Ezek a legmegbízhatóbb autók – élen az Opel Meriva

Az Opel Meriva nyerte a német megbízhatósági versenyt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Német dominancia jellemzi a 2014-es TÜV megbízhatósági listát, de a japánokat sem kell félteni, főleg nem a Toyotát. A legkevesebb hibát az Opel Merivánál találták a szerelők. Győztesek és nyertesek a 2014-es megbízhatósági listán.


Az 1870-es években alapított német TÜV (Technischer Überwachungsverein - műszaki ellenőrző szövetség) évről évre vizsgálja a Németországban forgalmazott termékek biztonságát, megbízhatóságát, minőségét, és adja ki a megfelelő bizonyítványokat. Feladatai közé a forgalomban résztvevő autók műszaki állapotának felmérése is beletartozik. A minőségbiztosítási és műszaki bevizsgáló szervezet legfrissebb munkája iránymutató lehet a használt autót vásárolni szándékozóknak. Az AutoBild magazin által közzétett adatok alapján a 2014-es megbízhatósági rangsort német autó, méghozzá egy Opel, ráadásul a Meriva vezeti. Az újság a TÜV segítségével 217 autótípusról mondott verdiktet különböző életkor kategóriákban. A Meriva mellett a legmegbízhatóbb autónak ez alapján hagyományosan a Toyota Prius és a Porsche 911 mondható.
A műszaki állomásokon megvizsgált 2-3 éves Meriva (B) példányok közül csupán 4,2 százaléknál találtak komoly hiányosságot, ez messze a legjobb eredmény volt az idei mezőnyben. A német márkáknak ismét lejtett a pálya, kiválóan teljesítettek. A tavaly a Polóval győztes Volkswagen idén a 4-5 évesek körében három modellel került be a legjobb tízbe (Golf Plus, Passat CC, Tiguan), a konszernt erősítő Porsche 911 sportautó pedig minden korcsoportban az első tízben végzett, biztosan vezetve a 8-9 évesek, valamint a 10-11 évesek kategóriáját. A két-három évesek között a top 10-ben végzett német autó a Meriva mellett a Porsche 911, a BMW Z4, az Audi Q5, az Audi A3 és a Mercedes GLK. A német-japán harcból ezúttal a németek kerültek ki győztesen, az öt kategória élmezőnyében 26 német, és 25 japán autó található.
A Toyota hagyományosan jól teljesít, a japánok 15 modellje van az öt korcsoport mindegyikének élmezőnyében. A második generációs Prius hibrid mind a 4-5, mind pedig a 6-7 éves korcsoportban piacvezető a megbízhatóság szempontjából.
Vannak azonban tradicionálisan rosszul szereplő márkák a TÜV által végzett műszaki vizsgák eredményei alapján. Ezek a Dacia, a Chrysler, a Fiat, az Alfa Romeo és a Citroën. Chrysler PT Cruisert továbbra is kockázatos vásárolni, a harmadik (6-7) éves vizsgálaton minden harmadik elvérzik (37,7 százalékuk), az ötödiknél majdnem minden második (45 százalékuk).
Hirdetés

A németek kritikáját érdemes figyelembe venni, a 2014-es eredményekhez 7 965 068 műszaki ellenőrzést végeztek el a szerelők 2012 júliusa és 2013 júniusa között. Vizsgálták az autók világítását, futóművét, olajfogyását, a kormány működését, a fékek hatékonyságát. Nem biztató az összkép, a megvizsgált autók 24,9 százalékánál találtak hiányosságot (az autók 0,1 százaléka veszélyesnek bizonyult a közlekedésre), ami 4,9 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi adatot. Ennek oka legfőképp az, hogy a TÜV szigorította értékelését, az eddig kevésbé kockázatosnak minősített rosszul beállított világítás az idei évtől komoly hibának számít.
2-3 éves autók (átlagos hibaszázalék 9,1)
Rang Modell Hiba (%) Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1 Opel Meriva 4,2 29
2 Mazda 2 4,6 32
3 Toyota IQ 4,8 30
4 Porsche 911 5,2 31
5 BMW Z4 5,5 32
5 Audi Q5 5,5 63
7 Audi A3 5,6 47
7 Mercedes GLK 5,6 52
9 Toyota Avensis 5,7 52
9 Mazda 3 5,7 36
120 Fiat Punto 14,5 37
120 Chevrolet Aveo 14,5 33
122 VW Sharan 14,7 61
123 Citroën C4 Picasso 15,2 49
124 Alfa Romeo 159 15,4 56
125 Fiat Bravo 15,7 42
126 Chevrolet Matiz 16,1 29
127 Citroën C4 16,6 41
128 Fiat Panda 17,1 31
139 Dacia Logan 19,4 46

4-5 éves autók (átlagos hibaszázalék 14,8)
Rang Modell Hiba (%) Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1 Toyota Prius 7,3 63
2 Ford Kuga 7,8 68
3 Porsche Cayenne 8,1 78
3 VW Golf Plus 8,1 61
5 VW Passat CC 8,4 73
6 Audi A4 8,7 85
7 VW Tiguan 8,8 73
8 Toyota Auris 9,1 58
9 Porsche 911 9,2 45
10 Mazda 2 9,3 51
113 Chevrolet Captiva 22,1 77
114 Ford Ka 22,8 52
115 Fiat Panda 23,3 51
116 Renault Kangoo 23,8 69
117 Citroën Berlingo 24,2 77
117 Seat Ibiza / Cordoba 24,2 63
119 Chevrolet Matiz 24,7 48
120 Fiat Doblo 25,3 79
121 Citroën C4 25,5 70
122 Dacia Logan 28,9 79

6-7 éves autók (átlagos hibaszázalék 21,2)
Rang Modell Hiba (%) Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1 Toyota Prius 9,9 89
2 Porsche 911 11,1 58
3 Mazda 2 12,1 63
4 VW Golf Plus 12,4 80
5 Mazda MX-5 12,8 57
6 Toyota Corolla Verso 13,4 92
7 Toyota RAV4 13,6 86
8 Honda Civic 13,8 86
9 Toyota Yaris 13,9 66
10 Mercedes SLK 14,3 62
104 Alfa Romeo 147 29,7 87
105 Renault Mégane 29,9 95
106 Fiat Punto 30,4 79
107 Peugeot 307 30,6 91
108 Renault Laguna 32,6 107
108 Fiat Stilo 32,6 96
110 Renault Kangoo 33,2 92
111 Dacia Logan 33,8 83
112 Fiat Doblo 33,9 103
113 Chrysler PT Cruiser 37,7 83

8-9 éves autók (átlagos hibaszázalék 28,8)

Rang Modell Hiba (%) Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1 Porsche 911 10,3 76
2 Toyota Corolla Verso 14,5 104
3 Toyota RAV4 16,2 99
4 VW Golf Plus 17,5 90
5 Toyota Avensis 17,9 113
6 Honda Jazz 18,2 92
7 Mazda 2 19 86
8 Toyota Corolla 19,4 99
9 Mercedes SLK 19,5 72
10 Ford Focus C-Max 19,6 95
86 Renault Kangoo 36,8 113
87 Chevrolet Matiz 37 73
88 VW Sharan 37,3 147
89 Ford Galaxy 37,5 142
90 Alfa Romeo 147 37,9 107
91 Alfa Romeo 156 38,2 126
92 Renault Laguna 38,9 124
93 Chrysler PT Cruiser 40,3 113
94 Fiat Stilo 41,2 112
95 Mercedes M-osztály 42,7 139

10-11 éves autók (átlagos hibaszázalék 33,3)
Rang Modell Hiba (%) Futásteljesítmény
(ezer kilométer)
1 Porsche 911 12,8 85
2 Toyota RAV4 18,5 117
3 Toyota Corolla 21,5 115
4 Toyota Yaris 22,4 105
5 Honda Jazz 23,1 107
6 Mazda MX-5 23,4 88
7 Mercedes SLK 24,4 94
8 VW Golf IV 25,4 133
9 Ford Fusion 27,5 104
10 Audi TT 27,8 110
10 Ford Fiesta 27,8 103
69 Alfa Romeo 147 41,9 122
70 Renault Kangoo 42,1 136
71 Renault Laguna 42,2 131
72 Alfa Romeo 156 42,5 145
73 Mini 42,6 107
74 VW Sharan 42,9 165
75 Ford Ka 43,3 59
76 Fiat Stilo 43,8 115
77 Ford Galaxy 44,2 161
78 Chrysler PT Cruiser 45,1 121
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 16:05
    Permalink

    2008-körüli Toyota Avensis 1.8 benzines,céges fostaliga:23 hónap (98.000 km)használat alatt 21 ! ! ! szervízlátogatás,1xmotorcsere,1xkormányműcsere,a váltó renszeresen javítgatva majd csere,a bal első fényszoró /xenon / 2x csere,a szélvédő álló helyben kirobbant,és még sorolhatnám a rengeteg apró-cseprő hibát.Ezek után többet toyotából még varrógépet sem.A csere után wv passat 2.0 business class.Na az is egy kalap szar (a porsche garancia szolgálatával egyetemben)Most új Mazda 6 2,2 Skyactiv D.Na ez A U T Ó.
    Egyébként ez a statisztika is olyan mint az auto bildes szemét.Ott is mindig vagy a continental,vagy egy wv győz.Kia, Hyundai még csak elvétve nyert.Mellesleg az adac elmehet a sunyiba: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/01/23/top_tiz_a_legmegbizhatatlanabb_motorok
    Na ennyit a német prémiummárkákról.

  • 2017.10.29. at 16:05
    Permalink

    Akkor melyik “listát” kell nézni ? Mert az ADACé is egy fasság, ahol hibának értékelik a lemerült akksit, meg a feslett ablaktörőgumit, Pl a közismerten elég megbízható Kia Ceed-Hyundai i30 páros a lista végére csúszott le nemrég, mert a 6-7 éves kocsikon elkezdtek dögleni a gyári akksik..

  • 2017.10.29. at 16:05
    Permalink

    Lehet, hogy én nem vagyok tisztában a drága réteg modellek típusaival kapcsolatban, de én nem igazán látok belőlük sokat az elsők között. 🙂
    Minden hozzáértő tudja, hogy a karbantartásra kell a legkevesebbet költeni a japán autóknál. A tájékozottabbak azt is tudják, hogy a 30.000km körüli olajcsere a vicc kategóriája.

  • 2017.10.29. at 16:05
    Permalink

    Szerintem itt alapvető tévedés van. A TÜV nem megbízhatóságot vizsgál, hanem azt hogy mely típusoknál milyen gyakran fordulnak elő “műszaki hiányosságok” a vizsgaállomásra történő behajtáskor. Attól hogy egy autónak kopottak a féktárcsái vagy repedt a kipufogója, esetleg rosszul van beállítva a lámpája, még lehet teljesen megbízható. Ráadásul ezek a paraméterek attól is függenek hogy az adott márka tulajdonosai mennyit törődnek a karbantartással, főleg a korosabb autóknál fontos ez. Nem véletlen hogy pl. a Porsche 911 vagy más drága rétegmodellek ilyen jól szerepelnek, hiszen ezeknél jobban odafigyelnek a tulajok a karbantartásra. Ugyanez vonatkozik a rövidebb szervízciklusú japán autókra, de általában is elmondható hogy egy pl. hibrid japán autó tulaj jobban figyel a verdájára mint egy nulla presztízsű öreg Fiat, Ford vagy Dacia tulaj. Másrészt lehet hogy jól szerepelnek a műszaki vizsgán, de arról nem szól a fáma hogy hányszor rohadtak le az út szélén. TEHÁT EZ NEM MEGBÍZHATÓSÁGI RANGSOR, TESSÉK EZT ELFELEJTENI!

Vélemény, hozzászólás?