0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ezek a legmegbízhatóbb autók - élen az Opel Meriva

Az Opel Meriva nyerte a német megbízhatósági versenyt

B. Cs. ·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Német dominancia jellemzi a 2014-es TÜV megbízhatósági listát, de a japánokat sem kell félteni, főleg nem a Toyotát. A legkevesebb hibát az Opel Merivánál találták a szerelők. Győztesek és nyertesek a 2014-es megbízhatósági listán.

Száz két-három éves Merivából csak alig több mint négynél találtak hibát

Száz két-három éves Merivából csak alig több mint négynél találtak hibát

Az 1870-es években alapított német TÜV (Technischer Überwachungsverein − műszaki ellenőrző szövetség) évről évre vizsgálja a Németországban forgalmazott termékek biztonságát, megbízhatóságát, minőségét, és adja ki a megfelelő bizonyítványokat. Feladatai közé a forgalomban résztvevő autók műszaki állapotának felmérése is beletartozik. A minőségbiztosítási és műszaki bevizsgáló szervezet legfrissebb munkája iránymutató lehet a használt autót vásárolni szándékozóknak. Az AutoBild magazin által közzétett adatok alapján a 2014-es megbízhatósági rangsort német autó, méghozzá egy Opel, ráadásul a Meriva vezeti. Az újság a TÜV segítségével 217 autótípusról mondott verdiktet különböző életkor kategóriákban. A Meriva mellett a legmegbízhatóbb autónak ez alapján hagyományosan a Toyota Prius és a Porsche 911 mondható.

A műszaki állomásokon megvizsgált 2-3 éves Meriva (B) példányok közül csupán 4,2 százaléknál találtak komoly hiányosságot, ez messze a legjobb eredmény volt az idei mezőnyben. A német márkáknak ismét lejtett a pálya, kiválóan teljesítettek. A tavaly a Polóval győztes Volkswagen idén a 4-5 évesek körében három modellel került be a legjobb tízbe (Golf Plus, Passat CC, Tiguan), a konszernt erősítő Porsche 911 sportautó pedig minden korcsoportban az első tízben végzett, biztosan vezetve a 8-9 évesek, valamint a 10-11 évesek kategóriáját. A két-három évesek között a top 10-ben végzett német autó a Meriva mellett a Porsche 911, a BMW Z4, az Audi Q5, az Audi A3 és a Mercedes GLK. A német-japán harcból ezúttal a németek kerültek ki győztesen, az öt kategória élmezőnyében 26 német, és 25 japán autó található.

A korosabb modellek között magasan a Toyota Prius II a legmegbízhatóbb

A korosabb modellek között magasan a Toyota Prius II a legmegbízhatóbb

A Toyota hagyományosan jól teljesít, a japánok 15 modellje van az öt korcsoport mindegyikének élmezőnyében. A második generációs Prius hibrid mind a 4-5, mind pedig a 6-7 éves korcsoportban piacvezető a megbízhatóság szempontjából.

Vannak azonban tradicionálisan rosszul szereplő márkák a TÜV által végzett műszaki vizsgák eredményei alapján. Ezek a Dacia, a Chrysler, a Fiat, az Alfa Romeo és a Citroën. Chrysler PT Cruisert továbbra is kockázatos vásárolni, a harmadik (6-7) éves vizsgálaton minden harmadik elvérzik (37,7 százalékuk), az ötödiknél majdnem minden második (45 százalékuk).

A németek kritikáját érdemes figyelembe venni, a 2014-es eredményekhez 7 965 068 műszaki ellenőrzést végeztek el a szerelők 2012 júliusa és 2013 júniusa között. Vizsgálták az autók világítását, futóművét, olajfogyását, a kormány működését, a fékek hatékonyságát. Nem biztató az összkép, a megvizsgált autók 24,9 százalékánál találtak hiányosságot (az autók 0,1 százaléka veszélyesnek bizonyult a közlekedésre), ami 4,9 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi adatot. Ennek oka legfőképp az, hogy a TÜV szigorította értékelését, az eddig kevésbé kockázatosnak minősített rosszul beállított világítás az idei évtől komoly hibának számít.

2-3 éves autók (átlagos hibaszázalék 9,1)

Rang Modell Hiba (%) Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1 Opel Meriva 4,2 29
2 Mazda 2 4,6 32
3 Toyota IQ 4,8 30
4 Porsche 911 5,2 31
5 BMW Z4 5,5 32
5 Audi Q5 5,5 63
7 Audi A3 5,6 47
7 Mercedes GLK 5,6 52
9 Toyota Avensis 5,7 52
9 Mazda 3 5,7 36
120 Fiat Punto 14,5 37
120 Chevrolet Aveo 14,5 33
122 VW Sharan 14,7 61
123 Citroën C4 Picasso 15,2 49
124 Alfa Romeo 159 15,4 56
125 Fiat Bravo 15,7 42
126 Chevrolet Matiz 16,1 29
127 Citroën C4 16,6 41
128 Fiat Panda 17,1 31
139 Dacia Logan 19,4 46

4-5 éves autók (átlagos hibaszázalék 14,8)

Rang Modell Hiba (%) Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1 Toyota Prius 7,3 63
2 Ford Kuga 7,8 68
3 Porsche Cayenne 8,1 78
3 VW Golf Plus 8,1 61
5 VW Passat CC 8,4 73
6 Audi A4 8,7 85
7 VW Tiguan 8,8 73
8 Toyota Auris 9,1 58
9 Porsche 911 9,2 45
10 Mazda 2 9,3 51
113 Chevrolet Captiva 22,1 77
114 Ford Ka 22,8 52
115 Fiat Panda 23,3 51
116 Renault Kangoo 23,8 69
117 Citroën Berlingo 24,2 77
117 Seat Ibiza / Cordoba 24,2 63
119 Chevrolet Matiz 24,7 48
120 Fiat Doblo 25,3 79
121 Citroën C4 25,5 70
122 Dacia Logan 28,9 79

6-7 éves autók (átlagos hibaszázalék 21,2)

Rang Modell Hiba (%) Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1 Toyota Prius 9,9 89
2 Porsche 911 11,1 58
3 Mazda 2 12,1 63
4 VW Golf Plus 12,4 80
5 Mazda MX-5 12,8 57
6 Toyota Corolla Verso 13,4 92
7 Toyota RAV4 13,6 86
8 Honda Civic 13,8 86
9 Toyota Yaris 13,9 66
10 Mercedes SLK 14,3 62
104 Alfa Romeo 147 29,7 87
105 Renault Mégane 29,9 95
106 Fiat Punto 30,4 79
107 Peugeot 307 30,6 91
108 Renault Laguna 32,6 107
108 Fiat Stilo 32,6 96
110 Renault Kangoo 33,2 92
111 Dacia Logan 33,8 83
112 Fiat Doblo 33,9 103
113 Chrysler PT Cruiser 37,7 83

8-9 éves autók (átlagos hibaszázalék 28,8)

Rang Modell Hiba (%) Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1 Porsche 911 10,3 76
2 Toyota Corolla Verso 14,5 104
3 Toyota RAV4 16,2 99
4 VW Golf Plus 17,5 90
5 Toyota Avensis 17,9 113
6 Honda Jazz 18,2 92
7 Mazda 2 19 86
8 Toyota Corolla 19,4 99
9 Mercedes SLK 19,5 72
10 Ford Focus C-Max 19,6 95
86 Renault Kangoo 36,8 113
87 Chevrolet Matiz 37 73
88 VW Sharan 37,3 147
89 Ford Galaxy 37,5 142
90 Alfa Romeo 147 37,9 107
91 Alfa Romeo 156 38,2 126
92 Renault Laguna 38,9 124
93 Chrysler PT Cruiser 40,3 113
94 Fiat Stilo 41,2 112
95 Mercedes M-osztály 42,7 139

10-11 éves autók (átlagos hibaszázalék 33,3)

Rang Modell Hiba (%) Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1 Porsche 911 12,8 85
2 Toyota RAV4 18,5 117
3 Toyota Corolla 21,5 115
4 Toyota Yaris 22,4 105
5 Honda Jazz 23,1 107
6 Mazda MX-5 23,4 88
7 Mercedes SLK 24,4 94
8 VW Golf IV 25,4 133
9 Ford Fusion 27,5 104
10 Audi TT 27,8 110
10 Ford Fiesta 27,8 103
69 Alfa Romeo 147 41,9 122
70 Renault Kangoo 42,1 136
71 Renault Laguna 42,2 131
72 Alfa Romeo 156 42,5 145
73 Mini 42,6 107
74 VW Sharan 42,9 165
75 Ford Ka 43,3 59
76 Fiat Stilo 43,8 115
77 Ford Galaxy 44,2 161
78 Chrysler PT Cruiser 45,1 121

Ez is érdekes lehet:
 

Tovább esik a benzin és a gázolaj ára

A töltőállomásokon is folytatódik az üzemanyagárak zuhanása, szerdától már jóval 350 forint alatt...

Országszerte félpályás forgalomlassító demonstrációk lesznek hétfőn

December 15-én az egész országban torlódásokra és jelentős menetidő-növekedésre számíthatnak...

Hazudik a gyár: svédek mázsálták az új Ford Mondeót

Igen tekintélyes, 279 kilogrammos többletsúlyt mért a svéd Teknikens Värld magazin a Ford Mondeo...

Citroën DS5 blueHDi 180 automata teszt

A Citroën DS5-ön számon lehetne kérni egy csomó dolgot, de ez igazából felesleges. Aki őt választja...

2016-ban érkezik a Bugatti Chiron - 463 km/h végsebességgel

Kezd összeállni a kép a Bugatti Veyron utódjáról, a Chironról. A héten új információk jelentek...

A Renault kétütemű kéthengeres dízelmotorral rukkolt elő

A Renault technikai konferenciáján egy sor olyan új technológiát mutattak be, amely a jövő szempontjából...

Ismét teszteltük a Michelin és a Continental téli abroncsait

Hova lett a két prémium abroncs előnye a műgyantán? Erre kerestük a választ, miután lezajlott...

Íme az Év Autója 2015 díj döntősei

Szűkítette listáját az Év Autója díj zsűrije. Mostantól már csak az kérdés, hogy a döntőbe jutott...

Villámpróba: Porsche 911 Carrera 4, 1990

Egy Porsche 911 mindig érdekes, egzotikus, vonzó. Főként az, ha Carrera 4. A próbált példány...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

Roland635CSi írta: 12 hónapja

Egy hires ember mondta volt valaha: Csak azokban a statisztikäkban hiszek, amiket magam hamisitottam :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
ElBundy írta: 2013 december 18., szerda 22:58:51

2008-körüli Toyota Avensis 1.8 benzines,céges fostaliga:23 hónap (98.000 km)használat alatt 21 ! ! ! szervízlátogatás,1xmotorcsere,1xkormányműcsere,a váltó renszeresen javítgatva majd csere,a bal első fényszoró /xenon / 2x csere,a szélvédő álló helyben kirobbant,és még sorolhatnám a rengeteg apró-cseprő hibát.Ezek után többet toyotából még varrógépet sem.A csere után wv passat 2.0 business class.Na az is egy kalap szar (a porsche garancia szolgálatával egyetemben)Most új Mazda 6 2,2 Skyactiv D.Na ez A U T Ó.
Egyébként ez a statisztika is olyan mint az auto bildes szemét.Ott is mindig vagy a continental,vagy egy wv győz.Kia, Hyundai még csak elvétve nyert.Mellesleg az adac elmehet a sunyiba: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/01/23/top_tiz_a_legmegbizhatatlanabb_motorok
Na ennyit a német prémiummárkákról.

A válaszoláshoz belépés szükséges
witz írta: 2013 december 14., szombat 17:16:46

Cicamókus.
" Ugyanez vonatkozik a rövidebb szervízciklusú japán autókra, " Azt nem tudom, milyen kordéd van, de pontos fogalmaid nem nagyon vannak a japán autókról-ebből az idézett mondatodból ez következik-nekem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
paccar írta: 2013 december 13., péntek 19:08:14
cicamokus írta: tavaly

Szerintem itt alapvető tévedés van. A TÜV nem megbízhatóságot vizsgál, hanem azt hogy mely típusoknál milyen gyakran fordulnak elő "műszaki hiányosságok" a vizsgaállomásra történő behajtáskor. Attól hogy egy autónak kopottak a féktárcsái vagy repedt a kipufogója, esetleg rosszul van beállítva a lámpája, még lehet teljesen megbízható. Ráadásul ezek a paraméterek attól is függenek hogy az adott márka tulajdonosai mennyit törődnek a karbantartással, főleg a korosabb autóknál fontos ez. Nem véletlen hogy pl. a Porsche 911 vagy más drága rétegmodellek ilyen jól szerepelnek, hiszen ezeknél jobban odafigyelnek a tulajok a karbantartásra. Ugyanez vonatkozik a rövidebb szervízciklusú japán autókra, de általában is elmondható hogy egy pl. hibrid japán autó tulaj jobban figyel a verdájára mint egy nulla presztízsű öreg Fiat, Ford vagy Dacia tulaj. Másrészt lehet hogy jól szerepelnek a műszaki vizsgán, de arról nem szól a fáma hogy hányszor rohadtak le az út szélén. TEHÁT EZ NEM MEGBÍZHATÓSÁGI RANGSOR, TESSÉK EZT ELFELEJTENI!


Előzmények megtekintése

Akkor melyik "listát" kell nézni ? Mert az ADACé is egy fasság, ahol hibának értékelik a lemerült akksit, meg a feslett ablaktörőgumit, Pl a közismerten elég megbízható Kia Ceed-Hyundai i30 páros a lista végére csúszott le nemrég, mert a 6-7 éves kocsikon elkezdtek dögleni a gyári akksik..

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 2013 december 13., péntek 18:19:22
cicamokus írta: tavaly

Szerintem itt alapvető tévedés van. A TÜV nem megbízhatóságot vizsgál, hanem azt hogy mely típusoknál milyen gyakran fordulnak elő "műszaki hiányosságok" a vizsgaállomásra történő behajtáskor. Attól hogy egy autónak kopottak a féktárcsái vagy repedt a kipufogója, esetleg rosszul van beállítva a lámpája, még lehet teljesen megbízható. Ráadásul ezek a paraméterek attól is függenek hogy az adott márka tulajdonosai mennyit törődnek a karbantartással, főleg a korosabb autóknál fontos ez. Nem véletlen hogy pl. a Porsche 911 vagy más drága rétegmodellek ilyen jól szerepelnek, hiszen ezeknél jobban odafigyelnek a tulajok a karbantartásra. Ugyanez vonatkozik a rövidebb szervízciklusú japán autókra, de általában is elmondható hogy egy pl. hibrid japán autó tulaj jobban figyel a verdájára mint egy nulla presztízsű öreg Fiat, Ford vagy Dacia tulaj. Másrészt lehet hogy jól szerepelnek a műszaki vizsgán, de arról nem szól a fáma hogy hányszor rohadtak le az út szélén. TEHÁT EZ NEM MEGBÍZHATÓSÁGI RANGSOR, TESSÉK EZT ELFELEJTENI!


Előzmények megtekintése

Lehet, hogy én nem vagyok tisztában a drága réteg modellek típusaival kapcsolatban, de én nem igazán látok belőlük sokat az elsők között. :)
Minden hozzáértő tudja, hogy a karbantartásra kell a legkevesebbet költeni a japán autóknál. A tájékozottabbak azt is tudják, hogy a 30.000km körüli olajcsere a vicc kategóriája.

A válaszoláshoz belépés szükséges
witz írta: 2013 december 13., péntek 18:13:38

A cikkben nem látok 10-11 évesnél idősebb autókat, ezek futásteljesítményei valóban kétségeket ébresztenek bennem is, de azt is tudom,hogy lehet komolyan vigyázni egy autóra és lehet valaki abszolút trehány.

A válaszoláshoz belépés szükséges
cicamokus írta: 2013 december 13., péntek 16:02:11

Szerintem itt alapvető tévedés van. A TÜV nem megbízhatóságot vizsgál, hanem azt hogy mely típusoknál milyen gyakran fordulnak elő "műszaki hiányosságok" a vizsgaállomásra történő behajtáskor. Attól hogy egy autónak kopottak a féktárcsái vagy repedt a kipufogója, esetleg rosszul van beállítva a lámpája, még lehet teljesen megbízható. Ráadásul ezek a paraméterek attól is függenek hogy az adott márka tulajdonosai mennyit törődnek a karbantartással, főleg a korosabb autóknál fontos ez. Nem véletlen hogy pl. a Porsche 911 vagy más drága rétegmodellek ilyen jól szerepelnek, hiszen ezeknél jobban odafigyelnek a tulajok a karbantartásra. Ugyanez vonatkozik a rövidebb szervízciklusú japán autókra, de általában is elmondható hogy egy pl. hibrid japán autó tulaj jobban figyel a verdájára mint egy nulla presztízsű öreg Fiat, Ford vagy Dacia tulaj. Másrészt lehet hogy jól szerepelnek a műszaki vizsgán, de arról nem szól a fáma hogy hányszor rohadtak le az út szélén. TEHÁT EZ NEM MEGBÍZHATÓSÁGI RANGSOR, TESSÉK EZT ELFELEJTENI!

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 2013 december 13., péntek 14:03:08

Viccesek ezek a futásteljesítmények.
Ebből lehet következtetni a táblázatok életszerűségére és valóságtartalmára. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Lexus NX 300h F Sport Top teszt

Sláger lesz! Lexus NX 300h teszt Videó

Sajátos úton jár a Lexus. A Toyota hibrid hajtásláncával ad összkerékhajtást, erőt és akár emissziómentes üzemet, valamint dögös megjelenést.


BMW X4 xDrive 30d teszt

Dögös vörös bömös - BMW X4 30d teszt

Az idei év egyik nagy dobása a BMW-nél az X4 megjelenése volt. Az X6 kistestvérét M csomaggal és háromliteres, 258 lóerős dízelmotorral teszteltük. Nagyon vaddisznó!


Citroën DS5 blueHDi 180 automata teszt

Dizájnból jeles, a többi meg úgysem számít - Citroën DS5 teszt

A Citroën DS5-ön számon lehetne kérni egy csomó dolgot, de ez igazából felesleges. Aki őt választja, úgyis a formáiért fogja megkedvelni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Visszapillantó: 30 éves a Saab 9000

Szentségtörő kocka: 30 éves a Saab 9000 Videó

4 órája – Sztori

Nem gengszterautó, de mivel nem is német, az értékvesztése hatalmas. Legenda a csereszabatos Croma ajtókról és a svédek elamerikásodásáról.


Sirályszárnyas Mercedes egy kubai erdő széléről az új Degler Kuba naptárban

Ez talán 2015 legmenőbb autós naptára Videó

16 órája – Sztori

Kuba elszigeteltsége okán évekig nem érkezett új autó az országba. A Degler naptár képei közt azonban van, ami túlmutat ezen a sablonon.


Burt Reynolds egykori Pontiac Trans Amje bőven túlteljesítette a licitet

112 millióért ment el a Bandita Trans Amje Videó

19 órája – Sztori

20 millióra tartották, erre 112-nél állt meg a licit. A Pontiac Trans-Am nem az, csak olyan, mint ami a Smokey és a Banditában szerepelt.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL MERIVA 1.6 Cosmo

OPEL MERIVA 1.6 Cosmo

Ár: 750.000 Ft

Évjárat: 2003 / 1

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Benzin

OPEL MERIVA 1.3 DTI Cosmo

OPEL MERIVA 1.3 DTI Cosmo

Ár: 1.790.000 Ft

Évjárat: 2009 / 2

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

OPEL MERIVA 1.7 DTI Enjoy DIGIT KLÍMA FRISS MŰSZAKI

OPEL MERIVA 1.7 DTI En...

Ár: 1.390.000 Ft

Évjárat: 2004 / 3

Kivitel: egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó