A háromliteres autó? Toyota Prius IV teszt

Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felnitől függően 3-3,3 l/100 km fogyasztást ígér a Toyota Prius IV. Kipróbáltuk, tudja hozni, de talán nem is ez a legnagyobb erénye.

Mindent tudunk már róla. Kimerítően írtunk már megjelenése, majd menetpróbája után is az új Priusról. Ennyivel, plusz az itthon elért remek fogyasztási adatokkal persze nem úszhatom meg a tesztet. A Prius IV egyrészt nagyot nőtt elődjéhez képest, 8 centivel hosszabb, 1,5 centivel vállasabb, ugyanakkor 2 centivel alacsonyabb, tömegközéppontját pedig 2,5 centivel vitték lejjebb.

A forma teljesen, sokkolóan új.

Fotókon furcsán is mutatott, de élőben letaglózó, illik a futurisztikus dizájn a nagyon komoly technikai csomaghoz.
Hirdetés

Nem csak nagyobb, tágasabb és könnyebb is. Az utastér a változatlan tengelytáv ellenére is öblösebb a korábbinál. A külsőhöz hasonlóan szintén teljesen új dizájnnal, igényesebb berendezéssel. A legnagyobb növekedés a csomagtér esetén látható, ugyanis a továbbra is NiMH (1,31 kWh-s) hibrid akkumulátor immár teljes egészében a hátsó ülés alá került, így lehet a korábbinál mélyebb az üreg. Az eddigi Priusokban hátul utazó 12 V-os akkumulátor is előre költözött, így a csomagtér aljában most csupán defektjavító lapul, de a kalaptartót is be tudjuk oda tenni. Ami viszont az egyik legfontosabb, az az, hogy bár a Prius minden eddiginél nagyobb, közben minden eddiginél könnyebb is lett. Az alapverzió saját tömege mindössze 1375 kilogramm, a fullextrás Executive pedig szintén nem több 1,4 tonnánál. Prius sosem volt még ilyen "könnyű", ugyanakkor a karosszéria merevsége is minden eddiginél jobb.
Gyengébb, de nem lomhább. Ha már csökkent a tömeg, a Toyota a villanymotor teljesítményéből is visszavett egy keveset. Az most 72 lóerős, 163 Nm nyomatékot adó. A rendszerteljesítmény csak 122 lóerő, de a hajtó villanymotor azonnali nyomatékával a Prius mégis erősebbnek mutatkozik, mint amit várnánk tőle. Bár a Prius III 100 km/órás sprintje 10,4 másodperc volt, a négyesé pedig 10,6, a különbség nem érződik. Sőt tulajdonképpen fürgébbnek érződik az új, mert csendesebb, így szívesebben tapossuk. A hajtáslánc teljes áthangolásával lineárisabb lett a gázpedál és a motor fordulatszáma közötti kapcsolat, így közvetlenebb a vezetési élmény, de közben a zajszint visszafogása is meggyőző. Egyáltalán nem mellékes, hogy az 1,8 literes, változó szívó- és kipufogóoldali szelepvezérlésű és Atkinson ciklusú benzinmotor termikus hatásfoka 40%-osra nőtt, amivel a világ legjobbja, ahogyan az sem, hogy az inverter áthangolásával, illetve az akkumulátor fejlesztésével több használható ki az 1,31 kWh-s nominális kapacitásból. A Prius IV minden eddiginél többet tud elmenni villannyal. Annyit továbbra sem, hogy konkrét értéket megadjon a gyártó, de a gyakorlatban hosszú kilométereket, akár emelkedőn is.
Minden egy célt szolgál. Tömegcsökkentés, jobb hatásfokú motor, javított alaktényező, növelt emissziómentes hatótáv - mind-mind a szerényebb üzemanyag-fogyasztást célozzák. A vegyes üzemi katalógusérték az alapáras 15 colos felnikkel 3 l/100 km, míg a jobb verziók 17 colosával 3,3 l/100 km. Ezt a gyakorlatban is lehet hozni. Több etapon alá is sikerült menni, a rekordom egy Mogyoródról Budaörsre, Budapesten keresztül autózás során elért 2,6 l/100 km szakaszátlag volt, de a teszt teljes átlaga tankolás szerint 3,6, fedélzeti számítógép alapján 3,8 l/100 km lett. Ráadásul úgy, hogy a videózás forgolódásával 4,3 l/100 km csúcsérték is adódott. Ezzel együtt minden eddigi tesztautó közül az eddig legtakarékosabb volt a Prius, ami étvágyával akár nagyobb robogókat is megszégyeníthet, de még autópályás 130 km/órás tempónál is 5 l/100 km alatt tartható a fogyasztása.
Nem csupán takarékos. Igazából mindig is így volt, most pedig pláne így van. A Prius nem csupán a takarékosságról szól, hanem mellette egy elképesztően finom autó. Csendes, alig észrevehető a benzinmotor beindulása, leállása pedig egyáltalán nem. Kétzónás elektromos klímája acélosan hűt, de az energiatakarékosság jegyében csak azokra az ülésekre fúj levegőt, amelyeken utas ül. Teljesen új, hátul kettős keresztlengőkaros futóművével elképesztően kényelmes, ugyanakkor kellően stabil is. Eltűnt a padlógázas gyorsításkor jelentős motorzaj, van viszont helykínálat, minőségi kidolgozás és komoly alapfelszereltség is az elképesztő technikai töltet mellé. A Prius IV minőségi előrelépés a III-ashoz mérten.
Az alap felett a tuti. Bár a Prius IV alapáron is nagyon felszerelt (Live felszereltség, egyebek mellett kétzónás automata klíma, városi koccanásgátló és távolságtartós tempomat, LED fényszóró, érintőképernyős audiorendszer és tolatókamera, stb), igazából a 9,7 millió forintos alapverzióhoz mérten mindössze 300 ezer forintos felárat jelentő Active szint tűnik a legjobb választásnak. Ha nem is feltétlenül az alap 15-ösnél mutatósabb 17 colos felnik, hanem a bőr kormányborítás, az elektrokromatikus (éjjel a hátulról jövő fényre sötétedő) belső tükör, a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer, valamint a szélvédőre vetített kijelző (HUD) és a holttérfigyelő miatt. Nem rossz persze a további 1,2 millió forintért kapható Executive sem, ahol már navigációs rendszert, bőr kárpitozást, esőszenzoros ablaktörlőt, JBL hifit, a Qi szabványt támogató telefonokhoz vezeték nélküli töltőt és első-hátsó radarokon alapuló parkolásasszisztenst is kapunk. A bőrkárpit világos szürke és fekete színben is kérhető, napfénytetőt 200 ezer forintért kaphatunk (az alapverzió kivételével). A színek közül a tesztautón is látható "lángoló vörös" és a gyöngyházfehér 260 ezer forintos tétel, a többi metálszín 175 ezer forintba kerül, alapáron flottafehér árnyalat választható. A Prius összességében, tudásához mérten nem drága. Ha azt vesszük, hogy gond nélkül autózhatunk vele 4 literes fogyasztás környékén, hogy karbantartási költsége jóval kedvezőbb, mint bármely hasonló kényelmet adó autóé, nagyon értékarányosnak mondható.
Értékelés
Pozitív
Csendes, takarékos üzem, remek helykínálat és minőségi kidolgozás, kényelmes és stabil futómű
Negatív
Kötött felszereltség, abszolút értékben magas ár, hátul korlátozott fejtér, csekély terhelhetőség
Árak
Tesztmodell alapára
11 190 000 Ft (2016.06.13.)
Tesztautó ára
11 450 000 Ft (2016.06.13.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Teljesítmény:
72 kW (98 LE) 5200 1/min-nél
Nyomaték:
142 Nm 3600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,6 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4540 mm
Szélesség:
1760 mm
Magasság:
1470 mm
Saját tömeg:
1400 kg
Össztömeg:
1790 kg
Terhelhetőség:
390 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
501 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1440 mm
Belmagasság elöl:
940-1010 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1450 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
450-700 mm
Csomagtér hossza:
880 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1750 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
910 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
fokozatmentes automata sebességváltó
Nyomaték:
142 Nm 3600 1/min-nél
Teljesítmény:
72 kW (98 LE) 5200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,6 s
CO2-kibocsátás:
78 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
3,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    A hatásfok a rendelkezésre álló energia felhasználásának mértéke.

    “normális körülmények között nem kér el 5 liter gázolajat.”
    Ennek ellenére ez a három 2.0 HDI-s 607-es tulaj a levezetett több, mint negyedmillió km alatt 6,34 literrel járt el:

    [url]http://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/352-607.html?fueltype=1&vehicletype=1&power_s=133&power_e=134&minkm=5000&powerunit=3[/url]

    A kúton literre veszed a benzint és a gázolajat is nem értem miért kevered bele a kg-ot? Ha kg, vagy energiatartalom után fizetnél más lenne az ára.

    “De hajlandó vagyok megváltoztatni a véleményem amint mutatsz egy [b]benzines[/b], vagy benzin+elektromos kamiont esetleg traktort.”
    [url]http://hungarokamion.hu/2016/06/05/shell-hosszabb-tavon-foldgazra-kell-atallitani-a-kamionokat/[/url]

    Németeknél 3 millió tehergépjármű van, ebből 90,9 százaléka volt dízelüzemű, 7,3 százalékuk benzin, 1,8 százalékuk pedig egyéb hajtású.”
    Tehát vagy 220000 benzines van.

    A teherjárműveknél, buszoknál a jövő az LNG, CNG ez köztudott.
    [url]http://www.lcng.hu/meresekkel-igazoltak-hogy-a-miskolci-gazbuszok-joval-kevesebb-karosanyagot-bocsatanak-ki-a-dizeleseknel/[/url]

    A Prius nem csak a fogyasztásról szól! Hanem a környezeti terhelésről is. A személyautók zöme emberek között, városokban közlekedik. Semmi keresnivalója ott a dízelnek.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    2. Én is vezetem 9 éve, de az hogy nálad vagy nálam a saját kocsid/m mennyit eszik, igazából nagyon keveset mond. Sokkal pontosabb, értékesebb egy nagyszámú minta.

    3. “Egyrészt a Priust általában olyanok veszik akik sportot űznek a takarékoskodásból, másrészt a Spritmonitoron a 4-es verzióból alig van, tehát nem reprezentatív”
    pár hónap és lesz elég adat, de az is ezt fogja mutatni 🙂
    “harmadrészt meg honnan tudjam hogy nem unatkozó Toyota marketingesek töltötték fel???”
    A csalást inkább a VW-ből nézem ki, de még a Peugeot is hamarabb fog ehhez fordulni, mivel piacvezető technológiája nincs.

    4. 1 liter elégetett gázolajból ~14%-kal több CO2 keletkezik, mint 1 liter benzin elégetésekor.

    5. Egy 6 éves HSD hibrid is fényévekkel kevesebbet szennyezz, mint egy 6 éves dízel.

    6. Mert azt szoktad meg.
    “140-150-es tempónál sem kell a rádiót felhangosítani” mert automatikusan felhangosodik, amit az emberi fül nem hall.
    “ennél nem kell jobb.” próbálj ki városban egy bármilyen HSD hibridet, vagy elektromos autót és garantálom, hogy meg fog változni a véleményed.

    9. Elhiszem, hogy nagy odafigyeléssel tudsz 3 literes fogyasztást csinálni, de egy 6 éves Priusban azonos odafigyeléssel 2,5 literest tudnál.

    “Csak mindig meglepődök a szenzációnak tálalt 3 literes fogyasztásokon, amikor jómagam is tudok ilyet produkálni, egy mezei kocsival, különleges technológia vagy trükközés nélkül. ”

    mint írtam: átlagosan 5,3 l-t fogyaszt a tiedhez hasonló autóval rendelkező tulajok autója a [b]valóságban[/b] a kúton mérve.
    [url]http://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1041-308.html?fueltype=1&vehicletype=1&power_s=113&power_e=117&minkm=5000&powerunit=3[/url]

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Általában jó kocsik a Peugeot-k legalábbis a dieselek, valószínűleg közöd nincs a témához… na üljél fel és tekerjél, égeti a kalóriát, egészséges! 🙂

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Te nagyon barom, olvasd már el a gyakran feltett kérdéseknél! A gyár leírja, hogy működik benzinnel, gázolajjal vagy gázzal. Tényleg olyan gyökér vagy, hogy az már fájdalom.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Az ilyen kimegy külföldre, tankolni akar az autójába és nem érti miért a dízel mellett van a gas felirat:))))
    Gyorsan vesz is egy dízel autót. Abba még talán megtalálja a jó kútfejet.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Encore, Menőmanó, hagyjátok ezt a flótást. Ismeritek a mondást:

    “H*lyével vitatkozni, olyan mint egy galambbal sakkozni: ledönti a bábukat, rász*rik a táblára, aztán boldogan ugrál, hogy ő nyert.”

    :)))

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Vagyis akkor benzint kell tankolni bele?
    Idióta… azt se tudod mire válaszoltál barom, mint ahogy azt sem tudod, hogy milyen beporlasztott üzemanyaggal fog működni, de biztosra veszem, hogy se nem kerozin se nem benzin, hanem kézenfekvő, hogy majd a legtöbb vásárló ahogy a hivatalos oldalon is lehet olvasni gázolajjal oldja majd meg a turbina üzemeltetését, mivel azzal is működik…

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Akkor ez egy benzines kamion?!
    Ügyes vagy, még olvasni se tudsz… de várjuk meg mi lesz belőle, addig is kívánok neked, egy menetre egy TDi-t vagy HDi-t, hogy legalább egyszer élvezz a gatyádba a nyomatéktól!

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Ez igen, azonos évjáratban kvázi 2x annyiért van hibrid alternatíva Peugeot 607-re, igaz kisebb is könnyebb is de legalább tudja hozni a diesel fogyasztást :). Tényleg nagyszerű dolog…

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Én a 9-es pontodra reagálnék első körben:
    [b]“nincs egyetlen gyártó ezen a bolygón, aki képes ilyen hatékonyságú hajtásláncot készíteni egy belsőégésű motor felhasználásával”[/b]
    Igen nagy tévedésben vagy, vagy csak ferdítesz, mit nevezünk először is hatékonyságnak?! A haverom 607-ese, ami 2.0 HDI, normális körülmények között nem kér el 5 liter gázolajat. Egy közel 1700kg-s autóról beszélünk amin 225 széles gumi van, mindezt úgy csinálja, hogy sehol sincs benne űrtechnika mint a Priusban. Ehhez szervesen kapcsolódik a 4-es felvetésed miszerint 14%-kal magasabb a gázolaj energiatartalma… igen ha literre számolod akkor való igaz jobb, viszont az sem elhanyagolható, hogy a gázolaj sűrűsége nagyobb mint a benziné, így nem releváns literben összehasonlítani őket. Kg-ban ha összehasonlítjuk mindkettő energiatartalma 43MJ/Kg. Ebből kiindulva viszont a diesel hatásfoka mindenféle trükk nélkül magasabb mint egy elektromos-benzinesé. Elég csak abba belegondolnod, hogy nem véletlenül minden erőgép diesel, ugyanis egységi teljesítmény leadásához kevesebb üzemanyag elegendő, ezért nevezzük hatékonyabbnak mint bármely benzinest. De hajlandó vagyok megváltoztatni a véleményem amint mutatsz egy benzines, vagy benzin+elektromos kamiont esetleg traktort.

    Egyébként érdemes lenne, egy 308 2.0 hdi-hez is hasonlítani, pont a hatékonyság miatt az annyit se eszik ugyanolyan használatban mint egy 1.6-os.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    1. Hogy nagyobb-e a Prius azt nem tudom, de erősen kétlem hogy nagyobb lenen egy 308 kombinál.
    2. Az én hosszú távú átlagom 5,2, takarékoskodva 4,9. Nincs szükségem hivatkozásra hogy megmondjam mennyit eszik a kocsim, 80.000 Km-re vezetett táblázatom van.
    3. Egyrészt a Priust általában olyanok veszik akik sportot űznek a takarékoskodásból, másrészt a Spritmonitoron a 4-es verzióból alig van, tehát nem reprezentatív, harmadrészt meg honnan tudjam hogy nem unatkozó Toyota marketingesek töltötték fel???
    4. Ezt nem értem, a dízel autók CO2-je jóval alacsonyabb mint a benzineseké. A hibridé nem attól lesz alacsonyabb mert benzines.
    5. Össze lehet hasonlítani. A Prius jobb, de miért is lenne rosszabb egy vadonatúj hibrid, mint egy ma már elavult, harmadáron megkapható, 6 éves dízel.
    6. Semmi bajom a HDi járáskultúrájával. Sokan ültek benne, eddig mindenki dicsérte a csendességét, volt aki utasként azt hitte benzines. 140-150-es tempónál sem kell a rádiót felhangosítani, ennél nem kell jobb.
    7. Váltanom kell, sőt kormányoznom is! Tudok és szeretek is vezetni. Volt automatám, városban kényelmes volt, azonkívül utáltam, nem vágyom rá.
    8. Az én autóm jelenleg max. 3 milliót ér, újonnan lenne 6. A Prius opciókkal közel 10…
    9. De van, hiszen én is tudok 3 literes fogyasztást csinálni… a nem éppen mai kocsimmal.

    Nem vontam kétségbe hogy a Prius egy hatékony, takarékos, előremutató jármű. Annyit mondtam, hogy az én öregedő “tragacsom” nem marad sokban el tőle, legalábbis ami a fogyasztást illeti, töredék áron. Csak mindig meglepődök a szenzációnak tálalt 3 literes fogyasztásokon, amikor jómagam is tudok ilyet produkálni, egy mezei kocsival, különleges technológia vagy trükközés nélkül.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    [i]“Ez egyszerűen szánalmas, komolyan mondom.”[/i]
    Végre egy őszinte vélemény magadról! Így van, ennek is eljött az ideje.
    Coming out ez a javából cslafpuncóka.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Ez egyszerűen szánalmas, komolyan mondom. Mindig is tudtam, hogy a magyarok agya túl primitív egy Priushoz(tisztelet a kivételnek). Egyszerűen a fogyasztásnál leragad, és punktum. Szinte vártam egy olyan hozzászólást, hogy “A 30 éves XY típusú koromdízelem is ennyit eszik, mi ezen a nagy szám?”:)))

    A Prius-jelenségnek a jó fogyasztás csak egy kis szelete. Prius-osnak lenni egy küldetés, arról szól, hogy különleges vagy, szembemész mindennel, úttörő vagy, környezettudatos vagy, átszellemülsz, egy saját kis miliőt kreálsz magadnak és kizárod a külvilágot. A meghökkentő design is mindjárt értelmet nyer. Erre a szintre el kell jutni agyilag, ami itthon csak keveseknek sikerül. Nem célzás volt, hidd el:)

    Vascsi, remek a hozzászólásod.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Szia!
    Toyota Camry Hybrid 2008-as évjárat. 2.4L benzinmotor, 1600 kg önsúly, 8 mp. 0-100 km/h, automataváltó. Városban 6,5L fogyasztás, országúton 5 liter. Ezekhez társul a egyszerű, ámde megbízható technika. Ezért nagy szám egy hibrid.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    “Nem értem miért olyan nagy szám egy méregdrága, vadonatúj hibridtől a 3,3-as katalógusadat!”
    ebben megpróbálok segíteni, hátha tudok (P4 vs. 308 1.6HDi):
    1. nagyobb tengelytávú, nagyobb utasterű a Prius
    2. átlagosan 5,3 l-t fogyaszt az autód a valóságban:
    http://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1041-308.html?fueltype=1&vehicletype=1&power_s=113&power_e=117&minkm=5000&powerunit=3
    3. míg a 4-es Prius 4,3 litert
    http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2016&power_s=96&power_e=125&minkm=1000&powerunit=3
    4. a tiéd gázolajból fogyaszt annyit, aminek az energiatartalma 14%-kal magasabb (így a CO2-je is), mint a benzinnek, tehát nagyjából össze sem lehet hasonlítani a kettő autót hatekonyság szempontjából
    5. szintén össze sem lehet hasonlítani a károsanyagkibocsátást
    6. a két autó járáskultúrája is fényévekre van egymástól
    7. neked mindig váltanod kell
    8. viszont, a te autód olcsóbb. Új 308-as kedvezményes ára 6M vs. P4 9,5M
    9. és még azért nagy szám, mert [b]nincs egyetlen gyártó ezen a bolygón, aki képes ilyen hatékonyságú hajtásláncot készíteni egy belsőégésű motor felhasználásával.[/b]

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Peugeot 308, 1.6 HDi 115 LE, 2012-es még a régi típus. Rendszeresen csinálok vele 2,9-3,2 liter közötti fogyasztást Budapest-Székesfehévár és Budapest-Bicske között, 90-100-as országúti tempóval. Nem értem miért olyan nagy szám egy méregdrága, vadonatúj hibridtől a 3,3-as katalógusadat! A legszebb, hogy városban és pályán is alig megy 5 fölé, ráadásul ha nyomom neki, még kifejezetten élvezetesen is vezethető.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Bezike, most már aztán tényleg túltoltad a skizofréniádat – kínodban már a távol-keleti meg amerikai riválisoknak(amik egyébként szintén jók) drukkolsz, amiket amúgy szintén ki nem állhatsz:)

    Kezeltetned kéne már magad, de sürgősen:)

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Tőlem nem áll távol a keleti design és szerintem az aktuális Auris is kifejezetten szép autó. Szóval ha abba beleteszik ugyanezt a technikát, akkor abba nehéz lenne belekötnöm. Maximum az árába, de nem is a dízelmániás európai és pláne magyar piacra készülnek ezek és összességében nem is vészesen drága a konkurenciához képest.

    Hibrid és hibrid között is nagy a különbség. jönnek ki vele sorban más gyártók is, ez igaz, de nem mindegy, hogyan oldják meg. Ha beleteszik a dupla-kuplungos váltót, kettős tömegűt és társítják feltöltött motorral, akkor azzal az átlagember ugyanúgy nyakába veszik ezeknek a “csemegéknek” a nyűgjeit, de még mellé társítja a hibridrendszer esetleges hibáit is….ez szerintem nem jó irány. Ezzel szemben a Toyota faék egyszerű bolygóműves erőátvitele zseniális, hibamentes és egy csomó fájdalmas kiadástól megmentheti a tulajt, ezért írtam, hogy a műszaki tartalmat csodálom és elismerem.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Almát a körtével összehasonlítani… Egy 2 főnek kényelmes kis fogyasztású Lupot egy tágas belterű családi autóval nem érdemes összemérni, nem ugyanazt adják.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Én 12 éve hajtok egy most 17 éves 3L Lupót. majdnem fél millió kilométer van benne. Klíma, xenon, robotváltó meg pár extra, mind teszi a dolgát. Még a Start-Stop is csont nélkül!!
    nyáron 2,5-3 literrel járok.
    és az még ma is szép. nem ultramodern, de bármikor vállalható

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    semmilyen szemmel nem emészthető ez a katyvasz. már jönnek mások is hibriddel, végre lesz konkurenciája, ráadásul azok nem egy izlésficamos szamuráj álmodta gépek….hanem normálisan néznek ki, ioniq vagy épp az új ampera/volt. tesla stb. de még az új insight is bőven jó.
    sztem ezt most elszabta a tojoka, érdekes lesz összehasonlítani majd a fél év múlvai eladási számokat.

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    A forma ízlés kérdése, az pedig folyamatosan változik. Először nekem sem tetszettek. Már két éve, hogy egy III-ast hajtok, teljesen meg vagyok vele elégedve, azt a néhány buta hibáját elviselem és a szemem sem bántja a formája. Tökéletes autó nincs! Egyébként élőben már nem izgatja annyira a szemet a IV-es :), valahogy pofásabb, mint a képeken. A konzervatív európai desigoktól ettől még persze messze van 🙂 .

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    Végre itt van magyar rendszámmal. Látszik, hogy a tervezőmérnökök igyekeztek az előd minden hibáját(azt az egy-kettőt) kijavítani. Úgy hírlik, a magasabb tempónál jelentkező kellemetlen motorhang is eltűnt. Nekem azok a beltéri fehér műanyag-elemek a fürdőszobai berendezést juttatják eszembe, de amúgy tetszik és várom, hogy élőben is láthassam. Kíváncsi leszek, milyen egyterű-fazont tudnak majd kihozni ebből a design-ból, mert nyilván idővel a Prius +-nak is meg kell újulnia. Meg aztán jönnek az amerikai, koreai és egyéb trónkövetelők is…

  • 2017.10.28. at 04:31
    Permalink

    A műszaki tartalmat elismerem és csodálom, de borzasztóan ronda lett ez az autó…Talán hamarosan az Aurisba is belekerül ez a hajtáslánc, az talán emészthetőbb európai szemmel is.

Vélemény, hozzászólás?