Nagyon francia! Renault Talisman Grandtour teszt

Renault Talisman Grandtour 1.6 Energy TCe 200 EDC Initiale Paris teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kevesebb sokszor több, így van ez a Renault Talisman Grandtour esetében is. Literszámra hiába kisebb a csomagtere a négyajtósénál, mégis megéri a felárat.


Vajon megéri? Ha csupán a számokat nézzük, a Renault Talisman Grandtour kivitele az az autó, ami egészen egyszerűen nem éri meg a négyajtóshoz képest. Már amennyiben egyszerűen vételárát és csomagterének alapméretét nézzük. Ugyanis 300 ezer forinttal többért kapjuk az alaphelyzetben 36 literrel kisebb poggyászteret. Igen ám, de ha a bővített értéket nézzük, akkor már a Grandtouré a fór, nem is szerény 659 literrel. Ha utóbbit a felárhoz mérjük, a nem egész 500 forintért adott egy liter üres tér már önmagában is jó ajánlat. Hát még, ha hozzávesszük azt is, hogy a Grandtour csomagtere pakolhatóságban is jobb, de ami talán a legfontosabb:

a kombi Talisman talán még a limuzinnál is szebb.

Hirdetés

Nem olcsó, de a konkurensek mind drágábbak. A négyajtósok esetén már megnéztük, a Talisman legnagyobb ütőkártyája a felszereltsége. Nincs belőle kicsontozott alapverzió, már a legolcsóbb is korrekt ellátmányt ad. Oké, abszolút értékben nem olcsó a 7,5, a Grandtour esetén 7,8 millió forintos bázis, de ha a hasonlóan felszerelt konkurensekhez mérjük, akkor legalább jutányos. A tesztautónk ráadásul a csakis csúcsfelszereltséggel elérhető izmosabbik benzines. Azzal a 200 lóerős direktbefecskendezős 1.6-os turbómotorral, ami a Clio RS-t vagy a Mégane GT benzinesét is hajtja. Ez pedig már a prémiumvilágba, de legalább a komolyabb nagyautók felé kalauzolja a középkategóriás Lagunát és a nagyobb Latitude limuzint egyszerre váltó Talismant.
Vajon a Superbnél is jobb? A nagyméretű középkategóriások ár/érték bajnokaként emlegetett Skoda Superb megkerülhetetlen a Talisman mellett. Kecsesebb formája miatt észrevehetetlen, de a Talisman a nagyobb. Legalábbis kívülről és persze minimálisan, hosszban 9 mm-rel. Belül viszont oké, hogy a Superb nyeri a valóban védjegyévé vált hátsó lábtér és csomagtér versenyszámot, de azért a Talismannak sincs szégyenkezni valója. Ebben is bőségesen el lehet férni, igaz ugyanakkor, hogy akár egy Suzuki Baleno vagy egy Fiat Tipo esetén is nagyobb a hátsó lábtér. Itt nem fényűzően nagy, csak elegendő. Nagyon jó viszont az ülés, hátul még viszonylag rövid ülőlapjával is, elöl pedig annak változtatható hosszával, jó oldaltartásával és dönthetőségével is valóban kényeztető.
Ezen a padlón ez a legjobb autó. Többször írtuk már, a Talisman ugyanarra a platformra épül, amire az Espace, de távolabbról a Mégane IV-nek vagy a Kadjarnak is rokona. Viszont viselkedésével mind közül a leginkább szerethető. Lehetett egy fejlődési lépcső az Espace után, ugyanis a Talismanban jobb ülni, mint a vele azonos alapokra épülő nagyméretű egyterűben. Mondom ezt úgy, hogy műfajként egyébként sokkalta jobban szeretem a buszlimuzint. Viszont a Talisman esetén nem csak az üléshelyzet jobb, hanem az elvében egyező elöl MacPherson, hátul csupán csatolt lengőkaros futómű is. Még az Initiale Paris csúcsverzió 19 colos kerekeivel is egészen jó csillapítást ad, egyedül durva úthibákon hozható zavarba. Viszont az itt alap, az egyel szerényebb felszereltségnél 600 ezer forintos extraként kínált (szabályozott, elektronikus lengéscsillapítást is adó) 4Control futómű egészen egyszerűen zseniális.
Merre forognak a hátsó kerekek? Összkerékhajtás (egyelőre) nincs a Talismanhoz, az összkerékkormányzás azonban alacsonyabb tempónál a fordulókör csökkentésére az elsőkkel ellentétesen, magasabb sebességnél a kanyarjellemzők javítására a mellsőket követve forgatja néhány foknyit a kerekeket. Átütően máshogy kanyarodik így a Talisman, és ez minden helyzetben feltűnő. Padkától padkáig mindössze 11,4 méteres körön fordul meg, a csaknem 4,9 méteres autó jobban fordul, mint egy kompakt. Ez is imádható, de a kanyarstabilitása is.
Kényeztet. A Multi Sense rendszerrel hangolható autó tud németesen feszes és franciásan lágy is lenni, de valójában mindig kényeztető. Főként az Initiale Paris csúcskivitel, amiben már masszázsfunkciósak és fűthetők-hűthetők, az első ülések, van head-up display, óriási érintőkijelzős navigáció, táblafelismerő, felármentes opcióként 140 km/óráig aktív távolságtartós tempomat. Utóbbi vajon miért opció? Mert akadnak vevők, akik a 140 km/órás tartományt kevésnek tartják, netán jobban szeretik a hagyományost, ők alapesetben azzal kapják autójukat. Még jobb lenne, ha az adaptivitás kapcsolható lenne. Viszont mindenképp van, és igen jól konfigurálható a sávelhagyásra figyelmeztetés, ellenben a táblafelismerő elég sokat hibázott, amiben persze a hazai táblák szabványtalansága is közrejátszhatott. Mindenképp jár és felettébb hasznos a követési távolságra figyelmeztetés, amihez vészfékezőrendszer is társul, de már a kijelzés is olyannyira jól jelez a sofőrnek, hogy arra tényleg csak vészesetben lehet szükség, bevallom, nem próbáltuk.

Mit tud, mennyit kér 200 ló? Motorméret kapcsán bizony csehül áll a Talisman. Sokak élből leszólják, mivel (jelenleg) csakis 1,6 literesekkel kapható. Viszont erősebbik dízele 160, a próbált benzinese pedig 200 lóerős. Oké, forgatni kell hozzá, de 260 Nm nyomatékát már 2500 1/percnél hozza, a hétfokozatú duplakuplungos váltó pedig addig is jól gazdálkodik a rendelkezésre álló erővel. Jól el lehet indulni a Talismannal, ami nyilván annak is köszönhető, hogy az automata, csúcsfelszerelt kombi saját tömege is 1,5 tonna alatti. Mesésen alacsony az 5,8 l/100 km vegyes ciklusos fogyasztásadat - a katalógusban. A vegyes körülmények közötti teszt viszont műszer szerint 7,3, tankolás alapján 8,6 l/100 km étvágyat mutatott. Ráadásul a 600 kilométeres teszttávon kétszer tankolva is mindkétszer ugyanezen adatokat kaptuk. Jelentős az eltérés a katalógusadathoz, de még a fedélzeti számítógéphez képest is, viszont egy 200 lóerős, automataváltós középkategóriás kombitól ez is nagyon szép. A motor csendes, az autó is, még autópályán is feltűnően. Alapjárati rezonancia viszont átlag feletti mértékben említhető, amin persze segít a stop-start.
Érdemes konfigurálni, még jobb vezetni is. Aki mostanság középkategóriás autót vehet, az feltétlenül nézze meg, hogy milyen Talismant, milyen áron kaphat. Árával és felszereltségével ugyanis veri a konkurenseit. Aki pedig beleül, vezeti, főként 4Control futóművel, az nagyon könnyedén beleszerethet. Igazi francia autó, nagy kényelemmel, alapvetően nagyon finom, de egy-egy helyen olcsóbb műanyagokat is adó utastérrel. Nem mellesleg 5 év/150 000 km garanciával. Legyen családi vagy céges autó, a Talisman az adott árért a legtöbb kényeztetést adja a középkategóriában.
Értékelés
Pozitív
Forma, felszereltség, csendes és nagyon komfortos futás, fordulékonyság, ár/érték arány
Negatív
Alapjárati rezonancia, egy-egy olcsóbb plasztik az utastérben, sokat hibázó táblafelismerő
Árak
Tesztmodell alapára
11 100 000 Ft (2016.07.07.)
Tesztautó ára
11 450 000 Ft (2016.07.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
260 Nm 2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
Végsebesség:
231 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4865 mm
Szélesség:
1868 mm
Magasság:
1465 mm
Saját tömeg:
1490 kg
Össztömeg:
2140 kg
Terhelhetőség:
650 kg
Tengelytáv:
2809 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
572-1681 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
900-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
480-550 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1400 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1110 mm
Csomagtér magassága:
490-700 mm
Csomagtér hossza:
1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1140 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
Duplakuplungos automata - 7 fokozatú
Nyomaték:
260 Nm 2500 1/min-nél
Teljesítmény:
147 kW (200 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
231 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,9 s
CO2-kibocsátás:
132 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:23
    Permalink

    Szép ez az új Renault. Szerintem kár játszani, számolni a csomagtér literekkel, az emberek nem ez alapján vesznek kocsit. Aki kombit akar az kombit vesz, aki meg sedant, az meg olyat. Nem fogja megváltoztatni, hogy melyiknek több 10-20-30 literrel a csomagtere. Én pl. kombipárti vagyok, de az öcsém soha nem venne kombit, mert nem tetszuik neki. Szerintem itthon az 1.6-os dCi-ből fognak legtöbbet eladni, főleg a várható céges vásárlásokat is tekintve. Kíváncsi vagyok mennyi lesz az áresés 3-5 évesen.

  • 2017.10.28. at 04:23
    Permalink

    Kíváncsi vagyok, véget ér-e a Renault hosszú vergődése ebben a szegmensben. A Safrane-nal, Vel Satis-szal, Latitude-dal hiába próbálkoztak, a Laguna III pedig szintén nem robbant túl nagyot, most pedig meghúzták azt, amit a Peugeot az 508-assal: a két kategóriát egy autóval fedik le. Sajnos én pont nem látom rajta, hogy “nagyon francia” lenne, inkább identitásvesztést látok, de ez sok más márkánál is érzékelhető. Ez egy Passat á la francaise. Majd a piac megmutatja, mennyire jött be a “francia létemre német autót gyártok” típusú attitűd.

  • 2017.10.28. at 04:23
    Permalink

    Kovezzetek meg de nekem teccik nagyon. Kombiban meg szebb, plane ebben a sportosabb kontosben.
    A motor is teccik, turbos, de vegre nem egy koromdizel. A valtot lehet manualisra cserelnem.

  • 2017.10.28. at 04:23
    Permalink

    Új Superb Combi L&K 2.0 TSI DSG Benzin 2.0l / 162kW/ 220LE DSG váltó 6 fokozatú 5 Ajtók 11 673 420 Ft.

    Ok, tudom, van 900 ezer Ft kedvezmény rá, úgy 10,7 millió, de még nincs benne navi, távolságtartós tempomat és sorolhatnám. Mindenki nézze meg, hogy neki mi kell. Pont nemrégiben néztünk egy ismerősnek ebből a szegmensből. Nem olcsó a Superb.

  • 2017.10.28. at 04:23
    Permalink

    “Árával és felszereltségével ugyanis veri a konkurenseit” ez ami nem igaz!!! Értem a cikkíró francia kocsi szeretetét,
    de a superb ára miért is nem került ide!? Jaaaa ,hogy ennyiért a L&K felszereltséget, jobb motorral, váltóval meg lehet kapni.. és itt vérzik el a francia álom..
    Ha ez a kocsi 8-9 milliónál megállt volna, lesöpörhette volna a szegmenst, de így csak fehér holló lesz..

Vélemény, hozzászólás?