0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Többet ésszel, mint erővel!

Volvo XC60 teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A teszt után egyöntetűen az volt a véleményünk a szerkesztőségen belül, hogy a nálunk járt automataváltós Volvo XC60 D5 AWD Summum nagyon okos autó.

Teszt
Műszaki adatok

Harmonikus, de tipikusan volvós megjelenés. A tesztautót szinte minden létező extrával telezsúfolták

Harmonikus, de tipikusan volvós megjelenés. A tesztautót szinte minden létező extrával telezsúfolták

Anyám sosem erőltette, hogy zenélni tanuljak. Mint a legtöbb környékbeli srác, suli után focizni jártam a Városligetbe, így nincsenek gyerekkori rémálmaim utálatos hegedűtokokkal, sem örökké ragyogni akaró trombitákkal; azonban az XC60 tesztautó átvételekor határozottan sajnáltam, hogy a zongorázás kimaradt az életemből. Amikor a volvós kolléga lelkiismeretesen, dióhéjban elmagyarázta, mit is tud a biztonsági extrákkal rogyásig telepakolt autó, aggodalommal figyeltem a jobb kezét, amint ujjaival klimpírozott a középkonzol aljára tett gombokon – te jó ég, azt sem tudom, ki kivel van! Nem vitás, a skandináv crossover ma kategóriája csúcsát képviseli önvédelem terén, pedig a népes mezőnyt olyan résztvevők alkotják, mint Audi Q5, BMW X3, Mazda CX-7, Nissan Murano vagy Mercedes-Benz GLK – hogy csak a prémium termékeket említsük, szigorúan ABC sorrendben.

Sportos, magasra emelt far. Ehhez a dinamizmust sugárzó stílushoz igazodik a cápauszonyos antenna

Sportos, magasra emelt far. Ehhez a dinamizmust sugárzó stílushoz igazodik a cápauszonyos antenna

Egy kamera a sok közül, ez a holtteret figyeli

Egy kamera a sok közül, ez a holtteret figyeli

Az őrület ott kezdődik, hogy az XC60 fedélzetén több kamera található, mint egy motozásra ítéltetett dokumentumfilmes stábnál. Kamerát rejt a két visszapillantó háza, a hátsó légterelő, és a belső visszapillantó rögzítése mellett is figyel egy őrszem. Nézzük, melyik mire való! A holttérfigyelő rendszer (BLIS) már ismerős korábbi modellekből, ennek a szemei pásztáznak a külső tükrökből, és feltűnő, narancsszínű fénnyel jelzik a vezetőnek, ha sávváltáskor rosszul látható akadály van jobbról vagy balról. Hátul a parkolókamera van résen, amely hátramenet kapcsolásakor a középkonzol színes kijelzőjén jeleníti meg a képet, és működés közben okosan lehalkítja a rádiót, mert a manőverezést pittyegéssel is segíti. Ugyancsak hasznos a sávelhagyásra figyelmeztető funkció (LDW), ami 65 km/h felett kezdi nézni az útburkolati jeleket, és hanggal jelez, ha irányjelzés nélkül váltunk sávot. Próbáltunk túljárni az autó eszén, de a sorozatos − és a teszt kedvéért szándékos − vétkeinket (sávon belüli kóválygás) fáradásnak értelmezte a számítógép, és a műszerfalon felvillant egy csésze gőzölgő kávé piktogramja, hogy álljunk meg, pihenjünk, mert az elalvásra figyelő szenzorok (DAC) szerint alkalmatlanok vagyunk a vezetésre. A radaros, aktív sebességtartó automatika (ACC) mindezek után szóra sem érdemes, sőt, hasonló berendezések más gyártók kínálatában szintén felbukkantak már, ezért most következzenek azok, amelyek a Volvo saját úttörő fejlesztései, és amikre talán a legbüszkébbek a svédek.

Alul sorakoznak a biztonsági eszközök gombjai

Alul sorakoznak a biztonsági eszközök gombjai

A City Safety és a CWAB voltaképpen ugyanazt csinálja, csak az előbbi városban, utóbbi pedig autópályán válik hasznossá. Az XC60 az első autó a világon, amelyikben a koccanások megelőzésére kifejlesztett City Safety az alapfelszerelés részeként jelenik meg. A 30 km/h sebességhatárig működő rendszer lézersugarakkal pásztázza az autó előtti 6–8 méteres útszakaszt, és ha itt lassabban haladó vagy álló járművet észlel, a fékrendszerben előre felépíti a hidraulikus nyomást. Amint a vezető a fékpedálra lép, a fékek szinte azonnal és maximális hatásfokkal működnek, ha pedig elmarad a fékezés, akkor a rendszer önműködően visszaveszi a gázt, maga kezdi el lassítani az autót, hogy elkerülje vagy enyhítse a koccanást. Az országúti vezetéshez kialakított, a ráfutásra figyelmeztető, automatikusan fékező CWAB először csak jelez, ha túl közel kerülünk az előttünk haladóhoz, ám az ütközés hatásának csökkentése érdekében, szükség esetén akár le is tud fékezni. A hűtőmaszk mögött elhelyezett radar, valamint a szélvédő mögé szerelt digitális kamera figyeli az autó előtt 150 méteren belül haladó jármű távolságát. Ha ez hirtelen csökkenni kezd, a rendszer a szélvédőn villogó piros fénnyel és hangjelzéssel figyelmeztet, míg ezzel egy időben felépül a vészfékezéshez szükséges nyomás – innentől úgy viselkedik, mint a City Safety.

4x4-es, de igazi lételeme valójában az aszfalt. Terepezni már csak az ára miatt sem ideális

4x4-es, de igazi lételeme valójában az aszfalt. Terepezni már csak az ára miatt sem ideális

Óriási embléma, balról az ACC radarja látható

Óriási embléma, balról az ACC radarja látható

Bevallom, a sok információ hallatán kissé félve álltam ki a zárt parkolóból − az okos nőkkel is ajánlott vigyázni, hát még az okos autókkal -, ezért úgy voltam vele, néhány órás összeszokás után merem majd bekapcsolni a védelmi eszközöket, és figyelni, mi történik. Akit mélyebben érdekel a Volvo XC60 tudása, részletes ismertetőket és látványos szemléltető videókat találhat, ha ide kattint. Magáról az autóról annyit érdemes tudni, hogy vadonatúj modell a kínálatban, nincs konkrét elődje, és formailag már a Volvo 21. századi, enyhén technokrata arculatához igazodik. Bár 4,6 méter hosszú és 1,7 méter magas, egyáltalán nem tűnik ormótlannak; a meredeken emelkedő övvonal és a keskeny ablakok sportos, dinamikus megjelenést kölcsönöznek, a fekete alsó betétek pedig a terepjárókra (pardon, crossoverekre) utalnak, hogy nyugi, lehet átmenni mindenen, nem lesz karcos a metálfény. A design tipikusan Volvo, erre kár is szavakat vesztegetni; elég a kamionrészlegtől elcsent óriás emblémára, vagy a jellegzetes, vállas hátsó lámpára pillantani, és máris tudjuk, merről fúj a szél. Szerintünk jól néz ki.

Logikus elrendezésű, jó minőségű anyagokból épített, de kissé élettelen hangulatú műszerfal

Logikus elrendezésű, jó minőségű anyagokból épített, de kissé élettelen hangulatú műszerfal

Magyarul is tud a fedélzeti számítógép

Magyarul is tud a fedélzeti számítógép

Az utastérben minden a helyén van, a kidolgozás precíz, az anyagok döntően nem lógnak ki a prémium színvonalat képviselő körből, de melegebb színekkel, például bézzsel vagy homokkal sokkalta otthonosabb lehetne a környezet, mint ezzel a komor feketével. Nagyon szép a két nagy órával, fémes kerettel létrehozott műszerpark, az egyszerűség gyönyörködtet, és ugyancsak öröm a nem túlzsúfolt középkonzol, fókuszban a klímaszabályozáshoz szült figurával. Az ülések kényelmesek, ezt már megszokhattuk a Volvótól: elöl szinte fejedelmi módon ülünk, de hátul sincs ok különösebb panaszra, és hab a tortán a szépen kárpitozott, dugi rekeszekkel ellátott csomagtartó, amely egy mozdulattal bővíthető, síkpadlós teret létrehozva. Mint említettük, a tesztautó zsúfolásig volt extrákkal, tehát a prémium hangrendszertől (Dynaudio) kezdve a panoráma üvegtetőn át a navigációs rendszerig semmit nem nélkülöztünk, és jólesett, hogy a fedélzeti számítógép magyarul is képes kommunikálni. Apropó, navigáció! A szoftver hibája, hogy bizonyos helyzetekkel nincs tisztában − legalábbis Budapesten -, például a Naphegyről kizárólag az Orvos lépcsőn akart minket lehozni az Erzsébet híd felé (számtalan újratervezés után is), nem törődve azzal, hogy a kiszemelt utca nevéhez illően lépcsős, és csak gyalogos forgalmat bonyolít. Nem tetszett a navigáció kezelése sem, a kormány küllője mögé tett apró joystick enyhén szólva nem ideális megoldás, a távirányító pedig az utasnak való, nem a vezetőnek.

Titkos rekeszt rejt a szépen kárpitozott csomagtartó. Volvo lévén nagyon kényelmesek az ülések Titkos rekeszt rejt a szépen kárpitozott csomagtartó. Volvo lévén nagyon kényelmesek az ülések Titkos rekeszt rejt a szépen kárpitozott csomagtartó. Volvo lévén nagyon kényelmesek az ülések

Titkos rekeszt rejt a szépen kárpitozott csomagtartó. Volvo lévén nagyon kényelmesek az ülések

Saját fejlesztés az öthengeres D5 dízelmotor

Saját fejlesztés az öthengeres D5 dízelmotor

A 2,4 literes, 185 lóerős dízelmotor a Volvo saját konstrukciója, amely 400 newtonméteres forgatónyomatékával elvileg könnyedén vinné az XC60-ast, csakhogy a régimódi, gondolkodásra hajlamos Geartronic automataváltó ebben érezhetően megakadályozza. Lomhaságról nincs szó, 10 másodperces százas gyorsulásnál és 200 km/h-s végsebességnél ezt nem lehet kijelenteni; némi nehézség, körülményesség azonban ott lappang menet közben, és részben talán ez a magyarázata a 13 liter feletti városi étvágynak. Persze, ez is inkább nézőpont kérdése, hiszen nem pehelysúlyú, nem 1,4-es zsebköszörűvel mozgatott, ráadásul 4x4 hajtással szerelt kocsiról beszélünk; mindenesetre a tesztátlagot 10 liter környékén zártuk, ami egyáltalán nem rossz eredmény, a gyárilag ígért − és gyaníthatóan laboratóriumban mért − 8,3 liter ellenére sem. A futómű feszes és stabil, a Volvo nem dülöngél, nem hintázik, ugyanakkor a kényelem sem illant el teljesen, és a fékkel is elégedettek voltunk, feltéve, ha az autó megengedte, hogy mi nyomjuk – tehetnénk hozzá viccesen.

Valószínűleg ez a világ egyik legkülönlegesebb hátsó lámpája, amely a formaterv szerves része

Valószínűleg ez a világ egyik legkülönlegesebb hátsó lámpája, amely a formaterv szerves része

A tesztre kapott XC60 Summum vételára átlépte a 14,7 millió forintot, tehát a Volvo pénzügyileg is abszolút prémium kategória, ám ne felejtsük, ezért az összegért szinte mindent belerámoltak a kocsiba. Cikkünk átfutási ideje miatt meg kell említenünk, hogy időközben a 185 lóerős D5 dízelmotor kikerült a programból, helyette a vadonatúj, ikerturbós, 205 lóerős erőforrást ajánlja a gyár, gazdag Summum AWD kivitel esetén 12,8 millió forintos alapáron.

Méretek

Hosszúság: 4628 mm
Szélesség: 1891 mm
Magasság: 1713 mm
Össztömeg: 2505 kg
Terhelhetőség: 2505 kg
Tengelytáv: 2774 mm
Csomagtér: 490 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 4
Hengerűrtartalom: 2400 cm³
Sebességváltó: tiptronic - 6 fokozatú
Teljesítmény: 136 kW (185 LE)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Már hazánkban is rendelhető a Ford Edge

Közel két évvel ezelőtt láthattuk már a Ford Edge szabadidő-autót, tavaly ismét ülhettünk benne...

A jövőt vezettük - Toyota Mirai menetpróba

A Toyota Mirai nem a vízből veszi ki az oxigént, hanem épp ellenkezőleg: vizet termel, meg mellette...

DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta...

A Suzuki ötmilliót adott már el a modernebb Swiftekből

Az esztergomi és a többi Suzuki gyár is pörög, így a gombóc Swiftből és utódjából együtt már...

Minden idők legkeményebb Skoda Octavia kiadását mutathatjuk

A Hungaroringen sikerült szemügyre venni a vadiúj kupás Octaviákat, amik újjáéledésük első futamát...

Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi ST3 teszt

Dízelmotoros kombiként sokaknak fura a Ford Focus ST, ami akár még automata váltós is lehetne...

Brutális beismerés: 25 éve csalnak a fogyasztási adatokkal

Nagyon régi probléma a tesztkörülmények és a valós használat közötti fogyasztásdifferencia. A...

Alapszabály, hogy motorolajon nem érdemes spórolni. Mutatjuk, mire érdemes figyelni

Autónk motorjában olyan fontos szereplő az olaj, mint testünkben a vér. Az olajcserén és az olajvásárláson...

Személyes visszaemlékezés: autós sztorik a nyolcvanas évekből - hazánkból és a líbiai kiküldetésből

Rendhagyó módon ezúttal előbb olvashattak egy autóról, most meg jöjjön pár történet a gazdájától...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 LE AWD PowerShift Automata teszt

És ebből még Vignale is van! Ford S-MAX teszt

A Ford csendesen, de egészen prémium minőségűre gyúrta a korábban is a kategória legsportosabbjának számító S-MAX egyterűjét. Egy baja persze van.


DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

Egy Citroën logóval kevesebb - DS5 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta magáról, és önálló márkaként, DS néven fut tovább. Legnagyobb és legerősebb változatát tettük próbára.


Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi ST3  teszt

Családi Mustang? Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi teszt

Dízelmotoros kombiként sokaknak fura a Ford Focus ST, ami akár még automata váltós is lehetne. És még így is a legtökösebb kompakt kombi.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo XC90 D5 AWD Inscription teszt

Vállatlan fordulat - Volvo XC90 D5 AWD teszt Videó

Idén végre megérkezett a második generációs Volvo XC90, vállaiból és motorjainak hengerszámából is veszített, ám nagyon sokat okosodott.


Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Volvo XC70 D5 Ocean Race teszt

Vérző szívvel is kéne - Volvo XC70 teszt

Tágas és hangulatos utastér, hatalmas csomagtartó, öthengeres, 215 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás, automata váltó, modern vezetőtámogató rendszerek tömkelege - a Volvo XC70 sok pénzért sokat ad.


Volvo S60 2.0T Summum teszt

Határon innen és túl. Volvo S60 2.0T teszt

Egyszer csak piros fény villog a szélvédőn, a látótér közepén, frászkeltő hang kíséretében, és ijedtemben majdnem az álló, parkoló kocsisornak ütközöm. Mi volt ez? - teszem fel magamban a kérdést.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Meeke: A 2017-es WRC-knek B-csoportos hangulata van

Már a B-csoporthoz hasonlítják a jövőre érkező WRC-ket Videó

15 órája – Sztori

Videón az Citroën új, 2017-es specifikációjú C3 WRC-je. Kris Meeke murván tesztelte a még álcázott raliautót.


Miskolcon folytatódik az Országos Rallye Bajnokság

Közeleg a második felvonás - HELL 22. Miskolc Rallye

Tegnap – Sztori

Még keletebbre folytatódik a csata. Az ORB, az R2 és a Historic mezőnye is áthalad a Bükk-hegység legendás szakaszain.


Minden idők legkeményebb Skoda Octavia kiadását mutathatjuk

Íme az egyetlen, magyar kézben lévő kupás Octavia

2 napja – Sztori

A Hungaroringen sikerült szemügyre venni a vadiúj kupás Octaviákat, amik újjáéledésük első futamát hazánkban futják a hétvégén.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO XC60 2.4 D [D4] Momentum Geartronic AWD.állófűtés.light paket.busi

VOLVO XC60 2.4 D [D4]...

Ár: 10.490.000 Ft

Évjárat: 2014 / 12

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLVO XC60 2.4 D [D3] Summum Geartronic Magyar szervizkönyv!

VOLVO XC60 2.4 D [D3]...

Ár: 7.490.000 Ft

Évjárat: 2011 / 5

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLVO XC60 2.4 D [D3] R-Design Geartronic

VOLVO XC60 2.4 D [D3]...

Ár: 7.850.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!