eleve magasabb üléspozíciót adó utastér. Az Outdoor még 15 mm-es futóműemelést is ad, így aztán extrán jó a ki- és beszállási kényelem. Óriási érték, hogy hátul függetlenek az ülések (nem minden Partnerben alapáron, de az Outdoor esetén igen). Csak a szélsők isofixesek, de amúgy a középső is teljes értékű. Biztonsági övvel oda is berakható gyerekülés, hordozó, de talán még fontosabb, hogy akár egy felnőtt is kényelmesen befér két gyerekülés között. A kétoldali hátsó tolóajtókon keresztül minden más autónál kényelmesebben rakhatjuk és köthetjük be gyerekeinket - akár szűk parkolóhelyeken is. A gyerekek ráadásul feltűnően rajonganak a Partnerért - vagy akár testvéréért, a Berlingóért, illetve az összes "dobozos személyautóért". A magas üléspozícióból számukra is átlagon felül jó a kilátás, jobban élvezik az utazást, mint bármi másban.
Kényeztető apróságok. A hátsó utasokat az első ülésekről felhajtható asztalkák és napfényrolók is "kényeztetik" az Outdoor verzióban, opcióként van polc a szélvédő felett. Olcsón kaphatunk korrekt minőségű Bluetooth kihangosítót, alapból visszagurulásgátlós, felárért útminőséghez hangolható az ESP, utóbbi a tesztautóban nem szerepelt. 1,5 centis futóműemelés ide vagy oda, a Partner azért nem terepjáró, földúton pedig így is el lehet vele lenni, rugózása egyébként városban is egészen kényelmes, jól vasalja az úthibákat és a fekvőrendőröket is az Outdoor kellemesen ballonos, 215/55 R16-os, alufelnire húzott abroncsaival. Az pedig ennél az autónál nem lehet probléma, hogy kanyarvadászásra nem a legjobb.
Kellemes igásló. A Partner 120 lóerős 1.6 BlueHDi motorja egészen kulturált, kereken 300 Nm nyomatékát már 1750 1/perctől hozza, befecskendezési csúcsnyomása csupán 1500 bar, ami az eddig is megszokott hosszú élettartamot jósol. A stop-start rendszer gyors, csak a meleg motort állítgatja le. A váltó hatfokozatú, de bizonytalanul megvezetett és hosszú úton járó, némi megszokást igénylő. De a lágy felfüggesztésű, az átlagosnál jelentősebb oldaldőlésű autóban azért nem zavaró. Ami zavaró lehet, az az autópályás menetzaj. Bár a motorban még 130-nál is csak percenkénti 2500 a főtengely fordulatszáma, szélzaj már bőséggel van, fogyasztásban, komfortban is jobban járunk a tempó valamelyest visszafogásával. Ezt a taktikát még sok városi rövid úttal is 6 liter alatti tesztfogyasztással jutalmazta a BlueHDi, aminek gyári vegyes értéke amúgy 4,4 l/100 km.
Csomagterével is nagy. A Partner természetesen nem csupán utasterével, csomagterével is méretes - feltéve, hogy nem rendeljük meg a feláras harmadik üléssort, illetve úgy is, ha azt kiemeljük. Öt üléssel viszont alapból is óriási, 675 literes, küszöbmentesen pakolható, teljesen szabályos hasábformát tölthetünk meg a teljes hátfalat jelentő csomagtérajtón keresztül. Utóbbi felfelé nyílva az átlagosnál több helyet igényel az autó mögött, de így esőben védelmet is ad pakolás közben. Kérhető amúgy függőlegesen osztott, oldalra nyíló ajtó is - csak épp nem az Outdoorhoz. A csomagtér bővítésére nem csupán összehajthatók és előrebillenthetők a független ülések, hanem a lehető legegyszerűbben ki is emelhetők - úgy kereken 3000 literes rakteret kapunk. Utóbbi értékért szereti sok kisvállalkozó és persze nagycsaládos is a Partnert.
Józan választás. Ha valaki ma megnézi a Peugeot weboldalát, azonnal láthatja, hogy a Partner a márka legolcsóbb, egyben legjózanabb családi autója. Tágasabb, persze érezhetően puritánabb, mint az árban felette álló 308 SW. Viszont ötödmagunkkal csak ebbe, meg a bő másfél millió forinttal drágább, persze hétülésesként is rendelhető 5008-ba van esély kényelmesen beülni. Itt minden plasztik kemény, az ülőlapok lehetnének hosszabbak, de zömében városi, országúti használatra tökéletesen ajánlható, az emelt futóműves Outdoor pedig azoknak is megoldás, akik mondjuk lovardához, telekre, nagymamához időnként földúton is autóznak. Aki viszont sokat megy autópályán, az csak akkor válassza a Partnert, ha nem ragaszkodik a 130 km/órás utazótempóhoz, ott ugyanis a homlokfelület miatt a ma elvárhatónál magasabb a zajszint és a fogyasztás is. Gyógyír, hogy a vételár kedvező: a legolcsóbb Partner Tepee 3,99 millió forint, a 120 lóerős csúcsdízel Outdoor verzióként 5,684 millió forint, de még a tesztautó ára is 5,9 millió forint alatt maradt - kemény ezer forinttal.
Értékelés
Pozitív
Tágas utastér, hátul három független, teljes értékű ülés, óriási csomagtér, kedező vételár
Negatív
Autópályán szélzaj, csakis kemény plasztikok az utastérben, pontatlanul megvezetett váltó
Árak
Tesztmodell alapára
5 684 000 Ft (2016.02.24.)
Tesztautó ára
5 899 000 Ft (2016.02.24.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1560 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 3500 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12.90 s
Végsebesség:
173 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4380 mm
Szélesség:
1810 mm
Magasság:
1862 mm
Saját tömeg:
1624 kg
Össztömeg:
2085 kg
Tengelytáv:
2728 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
675 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
1040-1110 mm
Belmagasság hátul:
1050 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
255 mm
Ülőlap hossza elöl:
495 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1200 mm
Csomagtér hossza:
900 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1500-1650 mm
Raktérnyílás szélessége:
1220 mm
Raktérnyílás magassága:
1120 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1560 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 3500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
173 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12.90 s
CO2-kibocsátás:
115 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:14
    Permalink

    Természetesen van szélesebb személyautó, bár itt vigyázni kell mert sokszor a tükröket is beleszámolják. Én azt mondom, hogy ami ennél szélesebb az más kategória, nem csak méretben hanem árban is. Az aggodalmaidat nem értem, eddig az volt a baj ha kisebb a középső ülés, mostmár az sem jó ha egyforma… El kell menni, bele kell ülni, ezt így képről nem lehet megállapítani. 7 ülés + 1 m3 az már Ford Tourneo, Peugeot Expert, VW Multivan, stb. kategória, jóval vastagabb árcédulával, nehezebb parkolással és magasabb fogyasztással, de ezekből is a hosszabb verziók, máskülönben elbúcsúzhatsz a csomagtértől.

  • 2017.10.28. at 08:14
    Permalink

    Ahogy mondod, igaz tudtuk mit választunk. Egy 13 éves 1.4-es Berlingót cseréltünk a Tepee-re. Az az igazság, hogy renngeteg autót megnéztem újat, használtat, de valahogy mindig arra jutottam,ennyi pénzért ilyen felszerelt, tágas és praktikus autó nem találtam. Lehet, hogy nem egy divatos SUV de a praktikum és a belső tér mindenért kárpótol. Feleségem a Berlingó után azt monta, hogy Ö más felépítésű autót nem szeretne, ö a tükreit dícséri mindig.
    Az üléshelyzetről még annyit, hogy a hátsó ülések támlája is állítható és az üléspozícíó magasabban van mint elöl. A kisgyerekek is a gyerekülésböl nagyon jól kilátnak, így jól leköti öket az utazás élménye nem kell pl. DVD.

  • 2017.10.28. at 08:14
    Permalink

    Kedves Cicamókus! Van nagyobb személyautó (2m széles), nagyobb csomagtartóval (1m3 a 7 ülés mögött), csak nem túl kedvelt errefelé. Ha a három ülés egyforma széles, akkor az tényleg S-maxhoz hasonló eset, abban sajna nem fértünk el kényelmesen.
    Szóval erre nem fogom lecserélni a mostani autómat, pedig ránézésre tetszett…

  • 2017.10.28. at 08:14
    Permalink

    Sziasztok! Egy Partner Teppe Outdoor 1.6 vti 120 le boldog tulajdonosa vagyok 2015.07. havi már ez a változat a motor Euro VI-os.! Felszereltség: üvegtető, külön állítható dönthető kiszedhető hátsó ülések, külön nyitható hátsó ablak, USB, klíma, oldalsó napfényrolók hátul, ABS, ESP, 6 légzsák, univerzális tetőrudak behajthatók nem kell külön tetőcsomagtartó, tempomat, Bluetooth kihangosítás, alsó fém motorvédelem stb. Az autó a külméreteihez képest hihetetlen tágas belül, három gyerekülés vagy felnött kényelemesen elfér hátul! Eddig aki ült benn mindenkit lenyűgözött! A beltérnél az az érzésem, hogy akik tervezték mind családos emberek, tele van ötletekkel és minden helyet kihasználtak. Az első ülések hátulja mosható műbőr, nagyon könnyen tisztítható! A csomagtér szinte megtölthetetlen, főleg a elválasztó hálóval tetőig pakolva. Babakocsi összecsukás nélkül betehető! Nagyon masszív az autó, érezni benne az anyagot (1450 kg), fekvőrendőrőn áthaladva, padkára felálva semmi nyöszörgés. A futómű nagyon stabil, főleg a nyári 215/55 R16-os kerekeken. Nem érezni rajta a sporólást a kárpitok jól néznek ki, a gumik Micelin Permancy III-ok, a motortér is igényes, burkolt. Daciát szerintem minden tekintetben veri, és egy felszereltebb típusnál nem sokkal drágább.
    A magasabb felszereltségű modelek már abszolút személyautósak.
    Én mindenképpen szívó benzin motort akartam, még ha többet is fogyaszt. Fogyasztás átlagban zömmel városi használattal 8,5 l/100 km. Viszont nincs turbo, kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő….
    Most 9000 km van benne, eddig pazar a kocsi, remélem így is marad. A 2 év garanciát egészen 8 éves koráig is ki lehet terjeszteni igaz ez kb. 200 eFt.
    Végszóként: Családoknak nagyon ajánlom nem fognak csalódni!

  • 2017.10.28. at 08:14
    Permalink

    Kedves Tamás! A 3 hátsó ülés egyforma szélességű, akár egymás helyére is be lehet őket rakni. Itt nem az ülések szélessége szab határt a kényelemnek, hanem az autó szélessége. Ez viszont többé-kevésbé adott a középkategóriás autóknál (1750-1800 mm). Ha ennél szélesebb autót akarsz, akkor csak a nagyobb kisteherautó származékok jöhetnek szóba. Az 1.6 HDi motor abszolút nem harmatos, jóval nagyobb kocsikat is meglepően jól mozgat mert nyomatékos. Persze ez a kocsi nem a száguldásról és a kanyarvadászatról szól. Cserébe viszont a hatalmas csomagtartó és a gigantikus láb és fejtér kárpótol. Kevés személyautót tudok, amibe be lehet tenni egy egy nagyobb mosógépet az ülések lehajtása nélkül vagy 2 kerékpárt szétszedés nélkül, úgy hogy hátul 2 ülés bent marad! Na ez ilyen. Ráadásul nagyon strapabíró. Tapasztalatból beszélek, anyósom 6 éve koptat egy ilyet, eddig minden probléma nélkül.

  • 2017.10.28. at 08:14
    Permalink

    Meg kellene néznem élőben, de a középső ülés ránézésre keskeny (egy felnőttnek) – pont, mint az S-maxban.
    A motor meg harmatos, a kis fogyasztással sem tud engem meggyőzni.

Vélemény, hozzászólás?