Jaj, szegény Avensis! Toyota Corolla teszt

Toyota Corolla 1.6L Valvematic Multidrive teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ez már a tizenegyedik Corolla. Legendája Chuck Norriséval vetekszik. De nem csak ezért érthető, miért veszik annyian.


Több mint 40 millió eladott autó rengeteg. Hogy 1966 óta íródik a modell történelme, hogy ő a világ legkedveltebb kocsija, szintén alapos okot ad arra, hogy vegyék-vigyék a népek. Folyamatosan. Generációról generációra. És ez már a 11. nemzedék. Része a Toyota egészpályás letámadásának a legnépszerűbb kompakt méretosztályban, ahol a Corollán kívül a ferdehátú, hibridként is kapható Auris, a kombi, hibridként is kapható Auris Touring Sports, az egyterű Verso és az SUV RAV4 is egész új. Plusz itt van még a hibrid Prius-család, szóval bolygónk elsőszámú konstruktőre semmit nem bíz a véletlenre, s nyilván esze ágában sincs szíves-örömest lemondani a vezető pozícióról.


Hirdetés

És a piacvezetéshez nem túl nagy, de azért elég nagy, elérhető árfekvésű szedán is kell. Na, nem mintha mondjuk Európában a négyajtósok lennének a legdivatosabbak, de bizonyos térségekben szeretik a klasszik limuzinformát, s Magyarországon is menő még a lépcsős hát. Hát még ha a lépcső végén Corolla felirat virít. Büszkén. Toyotaságot, japánságot, megbízhatóságot sugallva. Azzal a fajta halk magabiztossággal, mint amikor valakinek nem muszáj fennhangon beszélnie, nem kell túlordítania a bagázst ahhoz, hogy figyeljenek rá. Hogy higgyenek neki. Hogy sikeresen átadja az üzenetét.

Hogy mi a hozzánk továbbra is Törökországból érkező Corolla üzenete? A már említett megbízhatóság, illetve a minőség és az állandóság. Harmónia, megfontoltság, konzervativizmus. És ezekre bukni szokás. De mivel kepeszt még a legújabb Corolla a vevők kegyeiért? Azzal, hogy megnyúlt, hogy tengelytávolságban kerek 10 centit gyarapodott. A 2700 mm épp annyi, mint a középkategóriás Avensisé. A tervezők valamicskét az első ülések háttámlájával is ügyeskedtek, így a hátsó lábtér egyedülállóan gigászi, az Avensisét is überelő. A fejtér átlagos. Ráadásul alig szüremkedik némi kardánalagút, így akár hátra-középre is beférhet egy ember. Lábastul. Kár, hogy a lehajtott kartámasz csak úgy ráfittyed az ülésre, nem biztos, hogy mindenkinek kényelmes rátámaszkodni.

A csomagtartó lényegében változatlan maradt, 452 literes. Lehet bővíteni osztott támlahajtással, de ez akkor is csak egy szedánputtony szűk nyílással, laposan, a poggyászra veszélyes zsanérokkal. Egyszer operatőrünk kincsesládáját csúnyán megzúzta, érdemes ügyelni erre, megtanulni, mit-mekkorát-hova szabad rámolni. Cserébe van lehúzófül, s kívülről is nyitható a raktér, nem pusztán bentről és/vagy kulcsról.
A műszerfal a vérrokonokból ismerős, Corolla-léptékkel nagyon más, mint az elődnél. A szent kvarcóra megvan, a minőségérzet rendben, a vízszintes tagolás, a hangulat nyugalmat, békebeliséget áraszt. Az ülés közepesen kényelmes, kemény, tág határok közt állítható, elég mélyre is engedhető. A kormányoszlop tengelyirányban viszont alig pár centit mozog, ez igazából érthetetlen.
Lounge felszereltségű autónkban csilivili érintőképernyő trónolt a középkonzolon színvonalas megjelenítéssel és nem bonyolult kezelhetőséggel. Navigáció, tolatókamera, még parkasszisztens is volt, hátha magunktól nem tudnánk párhuzamosan beállni. Tudtunk, de azért ki is próbáltuk a radaros mankót, hogy jelenthessük: ügyes kormányos. A kiállásban és a merőleges be vagy kiállásban bezzeg nem segít, majd egy facelift után biztos fog.
És ha már felszereltség: széria a LED-es nappali menetfény, fontosabb elemként a 7 légzsák és a visszagurulás-gátlós menetstabilizáló elektronika (a törésteszt-eredmény csillagos ötös lett), széria többek között az elektromos tükörállítás, a manuális klíma, a villanyablak elöl (csak a vezetőé automata), a tárolós első könyöklő, a CD-t, MP3-at is játszó rádió USB- és AUX-csatlakozóval. Extraként – a már említetteken túl - kérhetünk kulcs nélküli nyitás/indítást, kétzónás digitklímát, fény- és esőszenzort, ülésfűtést elöl, Bluetooth-kihangosítót, sebességhatárolós tempomatot is. Utóbbi valamiért a dízelhez nem pálya. Apróság, de valakit hátha érdekel: Lounge-szinten a műszerfali világítás világoskék. Menjünk.
Menet közben az tűnik fel, hogy nem tűnik fel semmi – tipikus toyotaság (kivéve a parádés GT86-ot). Nem cikizésből, de ez a helyzet. Hajdanában-danában akadtak izgalmas Corollák, ez nem az. Nem baj. Ami van, az csend (0,27-es az alaktényező), könnyű vezethetőség, egész jó kilátás, finoman túlszervózott kormány, elsőrangú fék. Végre hármat villant a komfortindex. És sok-sok rekesz meg pohártartó nyeli el a mindennapos kacatokat, kulcsot, palackot, kártyákat, miegymást.
Hibrid nincs a Corollából, hagyományos motor is csak három: két benzines és egy dízel. A kisebbik, az 1,33 Dual VVT-i benzineshez (99 LE, 128 Nm) nem volt szerencsénk – a külföldi, majd a hazai menetpróbán az 1.6-os, a VVT-i technológiát továbbfejlesztve a szelepek nyitási idejével és a szívóoldali szelepemeléssel is hatékonyabb Valvematicot, valamint az egyke dízelt (1.4 D-4D 90 LE, 205 Nm) vezethettük. Tesztünk hősét megint az 1,6 literes, 6400-nál 132 lóerős és 4400-as percenkénti fordulaton 160 Nm-es benzinmotor hajtotta, de nem ám 6 sebességes manuális, hanem Multidrive S fokozatmentes CVT-váltóval.
A 7 fix áttétel között manuálisan is barangolhat, aki akar, hasonlóan nonszensz a motort erőteljesebben kihasználó Sport mód. Amikor a bátor tesztelő persze a megismerés és a tájékoztatás zászlaja alatt kiiktatta, amit csak ki bírt, áttolta a kart kézibe és benyomta a Sport gombot, az addig szimpatikus hajtáslánc az egyszerű, elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros futóművel karöltve bájosan esetlenbe, szörnyen alulkormányzottba és harmatosba ment át, de nem feladata a Corollának, hogy vezetési élményt nyújtson. Nem is nyújt.
Visszalassultunk, s hopp, a rugózási komfort jó (szimpatikus, hogy „csak” 16 colos, normális méretű a nagyobbik kerék), a dinamikán rontó CVT dízelesen alacsonyan tartja a fordulatot, s az üzemanyag-spórolásban is partner. Mert az, hogy a kéziváltós kivitel 100-as sprintideje 10, a CVT-sé meg 11 mp, hogy végsebességben is 200:190 „oda”, nos, ezek nem tényezők. Na de a 6 helyett 5,6 l/100 km-es vegyes fogyasztás, az igen. Stop-start rendszer nélkül. Tesztátlagunk 7,2 lett, az se rossz.
Végül az árról: a Corolla 200 ezer forinttal drágább az Aurisnál, s ugyanannyiba kerül, mint az Auris kombi. Az alapár 4,2 millió forint. Fapados Start ellátmánnyal. A már élhetőbb Live szintnél rögtön 4,7 millióra ugrunk. Egyhatos kéne? Ötmillió. Tesztautónk 7 milliós volt. Ebből a CVT költsége közel 500 ezer forint. Modern biztonsági sofőrsegédek nincsenek, a közvetlen riválisok meg a Ford Focus, a Hyundai Elantra, a Mazda3, az Opel Astra, a Volkswagen Jetta. És a Renault Fluence, főleg a Renault Fluence. Szedánszinten. Nem szedánszinten meg minden a 4-7 milliós kategóriában. Például az Auris, az Auris kombi, már az Avensis is. Az Avensis értelemszerűen jobb autó, de a Corolla tőle is átcsábíthat vevőket. Akár átlagon felüli értéktartásával. Remélhetőleg marad megbízható, apák és nagypapák, idősebb, régivágású cégvezetők kedvence.
Értékelés
Pozitív
Tágas, kényelmes, csendes, minőséginek tűnő, jó a futómű, nem sürgetve a CVT is, takarékos
Negatív
Belógó zsanéros csomagtér, tengelyirányban alig állítható kormányoszlop, ár
Árak
Tesztmodell alapára
5 860 000 Ft (2013.12.28.)
Tesztautó ára
7 055 000 Ft (2013.12.28.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 6400 1/min-nél
Nyomaték:
160 Nm 4400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,1 s
Végsebesség:
190 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4620 mm
Szélesség:
1775 mm
Magasság:
1465 mm
Saját tömeg:
1300 kg
Össztömeg:
1770 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
452 l
Belső szélesség elöl:
1400 mm
Belső szélesség hátul:
1390 mm
Belmagasság elöl:
910-990 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
260 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1540 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
980 mm
Csomagtér magassága:
540 mm
Csomagtér hossza:
1050 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1900 mm
Raktérnyílás szélessége:
1040 mm
Raktérnyílás magassága:
450 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
CVT
Nyomaték:
160 Nm 4400 1/min-nél
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 6400 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
190 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,1 s
CO2-kibocsátás:
130 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Toyota és főleg a Corolla soha nem arról szólt és szól, hogy az ember érzelmeire hasson úgy, mint pl. egy Alfa 159. A Toyota modellek az ember érzékeire, tudatalattiára hat, amit kizárólag akkor ért meg, ha nap, mint nap használ egy Toyota modellt.
    Igen igaza lehet annak a kommentelőnek, aki azt írja, hogy “randa” gombok is vannak benne. Csakhogy ezek a randa gombok egyrészt kiváló nyomásponttal rendelkeznek, nem lötyögnek a helyükön, mint egyes német magasabbnak mondott presztízsű és jóval drágább modellek esetében, másrészt minden bizonnyal – s a tapasztalatok alapján – 20-25 év múlva is ugyanúgy fognak működni. Van, akinek ez kevés, de sokunknak fontos.
    Az Aurison és a Corollán is – de még az én 13 éves Avensisemen is – az érződik, hogy egyszerűen nem akar versenyezni más gyártók modelljeivel, egész egyszerűen úgy tervezik őket, hogy megfeleljenek a hétköznapi igényeknek és észrevétlenül része legyen az életünknek. Vannak apró hibáik, de ilyenek minden autónál vannak.
    2008-ban vettem első autómat egy E11 faceliftes Corollát. Nem tetszésből választottam, hanem a megbízhatósága miatt. 1 évembe telt, mire a teljes érdektelenségből a rajongásba fordultam át iránta minden hibája (leginkább vállban mérhető szűkössége) ellenére.
    Mostani Avensisemben a csend tűnt fel leginkább. 13 éves (221.000km), de félelmetesen csendes még mai füllel is a beltere utazás közben. Nem recsegnek a kárpitok, nincs nyiszogás innen-onnan, de jelenleg a legnagyobb kedvencem a váltó: azontúl, hogy kiváló váltója van, egyszerűen nem hallani a váltások közbeni kulisszahangokat, ahogy húzom egyik fokozatból a másikba a kart. Ezek mások számára jelentéktelen apróságok, de amikor ezek összeállnak egy autóban, akkor az ember megérzi, hogy mitől Toyota. Persze, a másik oldalon ott van a kinézet, ami már új korában sem volt divatos, de Toyotát nem divatból vesz az ember. Ja, és a kisfiam rendre az utazás megkezdése után 5 perccel már alszik a gyerekülésben. Unalmas a Toyota… :-)))

    A tesztben szereplő autóval kapcsolatban: Személy szerint én örülök, hogy a Toyotánál nincs down-sizing. Ezt én egy rossz divatnak tartm, ami el fog múlni. Bízom benne. Az, hogy egy motor csak 160Nm nyomatékra képes, nem mond el mindent. Lehet, hogy kevésnek tűnik, de, ha az egész fordulatszám tartományban 30Nm-nél nem nagyobb az eltérés a 160-tól, az nem lehet rossz. Nekem pl. “csak” 170Nm-t tud az 1,8-asom, de 140-et már 1000-1100-as fordulattól hoz, amivel igen kellemesen vezethető, akár az átlagos forgalom tempója felett is. Nincs turbólyuk, csak egyenletes erőkifejtés. És szinte végtelen km-k hiba nélkül, mert semmi bonyolult dolog nincs benne. Nyilván nem tol akkorát hirtelen, mint egy TDI, de cserébe nem büdös, nem kerreg…
    A csomagtérzsanér jogos, én is problémának gondolom, de gyanítom, hogy a teleszkópos megoldás szűkítené a rakodónyílást a kialakítása miatt. Ebben azért tévedhetek, nincs tapasztalatom sedan autókkal (Corolla liftback, Avensis kombi van).
    A vezetés támogató rendszerek “hiánya” szerintem vitatható: Ki az ma Magyarországon, aki magánemberként hajlandó megfizetni pl. a VW-Opel-Ford kompaktjaiban ezen berendezések több százezres felárát? Erős a gyanum, hogy nem igen van ilyen, vagy, ha van is, elhanyagolható a számuk. És az is kérdés, hogy ezek mennyire működnek jól? Állítólag a Passatban jól működik, legalábbis német tesztek szerint. Csak, mikor láttunk olyat, hogy németek kifogásolták saját termékeiket? 🙂

    A Corolla célközönsége egyértelműen a racionálisan és hosszabb távon gondolkodó 30, de inkább 40 év feletti családapák, akik kinőttek a sebességhajhászásból, már nagyobbak a gyerekek (ezáltal nem kell kombi) ellenben, a nyugalmat és kényelmet igénylik a megbízhatóság és tartósság mellett. És nekik, szerintem nagyon is jó választás a Corolla, mert nem kockáztatnak semmit.
    A fiatalabbaknak ott az Auris és az Auris TS pakolni, kisgyereknekmindenkisfiszfusztbepakolni, van belőle hibrid a technokratáknak.
    Nem mindenki szereti a német autókat, de ez nem is baj. Akinek az kell, azt veszi, akinek nem az kell, nem azt.
    Az én középtávú álmom az Auris TS hibrid néhány évesen. Ez az autó számomra mindenre elég, amire használni akarom.

    • 2018.11.16. at 03:58
      Permalink

      ” Csakhogy ezek a randa gombok egyrészt kiváló nyomásponttal rendelkeznek, nem lötyögnek a helyükön, mint egyes német magasabbnak mondott presztízsű és jóval drágább modellek esetében, másrészt minden bizonnyal – s a tapasztalatok alapján – 20-25 év múlva is ugyanúgy fognak működni.”

      Ilyen hülyeséget – már bocs – még életemben nem hallottam, hogy azon agyaljak, mikor új kocsit veszek, hogy hogyan fognak a gombok működni 20 év múlva…

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    “Az első autóm egy Skoda 120L volt. 168 000 kilométernél adtam el 12 éves korában. Soha egy pillanatig nem merült fel bennem olyan, hogy ne induljak el vele nyaralni. ”

    S hányszor forrt fel a viz ???

    Nekem is volt jó pár évig….

    Manuális ventilátor kapcsoló megvolt neked ?

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Nem átlag autó pl. a Camaro SS, vagy a Rolls Royce Phantom. Szóval ezekkel lenne egy szinten az 1.6-os corolla………

    a corolla is kezd olyan “csodaautó” lenni, mint a swift: 3l-t kér 100 km-en, kényelmesebb mint 1 Bentley, és jobban megy mint 1 Aston 🙂

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Holi!
    Ha belegondolsz abba, hogy ez nem dízel, akkor a 4400-nál jelentkező 160-as nyomaték nem üveghang és igen jó érték, hiszen nem turbóról beszélünk. A 132 ló is jó érték egy 1,6-os motortól.
    Összehasonlítási alapként nézd meg a régebbi (turbó korszak előtti) 1,6-os német motorok nevetséges adatait. 🙂

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Ha 20 éves lenne a kocsid, akkor is ilyenek lennének benne. Sosem fognak elfogyni ezek a randa kapcsolók a polcaikról. Amúgy nincs baj az autóval, 2 esztétikai bakit leszámítva. Az egyik a már említett ócska kapcsolók, a másik az aránytalanul nagy kerékjárat. A többi ízlés kérdése, az üveghangon jelentkező 160 Nm meg nevetséges.

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Biztos nagy volánvirtuóz lehetsz. Szerintem neked inkább kutyát kéne vezetni autó helyett. 🙂
    Egyéb ismereteid is igen hiányosak, így erre szokták mondani: Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna. 😀

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Leírná pontosabban, mivel ijesztette meg a 86? Mert nekem is ő az az autó, ami most “menti” a Toyotát. Kiváló kocsinak ismertem meg, imádtam vezetni…

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Gt86?
    Ugye csak viccnek szanva mint sport es elmenyauto? Nagyon nem szeretnem eladni senkinek… Volt szerencsem hozza egy eros teszthetre… Eletemben csak egy masik Toyota ijesztett meg annyira (annal a tempomat aktivalodott vissza egy veszfekezest kovetoen) ennel a futomu vizsgazott eletveszelyes fokozatra. Csak higgadt kozlekedesre valo, terhelesvaltasokra a tekegolyo is kimeletesebb a babakkal mint ez a felbukkano akadalyokkal. Isten mentsen tole…

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    A technika regi bevalt, nem rossz motor a valvematic, sot egeszen emberi az 1,8-as, ezt az 1,6-ost nem ismerem. Divatos lett a kulso, meretes darab is lett, de…
    Tartok tole, hogy tovabbra is leginkabb a hirdetett minosegbol akar profitalni mely mar az elozo szerianal is csak verbalis volt valojaban egyre szanalmasabb a megbizhatosagrol beszelni amikor mar tobb gond van veluk mint a Franciakkal. Sajnos a koltseghatekonsag, vezeto vallalat esetukben is a minoseg rovasara ment. Lassan az ertekallosag sem lesz igaz a kozismert hibak miatt, de nem gond csak tudja mindenki aki megveszi, hogy nem sport es nem luxusautot vasarol, akkor nem lesz csalodas es talan nem akar a belso savban onmagaban abrandozva akadalyozni a forgalmat…

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    elment az életkedvem ettől a videótól. A hangsúlyokból látszik, hogy unja a tesztet mint a munkás aki 10 éve csak cipőtalpat ragaszt napi 8 órában… Ilyen unalmasan én egy bevásárlókocsit sem tudnék tesztelni…. komolyan annyira egyhangúan mondta a szöveget, hogy semmi kedvem nincs most semmit csinálni…. gratula. amúgy sport autónak ott a gt86 a toyotától, aki sportosat szeretne, aki meg családdal nyugalmasan utazgatni pl annak ez egy tökéletes toyota. ha van ilyenre pénze 😉

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Urak !
    Három Toyotát nyűttem el, – már ha lehetett volna !
    A harmadik a fiamnál van csak azért, hogy a családban
    maradjon.
    Hihetetlen, milyen megbízható, “emberközeli” autók.
    A szívem csücskei! Remélem, egyszer lesz szerencsém egy
    negyedikhez is. – A biztonság csúcsai! – Üdv: öregpacó

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Hát igen, kb annyi érzelem, vigyor, öröm tör ki belőlünk, mintha egy thalia-ban ülnénk, fele annyiért…Az is strapabíró és 500 l-el legalább a puttonyában! Hát a 4,2 MFt-ba már nem fér csak az ajtó hajtóka…ez az igazi népautó ezért, 4,2 MFt-ot nem ér ha a hasonló tudásúakat megnézzük…bár csodálkozom rajat igazából, hogy a toyotáék nem árazták még magasabbra mert elég húzós a többi márkatárs ára is. Az eleje tiszta CIVIC, a hátulja meg Hyundai. Azért ha valaki ennyire nem szereti a teszt vezetést…miért csinálja? Ja ennyire uncsi a kocsi, értem.

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Nem, én tényleg nem értem. Csak próbálom értelmezni amiket olvasok. Ti ismertek olyan autóst akinek örökké elromlik az autója? Próbáljátok magatokat a helyébe képzelni? Olyan szimpatikus mérnökember, aki minden gépet ismer és szeret? Aztán mégis! Ott az a sok-sok hiba ami csak így megtörténik vele és összeroskad benne? Vagy hogyan?

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Hasztalan szélmalomharc, de hátha valakiben világosság gyullad egyszer.
    Mi a nyavalya romolhat el egy ilyen jellegű autóban? Szívómotor? Vagy az a néhány extra amit nagy menyiségben gyártanak, hiszen felszerelés csomagok vannak, így tíz autóból nyolc felszereltsége megegyezik? Ráadásul nagyon lassan változnak az alapok, így kipróbált technikákra és beszállítókra építhetnek. Szerelőm 1.4 16V Cliojában több mint 170 ezer kilométer van. Soha semmilyen problémája nem akadt. Mosolyog amikor az autómban szilentblokkot kel cserélni, mivel neki azt a keveset még nem kell cserélnie soha. Fékpofákat még csak egyszer cserélt. Na és? Szüleinek Thaliája van. Nyolcszelepes 1.4-es. Ha létezik olyan, hogy überelni a semmi hibát, az akkor ez az eset. Az első autóm egy Skoda 120L volt. 168 000 kilométernél adtam el 12 éves korában. Soha egy pillanatig nem merült fel bennem olyan, hogy ne induljak el vele nyaralni. Egész Szlovákiát bejártam vele, de pl. Triestbe is eljutottam vele. Persze a gyújtáselosztót néha meg kellet tisztogatni. Olaj is több fogyott, mint a mai autóknál. Egyszer a hengerfejtömítés átégett, de ez csak abban nyilvánult meg, hogy fehér pamacsokat pöfögött és bőven kibírta az itthoni szerelőig, amihez csak hetekkel később vittem el. Igaz, mikor eladtam, már erősen rozsdásodott a küszöb, a következő vizsgán úgy biztosan nem ment volna át. Anyukám 98-as Felicia Lx autója már kevesebb odafigyelést igényelt. Volt Svájcban, Prágában, Horvátországban, Romániában. ennek ellenére egy hibája pont Ausztriában, azaz Zell am See-ben jött ki, bő 150 ezer kilométer után. Felmondta a szolgálatot a generátor és nem töltött, de ezt nem jelezte a műszerfali lámpa. Több mint 400 Euró volt a csere az ÖAMTC helyi kirendeltségénél. Nem kevés, főleg a magyar árakkal összehasonlítva. Hát mégis, miért van az embernek csekk kártyája? Szerencsére két autóval voltunk, így nem kellett a cca. 50 kilométerre lévő szállodáig buszozni. Akkor most tulajdonképpen a 120-as Skoda megbízhatóbb, ugye?

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Nekem egy 2005-ös közel 200 lovas Corollám van. Abban egyesül a vezetési élmény az erő a strapabíróság és a megbízhatóság. Nagyon szeretem, viszont nagy kár és komoly problémának érzem, ha nem lesz több ilyen Corolla.
    Egy ilyen volumenű gyártónak adni kéne a sportos vonal fenntartására, mert egy vevőkört elveszthet, úgy ahogy engem is el fognak.
    Szánalmas és felháborító hozzáállás a Toyota részéről, főleg azért mert a márka imidzsét is tönkreteszi ez a dilettáns és birka vezetés.

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Nem fogom megérteni, hogy miért nem lehet teleszkóppal kombinált egyszerűbb (nem belógó) zsanérral megoldani a csomagtér ajtó működését? A Dacia még a motorkitámasztót is teleszkóposra cserélte az új Sanderoban, de a lengőzsanért nem!? Mazda 6 sedan lengőzsanérral!!
    Mindegy is! Én úgyis a kombik pártján vagyok.

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Én egy 2006-os 1,4 d4d corollával járok, és igazat adok abban a cikkírónak, hogy ebben az autóban semmi izgalmas nincs, de szerintem egy autó arra való, hogy elvigyen A-ból B-be és vissza is hozzon.A toyota szerintem ilyen autókat gyárt és ez a lényeg, a többi a vezetési élmény csak blabla.Én a régi Avensisemmel gondolkodás nélkül el mertem indulni egy 3000 km-es nyaralásra, amikor már 250 000 km volt benne.Hozzáteszem 330 000 km-rel adtam el és a kötelezőkön kívül 280 000 -nél kerékcsapágyat cseréltettem rajta az egyik oldalon.

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    kormi: ha jól belegondolsz, annyi minden van az életben amiért izgulni szokott emberfia, legalább az autó ne okozzon váratlan fejtöréseket…nem? Amúgy nekem is Suzukim volt a mostani autóm előtt és az is unalmas, de megbízható volt.
    Üdv:egy elégedett Corolla tulaj (a sok közül…:-))

  • 2017.10.29. at 20:10
    Permalink

    Hogy is mondjam,hhmmmm….,a videóban a tesztelő erősen mérsékelt lelkesedéssel beszél az autóról,kb úgy mint akit éppen a forgatás előtt ébresztettek fel.Olyan érzésem volt végig,mintha egy múzeumban lennék tárlatvezetésen és egy nyugdíj mellett továbbdolgozó tárlatvezetőt hallgatnék,szabályosan elálmosodtam a végére:-)

    Mentségére szolgáljon,hogy erről a kocsiról nincs is mit beszélni-írni,pláne lelkesedni!
    Igaz,hogy vadonatúj és csili-vili,de olyan mintha már évek óta a piacon lenne,mintha már 0 kilométeresen is 200.000 lenne benne.
    Egyik”panelszomszédomnak”egy 2003-as Corolla sedan-ja van(ráadásul az is szürke),néha megkérdezem:-Mi újság az autóval?!
    -“Hát ki kellett cserélni az ablaktörlőt,meg 3-4 év után egy fránya izzó is kiégett!Sőt,az egyik hátsó lámpabúrát is ki kellett cserélni,mert megrepedt”
    Ja és ezeket a válaszokat úgy 5 év alatt szedtem össze tőle……,ezen kívül semmi sem romlott el és természetes,hogy minden elektromos extra működik!
    Meg kell érteni az ilyesfajta autók lényegét:Rengeteg kilométer eseménytelenül,hiba nélkül.
    Én is”megtértem”,pár éve egy 2005-ös Suzuki Lianával járok.Vezetési élmény semmi,viszont van helyette legendás megbízhatóság és jótékony dögunalom:-)

Vélemény, hozzászólás?