0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan válasszunk akkumulátort?

Akkumulátor-vásárlási tanácsadó

·
Címkék: akkumulátor

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha egy kis figyelmet fordítunk az okos választásra új akkumulátor vásárlásakor, akkor üzembiztosabb, tartósabb működést várhatunk, és még pénzt is megspórolhatunk!

Biztosan tönkrement az akku?

Ha az akku már legalább 3-5 éves, akkor szinte borítékolhatóan igen, de nem biztos, hogy végérvényesen! Érdemes egy szakműhelyt felkeresni, ahol megfelelő műszerekkel pillanatok alatt bemérik az akkumulátor jellemzőit, melyek alapján eldöntik, egy töltéssel vagy szulfátlanító kezeléssel még egy ideig használható állapotra tudják-e hozni a gyengélkedő akkut.

Egyáltalán, melyik akku szerelhető be autónkba? Elsődleges kiválasztási szempont az akkumulátor mérete és az érintkezők polaritása, magyarul: melyik oldalon van a plusz és a mínusz elektróda? Természetesen akár áruházban, akár szakboltban vásárolunk, találunk a megfelelő akku kiválasztásához katalógusokat, melyekben az autó típusa, motorja, kivitele szerint megtalálhatjuk az ajánlott akkumulátort. Méretbeli gond elsősorban a japán autókkal lehet, de az ABXAGM kínálatában bőséges a választék. Ezek teljesen zárt, karbantartásmentes kivitelűek, folyékony elektrolitot nem tartalmaznak.

Válasszuk a lehető legnagyobb kapacitású akkut!

Az autóban kialakított hely rendszerint lehetővé teszi a gyárilag beszereltnél nagyobb akkumulátor elhelyezését is. És itt nem a méret a lényeg, hanem a nagyobb akkumulátor nagyobb kapacitása. Ez az adat jelenti az akkumulátor áramtároló képességének mértékét, például egy 55 Ah-ás akku ugyanúgy több áramot képes tárolni egy 44 Ah-ásnál, mint ahogy az egy literes üvegben is több ital van, mint a fél literesben. Ez a tartalék különösen a sok elektromos fogyasztót (erős zene, DVD, GPS-riasztó stb.) használó autókban jön jól, de például az autót gyakran napokra-hetekre leállítóknak is előnyös. A nagyobb akku némi felárát garantáltan jóval hosszabb élettartammal fogja busásan visszahozni.

Nagyobb indítóáram − biztosabb indítás

Az indítóáram a kapacitást követő, százas nagyságrendű szám. Ez egyszerűen szólva az akkumulátor erejét fejezi ki, tehát egy nagyobb indítóáramú akku nagy hidegben is gyorsabban képes pörgetni, így biztosabb indítást eredményez, különösen dízelmotoroknál. Mi a legújabb technológiás, ún. spirálcellás Exide MAXXIMA akkumulátorokat ajánljuk, amelyek között a nagy indítóáram (750-800 A) megléte mellett kifejezetten ciklikus igénybevételre is van speciális termék.

Fókuszban a start/stop rendszer

A legújabb fejlesztésű, a környezetvédelem érdekében start/stop rendszerrel ellátott gépjárművek olyan extra igényeket támasztanak az indító egységekkel szemben, amelyeket az eddigi akkumulátorok már nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak teljesíteni. Az Exide által kifejlesztett folyadékos, valamint felitatott síklemezes (AGM) akkuk azonban megfelelnek a legújabb követelményeknek, és akár 900 A indítóáramig biztos elindulást garantálnak.

Gondozásmentes, varázsszemes, zselés − mik ezek?

Ma már mindegyik akkumulátor „gondozásmentes" vagy legalább „csökkentett gondozási igényű", tehát beépítés után nem kell velük rendszeresen vesződni. A különböző műszaki újításokat viszont bajos lenne itt végig bemutatni, az általuk biztosított előnyöket kellően hangzatos tálalásban megismerhetjük a márkák honlapján vagy prospektusaiban...

Nem feltétlenül a márkanév a döntő!

A nagynevű márkák tucatszám vásárolták fel a kisebb gyárakat, melyek gyakran továbbra is a megszokott termékeiket gyártják, immár az új anyacég neve alatt. De ellenkező esetekre is van bőven példa, amikor ismeretlen nevű gyártók jelentkeznek modern, jó minőségű akkumulátorral. És ha eddig még nem tévedtünk el reménytelenül az akkumulátor-forgalmazás labirintusában, akkor még azt is elárulom, gyakran a jó nevű márkák is egymástól vásárolnak akkumulátort, amit aztán a saját matricájukkal hoznak forgalomba. Csak egy semleges példa: ma is kapható Perion akkumulátor, jól lehet, az évszázados múltú gyárat már évekkel korábban lebontották... De akkor melyiket válasszuk? Az előzőek alapján világos, hogy a márkák által kínált, különböző kategóriájú akkumulátorok közül a legegyszerűbbek nem feltétlenül nyújtanak többet a kevésbé ismert márkák olcsóbb termékeihez képest. Jobb képességeket inkább az azonos márkanév magasabb kategóriájú, és ennek megfelelően drágább akkumulátoraitól várhatunk. De a legjobb szakember tanácsát kérni az igényeinknek leginkább megfelelő, legjobb ár/érték arányú akku kiválasztásához.

Érdemes szakműhelyben vásárolni

Még ha magunk is könnyedén be tudjuk szerelni az akkut, és a nagyáruházakban esetleg érezhetően olcsóbb akciós árakkal csábítanak, akkor is jobb specialistánál vásárolni − két ok miatt. Egyrészt a nagyáruházban kifoghatunk hónapok óta tárolt, többé-kevésbé lemerült akkumulátort, míg a specialistáknál jellemzően frissen töltött akkumulátorok várnak. Másrészt a szakműhelyek néhány percet rászánnak az autónk elektromos rendszerének átvizsgálására, így felszínre kerülhetnek olyan hibák, melyek az akku kelleténél gyorsabb elhasználódásáért felelősek.

Ez is érdekes lehet:
 

Videón a digitális műszerblokk, ami felárért már az Audi A4-ben is lehet

Az Audi A4 legújabb, B9 kódú szériája már a nyár elején bemutatkozott, most pedig digitális...

Hyundai i30 1.6 CRDi HP ISG DCT teszt

Egyre komolyabban kell számolni a kompaktok között a koreai gyártókkal, jól mutatja ezt a megújult...

Hamarosan bemutatkozik az új Swift csúcsváltozata

Tokióban mutatják be a következő generációs Suzuki Swift turbós, összkerékhajtású, duplakuplungos...

Piaci körkép: új autók 3,5 millió forintig

Mit kaphat ma, akinek 3,5 millió forintja van autóra? Gyakorlatilag bármit. Na jó, és ha új kell...

Suzuki Celerio 1.0 GL teszt

A helyzet az, hogy igyekszem menekülni a kicsi-, pláne a miniautók elől. Most gondban is vagyok...

Csak menni kell rajta, sem tankolni, sem tölteni nem kell megállni

A villanyautók legfőbb hátulütőjére, a korlátozott hatótávra adhat megoldást az autót töltő út...

Összevetés: Honda Civic 1.6 i-DTEC vs Hyundai i30 1.6 CRDi

Takarékos kompakt dízelek jártak nálunk - megnéztük, hogy kinek melyik a jobb választás. Megéri-e...

Tovább csökken a benzin és a gázolaj ára

A forint gyengülése ellenére is folytatódik az üzemanyagárak apadása.

BMW E39 Alpina B10 V8 használtteszt

Az 50. születésnapját idén ünneplő Alpina tiszteletére egy igazi ritkaságot vizsgáltunk meg közelebbről...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

Friss tesztek

Renault Espace 1.6 dCi EDC Zen teszt

Motorra költs, ne benzinre! Renault Espace 1.6 dCi EDC teszt

Tudnak a franciák! Például dízelmotort és egyterűt gyártani. Utóbbit erősítette meg az új Renault Espace erősebbik gázolajosa.


Hyundai i30 1.6 CRDi HP ISG DCT teszt

Ha számít a kényelem - Hyundai i30 teszt

Egyre komolyabban kell számolni a kompaktok között a koreai gyártókkal, jól mutatja ezt a megújult Hyundai i30 is, amely több szempontból is megszorongathatja a vetélytársakat.


Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport ADAS teszt

Sportosan is spórolós - Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC teszt

Érdekes, sajátos modell az ötajtós Honda Civic Sport a zsúfolt kompakt kategóriában. Ütőkártyája a vezetési élmény és a takarékosság.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Bemutatkozott a Renault Talisman Estate

Egy menő francia kombi: itt a Renault Talisman Estate Videó

2 napja – Újdonság

Ez kellett a Renault-nak! Végre egy rendes középkategóriás kombi, amire büszkék lehetnek. A Talisman talán még szebben is néz ki kombiként.


Összevetés: Honda Civic 1.6 i-DTEC vs Hyundai i30 1.6 CRDi

Dízel kompaktok - japánt vagy koreait? Videó

2 napja – Sztori

Takarékos kompakt dízelek jártak nálunk - megnéztük, hogy kinek melyik a jobb választás. Megéri-e a Honda a sportosságot a Hyundai kényelmével szemben?


RUTIN névre hallgat a rendőrség új mobilos applikációja

Új mobilos alkalmazással kíván segíteni a rendőrség. Köszönjük? Videó

2 napja – Sztori

Új és ingyenes okostelefon-alkalmazással segíti az úton lévőket a rendőrség. A RUTIN nevű applikáció Androidra már elérhető, később iOS és Windows Phone változat is készül.


Használtautó.hu

PORSCHE CAYENNE S Tiptronic GEMBALLA!!NAVI-KAMERA!!

PORSCHE CAYENNE S Tipt...

Ár: 3.499.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

PEUGEOT 407 2.0 HDi Business Line

PEUGEOT 407 2.0 HDi Bu...

Ár: 1.990.000 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

NISSAN QASHQAI+2 2.0 dCi Visia 4WD 7fő-Bőr-Xenon-üvegtető

NISSAN QASHQAI+2 2.0 d...

Ár: 3.599.000 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!