És te kilátsz az autódból esőben?
Fiatal autónál is könnyedén lehet karcos a szélvédÅ‘, felderÃtettünk egy okot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Esőben fátyolos kilátást ad a karcos vagy akár makacs szennyeződésekkel teli szélvédő. De vajon miért lesz ilyen egy szinte új autóé?
Még tavaly elÅ‘tt novemberben egy kolléga azzal keresett meg, hogy esÅ‘ben alig lát ki autójából. Koros, használtan vásárolt autójának iszonyatosan karcos volt a szélvédÅ‘je, Ãgy aztán nem is lepett meg az eset. Az pedig kellemes tapasztalat volt, hogy az EZ Wash Lurdy Házban szélvédÅ‘polÃrozás után felvitt nanotechnológiás szélvédÅ‘bevonat iszonyatosan javÃtotta az esÅ‘ben kilátást. Az viszont már engem, s persze a kollégát is meglepte, hogy hiába cserélte le autóját egy szinte újra, a tél beálltával, a sok csapadék megérkezésével, s a rövidebb nappalokkal, leginkább a korai sötétedésekkel ismét a korábbi problémával szembesült. Most viszont egy alig több mint egyéves autónál.
Nem volt mit tenni, ismét bejelentkeztünk az EZ Wash csapatához, kértük a szokott polÃrozást és a szélvédÅ‘bevonatot. A srácok meg is csinálták az alapos, alkoholos tisztÃtás utáni polÃrozást, aztán jött a fÅ‘nök - Pálffy Zsolt, mint a minÅ‘ségellenÅ‘rzés, s kérte az újbóli polÃrozást. Végül Å‘ is meglepÅ‘dött, hogy utána is viszonylag érdes maradt a szélvédÅ‘, s makacs karcolásokkal volt teli. Ennyire silány lenne egy új autó szélvédÅ‘je? FelvetÅ‘dött ez a kérdés is, viszont a megoldás nem ez lett.
Ha növényi eredetű szennyezÅ‘dések lettek volna a szélvédÅ‘n, azokra egyértelműen meglett volna a megoldási javaslat: ne tessék fa alatt parkolni - persze lehet ezt mondani annak, akinek mondjuk egyedül ott van parkolóhelye. Itt viszont nagyon apró, szinte nem is azonosÃtható részecskék adtak érdes felületet az egész szélvédÅ‘n, illetve az egész karosszérián. Nem is nagyon tudtuk, hogy mi lehet ez. Ment a hümmögés, amikor egyszer csak kaptunk egy olyan kérdést a sokat látott mosóvezetÅ‘tÅ‘l, ami egészen megdöbbentett bennünket: "Nem szokott ez az autó véletlenül sÃnek közelében, akár villamos- vagy vasútvonal mellett parkolni?". De, vágtuk rá, egészen konkrétan mindkettÅ‘höz nagyon közel tölti az éjszakáit. Miért fontos ez? Mert a sÃneken gördülÅ‘ kerekekrÅ‘l apró fémrészecskék válnak le, amelyek aztán az autó szélvédÅ‘jére (is) rakódnak, s a napon parkolva aztán gyakorlatilag beleolvadnak.
Nem ráönteni kell! Nyilván megvárod amÃg 10 másodperc alatt elpárolog és máris nem érintkezik semmi műanyaggal vagy gumival. A normális minÅ‘ségű ablaktörlÅ‘nek pedig egyáltalán nem árt az alkohol ugyanis nem oldószere a guminak. Aki ablaktörlÅ‘ lapátból, szélvédÅ‘mosóból, megveszi a leggagyibbat mert “fúmennyitspóroltamezzel” az cseréltessen kétévente szélvédÅ‘t és számolja ki újra megérte-e?
denaturáltszesszel…? az különösen jót tesz a gumi és műanyag alkatrészeknek…
A cikk természetesen egy bújtatott reklám a polÃrozást végzÅ‘ cégnek, ellenben a polÃrozás nem feltétlenül biztos, hogy jót tesz. Az újabb (a 4-5 évesen is) autók szélvédÅ‘in ugyanis gÅ‘zölt bevonatok vannak mindkét oldalon. Ezeket a polÃrozás gyönyörűen eltávolÃtja. Utána pedig hiába kennek “csúcszsupernano” bevonatot, az sohasem fogja pótolni a gyári gÅ‘zöltet! A karcolásokat úgy tudjuk a legkönnyebben megúszni ha nem járatjuk száraz üvegen az ablaktörlÅ‘t és nem a leggagyibb ablakmosót öntjük bele. Sokat segÃt ha havonta egyszer néhány száz forintos denaturált szesszel lemossuk a szélvédÅ‘t.
Mennyi “badarságot” kitalálnak, belemagyaráznak az emberek fejébe, legyen hol elszórnia a pénzét. Budapesten XIV. kerületbe lakom, a szuglói körvasútsor mentén. 10 éve a vasút mellett parkol a kocsim, autópályázni is szoktam 130 km/h-val, no meg fa alatt parkolni, de nem tapasztam ezt a problémát. Ez a cikk egy reklám, újgazdagékhoz szól, semmi több. (U.I. EsÅ‘ben az ablakra kell irányÃtani a levegÅ‘befúvást, nem árt a klÃma sem ha van – és kilátsz)
—- ” Sárfogógumi ” !!!—-…….elmúltak azok az idÅ‘k…..!–Mostanában már alacsony autókat gyártanak illetve a magasabb kocsik is másabbak,Ãgy a “sárfogógumi” mivel gyárilag nem szerepel az autón,nem kötelezÅ‘ és a RendÅ‘r sem kérheti számon,Ãgy nem kérik számon a Hatósági Műszaki Vizsga alkalmából sem !–A teherautó az más tészta…..!–“SzélvédÅ‘ polÃrozása ” = …mindenki maga dönti el,hogy mit vállal be…!–Inkább a gépjármű világÃtás terén kéne rendet tenni és csak azt a tompÃtott illetve távolsági fényszóró izzót használni és ezt ellenÅ‘rizni,ami gyárilag belevaló !—Rengeteg autó vakÃt és nem csak szembÅ‘l,hanem hátulról is,ez megengedhetetlen,ha valaki rosszul lát,akkor ideje elmenni a szemészetre,de persze van olyan idÅ‘járási helyzet amikor a rosszul látás indokolt,de akkor az óvatos-defenzÃv közlekedés is az……!!! —-
Igen az esÅ‘ zavaró tud lenni, de még jobban zavaró amikor éjjel, városon kÃvül, jönnek szembe, és olyan szinten elvakÃt a lámpájuk hogy semmit nem látni az útból. Pedig most csak a sima világÃtásról beszélek, nem fényszórózásról, meg tökig kivilágÃtott kamionokról… 😀
A villamosoknál nem annyira a fémrészek, hanem a fékezéshez használt homokadagoló használata miatt kerül sok apró kvarckristály a levegőbe. A sárfogó gumit én is támogatom, az ilyen dzsuvás időben úszik a sárban az autó, pedig főleg Pesten megyek vele.
Számomra ez ismeretlen “jelenség”, a szélvédÅ‘ a normál használattól semmit sem változott új kora óta, 8 éve! De nem is parkolok remiz közelében! 😉