Ez kell a magyarnak! Renault Fluence teszt

Renault Fluence 1.6 Dynamique teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Napjaink legnépszerűbb szedánja a Renault Fluence. Alapmotorjával próbáltuk az idén megújult sorozatot.

Az év első felében 503 Renault Fluence kelt el itthon, ezzel (tavalyi eredményéhez hasonlóan) ez a piac legnépszerűbb lépcsőshátúja és egyben tizedik legnépszerűbb modellje. Év eleje óta frissítetten, akár LED-es menetfénnyel, EDC (dupla kuplungos automata) váltóval és a remek 1.6 dCi Energy turbódízellel is kapható. Nálunk azonban alapmotorjával, a kínálat egyetlen feltöltő nélküli, egyben egyetlen benzines egységével, a jó öreg 1.6 16V, 110 LE verzióval járt a 4,62 méteres, kívülről magát akár középkategóriásnak is eladó, méretéhez képest olcsó limuzin.
Hirdetés

A kínálat harmadik, egyben csak eggyel csúcsverzió alatti Dynamique szintjével, már könnyűfém kerekekkel, az említett diódás nappali világítással, kétzónás automata klímával, de egyéb extrák nélkül kaptuk meg a tesztautót. Pedig egészen sok tétel érhető el, például érintőképernyős navigáció 220 ezer forintért, tolatóradar és hátsó ablakrolók 160 ezerért, xenon fényszórók 265 ezerért. Már az extrák is mutatják, hogy a Fluence olcsó, amúgy török gyártású autó. Utóbbi összerakottságán nem érződik, a jól felszerelt, fehér cérnával varrott bőrborítású kormányos, váltógombos és kézifékkaros, Renault kártyával zsebből nyíló és induló szedán 3,99 millió forintos árán és viselkedésén azonban igen. Sajnos ma már el kell fogadni, hogy 4 millió forintért bizony kompromisszumot kell vállalni. Méretes, formás, sokak előtt bizonyára rangot is adó, 4,62 méteres szedánt kapunk a pénzünkért, a Mégane Grandtour 2,7 méteres tengelytávú padlólemezére épülve, tágas utas- és csomagtérrel, de azért kompromisszumokkal.

Ülései formásak, gusztusosak, de a testet alig tartóak, és főként hátul középen kissé rövid ülőlapúak. A hátsó lábtér bezzeg fejedelmien nagy, taxinak így kiváló a Fluence, s a hátsó utasoknak a Dynamique szint még pohártartós könyöklőt is ad, van továbbá légbefúvó és 12 V-os csatlakozó a második sor utasai számára is. A csomagtér nagy, a szedánok körében még egészen jól bővíthető is - 53 centiméteres magasságához 47 cm-es utastéri átjáró társul, de azért messze nem a variálhatóság bajnoka a Fluence. Az pedig iszonyatosan bosszantó, hogy hiába áll rendelkezésre 530 liternyi tér, azt kihasználni nem tudjuk, ugyanis a fedél akkora zsanérral harap a hasznos térbe, hogy a szélekhez bizony még fektetve sem tehetünk bőröndöt, míg egy Scénic esetében ugyebár akár állítva is rakhatjuk a szabványos fedélzeti méretűeket.

És bizony kompromisszum az olcsó, az azonos teljesítményű gázolajosnál 800 ezer forinttal, a 90 lóerős 1.5 dCi-nél félmillió forinttal alacsonyabb árú benzinmotor is. Alapjárata halk, pozitívuma még, hogy egészen jól elvan alacsony fordulaton is, gyorsításhoz persze pörgetni kell, de akkor sem érződik erősnek. Pedig az kellene, hogy legyen, a 110 lóerő nem olyan kevés, de persze csak 6000 1/perc fordulatnál jön meg, ritkán forgatunk addig egy motort. A 11,5 másodperces 100 km/órára gyorsulás is egészen korrekt kellene, hogy legyen, érzésre azonban inkább lomha a benzines Fluence. „Cserébe” higgadtan vezetve is fogyaszt. Városban nehéz 9 l/100 km alá vinni az étvágyát, a vonatkozó gyári adat is 8,9 l/100 km. A vegyes 6,8 - tesztátlagunk 8,5 l/100 km lett (zömében a fővárosban és autópályán, légkondicionálóval autózva). Tetemes, de azért nem tragikus. Országúton sokat autózva nyilván a gyári érték is hozható lenne, s a benzines Fluence amúgy is ott lehet a legjobb. Váltója ugyanis csak ötfokozatú, kapcsolhatóságával sem világbajnok, s viszonylag rövidre áttételezett, az autópályás 130 km/óránál ugyanis már csaknem 4500 1/perc a fordulatszám, s bizony motor-, szél- és futóműzaj egyaránt van.

A Fluence bizony egy méretes, de hosszú távú utazásokhoz mégsem ideális autó. Futóműve sem túlzottan komoly, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros rendszer se nem stabil, se nem jó úthiba-elnyelő. Józanul vezetve persze nem fog komoly meglepetéseket okozni, ahogyan az 1.6 16V benzinmotor sem. És ez bizony pozitívum is, hiszen nem csak a gyorsulási versenyek sztárja nem lesz a benzines Fluence, de horribilis szervizszámlákkal sem fogja borzolni vásárlóinak idegeit. Hiszen eleve 5 év/100 000 km garanciát ad rá (is) a Renault, s a garanciaidőre akár az egyéb szervizköltségek is megvásárolhatók fixen 250 ezer forintért. A kiforrott, bonyolultnak ma már egyáltalán nem nevezhető benzinmotor pedig később sem tartogathat komoly meglepetéseket. Ez kell a magyarnak, nem a turbóval elért teljesítmény és szerény fogyasztás, valamint a fenyegető hibalehetőségek elegye.
Értékelés
Pozitív
Tágas utas- és csomagtér, kellemes berendezés, gazdag felszereltség, egyenletes és csendes alapjáratú benzinmotor, alacsony ár
Negatív
Csekély tartású ülések, láthatatlan far, autópályán hangos és torkos motor, billegős, nem is jól csillapító futómű
Árak
Tesztmodell alapára
3 990 000 Ft (2013.08.12.)
Tesztautó ára
4 116 000 Ft (2013.08.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
82 kW (112 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
151 Nm 4250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,5 s
Végsebesség:
185 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4618 mm
Szélesség:
1809 mm
Magasság:
1479 mm
Saját tömeg:
1328 kg
Össztömeg:
1747 kg
Tengelytáv:
2702 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
530 l
Belső szélesség elöl:
1460 mm
Belső szélesség hátul:
1440 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1370 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1110 mm
Csomagtér magassága:
530 mm
Csomagtér hossza:
1010 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1800 mm
Raktérnyílás szélessége:
1080 mm
Raktérnyílás magassága:
440 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
151 Nm 4250 1/min-nél
Teljesítmény:
82 kW (112 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
185 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,5 s
CO2-kibocsátás:
155 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
71 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    A francia autók leszólásának történelmi hagyományai vannak. A legvadabb szocializmusban is volt a német márkáknak szervize itt, kis hazánkban is, míg a franciának nemhogy itt, a vasfüggöny túloldalán sem volt meseszép a szervizhálózata. A 90 – es évekig – úgy tűnik – mintha a hazai és a belga piacra gyártottak volna csak autókat. Nem fektettek igazán nagy hangsúlyt a jó szerviz és assistance hálózatra – még nyugat Európában sem. Na ebben az esetben érthető, hogy nem túl jó vélemény alakult ki az emberekben, ha filléres alkatrész cseréje miatt 5-10 napot állt az autó a javítónál, alkatrészre várva, és egy nem francia autónál, sokkal komolyabb gondot 1- 2 óra alatt orvosolni tudtak. Eddig 14 Volvot verettem életemben, és kb 3 hónapot egy kis 1,4 -es, 5 ajtós Meganet. Jópofa kis csocsóka volt, az összes kehéjével együtt jó hétköznapi futkározó autónak tartottam. A földutakon a Renault futóműve kinyúvvadt – ezt nem az autó hibájának tudom be. Megjegyzem, a mostani Volvok futóműve is kizárólag az autópálya minőséget díjazza, ugyanúgy szétcsapatható – nagyságrenddel drágábban! Nagyra tartottam a franciáknak a sokszor a korát messze megelőző, extravagáns műszaki megoldásait. Szerény véleményem: minden szempontnak tökéletesen megfelelő autó nincs a földön.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Valóban nincs ilyen kocsim , de 3 éve 60e km alatt napi szinten utasként
    ülök benne…lehet ,hogy ez kevés referenciának..
    Válrokar es tavirányító csere, nyekergő fék, 2 hetesen leesett ablaktörlő kar
    (lámpánál en raktam vissza), a műszerfal és a szelvédő között kicsúszó hangszigetelő
    filc…
    Aztán a francia idiótaságok: a tempomatnak van egy előkapcsolója a kézi kar jobb
    oldalán az anyósülésnél…, miert nem lehet a szellőző rostélyokat úgy beállítani hogy
    a szélvédőre és a műszerfalon is,egyszerre fújjon!?, a csomagtartóba miert lóg
    bele a zsanér? Ha a kulcsot kiveszem es kinyitom az ajtót miert kapcsol ki minden elektromos dolgot az utastérben?
    Ha valaki bent maradna utasnak es rádiót hallgarna? Ja bekapcsolhatja de ha megint kinyitom
    a vezető ajtót újra elhallgat… Ha kijelzi a hatótávot a műszefal miért pont
    100 km alatt nem mutat semmit ahol számítana!? Ezekről a vicces dolgokról miert
    nem lehet olvasni a tesztekben?

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Nem semmi hogy így elítélsz úgy egy autót hogy a renaulton belül más típussal volt gondod de szerintem neked még szagod nincs a fluence hez én már nem egy két hete használom és semmi gond nincs vele,ha annyira favorizálod a német csoport autóit akkor dugd fel magadnak őket de jó mélyre,azt sem tudod mi az a fluence egy rossz tapasztalat után szar a francia meg látszik tipikus magyar faszkalap vagy ecsém.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    hali!
    Csak tapasztalatok a szulejmán thaliával kapcsolatban:
    Miért kopik le a váltókaron a festék uyganúgy mint a megane-nál? szó nélkül cserélik a bőrkormányt is mert ezen is vedlik.. garancia után már nem lesz ingyen!!
    ~60e km után a nagyobb gödröknél csincog a futómű. A fékek nyekeregnek mint a megannál… ez sem számít tudom..
    Az egész kaszni billeg folyamatosan, túl puha… 30e és 40e km-es olajcsere! mennyire lesz tartós!?
    Az izzók 1 év után kiégnek.. francia phillips… igaz két csavar lazítása után ki lehet tolni annyira a búrát, hogy könnyedén cserélni lehet..
    Nem sorolom..
    A low budget kategória legalja a fluennce és pont. A német csoport autói korántsem tökéletesek , de nem használódnak ilyen ütemben..
    A cikkel nincs baj , vagyis az nem baj ha a kocsi gyenge pontjaira mutat rá… föleg ,hogy egy-két hét használat után születnek, legjobb esetben..

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Ha már itt tartunk, azt meg kevesen tudják, hogy a jelenlegi Magyarországot, kis hazánkat amiben most élhetünk, illetve egyáltalán a magyarságunkat Sztálinnak köszönhetjük! Jaltán ugyanis a győztes hatalmak úgy ültek le Mo-ág sorsáról tárgyalni, hogy Churchill kezében olyan térkép volt, ahol Magyarország ki volt X-elve!!! A Kárpát – Medencét fel akarták osztani a környező országok között, Csehszlovákia, Románia, Jugoszlávia, Ausztria. Mígnem Sztálin megunta az egészet, és hatalmasat az asztalra csapva felkiáltott. Ezt már nem tűröm tovább! … Akkorát csapott az asztalra, hogy a rajta lévő (italos) üvegek mind felborultak illetve leestek, több össze is tört belőlük. Így maradtunk meg. Azért jó ezzel is tisztában lenni.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    És saját magunknak is….De ebbe inkább ne menjünk bele, mert ennek már tényleg semmi köze sincs a cikkhez! Nem is értem hogy valakit egy autóvásárlásnál hogyan tudnak ilyen óvodás érzelmek motiválni?!?

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Nem akarok történelmi vitába belemenni, de a közhiedelemmel szemben Trianont nem csak a Franciáknak köszönhetjük ugyebár….. Cseh barátainknak elsősorban. :=(

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    130-nál 3900-at forog a motor, csak szólok. 5000-ig dinamikusan gyorsul (kb. 150-ig), afölött már tényleg zavaró a motorhang, de ez előzésekhez még pont elég. Aki 180-as utazót akar, az vegye az 1,6-os dci-t 6 sebeségges váltóval…
    A futóműnek meg semmi hibája, a fogyasztása pedig városban is megáll 7-7,5 között klímával. A cikk “enyhén” rosszindulatú és francia ellenes. Gondolom egy Skoda Rapid 1 millióval drágábban jobban megéri a magyar parasztnak, szerintük!

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Napjainkban a sok együttműködés (kooperáció), és a sok-sok beszállító miatt nem nagyon lehet kijelenteni, hogy egy autó német, francia, vagy japán, stb…. Mitől kóreai pl. a KIA, amit az Auditól igazolt tervezőcsapat tervez, ami eleve nemzetközi csapat, és Európában gyártják? Talán csak a tulajdonosok kóreaiak.
    Ha elromlik az olasz kocsi, sok esetben a Bosch elektronika mondja fel a szolgálatot. Amúgy ez a Renault egy kóreai Samsung SM3. És olyan motorok vannak benn, mint a Renaultban, Daciaban vagy a Nissanban. Az, hogy a francia nem jó leginkább urban legend, lehet, hogy volt egy rossz sorozatú Laguna, de pl. a Picasso mindig is kategóriája egyik legjobbja volt megbízhatóságban. Ez más márkáknál (országoknál) is így van, vannak jobb és kevésbé jó modellek.
    Ez a Fluance szerintem jó kocsi, az árát mindenképpen megéri. Nem sokkal 3 millió Ft fölött már megvehető egy szép nagy utas és csomagterű klímás autó, az alapvető extrákkal. Ez így rendben van. Persze az 1.2 TCe motorral még jobb lenne, de ugye akkor az ár is emelkedne.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Na tudod ez az a szint, ahol én nem folytatom ilyen primitív egyénnel mint te, ezért is írtam maradjanak neked a francia autók, örömmel átadom őket. Szeresd őket. Anyádat meg apádat üdvözlöm, valószínűleg már ők is tudják hogy valamit nagyon elrontottak az életbe. Inkább menj Isztambulba és élvezd a sok francia autót, küldj majd egy képeslapot is. Na csá.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Zolika! Ezen nem veszünk össze, amit otthon elrontottak esetedben, azt itt már nem rakjuk rendbe.
    Az Albea és a Thalia is nagyon jó autók a saját kategóriájukban, nem rég olvastam egy isztambuli úti beszámolót az egyik honlapon. Ebben a 14 milliós városban a taxik zöme éppen e két modellből kerül ki. Nem ritka a millió kilométert futott közöttük, pedig ott kicsit nagyobb a nyüzsi, mint nálunk bárhol. Majd egyszer kérd meg anyudékat, hogy spóroljanak és utazzatok el oda, de előtte verjenek szájba, mert megérdemled.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Te jobban megérdemelnél egy szájba verést, az való neked a francia autó. Értelmes egy ember lehetsz amúgy… vegyél egy Thaliát inkább vagy egy Albeát, járjál azzal. Hülye vagy te az autóhoz itt látszik.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    na akkor németet sem veszünk mert azok nácik voltak, japán/olaszt sem mert azok haverkodtak a németekkel, oroszt sem mert azok 40 évig felszabadítottak minket…

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    “Miért van az ? mikor bejönnek hozzám a kereskedésbe és még nem tudják milyen típust keresnek, felajánlok egy franciát, erre a válasz : “francia nem kell”, a németnél, japánnál ilyet még nem hallottam”

    Azért mert egy Porsche szalonban dolgozol? 🙂

    Nem biztos, hogy az a hülye, aki franciát vesz. Vannak olyan típusai amik simán verik főleg árban és használhatóságban a többi márka típusait, pl az egyterűek. Lehet evan nyügje, de melyiknak nincs? Ugyanúgy nevesebb márkák is befosnak, de ezzel gondolom tisztában vagy.
    Miért van az, hogy a szerelőm francia egyterűt vett? Mert olcsó volt, elfér benne a gyerek és a cuccok (használható), motorja jól bírja az autógázt. Ami meg meghülyül azt elfogadahtó áron lehet orvosolni.
    Egy autó kiválasztása, megvásárlása, megítéles 100, 1000 szempont alapján történhet, úgymond egy optimalizálás, de sajnos sokan nem értik mit jelent ez a szó, továbbá a matematikában sem hisznek, számológép ismeretlen tárgy, csak három szót ismernek az autózás terén: német, japán, francia…

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Csak azért hallottál sok magyartól ilyet hogy “francia nem kell” mert a magyarok hülyék úgy ítélnek el autót hogy még nem is ültek benne a franciákat meg tévesen ítélik el de te úgy is meg próbálod meg cáfolni ja meg általában úgy van hogy azért szar a francia mert5 hallottam a szomszédtól aki hallotta józsitól aki láttaapetitől hogy azt mondta h…… és így tovább tehát ennyit a tévhitekről a japán is meg a német is lehet éppen szar.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Nem vagyok tehetős, de köszönöm a jelzőt miszerint művelt vagyok. Kintről nem hozok autót be, de megjegyzem az itthoniak 70%-a szintén visszatekert, és épp az olyan hülyék miatt akik egy 4 – 5 éves dízelbe 80-90 ezret akarnak látni. Az autó márkák, típusok között van összehasonlítási alapom ugyanis 20 éve vagyok az autóiparban. Neked bejött a francia autó, örülök neki, legalább ilyet is hallani. De részemről saját részre én nem kívánok olyat sem most, sem pedig később vásárolni. Miért van az ? mikor bejönnek hozzám a kereskedésbe és még nem tudják milyen típust keresnek, felajánlok egy franciát, erre a válasz : “francia nem kell”, a németnél, japánnál ilyet még nem hallottam. A Fluencenál pedig nem kell drágább autót venni, hogy jobb legyen annál, vannak olcsóbban v. ugyanannyiért sokkal jobbak is.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Valóban olcsó, biztosan jó is, de hogy szép legyen?………………
    Ha már francia akkor Citroen.

    Egyébként: Trianon óta magyar embernek nem lenne szabad francia autót vennie! (nagyban nekik köszönhetjük a 70%-os területvesztést!)

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Kedves szitkozódók!
    Ez az autó igenis jó. Nem is értem, hogy valaki akkora idióta, hogy egy kétszer olyan drága autóval hasonlítja össze. Tény, hogy lehetne hosszabb a váltó, de erre ott vannak a dízelek, aki pályázik és sokat megy, az úgy is azt veszi, a hagyományos úrvezetők meg nem száguldoznak, pályára se mennek 3000ft/alkalomért. Tény, hogy lehetne 5 ajtós, mint az oktávia. Aki sedant vesz, az ne akarjon pakolni, arra ott a kombi meg az egyterű. Egyszerűen más igényekre készült, csak magyar gondolkodásbeli agyrém, hogy egy család sedant vesz, ez maradt meg a szocializmusból. Sok mindent lehetne plusz pénzért. Nézd meg az árakat, nézd meg a konkurencia árait, meg hogy egy corolla, focus, astra sedanba hogy lehet pakolni, sehogy, meg drágább is még egy millióval. Persze a nagyon okos és művelt kommentelők (Zolika795, wasdaq, benceboss) valószínűleg nagyon tehetősek és megtehetik, hogy sokkal drágább autót vegyenek maguknak, vagy hozzanak külföldről tekert órás németet, garancia nélkül.
    A Fluence konzervatív, de nem túl tehetős emberek autója, Vannak hibái, de még mindig ebben utaznék Párizsig a hátsó ülésen, mint egy 3-as béemvében, pedig az jó drága.
    A Renault palettáján majdnem minden vevő megtalálja a számítását, ott vannak az egyterűek, a gyönyörű Megane kombi és sorolhatnám. Aki pedig magának és nem a szomszédjának veszi az autót az a Dacia névvel márkázott Renault modellekkel is megtalálja a számítását.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Látom debilék megint itt múlatják az időt. Megyek is, a cikk jó, a kommentelők meg pár kivételtől eltekintve pokoli gázosak! Autóskártya rulez zolika, meg Bence! Anyátok látná, amit itt írtok, pofán vágna titeket, joggal!

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Szégyen 130 nál forog 4500-öt? akkor már 130 felett előzésbe bele se fogjunk mert kinyílik a géptető és felszáll a motor… És ezt egyetlenegy franszóá mérnök sem látta? S.ar a váltója, az áttétele főleg, francia hagyomány szerint. Ezzel altatják a népet (már akit lehet), hogy sok extra van benne, ezért az árért, vegye akinek kell, ennél még jobban röhögöm azt aki egy Daciáért ad több milliót.. Ebbe az országba a .zart mindig is el lehetett adni. Nem gond járjon franciával más, én maradok a japánnál és egyes németnél.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Én is gondolkodtam rajta, amikor autót cseréltem. Jó áron viszonylag sok extrát adnak, viszont egy kompromisszumos autó. A már említett idióta csomagtér zsanér teljesen érthetetlen a mai megoldások között. A fényszóró izzó csere egy hétvégi program, vagy a szervízben egy vagyon. Az elcseszett váltó áttétel és a hozzá társuló fogyasztás belenyugvást kíván. Inkább vettem drágábban egy Skoda Superb-t.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Nem jó a cím…nem ez kell a magyarnak, hanem okádia téjesi 6ért. Az nem vérszegény és nem eszik városban 9-et, csak nyócfelet.
    Egyébként szerintem szebb lett, mint volt, bár ez a szín nem áll jól neki.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    “autópályás 130 km/óránál ugyanis már csaknem 4500 1/perc a fordulatszám”

    Elég nehezen hihető, vagy borzalmasan sikerült elrontani a váltó áttételeket. Egy 1.3-as swift 130-nál csak 3500-at forog… az 1.6-os “majdnemközépkategóriás” szedán meg 4500-at? Érdekes utazó autó, valószínűleg autópályán sem enne 8 liternél kevesebbet ilyen fordulaton…

    A francia az francia… 🙂

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Mivel kéne összehasonlítani, önmagával? Ha egy másik jobb akkor mégsem írhatják róla, hogy ez is jó “majdnem” annyira. Nem hiszem, hogy a kritikán meg kéne sértődni, ha Neked elég kényelmes akkor nincs gond.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Amúgy ki a tököm írja ezeket a cikkeket nem stabil a futóműve nekem 2013 fluencem 1,5 16V benzines van Expression felszereltséggel elég jó fogyasztást ki lehet hozni vele és ahogy járatódik a motor javul kicsit a menetdinamikája is meg még a fogyasztása is alakul kicsit szerintem nem megy rosszul az igaz hogy 110 felett már hangos de ritkán megyek annyival.És egy deka stabilitási problémám sincs már pedig szoktam neki néha kanyarban küldeni,szerintem az ülések is nagyon jók és kényelmesek,gondolom az urak a rohadt drága autókhoz vannak szokva és egyáltalán nem kéne lenézni ezt az autót ha gazdag lennék is ezt venném meg,a cikkben érezhető volt egy kis lenézés az autó iránt.

  • 2017.10.30. at 00:17
    Permalink

    Nekem három éve van egy ilyen gépkocsim, 50 e km van benne. Eddig kettő izzót kellett kicserélni, remek útitársam. Tény, nem egy versenyautó, de normál vezetéssel korrekt. A fogyasztása vidéki városban 8,5 körül, országúton 7 alatt. Átlagosan 7,2-ben meg szokott állni a számítógépe szerint. Autópályán 130-al valóban viszonylagosan zajos, nagyon hiányzik belőle egy hatodik.
    Három éve még “csak” 3,2 millió volt, akkor azt hiszem, hogy jó vételt csináltam, igaz négy hónapot kellett várni – ajánlom másoknak is!

Vélemény, hozzászólás?