Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Harmadik nekifutás. Tavaly debütált az új SX4, pontosabban az SX4 S-Cross, ami mondjuk nem is igazán nevezhető az SX4 utódjának. Mert annál jóval nagyobb, s mert a Suzuki rövidesen bemutat egy új kis crossovert Vitara néven, s azzal nyugdíjazza a népszerű SX4-et. (Is. És a múlt Vitaráját.) Ez az SX4 S-Cross, Esztergom trendi büszkesége, egy kompakt szabadidő-autó a szokásosnál picit komolyabb (kerékmérettől függően 165-170 mm-es) hasmagassággal és opciós összkerékhajtással. A korábbi két tesztautó benzines összkerekes, majd dízel összkerekes volt, aktuális alanyunk bezzeg szimpla fronthajtású, no és benzinmotoros. Elöljáróban: a legjobb kombináció.


Hirdetés

Inkább Liana-utód. Az S-Cross tehát picit emelt hasmagasságú kombi, amolyan Liana-utód. Mármint kombi Liana-utód, de mindegy. És míg a „régi” SX4 gyártása már leállt, s már csak raktárról kapható a készlet erejéig, az „igazi magyar és japán” S-Crosst valamelyest a tavalyinál jobb áron – és főleg finanszírozással akciósítva – egyre többen veszik és viszik. Júliusban például a DataHouse összesítése szerint az SX4 S-Cross volt a legnépszerűbb Suzuki. Itthon. A kis/kompakt SUV-ok népes mezőnyében az év első 7 hónapját illetően ez egy tisztes negyedik hely a Dacia Duster, az Opel Mokka és az SX4 mögött.

Helyben nagy. Bár már többször körbeírtuk, röviden: ahhoz képest, hogy külméretei mekkorák (4,3 m hosszú, 1,77 m széles, 1,58 m magas, tengelytávolsága pedig 2,6 m), igen tágas az utastere. Elöl feltétlen, de hátul sem rossz, sőt. Átlagtermetű sofőr és anyósa mögött a hátsó lábtér átlagtermettel fejedelmi, a belmagasság is jó, a ki/beszállási komfort megfelelő. A csomagtér alapból 430-440 literes attól függően, hogy milyen szögbe döntjük a hátsó üléstámlákat, s hogy a helyén hagyjuk-e vagy kivesszük az „álpadlót”. Azt az álpadlót, ami üléshajtásos bővítéskor a felső pozícióban sík felületet ad, kiváló.

Hatból elvan. A vezetőülést előzőleg a kolléga kényelmetlennek találta, nekem nem volt vele bajom azt leszámítva, hogy a legmélyebbre húzva is magas az üléspozíció. Így vagy úgy, a fejtér bőséges, a kormány tengelyirányban is állítható, a váltó a maga régi ismerős gombjával kézre esik – ha nem is élmény, de jó vezetni az S-Crosst. Jó a váltó, jó a futómű, jó a (4 tárcsás) fék, jó a kormány is... A problémám vele ugyanaz, mint volt tavaly októberben: autópályán folyamatosan korrigálni kell, nem ideális a kocsi egyenesfutása. Az viszont pompás, hogy noha csak 5 fokozatú a váltó, s például 130-nál 3300-at forog a motor, a ma már elvileg őskövület 1.6-os szívó vegyes használatban simán beéri 6 liter benzinnel. Százon. Sztrádán és pörgetéskor nyilván felemeli a jellegzetes hangját (s a szél- és a futóműzaj is erősödik), de a 120 LE és a percenkénti 4400-as fordulaton 156 Nm nyomaték, a 11 mp-es 100-as sprintidő és a 180 km/órás végsebesség mind-mind korrekt. Még egyszer: 1.6-os szívó benzinmotor (Euro 6-osra okosítva), 5 fokozatú váltó, 6 literes fogyasztás. Kis odafigyeléssel 6 alatti. Relatíve alacsony légellenállással és alacsony tömeggel, nem cipelve 4x4-et. Stop-start nélkül. Stop-start is van, de csupán a legmagasabb Elegance Plus (GLX panorama) felszereltségi szinten, s azzal a gyári vegyes fogyasztás 5,5 helyett 5,4 l/100 km, a CO2-kibocsátás 127 helyett 125 g/km.

Gazdag. A már említetteken túl széria (GL, alias Comfort) a nagyon hasznosan visszagurulás-gátlós menetstabilizáló rendszer, a 7 légzsák, a gumiabroncsnyomást ellenőrző rendszer, a magasságában és tengelyirányban is állítható kormánykerék, a sebességhatárolós tempomat, a (manuális) klíma, az elektromosan állítható és fűthető tükör, a fedélzeti számítógép, a hátul is villanyos ablakemelés, a CD-s/MP3-as hifi, az USB-csatlakozó, az utasoldalon is magasságállítós ülés, például. ISOFIX gyermekülés-rögzítési pontból kettő van. A felszereltségi lépcsőn fölfelé haladgatva olyasmik is vannak, mint nyitható panorámatető, tolatóradar, LED-es nappali menetfény, sötétített üvegezés, 17-es kerék, fény- és esőszenzor, bőrkormány, Bluetooth, kulcs nélküli nyitás, kétzónás automata légkondi, bőrkárpit, rengeteg minden. És ALLGRIP összkerékhajtás. Csakhogy.

Ár/érték. Csakhogy listán árcsökkentésestül is 4,5 millió forint az SX4 S-Cross alapára, és ez nem is ám a GL, alias Comfort alap, de egy becsali GA/Start a jó ég tudja, milyen kivitelben. Vélhetően ölég póriasan. A már élhető GL listaára 5, a GL+/Premiumé 5,3 millió forint - ilyen volt tesztautónk is. A dízel minimum 5,8 millióba fáj. Ár/értékben hát nem biztos, hogy a topon van az S-Cross.

Más világ. Szeressük a Suzukit, mert részben magyar, s mert - egyelőre - nem állt be a turbós benzines sorba. Az SX4 S-Cross egy abszolút szerethető autó, de egy másik, a márkával és a modellel kapcsolatos szlogent idézve: álom és valóság. Ma, most, Magyarországon sokaknak csak álom az S-Cross, a valóság meg a "régi" SX4. Használtan. És hogy az álomautó milyen a piacvezető Dacia Dusterrel szemben, hamarosan kiderítjük.
Értékelés
Pozitív
Tágas, elöl kényelmes, hátul sem rossz, a csomagtér méretes, variálható, a motor remek, erős, takarékos, a kormány, a váltó és a futómű is ügyes
Negatív
Autópályán zajos, nem jó az egyenesfutása, nem olcsó
Árak
Tesztmodell alapára
4 490 000 Ft (2014.08.28.)
Tesztautó ára
5 300 000 Ft (2014.08.28.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1586 cm3
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
156 Nm 4400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4300 mm
Szélesség:
1765 mm
Magasság:
1580 mm
Saját tömeg:
1175 kg
Össztömeg:
1730 kg
Tengelytáv:
2600 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
430-1269 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1320 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
550-840 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1620 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1586 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
156 Nm 4400 1/min-nél
Teljesítmény:
88 kW (120 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11 s
CO2-kibocsátás:
127 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    No uraim! Gratulálok!
    Sokan azért, köpködik a Suzukit, mert nem is volt nekik illetve nem tapasztalták hosszú távon + a töréstesztet sem.
    A régi 90-es évek Suzukiját jó lenne, ha eltörölnétek emlékeitekből mivel ezeknek nincs sok köze a mostanihoz!
    A Swift II-től megváltozott teljesen a világ a Suzukinál. Ja persze aki soha nem vezetett hosszú távon ilyen kocsit illetve volt pénze sokkal drágább kocsira és lehetett mondani én szar Suzukit nem veszek, mert mások is lenézik hát azok csak fizessenek drága új autóra sok szervízköltséget, több pénzt az új autóra és örüljenek, hogy nekik az van.
    De azért nem kell köpködni egy autót, mert mások is azt teszik.
    Érdekes viszont, hogy ha autósboltot kérdeztek melyik autóra kell kevesebb alkatrészre költeni akkor majd a “szar” Suzuki benne lesz. Emellett olcsók is hozzá az alkatrészek. (Személyes tapasztalat, ja csak az a baj kopó alkatrészre volt még nekem is szükségem a 8 éves SX4-esre amit újonnan vettem. Persze mások mondják szar a Suzuki! Nekik legyen az, csak tapasztalják meg mennyit is lehet nyúzni!) Egyébként a töréstesztet is volt szerencsém kipróbálni a Swift II-őn mindenki azt hitte, hogy a sofőrt hullazsákban vitték el, de nekem semmi bajom nem volt. Ja egyébként 90 km/h-val mentem minimum és vastag fának, dombnak ütközve felborulva. A rendőr is meglepődött, hogy mennyire semmi bajom nem volt. Szóval a vékony lemezű “szar” Suzuki megmentette az életem egy karcolás nélkül. Na ez után vettem SX4-et. Még sokkal jobb mint a Swift II ! Szóval a Vitara és SX4 S-cross ezek után nem kérdés számomra, hogy sokkal jobb-e az SX4-nél. De aki 6-8 milliót akar költeni egy új autóra mert, “szar” Suzukit nem vesz ami olcsóbb biztonságos magasabb szilárdságú lemezből van olcsó a szervízeltetése az tegye, de ne köpködje azt amihez nem ért!!!!
    Szép napot!

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Istenem! Ültél már Suzukiban? Méghogy ” májusban a cserebogár raj totálkárra töri 70km/h fölött “. Nos nem! Tény, hogy nem vastag és nehéz a lemez, de normális. A kocsi is normális. A régi SX4 is nagyon normális volt, ez egy nagyságrenddel jobb. A Suzuki nem olyan nagy szériákat gyárt, mint a Toyota vagy 8 országban és mint az Opel. Csak ennyi. Egyébként a japán kocsik átlagától nincsen lemaradva, bármikor összemérhető egy Mazdával, Nissannal. Tény, hogy nem a csúcs, nem Honda nem Toyota, de vérbeli japán kocsi.

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    30éves vagyok és vezettem bőven ilyen ,,gyönyörűségeket” drága okoskodó. Te nem hiába annyi kiló mint a forgalmiban van, azt a súlyt tuti nem a műanyag kasztni dobta össze! 😀 A Suzuzkiban nincs olyan sok anyag még mindig mint a legtöbb európai társánál van, persze az évek alatt sokat javult de közel sem eleget!

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Ha hiszed ha nem és lesz@rom, én meg saját szememmel láttam az eredményt! Mint írtam munkásautóként (céges autó) nálunk ezek az autók,s e terhelés igen igénybe veszi őket. Na de a Duster nem bírja! Lehet nálad pár tízezer km alatt még semmi, de várjál majd…és emlékezz erre. ;

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Nyilván ilyen is van, de erre lenne a SUV kategória megfelelő hasmagassággal és kapcsolható 4×4 hajtással, hogy ki lehessen menni a szabadba de városban is komfortos autó legyen. Most veszel egy emelt bódét és legközelebb az is leér akkor 3 centinként lépegetsz majd egy darabig, vagy ha csak ennyi a baj a S60-al akkor ott az air ride 🙂

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Azért 2 hete örültem volna Budapesten annak 3cm plusz hasmagasságnak. Nem egyszer odaverődött az S60 alja, vannak ritka fos utak, ahova megértem a hasonló “szarok” vásárlóit.

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Túl fapados ez a kocsi ennyi pénzért. Mondom ezt úgy, hogy jelenleg az elődmodellt vezetem. Azzal is pont ez volt a baj. Inkább egy használt Tuareg ha már lenne 5-6-7 millám egy kocsira…

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Csak a cserebogaras sztorira reagáltam, mert én simán elképzelhetőnek tartom ezek után. Olvass vissza ha már elfelejtetted. Azon kívül egy mai suzuki nem könnyebb, nem egyszerűbb és nem eszik kevesebbet mint a kategória társai, sőt nem is olcsóbb igazán de azt lehet is érezni az anyagminőségen… Azt már le se mertem írni, mert nem a suzuki hibája hanem divathullám, hogy az s-cross is kb akkora hülyeség mint az all-road, meg az össze többi ilyen szar, mert 3 centivel nagyobb hasmagasságot kapott meg pár műanyag kiegészítőt.

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Lehetne az S-cross is, pont egyforma anyagvastagságú elemek vannak mindkettőn. Azt is írtam, hogy a törészteszt az utascella biztonságát mutatja, mi a szart nem lehet ezen megérteni?

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Nem lehetne az ilyen értelmetlen hozzászólásokat kitörölni? Nemtudom hogy CalibRasta megnézte-e már az SX4 forgalmiját, de biztos meglepődne, hogyha meglátná hány kiló. Bár inkább úgy tűnik, hogy élvezi a nyári szünet utolsó napját és trollkodik egy autósfórumon. Nameghát apuci is mindig azt mondja neki a volán mögül hogy “fos szuzukik”

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Az utascella biztonsága amiről a videó is szól, megint egy másik kérdés. Ez is egy tendencia márkától függetlenül, már a kis karambol is rommá töri az autót mert “elvezeti” az energiát, belül viszont biztonságosabb elvileg. Amúgy én is láttam amint egy ismerősöm a saját swiftjére támaszkodott teli tenyérrel a géptetőn és az meghorpadt. Nem nagy lendülettel, nem direkt barbárul, hanem csak annyira, hogy a túloldali ablaktörlőt felhajtsa. Mindketten meglepődtünk, aztán kettőnk közül csak én nevettem őszintén… Azért ha összehasonlítjuk egy mai suzuki súlyát egy hasonló kategóriás autóval, hamar megdől a könnyű suzuki legenda is, ami régen még igaz volt.

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Szerintem olyasmin nem érdemes vitatkozni, hogy melyik kocsi a jobb, a német vagy a japán, esetleg a francia vagy az amerikai, sőt ott vannak az olaszok és a feltörtekvő kóreaiak, de hamarosan jönnek a kínaiak is.
    A legtöbb autó ma már nemzetközi kooperációban készül, egyre inkább elfeledve az erdeti anyaország kulturális hagyományait, hiszen, nem a hagyományokat kell őrizni, hanem el kell adni az autót Amerikában, Európában és Ázsiában is. Vajon milyen autó az a KIA, amelyik elvileg koreai, de Németországban tervezik a németek, ráadásul ők sem mind németek, hanem egy nemzetközi csapat (pl. a magyar Kovács Miklóssal), a gyártás pedig Szlovákiában történik?
    Vagy mennyire japán az a Nissan, ameliykben francia motorok vannak? De ugyanilyen motorok lehetnek egyes Mecedesekben is. A Toyota Corollát etalonnak szokták nevezni, mint japán autót, de ne felejtsük el, hogy a Magyaroszágra kerülő példányokat Törökországban gyártják, amihez meg kell jegyezni, hogy a Toyota belső felmérései alapján jobb minőségben, mint a japán anya gyárban. Ha egy Fiat elromlik, akkor sokszor kiderül, hogy nem is az olaszok a hibásak, hiszen egy Bosch alkatrész adta meg magát. Mennyire japán az a Toyota Verso, amelyikben BMW dízelmotor van? A sort még végtelenségig lehetne folytatni. Szóval ez egy parttalan vita, és inkább hit és érzelem alapú a dolog, mint valós tényeken alapuló.

    CalibRasta hozzászólásának 90%-a inkább urban legend, mint valóság, de mondhatnánk, hogy komolytalan sületlenség.

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    CalibRasta: nem kötözködésképpen, tényleg csak érdeklődve kérdem, hol fogyasztott és milyen körülmények között 16 litert a Duster? Mert az 1.6-os terhelve, terepen megkergetve is megállt kb. 13 liternél. Város, dugó vagy valami egyéb?

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    A Suzuki egyre inkább háttérbe esik mind a hazai, mind a külföldi piacon. Amerikában is kivonultatja-kivonultatta a képviseletét mert a kutyának sem kellett pár év után. Sőt most hívják vissza autóikat mert a pókok a benzintöltő nyílásának szellőzőjébe(szuszogó) szőttek hálót, ami akár a tank behorpadása is követhetett, illetve tűzveszélyt okozhat! 🙂 Az új Suzuki már közel sem olyan megbízható, sajnos. Nálunk új G Astrák, Dusterek van és 2 SX4 volt…de csak volt! A probléma ott kezdődik hogy anyag nincs bennük, s az alkatrésze is már nem suzukis mint régen. Anyagviláguk ennyi pénzért kopogós műanyag, DE MINDENHOL…hányinger! A Suzukik azért bírják annyira mert könnyű, ,,fém mentes” kasztnijuk nem ad terhelést a motornak…viszont májusban a cserebogár raj totálkárra töri 70km/h fölött cserébe és komolyabb balesetnél tuti nem szállsz ki belőle! 4X4 jézusom ki volt e marha aki ez alá rakta? Nehéz terepen állandóan elakarta magát ásni, tehát gyorsan tegyük hozzá ez= városi 4X4! Igen sokan írják hogy mennyi az annyi ára. Na az hogy a használtautón mennyit írnak ki az ne szédítsen meg senkit se. Mire oda ér már 1 millával több, mert a kis betűs ,,akár 4,3 Milliótól” nem mást jelent hogy lószart sem kapsz hozzá! Normális extrával sajna bőven 6 milla fölé megy az ár. Ennyi pénzért nem éri meg, sőt tovább megyek a 6 literes fogyasztás csak ideális körülmények között sem nagyon jött ki,inkább 7,5-12L között vhol. Hozzá tenném itt embereket szállított a kocsi tehát némi terhelés kapott, s sok volt a városi rész is, de vegyesben is alapból is TERHELÉS NÉLKÜL is sokat fogyasztott. Ehhez a motorhoz én turbót nem ajánlanák mivel a nyomatékot se nagyon ismeri, rövid fokozatai ellenére is pörgetni kellett szegényt mint állat hogy haladjon is a forgalomban, terhelés esetén 3500fordulat alatt NEM használható volt. A beltér kicsit kényelmetlen nagyobb vagy magasabb embereknek, de összességében kényelmes. Viszont ezt a hajó ringást, a mindjárt felborulunk érzést kanyarban nem tudja levetni, mondjuk a Duster se! Na az meg kimondottan zabagép: 1.6Benzin, 4X4+klíma pesten a Duster 16L !!!! üzemanyagot fogyaszt nekünk,s vadi új mind a 4! 11-13l volt az öregeknél kijött fogyasztás 4X4 nélkül és kevés klímával vagy nélkül. Rengeteg! Tehát egyik sem jó. Eddig az Astra bírja a legjobban főleg az évi 70-95.000km-es évenkénti futásteljesítményt! Itt hamar kijött hogy a hétvégi autós öreg papáknak , illetve a ráérős családi autósoknak lesz jó ezek az autók, de másnak nem. Összességében ennyi pénzért nem várható csoda a mai világban, és azt hogy a Suzuki a világon egyre több országban visszaesik a háttérben és a 100as autólistáin is csak a 26! legjobb helyet érte el az mond vmit, és a japánokról is(kivéve a Toyota Corolla az top 10es).

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Majd az évek és a km-k megadják a választ. Amit írtál azzal egyet értek, minden bonyolult lett, több extra, több kütyü, de mondjuk amik ebben benne vannak nem új keletűek. Majd kiderül. Ezek kár vitatkozni, de nekem tetszik, reális gép, reális áron, jó mérettel.

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Látom sikerült megérteni mindent, harcolj csak ha akarsz. De azért majd egyszer nézz meg egy új suzukit pár extrával, nem olyan az már mint 10 éve. Talán csak neked, mert azt sem értetted meg ezt sem. Na jóccakát.

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Ne keverjük a szezont a fazonnal!
    Hiába írtad az utolsó megjegyzésedet (érezvén a gyenge lábakon álló érveidet), nincs igazad.
    Ez a Suzuki (mert ERRŐL van szó) nincs agyon bonyolítva különleges elektronikai eszközökkel. Ami benne van az igen megbízhatóan működik, hiszen a lassan 10 éves Toyotámban (valószínűleg még így idősebben is jobban felszerelt, mint a Suzuki) tökéletesen működik minden és valószínűleg fog is még egyszer ennyi ideig, hiszen ez japán. 🙂 Ami előbb tönkremehet az inkább a hagyományos megoldások (hűtő, motor, futómű stb.)
    Az általad említett komolyabb vezérlések, megnyúló lánc és a kihagyott elektronikai segédeszközök garmadája, turbó, kettős tömegű lendkerék, lekapcsoló hengerek, agyon bonyolított automata váltó stb. itt nem játszik.
    Mellesleg megjegyzem, hogy a megnyúló láncról nem igazán hallottam japán autónál, ellentétben a németekkel (vw, bmw). 🙂
    Szóval okoskodhatsz a rád jellemző pofátlan módon, attól még nem vagy az.
    Bunkó az igen, de ez már legyen a te bajod. Csak azt sajnálom, hogy néha lesüllyedek a te szintedre. 🙂

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Azt hiszem nem én találtam ki, hogy a bonyolultabb dolgok könnyebben meghibásodnak, ez mindenki számára magától értetődő volt. Mármint egy bizonyos IQ szint felett… Amúgy több remek írás van erről, most hirtelen Dr.Nagyszokolyai Iván szösszenete ugrik be elsőre, aki az Autotechnika főszerkesztője, és feltételezhetően jobban otthon van a témában mint te:) Szívesen belinkelném, de gondolom nincs előfizetésed, szaklap olvasását meg feltételezni sem merném rólad. Nemzetközi szinten sem más a helyzet és a gyártók is belátják, hogy a környezetvédelmi előírások (látszólagos) teljesítése és a piaci igények bizony kikényszerítenek olyan megoldásokat amik nem feltétlenül időtállóak. Ez mellé jön még egy oldal, ami a tervezett elavulás mai formája, csak egy példa, hogy te is értsed: a mai vezérmű láncok már megnyúlnak, a régiek ugyanolyan nyomatékos motor mellett is “lifetime” bírták, érdekes! A harmadik teljesen egyértelmű jel pedig, hogy már a márkaszervizek sem adnak garanciát egyes újabb tipusok szoftver frissítéséhez, egyszerűen annyira összetett és sok apró eltérésből felépülő rendszerekké nőtték ki magukat a modern autók, hogy sokszor nem lehet tudni milyen hibajelenségnek mi az okozója, vagy egyáltalán elektronikai vagy mechanikus eredetű-e a gond. Innen indult az a tendencia is, hogy nem alkatrészeket cserélnek, hanem komplett egységeket. Mert egy sima szerelő már nem képes javítani, 2-3 célirányos technikus tudna egy alkatrészen belül mindent átvizsgálni jeladótól vezérlésen át a csupasz alkatrészig. Ez nem éri meg, egyszerűbb legyártani az egészet újra és megvetetni az “egyszerű paraszttal” mert részegységeket ki-be rakni még a sima autószerelő is tud. Erről annyira nem beszélnek, mert hamar megbukna a “zöld irányvonal” ez mind az ára, annak a minimális fogyasztáscsökkenésnek amit ma sikerül felmutatni a belső égésű motorok terén. Gondolom az még neked is tiszta, hogy bármit legyártani, szállítani, használni, kiszerelni, elszállítani, újrahasznosítani, némi terhelést jelent a környezetre, most ez megy csak nagyban, így virágzik az alkatrész ipar. Mielőtt megint elkezdenéd a “nem BMW” vakkantásodat, elismétlem, ez az egész autóiparra jellemző, nem kivétel a suzuki sem és nem különb a BMW sem.

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Mit ismer el a gyártó te szerencsétlen farok?
    Ezek az újabb fejlesztések nem rontják az autó megbízhatóságát. Amit eddig hallottam mint problémát (rozsdásodás, váltó csapágy és hasonlók) semmi közük a fejlesztésekhez. Mint írtam ez nem bmw, hogy agyon bonyolítsák 3 turbóval 8 fokozatú automatával stb.
    Persze a magadfajta együgyü paraszt csak addig jut, hogy az újabb az biztos csak rosszabb lehet, mert “bonyolultabb”. 🙂

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Örülök, hogy megint beugattál. Kár, hogy megint hülyeséget, ezt a “fejlődést” amiről beszéltem, még a gyártók is elismerik, a szerelők még inkább, persze nem rendelkezik egyik sem akkora szakmai tapasztalattal mint menőmanó, de azért egy kicsit konyítanak hozzá. Csak egy kicsit… mellesleg ez nem márka függő, még az a mindenhatóatyaúristen corolla is bonyolultabb lett az elmúlt évtizedek alatt, csak te vagy olyan bamba f***, hogy nem látsz ki a szélvédőd mögül:)

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Végre van egy hazai gyártású Suzuki, aminek van valamennyire értékelhető csomagtartója. Erre több, mint 20 évet kellett várni. Amúgy ez a listaár hülyeség, lehet, hogy ez a hivatalos, de megtévesztő, hiszen nem ennyibe kerül az autó. Csak meg kellene nézni a hasznaltauto.hu oldalt, ott minden szalonnak fenn vannak az új autói is (ellenben a weboldal nevével 🙂 és ott vannak a valós árak (sőt talán még az is alkuképes személyes egyeztetéskor). Világosan látszik, hogy az alapfelszereltségű S-Cross 4 millió alatt van minden szalonban, és 4,2-4,3 millióért már egész jól felszerelt kocsit kapunk. Nekem tetszik (igaz nem pont ebben a színben), elfogadnám, bár a hűtőrácsa kicsit “szomorú”. Ha a Suzuki is csinálna végre egy turbo motort, akkor ebbe elég lenne egy 1 vagy 1,2 literes. Jó ez az 1.6-os szívó, de egy kis nyomatékkal még jobb lehetne. A Suzuki végre kiizadhatna magából egy gyári navit is (2014 van!), ez még a Daciákba is rendelhető.
    Amúgy ha a nagyobb csomagtartó miatt venné meg az ember, akkor még ez a 4-4,3 millió körüli összeg is meggondolandó, ennyiért már egész normálisan felszerelt szintén 1,6-os szívó motoros Ford Focus kombi is kapható, annak még nagyobb is a csomagtere. De van Kia Ceed kombi is 7 év garanciával. Igaz ezek nem crossoverek, hanem csak egyszerű kombik.

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Kár lenne abban bízni, hogy ez is annyira megbízható. Nem azért mert suzuki, hanem mert meg kell felelnie minden olyan elvárásnak ami bonyolult felépítést követel meg, plusz ez is csak egy gyártó, egy multi, nem dobja el magától a brutális hasznot amit az alkatrészek és szervizelések hoznak. A kötelező olajcserékből nem lehetne nyereséges a a sok márkaszerviz:)

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Nekem tetszik.
    4,3 millio, a GL plusz: tempomat, dupla digit klima, minden 3 betüs okossäg, tesztelö szerint jo fogasztäs (~6l). Ennyiert ez kivallo.
    Föleg, ha azt amegbizhatosägot tudja, mint fater 96os stiftsedanja, ami mai napig csillaggarazsban äll, nem rohad, pär kopo alkatreszen kivül mäs nem kellett, akkor ez egy eleg jo lehet, föleg a magyar utviszonyokra. Persze egy baja biztos van, nincs rajta se karika, se propeller, se birodalmi csillag, de nem is kerül majd annyiba a birtokläsa.

  • 2017.10.29. at 03:45
    Permalink

    Azért tegyük hozzá az ár/érték arány részhez, hogy a suzukinál a listaárakból kapásból lejön kb. 1M Ft. Tehát az említett 5.3-as GL+ valójában 4.2M, aminél olcsóbbat csak a dácsiánál találunk ebben a méretben…
    De ha a Dustert is felszereljük tisztességesen, már az sem (számottevően) olcsóbb…

Vélemény, hozzászólás?