Az eddigi legjobb hibrid autó: Toyota Auris Touring Sports teszt

Toyota Auris Touring Sports 1.8 HSD Lounge teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Családi autó automata váltóval, városban is 5 liter alatt tartható fogyasztással? A gyakorlatban ilyet most látunk először, a Toyota előadásában.


Megosztó autó az Auris Touring Sports, de talán az Auris Hybrid is. A kettő együtt, azaz az Auris idén érkezett kombija hibridként fokozottan az. Az a hibrid kombi, ami az első kompaktméretű hibrid kombi, s ami nem csak a Toyotánál, hanem az egész világon a hibridek úttörőjének és etalonjának számító Priusra is igencsak veszélyes, hiszen olcsóbb nála, ugyanazt a hajtásláncot adja, s csomagterének méretével is alaposan rálicitál, egyetlen hátrányként pedig hajszálnyit kisebb, de így is elegendő hátsó lábteret ad.
Hirdetés

Lássuk először, hogy mit mondanak a felületes szemlélők, akik csak belepillantanak, esetleg mennek vele egy kört, nyomják a gázt, mint süket a csengőt, majd leolvasnak egy hajmeresztő, bőven 5 liter feletti fogyasztási értéket fedélzeti számítógépéről, megállapítják, hogy a motor bőg, a műszerfal szedett-vedett, a gombok rusnyák, s ezt a fogyasztást jobb nyomatékkal, izmosabb motorral tudná egy dízel is. Igen, amiben ugye ma már van turbó, nagynyomású befecskendező-rendszer és rendszerint kettős tömegű lendkerék is, s ha egy sima benzinesnél még a 150-200 ezer kilométer után sanszosan jelentkező jelentősebb szervizköltségekkel is olcsóbban használható, a hibrideknél nem feltétlenül. Pláne nem, ha almát almához hasonlítunk, azaz a hibrid Auris Touring Sportshoz automata váltós, hasonló menetdinamikára képes dízelt mérünk.
Az tehát biztos, hogy a hibrid Auris elsősorban azokat fogja levenni a lábáról, akik szeretik, becsülik az automataváltós kényelmet. Azt persze le kell szögezni, hogy ahhoz, hogy ebbe az autóba első látásra beleszeressünk, erőteljes technikai érdeklődés és „lemez alá látási” képesség szükséges. Az Auris ugyanis tipikusan olyan, mint a nem bombázó külsejű, de nagyon jóindulatú, kedves és persze remekül főző barátnő/feleség. Az együttélés közben szeretteti meg magát, de akkor nagyon képes arra.
A hazai egyhetes teszt fényévekkel kellemesebb tapasztalatokat hagyott, mint a nyári külföldi gyorspróba. A Spanyolországban feszesnek érződő (elöl MacPherson, hátul a hibridnél multilink) futóműről kiderült, hogy még a csúcsnak számító Lounge ellátmány 17 colos alukerekeivel is egészen jól csillapít, meg persze egészen stabil is. Az pedig valóban igaz, hogy hegyi szerpentinen autózáshoz nem ez az ideális autó, de a legtöbb ember sajnos jellemzően nem is hegyi szerpentineken tudja le a hétköznapi autózást, hanem városi, elővárosi forgalomban. Abban pedig minden eddigi tapasztalatunk szerint nincs jobb az amúgy sem rossz Aurisnál 29 centiméterrel hosszabb és jóval nagyobb, alapesetben is 530 literes csomagterű Auris Touring Sports hibridnél.
Hiszen ez akár még 50 km/órás tempóval is tud menni benzinégetés nélkül, motorzaj nélkül. Alap, hogy álló helyzetben nincs vibráció, mert a motor sem jár. Dugóban villanymotorral képes csoszogni, ha már az időnk telik, legalább a pénztárcánk nem apad, ugyanis ilyen (napjainkban a fővárosban jellemző) körülmények között tényleg képes kilométereket is menni csupán villanymotorral. Fékezéskor szintén hamar lekapcsol a motor, a lassítás pedig természetesen tölti a 6,5 Ah-s NiMh akkumulátort, ami egyáltalán nem vesz el helyet a csomagtérből. A fék egyébként finoman adagolható, és sajnos meg kellett tapasztalni: hatásos is. Ennek köszönhető, hogy egy erőteljesen szabálytalan autós miatt sem törtük össze. Az akkumulátor kapcsán említett csomagtérhez visszakanyarodva pedig jöjjön annak nyílása, ami küszöbmentes és széles, így remek hozzáférést ad a térhez, ami nem csak 530 literes alapméretével, hanem síkpadlós, 1658 literes bővített verziójával is nagy. A gyári adatok szerint úgy több mint 2 méter hosszú, saját mérésünk alapján 180 centiméteres sofőr mögött 1,85 méteres. Utóbbi sem rossz érték.
Nem rossz érték a 11,2 másodperces 100 km/órára gyorsulás vagy 175 km/órás végsebesség sem. Az viszont sajnálatos tény, hogy 130 km/óránál már zajosnak tűnik az amúgy csendes hibrid. Zajmérőnk szerint is az, ott már van motor-, futómű- és szélzaj is. Városban viszont dugóban senyvedni is már-már felüdülés az Aurisban. Eddig még semmilyen autó sem tudta azt, amit ez igen: teljes kényelemben visz A-ból B-be, miközben zsúfolt forgalomban is gond nélkül hoz 5 liter alatti fogyasztást. Műszerfala pedig valóban nem vérpezsdítő, de nem kell elemezni. A használatához sem kell nézegetni, minden kézre áll, az elsőre akár esetlennek tűnő gombokról menet közben derül ki, hogy milyen szenzációsan kapcsolhatók, nyomkodhatók még rájuk pillantás nélkül is. És ezzel, azaz funkcionalitásával kényeztet az Auris, ami egyértelműen nem egy autópályás hosszútávfutó, de az átlagember átlagnapjain mindent nagyon profin csinál.
Csúcsverziójával magától le is parkol, s nem csak ígéri azt, valóban ügyesen meg is oldja a feladatot. Meg persze van kulcs nélküli nyitása, indítása, az ékezetes betűket kihagyó, így aztán az utcanevek részleges kiejtésével szórakoztató navigációs rendszere, esőszenzora, automatikus fényszórókapcsolása, opcióként pedig panorámateteje és hatásos adaptív xenonfényszórója is. Alapáron is ad sok más mellett ESP-t, 7 légzsákot, hibridként tempomatot, visszagurulás-gátlót, automata klímát és Bluetooth-kihangosítót is. Minden extrával felvértezve 8 340 000 forintba kerül. A tesztautó épp ilyen volt. Nem olcsó, de az általánosan nem olcsó új autók között egy nagyon jó ajánlat.
Értékelés
Pozitív
Városban takarékos, halk üzem, nagy, jól variálható csomagtér, kényelmes automata váltó, funkcionális utastér és műszerfal
Negatív
Autópályán zajos futás, nem annyira szerény fogyasztás, nehezen eléhető Isofix-csatlakozó, magas ár
Árak
Tesztmodell alapára
7 740 000 Ft (2013.10.06.)
Tesztautó ára
8 340 000 Ft (2013.10.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Teljesítmény:
73 kW (99 LE) 5200 1/min-nél
Nyomaték:
142 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Végsebesség:
175 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4560 mm
Szélesség:
1760 mm
Magasság:
1475 mm
Saját tömeg:
1435 kg
Össztömeg:
1865 kg
Tengelytáv:
2600 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
530-1658 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
885-955 mm
Belmagasság hátul:
880 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1410 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
985 mm
Csomagtér magassága:
465-700 mm
Csomagtér hossza:
1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1850 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
780 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid
Motorosztály:
Euro5
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata
Nyomaték:
142 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
73 kW (99 LE) 5200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
CO2-kibocsátás:
88 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
4,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Zoli golf7: Az Auris lounge hybridnek már van Magyarországon is din.fényszóróasszisztense,és egyes piacokon pl.Japán,Ausztrália,New Zéland már Line assist is rendelhető,radaros tempomattal együtt,plusz holt-tér figyelő rendszer is jár a csúcs felszereltséghez!!! Ja és egy hybrid nyújtotta hangtalan suhanást nem lehet más típ.autóval összevetni,saját tapasztalat 8 éve hybrideket nyúzok…

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Az előbbiek hez hozzászólva.

    Toyota Auris 1.8 HSD 5a Főbb műszaki adatai:

    Teljesítmény villanymotoral eggyütt: 136 Le/5200 forulaton
    Nyomaték villanymotorral eggyütt: 200 Nm/4000 fordulaton

    Fogyasztás:
    -Város: [b]3.7 l/100 km[/b]
    -Városon kívül: [b]3.7 l/100 km[/b]
    -Kombinált: [b]3.8 l/100 km[/b]

    Gyorsulás: [b]10.9 s[/b]
    Végsebesség: [b]180 km/h[/b]

    Alapár: Active 6.760.000 Ft Loung 7.520.000 Ft

    VW Golf 7 1.6 CR TDI DSG (dízel) 5a Főbb műszaki adatai:

    Teljesítmény: 105 Le/3000-4000 forulaton
    Nyomaték: 250 Nm/1500-2750 fordulaton

    Fogyasztás:
    -Város: [b]4.6 l/100 km[/b]
    -Városon kívül: [b]3.5 l/100 km[/b]
    -Kombinált: [b]3.9 l/100 km[/b]

    Gyorsulás: 10.7 s
    Végsebesség: 192 km/h

    Alapár: Trendline 6.751.2300 Ft Confortline 7.005.230 Ft

    VW Golf 7 2.0 CR TDI DSG (dízel) 5a Főbb műszaki adatai:

    Teljesítmény: 150 Le/3500-4000 forulaton
    Nyomaték: 320 Nm/1750-3000 fordulaton

    Fogyasztás:
    -Város: [b]5.2 l/100 km[/b]
    -Városon kívül: [b]4.0 l/100 km[/b]
    -Kombinált: [b]4.4 l/100 km[/b]

    Gyorsulás: 8.6 s
    Végsebesség: 212 km/h

    Alapár: Highline 8.101.710 Ft

    VW Golf 7 1.4 TSI ACT DSG 5a (hengerkikapcsolós benzines) Főbb műszaki adatai:

    Teljesítmény: 140 Le43500-6000 forulaton
    Nyomaték: 320 Nm/1550-3500 fordulaton

    Fogyasztás:
    -Város: [b]5.8 l/100 km[/b]
    -Városon kívül: [b]4.1 l/100 km[/b]
    -Kombinált: [b]4.7 l/100 km[/b]

    Gyorsulás: 8.4 s
    Végsebesség: 212 km/h

    Alapár: Comfortline: 6.959.830 Ft Highline 7.282.410 Ft

    Auris Activ-nál nincs Bi xenon, Panorámatatő és Parkolóradar/automatika felárért se
    Golf- nál viszont már a Trendline-nél is meg lehet ezeket venni sőt a Parkassisst 2.0-a párhuzamos és merőleges helyfelmérést és automata be ill. kikormányzást is tud és már ehhez afelszereltséghez van Sávtartó rendszer dinamikus fényszórószabályzással és Távolságtartó automatika városi koccanásgátlóval.

    Az utóbbi kettő viszont nincs az Aurishoz eggyáltalán és aParkautomatája is csak párhuzamos parkolást tud.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    [i]“Elmondanám neked, hogy 4, 5 millióért már lehet dízel Toyota Aurist venni…”[/i]

    Persze, tudom én hogy lehet, pl. orgazdától, használtan, összetörve, …stb. De nem ez volt a kérdés Laci Bá, hanem az hogy az új listaára mennyi. Vagy Te nagyon okosan a hibird újonnani listaárát akarnád összehasonlítani a nem hibrid használt/lopott/törött árával? 🙂

    [i]“S legalább a főszerkesztő urat, ne hazuttold meg hogy a hybrid listaára 7, 7 milliónál végződik…”[/i]

    Laci Bá, nyugodj meg, én nem csak hogy a főszerkesztő urat, de bárki mást is szemrebbenés nélkül meghazudtolok, ha hülyeséget mond. Az én általam idézett árak és adatok a Toyota.hu-ról vannak, leellenőrizheted. Ezek az árak még nőhetnek a választható opciók és a metálfényezés árával, de remélem nem gondolog hogy ezeknek köze van a hajtáslánchoz. Vagy ha mégis, akkor ezt is nagyon rosszul gondolod.

    [i]“Az nép nem a tizedmásodpercek vagy deciliterek alapján választ autót…”[/i]

    Gyönyörű mellébeszélés. Hogy jön már megint ide hogy a nép hogyan választ autót? Arról beszéltünk hogy melyik mennyit fogyaszt és hogy gyorsul, nem a népről.

    [i]“valóban a cikkben szereplő autót nem lehet áramforrásról tölteni, de olyat még nem hallottál amelyiket igen?”[/i]

    Képzeld hallottam! De mi köze ennek a témához? SEMMI! Laci Bá, ha minden fronton megbuktál a mellébeszéléssel, akkor hidd el nekem ha nyitsz egy újabb mellébeszélés frontot az nem fog rajtad segíteni, sőt.

    [i]“Nem arra akartam kihegyezni hogy a hybrid rossz! Arra, hogy drága, ahhoz képest amit a dízel tud. Túl drága.”[/i]

    De nem tetted hozzá a legfontosabbat, NEKED. De ha valaki a többet fogyasztó, rosszabbul gyorsuló, és sokkal de sokkal többet szennyező koromdízelt azért tartja jobbnak a hibbridnél mert szerinte az jobban gyorsul és kb. ugyanannyit fogyaszt arra nem lehet mit mondani.
    A másik meg, hogy a nagyon-nagyon buta, ostoba emberek szoktak vételár alapján dönteni valami mellett, az értelmes emberek teljes életciklus költség alapján választanak. Persze ehhez gondolkodni meg tervezni kell tudni, ez az ami iszonyúan nem megy az átlagnak.

    [i]“Ezt a kérdést tegye fel minden vásárló amikor hybridre fáj a foga, és kérdezze meg magától: vajon azt a 3,5-4 millió forintot amit erre a hiper-szuper hybridre költök, 3 decivel csekélyebb fogyasztással számolva mikor térülne meg nekem egy dízelhez képest?”[/i]

    Na ezt hívom én a gondolkodás teljes és tökéletes hiányának. Eleve nem 3 deci szokott lenni a fogyasztáskülönbség hanem literek, másrészt a sokkal kiesebb szervízköltségek (2-3x akkora úton kopnak csak el a fékek az elektromos fékezés miatt, nincsenek méregdrága és nagy valószínűséggel tönkremenő alkatrészek mint a koszos dizelben, és messze megbízhatóbb az egész konstrukció az alavult koromdízelhez képest, …stb.) miatt a megtérülés egészen másképp alakul mint ahogy hiszed Laci Bá.

    [i]“Azt pedig hogy mi “zöldebb” (dízel, benzin, hybrid) azt döntsék el az amerikai bírák…jah, be sem jutott a döntőbe hybrid, pedig ha emlékeim nem csalnak, akkor már ezen autó is létezett…”[/i]

    Igen, a birka típusú emberek pontosan ezt teszik, mivel ők maguk semmit nem tudnak az ég egy adta világon, nekik egyetlenegy lehetőségük marad, megnézik mit csinál a másik birka. Amúgy azokban az években amikor hibrid meg elektomos autó nyert (konkrétan: 2005 Toyota Prius, 2011 Nissan Leaf, 2012 Chervolet Volt/Opel Ampera) akkor mint mondtál, hallgattál mint a sült hal, vagy azt mondtad hogy kizárólag belsőégésű motoros jármű már soha nem nyerhet? 🙂

    [i]“De még csak nem is kellenek a bírák, az eladási statisztikák hűen tükrözik, hogy érdemes-e hyibridet venni…”[/i]

    Így van, a a Toyota Prius család egy jó ideje már a világon a 2.-3. legnagyobb számban eladott személygépjármű. 🙂

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Elmondanám neked, hogy 4, 5 millióért már lehet dízel Toyota Aurist venni…S legalább a főszerkesztő urat, ne hazuttold meg hogy a hybrid listaára 7, 7 milliónál végződik…Az nép nem a tizedmásodpercek vagy deciliterek alapján választ autót…valóban a cikkben szereplő autót nem lehet áramforrásról tölteni, de olyat még nem hallottál amelyiket igen? Viszont aki okos, (és szerencsére az emberek okosak), az elsétál egy Renault márkakereskedésbe, s vesz magának egy csúcs 1.6 dci Fluence-t 5 millióért, az asszonynak meg egy 1.5dci Cliót 3 misiért. Ha nagycsaládos az illető, neki ott az 1.6dci Grand Scenic, 6 misiért, az asszony meg kap egy Dacia Sanderót a maradék kettőből.Ha erdész az ember vesz egy 1.5 dci Dustert 4 misiért. Ha pedig üzletember kap egy Latitude-ot 2.0 dci-vel 7 misiért, igaz ekkor már az asszony csak a használtautók közül válogathat. Nem arra akartam kihegyezni hogy a hybrid rossz! Arra, hogy drága, ahhoz képest amit a dízel tud. Túl drága. A dízel-benzines vitában mindig azt szokták mondani, hogy a dízelfelár mikor térül meg (elég gyorsan). Ezt a kérdést tegye fel minden vásárló amikor hybridre fáj a foga, és kérdezze meg magától: vajon azt a 3,5-4 millió forintot amit erre a hiper-szuper hybridre költök, 3 decivel csekélyebb fogyasztással számolva mikor térülne meg nekem egy dízelhez képest? Azt pedig hogy mi “zöldebb” (dízel, benzin, hybrid) azt döntsék el az amerikai bírák…jah, be sem jutott a döntőbe hybrid, pedig ha emlékeim nem csalnak, akkor már ezen autó is létezett… De még csak nem is kellenek a bírák, az eladási statisztikák hűen tükrözik, hogy érdemes-e hyibridet venni…

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    [i]“Toyota Auris (2013) gyorsulás 0-100km/h: 12, 3 s.”[/i]

    A Touring Sports-nak nevezett modellek közül egyiknek sem ennyi a gyorsulási adata. Saját mérés vagy hasracsapással állt ez elő nálad Laci bá?

    [i]“Ha egy átlag ember bemegy egy Toyota márkakereskedésbe nem fog egy új Suzuki Swift árával többet fizetni a hybridért, amikor ugyanazt az autót megkapja 3, 5-4 millió forinttal kevesebbért.”[/i]

    Ez a mondat nem csak hogy logikailag rossz és semmi köze a valósághoz de még nyelvtanilag is hibás. Hol lehet “ugyanazt az autót” megkapni 3-4 millióval kevesebbért? 🙂

    Az összehasonlításban szereplő koromdízeled listaára felszereltségtől függően 5455000 Ft-tól 6495000 Ft-ig terjed, a hibridé 6980000 Ft-tól 7740000 Ft-ig. Ráadásul egy ócska primitív, elavult kézi váltós járművet vetünk így össze egy váltó nélküli, fényévekkel fejlettebb HSD hibriddel.
    Laci bá, te hova jártál matekórára hogy ezek között 3-4 milliós különbséget látsz??? Vagy hogy jön ki egy buzuki a különbségből, úgy hogy lopod a buzukit? 🙂

    [i]“A villamos energia csekély részét természetbeli energiák segítségével állítják elő. Ennél jóval nagyobb részét atomerőművekben, amelyeknek számtalan romboló hatása van a környezetre nézve, ha már erre hegyezzük ki a dialógusunkat. De még ezeknél is nagyobb részét hőerőművekben állítják elő, aminek ha leírnám a fűtőanyagát, lelőném a poént. Ha pedig ott járunk, hogy 3 decivel kevesebbel is beéri a hybrid, viszont pumpálhatjuk bele az áramot, bőven a dízelmotor üzemköltségei fölé mehet a számításunk.”[/i]

    Na végre! Ha hihetetlenül nehezen is, de csak kibújt a szög a zsákból! Laci bá, szeretném ha felfognád végre, hogy ezeknek a hibrideknek az ég egy adta világon SEMMI KÖZÜK SINCS a villamosenergia előállításához! És tudod miért, mert NEM LEHET ŐKET KÜLSŐ FORRÁSBÓL ÁRAMMAL feltölteni! Te súlyosan kevered a gizikét a gőzekével meg a hamut a mamuval és jól láthatóan fogalmad sincs se arról, hogy mi mennyit fogyaszt, hogyan gyorsul és mennyibe kerül és arról sem hogy egy hagyományos hibrid hogyan működik (azokat nem lehet a konnektorba bedugni, CSAK és kizárólag szénhidrogénekkel mennek)!
    Még egyszer nagyon nyomatékosan felhívnám a figyelmedet arra, hogy legalább az alapvető tényekkel kerülj tisztába mielőtt hozzászólnál egy témához.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Toyota Auris (2013) gyorsulás 0-100km/h: 12, 3 s. Ha egy átlag ember bemegy egy Toyota márkakereskedésbe nem fog egy új Suzuki Swift árával többet fizetni a hybridért, amikor ugyanazt az autót megkapja 3, 5-4 millió forinttal kevesebbért. Nem fog azért ekkora pénzt kiadni, hogy a kombija 1, 1s-al jobban gyorsuljon, hogy 3 decivel kevesebbet fogyasszon, illetve hogy 14grammal több káros anyagot köhögjön ki. A Prius 2-nek a villanymotorja valóban 400nm-t tud. 0-1200 fordulat/perc tartományban. Talán ezért is gyorsul olyan gyengécskén teljesítményéhez képest (10, 9s). A villamos energia csekély részét természetbeli energiák segítségével állítják elő. Ennél jóval nagyobb részét atomerőművekben, amelyeknek számtalan romboló hatása van a környezetre nézve, ha már erre hegyezzük ki a dialógusunkat. De még ezeknél is nagyobb részét hőerőművekben állítják elő, aminek ha leírnám a fűtőanyagát, lelőném a poént. Ha pedig ott járunk, hogy 3 decivel kevesebbel is beéri a hybrid, viszont pumpálhatjuk bele az áramot, bőven a dízelmotor üzemköltségei fölé mehet a számításunk.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    [i]“Toyota Auris 1.4 d4d katalógus adatok: városi fogyasztás: 5.0l, országúti fogyasztás 3,7l”[/i]

    Valóban? Laci bá, akkor ismerkedj meg a valósággal is:

    Toyota Auris 1.4D-4D:
    – Maximális teljesítmény: 66 kW
    – Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 13 másodperc
    – NEDC városi fogyasztás: 5.2 l/100 km
    – NEDC városon kívüli fogyasztás: 3.8 l/100 km
    – NEDC kombinált fogyasztás: 4.3 l/100 km
    – Városi CO₂ kibocsátás: 135 g/km
    – Országúti CO₂ kibocsátás: 100 g/km
    – Kombinált CO₂ kibocsátás: 113 g/km
    – Valós felhasználás melletti üzemanyagfogyasztás a spritmonitor.de adatbázisa és [u]36 jármű átlaga alapján[/u]: 5.44 l/100 km
    lsd.: [url]http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/985-Auris.html?fueltype=1&power_s=90&power_e=90&powerunit=2[/url]

    Toyota Auris 1.8 HSD:
    – Maximális teljesítmény: [b]100 kW[/b]
    – Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: [b]11.2 másodperc[/b]
    – NEDC városi fogyasztás: [b]3.7 l/100 km[/b]
    – NEDC városon kívüli fogyasztás: 3.8 l/100 km
    – NEDC kombinált fogyasztás: [b]3.8 l/100 km[/b]
    – Városi CO₂ kibocsátás: [b]86 g/km[/b]
    – Országúti CO₂ kibocsátás: [b]87 g/km[/b]
    – Kombinált CO₂ kibocsátás: [b]88 g/km[/b]
    – Valós felhasználás melletti üzemanyagfogyasztás a spritmonitor.de adatbázisa és [u]476 jármű átlaga alapján[/u]: [b]5.16 l/100 km[/b]
    lsd.: [url]http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&powerunit=2[/url]

    A kedvedért a jobb értékeket vastagon kiemeltem. Látsz akárcsak egyetlenegy vastagon szedett részt a koromdízelednél?
    No látod MINDIG pontosan ez történik, amikor a tévhiteket, a hasvavágásra kitalált adatokat, meg az anekdotákból származó marhaságokat összevetjük a valósággal! Akkor összefoglalom neked, hogy jól megérthesd, a koromdízeled tehát:

    – kisebb teljesítményű
    – rosszabbul gyorsul
    – ezek ellenére többet fogyaszt (akár a szabányos tesztciklus szerinti adatokat, akár a valós felhasználás során mért adatokat nézzük), [u]ráadásul a drágább és 10-15%-al nagyobb energiatartalmú gázolajból[/u]!
    – és sokkal de sokkal többet szennyez!

    mint a vele összevetett hibrid. Ezek után aki ennek a fordítottját állítja az hazudik, de mocskosul.

    [i]“És szerintem az 1.6 dci-vel remekül lehet előzni, remek partner ebben a 320Nm-nyi nyomaték, ami hasonló lökettérfogatú benzinesnek illetve hybridnek sosem lesz.”[/i]

    Ez pontosan ugyanolyan hülyeség mint a korábbi állításaid. Az eggyel ezelőtti, második generácós Prius-nak (amit 2004-2010 között gyártottak) csak a villanymotorja tudott 400 Nm forgatónyomatékot. Laci bá, nem érzed, hogy legalább a legalapvetőbb tényekkel illene tisztába kerülnöd?

    [i]“Tessék utánajárni, hogy hogyan is és miként is állítják elő az elektromos áramot…”[/i]

    A jó isten áldjon meg Laci bá, másodszor kérdezem hogy hogy a jó életbe jön ez ide? Mi köze ennek a hibridekhez???
    Hidd el nálam a mellébeszélés soha nem jön be, ne ismételd el harmadszorra is ugyanazt hanem válaszolj a feltett kérdésre!

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Toyota Auris 1.4 d4d katalógus adatok: városi fogyasztás: 5.0l, országúti fogyasztás 3,7l. Fiam 1.8 TDCI (116le) motorú Focusa (2009) a katalógus szerint 6,7 literes fogyasztást produkál városban. Fedélzeti számítógép szerint ez, 6,2 liter (fiam autós szakoktató ez csak városi adat). Gyorsulás: Az 1, 6 literes (130le) Renault Fluence 9, 4s alatt 100-ra repül. Ez talán szerényebb mint a 11,2s. És szerintem az 1.6 dci-vel remekül lehet előzni, remek partner ebben a 320Nm-nyi nyomaték, ami hasonló lökettérfogatú benzinesnek illetve hybridnek sosem lesz. Sajnálom hogy fekete matricás, de nincs másra pénzem. Senkinek sem kell esetleg felhúzni az ablakot mögöttem, mert egy füstcsóvát ki nem köhint szegény. Fekete matricás, de sosem hagyott cserben, sosem volt olyan hibája ami drágább lett volna 30000 ft-nál És legyen akármilyen tragacs, én szeretem és ez a fő!. Abban igazad van, hogy sosem lesz annyi pénzem, hogy megengedhessek magamnak egy 8, 5 milliós autót. 78.000 forintnyi nyugdíjból hova is pattogjon az ember…! Tessék utánajárni, hogy hogyan is és miként is állítják elő az elektromos áramot…Például egy Renault Fluence 4 millióval olcsóbb, nem beszélve arról hogy annyi pénzért egy combos 1.6 dci-t is kap az ember! Mellesleg, kormol-e a dízel?- fiamnak (43 éves) eddig 8 saját autója volt, persze nem egyszerre. A Peugeottól kezdve a Nissanon át minden. És mindegyik dízel volt. Valahányszor együtt ment a család nyarali, 2 autóval, és sosem láttam egyikből sem kijönni egy darab koromfelhőt sem, és még csak részecskeszűrő sem volt egyikben sem.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    [i]“Azt mindenki elfelejtette, hogy ez is kér tüzelőanyagot. Annyit, mint egy korszerű 1, 4-1, 6 literes dízelmotor.”[/i]

    Nem, egyáltalán nem felejtettük el. Egy ilyen dízelmotor önmagában lehet hogy annyit eszik, de ha egy személygépjárműbe szerelik be, akkor nem annyit hanem TÖBBET eszik a hibridnél és SOKSZOROSAN TÖBBET szennyez annál, ráadásul úgy lemarad a fostos 1.4-1.6-os koromdízeled ezzel a hibriddel szemben gyorsulás tekintetében is hogy csak úgy porzik!

    [i]“Viszont azzal remekül lehet egyet-egyet előzni, és nem veszi el a vezetési élményt!”[/i]

    Ha azzal remekül lehet előzni akkor ezzel a hibriddel még sokkal remekebbül lehet. Ha pedig neked a vezetési élmény a rázkódásból a kerepelésből és minden gázadáskor a visszapillantóban feltűnő óriási fekete koromfelhő kiokádásából áll akkor igen, a hibrid elveszi ezt a vezetési élményt, HÁLA A JÓ ISTENNEK hogy elveszi!

    [i]“És nekem sincs 8 millióm, de még 2 sem, ezért járok egy Lada Samara 21099-el.”[/i]

    Gratulálok a fekete matricás tragacsodhoz, remélem gondolsz néha azokra is akik mögötted jönnek és kő kemény qrvaanyázások közepette zárják el azonnal a külső levegőkeringetést amint a közeledbe érnek, valamint azokra is akiket a szamarád égéstermékei nyomorítottak vagy ne adj isten pusztítottak el.

    [i]“De ha véletlenül lenne 8 millióm, biztos nem egy hybrid autót vennék. Hanem egy élvezetes dízelt.”[/i]

    Ne aggódj, soha nem lesz annyi pénzed élvezkedésre és ez így nagyon helyes.

    [i]“Mellesleg az elektromos autó, is akkor lesz igazán környezetkímélő, ha magát az áramot 100%-ig szélerőművekből, vízerőművekből, napenergiából nyerik!”[/i]

    Remek, és azt elárulod hogy ennek mi a franc köze van a témához meg az itteni hibridhez? Nyugtass meg, ugye nem megint arról van szó, hogy találtam egy olyan csákót aki 10-ből 12-szer olyanba szól bele amihez a leghalványabb lövése sincs és ennek egyenes következményeképpen hülyét csinál magából?

    [i]“Ha a Toyota Aurist nézzük, az 1, 4 literes korszerű kisdízel, hasonló menetdinamika és fogyasztás mellett 4 millió forinttal olcsóbb!”[/i]

    Persze, így a levegőbe elpuffogtatva tuti így van csak tudod NINCS a galaxisban olyan egynégyes kisdízel személygépjármű amire ez az állítás igaz lenne. De ha mégis van, akkor mondj már KONKRÉTAN egy ilyet Laci bá, had tanuljunk valamit! 🙂

    Azt szeretem a legjobban a dízelidiótákban, hogy álmukból felverve is azonnal nyomják a hülye mantrájukat, hogy “óóóó, ezt egy dízel is tudja!”, ja persze, csak amikor konkrétan lemérik a dolgokat akkor mindig oriási nagy pofára esés lesz a vége és a koromdízel mindig hatalmas zakót kap. De ezek a dolgok természetesen a jó idiótát nemhogy megzavarnák, hanem egyenesen megerősítik a tévhiteikben és legközelebb ugyanazzal a lendülettel nyomja ki a hülyeséget a fejin. 🙂

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Tehát nem tud kiadni 8,5 milliót autóra, de a környezetet szétbaszni ingyen is megteszi igaz? Igen, akkor az egy önző, szándékosan környezetpusztító állat!
    Az amúgy felmerült már benned,hogy mi a fenének kellene 8,5 milliót kiadnia, amikor ugyanilyen, vagy 1 generációval ezelőtti hibrid hajtásláncú autót már megkap használtan 3-4 millióért is? Vagy van aki 3 miskát sem tud kiadni de a környezetet önként és vidáman teszi tönkre? Igen, akkor az is egy önző, szándékosan környezetpusztító állat.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Nehogy azt hidd, hogy ha új autót vennék lemondanék a jó kis dízeles nyomatékról egy benzinmotor javára…nem kéne a 140 lovas benzines például egy Passat CC féle 1800 kg-os autóba. Egy komoly autóhoz komoly motor és hang kell, nem egy benzines nyekergése. A vezetési élmény nem csak a nyomatékból adódik. Nálam ez elv kérdése, hogy a váltó ne legyen autómata, a motorból pedig hang jöjjön, illetve az ABS-en és ESP-n kívül semmilyen veztéstámogató rendszer ne legyen az autóba. Tessék megnézni a katalógusból az 1, 4 literes dízel teljesítményét és a hozzá társított listaárat. Egyenpofa? Mutass két teljesen megegyező autót…! Nem, én nem az egyenpofát csípem, mert csípni a szúnyog szokott…egyéni ízlés, hogy kinek mi tetszik, én már abban a korban vagyok, hogy a letisztul elegáns volnalak fognak meg, nem pedig ez a túljátszott iszonyat! Tudod batátom, egyszer, amikor fosszilis energiahordozóink elfogynak, kénytelenek leszünk az általam felsorolt módokon elektromos energiát előállítani. És mivel egyszer bekövetkezik ezért az nem lehet soha.

    • 2019.03.12. at 16:41
      Permalink

      A dízeleket előbb-utóbb kitíltják mindenünnen.(17 évig turbódízel Octáviáim voltak) Most Toyota hibrid van, nem lehet össze hasonlítani a kettőt az utóbbi javára.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Ha vezethetnél egy benzines 140 Le gépet onnantól olyat akarnál…

    Miért ismételgeted a vezetési élmény hiányát ha még soha nem probáltad ?

    A vill motor nyomatéka tudod mikor indul be ?

    “az 1, 4 literes korszerű kisdízel, hasonló menetdinamika és fogyasztás mellett 4 millió forinttal olcsóbb!”

    Ebben a mondatban ultra kevés az igazságtartalom !!!

    “csúnya “???

    Csiped az egyenpofát mi ?

    “Mellesleg az elektromos autó, is akkor lesz igazán környezetkímélő, ha magát az áramot 100%-ig szélerőművekből, vízerőművekből, napenergiából nyerik!”

    Tehát soha ???

    Tuti igazad van..

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Azt mindenki elfelejtette, hogy ez is kér tüzelőanyagot. Annyit, mint egy korszerű 1, 4-1, 6 literes dízelmotor. Ami nem füstől, nem zajos, nem ereszti az olajat és semmi ilyesmi egyéb tévhitet nem csinál. Viszont azzal remekül lehet egyet-egyet előzni, és nem veszi el a vezetési élményt! És nekem sincs 8 millióm, de még 2 sem, ezért járok egy Lada Samara 21099-el. De ha véletlenül lenne 8 millióm, biztos nem egy hybrid autót vennék. Hanem egy élvezetes dízelt. Egyszer vezettem egy 140 lovas dízel Volkswagen Passat CC-t, hát az bámulatos volt, alig 7 literes városi fogyasztással. Ha már lenne 8 millióm, nem csesznék ki magammal egy vezetési élményt nem adó, ráadásul csúnya autóval. Mellesleg az elektromos autó, is akkor lesz igazán környezetkímélő, ha magát az áramot 100%-ig szélerőművekből, vízerőművekből, napenergiából nyerik! Ha a Toyota Aurist nézzük, az 1, 4 literes korszerű kisdízel, hasonló menetdinamika és fogyasztás mellett 4 millió forinttal olcsóbb! Kit érdekel, ha egyszer-kétszer ki kellene cserélni a részecskeszűrőt!

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Yesss … ez az !!!! Osszad, üssed, vágjad …. Hogy mi mennyire szerencsések vagyunk hogy van köztünk egy olyan figura aki a témához is hozzá tud szólni ! Fetrengek a röhögéstöl … Te tényleg állati vagy !
    Csak így tovább !
    …. és könyörgöm jelentkezz már valami valóság showba hogy az egész ország “élvezhessen”
    😎

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    “Igazad” vagyon Laci bá! Mi itt Magyarországon nem mondunk le az autózás örömeiről, de ha netalántán mégis, a magunk és a környezet szétbaszásáról viszont soha! Azt nem veheti el tőlünk senki, hiszen a magyar ember génjeiben van már a minél rosszabb annál jobb elve! Úgyhogy tényleg gusztustalan ez a Toyota, hogy ilyen termékekkel akar minket megakadályozni a fő genetikai programunk végrehajtásától. De hála neked és hozzád hasonlóknak Laci bá, azonnal lecsaptok minden ilyen kísérletre és rögvest segítségül hívjátok a koromdízelgyártókat, hogy újból és újból kiélvezhessétek az autózás örömeit, ami a dobhártyarepesztő kerepelésben, a hatalmas és halálosan mérgező koromfelhők kiokádásában és a csöpögő olaj orrfacsaró bűzének szaglásában merül ki. 🙂

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    [i]“Látod … látod … ha tisztában volnál azzal hogy miközben másokat minősítesz, valójában saját magadról állítasz ki egy bizonyítványt …..”[/i]

    Erre tökéletesen illik a bagoly mondja verébnek hogy nagyfejű mondás. Amúgy köszönjük hogy témához képes voltál hozzászólni és érdekes új dolgokat tudtunk meg a hibridekkel kapcsolatban tőled, mint pl. ööööööö mit is? 🙂
    Ja persze semmit, mert a témához szokás szerint képtelen voltál hozzászólni, csak a témarombolás meg a szemetelés megy neked. Rejtő Jenő is biztos nagyon szeretne téged ezért. 😛

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Látod … látod … ha tisztában volnál azzal hogy miközben másokat minősítesz, valójában saját magadról állítasz ki egy bizonyítványt …..
    Azért a jövőben is elolvasom majd amiket írsz mert meg tudod mosolyogatni az embert …. (Rejtő Jenő mit nem adott volna egy ilyen figuráért…. 😎

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    [i]“Ember, Téged nem zavar hogy mindig mindent jobban tudsz és rajtad kívül mindenki más hülye, meg a Föld és az emberiség ellensége ( a dízelesek pld), stb ?”[/i]

    Akkor zavarhatna, ha így lenne, de mivel nem így van ez fel sem merül. Az hogy mindig mindent jobban tudnék azt csak egy hülye állíthatja.

    [i]“Tegyél egy próbát és pld nyomtasd ki az elmúlt pár hónapban közzétett hozzászólásaidat majd azokkal menj el egy dilidokihoz ( nem mond meg hogy a sajátjaid) és kérd meg hogy alkosson profilt arról az emberröl aki ezeket írta. Ezt most tök komolyan mondom !!! (hátha segítene)”[/i]

    Megtettem a tieddel. Az jött ki hogy egy elmebeteg az illető. 🙂

    [i]“Nem lehet mindenki olyen zseni, sőt a többséget nem is érdekli csak használni akarja !”[/i]

    Pontosan azért mondom el ezeket, hogy ne haljatok meg ilyen hülyén. De látom téged ez zavar, úgyhogy azt javaslom ne olvasd el amiket írok, és inkább maradj meg azon az szinten ahol most vagy. LOL! 🙂

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Nyitott sportautó suhan az autópályán, rádióból üvölt a zene, amikor egyszer csak a rádióban : „ Kedves hallgatóink megszakítjuk adásunkat egy fontos egy fontos közlekedési hír miatt : az M10 autópályán egy őrült száguld szembe a forgalommal, legyenek nagyon óvatosak !”
    Sportautó vezetője : „ Még hogy egy , ezek mind szembe jönnek !!!”
    Ember, Téged nem zavar hogy mindig mindent jobban tudsz és rajtad kívül mindenki más hülye, meg a Föld és az emberiség ellensége ( a dízelesek pld), stb ?
    Tegyél egy próbát és pld nyomtasd ki az elmúlt pár hónapban közzétett hozzászólásaidat majd azokkal menj el egy dilidokihoz ( nem mond meg hogy a sajátjaid) és kérd meg hogy alkosson profilt arról az emberröl aki ezeket írta. Ezt most tök komolyan mondom !!! (hátha segítene)
    Amúgy meg a köznyelv két váltót ismer : amelyikhez van kuplung az a kézi, meg amelyikhez nincs és nem kell kapcsolgatni az automata. Nem lehet mindenki olyen zseni, sőt a többséget nem is érdekli csak használni akarja !

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Nekem ilyen van és a cikkben leírtakkal maximálisan egyetértek. Bár illene elmondani (a kereskedőnek is kellett volna), hogy a info rendszer elég gyönge (az egy dolog, hogy a navi sem tud magyarul és fölöttébb viccesen ejti ki az utcaneveket), de egyéb bosszantó dolgok is vannak, pl az érintőképernyő csak ‘kattintásra’ érzékeny, még egy ujjal sem húzható, ami egy ilyen színvonalú autótól furcsa.
    Egy hétig tartott mire rájöttem, hogy azok a szavak amiket nem értek, azok az utcanevek magyarul torz angol kiejtéssel. 🙂

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    1. A hároméves Priusom több tízezer km lefutása alatt tavasszal-ősszel (klíma és fűtés nélkül) 4,3 l, nyáron és télen 4,7 l fogyasztással örvendeztetett meg. Tehát nem az Auris az első…
    2. Ha sokallod az árát, örülj az értékvesztésének: a ma kapható egyik legjobb autót (Hybrid Toyota) hároméves kora körül féláron megveheted, és még további 3.5 évig örülhetsz neki, mielőtt rávennéd magad, hogy lecseréld. Egy másik Hybrid Toyotára…

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    “lemondjon az autózás örömeiről”

    Fogadok,hogy nem vezetett a “bá” még hibridet, ugye ?…

    Jó autok lehetnek amiket felsorolt..de nincs sok közök egy Toyota HSD hibridhez !!!

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Ki fog Magyoroszágon 8 millió forintot elkölteni azért, hogy óvja a környezetet, és lemondjon az autózás örömeiről? Baromira jó autókat lehet venni 8 misiért! Pl.: Peugeot 508, Mazda 6, Audi A3 sedan, BMW 1, Skoda Octavia.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Elnézését kérem! Nem hím soviniszta indíttatásból írtam a fenti sorokat. Saját magam esetén sem gondolom, hogy a szépségem lenne a legfőbb erényem.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Kedves Katona Úr!
    A hölgy olvasókra való tekintettel legyen szíves legközelebb az ilyen hím-soviniszta célzatú mondatokat inkább hanyagolni! Köszönöm!
    “Az Auris ugyanis tipikusan olyan, mint a legfeljebb csak átlagos külsejű, de nagyon jóindulatú, kedves és persze remekül főző barátnő/feleség. Az együttélés közben szeretteti meg magát, de akkor nagyon képes arra.”

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    [i]“Viszont az autópályás menettel valami kezdeni kellene a mérnököknek, mert így soha nem lesz igazi alternatívája a dízeleknek..”[/i]

    Te miről beszélsz??? Azért nem alternatívája az elavult koromdízeleknek, mert autópályán IS kevesebbet fogyaszt azoknál és töredék annyit szennyez náluk?

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    [i]“Családi autó automata váltóval…”[/i]
    [i]“Ami itt van, az 1,8 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor, a fokozatmentes automata váltó…”[/i]

    Nem tudom miért tett szent ígéretet magának az Autonavigátor.hu az olvasóközönség népbutítására, de az tökéletesen látszik, hogy nagyon keményen és következetesen nyomják ezt.
    Ettől függetlenül immáron sokadjára elmondom, hogy soha egyetlen HSD hibridben sem volt és valószínűleg soha nem is lesz automata váltó, így az itteni tévhitek ismételt terjesztése ellenére az Auris Touring Sports HSD-ben sincs egy molekulányi automataváltó sem.
    Ami viszont van, az a PSD-nek (Power Split Device) nevezett szerkezet, ami az egész HSD hibrid lényegét adja. Ennek több funkciója van, ezek közül EGY a benzinmotor és a villanymotorok nyomatékának folyamatos átvitele a hajtott tengelyre, ami persze nagyon távolról nézve hasonló funkció mint amit egy automataváltó csinál de ettől még az nem lesz automata váltó!
    HSD hibreidre azt állítani, hogy abban automata váltó van kb. akkora marhaság mint pl. a villamosra azt mondani hogy abban olyan benzinmotor van amibe nem kell benzint tölteni.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Mit keres a nevében a sport szó? Szánalmat akarnak ébreszteni? 🙂
    A sportosság olyan távol áll ettől a modelltől mint Makó Jeruzsálemtől, meg egyébként mostanában az egész márkától. Legnagyobb sajnálatomra.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Ne csodálkozunk, hogy egy alsó középkategóriás kombiban 130-nál halunk szél- és gumizajt.
    Egy dízel Focus kombi is zajos a sztrádán már 120 fölött, főleg a hátsó üléseken ez nagyon érződik. A menetzaj egyébként erősen gumi és útfelület függő is. Aszfaltok között nagy különbség lehet még néhány km belül is.
    Belső kialakítása nekem sem tesztszik egyébként.
    Sajnos az ára miatt nálunk nem lesz egy siker történet.

  • 2017.10.29. at 22:04
    Permalink

    Viszont az autópályás menettel valami kezdeni kellene a mérnököknek, mert így soha nem lesz igazi alternatívája a dízeleknek.. Talán erősebb benzinmotor kellene ? Sztem még azzal is jó lenne a fogyasztás. VAgy másmilyen váltó ?

  • 2019.03.12. at 16:46
    Permalink

    Egy Toyota hibridben nincsen porlasztócsúcs, kettős lendkerék,részecske szűrő, sebességváltó,kuplung szerkezet,turbó, míg egy dízelben ezek mind vannak és elromolnak.

Vélemény, hozzászólás?