0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Többet ésszel, mint erővel!

Volvo XC60 teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A teszt után egyöntetűen az volt a véleményünk a szerkesztőségen belül, hogy a nálunk járt automataváltós Volvo XC60 D5 AWD Summum nagyon okos autó.

Teszt
Műszaki adatok

Harmonikus, de tipikusan volvós megjelenés. A tesztautót szinte minden létező extrával telezsúfolták

Harmonikus, de tipikusan volvós megjelenés. A tesztautót szinte minden létező extrával telezsúfolták

Anyám sosem erőltette, hogy zenélni tanuljak. Mint a legtöbb környékbeli srác, suli után focizni jártam a Városligetbe, így nincsenek gyerekkori rémálmaim utálatos hegedűtokokkal, sem örökké ragyogni akaró trombitákkal; azonban az XC60 tesztautó átvételekor határozottan sajnáltam, hogy a zongorázás kimaradt az életemből. Amikor a volvós kolléga lelkiismeretesen, dióhéjban elmagyarázta, mit is tud a biztonsági extrákkal rogyásig telepakolt autó, aggodalommal figyeltem a jobb kezét, amint ujjaival klimpírozott a középkonzol aljára tett gombokon – te jó ég, azt sem tudom, ki kivel van! Nem vitás, a skandináv crossover ma kategóriája csúcsát képviseli önvédelem terén, pedig a népes mezőnyt olyan résztvevők alkotják, mint Audi Q5, BMW X3, Mazda CX-7, Nissan Murano vagy Mercedes-Benz GLK – hogy csak a prémium termékeket említsük, szigorúan ABC sorrendben.

Sportos, magasra emelt far. Ehhez a dinamizmust sugárzó stílushoz igazodik a cápauszonyos antenna

Sportos, magasra emelt far. Ehhez a dinamizmust sugárzó stílushoz igazodik a cápauszonyos antenna

Egy kamera a sok közül, ez a holtteret figyeli

Egy kamera a sok közül, ez a holtteret figyeli

Az őrület ott kezdődik, hogy az XC60 fedélzetén több kamera található, mint egy motozásra ítéltetett dokumentumfilmes stábnál. Kamerát rejt a két visszapillantó háza, a hátsó légterelő, és a belső visszapillantó rögzítése mellett is figyel egy őrszem. Nézzük, melyik mire való! A holttérfigyelő rendszer (BLIS) már ismerős korábbi modellekből, ennek a szemei pásztáznak a külső tükrökből, és feltűnő, narancsszínű fénnyel jelzik a vezetőnek, ha sávváltáskor rosszul látható akadály van jobbról vagy balról. Hátul a parkolókamera van résen, amely hátramenet kapcsolásakor a középkonzol színes kijelzőjén jeleníti meg a képet, és működés közben okosan lehalkítja a rádiót, mert a manőverezést pittyegéssel is segíti. Ugyancsak hasznos a sávelhagyásra figyelmeztető funkció (LDW), ami 65 km/h felett kezdi nézni az útburkolati jeleket, és hanggal jelez, ha irányjelzés nélkül váltunk sávot. Próbáltunk túljárni az autó eszén, de a sorozatos − és a teszt kedvéért szándékos − vétkeinket (sávon belüli kóválygás) fáradásnak értelmezte a számítógép, és a műszerfalon felvillant egy csésze gőzölgő kávé piktogramja, hogy álljunk meg, pihenjünk, mert az elalvásra figyelő szenzorok (DAC) szerint alkalmatlanok vagyunk a vezetésre. A radaros, aktív sebességtartó automatika (ACC) mindezek után szóra sem érdemes, sőt, hasonló berendezések más gyártók kínálatában szintén felbukkantak már, ezért most következzenek azok, amelyek a Volvo saját úttörő fejlesztései, és amikre talán a legbüszkébbek a svédek.

Alul sorakoznak a biztonsági eszközök gombjai

Alul sorakoznak a biztonsági eszközök gombjai

A City Safety és a CWAB voltaképpen ugyanazt csinálja, csak az előbbi városban, utóbbi pedig autópályán válik hasznossá. Az XC60 az első autó a világon, amelyikben a koccanások megelőzésére kifejlesztett City Safety az alapfelszerelés részeként jelenik meg. A 30 km/h sebességhatárig működő rendszer lézersugarakkal pásztázza az autó előtti 6–8 méteres útszakaszt, és ha itt lassabban haladó vagy álló járművet észlel, a fékrendszerben előre felépíti a hidraulikus nyomást. Amint a vezető a fékpedálra lép, a fékek szinte azonnal és maximális hatásfokkal működnek, ha pedig elmarad a fékezés, akkor a rendszer önműködően visszaveszi a gázt, maga kezdi el lassítani az autót, hogy elkerülje vagy enyhítse a koccanást. Az országúti vezetéshez kialakított, a ráfutásra figyelmeztető, automatikusan fékező CWAB először csak jelez, ha túl közel kerülünk az előttünk haladóhoz, ám az ütközés hatásának csökkentése érdekében, szükség esetén akár le is tud fékezni. A hűtőmaszk mögött elhelyezett radar, valamint a szélvédő mögé szerelt digitális kamera figyeli az autó előtt 150 méteren belül haladó jármű távolságát. Ha ez hirtelen csökkenni kezd, a rendszer a szélvédőn villogó piros fénnyel és hangjelzéssel figyelmeztet, míg ezzel egy időben felépül a vészfékezéshez szükséges nyomás – innentől úgy viselkedik, mint a City Safety.

4x4-es, de igazi lételeme valójában az aszfalt. Terepezni már csak az ára miatt sem ideális

4x4-es, de igazi lételeme valójában az aszfalt. Terepezni már csak az ára miatt sem ideális

Óriási embléma, balról az ACC radarja látható

Óriási embléma, balról az ACC radarja látható

Bevallom, a sok információ hallatán kissé félve álltam ki a zárt parkolóból − az okos nőkkel is ajánlott vigyázni, hát még az okos autókkal -, ezért úgy voltam vele, néhány órás összeszokás után merem majd bekapcsolni a védelmi eszközöket, és figyelni, mi történik. Akit mélyebben érdekel a Volvo XC60 tudása, részletes ismertetőket és látványos szemléltető videókat találhat, ha ide kattint. Magáról az autóról annyit érdemes tudni, hogy vadonatúj modell a kínálatban, nincs konkrét elődje, és formailag már a Volvo 21. századi, enyhén technokrata arculatához igazodik. Bár 4,6 méter hosszú és 1,7 méter magas, egyáltalán nem tűnik ormótlannak; a meredeken emelkedő övvonal és a keskeny ablakok sportos, dinamikus megjelenést kölcsönöznek, a fekete alsó betétek pedig a terepjárókra (pardon, crossoverekre) utalnak, hogy nyugi, lehet átmenni mindenen, nem lesz karcos a metálfény. A design tipikusan Volvo, erre kár is szavakat vesztegetni; elég a kamionrészlegtől elcsent óriás emblémára, vagy a jellegzetes, vállas hátsó lámpára pillantani, és máris tudjuk, merről fúj a szél. Szerintünk jól néz ki.

Logikus elrendezésű, jó minőségű anyagokból épített, de kissé élettelen hangulatú műszerfal

Logikus elrendezésű, jó minőségű anyagokból épített, de kissé élettelen hangulatú műszerfal

Magyarul is tud a fedélzeti számítógép

Magyarul is tud a fedélzeti számítógép

Az utastérben minden a helyén van, a kidolgozás precíz, az anyagok döntően nem lógnak ki a prémium színvonalat képviselő körből, de melegebb színekkel, például bézzsel vagy homokkal sokkalta otthonosabb lehetne a környezet, mint ezzel a komor feketével. Nagyon szép a két nagy órával, fémes kerettel létrehozott műszerpark, az egyszerűség gyönyörködtet, és ugyancsak öröm a nem túlzsúfolt középkonzol, fókuszban a klímaszabályozáshoz szült figurával. Az ülések kényelmesek, ezt már megszokhattuk a Volvótól: elöl szinte fejedelmi módon ülünk, de hátul sincs ok különösebb panaszra, és hab a tortán a szépen kárpitozott, dugi rekeszekkel ellátott csomagtartó, amely egy mozdulattal bővíthető, síkpadlós teret létrehozva. Mint említettük, a tesztautó zsúfolásig volt extrákkal, tehát a prémium hangrendszertől (Dynaudio) kezdve a panoráma üvegtetőn át a navigációs rendszerig semmit nem nélkülöztünk, és jólesett, hogy a fedélzeti számítógép magyarul is képes kommunikálni. Apropó, navigáció! A szoftver hibája, hogy bizonyos helyzetekkel nincs tisztában − legalábbis Budapesten -, például a Naphegyről kizárólag az Orvos lépcsőn akart minket lehozni az Erzsébet híd felé (számtalan újratervezés után is), nem törődve azzal, hogy a kiszemelt utca nevéhez illően lépcsős, és csak gyalogos forgalmat bonyolít. Nem tetszett a navigáció kezelése sem, a kormány küllője mögé tett apró joystick enyhén szólva nem ideális megoldás, a távirányító pedig az utasnak való, nem a vezetőnek.

Titkos rekeszt rejt a szépen kárpitozott csomagtartó. Volvo lévén nagyon kényelmesek az ülések Titkos rekeszt rejt a szépen kárpitozott csomagtartó. Volvo lévén nagyon kényelmesek az ülések Titkos rekeszt rejt a szépen kárpitozott csomagtartó. Volvo lévén nagyon kényelmesek az ülések

Titkos rekeszt rejt a szépen kárpitozott csomagtartó. Volvo lévén nagyon kényelmesek az ülések

Saját fejlesztés az öthengeres D5 dízelmotor

Saját fejlesztés az öthengeres D5 dízelmotor

A 2,4 literes, 185 lóerős dízelmotor a Volvo saját konstrukciója, amely 400 newtonméteres forgatónyomatékával elvileg könnyedén vinné az XC60-ast, csakhogy a régimódi, gondolkodásra hajlamos Geartronic automataváltó ebben érezhetően megakadályozza. Lomhaságról nincs szó, 10 másodperces százas gyorsulásnál és 200 km/h-s végsebességnél ezt nem lehet kijelenteni; némi nehézség, körülményesség azonban ott lappang menet közben, és részben talán ez a magyarázata a 13 liter feletti városi étvágynak. Persze, ez is inkább nézőpont kérdése, hiszen nem pehelysúlyú, nem 1,4-es zsebköszörűvel mozgatott, ráadásul 4x4 hajtással szerelt kocsiról beszélünk; mindenesetre a tesztátlagot 10 liter környékén zártuk, ami egyáltalán nem rossz eredmény, a gyárilag ígért − és gyaníthatóan laboratóriumban mért − 8,3 liter ellenére sem. A futómű feszes és stabil, a Volvo nem dülöngél, nem hintázik, ugyanakkor a kényelem sem illant el teljesen, és a fékkel is elégedettek voltunk, feltéve, ha az autó megengedte, hogy mi nyomjuk – tehetnénk hozzá viccesen.

Valószínűleg ez a világ egyik legkülönlegesebb hátsó lámpája, amely a formaterv szerves része

Valószínűleg ez a világ egyik legkülönlegesebb hátsó lámpája, amely a formaterv szerves része

A tesztre kapott XC60 Summum vételára átlépte a 14,7 millió forintot, tehát a Volvo pénzügyileg is abszolút prémium kategória, ám ne felejtsük, ezért az összegért szinte mindent belerámoltak a kocsiba. Cikkünk átfutási ideje miatt meg kell említenünk, hogy időközben a 185 lóerős D5 dízelmotor kikerült a programból, helyette a vadonatúj, ikerturbós, 205 lóerős erőforrást ajánlja a gyár, gazdag Summum AWD kivitel esetén 12,8 millió forintos alapáron.

Méretek

Hosszúság: 4628 mm
Szélesség: 1891 mm
Magasság: 1713 mm
Össztömeg: 2505 kg
Terhelhetőség: 2505 kg
Tengelytáv: 2774 mm
Csomagtér: 490 liter

Motor és váltó

Motor: Dízel üzemű
Motorosztály: EURO 4
Hengerűrtartalom: 2400 cm³
Sebességváltó: tiptronic - 6 fokozatú
Teljesítmény: 136 kW (185 LE)
Ez is érdekes lehet:
 

Egy hét és több mint 1500 kilométer után a vakon vett Toyota Prius

Bátor voltam. Kockáztattam, végletesen kicentizett időbeosztással hoztam el a látatlanul megvett...

Piaci körkép: youngtimerek kétmillió forintig

Húsz éve az utcákban nézegette, csodálta az NSZK sorozatban, vagy a gazdag nagybácsi járt haza...

Nyárigumi-teszt 2014 – az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket. Bőven van meglepetés és különbség is az abroncsok...

F1 Hungaroring: 169 ezer néző, 5000 forintos Mojito

Meglepetéseket és sok-sok balesetet hozott a 29. Forma-1-es Magyar Nagydíj. Hogyan értékeltek...

Toyota Yaris facelift nemzetközi bemutató és menetpróba

Volt az Év Autója, a térdlégzsákos, meg a hibrid Yaris. Most az utóbbi generációt dolgozták át...

Év Autója 2015: meglesz a BMW első címe?

Megvan a 33-as lista, ezek közül lesz valamelyik a 2015-ös Év Autója. Szokás szerint tessék kapaszkodni...

BMW 316, 1986 - használtteszt

Még két év van addig, hogy veteránvizsgát kaphasson a próbált BMW 316. Addig pont fel lehet rá...

Hétfokozatú S tronic váltja a fokozatmentes CVT-t

Meg vannak számlálva a napjai a Multitronic váltónak. Ami nyugdíjazza, az az S Tronic, s ahol...

A polgármester duplán sarcoltatná a dízeleseket

Nem nálunk és nem most, de egy terv szerint a jövőben duplán kéne fizetniük a belvárosban koszos...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Opel Astra 1.6 Turbo 170 Aut. teszt

Norbi majd segít. Opel Astra 1.6 Turbo teszt

Hű, mekkora kerekek! OPC meg Turbo felirat. Akkor ez most zorall sportkocsi? Nem. Inkább kényelmes, kvázi luxusautó. Igen, egy Opel Astra.


BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Volvo XC70 D5 Ocean Race teszt

Vérző szívvel is kéne - Volvo XC70 teszt

Tágas és hangulatos utastér, hatalmas csomagtartó, öthengeres, 215 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás, automata váltó, modern vezetőtámogató rendszerek tömkelege - a Volvo XC70 sok pénzért sokat ad.


Volvo S60 2.0T Summum teszt

Határon innen és túl. Volvo S60 2.0T teszt

Egyszer csak piros fény villog a szélvédőn, a látótér közepén, frászkeltő hang kíséretében, és ijedtemben majdnem az álló, parkoló kocsisornak ütközöm. Mi volt ez? - teszem fel magamban a kérdést.


Volvo V50 teszt

Váltóláz

Már öt éve a piacon a Volvo V50, de még soha nem volt ilyen jó! Új dupla-kuplungos váltóval: 2.0D Powershift Momentum.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Nagyot nőtt, kicsit Renault a Mercedes-Benz Vito

Elöl, hátul, elöl-hátul is hajthat az új Mercedes-Benz Vito

36 perce – Haszonjármű

Míg a Vianóból V-osztály lett, a Vito maradt Vito, csak a személyszállító verziói kaptak új nevet. Nőtt és gazdagodott is a modell.


Ismét jöhet Astra Classic, de egyéb puskapor is van az Opel háza táján

Fapados márkája nem, olcsó autója viszont lesz az Opelnek

4 órája – Sztori

Árérzékeny piac a miénk, ezért aztán hívószó nálunk az olcsó autó. Ha különálló fapados márkát nem is tervez az Opel, olcsó autókat igen.


F1 Hungaroring: 169 ezer néző, 5000 forintos Mojito

Hamilton vs Rosberg: ebből mi lesz... És Ricciardo az új kedvenc Videó

2 napja – Sztori

Meglepetéseket és sok-sok balesetet hozott a 29. Forma-1-es Magyar Nagydíj. Hogyan értékeltek a pilóták, s mit láttak tudósítóink?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO XC60 2.0 D [D3] Kinetic Geartronic FWD Volvo Alpok Raktárról azonnal

VOLVO XC60 2.0 D [D3]...

Ár: 9.499.000 Ft

Évjárat: 2014 / 1

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLVO XC60 2.4 D [D5] Momentum Geartronic Magyaro.i KmGarancia

VOLVO XC60 2.4 D [D5]...

Ár: 8.350.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLVO XC60 2.4 D [D3] Momentum Geartronic 122.000 km

VOLVO XC60 2.4 D [D3]...

Ár: 6.990.000 Ft

Évjárat: 2009 / 11

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó