0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hibrid űrtechnika álruhában. Toyota Auris HSD teszt

Toyota Auris HSD Luna teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vegyünk egy hétköznapi Aurist, tegyük bele a Prius hibrid hajtásláncát, és majd piacra dobjuk az új terméket eladható áron. - gondolták a Toyotánál. A mérnökökön nem múlt semmi, ők megtették, amit kértek tőlük.

Teszt
Műszaki adatok

Kívülről autóbolondok sem mondják meg, milyen hajtáslánc rejtőzik a lemezek alatt

Kívülről autóbolondok sem mondják meg, milyen hajtáslánc rejtőzik a lemezek alatt

6,44 millió forint. Ennyi a Toyota Auris HSD alapára, Luna alapfelszereléssel, ami egyáltalán nem egyenlő a fapadossággal. Sok vagy kevés? Nos, elegendő szétnézni a saját hátunk táján, és megnézni, például mennyiért is kellette magát az Opel Astra 1.6 Enjoy. Bizony, a kompakt kategóriában elszálltak az árak, 4-5 milliónál kezdhet az átlagember válogatni, ami közel sem átlagos lehetőség a magyar kereseti viszonyokhoz mérve, és lazán belekarcolhat a végösszeg a 6 millióba, amennyiben némi extra komfortra is igény van – hangsúlyozzuk, átlagautókról beszélünk, nem prémium márkákról. Ennek alapján az űrtechnikát felvonultató Auris HSD négy kerékkel áll a földön, a Toyotánál nem szálltak el, amikor osztottak-szoroztak, és akinek fontos a környezettudatos életmód, és hibrid autót szeretne vásárolni, annak végre itt a lehetőség.

Érdekes a fényvisszaverők kialakítása a lökhárítón

Érdekes a fényvisszaverők kialakítása a lökhárítón

A születetten hibridüzemű Priusnak voltaképpen két hátránya van, pontosabban kettő biztosan: egyrészt a futurisztikus forma nem mindenki tetszését nyeri el, másrészt Magyarországon egyelőre nem biznisz a benzinmotoros-elektromos hajtás. Kevesen vannak, akik meg tudják, de ami fontosabb, meg is akarják fizetni, hogy kilométerenként például 100 grammnál jóval kevesebb szén-dioxidot bocsát ki az autójuk, és ha szükséges, akkor villanymotorral, hangtalanul is tudnak a dugóban araszolni, benzinfogyasztás nélkül. Az Auris HSD jó értelemben vett öszvér, mert a Prius technikáját nyújtja egy konzervatívan ötajtós karosszériával, minimális eltérésekkel a hétköznapi Auris modellekhez képest. Mik is ezek az eltérések?

Csak apróságok utalnak a hibrid technológiára: kék embléma és két felirat Csak apróságok utalnak a hibrid technológiára: kék embléma és két felirat Csak apróságok utalnak a hibrid technológiára: kék embléma és két felirat

Csak apróságok utalnak a hibrid technológiára: kék embléma és két felirat

Itt szellőznek az NiMH akkumulátorok

Itt szellőznek az NiMH akkumulátorok

Abban minden Auris HSD vásárló biztos lehet, az autó külseje nem veri nagydobra, mi rejtőzik a lemezek alatt. A hátsó Hybrid Synergy Drive (HSD) plaketten, az első sárvédők Hybrid feliratán, valamint a kékben derengő Toyota emblémákon kívül semmi nem utal a technikára, és ezek sem eget rengető dolgok, hiszen valljuk be őszintén, ki szokott nézegetni a forgalomban egy Aurist, pláne olvasgatni a rajta lévő apró irományokat? A belsőtérben sem kell rejtvényt fejteni, a fordulatszámmérő hiánya elsőre alig tűnik fel, a kék váltókar − pardon, az előválasztó-kar szerencsésebb kifejezés − a Prius adománya, a hátsó ajtók belsejénél, a kerékdobokra tett szellőzők pedig hétköznapi embernek egyszerűen semmitmondó részletek. Ennyi, aki ült már valaha Toyota Aurisban, annak a HSD semmilyen kompromisszumot nem fog jelenteni, az előnyök és a hátrányok megegyeznek a hagyományos, benzin- vagy dízelmotoros változatoknál ismertekkel, egy valamit kivéve.

Csomagtartó − a hibrid Auris egyetlen igazi gyenge pontja. Kicsi és a formája sem szerencsés, igaz, a tálca legalább könnyen eltávolítható Csomagtartó − a hibrid Auris egyetlen igazi gyenge pontja. Kicsi és a formája sem szerencsés, igaz, a tálca legalább könnyen eltávolítható Csomagtartó − a hibrid Auris egyetlen igazi gyenge pontja. Kicsi és a formája sem szerencsés, igaz, a tálca legalább könnyen eltávolítható

Csomagtartó − a hibrid Auris egyetlen igazi gyenge pontja. Kicsi és a formája sem szerencsés, igaz, a tálca legalább könnyen eltávolítható

A hátsó ülések mögé-alá tett NiMH akkumulátorok alaposan átszabták a csomagteret, mind a formát, mint a befogadóképességet tekintve. Az eredeti 354 helyett megmaradt 279 literrel már egy kategóriával lejjebb sem lehet számháborút nyerni − konkrét példa az új Citroën C3 kereken 300 literes poggyásztere -, de újabb csapás a szabálytalan felületekkel határolt tér. Az üléseket lehajtva valamit javul a helyzet, a normál Auris kivitel 777, a HSD 702 litert kínál.

5 milliméterrel mélyebben ül az Auris HSD

5 milliméterrel mélyebben ül az Auris HSD

A hibrid, mint fogalom nem feltétlen áll szöges ellentétben a sportossággal − lásd Honda CR-Z -, de az Auris HSD azért nem a dinamizmus szobra, igaz, nem is ilyen szerepet szántak neki. Menetteljesítményeit tekintve hajszállal jobban muzsikál, mint az 1.4 D-4D dízel, városban abszolút problémamentesen mozog, a PWR gomb megnyomására összpontosul a benzin- és a villanymotor ereje, ki lehet lőni a lámpánál, és betartva az előírt sebességhatárt, az autópálya sem idegen környezet – de tényleg csak 130 km/óráig, mert e fölött előzni már türelemjáték. A futóművet kimondottan az európai igényekhez, valamint a megváltozott súlyelosztáshoz hangolták. A HSD karosszériája néhány milliméterrel közelebb van a talajhoz, újak a rugók és a lengéscsillapítók, a felniken csekély gördülési ellenállású abroncsok vannak, és a kormányzás áttételezését is kimondottan ehhez a modellhez igazították. Mindezeknek köszönhetően az Auris HSD vezetése kellemes elfoglaltság, jól fordul, feszesen rugózik, a fokozatmentes CVT váltó észrevétlenül dolgozik, de az élmény javarésze akkor jön, amikor tankolunk.

Szokványos Auris műszerfal, a megszokást igénylő középső híddal. HSD privilégium a kék indítógomb, és a kék előválasztó-kar a sebességváltó helyén

Szokványos Auris műszerfal, a megszokást igénylő középső híddal. HSD privilégium a kék indítógomb, és a kék előválasztó-kar a sebességváltó helyén

Árulkodó erőábra: az autó szimplán villannyal mozog

Árulkodó erőábra: az autó szimplán villannyal mozog

A Toyota szerint városban és városon kívül is 3,8 l/100 km az Atkinson-ciklussal üzemelő benzinmotor étvágya. Hogy lehet ez? A trükk abban rejlik, hogy a városi dugók igazából a HSD előnyére vannak, hiszen ha áll az autó, akkor a motor is áll, araszoláshoz pedig bőven elegendő a hangtalan üzemet biztosító villanymotor. A fogyasztók „etetése” persze beleszólhat a folyamatba, van, hogy a benzinmotor beindul, de egy szólással élve, a vámon kevesebb megy el, mint ami bejött a réven. Sokszor elmondtuk, a gyári fogyasztásmérések laborkörülmények között zajlanak, így aztán nem csodálkoztunk, amiért nekünk nem jött össze a 3,8 liter; de azt jelen cikkel írásba adjuk, hogy nem kell bűvésznek lenni az 5 liter alatti átlag eléréséhez.

Toyota Auris HSD − több érv szól mellette, mint ellene

Toyota Auris HSD − több érv szól mellette, mint ellene

Jó vétel a Toyota Auris HSD? Végeredményét tekintve igen, feltéve, ha a csomagtartó vázolt kompromisszumával együtt tudunk élni. Más tekintetben azonban nincs hátrányként felróható különbség a normál, illetve a hibridüzem között, és ha figyelembe vesszük a felszereltséget, akkor az árban gyakorlatilag ugyanott vagyunk – ettől függetlenül az a sejtésünk, hogy a kettes sorok elmaradnak a hazai Toyota szalonok előtt. Japán szokásnak megfelelően, az opciók csomagban rendelhetők, ennek megfelelően a Luna után a Sol a következő komfortszint (6,81 millió Ft), a csúcsmodell pedig a Sol navigációval (7,13 millió Ft).

Méretek

Hosszúság: 4245 mm
Szélesség: 1760 mm
Magasság: 1510 mm
Saját tömeg: 1380 kg
Össztömeg: 1805 kg
Tengelytáv: 2600 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 279 liter

Motor és váltó

Motor: Hibrid
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1798 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Nyomaték: 142 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény: 73 kW (99 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,4 s
CO2-kibocsátás: 87-89 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,6 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Először Európában a Ford Mustang, és már vezettük is

A tavaly 50 éves, hatodik generációjával első ízben Európában is piacra kerülő Ford Mustang a...

Ritkaság: Volvo 780 kupé, 1986-ból

Az idős művésznőnek sem rójuk fel, hogy jobban nézett ki régen, karrierje kitérőin sem illik...

Mercedes Vito Tourer 119 BlueTEC teszt

A Mercedes Vito ismét mércét állít a munkásbuszok és a nagycsaládos csapatszállítók között. Csak...

Youngtimer korú használt kupék 2,5 millió forintig

Sportos vagy elegáns, még a kockaforma vagy már a technósabb, a '90-es évekből. Nagyon sokféle...

Ezeket fontos szem előtt tartani, mielőtt új autót veszünk

Az elmúlt egy-két évtizedben jelentősen átalakult az autópiac. Lássuk, mire érdemes odafigyelni...

185 ezer dollárért adták el Paul Walker legendás, filmszereplő Toyota Supráját

Paul Walker, azaz Brian O'Conner az eredeti Halálos iramban filmben szereplő autóját 185 ezer...

A Skoda új egyterűje hétüléses is lehet, és kihozzák majd SEAT jelvénnyel is

Pörög a Nürburgring. A WTCC már levonult a pályáról, de a gyártók ezerrel tesztelnek a Nordschleifén...

Mazda CX-5 G-192 Revolution Top SD Automata teszt

Erősebbik benzinmotorjával, a lehető legjobb kivitelben, minden extrájával járt nálunk a frissített...

Tudtad, hogy az életed is múlhat a helyes guminyomáson?

Túlfújod, hogy ne fogyasszon sokat az autó? Bele sem fújsz, mert nem érdekel? Mindkettővel hibázol...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

Mercedes Vito Tourer 119 BlueTEC teszt

Miénk itt a tér - Mercedes Vito Tourer

A Mercedes Vito ismét mércét állít a munkásbuszok és a nagycsaládos csapatszállítók között. Csak egyre vigyázzunk, hogy ne extrázzuk túl.


Mazda CX-5 G-192 Revolution Top SD Automata teszt

Ez sem eszi le a fejed! Teszten a csúcs Mazda CX-5

Erősebbik benzinmotorjával, a lehető legjobb kivitelben, minden extrájával járt nálunk a frissített Mazda CX-5. Így is józan választás.


SEAT Leon X-Perience 1.8 TFSI DSG 4Drive teszt

Sportos terepfutó - SEAT Leon X-Perience teszt

Idén érkezett a hazai piacra a SEAT Leon kombi változatának crossoveresített kivitele. A csúcs benzines, 1.8 TFSI motorral, összkerékhajtással és hétgangos DSG-vel tettük próbára.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Toyota Prius+ 1.8 HSD Premium teszt

Hét üléssel ez a legtisztább: Toyota Prius+ teszt Videó

Jelenleg egyedüli ajánlat a Toyota Prius+, nincs ugyanis másik hétüléses hibrid a piacon. Ennyi embert, ilyen szerény fogyasztással semelyik másik modell sem tud utaztatni.


Toyota GT86 Sport Leather Automata teszt

Na ilyen egy sportautó! - Toyota GT86 Automata teszt Videó

Sokaknak a sportkocsit nagy kerék, versenycsíkok hada, több száz lóerő teszi. Pedig nem így van, és a Toyota jól tudja ezt.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Nem házasodik a Fiat-Chrysler a General Motors-szal

A GM simán lepattintotta a Fiatot

4 órája – Sztori

Az olasz-amerikai gigagyártóvá vált Fiat vezetője akart még egy nagyot gurítani. Marchionne a nyugdíj előtt megkörnyékezte a GM-et.


Dobogóra állhatott a magyar csapat a Rotterdami Shell ECO Marathon versenyen

Több száz kilométer is megtehető egyetlen liter benzinnel

Tegnap – Sztori

A győri Széchenyi István Egyetem csapata az előkelő harmadik helyezést érte el múlt hétvégén a Rotterdamban megrendezett üzemanyag-hatékonysági versenyen.


A fékpad hevedere is kettészakadt a Tesla erejétől

A fékpad sem bírja a Tesla teljesítményét Videó

2 napja – Sztori

Újabb területen mutatta meg a Tesla, hogy az eddig megszokotthoz képest eltérő dolgokra képes. Most épp egy fékpadi mérésnél okozott nem kis meglepetést.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA AURIS 1.33

TOYOTA AURIS 1.33

Ár: 3.199.000 Ft

Évjárat: 2011 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA AURIS 1.4 D-4D AUTOMATA!!!!!

TOYOTA AURIS 1.4 D-4D...

Ár: 1.840.000 Ft

Évjárat: 2007 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA AURIS 1.4 Luna 1 ÉV GARANCIÁVAL!

TOYOTA AURIS 1.4 Luna...

Ár: 1.690.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó