0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Vezettük az új Opel Antarát

Opel Antara 2011 - első teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az autópiac tizedét jelentő szabadidőautók között az Antara frissített kiadásával indul az Opel. Megnéztük milyen eséllyel.

Méreteivel hajszálnyit a kompakt-szabadidőautók felett áll, krómkeretes oldalablakaival, opcióként kanyarkövető fényszóróival a prémiumosabb modellek felé kíván húzni az alapáron 17, opcióként 18, 19, természetesen friss formatervű alumínium felnikre állított Antara

Méreteivel hajszálnyit a kompakt-szabadidőautók felett áll, krómkeretes oldalablakaival, opcióként kanyarkövető fényszóróival a prémiumosabb modellek felé kíván húzni az alapáron 17, opcióként 18, 19, természetesen friss formatervű alumínium felnikre állított Antara

Hátul mindössze a hátsó lámpák berendezése új, praktikus, hogy a lökhárítók alját és a küszöböket matt fekete betétek borítják

Hátul mindössze a hátsó lámpák berendezése új, praktikus, hogy a lökhárítók alját és a küszöböket matt fekete betétek borítják

Alaposan megújult az Opel 2006-ban bemutatkozott, a hazai piacra 2007-ben érkezett szabadidőautója, az Antara. Aki csak kívülről szemléli, az nem sok változtatást láthat, a fényszóróknak és a hátsó lámpáknak háza régi, igaz, berendezése új. Opcióként akár már kanyarkövető xenonfények is szerepelhetnek. A ködfényszórók alakjukkal is teljesen újak és módosult a hűtőmaszk, valamint a ködfényeket hordó első lökhárító is. Az alapvonások változatlanok, a külső méretek 4,6x1,85x1,76 méteresek, 2,7 méteres a tengelytáv, kívülről praktikusan körbeműanyagozott a karosszéria, 420-1420 literes, az első utasülés támladöntésével 2,65 méter hosszúra bővíthető csomagtér.

Kétszínű belterével, opcióként bőr, akár mogyoróbarna üléseivel minőségi a beltér, a fedélzeti számítógép és a navigáció gombsora, menürendszere régi vágású

Kétszínű belterével, opcióként bőr, akár mogyoróbarna üléseivel minőségi a beltér, a fedélzeti számítógép és a navigáció gombsora, menürendszere régi vágású

Alapáron elektromos a rögzítőfék, így a kar helyére méretes rakodórekesz került

Alapáron elektromos a rögzítőfék, így a kar helyére méretes rakodórekesz került

Sokkal fontosabb azonban, hogy a motorpaletta teljesen új, jelentősen módosult a futómű és egy kicsit a kormánymű is, az utastér zaja pedig állítólag 50 százalékkal apadt. Ez utóbbit konkrét adatokkal nem támasztotta alá a gyár, a motorokról viszont sokat tudni. Például azt, hogy a korábbi 3,2 literes V6-os minimális kereslete miatt megszűnt, a 2,4 literes benzines pedig nem az, ami volt. A vadonatúj blokk egésze hengerfejéhez hasonlóan alumínium, vezérműtengelye lánchajtású és folyamatosan változó szelepvezérlést ad. A 167 lóerős, 230 Newtonméter nyomatékú benzines jóval (27 lóerővel) erősebb, mint elődje, 8,8 l/100 km vegyes fogyasztási értéke pedig 0,6 literrel apadt. Frissek a 2,2 literes, változó geometriájú turbós, 1800 bar befecskendezési nyomású, közös nyomócsöves turbódízelek is. Két verziója közül állítólag az eladások 85 százalékát a 163 lóerős, 350 Newtonméter nyomatékú adja majd, s a maradék 15-öt a benzines és a 184 lóerős, 400 Newtonméter nyomatékú, izmosabb gázolajos teszi majd ki. Magától értetődő, hogy az összes motor Euro5-normás, az azonban fontos adat, hogy a dízelek részecskeszűrője gondozásmentes. Az erősen variálható kínálatban az összes váltó hatfokozatú, automata mindegyik motorhoz társítható, de a benzineshez csakis összkerékhajtással. Elsőkerékhajtással az erősebbik gázolajos nem kérhető – a lehetőségek átlátásáért érdemes táblázatunkra pillantani!

Az Opel Antara új választéka

2.4 2.2 CDTI 163 LE 2.2 CDTI 163 LE Aut 2.4 4x4 2.4 4x4 Aut 2.2 CDTI 163 LE 4x4 2.2 CDTI 163 LE 4x4 Aut 2.2 CDTI 184 LE 4x4 2.2 CDTI 184 LE 4x4 Aut
Végsebesség [km/h] 190 189 184 186 175 188 182 200 191
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 10,5 9,9 10,8 10,3 11,0 9,9 12,0 9,6 10,1
Vegyes fogyasztás [l/100 km] 8,8 6,3 7,5 9,1 9,3 6,6 7,8 6,6 7,8
CO2 [g/km] 206 167 199 213 219 175 205 175 205

Ha nem is gigászi, kétségtelenül elegendő a helykínálat. A hátsó padló sík, az ülések támladöntésével a raktér padlója is törésmentes Ha nem is gigászi, kétségtelenül elegendő a helykínálat. A hátsó padló sík, az ülések támladöntésével a raktér padlója is törésmentes

Ha nem is gigászi, kétségtelenül elegendő a helykínálat. A hátsó padló sík, az ülések támladöntésével a raktér padlója is törésmentes

Picivel átlag alatti, 420 literes a csomagtér

Picivel átlag alatti, 420 literes a csomagtér

Az Antara frissítésével temérdek, a zajszigetelést fokozó újítás (például vastagabb szélvédő, különféle, a hajtásláncot és a futóművet szigetelő betétek sora) is érkezett, a MacPherson első és multilink hátsó felfüggesztések áthangolt rugói és lengéscsillapítói pedig a korábbinál feszesebb útfogást, a módosított kormánymű jobb visszajelzést ígér, ugyanakkor parkoláskor erőteljesebb rásegítéssel dolgozik. Hab a tortán a belső módosítások sora, a korábbinál finomabb és szoffisztikáltabb, világos drapp és mogyoróbarna szövet- és bőrkárpitokat is kínáló választék, valamint az alapáron adott, a korábbinál öblösebb középső tároló-rendszernek helyet adó, elektromos rögzítőfék.

Ódivatú a rádió telefon-tasztatúrát mintázó gombsora, a Bleutooth-kihangonsító feláras

Ódivatú a rádió telefon-tasztatúrát mintázó gombsora, a Bleutooth-kihangonsító feláras

A gyári infók tolmácsolása mellett meg kell jegyezzem: a csaknem öt éves Antarában a friss kárpitok ellenére van némi „oldschool” érzés, a navigáció kijelzője, a középkonzol gombjai még a világos kárpitokkal amúgy tényleg jóval barátságosabbá tett beltérben sem túlzottan megnyerők. Ez persze apróság a futásjellemzők mellett. Mivel az eladások zömét a belépő dízeltől várja az Opel, a bemutatón elsőként ennek a kulcsát zsebeltem be. Igazán józan autót kaptunk, manuális váltóval, elsőkerékhajtással, második felszerelés-lépcsővel. Ha vezetése előtt megkérdezz valaki, e verziót, vagy legfeljebb ennek automata váltósát tartottam volna a legjobb Antarának. Menet közben azonban nem volt meggyőző, a feszesre hangolt útfogásnak és a javított zajszigetelésnek nyoma sem volt. Durva gördülési zaj hallatszódott az autóba és a hátsó futómű vészjóslóan kopogott is a nyolcezer kilométert mutató, az úthibákon pattogó előszériás tesztautóban. Motorja viszont tényleg csendes volt!

Földúton, sík terepen a fronthajtású Antara is jól mozog. Terepszögei nem túl lenyűgözőek, az első 20, a hátsó 24 fokos, rámpaszöge 18 fok, gázlómélysége 45 centiméter

Földúton, sík terepen a fronthajtású Antara is jól mozog. Terepszögei nem túl lenyűgözőek, az első 20, a hátsó 24 fokos, rámpaszöge 18 fok, gázlómélysége 45 centiméter

Szabadidautó létére alapáron defektjavító készlettel készül az Antara

Szabadidautó létére alapáron defektjavító készlettel készül az Antara

Ha előbbi alapján kellett volna nyilatkoznom az Antaráról, bizony sok jót nem tudtam volna mondani. Ám mentem egy összkerékhajtású, erősebbik dízellel is. Nem akartam elhinni a különbséget, a futómű néma volt, eltűnt a gördülési zaj és sokkal jobban csillapított a futómű. Az erősebb motor turbólyuka picit nagyobbnak érződött és többlet teljesítményét nagyjából elnyelte az alaphelyzetben az első kerekeket hajtó, de szükség esetén akár a nyomaték felét hátra küldő Haldex-kuplungos összkerékhajtás. Az erősebb motor felárát így nem feltétlenül javaslom a jövőbeli Antarásoknak, az összkerékhajtásét azonban mindenképp! Nem is feltétlenül a csúszós úton elérhető jobb vonóerő miatt, hanem mert a 4x4-es futóműve sokkalta komfortosabb. A gyáriak szerint a tapasztalt különbség a fronthajtású tesztautó vélhetően sérült futóművére vezethető vissza és megnyugtattak, ez nyilván az előszériás gyártásból ered, szerintem azért mégiscsak lehet különbség a végleges verziók között is, hiszen az összkerékhajtásúak alapáron szintszabályzós, a 176 milliméteres (4x4-es körökben nem túl nagy) hasmagasságot folyamatosan tartó futóművet kapnak. Ezzel az első próbára nagyon savanyú futású SUV kezessé és élvezetessé vált, nem rázott, nem pattogott el, jól vette a kanyarokat, végre el tudtam képzelni, hogy legyen vevő, akinek az Antara kell. Az Opel idén 15 ezret vár közülük, jövőre pedig 20 ezer a céljuk, majd érkezik egy új, az Antaránál kevéssel kompaktabb, Astra-alapú SUV, melyről egyelőre még nem sokat tudni.

Kétszínű műanyagjukkal az ajtók is jól mutatnak, zsebeik közül (fél literes) palack tartására csak az elsők használhatók. A zárak úszója nem mai darab Kétszínű műanyagjukkal az ajtók is jól mutatnak, zsebeik közül (fél literes) palack tartására csak az elsők használhatók. A zárak úszója nem mai darab Kétszínű műanyagjukkal az ajtók is jól mutatnak, zsebeik közül (fél literes) palack tartására csak az elsők használhatók. A zárak úszója nem mai darab

Kétszínű műanyagjukkal az ajtók is jól mutatnak, zsebeik közül (fél literes) palack tartására csak az elsők használhatók. A zárak úszója nem mai darab

Nem csak Haldex-kuplungos összkerékhajtásával, szintszabályzós futóművével is többet tud a 4x4 az alap Antaráknál

Nem csak Haldex-kuplungos összkerékhajtásával, szintszabályzós futóművével is többet tud a 4x4 az alap Antaráknál

Egyelőre azonban még az Antarát várjuk, a hazai piacra májusban érkezik, „Antara”, Enjoy Plus és Cosmo felszerelésekkel. Alapáron 6 légzsákkal, lejtmenet-vezérlős, visszagurulás-gátlós ESP-vel, tetősínekkel, manuális légkondicionálóval, elektromos ablakokkal és tükrökkel, MP3-olvasós CD-rádióval, 60:40 arányban síkba dönthető hátsó ülésekkel és 17 colos alufelnikkel. Árát még csak tippelni lehet, de vélhetően marad a mostanihoz hasonló, 8 millió forint alatti belépő, ami bizony e szegmensben sem az olcsóbbak közé sorolja az Antarát. Talán a korábbinál prémiumosabb belterével és erősebb, csendesebb, takarékosabb motorjaival, valamint kategóriájában továbbra is egyedülálló, hátsó lökhárítójából kihúzható, két kerékpár szállítására alkalmas FlexFix bringa-hordozójával az első szériásnál több vevőt tud majd csábítani, de véleményem szerint kell némi Opeles kötődés is a választásához. Utóbbi lehet érzelmi vagy flottás is és mivel mostanság az eladások zömét utóbbi értékesítési mód adja, a modell kilátásai nem rosszak, de konkurenseivel, első körben a műszakilag és koreai gyártóhelyével is közös, szintén friss, picivel hosszabb és akár 7 üléses Chevrolet Captivával kemény harcot kell majd vívnia a kuncsaftokért.

Ez is érdekes lehet:
 

Egy őrült kanadai sugárhajtású autót épített a garázsában

Őrület, egyesek mire képesek, ráadásul a saját garázsukban. Láttunk már cifra dolgokat kigördülni...

Suzuki Baleno 1.2 GL teszt

Azt a verziót sikerült megkaparintani az új Suzuki Balenóból, amit vélhetően a legtöbben fognak...

Piros, fehér, zöld, ez az izlandi út

Nem népünk tisztelete jegyében, pusztán környezetvédelmi megfontolásból festettek pirosra, fehérre...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és...

Belül látszik igazán, hogy frissül a Mazda3

Eljött a Mazda3 félidős frissítésének ideje, ami elsősorban kisebb műszaki újdonságok megjelenését...

Piaci körkép: legalább hatszemélyes kisbuszok négymillióig

Mi a megoldás, ha egy nagy egyterű is kevés a család vagy a baráti társaság szállítására? Körülnéztünk...

Nyárigumi Kommandó: az autósok negyede még nem váltott

Baj van, az előző évieknél is rosszabb eredményekre hívja fel a figyelmet a júliusban razziázott...

Gyárilag matt fekete és külön neve is van, ezen kívül csak két másik létezik

Lehet drágább még egy LaFerrari is, hiába kérnek érte vagyonokat, bizony készült már különkiadás...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.


Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.


BMW 225xe Active Tourer teszt

Egyterű, zöld rendszámmal, a BMW-től

Fogd a BMW Active Tourer alapváltozatát, és pakolj a hátuljába egy 88 lóerős villanymotort, annyi akkumulátorral, amennyivel esetleg 40 kilométert is elmegy.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

A Star Wars egyik ikonikus gépéből készült sportkocsi

Űrhajóból versenyautó Videó

4 órája – Sztori

Star Wars lázban ég a világ fele, jó, igazából a nagy része már lassan negyven éve, de az utóbbi években újra komolyabban lángol, nem csoda, hogy a Hot Wheels is meglovagolja a témát.


30 éves az Opel Omega

Az Opelnél sem csak a húszéveseké a világ

7 órája – Sztori

Mindössze két generációt élt meg az Opel zászlóshajója, avagy úgy is mondhatnánk, hogy volt 17 jó éve. De még micsoda évek...


Elon Musk bemutatta a Tesla jövőjét

Jöhet a Tesla második tízéves terve

Tegnap – Sztori

Messze nem csak autók szerepelnek a Tesla azon tervében, amit a cégtulajdonos Elon Musk álmodott meg. Cél a fenntartható jövő.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Baj van a Fiat dupla kuplungos váltóival

Váltóhiba miatt visszahívják a Fiat 500L-t

2 éve – Autósvilág hírei

A váltót nem lehet kivenni P állásból és lassan, vagy alig reagál a szerkezet a váltásokra. A hiba szoftveres és körülbelül 19 ezer észak-amerikai autót érint.


Új szalonban debütált - félig - a Jaguar XF második generációja

Lepel alatt már láttuk, mindent tudunk róla - az új Jaguar XF

8 hónapja – Újdonság

Alumínium-forradalom van a Jaguarnál, már az új XF is beveti a tömegcsökkentő technológiát. Nem csak könnyebb, olcsóbb is lett.


A világ leghatékonyabb benzinmotorját hozza az új Toyota  Prius

Szinte minden infó a Toyota Prius IV-ről

9 hónapja – Újdonság

Tömegcsökkentéssel és nem kevesebb mint 18 százalékkal javított hatékonysággal jön az új Toyota Prius. Már szinte mindent tudunk róla.


Használtautó.hu

OPEL ANTARA 2.2 CDTI Cosmo (Automata) Teljes Nagyszervíz!

OPEL ANTARA 2.2 CDTI C...

Ár: 3.450.000 Ft

Évjárat: 2011 / 12

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

OPEL ANTARA 2.2 CDTI Enjoy Plus (Automata)

OPEL ANTARA 2.2 CDTI E...

Ár: 2.999.000 Ft

Évjárat: 2013 / 8

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

OPEL ANTARA 2.2 CDTI Enjoy Plus (Automata) AWD +KOMFORT csomag

OPEL ANTARA 2.2 CDTI E...

Ár: 6.049.000 Ft

Évjárat: 2015 / 3

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!