0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan válasszunk akkumulátort?

Akkumulátor-vásárlási tanácsadó

·
Címkék: akkumulátor

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha egy kis figyelmet fordítunk az okos választásra új akkumulátor vásárlásakor, akkor üzembiztosabb, tartósabb működést várhatunk, és még pénzt is megspórolhatunk!

Biztosan tönkrement az akku?

Ha az akku már legalább 3-5 éves, akkor szinte borítékolhatóan igen, de nem biztos, hogy végérvényesen! Érdemes egy szakműhelyt felkeresni, ahol megfelelő műszerekkel pillanatok alatt bemérik az akkumulátor jellemzőit, melyek alapján eldöntik, egy töltéssel vagy szulfátlanító kezeléssel még egy ideig használható állapotra tudják-e hozni a gyengélkedő akkut.

Egyáltalán, melyik akku szerelhető be autónkba? Elsődleges kiválasztási szempont az akkumulátor mérete és az érintkezők polaritása, magyarul: melyik oldalon van a plusz és a mínusz elektróda? Természetesen akár áruházban, akár szakboltban vásárolunk, találunk a megfelelő akku kiválasztásához katalógusokat, melyekben az autó típusa, motorja, kivitele szerint megtalálhatjuk az ajánlott akkumulátort. Méretbeli gond elsősorban a japán autókkal lehet, de az ABXAGM kínálatában bőséges a választék. Ezek teljesen zárt, karbantartásmentes kivitelűek, folyékony elektrolitot nem tartalmaznak.

Válasszuk a lehető legnagyobb kapacitású akkut!

Az autóban kialakított hely rendszerint lehetővé teszi a gyárilag beszereltnél nagyobb akkumulátor elhelyezését is. És itt nem a méret a lényeg, hanem a nagyobb akkumulátor nagyobb kapacitása. Ez az adat jelenti az akkumulátor áramtároló képességének mértékét, például egy 55 Ah-ás akku ugyanúgy több áramot képes tárolni egy 44 Ah-ásnál, mint ahogy az egy literes üvegben is több ital van, mint a fél literesben. Ez a tartalék különösen a sok elektromos fogyasztót (erős zene, DVD, GPS-riasztó stb.) használó autókban jön jól, de például az autót gyakran napokra-hetekre leállítóknak is előnyös. A nagyobb akku némi felárát garantáltan jóval hosszabb élettartammal fogja busásan visszahozni.

Nagyobb indítóáram − biztosabb indítás

Az indítóáram a kapacitást követő, százas nagyságrendű szám. Ez egyszerűen szólva az akkumulátor erejét fejezi ki, tehát egy nagyobb indítóáramú akku nagy hidegben is gyorsabban képes pörgetni, így biztosabb indítást eredményez, különösen dízelmotoroknál. Mi a legújabb technológiás, ún. spirálcellás Exide MAXXIMA akkumulátorokat ajánljuk, amelyek között a nagy indítóáram (750-800 A) megléte mellett kifejezetten ciklikus igénybevételre is van speciális termék.

Fókuszban a start/stop rendszer

A legújabb fejlesztésű, a környezetvédelem érdekében start/stop rendszerrel ellátott gépjárművek olyan extra igényeket támasztanak az indító egységekkel szemben, amelyeket az eddigi akkumulátorok már nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak teljesíteni. Az Exide által kifejlesztett folyadékos, valamint felitatott síklemezes (AGM) akkuk azonban megfelelnek a legújabb követelményeknek, és akár 900 A indítóáramig biztos elindulást garantálnak.

Gondozásmentes, varázsszemes, zselés − mik ezek?

Ma már mindegyik akkumulátor „gondozásmentes" vagy legalább „csökkentett gondozási igényű", tehát beépítés után nem kell velük rendszeresen vesződni. A különböző műszaki újításokat viszont bajos lenne itt végig bemutatni, az általuk biztosított előnyöket kellően hangzatos tálalásban megismerhetjük a márkák honlapján vagy prospektusaiban...

Nem feltétlenül a márkanév a döntő!

A nagynevű márkák tucatszám vásárolták fel a kisebb gyárakat, melyek gyakran továbbra is a megszokott termékeiket gyártják, immár az új anyacég neve alatt. De ellenkező esetekre is van bőven példa, amikor ismeretlen nevű gyártók jelentkeznek modern, jó minőségű akkumulátorral. És ha eddig még nem tévedtünk el reménytelenül az akkumulátor-forgalmazás labirintusában, akkor még azt is elárulom, gyakran a jó nevű márkák is egymástól vásárolnak akkumulátort, amit aztán a saját matricájukkal hoznak forgalomba. Csak egy semleges példa: ma is kapható Perion akkumulátor, jól lehet, az évszázados múltú gyárat már évekkel korábban lebontották... De akkor melyiket válasszuk? Az előzőek alapján világos, hogy a márkák által kínált, különböző kategóriájú akkumulátorok közül a legegyszerűbbek nem feltétlenül nyújtanak többet a kevésbé ismert márkák olcsóbb termékeihez képest. Jobb képességeket inkább az azonos márkanév magasabb kategóriájú, és ennek megfelelően drágább akkumulátoraitól várhatunk. De a legjobb szakember tanácsát kérni az igényeinknek leginkább megfelelő, legjobb ár/érték arányú akku kiválasztásához.

Érdemes szakműhelyben vásárolni

Még ha magunk is könnyedén be tudjuk szerelni az akkut, és a nagyáruházakban esetleg érezhetően olcsóbb akciós árakkal csábítanak, akkor is jobb specialistánál vásárolni − két ok miatt. Egyrészt a nagyáruházban kifoghatunk hónapok óta tárolt, többé-kevésbé lemerült akkumulátort, míg a specialistáknál jellemzően frissen töltött akkumulátorok várnak. Másrészt a szakműhelyek néhány percet rászánnak az autónk elektromos rendszerének átvizsgálására, így felszínre kerülhetnek olyan hibák, melyek az akku kelleténél gyorsabb elhasználódásáért felelősek.

Ez is érdekes lehet:
 

Brutális, 1,4 millió forintos kedvezménnyel debütált itthon a SEAT Leon X-Perience

Már itthon is kapható a SEAT Leon X-Perience mindenképp összkerékhajtású terepkombi. Csakis izmos...

Év Autója 2015: A Volkswagen Passat nyerte a kitüntetést

Papírforma, támadhatatlan eredményt hozott az Év Autója választás, komoly fölénnyel a Volkswagen...

Vége a tesztidőszaknak már bírságolhatnak az új traffipaxok

Új hónap, új sebességmérők - immár éles üzemben. Az új traffipaxok, nem csak gyorshajtásért büntethetnek...

Láthatóan rákapcsolt a lopott autók felderítésére a rendőrség

Gyanúsan viselkedtek a kihallgatottak egy illegális bontónál, végül közel 100 millió forintnyi...

Opel Astra K széria: közeleg a bemutató, kémfotón az új

A harmadik negyedévben mutatják be az ötödik generációs Opel Astrát. A Frankfurti Autószalon...

Skoda Fabia 1.2 TSI teszt

Harmadik generációjába lépett a Skoda Fabia. Kívülről fiatalos és vagány lett, belülről pedig...

ADAC nyárigumi-teszt 2015: vajon melyik márka nyert?

Kihozta nyárigumi-tesztjének eredményeit az ADAC. Az egyik méretkategóriában papírforma szerinti...

Hyundai i20 1.25i (HP) teszt

A Hyundai az i20-assal is megmutatta, hogy tudnak európai ízlésre hangolt autót csinálni, ha...

Piaci körkép: használt hibridek hazánkban. Mit és mennyiért kapunk?

Használtan már egészen elérhetőek itthon (is) a hibrid autók. De vajon miből és mennyiért válogathatunk...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

Friss tesztek

Összehasonlító teszt: Ford Focus 1.5 EcoBoost - Mazda3 G120

Német vagy japán? Ford Focus vs. Mazda3

Manapság a kompakt kategória autói a legnépszerűbbek hazánkban. Utánajártunk, hogy a németek vagy a japánok kínálnak jobbat az itthoni piacon.


Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG BlueMotion Highline teszt

Megérdemelten az Év Autója? Teszten a Volkswagen Passat B8

Év Autója lett, és nagyon nem véletlenül. A Volkswagen Passat a felső-középkategória új etalonja, majdnem kikezdhetetlen, de ott a de.


Skoda Fabia 1.2 TSI teszt

Népautó lesz? Skoda Fabia 1.2 TSI teszt

Harmadik generációjába lépett a Skoda Fabia. Kívülről fiatalos és vagány lett, belülről pedig nagyautós. A jelenlegi legerősebb motorral teszteltük.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Íme a legújabb autónk, az új Suzuki Vitara

Orbán Viktor után ültünk a legújabb hazai Suzukiban

18 órája – Újdonság

Százával sorakoznak már az új Suzuki Vitarák az esztergomi gyár udvarán, megvolt a sorozatgyártás formális indítása, Orbán Viktor már vezette a legújabb magyar autót.


Vajon mit rejt a Tesla 007-es kódja?

Húsvéti tojás a Tesla Model S-ben Videó

Tegnap – Sztori

A komoly fejlesztések mellett még egy kis humorra is futotta a Tesla mérnökeinek, ugyanis egy rejtett funkció is előcsalható az autóból.


Videó: saját téglája vágta fejbe a pórul járt autótolvajt

Téglaálló a Mercedes, vagy csak tolvaj volt béna? Videó

2 napja – Sztori

Félórányi próbálkozás után sem sikerült a szerencsétlen tolvajjelöltnek betörni a Mercedes ablakát. Végül egy féltéglával magát tette síkra.


Használtautó.hu

BMW 530d (Automata)

BMW 530d (Automata)

Ár: 2.599.000 Ft

Évjárat: 2004 / 12

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 206 1.4 XT KLIMA 96106 km

PEUGEOT 206 1.4 XT KLI...

Ár: 590.000 Ft

Évjárat: 2000 / 8

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA F 1.6i

OPEL ASTRA F 1.6i

Ár: 290.000 Ft

Évjárat: 1996 / 10

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó