Ki vesz ilyet? – dízel Toyota Corolla teszt

Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Erősen konzervatív vásárlókört céloz a csakis lépcsős háttal kapható Corolla. Fokozottan igaz ez az olcsónak sem nevezhető dízelre.


Szokásos puhatolózós kérdésével hívott a tesóm: „Mennyire sűrű a reggeled?” Nagyjából tudtam mire megy ki a játék, ezért a „Hova kellene elvigyelek?” fordulattal válaszoltam. Jött a szokásos reptéri transzfer, nem gond, legalább megmutatom neki az aktuális, tavaly frissített Corollát, hátha megdobbantja a szívét, hiszen évekig ő is nyüstölt egy elődöt, és akármennyire is próbálkozott, nem tudta elpusztítani, az 1988-as, 1,3-as AE86-ost.

Leparkoltam, mivel még téli idő volt nem szálltam ki, bent vártam, amíg leér a kocsihoz. Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy valaki próbálja nyitni a csomagtérajtót, persze, csak a tesóm volt az…
Várjál egy pillanatot, ezen sincs kilincs, de ugyanúgy nyílik távirányítással, karral, bowden-húzással, mint a te régiden, vagy ha nem, akkor a modern kor vívmányaként a slusszkulcs távirányítójáról!”.
Zsír, ahogyan a visszapattanó csomagtérfedél is!” – szól vissza és már huppan is be mellém. Körbenéz az utastérben félliteres üdítőjét betolja az ajtózsebbe – az még pont elfér, hasonlót a hátsó ajtók is tarthatnak, nagyobbat nem. Dicséri a kettős kesztyűtartót, majd megkérdi:
Mi ez, valami sportváltozat, hogy egyenes aljú kormányt kapott?

Dehogy, ez az alapdízel, 90 lóerővel, de hidd el, ez is korrekt, van hozzá pl. egy egész jól kapcsolható hatfokozatú váltó, igaz, az áttételezése lehetne hosszabb, a 130-as autópálya-tempó már 2600/perc fordulatot jelent.” - igazítom helyre és közben el is indulunk, mutatom az egész közvetlen, már-már tényleg sportos, jó fogású volánjával végállásai között 2,9 kört író kormányművet. A pesti utakon pedig egyértelműen érződik, viszonylag kényelmesen rugózik a Corolla. A műszerfal éppen hogy kiállja a kopogtatási próbát, de összeszerelésére legalább nem lehet panasz. Tesóm látványosan unatkozik, ezért kipróbálja az ablakemelőt is, nála nem automata, az csak a sofőrnek jár – hát igen, ilyen luxust nem ad akárhova a Toyota, a mindegyik ajtóra jutó egyérintéses ablakemelő hasonló, ilyen méretű padlólemezzel Lexus CT 200h néven kapható…

Út közben csendesen duruzsol és még a lámpáknál megállva sem túl hangos az 1,4 literes, piezoelektromos befecskendezőket alkalmazó turbódízel. Induláskor kicsit lassan épül fel a nyomatéka, de 1800-tól nagyot tol és akár 4000/percig egészen jól húz. Mivel a kuplungot kímélve, nem a motort már nyomatékos tartományába forgatva, hanem alacsonyabbról indulok, a tesóm meg is jegyzi, hogy viccnek érzi ennek 90 lovát. Ezen kijelentését egy-egy menet közbeni gyorsítással rögtön meg is cáfolom.
Azért nyilván nem tréfa a 11,9 másodperces 100 km/órára gyorsulás és a 175 km/órás végsebesség, ami azért elég szép egy 4,7 l/100 km vegyes fogyasztású turbódízeltől!” – kelek a Corolla védelmére.
4,7? Van ebben fedélzeti számítógép? Lapozd csak ki az aktuális értéket!” - rivall rám a tesóm. Már tudom, hogy most a kelleténél is több rossz pontot fog feljegyezni, az órák tövébe tett gombokkal lapozhatom a műszert és téli, városi körülmények között még kíméletes hajtással sem tudok 6,5-nél kedvezőbb értékről beszámolni, persze ez még mindig baráti, de a gyárinál jelentősen több. Próbálom fényezni a motort, hogy Euro5-normás és részecskeszűrője teljesen gondozásmentes, nem külön töltögetendő, csillagászati árú adalékkal, hanem a befecskendezés megnyújtásával, ezáltal a kipufogó gázba üzemanyagot juttatva és azt elégetve regenerálja magát, de ekkor már látom, hogy a tesóm tekintete a hátsó üléssornál jár. Ott síkpadlós a lábtér, ami a fejtérrel ellentétben még 180 centiméteres magasság felett is elegendő, síalagútról azonban sajnos nem tudok beszámolni s azt is meg kell jegyezzem, hogy csupán a háttámlák billenthetők előre, így a bővített raktér padlója lépcsős, átjárója pedig nagyon szűk. 450 literével amúgy tisztességes, lehúzófül nélküli, a térbe hajló zsanéros és már említetten visszacsapódásra hajlamos fedelével kevésbé az a csomagtér.

A reptérre érve fanyalogva száll ki a tesóm:
Nincs ebből 5-ajtós és automata váltós?
Dehogy nincs, csak 5-ajtóval Aurisnak hívják, automatából robotizáltat választhatsz akár ehhez a motorhoz is, vagy van fokozatmentes automatával a hibrid.
Micsoda? Van hibrid? Miért nem ezzel kezdted? Na mond az árakat!
Ez itt 5,29, robotváltóval és ESP-vel 5,62 millió lenne. Az Auris HSD komolyabb biztonsági ellátmánnyal, akciósan nem egész fél millióval drágább, 6,09 millió forint!
Na, az kéne! Ezt viszont nem nagyon értem kinek adják el!” - búcsúzik a konzervatívnak aligha nevezhető bátyám és be kell valljam én is egyet kell értsek vele. Hiszen nem csak a házon belüli konkurencia, hanem a versenytársak is kínálnak jobb ajánlatokat. Mindezek ellenére bizonyára vannak olyan megrögzött Toyota-vásárlók is, akik egyelőre félnek a hibridtől és a praktikus ötajtós helyett inkább a ma már csakis négyajtósként kapható, 1966 óta már több, mint 35 millió példányban elkelt, megbízhatóságáról híres Corollát választják. Számukra kényelmes, gazdaságos járgány lehet a legfrissebb nemzedék is, ám e verzió tömeges megjelenése nem várható a hazai utakon.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1364 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 3800 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 1800-2800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,9 s
Végsebesség:
175 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4545 mm
Szélesség:
1760 mm
Magasság:
1470 mm
Saját tömeg:
1315 kg
Össztömeg:
1780 kg
Tengelytáv:
2600 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
450 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1364 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték:
205 Nm 1800-2800 1/min-nél
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 3800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,9 s
CO2-kibocsátás:
125 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 18:24
    Permalink

    semmi gaz nincs ezzel a Toyotaval….

    csak megvarom mig nyugger megunyja 5 ev utan
    a labrador se tepi szet a hatso ullest azt megveszem a felenek a feleert
    megkimeltem 50E nyugger kilometerrel 🙂

    lassacskan eljon az idom a vetelre!
    Kristian? unod már? 🙂 🙂

  • 2017.10.31. at 18:24
    Permalink

    Huh, kedves Zed Kristianz!
    “nagy pénzű nyugdíjasok ideális társa egy Labradorral a hátsó ülésen.”
    -csak nem engem látott ebben a Corollában? Ki kell javítsam, nem vagyok nagypénzű, a nyugdíjas korig van még pár évem, a hátsó ülésen pedig nem labrador, hanem golden retriever csücsült…
    Különben a lényeg stimmel 🙂

  • 2017.10.31. at 18:24
    Permalink

    Tisztelt Zed Kristianz!

    Látom közeli Corollás! A miénk valóban fura példány volt és sokszor belefutottunk ebbe, hogy nem is létezhetne, de valóban 1988-as gyártású volt, még a szögletes AE86 karosszériával, de már az AE92-ből ismert, 12 szelepes, 1,3-as motorral.

    Üdvözlettel,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.31. at 18:24
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás!

    Felhívnám a figyelmét egy pontatlanságra, mert valamelyik adat hibás: “1988-as, 1,3-as AE86”
    – AE86-ból nem volt 1.3-s főleg nem 1988-ban amikor 1987-ig gyártották.
    – AE92 már inkább lehetett, s akkor a többi adat rendben van

    Ami ezt a tohonya, fantáziátlan Corollát illeti, a rövid váltó miatt talán lehetséges az 1,3 tonnás autóhoz képesti gyorsulás, de szerintem az a 11,9 inkább 12,9. Összehasonlításom alapja egy 1.6 90LE Focus, ami az utóbbi gyorsulási adattal bír és kicsivel könnyebb a Corollánál.

    A Corolla nyugodt, a Corolla biztonságos — nagy pénzű nyugdíjasok ideális társa egy Labradorral a hátsó ülésen.
    Se Supra, se Mr2, se Corolla TS….
    Talán az FT-86 II mely nem tisztán Toyota, se nem igazán Corolla.

  • 2017.10.31. at 18:24
    Permalink

    Húúú!

    Hát ilyen kedvetlen újságírót, mint a cikk írója már régen láttam. A teszt unalmasságánál, már csak a cikk író tudatlansága zavaróbb. Azt azért illene tudni, hogy a Toyota Corolla 5 ajtós platformja a Toyota Auris. Akkor legalább csak a kombiért siránkozna.

    Üdv: Patak

  • 2017.10.31. at 18:24
    Permalink

    Én elhiszem neked.Persze,nem ez miatt áll el senki a vásárlástól.De ezt már lehet jobban is csinálni,a 90-es években sem volt ez már modern megoldás.Pl a B Omegán már nem ilyen van,de az A Omega ugyanilyen megoldás.92-től jött a 155-ös Alfa,azon már akkor sem lógott be a zsanér.Pedig az Alfa minden,csak nem praktikus.De a Toyota az mindig is praktikus,jól használható autókat gyártott,sallangmentesen,átgondoltan,ezért furcsa ez tőlük.

  • 2017.10.31. at 18:24
    Permalink

    “A csomagtartó fedél belógó zsanérja csak tele pakolva zavaró,de akkor nagyon.Ezt megoldhatták volna igényesebben is,mert ez már tényleg elavult megoldás…”

    Nézd meg az új Vw Jettát,detto ugyanez!

  • 2017.10.31. at 18:24
    Permalink

    Nem rossz ez a kocsi, persze a Toyotáról tudjuk, hogy nem rossz. Ebben a cikkben is visszaköszn a magyar autósújságírók mániája, hogy az 5 ajtós az milyen praktikus kocsi. Persze, hogy praktikus, ha nincs sok csomag. Régebben mindig azzal jöttek, hogy ebbe nem lehet betenni a tévét, az LCD-k világában ez az indok megszűnt. 4-5 ember nyaraláshoz szükséges cucca meg csak ebben fér el. Mondjuk egy kombi tényleg hiányzik, azt nem értem miért nem csináltak belőle. A hibrideket nem ismerem, én is tartanék tőle, ki tudja, hogy egy kis hiba mennyiben terhelné a családi kasszát, automata váltós kocsi sem kellene soha.
    Összességében valahogy az az érzésem, hogy a megbízhatóság mellette szól, a beltér nem nagy durranás, nincs belőle kombi, és drága. Én inkább vennék egy KIA Cedd SW 1.6 Crdi-t, ami 4.2-től indul, és 7 év garanciám van, szerintem nem járnék rosszabbul.

  • 2017.10.31. at 18:24
    Permalink

    Nekem semmi bajom ezzel a Corollával,da az ára ezzel az 1,4-es dízellel egy kicsit túlzás,ennnyiért illene egy kicsit nagyobb motort adni,vagy ezt 4,5 millió körül,az reálisabb lenne.Mindent összevetve nekem sokkal jobban tetszik,mint az Auris.A csomagtartó fedél belógó zsanérja csak tele pakolva zavaró,de akkor nagyon.Ezt megoldhatták volna igényesebben is,mert ez már tényleg elavult megoldás,konkrétan nekem a 155-ös Alfán is külső zsanér volt,pedig az Alfa sosem volt praktikus autó.

Vélemény, hozzászólás?