0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan válasszunk akkumulátort?

Akkumulátor-vásárlási tanácsadó

·
Címkék: akkumulátor

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha egy kis figyelmet fordítunk az okos választásra új akkumulátor vásárlásakor, akkor üzembiztosabb, tartósabb működést várhatunk, és még pénzt is megspórolhatunk!

Biztosan tönkrement az akku?

Ha az akku már legalább 3-5 éves, akkor szinte borítékolhatóan igen, de nem biztos, hogy végérvényesen! Érdemes egy szakműhelyt felkeresni, ahol megfelelő műszerekkel pillanatok alatt bemérik az akkumulátor jellemzőit, melyek alapján eldöntik, egy töltéssel vagy szulfátlanító kezeléssel még egy ideig használható állapotra tudják-e hozni a gyengélkedő akkut.

Egyáltalán, melyik akku szerelhető be autónkba? Elsődleges kiválasztási szempont az akkumulátor mérete és az érintkezők polaritása, magyarul: melyik oldalon van a plusz és a mínusz elektróda? Természetesen akár áruházban, akár szakboltban vásárolunk, találunk a megfelelő akku kiválasztásához katalógusokat, melyekben az autó típusa, motorja, kivitele szerint megtalálhatjuk az ajánlott akkumulátort. Méretbeli gond elsősorban a japán autókkal lehet, de az ABXAGM kínálatában bőséges a választék. Ezek teljesen zárt, karbantartásmentes kivitelűek, folyékony elektrolitot nem tartalmaznak.

Válasszuk a lehető legnagyobb kapacitású akkut!

Az autóban kialakított hely rendszerint lehetővé teszi a gyárilag beszereltnél nagyobb akkumulátor elhelyezését is. És itt nem a méret a lényeg, hanem a nagyobb akkumulátor nagyobb kapacitása. Ez az adat jelenti az akkumulátor áramtároló képességének mértékét, például egy 55 Ah-ás akku ugyanúgy több áramot képes tárolni egy 44 Ah-ásnál, mint ahogy az egy literes üvegben is több ital van, mint a fél literesben. Ez a tartalék különösen a sok elektromos fogyasztót (erős zene, DVD, GPS-riasztó stb.) használó autókban jön jól, de például az autót gyakran napokra-hetekre leállítóknak is előnyös. A nagyobb akku némi felárát garantáltan jóval hosszabb élettartammal fogja busásan visszahozni.

Nagyobb indítóáram − biztosabb indítás

Az indítóáram a kapacitást követő, százas nagyságrendű szám. Ez egyszerűen szólva az akkumulátor erejét fejezi ki, tehát egy nagyobb indítóáramú akku nagy hidegben is gyorsabban képes pörgetni, így biztosabb indítást eredményez, különösen dízelmotoroknál. Mi a legújabb technológiás, ún. spirálcellás Exide MAXXIMA akkumulátorokat ajánljuk, amelyek között a nagy indítóáram (750-800 A) megléte mellett kifejezetten ciklikus igénybevételre is van speciális termék.

Fókuszban a start/stop rendszer

A legújabb fejlesztésű, a környezetvédelem érdekében start/stop rendszerrel ellátott gépjárművek olyan extra igényeket támasztanak az indító egységekkel szemben, amelyeket az eddigi akkumulátorok már nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak teljesíteni. Az Exide által kifejlesztett folyadékos, valamint felitatott síklemezes (AGM) akkuk azonban megfelelnek a legújabb követelményeknek, és akár 900 A indítóáramig biztos elindulást garantálnak.

Gondozásmentes, varázsszemes, zselés − mik ezek?

Ma már mindegyik akkumulátor „gondozásmentes" vagy legalább „csökkentett gondozási igényű", tehát beépítés után nem kell velük rendszeresen vesződni. A különböző műszaki újításokat viszont bajos lenne itt végig bemutatni, az általuk biztosított előnyöket kellően hangzatos tálalásban megismerhetjük a márkák honlapján vagy prospektusaiban...

Nem feltétlenül a márkanév a döntő!

A nagynevű márkák tucatszám vásárolták fel a kisebb gyárakat, melyek gyakran továbbra is a megszokott termékeiket gyártják, immár az új anyacég neve alatt. De ellenkező esetekre is van bőven példa, amikor ismeretlen nevű gyártók jelentkeznek modern, jó minőségű akkumulátorral. És ha eddig még nem tévedtünk el reménytelenül az akkumulátor-forgalmazás labirintusában, akkor még azt is elárulom, gyakran a jó nevű márkák is egymástól vásárolnak akkumulátort, amit aztán a saját matricájukkal hoznak forgalomba. Csak egy semleges példa: ma is kapható Perion akkumulátor, jól lehet, az évszázados múltú gyárat már évekkel korábban lebontották... De akkor melyiket válasszuk? Az előzőek alapján világos, hogy a márkák által kínált, különböző kategóriájú akkumulátorok közül a legegyszerűbbek nem feltétlenül nyújtanak többet a kevésbé ismert márkák olcsóbb termékeihez képest. Jobb képességeket inkább az azonos márkanév magasabb kategóriájú, és ennek megfelelően drágább akkumulátoraitól várhatunk. De a legjobb szakember tanácsát kérni az igényeinknek leginkább megfelelő, legjobb ár/érték arányú akku kiválasztásához.

Érdemes szakműhelyben vásárolni

Még ha magunk is könnyedén be tudjuk szerelni az akkut, és a nagyáruházakban esetleg érezhetően olcsóbb akciós árakkal csábítanak, akkor is jobb specialistánál vásárolni − két ok miatt. Egyrészt a nagyáruházban kifoghatunk hónapok óta tárolt, többé-kevésbé lemerült akkumulátort, míg a specialistáknál jellemzően frissen töltött akkumulátorok várnak. Másrészt a szakműhelyek néhány percet rászánnak az autónk elektromos rendszerének átvizsgálására, így felszínre kerülhetnek olyan hibák, melyek az akku kelleténél gyorsabb elhasználódásáért felelősek.

Ez is érdekes lehet:
 

Szolid 3,9 milliárd forintért 550 új autót vesz a rendőrség

Nagyon komoly összegért, zömében prémiumautókat vásárol a rendőrség. Döntően hazai gyártásúak...

BMW X4 xDrive 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal...

Besokallt a sofőr, tóba repült egy Ferrari F430 Spider

A 36 éves vezető elvesztette uralmát az olasz paripa felett, és egy útszéli tóba szállt a ménessel...

Hazudik a gyár: svédek mázsálták az új Ford Mondeót

Igen tekintélyes, 279 kilogrammos többletsúlyt mért a svéd Teknikens Värld magazin a Ford Mondeo...

Tovább esik a benzin és a gázolaj ára

A töltőállomásokon is folytatódik az üzemanyagárak zuhanása, szerdától már jóval 350 forint alatt...

Féktávolság a gyakorlatban: ki mennyivel üti el a gyalogost?

Háromrészes cikksorozatunk utolsó részében több autóvezetői modellt vizsgálunk és megnézzük...

Újabb mínuszok: ismét csökken a benzin és a gázolaj ára

Folytatódik az üzemanyagárak mélyrepülése, pénteken újabb jelentős ármérséklés jön.

Típustörténet: a Hódgép Puli rövid tündöklése és bukása

Ő lehetett volna a hazai járműgyártás első számú exportslágere, helyette csúnya lebőgés lett...

Ismét teszteltük a Michelin és a Continental téli abroncsait

Hova lett a két prémium abroncs előnye a műgyantán? Erre kerestük a választ, miután lezajlott...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Friss tesztek

Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Sláger lesz! Lexus NX 300h teszt Videó

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes üzemet, valamint dögös megjelenést.


BMW X4 xDrive 30d teszt

Dögös vörös bömös - BMW X4 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal és háromliteres, 258 lóerős dízelmotorral teszteltük. Nagyon vaddisznó!


Citroën DS5 blueHDi 180 automata teszt

Dizájnból jeles, a többi meg úgysem számít - Citroën DS5 teszt

A Citroën DS5-ön számon lehetne kérni egy csomó dolgot, de ez igazából felesleges. Aki őt választja, úgyis a formáiért fogja megkedvelni.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

BMW sztorik: Paul Bracq egykori fődizájner mesél

Ő az a francia bácsi, aki minden idők legszebb BMW-it rajzolta Videó

7 órája – Sztori

Paul Bracq neve már évtizedes legenda, ahogy a keze munkáját dicsérő autók is azok. Bracq fődizánerként fontos nyomott hagyott a BMW-n is.


Visszapillantó: 30 éves a Saab 9000

Szentségtörő kocka: 30 éves a Saab 9000 Videó

17 órája – Sztori

Nem gengszterautó, de mivel nem is német, az értékvesztése hatalmas. Legenda a csereszabatos Croma ajtókról és a svédek elamerikásodásáról.


Sirályszárnyas Mercedes egy kubai erdő széléről az új Degler Kuba naptárban

Ez talán 2015 legmenőbb autós naptára Videó

Tegnap – Sztori

Kuba elszigeteltsége okán évekig nem érkezett új autó az országba. A Degler naptár képei közt azonban van, ami túlmutat ezen a sablonon.


Használtautó.hu

BMW 525d (Automata)

BMW 525d (Automata)

Ár: 1.800.000 Ft

Évjárat: 2002 / 11

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 406 Break 2.0 HDi Symbole

PEUGEOT 406 Break 2.0...

Ár: 550.000 Ft

Évjárat: 2000 / 9

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

CITROEN BX 1.7 TGD

CITROEN BX 1.7 TGD

Ár: 100.000 Ft

Évjárat: 1993 / 11

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

Még több autó