0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hibrid űrtechnika álruhában. Toyota Auris HSD teszt

Toyota Auris HSD Luna teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vegyünk egy hétköznapi Aurist, tegyük bele a Prius hibrid hajtásláncát, és majd piacra dobjuk az új terméket eladható áron. - gondolták a Toyotánál. A mérnökökön nem múlt semmi, ők megtették, amit kértek tőlük.

Teszt
Műszaki adatok

Kívülről autóbolondok sem mondják meg, milyen hajtáslánc rejtőzik a lemezek alatt

Kívülről autóbolondok sem mondják meg, milyen hajtáslánc rejtőzik a lemezek alatt

6,44 millió forint. Ennyi a Toyota Auris HSD alapára, Luna alapfelszereléssel, ami egyáltalán nem egyenlő a fapadossággal. Sok vagy kevés? Nos, elegendő szétnézni a saját hátunk táján, és megnézni, például mennyiért is kellette magát az Opel Astra 1.6 Enjoy. Bizony, a kompakt kategóriában elszálltak az árak, 4-5 milliónál kezdhet az átlagember válogatni, ami közel sem átlagos lehetőség a magyar kereseti viszonyokhoz mérve, és lazán belekarcolhat a végösszeg a 6 millióba, amennyiben némi extra komfortra is igény van – hangsúlyozzuk, átlagautókról beszélünk, nem prémium márkákról. Ennek alapján az űrtechnikát felvonultató Auris HSD négy kerékkel áll a földön, a Toyotánál nem szálltak el, amikor osztottak-szoroztak, és akinek fontos a környezettudatos életmód, és hibrid autót szeretne vásárolni, annak végre itt a lehetőség.

Érdekes a fényvisszaverők kialakítása a lökhárítón

Érdekes a fényvisszaverők kialakítása a lökhárítón

A születetten hibridüzemű Priusnak voltaképpen két hátránya van, pontosabban kettő biztosan: egyrészt a futurisztikus forma nem mindenki tetszését nyeri el, másrészt Magyarországon egyelőre nem biznisz a benzinmotoros-elektromos hajtás. Kevesen vannak, akik meg tudják, de ami fontosabb, meg is akarják fizetni, hogy kilométerenként például 100 grammnál jóval kevesebb szén-dioxidot bocsát ki az autójuk, és ha szükséges, akkor villanymotorral, hangtalanul is tudnak a dugóban araszolni, benzinfogyasztás nélkül. Az Auris HSD jó értelemben vett öszvér, mert a Prius technikáját nyújtja egy konzervatívan ötajtós karosszériával, minimális eltérésekkel a hétköznapi Auris modellekhez képest. Mik is ezek az eltérések?

Csak apróságok utalnak a hibrid technológiára: kék embléma és két felirat Csak apróságok utalnak a hibrid technológiára: kék embléma és két felirat Csak apróságok utalnak a hibrid technológiára: kék embléma és két felirat

Csak apróságok utalnak a hibrid technológiára: kék embléma és két felirat

Itt szellőznek az NiMH akkumulátorok

Itt szellőznek az NiMH akkumulátorok

Abban minden Auris HSD vásárló biztos lehet, az autó külseje nem veri nagydobra, mi rejtőzik a lemezek alatt. A hátsó Hybrid Synergy Drive (HSD) plaketten, az első sárvédők Hybrid feliratán, valamint a kékben derengő Toyota emblémákon kívül semmi nem utal a technikára, és ezek sem eget rengető dolgok, hiszen valljuk be őszintén, ki szokott nézegetni a forgalomban egy Aurist, pláne olvasgatni a rajta lévő apró irományokat? A belsőtérben sem kell rejtvényt fejteni, a fordulatszámmérő hiánya elsőre alig tűnik fel, a kék váltókar − pardon, az előválasztó-kar szerencsésebb kifejezés − a Prius adománya, a hátsó ajtók belsejénél, a kerékdobokra tett szellőzők pedig hétköznapi embernek egyszerűen semmitmondó részletek. Ennyi, aki ült már valaha Toyota Aurisban, annak a HSD semmilyen kompromisszumot nem fog jelenteni, az előnyök és a hátrányok megegyeznek a hagyományos, benzin- vagy dízelmotoros változatoknál ismertekkel, egy valamit kivéve.

Csomagtartó − a hibrid Auris egyetlen igazi gyenge pontja. Kicsi és a formája sem szerencsés, igaz, a tálca legalább könnyen eltávolítható Csomagtartó − a hibrid Auris egyetlen igazi gyenge pontja. Kicsi és a formája sem szerencsés, igaz, a tálca legalább könnyen eltávolítható Csomagtartó − a hibrid Auris egyetlen igazi gyenge pontja. Kicsi és a formája sem szerencsés, igaz, a tálca legalább könnyen eltávolítható

Csomagtartó − a hibrid Auris egyetlen igazi gyenge pontja. Kicsi és a formája sem szerencsés, igaz, a tálca legalább könnyen eltávolítható

A hátsó ülések mögé-alá tett NiMH akkumulátorok alaposan átszabták a csomagteret, mind a formát, mint a befogadóképességet tekintve. Az eredeti 354 helyett megmaradt 279 literrel már egy kategóriával lejjebb sem lehet számháborút nyerni − konkrét példa az új Citroën C3 kereken 300 literes poggyásztere -, de újabb csapás a szabálytalan felületekkel határolt tér. Az üléseket lehajtva valamit javul a helyzet, a normál Auris kivitel 777, a HSD 702 litert kínál.

5 milliméterrel mélyebben ül az Auris HSD

5 milliméterrel mélyebben ül az Auris HSD

A hibrid, mint fogalom nem feltétlen áll szöges ellentétben a sportossággal − lásd Honda CR-Z -, de az Auris HSD azért nem a dinamizmus szobra, igaz, nem is ilyen szerepet szántak neki. Menetteljesítményeit tekintve hajszállal jobban muzsikál, mint az 1.4 D-4D dízel, városban abszolút problémamentesen mozog, a PWR gomb megnyomására összpontosul a benzin- és a villanymotor ereje, ki lehet lőni a lámpánál, és betartva az előírt sebességhatárt, az autópálya sem idegen környezet – de tényleg csak 130 km/óráig, mert e fölött előzni már türelemjáték. A futóművet kimondottan az európai igényekhez, valamint a megváltozott súlyelosztáshoz hangolták. A HSD karosszériája néhány milliméterrel közelebb van a talajhoz, újak a rugók és a lengéscsillapítók, a felniken csekély gördülési ellenállású abroncsok vannak, és a kormányzás áttételezését is kimondottan ehhez a modellhez igazították. Mindezeknek köszönhetően az Auris HSD vezetése kellemes elfoglaltság, jól fordul, feszesen rugózik, a fokozatmentes CVT váltó észrevétlenül dolgozik, de az élmény javarésze akkor jön, amikor tankolunk.

Szokványos Auris műszerfal, a megszokást igénylő középső híddal. HSD privilégium a kék indítógomb, és a kék előválasztó-kar a sebességváltó helyén

Szokványos Auris műszerfal, a megszokást igénylő középső híddal. HSD privilégium a kék indítógomb, és a kék előválasztó-kar a sebességváltó helyén

Árulkodó erőábra: az autó szimplán villannyal mozog

Árulkodó erőábra: az autó szimplán villannyal mozog

A Toyota szerint városban és városon kívül is 3,8 l/100 km az Atkinson-ciklussal üzemelő benzinmotor étvágya. Hogy lehet ez? A trükk abban rejlik, hogy a városi dugók igazából a HSD előnyére vannak, hiszen ha áll az autó, akkor a motor is áll, araszoláshoz pedig bőven elegendő a hangtalan üzemet biztosító villanymotor. A fogyasztók „etetése” persze beleszólhat a folyamatba, van, hogy a benzinmotor beindul, de egy szólással élve, a vámon kevesebb megy el, mint ami bejött a réven. Sokszor elmondtuk, a gyári fogyasztásmérések laborkörülmények között zajlanak, így aztán nem csodálkoztunk, amiért nekünk nem jött össze a 3,8 liter; de azt jelen cikkel írásba adjuk, hogy nem kell bűvésznek lenni az 5 liter alatti átlag eléréséhez.

Toyota Auris HSD − több érv szól mellette, mint ellene

Toyota Auris HSD − több érv szól mellette, mint ellene

Jó vétel a Toyota Auris HSD? Végeredményét tekintve igen, feltéve, ha a csomagtartó vázolt kompromisszumával együtt tudunk élni. Más tekintetben azonban nincs hátrányként felróható különbség a normál, illetve a hibridüzem között, és ha figyelembe vesszük a felszereltséget, akkor az árban gyakorlatilag ugyanott vagyunk – ettől függetlenül az a sejtésünk, hogy a kettes sorok elmaradnak a hazai Toyota szalonok előtt. Japán szokásnak megfelelően, az opciók csomagban rendelhetők, ennek megfelelően a Luna után a Sol a következő komfortszint (6,81 millió Ft), a csúcsmodell pedig a Sol navigációval (7,13 millió Ft).

Méretek

Hosszúság: 4245 mm
Szélesség: 1760 mm
Magasság: 1510 mm
Saját tömeg: 1380 kg
Össztömeg: 1805 kg
Tengelytáv: 2600 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 279 liter

Motor és váltó

Motor: Hibrid
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 1798 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Nyomaték: 142 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény: 73 kW (99 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,4 s
CO2-kibocsátás: 87-89 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,6 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Típustörténet: a Hódgép Puli rövid tündöklése és bukása

Ő lehetett volna a hazai járműgyártás első számú exportslágere, helyette csúnya lebőgés lett...

2016-ban érkezik a Bugatti Chiron - 463 km/h végsebességgel

Kezd összeállni a kép a Bugatti Veyron utódjáról, a Chironról. A héten új információk jelentek...

Audi A5 Cabrio 2.0 TFSi quattro S tronic, 2012 - használtteszt

Kabriózni télen? Nem butaság, ilyenkor vásárolni pedig kifejezetten bölcs, spórolós döntés. Az...

Tovább esik a benzin és a gázolaj ára

A töltőállomásokon is folytatódik az üzemanyagárak zuhanása, szerdától már jóval 350 forint alatt...

Újabb mínuszok: ismét csökken a benzin és a gázolaj ára

Folytatódik az üzemanyagárak mélyrepülése, pénteken újabb jelentős ármérséklés jön.

Villámpróba: Porsche 911 Carrera 4, 1990

Egy Porsche 911 mindig érdekes, egzotikus, vonzó. Főként az, ha Carrera 4. A próbált példány...

Citroën DS5 blueHDi 180 automata teszt

A Citroën DS5-ön számon lehetne kérni egy csomó dolgot, de ez igazából felesleges. Aki őt választja...

Ismét teszteltük a Michelin és a Continental téli abroncsait

Hova lett a két prémium abroncs előnye a műgyantán? Erre kerestük a választ, miután lezajlott...

BMW X4 xDrive 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Friss tesztek

BMW X4 xDrive 30d teszt

Dögös vörös bömös - BMW X4 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal és háromliteres, 258 lóerős dízelmotorral teszteltük. Nagyon vaddisznó!


Citroën DS5 blueHDi 180 automata teszt

Dizájnból jeles, a többi meg úgysem számít - Citroën DS5 teszt

A Citroën DS5-ön számon lehetne kérni egy csomó dolgot, de ez igazából felesleges. Aki őt választja, úgyis a formáiért fogja megkedvelni.


Nissan Juke 1.5 dCi teszt

Feketén-fehéren is megosztó. Nissan Juke teszt

Négy év után megújult a Nissan Juke. Úgy lett más, hogy ez alig látszik rajta, ám minden téren fejlődött. A legtakarékosabb verziót teszteltük.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10b3lvdGE=

Hirdetés

TOYOTA tesztek

Toyota Yaris 1.4 D-4D teszt

Dízel kisautót? Persze, hogy azt! Toyota Yaris teszt

Dízel Yaris? A benzines olcsóbb, a hibrid meg kellemesebb. Akkor minek? Mert négyen, csomaggal, országúton hajtva ez bírja a legjobban.


Toyota Verso 2.0 D-4D DPF Lounge teszt

Ez lenne a legjobb családi autó? Toyota Verso teszt

Megújult a Toyota Verso, a fizimiskán túl a technika is részint friss. A klasszikus egyterűs jellemzőkhöz a Toyota vezetési élményt is bőven csomagolt, ez bizony jó!


Toyota Prius Plug-in Hybrid Premium teszt

Testvérgyilkosság áldozata lehet - Toyota Prius Plug-in teszt Videó

Már a világ legnépszerűbb hibridjének számító Toyota Priusból is létezik konnektorból tölthető variáns. Testvérei nem fogják hagyni érvényesülni.


Toyota Prius+ 1.8 HSD Premium teszt

Hét üléssel ez a legtisztább: Toyota Prius+ teszt Videó

Jelenleg egyedüli ajánlat a Toyota Prius+, nincs ugyanis másik hétüléses hibrid a piacon. Ennyi embert, ilyen szerény fogyasztással semelyik másik modell sem tud utaztatni.


Toyota GT86 Sport Leather Automata teszt

Na ilyen egy sportautó! - Toyota GT86 Automata teszt Videó

Sokaknak a sportkocsit nagy kerék, versenycsíkok hada, több száz lóerő teszi. Pedig nem így van, és a Toyota jól tudja ezt.


Még több TOYOTA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Királyi Ibiza: VI. Fülöp egykori autóját felújította a SEAT

Saját autójával lepte meg a spanyol királyt a SEAT Videó

2 napja – Sztori

Egy laza gyárlátogatásnak indult, aztán VI. Fülöp alig hitt a szemének. 18. szülinapjára kapott első autóját látta viszont újként.


Típustörténet: a Hódgép Puli rövid tündöklése és bukása

Puli - a sosemvolt magyar mikroautó

3 napja – Sztori

Ő lehetett volna a hazai járműgyártás első számú exportslágere, helyette csúnya lebőgés lett belőle. Ez a Hódgép Puli sztorija.


Külföldön béreltek, lopást jelentettek, itthon értékesítettek, most lebuktak

Félmilliárd forintnyi autót ellopó bandát csíptek nyakon Videó

4 napja – Sztori

Bérautókra szakosodott nemzetközi autótolvaj hálózatot derítettek fel a rendőrök itthon. Rajtaütésük videón látható.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

TOYOTA AURIS 1.4 Luna Mo-i!Szervizkönyv!79.459 km!!

TOYOTA AURIS 1.4 Luna...

Ár: 2.190.000 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA AURIS Touring Sports 1.8 HSD Active (Automata)

TOYOTA AURIS Touring S...

Ár: 6.290.000 Ft

Évjárat: 2014 / 3

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Hibrid (Benzin)

TOYOTA AURIS 2.0 D-4D Sol KITŰNŐ ÁLLAPOT!135E KM!

TOYOTA AURIS 2.0 D-4D...

Ár: 2.498.000 Ft

Évjárat: 2009 / 4

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó