0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan válasszunk akkumulátort?

Akkumulátor-vásárlási tanácsadó

·
Címkék: akkumulátor

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha egy kis figyelmet fordítunk az okos választásra új akkumulátor vásárlásakor, akkor üzembiztosabb, tartósabb működést várhatunk, és még pénzt is megspórolhatunk!

Biztosan tönkrement az akku?

Ha az akku már legalább 3-5 éves, akkor szinte borítékolhatóan igen, de nem biztos, hogy végérvényesen! Érdemes egy szakműhelyt felkeresni, ahol megfelelő műszerekkel pillanatok alatt bemérik az akkumulátor jellemzőit, melyek alapján eldöntik, egy töltéssel vagy szulfátlanító kezeléssel még egy ideig használható állapotra tudják-e hozni a gyengélkedő akkut.

Egyáltalán, melyik akku szerelhető be autónkba? Elsődleges kiválasztási szempont az akkumulátor mérete és az érintkezők polaritása, magyarul: melyik oldalon van a plusz és a mínusz elektróda? Természetesen akár áruházban, akár szakboltban vásárolunk, találunk a megfelelő akku kiválasztásához katalógusokat, melyekben az autó típusa, motorja, kivitele szerint megtalálhatjuk az ajánlott akkumulátort. Méretbeli gond elsősorban a japán autókkal lehet, de az ABXAGM kínálatában bőséges a választék. Ezek teljesen zárt, karbantartásmentes kivitelűek, folyékony elektrolitot nem tartalmaznak.

Válasszuk a lehető legnagyobb kapacitású akkut!

Az autóban kialakított hely rendszerint lehetővé teszi a gyárilag beszereltnél nagyobb akkumulátor elhelyezését is. És itt nem a méret a lényeg, hanem a nagyobb akkumulátor nagyobb kapacitása. Ez az adat jelenti az akkumulátor áramtároló képességének mértékét, például egy 55 Ah-ás akku ugyanúgy több áramot képes tárolni egy 44 Ah-ásnál, mint ahogy az egy literes üvegben is több ital van, mint a fél literesben. Ez a tartalék különösen a sok elektromos fogyasztót (erős zene, DVD, GPS-riasztó stb.) használó autókban jön jól, de például az autót gyakran napokra-hetekre leállítóknak is előnyös. A nagyobb akku némi felárát garantáltan jóval hosszabb élettartammal fogja busásan visszahozni.

Nagyobb indítóáram − biztosabb indítás

Az indítóáram a kapacitást követő, százas nagyságrendű szám. Ez egyszerűen szólva az akkumulátor erejét fejezi ki, tehát egy nagyobb indítóáramú akku nagy hidegben is gyorsabban képes pörgetni, így biztosabb indítást eredményez, különösen dízelmotoroknál. Mi a legújabb technológiás, ún. spirálcellás Exide MAXXIMA akkumulátorokat ajánljuk, amelyek között a nagy indítóáram (750-800 A) megléte mellett kifejezetten ciklikus igénybevételre is van speciális termék.

Fókuszban a start/stop rendszer

A legújabb fejlesztésű, a környezetvédelem érdekében start/stop rendszerrel ellátott gépjárművek olyan extra igényeket támasztanak az indító egységekkel szemben, amelyeket az eddigi akkumulátorok már nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak teljesíteni. Az Exide által kifejlesztett folyadékos, valamint felitatott síklemezes (AGM) akkuk azonban megfelelnek a legújabb követelményeknek, és akár 900 A indítóáramig biztos elindulást garantálnak.

Gondozásmentes, varázsszemes, zselés − mik ezek?

Ma már mindegyik akkumulátor „gondozásmentes" vagy legalább „csökkentett gondozási igényű", tehát beépítés után nem kell velük rendszeresen vesződni. A különböző műszaki újításokat viszont bajos lenne itt végig bemutatni, az általuk biztosított előnyöket kellően hangzatos tálalásban megismerhetjük a márkák honlapján vagy prospektusaiban...

Nem feltétlenül a márkanév a döntő!

A nagynevű márkák tucatszám vásárolták fel a kisebb gyárakat, melyek gyakran továbbra is a megszokott termékeiket gyártják, immár az új anyacég neve alatt. De ellenkező esetekre is van bőven példa, amikor ismeretlen nevű gyártók jelentkeznek modern, jó minőségű akkumulátorral. És ha eddig még nem tévedtünk el reménytelenül az akkumulátor-forgalmazás labirintusában, akkor még azt is elárulom, gyakran a jó nevű márkák is egymástól vásárolnak akkumulátort, amit aztán a saját matricájukkal hoznak forgalomba. Csak egy semleges példa: ma is kapható Perion akkumulátor, jól lehet, az évszázados múltú gyárat már évekkel korábban lebontották... De akkor melyiket válasszuk? Az előzőek alapján világos, hogy a márkák által kínált, különböző kategóriájú akkumulátorok közül a legegyszerűbbek nem feltétlenül nyújtanak többet a kevésbé ismert márkák olcsóbb termékeihez képest. Jobb képességeket inkább az azonos márkanév magasabb kategóriájú, és ennek megfelelően drágább akkumulátoraitól várhatunk. De a legjobb szakember tanácsát kérni az igényeinknek leginkább megfelelő, legjobb ár/érték arányú akku kiválasztásához.

Érdemes szakműhelyben vásárolni

Még ha magunk is könnyedén be tudjuk szerelni az akkut, és a nagyáruházakban esetleg érezhetően olcsóbb akciós árakkal csábítanak, akkor is jobb specialistánál vásárolni − két ok miatt. Egyrészt a nagyáruházban kifoghatunk hónapok óta tárolt, többé-kevésbé lemerült akkumulátort, míg a specialistáknál jellemzően frissen töltött akkumulátorok várnak. Másrészt a szakműhelyek néhány percet rászánnak az autónk elektromos rendszerének átvizsgálására, így felszínre kerülhetnek olyan hibák, melyek az akku kelleténél gyorsabb elhasználódásáért felelősek.

Ez is érdekes lehet:
 

Országos térképen és videón a szerdára virradóra lefoglalt járművek

A szerdán kezdődött rajtaütéssel lefoglalt járművek értéke az egymilliárd forintot közelíti...

Piaci körkép: használt Volkswagenek egymillió forinton innen

Nem kötelező egy márkánál leragadni, de van akit nem lehet hitéből kitéríteni. Megnéztük, milyen...

Forgalmi dugót és balesetet nem okozott a Speedmarathon, de közel ötezren gyorshajtottak

E hét csütörtökön minden traffipaxját bevetette a rendőrség, sokan túl gyorsan érkeztek az ellenőrzőpontokhoz...

Ezzel a módszerrel utazhatsz dugó- és traffipaxmentesen

A közösségnek nagy az ereje, ezt már több internetes oldal is igazolta. A közlekedésben is egyre...

Születésnapi ajándék: ingyenes iGO az NNG-től

Tízéves születésnapot ünnepel az NNG, így itthon 10 napig ingyenesen letölthetővé teszi az iGO...

Durva baleset vetett véget a féktelen száguldásnak

Egy ferraris és egy lamborghinis azt gondolta Pekingben, hogy a szimulátorban ülnek, féktelen...

Ford Mondeo 2.0 SCTi EcoBoost teszt

A nagy kérdés nem az, hogy jó-e az új Mondeo vagy sem, hanem, hogy fő ellenfeleihez képest mivel...

Csütörtökön minden traffipaxját beveti a rendőrség - mutatjuk, hogy hol

A rendőrség kijelölte a Speedmarathon akcióhoz tartozó ellenőrzések helyszíneit és az időpontokat...

Volkswagen New Beetle 1.8 T Highline, 2002 - használtteszt

Több mint 13 éve szolgál első tulajdonosánál a próbált Volkswagen Beetle, ő már alig használja...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

Friss tesztek

Mazda2 G90 Hazumi teszt

Kisautó nagy élménnyel - Mazda2 teszt Videó

A Mazda2 legújabb generációját a benzines paletta középső, 90 lóerős változatában, a stílusos Hazumi felszereltséggel tettük próbára.


Ford Mondeo 2.0 SCTi EcoBoost teszt

A nagy kérdés - Ford Mondeo teszt

A nagy kérdés nem az, hogy jó-e az új Mondeo vagy sem, hanem, hogy fő ellenfeleihez képest mivel tud többet az éveket késő középkategóriás.


Suzuki Vitara 1.6 GL+ teszt

Teszten a Suzuki Vitara, amit venni is fognak Videó

Fronthajtással, alap közeli felszereltséggel teszteltük az új Suzuki Vitarát, mert legtöbben vélhetően így fogják választani. Slágergyanús.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Videón a Mercedes-AMG GT3 nürburgringi körei

Így karikáz a Mercedes-AMG GT3 a Nürburgringen Videó

2 napja – Sztori

Most először látni mozgásban a a Mercedes-AMG GT versenyváltozatát. A videóban a hang sem kutya, de a főszám az, hogy lesz utcai változata.


Mercedes-Benz Vito hazai bemutató és transzporter seregszemle

Mindent elvisz - bemutatkozott az új Mercedes Vito

2 napja – Újdonság

Itthon a piac egyetlen első-, hátsó- és összkerékhajtással is kapható kisárusszállítója. Vajon a melós vagy a szinte luxus kivitele jobb?


Videó: a legmenőbb Lexusok egy kupacban, akcióban

Így mulat a Lexus - tánc a Fuji Speedwayen Videó

3 napja – Sztori

Dance of F, avagy az F tánca - látványosra koreografált videóval ünnepli sportos modelljeit a Lexus. LFA és RC F kupé japán aszfalton táncol.


Cikk ajánló

iPhone alkalmazással segít akkut választani az Exide

iPhone-nal segít a döglött akku újra cserélésében az Exide

3 éve – Autósvilág hírei

Bedöglött az akku és fogalma sincs, hogy milyet kellene vásárolni? E problémán kíván segíteni az Exide.


A Toyota 100%-ban újra kívánja hasznosítani hibrid autóinak akkumulátorait

Összes hibrid-akkuját visszakéri a Toyota

3 hónapja – Autósvilág hírei

Most kaptuk az információt, hogy Toyota Motor Europe "visszakéri az akkumulátorait". Nem kell aggódni, ez jó hír a hibridek tulajdonosainak.


Hogyan bikázzunk?

Amikor kell egy kis feszültség

4 éve – Tippek, tanácsadók

Lemerült akkumulátorú autót külső segítséggel újraindítani nem hosszadalmas, és nem is nehéz, de ismerni kell a szabályokat, nehogy a másik autó is megadja magát.


Használtautó.hu

SKODA OCTAVIA 1.9 PD TDi Elegance

SKODA OCTAVIA 1.9 PD T...

Ár: 1.790.000 Ft

Évjárat: 2007 / 4

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

CITROEN BERLINGO 2.0 HDi

CITROEN BERLINGO 2.0 HDi

Ár: 640.000 Ft

Évjárat: 2002 / 3

Kivitel: egyéb

Üzemanyag: Dízel

BMW X5 4.4 (Automata)

BMW X5 4.4 (Automata)

Ár: 1.700.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

Még több autó