0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan tároljuk a gumiabroncsokat?

Gumiabroncs tárolás helyesen

·
Címkék: gumiabroncs, tárolás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem bonyolult dolog a szezonváltás miatt használaton kívüli gumiabroncsok tárolása, csupán néhány részletre érdemes odafigyelni.

Sok helyen a gumis műhelyek vállalják, hogy a szezonok között tárolják az abroncsokat − ez a helyes elhelyezés

Sok helyen a gumis műhelyek vállalják, hogy a szezonok között tárolják az abroncsokat − ez a helyes elhelyezés

Korábban elmondtuk, mit kell tudni a nyári gumicseréről, illetve arról is esett már szó, mire figyeljünk, amikor használt abroncs vásárlása mellett döntünk. A kerékcsere azonban automatikusan hordozza magában a kérdést: mit tegyünk a leszerelt kerékgarnitúrával? Igazából kétféle megoldás létezik. Vannak szerelőműhelyek, ahol a szolgáltatás része a tárolás, ilyenkor a cég átveszi a leszerelt gumit (felnire szerelve vagy felni nélkül), és megőrzi a következő szezonig − ezzel egyben munkát is szerez, hiszen később ott zajlik majd az új csere is. Akinek nincs lehetősége otthoni raktározásra, annak ez módfelett kényelmes megoldás, legfeljebb arról érdemes meggyőződni, hogy valóban biztonságos körülmények között, szakszerűen tárolják-e a gumikat.

Speciális ápolószerekkel és méretre készült tárolózsákkal lehet kényeztetni a gumit

Speciális ápolószerekkel és méretre készült tárolózsákkal lehet kényeztetni a gumit

Oldalával egymásra pakolva tökéletesen megfelelő a gumik tárolása, de léteznek tartóállványok, amelyekre fel lehet fűzni a felnire szerelt kerekeket

Oldalával egymásra pakolva tökéletesen megfelelő a gumik tárolása, de léteznek tartóállványok, amelyekre fel lehet fűzni a felnire szerelt kerekeket

Otthoni tárolásnál arra kell törekedni, hogy száraz, napfénytől védett helyen legyenek az abroncsok, és ami nagyon fontos, nem a futófelületre állítva, hanem fektetve, és egymásra pakolva − utóbbi módszerrel foglalják a legkevesebb alapterületet. Célszerű az abroncsokat alaposan lemosni − a felni is megérdemel egy tisztítást -, a futófelület mintázatából kiszedni a kavicsokat, és aki szívén viseli a gumik sorsát, speciális ápolószerrel is kezelheti a felületeket. Ha csak egy garnitúra felnivel rendelkezünk, és ezen cseréljük a gumikat, akkor igazából nincs más teendő, a felnivel együtt történő váltásnál azonban legyenek felfújva a használaton kívüli kerekek, legalább az előírt nyomásra, vagy kicsit magasabb értékre.

Ez is érdekes lehet:
 

Túl rizikósnak tűnik a használtautó-vásárlás? Segítünk, hogy ne legyen az!

A használt autó nem csak olcsóbb, jelentősen rizikósabb is, mint az új. Vásárláskor ezért nem...

Piaci körkép: kabriók az átlagár alatt, az átlagkornál nem öregebben

Mind több kabriót választhatunk itthon használtan is. Nem csak drágán, hanem a piac átlagára...

Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben...

Tűzpróba: Fire Stryker impulzus-oltó

Hivatalos nevén tűzoltófáklya a Fire Stryker impulzus-oltó. Biztonságos körülmények között, de...

Öt év alatt közel ötszörösére nőtt az importált használt személyautók száma

Az év első harmadában közel negyedével nőtt a haszáltautó-import volumene, év végére újabb rekord...

Az is sokba kerülhet, ha nem lesz dugódíj Budapesten

Állítólag további néhány évig tolódhat a fővárosi dugódíj bevezetése, annak ugyanis túl nagy...

Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja...

Spekulációs képen a következő generációs Dacia Duster

Gyári képen még nem, olasz dizájnerek elképzelése szerint azonban már látható a Dacia Duster...

Adóellenőröket „ejtett foglyul” egy uberes - írja a kormány.hu

Nagy fogást jelentett a „feketetaxizás” névvel illetett Uber-használat visszaszorításának azon...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Berti4 írta: 2015 január 20., kedd 12:54:10

Üdvözletem!
Szeretnék hozzászólni a tárolás helyesen fejezethez.
Az abroncsokat valóban fénytől védett,páramentes,száraz helységben célszerű tárolni,alkalmasint gumis zsákban.Lehetőleg felnire szerelve,azonban a nyomást nem üzemi,illetve kicsit magasabb,hanem ellenkezőleg attól alacsonyabb-1.2-1.5 bar kell beállítani.
Amíg autón üzemel az abroncs ugye a folyamatos terheléstől gumiszerűen,tehát egy állandó rugalmas állapotban van. Mikor letároljuk több hónapra és úgymond megszűnik ezen "gimnasztikája" az abroncsnak célszerű elengedni az előírt nyomásból,ezáltal egy terheletlen állapotba kerül így az abroncs.Sajnos sokan túlfújva,meleg padláson,kazán mellett,napfénytől nem óvva...stb tárolják az abroncsokat,majd értetlenül tapasztalják,hogy az újszerű 80%-os garnitúra fel van keményedve,illetve már akár révülések is láthatóak rajtuk! Jómagam vidéken üzemeltetek műhelyt,tudományomat a gumigyártásban jártas szakemberektől tanultam,fogadtam meg. Tehát felnire szerelve lehet egymáson,és állítva is tárolni,de így is célszerű havonta fordítani rajtuk. Abban az esetben ha nincs felnire szerelve,nem célszerű sokat egymáson tárolni,mert beesik az oldalfal-perem ami adott esetben igen megnehezíti a felszerelhetőséget! Az abroncs ma egy high-tech termék,ami bizony szerves anyagot is tartalmaz,ezért ennek megfelelően kell használni,kezelni,adott esetben javítani,de tárolni is ahhoz,hogy sok éven keresztül problémamentesen üzemeltethessük!
Tisztelettel: Bertold

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Bűnbe visz! Lexus IS 200t teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja. Aki viszont bármi másból ül át, az imádni fogja.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

SSGTI Trackday - Kakucs Ring

Így csapatnak a suzukisok - Kakucson jártunk

17 órája – Sztori

Előkerültek a slick gumik, ordítottak a GTI motorok, az aszfaltot karcolták a 15-ös kerekek. Ilyen pályanap csakis Magyarországon létezhet.


SsangYong XLV menetpróba

TomTom, nemtom – itt a hosszú Tivoli

2 napja – Újdonság

Madridban mutatkozott be a SsangYong Tivoli hosszú változata, az XLV. 1.6 dízel és benzines motorokkal is próbáltuk a koreai crossovert.


Sokan sokféleképpen értelmezik a Tesla önvezető üzemmódját. Pedig van még mit javítani rajta

Mire jó egy Tesla, és mely autók szoftverei a legproblémásabbak?

2 napja – Sztori

Legoptimistább becsléseikben is 2020-at jelölik meg a témában legelőrébb járó autógyártók az önvezető autó piacra dobásának. Nem véletlenül. Mégis vannak, akik ezt mintha nem hinnék el.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Addig hajtjuk az abroncsot, amíg simára nem kopik

Honfitársaink szeretik elkoptatni a gumikat

2 hónapja – Sztori

Több mint ezer magyar sofőrt kérdeztek meg arról, hogy mennyi idő után cserélik gumiabroncsaikat. Az eredmények csöppet sem biztatóak.


Hogyan cseréltessük a téli-nyári abroncsokat?

Gumival! De felnivel, vagy felni nélkül?

5 éve – Tippek, tanácsadók

Egyre többen vásárolnak téli abroncsokat, ugyanakkor külön felnit kevesen. Vajon érdemes lenne arra is költeni?


Melyik a legjobb téli gumi kisautóra?

Continental és Dunlop gumik győztek a német teszten

3 éve – Autósvilág hírei

Megjelent az év első téligumi-tesztje, melyet a német GTÜ műszaki felügyelet, az Europa Autoclub és az osztrák ARBÖ autóklub készített. Német abroncsok nyertek.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark Distinctive

ALFA ROMEO 147 1.6 T....

Ár: 699.000 Ft

Évjárat: 2002 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 166 2.4 JTD 20V Progression (Automata)

ALFA ROMEO 166 2.4 JTD...

Ár: 1.550.000 Ft

Évjárat: 2004 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO 147 1.6 T. Spark ECO Distinctive

ALFA ROMEO 147 1.6 T....

Ár: 630.000 Ft

Évjárat: 2003 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!