0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan válasszunk akkumulátort?

Akkumulátor-vásárlási tanácsadó

·
Címkék: akkumulátor

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha egy kis figyelmet fordítunk az okos választásra új akkumulátor vásárlásakor, akkor üzembiztosabb, tartósabb működést várhatunk, és még pénzt is megspórolhatunk!

Biztosan tönkrement az akku?

Ha az akku már legalább 3-5 éves, akkor szinte borítékolhatóan igen, de nem biztos, hogy végérvényesen! Érdemes egy szakműhelyt felkeresni, ahol megfelelő műszerekkel pillanatok alatt bemérik az akkumulátor jellemzőit, melyek alapján eldöntik, egy töltéssel vagy szulfátlanító kezeléssel még egy ideig használható állapotra tudják-e hozni a gyengélkedő akkut.

Egyáltalán, melyik akku szerelhető be autónkba? Elsődleges kiválasztási szempont az akkumulátor mérete és az érintkezők polaritása, magyarul: melyik oldalon van a plusz és a mínusz elektróda? Természetesen akár áruházban, akár szakboltban vásárolunk, találunk a megfelelő akku kiválasztásához katalógusokat, melyekben az autó típusa, motorja, kivitele szerint megtalálhatjuk az ajánlott akkumulátort. Méretbeli gond elsősorban a japán autókkal lehet, de az ABXAGM kínálatában bőséges a választék. Ezek teljesen zárt, karbantartásmentes kivitelűek, folyékony elektrolitot nem tartalmaznak.

Válasszuk a lehető legnagyobb kapacitású akkut!

Az autóban kialakított hely rendszerint lehetővé teszi a gyárilag beszereltnél nagyobb akkumulátor elhelyezését is. És itt nem a méret a lényeg, hanem a nagyobb akkumulátor nagyobb kapacitása. Ez az adat jelenti az akkumulátor áramtároló képességének mértékét, például egy 55 Ah-ás akku ugyanúgy több áramot képes tárolni egy 44 Ah-ásnál, mint ahogy az egy literes üvegben is több ital van, mint a fél literesben. Ez a tartalék különösen a sok elektromos fogyasztót (erős zene, DVD, GPS-riasztó stb.) használó autókban jön jól, de például az autót gyakran napokra-hetekre leállítóknak is előnyös. A nagyobb akku némi felárát garantáltan jóval hosszabb élettartammal fogja busásan visszahozni.

Nagyobb indítóáram − biztosabb indítás

Az indítóáram a kapacitást követő, százas nagyságrendű szám. Ez egyszerűen szólva az akkumulátor erejét fejezi ki, tehát egy nagyobb indítóáramú akku nagy hidegben is gyorsabban képes pörgetni, így biztosabb indítást eredményez, különösen dízelmotoroknál. Mi a legújabb technológiás, ún. spirálcellás Exide MAXXIMA akkumulátorokat ajánljuk, amelyek között a nagy indítóáram (750-800 A) megléte mellett kifejezetten ciklikus igénybevételre is van speciális termék.

Fókuszban a start/stop rendszer

A legújabb fejlesztésű, a környezetvédelem érdekében start/stop rendszerrel ellátott gépjárművek olyan extra igényeket támasztanak az indító egységekkel szemben, amelyeket az eddigi akkumulátorok már nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak teljesíteni. Az Exide által kifejlesztett folyadékos, valamint felitatott síklemezes (AGM) akkuk azonban megfelelnek a legújabb követelményeknek, és akár 900 A indítóáramig biztos elindulást garantálnak.

Gondozásmentes, varázsszemes, zselés − mik ezek?

Ma már mindegyik akkumulátor „gondozásmentes" vagy legalább „csökkentett gondozási igényű", tehát beépítés után nem kell velük rendszeresen vesződni. A különböző műszaki újításokat viszont bajos lenne itt végig bemutatni, az általuk biztosított előnyöket kellően hangzatos tálalásban megismerhetjük a márkák honlapján vagy prospektusaiban...

Nem feltétlenül a márkanév a döntő!

A nagynevű márkák tucatszám vásárolták fel a kisebb gyárakat, melyek gyakran továbbra is a megszokott termékeiket gyártják, immár az új anyacég neve alatt. De ellenkező esetekre is van bőven példa, amikor ismeretlen nevű gyártók jelentkeznek modern, jó minőségű akkumulátorral. És ha eddig még nem tévedtünk el reménytelenül az akkumulátor-forgalmazás labirintusában, akkor még azt is elárulom, gyakran a jó nevű márkák is egymástól vásárolnak akkumulátort, amit aztán a saját matricájukkal hoznak forgalomba. Csak egy semleges példa: ma is kapható Perion akkumulátor, jól lehet, az évszázados múltú gyárat már évekkel korábban lebontották... De akkor melyiket válasszuk? Az előzőek alapján világos, hogy a márkák által kínált, különböző kategóriájú akkumulátorok közül a legegyszerűbbek nem feltétlenül nyújtanak többet a kevésbé ismert márkák olcsóbb termékeihez képest. Jobb képességeket inkább az azonos márkanév magasabb kategóriájú, és ennek megfelelően drágább akkumulátoraitól várhatunk. De a legjobb szakember tanácsát kérni az igényeinknek leginkább megfelelő, legjobb ár/érték arányú akku kiválasztásához.

Érdemes szakműhelyben vásárolni

Még ha magunk is könnyedén be tudjuk szerelni az akkut, és a nagyáruházakban esetleg érezhetően olcsóbb akciós árakkal csábítanak, akkor is jobb specialistánál vásárolni − két ok miatt. Egyrészt a nagyáruházban kifoghatunk hónapok óta tárolt, többé-kevésbé lemerült akkumulátort, míg a specialistáknál jellemzően frissen töltött akkumulátorok várnak. Másrészt a szakműhelyek néhány percet rászánnak az autónk elektromos rendszerének átvizsgálására, így felszínre kerülhetnek olyan hibák, melyek az akku kelleténél gyorsabb elhasználódásáért felelősek.

Ez is érdekes lehet:
 

Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben...

Az is sokba kerülhet, ha nem lesz dugódíj Budapesten

Állítólag további néhány évig tolódhat a fővárosi dugódíj bevezetése, annak ugyanis túl nagy...

Túl rizikósnak tűnik a használtautó-vásárlás? Segítünk, hogy ne legyen az!

A használt autó nem csak olcsóbb, jelentősen rizikósabb is, mint az új. Vásárláskor ezért nem...

Spekulációs képen a következő generációs Dacia Duster

Gyári képen még nem, olasz dizájnerek elképzelése szerint azonban már látható a Dacia Duster...

Porsche 718 Boxster S menetpróba

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb...

Oroszországból kötötték el az egyetlen Lada XRAY-t

Kicsit groteszk, de a hírek szerint a gyárból lopták el a Lada egyetlen példányban létező XRAY...

Most már tényleg szinte mindent tudunk az új Alfa Romeo Giulia kínálatáról

Nyáron már hazánkban is piacon lesz a rég várt Alfa Romeo Giulia. Szinte minden adatát közzétette...

SEAT Ibiza 1.4 16V Reference Cool, 2004 - használtteszt

Még 100 ezer kilométert sem futott, pedig már csaknem 12 éves? Egy kisautónál igaz is lehet...

A közeljövő legütősebb fogyasztáscsökkentése a Continental szerint: a 48 V-os hibrid

Nem, nem autógumiról lesz szó, a Continental most komplex hibridautó elektronikát mutatott nekünk...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Bűnbe visz! Lexus IS 200t teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja. Aki viszont bármi másból ül át, az imádni fogja.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

SSGTI Trackday - Kakucs Ring

Így csapatnak a suzukisok - Kakucson jártunk

21 órája – Sztori

Előkerültek a slick gumik, ordítottak a GTI motorok, az aszfaltot karcolták a 15-ös kerekek. Ilyen pályanap csakis Magyarországon létezhet.


SsangYong XLV menetpróba

TomTom, nemtom – itt a hosszú Tivoli

2 napja – Újdonság

Madridban mutatkozott be a SsangYong Tivoli hosszú változata, az XLV. 1.6 dízel és benzines motorokkal is próbáltuk a koreai crossovert.


Sokan sokféleképpen értelmezik a Tesla önvezető üzemmódját. Pedig van még mit javítani rajta

Mire jó egy Tesla, és mely autók szoftverei a legproblémásabbak?

3 napja – Sztori

Legoptimistább becsléseikben is 2020-at jelölik meg a témában legelőrébb járó autógyártók az önvezető autó piacra dobásának. Nem véletlenül. Mégis vannak, akik ezt mintha nem hinnék el.


Cikk ajánló

Akkumulátor: tanácsok a téli, hideg időszakra

Kisokos: mire figyeljünk az akkunál télen?

4 hónapja – Tippek, tanácsadók

Január elején már volt egy hideghullám, most ismét jelentős lehűlés érkezik. Érdemes az akkumulátort ellenőrizni és karbantartani. Mutatjuk, mire kell odafigyelni.


30%-kal olcsóbb akkumulátorokat ígér a Tesla 2020-ra

Új gyárával leverheti az akkuárakat a Tesla

2 éve – Autósvilág hírei

Ma az elektromos autózás rákfenéje és legfőbb gátja az akkumulátorok magas ára. 2020-ra 30%-os áresést és egy gigagyárat ígér a Tesla.


iPhone alkalmazással segít akkut választani az Exide

iPhone-nal segít a döglött akku újra cserélésében az Exide

4 éve – Autósvilág hírei

Bedöglött az akku és fogalma sincs, hogy milyet kellene vásárolni? E problémán kíván segíteni az Exide.


Használtautó.hu

BMW 325Ci

BMW 325Ci

Ár: 1.799.999 Ft

Évjárat: 2000 / 11

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

CHEVROLET EPICA 2.0 24V LT

CHEVROLET EPICA 2.0 24...

Ár: 1.129.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin/Gáz

BMW 318is

BMW 318is

Ár: 579.000 Ft

Évjárat: 1997 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!