0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan tároljuk a gumiabroncsokat?

Gumiabroncs tárolás helyesen

·
Címkék: gumiabroncs, tárolás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem bonyolult dolog a szezonváltás miatt használaton kívüli gumiabroncsok tárolása, csupán néhány részletre érdemes odafigyelni.

Sok helyen a gumis műhelyek vállalják, hogy a szezonok között tárolják az abroncsokat − ez a helyes elhelyezés

Sok helyen a gumis műhelyek vállalják, hogy a szezonok között tárolják az abroncsokat − ez a helyes elhelyezés

Korábban elmondtuk, mit kell tudni a nyári gumicseréről, illetve arról is esett már szó, mire figyeljünk, amikor használt abroncs vásárlása mellett döntünk. A kerékcsere azonban automatikusan hordozza magában a kérdést: mit tegyünk a leszerelt kerékgarnitúrával? Igazából kétféle megoldás létezik. Vannak szerelőműhelyek, ahol a szolgáltatás része a tárolás, ilyenkor a cég átveszi a leszerelt gumit (felnire szerelve vagy felni nélkül), és megőrzi a következő szezonig − ezzel egyben munkát is szerez, hiszen később ott zajlik majd az új csere is. Akinek nincs lehetősége otthoni raktározásra, annak ez módfelett kényelmes megoldás, legfeljebb arról érdemes meggyőződni, hogy valóban biztonságos körülmények között, szakszerűen tárolják-e a gumikat.

Speciális ápolószerekkel és méretre készült tárolózsákkal lehet kényeztetni a gumit

Speciális ápolószerekkel és méretre készült tárolózsákkal lehet kényeztetni a gumit

Oldalával egymásra pakolva tökéletesen megfelelő a gumik tárolása, de léteznek tartóállványok, amelyekre fel lehet fűzni a felnire szerelt kerekeket

Oldalával egymásra pakolva tökéletesen megfelelő a gumik tárolása, de léteznek tartóállványok, amelyekre fel lehet fűzni a felnire szerelt kerekeket

Otthoni tárolásnál arra kell törekedni, hogy száraz, napfénytől védett helyen legyenek az abroncsok, és ami nagyon fontos, nem a futófelületre állítva, hanem fektetve, és egymásra pakolva − utóbbi módszerrel foglalják a legkevesebb alapterületet. Célszerű az abroncsokat alaposan lemosni − a felni is megérdemel egy tisztítást -, a futófelület mintázatából kiszedni a kavicsokat, és aki szívén viseli a gumik sorsát, speciális ápolószerrel is kezelheti a felületeket. Ha csak egy garnitúra felnivel rendelkezünk, és ezen cseréljük a gumikat, akkor igazából nincs más teendő, a felnivel együtt történő váltásnál azonban legyenek felfújva a használaton kívüli kerekek, legalább az előírt nyomásra, vagy kicsit magasabb értékre.

Ez is érdekes lehet:
 

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen...

BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió...

Pénteken csak a gázolaj drágul

A szerdai drágulás után pénteken ismét áremelés következik a hazai töltőállomásoknál gázolajat...

Kisméretű és takarékos autóiba 11 fokozatú váltót tenne a Honda

Lehetne egy kuplunggal több? Már annyian gyártanak duplakuplungos automatákat, a Honda ennél...

4x4-esek tízévesen, 2,5 millió forintig

A logika alapján most kell összkerékhajtású autót venni, amíg a tél közeledtével nem emelkednek...

Sokféle rendszámunk van, de lassan kellene egy új verzió

Akad egy-két újítás a rendszámoknál mostanság, hamarosan megjelennek a következő betűvel kezdődők...

30 éves a Renault 21

Újabb szülinaposunk nem egyszerű lélek, egy igazi bűvész. Azt hinnéd, ismered, de sosem tudhatod...

9-es sorozat lehet a Mercedes-Maybach vetélytársa

Nem logikus, mégis elképzelhető, hogy valóban egy újabb, méghozzá a 9-es sorozattal bővül a BMW...

Rimac, LaFerrari és Tesla - ki nyeri a gyorsulási versenyt?

Vajon le tudja győzni a horvát újonc Rimac a sportkocsik és az elektromos autók nagyágyúit?
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Berti4 írta: 2015 január 20., kedd 12:54:10

Üdvözletem!
Szeretnék hozzászólni a tárolás helyesen fejezethez.
Az abroncsokat valóban fénytől védett,páramentes,száraz helységben célszerű tárolni,alkalmasint gumis zsákban.Lehetőleg felnire szerelve,azonban a nyomást nem üzemi,illetve kicsit magasabb,hanem ellenkezőleg attól alacsonyabb-1.2-1.5 bar kell beállítani.
Amíg autón üzemel az abroncs ugye a folyamatos terheléstől gumiszerűen,tehát egy állandó rugalmas állapotban van. Mikor letároljuk több hónapra és úgymond megszűnik ezen "gimnasztikája" az abroncsnak célszerű elengedni az előírt nyomásból,ezáltal egy terheletlen állapotba kerül így az abroncs.Sajnos sokan túlfújva,meleg padláson,kazán mellett,napfénytől nem óvva...stb tárolják az abroncsokat,majd értetlenül tapasztalják,hogy az újszerű 80%-os garnitúra fel van keményedve,illetve már akár révülések is láthatóak rajtuk! Jómagam vidéken üzemeltetek műhelyt,tudományomat a gumigyártásban jártas szakemberektől tanultam,fogadtam meg. Tehát felnire szerelve lehet egymáson,és állítva is tárolni,de így is célszerű havonta fordítani rajtuk. Abban az esetben ha nincs felnire szerelve,nem célszerű sokat egymáson tárolni,mert beesik az oldalfal-perem ami adott esetben igen megnehezíti a felszerelhetőséget! Az abroncs ma egy high-tech termék,ami bizony szerves anyagot is tartalmaz,ezért ennek megfelelően kell használni,kezelni,adott esetben javítani,de tárolni is ahhoz,hogy sok éven keresztül problémamentesen üzemeltethessük!
Tisztelettel: Bertold

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Mercedes-Benz C 300 Cabrio teszt

Neveletlen hercegnő - Mercedes C kabrió

Kabrióként vallott a legújabb C Merci. Egy igazi ékszer, főleg ebben az összeállításban. Szinte minden egyes rá költött forint ordít róla. De vajon van olyan jó, amilyennek látszik?


Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.


BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Betonhattyú - BMW 440i Cabrio

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió BMW. Nem annyira patyolat, mint amilyennek mutatja magát. Lehet ez jobb is, kevesebbért!

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

30. Jubileumi Bábolnai Gazdanapok augusztus végén, szeptember elején

Autókat is mutat ám a Bábolnai Gazdanapok

18 órája – Sztori

Jövő hét szerdától vasárnapig 30. Bábolnai Gazdanapok mezőgazdasági seregszemle. Mindent felsorakoztatnak, ami az agráriumhoz kapcsolódik. Betakarítógépek, teherautók, pickupok, meg persze traktorok is lesznek.


Kamionos sebességrekordot döntött a Volvo

2400 lóerős vontatóval döntött rekordot a Volvo Videó

21 órája – Sztori

Hétvégén Kamion EB a Hungaroringen. Hangolódásképp pedig íme a Volvo heti rekorddöntése, 2400 lóerős kamionja a létező leggyorsabb.


Nissan GT-R menetpróba a Slovakiaringen

Találkoztam Godzillával

2 napja – Újdonság

Megkóstoltattuk vele a szomszédok népszerű aszfaltját, egykedvűen zabálta fel a kanyarjait. Villámgyors, ordító hegyomlás a Nissan GT-R, a kormánya mögött viszont nagyon szelíd jószág.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

wqerewr

wqerqwr Videó

4 éve – Használtautó

qwerqwer


A DTM-világából jön a Hankook Ventus S1 evo²

Magyar abroncs a DTM világából

5 éve – Autósvilág hírei

Bemutatkozott az első magyar gyártású ultra nagy-teljesítményű gumiabroncs, a Hankook Ventus S1 evo². Dunaújváros mellett, Rácalmáson készül.


Mutatjuk, miként érdemes tárolni a nem használt gumikat

Így érdemes tárolni a leszerelt abroncsokat

5 hónapja – Tippek, tanácsadók

Akár otthon, akár szervizben végeztetjük el a gumicserét, fontos, hogy utána az abroncsokat megfelelően tároljuk. Ezzel ugyanis évekkel megnövelhetjük az élettartamukat.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD Distinctive

ALFA ROMEO 147 1.9 JTD...

Ár: 689.000 Ft

Évjárat: 2003 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 147 1.6 T.S. Black Line 1 ÉV GARANCIA! 98000 KM!

ALFA ROMEO 147 1.6 T.S...

Ár: 1.790.000 Ft

Évjárat: 2010

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark Distinctive

ALFA ROMEO 147 1.6 T....

Ár: 399.999 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!