Autózás gázzal: olcsóbb és csak kicsit macerásabb

Gázzal olcsóbb autózni. Miként lehet átállni?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A növekvő üzemanyagárak mellett egyre többen váltanak autógázra. Utánanéztünk miként lehetséges.

Régóta lebeg a fejünk felett a 400 forintos literenkénti benzinár, ami eddig azt hittük csak rémálom, ám tegnap a 98-ast már 402 forintért láttam. Az utakon is látszik, hogy rengetegen kényszerülnek lemondani az autózásról, de sokan vannak, akik életébe nem fér bele, hogy ne autózzanak. Közülük egyre többen váltanak autógázra. A cikkünkhöz sok érdekes információval szolgált gázautó átalakító szerviz szerint már a tavalyi év második felében is érezhetően többen döntöttek a gázautózás mellett, az év végi megtorpanás után pedig januárban rohamszerűvé vált az olcsóbb üzemanyagra átállás. Akár az évi néhány ezer kilométert autózóknak is megérheti, hiszen a legtöbb rendszer beszerelési ára (részletes összegek táblázatunkban) 15-20 ezer kilométeres autózással megtérül. Az LPG ára alig több, mint fele a benzinének, a többletfogyasztás pedig nem drasztikus, legfeljebb 15, de inkább 10 százalék körüli. A dörzsölt taxisok régóta tudják a tutit, a legolcsóbb üzem bizony az autógázzal, nem a hosszú távon rizikós dízelekkel érhető el.
Jellemző gázautó átalakítási árak
Karburátoros gépkocsi (pl.: Lada, Volkswagen Golf II) 130 000 Ft-tól
Központi injektoros (pl.: Opel Astra F, Suzuki Swift) 160 000 Ft-tól
Hengerenkénti injektoros hagyományos gázrendszerrel 180 000 Ft-tól
Hengerenkénti injektoros szekvenciális gázrendszerrel - 4 hengeresek 200 000 Ft-tól
Hengerenkénti injektoros szekvenciális gázrendszerrel - 6-8 hengeresek 290 000 Ft-tól

A beépítés időigényessége nagyon változó. A legszerencsésebb esetekben akár egyetlen nap alatt bekerülhet az autóba a gázrendszer és még aznap megkapható a forgalmi módosításához szükséges dokumentum, azaz a műszaki adatlap. Ehhez, az egyszerű ügymenethez azonban az adott műhelynek, az adott autótípusra sorozatengedéllyel kell rendelkeznie, ez a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál több százezer forintos költséggel igényelhető engedély azonban csak a népszerű sorozatokra rentábilis. A gázosítás szempontjából nem túlzottan népszerű, vagy eleve ritka modelleknél egyedi engedélyeztetésre van szükség, egy megfelelő jogosítványokkal rendelkező mérnök által készített tervdokumentációval, a sorozatengedélynél szerényebb, de a teljes gázautósítást összességében drágábbá tevő összegért mehet műszaki vizsgára az autó. Mivel egyedi átalakítás utáni felülvizsgálatról van szó, a műszaki felülvizsgálatért az NKH valamely saját vizsgaállomására kell ellátogatni s az ott kapott műszaki adatlappal kereshető fel az Okmányiroda a gázüzem Forgalmi Engedélybe való bejegyzéséért. Míg a sorozatengedélyes típusoknál az átalakítás akár a forgalmi módosításával is lezongorázható egyetlen nap alatt, az egyedi átalakítási engedélyes példányoknál egy bő hónapot érdemes számolni a teljes projektre. A kötelező műszaki vizsga miatt érdemes az átalakítást az amúgy is időszerű felülvizsgálat elé időzíteni, hiszen így ennek díja (személyautónál 16 290 forint) legalább nem plusz költségként jelentkezik.
A Forgalmi Engedélybe bejegyzett gázrendszer már nem sok törődést igényel, de érdemes tudni, hogy a gáztartályok élettartama 10 év és idejük gyári nyomáspróbájuktól számítva, a tartály falába ütött dátumtól számítva ketyeg. Az élettartam egyszeri alkalommal, nyomáspróbával, 5 évvel hosszabbítható meg, utána azonban a tartály cseréje szükséges. A 4 évnél idősebb autók esetében kétévente esedékes műszaki felülvizsgálatok előtt minden esetben gázbiztonsági szemlére is el kell vinni a gázautókat, ott a gázrendszer elemeinek EU-szabványát, szakszerű beépítését és szivárgásmentes működését vizsgálják, ha minden rendben van, 30 napig érvényes papírt adnak, mellyel már a szabvány műszaki ellenőrzésre mehetnek a gázautók is.

Az előbbieket leszámítva egyre kevesebb kényelmetlenséggel kell csak megbarátkozzon a gázautós. A tartályok a legtöbb friss beépítésnél a pótkerék fészkébe kerülnek, már a kívülről szerelt pótkerekes modellekhez is létezik a kerék helyére építhető tartály. A töltőnyílások legtöbb esetben a gyári tanksapka-fedél alá építhetők, így ma már temérdek olyan gázautó fut, amely kívülről csak a kötelezően felhelyezendő matrica alapján ismerhető fel. Egyelőre a mélygarázsokból való kitiltás sújtja ugyan a gázautókat, de a Primagáz épp e héten szólalt fel a korlátozás feloldása ellen, érvelésük szerint az LPG-vel hajtott autók szivárgás elleni biztosítása jóval komolyabb, mint a gőzként szintén robbanásveszélyes benzineseké, emissziójuk pedig széndioxidból 20, szénmonoxidból 50, szénhidrogénekből 40-60 százalékkal szerényebb a benzinesekhez mérten, ezért támogatni kellene elterjedésüket. Ha Európa több nyugati országához hasonlóan itthon is feloldják a korlátozást, az újabb löketet adhat a gázautók terjedésének.

Az autócserén és a gázautózásra való átálláson egyszerre gondolkozóknak a legtöbb esetben megérheti a már átalakított autó vásárlása. Mint minden extra, ez a költségcsökkentő berendezés is csak részlegesen érvényesíthető az árban újra eladáskor. Vásárlás előtt feltétlenül meg kell győződni, hogy a gázrendszer szabályos-e, azaz a forgalmiba bejegyzett, gázbiztonsági szemlével, tartálypapírral rendelkező-e. Ha valamelyik is hiányzik, mindenképp érdemes gázszervizzel konzultálni a vásárlás előtt, de amúgy sem árt utánajárni, hogy az adott rendszer itthon forgalmazott-e, van-e hozzá alkatrész utánpótlás. Esetleg azt is érdemes megtudni, hogy az adott rendszer az autóhoz passzoló-e. Új rendszer beépítésekor is érdemes hallgatni a szerelőkre és nem a legolcsóbb, hanem a teljes életciklusa során legjobban, leginkább üzembiztosan üzemelő verzió mellett dönteni. A jó rendszerek ugyanis a 30 ezer kilométerenként esedékes gázszűrű cseréjén túl egyáltalán nem igényelnek törődést. Koszos gáz tankolása esetén a reduktor károsodhat, de annak felújítása sem vészes, mintegy 20 ezer forintos tétel.
Egyértelműen kijelenthető, hogy már az évi 10 ezer kilométert megtevő átlagautósnak is megéri jelenleg a gázautózás. A kalkulációt azonban bármikor boríthatja az LPG-re kivetett jövedéki adó esetleges megemelése...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Köszönöm és lehetőség szerint kérek tájékoztatást,mivel az én autóm is 4 éves és godolkodom a beszerelésén.jó lenne tudni árakat ,heleket ahol műszaki előtt ezt megtehetném. 1500köbc.Suzuki sx4- ről van szó

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    13éve járok gázzal igaz csak egy Ladám kb 300ezer km mentem vele az autógáz miatt nem volt semmi különösebb problémám vele ill a motorral vagy a szelepekkel!
    Télen -20fokban jobban indul gázzal mint benzinnel! Gyakorlatilag csak gázzal járok.
    Lovato vákumos rendszer
    8liter a fogyi /samara/

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Bírom ezeket az embereket akik okoskodnak hogy gyalog meg BKV-val közlekedjél. Nekem elég érdekes lenne megoldani ezt mikor nekem létrát szerszámos ládát egy komplett garázskaput és kapumotort kell magammal vinnem munkába. Érdekesen néznék ki a hátamon a létrával meg mindennel együtt a buszon. De hát persze aki gyári munkás vagy az irodában mereszti a seggét annak megoldható. Meg ugye nem azért vettem autót 4 és fél millióért hogy a garázsban porosodjon…

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Tomesz! Én nem foglalnék állást arra, hogy érdemes vagy sem gáz üzemre átállni, hiszen ez elég sok mindentől függhet.
    Én egy technológiát ajánlottam, ami minden fajta üzemű gépjárművön működik! Az email címem többször megtalálod a hozzászólásokban, amire ha küldesz egy kapcsolati emailt, akkor teljeskörű tájékoztatást küldök!

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Ok. doky-Gyuri, de hová küldjem?
    Vagy a hozzászólások között van feltüntetve az email címem, ahová lehet egy kapcsolatfelvételi emailt küldeni.

    Üdv.

    Csaba

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    A Skodának gyakorlatilag majdnem az összes típusa, de az sem így jön a gyárból, hanem Dunakeszin szerelik bele utólag +300e forinttért, de ugyanúgy él a gyári garancia mint a sima benzinesekre.
    Landi Renzo Omegassal szerelik.

    A másik a Fordnak a Trifuel rendszerű csomagjuk, ami benzin/gáz és E85 fogadására is képes, de ezt nem tudom hogy lehet-e itthon kapni, valamint mennyiért…

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Kedves Csaba

    Érdekelne a gáz átszerelés és a fogyasztás csökkentés is.
    Kérem küldjön részletes tájékoztatót.
    Köszönettel

    DocX

    doc711012 @ freemail.hu

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Valószínű a legjobb megoldás, ha beszerelő műhelyeket kérdezel meg. Ők valószínű meg tudják mondani mi mennyit bír.
    A Skoda egy fix pont, így a VW, Audi, Seat is bírja a gázt mivel lehet kapni Duálosítva.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Egy cikket megérne, hogy a mai, új fejlesztésű motorok mennyire bírják a gázt. Egyik fórumon olvastam, hogy az sx4 és egy ignis motorja 30000 km gázhasználat után megfeküdt. Megégtek a szelepek.

    Statisztikailag mennyi az esélye, hogy egy új fejlesztésű motor mennyire bírja a gázzal történő üzemeltetést, az öregebbel szemben.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Igen igen! Nálam 40 fokra van állítva a vízhőmérséklet. Így tökéletesen működik. A legnagyobb hidegben mondjuk kell 1.5 Km mire átkapcsol és ekkor kb 15l/100Km fogyasztást ír a computer arra az első másfél km-re, de ez a kis benzin még bőven belefér. Talán a kerámiabetétes motorokba nem ajánlják csak a gázt ha jól tudom…

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Kedves Lui!

    Én úgy tudom csakis az üzemanyagpumpa és a befecskendezők azok az alkatrészek, amit az üzemanyag ken. A gázos üzemben nem a gyári egységeket használja az autó, hanem a gázrendszerrel beépítetteket, ezek bizonyára ahhoz optimalizáltak. A hidegindítási problémákat mindegyik mai gázrendszer kiküszöböli, hidegindításkor benzinüzemmel kezdenek, majd automatikusan állnak át gázra.

    Üdvözlettel,
    Katona Mátyás

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Úgy tudom a motornak az üzemanyag is ad valamiféle kenést. Ezt a gáz üzemmódban mi biztosítja? + régen ezek a gázrendszerek elég érzékenyek voltak a hidegre. gyakorlatilag nem lehetett hidegben használni. Fejlődtek valamit, vagy ez a helyzet még mindig fenn áll?

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Üdv, Csaba,
    Két kisgyermekes apuka lévén az autó nélkül nagyon nehéz lenne, viszont a pénzkereteim egyre kisebbek, egyre ritkábban és kevesebbet tankolhatok!
    Opel Astra Caravan 1,4 es családi autónk van, 287000km óraállással, megkímélt és megbízható volt mindig is, kérdésem: milyen megoldás az, amelyet említettél, esetleg számomra is elküldenéd a tájékoztatót?
    Előre köszönöm, tisztelettel:
    Márton

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Kedves Petike!

    Nem csodamódszer! Egy nagyon egyszerű technológia!
    Nagyon NEM szeretnék belemenni ilyen internetes fórumos vitába, de: Ha egy elég érthetően megfogalmazott figyelemfelhívás után (ami a dokumentumban található táblázatra vonatkozik), valaki nem veszi a fáradságot hogy megnézze vagy ha nem érti, akkor kérdezzen és úgy ítélkezik, akkor nem is tudom, mit kellene erre reagálnom.
    A lényeg, hogy ezt a 8-12%-t üzemanyag megtakarítást, HITELESEN MÉRVE tudjuk biztosítani(kamionokon, melyek járműkövető rendszerrel vannak szerelve, vagy vállalják a felszerelését)!
    Nem akarok vitatkozni, ezek tények!

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Csak hogy erősítsem a szkeptikusok táborát a fogyasztás csökkentés fejben dől el. Egyrészt vagy bedőlök ezeknek a marhaságoknak vagy használom a szürkeállományom (ha még van) és gondolkodok pöttyet, nem megyek bele előzésbe ha 500 méteren belül lekanyarodok stb. de ez már közlekedési kultúra az meg nincs ugyebár. Csak azért nem szereltetek gázt a Honda Jazz-embe mert tiltólistán van, de a fogyasztást pl. 1,2,5-el és télen a max 80-as tempóval oldom meg, így is 5,5L-t eszik ilyenkor 90%-os országúti használat mellett 2-3 személlyel.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Hát igen… azt szokták javasolni, hogy viszonylag új és lehetőleg 100e Km alatt lévő kocsiba rakassanak az emberek gázt. Így az életciklusában bőven ki tudja termelni az árát, de egy öreg autóba aminek a motorját is meg kell bontani lehet nem érdemes. Lehet olcsóbb megoldás, egy már gázosra szerelt autót megvásárolni, ami valószínűleg újabb is mint a tiéd. 15 éves kocsik vannak 400e-től amikben már benne a gáz. Mondjuk egy autó átírás mindennel együtt nem kis pénz, de lehet jobban megéri.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Hengerenkénti, csak még az is baj, hogy sztem nem ártana neki egy generál sem, ami még 60, plusz a gázosítás 170 plusz új vizsga még 30….. az úgy már 260, diákként nem olyan könnyű ezt kiköhögni 🙂 osztottam szoroztam többször is már, de arra jutottam, hogy ebből az árból lassan vehetnék még egy ugyan ilyen kocsit, meg persze mindig van “fontosabb” javítani való az ilyen régi autókon mint pl ez a gáz dolog. legalábbis nekem ez a tapasztalatom

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Neten keresgéltem:
    “a benzin égéshője (43. 6 (12. 1kWh/kg) alacsonyabb, mint a folyékony LPG üzemanyagé (46. 1 MJ /kg (12. 8 kWh / kg)”

    Ez nincs 8% se. Én továbbra is állítom hogy egy jól beszabályozott gázrendszer nem eszi a motort. Mondjuk nálam 2 lambdaszonda és a benzines computer is a tökéletes égésen dolgozik. A Gázos computer pedig a benzineshez képest van programozva. Tehát ha túl dúsra állítom, vagy túl szegényre a szondák a és a benzines computer tud annyit korrigálni a befecskendezési időkkel hogy újra ideális legyen az égés. Egy régebbi autón amin még esetleg lambda szonda sincs ott így biztos nem működik a dolog…

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Az enyém szerencsére még bírja, decemberben múlt 19 éves.
    Visszatérve a gázra, olyan félelmeim nekem is vannak, hogy mennyire eszi meg a motort hosszabb távon… Főleg, hogy még így is vannak vele gondjaim.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Gondolom súlyban spórolnak vele, vagy hogy nem korrodál nem tudom. A suzukinál volt olyan gondom, hogy az előző tulaj felakadhatott vele valahol és a tank alulról behorpadt pont ott ahol a szivattyú volt és így nem nem lehetett kijárni belőle az összes üzemanyagot. A műanyag ilyen szempontból jobb mert az kisebb erőhatásoknál nem maradandóan deformálódik. Nagyobb erőhatásoknál nem tudom mit csinálhat, mert ugye az ásványvizes palack se lyukad ki ha összegyűrjük, a lemeztank pedig lehet már elengedne a ponthegesztéseknél… Ezt csak a tervezők tudhatják…

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Ezt szomorúan hallom. Akkor ez szimplán az én tudatlanságom ezen a téren. Én öreg autó párti vagyok, és a családban is inkább francia autó a jellemző (peugeot).

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    A 90-es évek eleje óta az összes VW konszernes autók üzemanyag tartálya műanyagból van. A 2T trabantomban és a ’93as Swiftemen fémből volt, bár azt meg a rozsda kezdte meg alulról…

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Kedves barátom, igazán szomorúan hallom, hogy a te autód üzemanyagtartálya műanyagból van. Skodád van, vagy trabantod?
    Bármilyen furcsa is, de az én autómé fémből van.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Uraim, én is kértem ilyen tájékoztatót. Sajnos nekem is inkább hókuszpókusznak tűnt, mint valós eredményekkel szolgáló ötlet.
    Ennek ellenére, én valóban megtaláltam az olcsóbb autózás módszerét! Először is, ha nem kell messzire menni, gyalog megyek, de maximum bkv-val. Az autózás luxusát vagy korán reggel, vagy este engedem meg magamnak, hogy mindenképp elkerüljem a sűrű forgalmat. Én is olyan voltam, akire ránőtt az autó, de semmi bajom nem lett attól, hogy buszra szálltam. A lábaim sem szakadtak le. Aki spórolni szeretne, az kezdje itt. Bármit kerestek, és esetleg találtok, szinte biztos, hogy a hiper-szuper üzemanyag csökkenés mellett 50-250.000 ft között van. Gondoljatok bele, ha költséghatékonyan, kis fordulaton autóztok, kerülitek a dugót, illetve inkább reggel és este fele ültök autóba, mennyit lehet spórolni? A szép summáért ígért 10%-ot biztosan megspórolod.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Akkor a Skoda miért vállal gyári garanciát a Duálokra? Saját magukkal csesznének ki nem?

    Egy modern gázrendszer ami nem szegény keverékre van beállítva még a magsabb hőmérséklet miett se zabálja meg a motort. Az én Fábiámban 178e Km van! Ezt mind gázzal!

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Ezt te se gondolod komolyan ugye? 🙂 Ekkor marhaságot még életemben nem hallottam… A benzintartály mivel műanyag sokkal hamarabb törhet szét, mint egy vastag ütésálló gáztartály.

    Ezeket nézd meg légyszives és olvass is utána!

    3 gázos kocsit gyújtanak fel:
    http://www.youtube.com/watch?v=fBXS21uh6lc

    Csak az tuolsó robban fel, ahogy kihagyták a biztonsági szelepeket.

    ADAC gázos opel töréstesztje:
    http://www.youtube.com/watch?v=KYwERH1PpOk

    Mielőtt dezinformálsz, legalább nézz körül!

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    És a lényeget ki is hagytam!
    A K… Adatai alapján a Gáz autózás a Baleseti statisztikák alapján szinte nullára csökkentik a tólélés esélyeit egy baleset során!Hogy miért?Gondold végig!Saját szememmel láttam ráfutásos balesetben felrobbanó III as Golfot szénné égni,úgy,hogy gyakorlatilag az autó alig sérült!Na erre mondja Micimackó,hogy Gondolj,Gondolj….

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    jaj ez a SOKKKK félrevezető cikk!
    És mennyien megeszik!
    A cikk tisztelt írója a fizetett hírdetésre való tekintettel elfelejtette odaírni,hogy a gáz autózás ugye olcsóbb,akkor,pont ott,de 50-100E KM után Autótól és értéktöl,márkától függően 2-300E Ft tól-2-3 Milláig is rákölthet a szervízben egy motor generálra,mivel a Gáz megeszi az egész motort szinte,CSAK HÁT UGYE ERRÖL NEM BESZÉLÜNK,MERT AZ ÜZLET AZ ÜZLET!
    Hogy értsd!
    Hengerfej,szelepek,dugó,gyűrüsor,stb,és a hozzá tartozó egyéb segéd berendezések!ez olyan mint a Diesel Autó!eszik 4-5 liter Gázolajat,de ha szervízbe kényszerül ÖTTSZÖR annyiban van,mint egy 10-12 litert fogyasztó benzines!
    Üdv:Egy Hozzáértő Szakmabeli!
    Mielőtt autót veszel,számold ki……

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    jó napot. Arról miért nem beszél senki hogy a kipufogó szelepek elégnek? Én 20 éve járok gázzal minden autómnál elégett! 4db Skoda..vw…suzuki minden típusa volt nálam szintén 4 db. Jó esetben csak a szelepet kellet cserélni de néha a szelepfészket is javítanom kellett. Csak annak éri meg aki saját maga tudja javítani autóját! Mert 60-80ezer km-er után egyben fizeti a hasznot a szerelőnek. Hiába állítgatsz szelephézagot 15-20ezrenként, a gáz sokkal magasabb hőfokon ég ….így szépen lassan dolgozik. Bár most is ezzel járok, de én megtudom csinálni magamnak,így megéri, amúgy NEM!!!!!!

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    A dízel témához annyit, hogy a dízel autó jóval drágább, és ha költeni kell rá akkor buktad a megtakarítást. Hidegben melegíteni kell, ha turbós ott is rengeteg probléma lehet. A gázosnál ott egy kapcsoló, és ha akarod benzines, ha akarod gáz. A legolcsóbb megoldás még mindig ez a dízel csak ezután jön.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Megkaptam a “csodamódszer” leírását… Aki még ezután kapja, az gondoljon Gyurcsók mesterre, aki telefonon keresztül gyógyított. Ez is olyan lesz. Hangzatos beszéddel megalapozatlan tényekre támaszkodva egy iszonyatosan blőd marhaság. Persze, nagyon erősen kell hinni benne, akkor működik. 🙂

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Üdv!

    Szép és jó a gázra való átállás!
    De vajon nem arra megy ki a játék, hogy
    beugratnak egy csomo autost jó drágán beszerelteti a gázt
    és egyszer azt veszik észre hogy annyiba kerül a gáz is mint a benzin vagy a gázolaj.
    Nem is olyan régen még lényegesen olcsobb volt a gázolaj
    mint a benzin. Rengetegen eladták a benzines autójukat és vettek diesel autót. Most meg egyárban van a benzin és a gázolaj! A másik dolog: mindenhol arrol prédikálnak hogy a környezetet óvni kell! Akkor miértnem támogatják Államilag ha valaki beszerelteti a gázt a kocsijába!? Hiszen ezzel meg szünik a károsanyag kibocsátás!
    Miért nem mutatja meg a világnak Magyarország hogy lehet környezetbarát modon is autózni!? Kevés lenne a bevétele?

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Én is “gázautó” tulajdonos vagyok(Suzuki sx4 1500 cm3). Úgy gondolom a mostani üzemanyag árakhoz viszonyítva a mostani, 216FT/L gáz nevetséges. A beszerelés kissé borsósnak tűnik, de hamar megtérülhet, főleg ha nagy igénybevételnek van kitéve az adott gépjármű. Akit esetleg érdekel a dolog, figyelmébe ajánlom a Dunakeszii Bosch szervizt.(Én is ott szereltettem be a rendszert.) Elérhetőség: http://www.cng.hu/oldal.php?oid=12 . A honlapon sok kérdésre kaphatnak választ. Üdvözlettel Tomó!

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Üdv!
    Forever autógáz!
    Már az ötödik gázos autómat nyúzom, változó km teljesítéssel. Egyikkel sem volt még probléma. Aki nem szerelteti az autójába az nem tudja mit veszít.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Oké Csaba, ez így korrekt. 🙂
    Bevallom Én meg arra nem gondoltam, hogy weboldallal és terméknévvel más megítélés alá esne hirdetés tekintetében.
    Bár továbbra is szkeptikus vagyok az utólagosan beszerelt fogyasztás csökkentő megoldásokkal kapcsolatban, kívánom hogy sikeres legyen a bevezetés és elégedettek legyenek az ügyfelei! 🙂
    Ami a weboldalas hirdetést jelenti, javasolnék egy megoldást! Ha esetleg még nem találkozott vele, írja be a keresőbe, hogy “kattintás alapú hirdetések”! Szerintem hasznos és hatékony megoldás.
    Üdv! Pjotr

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Pjotr! Nem baj, hogy nem vár választ, azért én megteszem!
    Erre a robotos dologra nem gondoltam tényleg, ezért ha kapnának spam-t elnézést kérek! De, ha kicsit is követte volna a fórumot azt is láthatta volna, hogy én is felvállaltam egy email címet, amin fel lehet venni velem a kapcsolatot. Még nem jött vissza olyan levél, ami vitatta volna az ajánlatom komolyságát, de ez már legyen az én “bajom”! :-)))
    Az, hogy miért nem weboldallal, terméknévvel történik!? Mert az már konkrét hirdetés! Én egy megoldást egy formáját ajánlottam és azt a lehetőséget, hogy a teljes információhoz hozzá lehet jutni!
    Szerintem, ez az oldal üzemeltetőjével és az olvasókkal is a legkorrektebb megoldás volt!
    Aki nem úgy érzi, kérem jelezze ezek után!
    Üdv.
    Csaba

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Igen Csaba, így van. Rég túl lennénk rajta. Csak nem ez volt a célom. Ha már bemásolta a reklámját ide, gondoltam másokkal is megosztom az aggályaim az ilyen jellegű dolgokkal kapcsolatban, azután ha akarja vagy tudja, megcáfolja. De úgy látom vagy nem akarja, vagy nem tudja. 🙂
    Arra azért sikerült jó pár embert rávennie ezzel, hogy -a reménytől vezérelve, hátha most megvan amit kerestek – még az email címük is beírják egy nyilvános, valószínűleg robotok által is gyakran látogatott weboldalra. Azután meg csodálkoznak hogy kapják a sok kéretlen spam-et. Talán erre nem is gondolt. Szerintem azért korrektebb lenne egy weboldallal és egy terméknévvel hirdetni valamit.
    Piaci bevezetés titokban tartott terméknévvel? Ez önmagában is elég vicces. Nem érez ebben valami ellentmondást? (nem várok választ, költői kérdés volt.) :))

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Kedves Pjotr!

    Ha küldött volna egy kapcsolati emailt, akkor rég túl lennénk az egészen és nem kellene itt hiszem-nem hiszemet “játszani”! 🙂
    És még a keresgélésre szánt idő is megspórolható lett volna! 🙂
    Nem az én és cégem találmánya csak a piacon történő bevezetésével-forgalmazásával foglalkozunk!
    Minden esetre, én felajánlottam!

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Régebbi EUs országokban is támogatva van, még jobban is. Nem hiszem hogy meg merik lépni, bár régen amíg súlyadó volt addig volt kedvezmény a gázos kocsikra, most meg hogy teljesítményadó lett, már nincs…

    Addig is hidegben és esőben autógáz, jó időben pedig robogó…
    Az viszont már nem tartozik ide… 🙂

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Kedves Cookie!
    “a dízel autók értéke magasabb, és nem spórolsz meg vele annyit, hogy érdemes legyen kifizetni”
    Ebben szerintem tévedsz, ezt már kitárgyaltuk a dízel-es cikk kommentjeiben.

    “ráadásul csak egyszer ne induljon télen”
    Ez szerintem alaptalan félelem, amennyiben egy jól karbantartott dízelről beszélünk. Több, mint 300K km-t tettem meg dízelekkel (3db volt eddig), de egyetlen egyszer sem volt indítási problémám még -20°C alatt sem. Egyedül az akksi kipurcanása okozott gondot, de ez benzinesnél is így lett volna.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    “…akkor a gázt is a duplájára emelik!”
    Ez biztos is. Minél több a gázos autó, annál kisebb a jövedéki adó bevétel a benzinen. Ebből nyilván valóan az következik, hogy idővel a gázra is hasonló mértékű jövedéki adó fog kerülni. 🙁

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Csak érdekességképpen, a gázos targoncák egy része is dízelből átalakított gázos. Pl. Egy dízel mazda motor adagolójának helyére megy a gyújtásvezérlés és egy központi gázrendszerrel összehozva oldják meg. Örök élet… 🙂

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Kedves Csaba!
    Nem Ön nyitotta a vitafórumot, de egy fórumra másolta be a reklámját, nem Én sétáltam be az Ön boltjába. 🙂
    Valóban nem itt kell bizonyítania a működőképességét, azt majd az ügyfelei felé kell!
    A forgalmazó/feltaláló/tulajdonos számára az tűnhet logikusnak, hogy X millióért értékesítse egy cégnek. Természetesen nem akarok a dolog anyagi vonatkozásaiban kutakodni, de nem hiszem, hogy fórumokra bemásolt email címmel jobb eredményt lehetne elérni. 🙂
    Keresgéltem a neten, de még egy árva weboldalt sem találtam Önökről. Ha Én rendelkeznék egy hasonlóan komoly eredménnyel kecsegtető termékkel, igyekeznék a legnagyobb nyilvánosságot biztosítani neki. Az, hogy az új autókba bekerüljön, az miért zárná ki az utólagos beszerelést? El lehet adni egy technológiát úgy is, hogy bárki számára hozzáférhető legyen. Csak hogy játszunk a számokkal: az Ön által kínált dolog email címes, fórumos hirdetéssel bekerülhet néhány száz járműbe, ha másképp is hirdeti néhány ezerbe. Ha eladná egy autógyártónak akkor néhány millióba, ha a licenc-et értékesítené, akkor a világ összes autójába. 🙂
    Ne haragudjon, de ez így ebben a formában komolytalan, ergo számomra kétséges, hogy nyújtaná azt, amiről szól. Legalább egy weboldal lenne, ahol bárki tájékozódhatna a technológiáról, előnyökről költségekről referenciákról. Így csak tippelni lehet. Esetleg nem az ökonetes mágnesgyűrű ez a csodacucc? :))
    De továbbra is úgy gondolom, a fogyasztáscsökkentő spanyolviaszt – ha lenne – már feltalálták volna az euro milliókból pénzelt mérnök csapatok, hiszen nekik alapvető érdekük ez.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Persze ez csak egy gondolat,végül azt hiszemők is azért írtak 300le autókhoz árakat ,mert valószínű olyanok viszik átalakításra a dízelt,akinek alapból is 10 felett a fogyasztás és ott hamarabb meg is térül.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Kétségtelenül igaz! Az átlag-autósnak azonban pont emiatt a nagy futásteljesítmény alatti megtérülés miatt tartom jobb alternatívának a benzines-gázos rendszert. Természetesen akadhat, aki olyan sokat autózik, hogy neki megérje.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Az igaz hogy a benzines hamarabb behozza az árát, de a dízel amúgy is keveset fogyazt ,de ha azt nézzük hogy felesben még takarékosbb és nem azt hogy mikor térül, meg akkor ez a legjobb megoldás a gáz felhasználására.Mert ahogy írják ,minél többet fogyaszt a jármű,annál gyorsabban térül meg,de minél takarékosabb valami annál drágább.

  • 2017.10.31. at 21:06
    Permalink

    Valóban létezik, de a linkelt anyagból is olvasható, hogy ez más rendszer, mint a benzines átalakítása gázossá. Azaz ezzel az átalakítással nem tisztán LPG-vel megy a dízelmotoros autó, hanem 20-30%-os gázolaj megtakarítással kecsegtetnek 15-20% gáz alkalmazásával, miközben persze 10-20%-os teljesítménynövekedést is ígér a forgalmazó. Lehet számolgatni, hogy mennyi idő alatt térülhet meg a minimum 360 000 forintos átalakítás. Ennél azt gondolom olcsóbb a benzines motor LPG-vel üzemeltetése.

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Sajnos a dízeleket egyelőre nem gázosítják. Létezik ugyan rá megoldás, de ára és macerássága miatt nem alkalmazzák. Így a legolcsóbb megoldás egy eleve takarékos benzines gázüzeme.

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Bár a legolcsóbbnak az tűnik,ha egy kis dízelt,gázzal szereltetünk ,az kevesebb fogyasztást eredményez még olcsóbb üzemanyagból.
    Mi lehet ennél olcsóbb??

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Tisztelt Pjotr!

    Nem vitafórumot akartam nyitni és nem is az a feladatom, hogy itt bizonyítsam a technológiát és működőképességét!
    Aki megtisztel és küld egy kapcsolati emailt, annak küldök egy teljes körű tájékoztatást.
    De, hogy válaszoljak az itt felvetett eszmefuttatásra, ezt egy kérdéssel tenném!
    Mi tűnhet logikusnak, eladni egy autógyártó cégnek vagy cégcsoportnak x millióért és beszerelésre csak az új autókba kerül, vagy folyamatosan értékesíteni MINDEN autómárkához? Nem is beszélve a már használatban lévő autókról!
    A fogyasztás csökkenését mérhetővé lehet tenni és erre referenciáink is vannak!

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Üdvözlöm Csaba!

    Szeretnék én is tájákoztatást kérni a berendezéssel kapcsolatban. Jelenleg az autóm még benzines, de szeretném átalakítani gázossá, így ha lehet mindkét variációra kérek tájékoztatást árakkal együtt. Az autóm egyébként Opel Astra 1,4 kozponti befecskendezéses.
    E-mail címem: astravan@totalcar.hu

    Köszönettel: Szabó Tibor

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Mióta így emelik az üzemanyag árakat én is megszállottan keresem az olcsóbb autózás titkát,éjszakákat töltök a számítógép előtt és keresgélek.Ezalatt rájöttem arra,hogy a legjobb megoldás ha nem taposom a gázt,és ehhez nekem nem kell se tégla se tojás, csak figyelem a kilométerórát.Ha valakinek van jobb ötlete szeretettel várom.
    Tisztelettel:
    Jézus

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Haha..
    Egyet értek.
    Nem akarom Csabát megbántani, csak az ilyen dolgokról mindig eszembe jutnak fura kérdések, amire logikus magyarázatot még az ég világon nem adott senki.
    Egyrészt hogy lehet az, hogy több 100
    millió eurós kutatások, fejlesztések, és mérnök csapatok hada sem elég arra, hogy ilyen szuper dolgokat kifejlesszenek és eleve beépítsék a járművekbe?
    Másodszor ha ilyen titkos, hogy pár sorban se lehet róla semmit írni, annak vajon mi lehet az oka? Nincs rá szabadalmi bejegyzés? Ha annyira ütős a cucc, akkor hogy-hogy nem vásárolta fel még egy rakás pénzért valamelyik konszern? Lehet, hogy őket ez pusztán nem érdekli?
    Fura, hogy sokan ilyen kütyüktől várják a csodát, pedig a csoda ott van a nemi szervünktől jobbra és balra (gyk.: a 2 lábunk). :)))
    Ezzel együtt remélem mindenki elégedett lesz a Csaba által kínált megoldással!

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Üdv mindenkinek!
    Én is tudok egy módszert amivel kb. 10%-al kevesebbet fogyaszt az autó, sőt én ingyen oda is adom.
    A megoldás neve: Placebo :))
    Csak tekerj valamit az üzemanyagcsőre és gondold azt, hogy azzal kevesebbet fog fogyasztani! S láss csodát… :)))
    Egy szkeptikus.

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Tisztelt Csaba ! 1600 cm3 Hyundaiom van. Érdekelne hogy milyen mértékű üzemanyag csökkenéssel tudnék számolni, (most átlag 7.5l körül van) lenne e teljesitmény csökkenés milyen árban lenne az Ön által forgalmazott termék. A beszerelés megvonná-e az autó garanciáját .Tisztelettel Béla

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Kedves “sziget”!

    Milyen gázrendszer van a milyen autóban?

    A Fabia 4 éve van nálam ezidő alatt a 178e-ből 70e-t nálam futott, sose volt gond se a lambdaszondával, de a katalizátorral. Az elektronika folyamatosan dolgozik az ideális keverékképzésen így nem is értem miért menne szét hamarabb mint benzin üzemmel?

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Tisztelt “Teee”!

    Én is! Deffenzív vezetés, vagy tégla a gázpedál alá.

    2 dolgot tudok elképzelni amit ajánlhat, az egyik a motor optimalizálás chip átprogramozásal, vagy valami mágnes cucc az üzemanyag vezetékre…

    Miről lenne szó?

    Írjon valami konkrétabbat kérem. Legalább valami közelítőt…

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Na végre egy autógázos cikk.
    Csak hogy legyen egy élő példa:
    2003-as Skoda Fabia 1.4 101Le kombi. Landi Renzo gázrendszer.
    178000 futott Km.
    8-8.5L gáz / 100Km + 0.5-1 liter benzin külső hőmérséklettől függően (40 fokos vízhőfokig benzinnel megy).
    1 liter gáz most 197 forint így 18-19 forint/Km! Csak benzinnel ez minimum 25-26 forint lenne. Mostani üzemanyag árakkal számolva, az autó eddig majdnem 1.500.000 üzemanyagköltség megtakarítást produkált!

    Nincs szilárd részecske a kipufogóban (szálló por), kevesebb CO és egyéb károsanyag.

    Je je je. Mindenkinek ajánlom!

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Szerintem amint elér a gázos autók mennyisége egy jelentősebb százalékot, akkor a gázt is a duplájára emelik! Úgy mint amikor a 199Ft-os Tescos étolajjal járt a nép, aztán hirtelen az is 500Ft lett! Ha jóindulatot lehetne tankolni a kocsiba akkor az lenne 400Ft!

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    és mi van a volt zöldkártya vizsgával nekem 8 éve van gázos autóm mindig baj volt vele (lambda szonda katalizátor) erről miért nem áradoznak két évente ezek cseréje akkor mindegy mennyi a gáz

  • 2017.10.31. at 21:07
    Permalink

    Jó-jó a gáz, de természetesen ennek is megvannak a hátrányai!
    A mi általunk ajánlott technológia pld. 1600-2500cm3 között járműveknél 8-12%-l csökkenti az üzemanyag fogyasztást (gázzal működőt is), 50-70%-l csökkenti a károsanyag kibocsátást és 1/3-ba kerül a cikkben említett árnak! De, amennyiben valaki még is a gáz üzemelés mellett döntene, az Ő gáz fogyasztásának csökkentésére is él az ajánlatunk!
    Aki küld email címet, küldök részletes tájékoztatót!
    Üdv.
    Csaba

Vélemény, hozzászólás?