0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Hogyan tároljuk a gumiabroncsokat?

Gumiabroncs tárolás helyesen

·
Címkék: gumiabroncs, tárolás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem bonyolult dolog a szezonváltás miatt használaton kívüli gumiabroncsok tárolása, csupán néhány részletre érdemes odafigyelni.

Sok helyen a gumis műhelyek vállalják, hogy a szezonok között tárolják az abroncsokat − ez a helyes elhelyezés

Sok helyen a gumis műhelyek vállalják, hogy a szezonok között tárolják az abroncsokat − ez a helyes elhelyezés

Korábban elmondtuk, mit kell tudni a nyári gumicseréről, illetve arról is esett már szó, mire figyeljünk, amikor használt abroncs vásárlása mellett döntünk. A kerékcsere azonban automatikusan hordozza magában a kérdést: mit tegyünk a leszerelt kerékgarnitúrával? Igazából kétféle megoldás létezik. Vannak szerelőműhelyek, ahol a szolgáltatás része a tárolás, ilyenkor a cég átveszi a leszerelt gumit (felnire szerelve vagy felni nélkül), és megőrzi a következő szezonig − ezzel egyben munkát is szerez, hiszen később ott zajlik majd az új csere is. Akinek nincs lehetősége otthoni raktározásra, annak ez módfelett kényelmes megoldás, legfeljebb arról érdemes meggyőződni, hogy valóban biztonságos körülmények között, szakszerűen tárolják-e a gumikat.

Speciális ápolószerekkel és méretre készült tárolózsákkal lehet kényeztetni a gumit

Speciális ápolószerekkel és méretre készült tárolózsákkal lehet kényeztetni a gumit

Oldalával egymásra pakolva tökéletesen megfelelő a gumik tárolása, de léteznek tartóállványok, amelyekre fel lehet fűzni a felnire szerelt kerekeket

Oldalával egymásra pakolva tökéletesen megfelelő a gumik tárolása, de léteznek tartóállványok, amelyekre fel lehet fűzni a felnire szerelt kerekeket

Otthoni tárolásnál arra kell törekedni, hogy száraz, napfénytől védett helyen legyenek az abroncsok, és ami nagyon fontos, nem a futófelületre állítva, hanem fektetve, és egymásra pakolva − utóbbi módszerrel foglalják a legkevesebb alapterületet. Célszerű az abroncsokat alaposan lemosni − a felni is megérdemel egy tisztítást -, a futófelület mintázatából kiszedni a kavicsokat, és aki szívén viseli a gumik sorsát, speciális ápolószerrel is kezelheti a felületeket. Ha csak egy garnitúra felnivel rendelkezünk, és ezen cseréljük a gumikat, akkor igazából nincs más teendő, a felnivel együtt történő váltásnál azonban legyenek felfújva a használaton kívüli kerekek, legalább az előírt nyomásra, vagy kicsit magasabb értékre.

Ez is érdekes lehet:
 

Brembo fékeket villantott az új, brutálisan dögös Insignia

Fellőtték az első fotókat a legújabb Opel Insigniáról. A vélhetően reklámfotózáson lekapott új...

Skoda Kodiaq nemzetközi menetpróba

Mallorca szerpentinjein próbáltuk a csehek első 7 személyes SUV-ját. Dízel és benzines változatban...

Toyota Proace Panel Van Active teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja...

Már itthon is rendelhető az Infiniti Q60, láttuk is

Statikus bemutatón debütált itthon az Infiniti legújabb modellje, a Q60 luxuskupé, ami 211 vagy...

Digital Light néven érkezik az új Mercedeseken deübtáló vetítős fényszóró

A Mercedes következő autóit már a Digital Light nevű, szimbólumokat is vetíteni képes fényszóróival...

E héten a benzin ára nő jelentősebben

Újabb üzemanyagár-emelés következik. Míg az elmúlt hetekben a dízel ára nőtt jelentősebben, most...

Jövőre egy új útvonallal bővül a magyarországi fizetős utak listája

Érdemben nem változik a jelenlegi útdíjrendszer, viszont egy új útszakasszal bővül a fizetős...

Érvényes műszakival, de lejárt vizsga miatt kapott el a rendőr

A bordó Prius vonzza a bajt. Nyáron egy autóstársunkat bőszítettem magamra, most a rendőr szedett...

Középre húzták az eladó 911-es kormányát

Komoly átalakításon esett át ez a 911-es. Elsőre nem látszik, a furcsaságokat bent kell keresni...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (1 db)

Berti4 írta: 2015 január 20., kedd 12:54:10

Üdvözletem!
Szeretnék hozzászólni a tárolás helyesen fejezethez.
Az abroncsokat valóban fénytől védett,páramentes,száraz helységben célszerű tárolni,alkalmasint gumis zsákban.Lehetőleg felnire szerelve,azonban a nyomást nem üzemi,illetve kicsit magasabb,hanem ellenkezőleg attól alacsonyabb-1.2-1.5 bar kell beállítani.
Amíg autón üzemel az abroncs ugye a folyamatos terheléstől gumiszerűen,tehát egy állandó rugalmas állapotban van. Mikor letároljuk több hónapra és úgymond megszűnik ezen "gimnasztikája" az abroncsnak célszerű elengedni az előírt nyomásból,ezáltal egy terheletlen állapotba kerül így az abroncs.Sajnos sokan túlfújva,meleg padláson,kazán mellett,napfénytől nem óvva...stb tárolják az abroncsokat,majd értetlenül tapasztalják,hogy az újszerű 80%-os garnitúra fel van keményedve,illetve már akár révülések is láthatóak rajtuk! Jómagam vidéken üzemeltetek műhelyt,tudományomat a gumigyártásban jártas szakemberektől tanultam,fogadtam meg. Tehát felnire szerelve lehet egymáson,és állítva is tárolni,de így is célszerű havonta fordítani rajtuk. Abban az esetben ha nincs felnire szerelve,nem célszerű sokat egymáson tárolni,mert beesik az oldalfal-perem ami adott esetben igen megnehezíti a felszerelhetőséget! Az abroncs ma egy high-tech termék,ami bizony szerves anyagot is tartalmaz,ezért ennek megfelelően kell használni,kezelni,adott esetben javítani,de tárolni is ahhoz,hogy sok éven keresztül problémamentesen üzemeltethessük!
Tisztelettel: Bertold

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Friss tesztek

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

„Low cost” szupersportautó - Nissan GT-R teszt Videó

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos árral. Csak ne melegedne túl ilyen gyorsan.


Fiat Tipo 1.6 Multijet 16V Lounge teszt

Röviden, meggyőző - Fiat Tipo

Szépen magára talált az utóbbi időben a Fiat. Kínálatuk erősen frissült, a Tipo ráadásul egyből három karosszériaváltozattal érkezett. A csapotthátú rengeteg előnyével pozitív csalódás.


Toyota Proace Panel Van Active teszt

Munkás francia, vagyis japán - Toyota Proace teszt

Toyota jelvénnyel próbáltuk a PSA vadiúj furgonját. Praktikus, jól vezethető, a piac egyik legolcsóbbja, és keveset is fogyaszt. Mi kell még?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1hbGZhX3JvbWVv

Hirdetés

ALFA ROMEO tesztek

Szűz, mégis dögös: Alfa Romeo Giulietta teszt

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive teszt

Századik születésnapja tiszteletére felélesztette a legendás típusnevet az Alfa Romeo. Giulietta még szűz volt ezen az első randevún.


Alfa Romeo GT teszt

Michelangelo öröksége

Nem egy friss modell, ám remekbe szabott formatervével az utakon még mindig különlegességnek számít az Alfa Romeo megigéző szépségű GT kupéja.


Alfa Romeo 159 teszt

Nemzetközi turizmus

A 159-es kombi 2006 tavasza óta gazdagítja az utcaképet. Apró módosítások kapcsán most újra a tesztflottában. 1,9-es dízellel és 19-es kerekekkel.


Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 155

AMitol döglik a légy...

Az Alfa Romeo a legjobb úton a túlélés felé, még néhány, a Mitóhoz hasonló remek ízléssel eltalált modell, és a Cuore Sportivo végleg lekapcsolható a pacemakerről.


Alfa Brera 2.4 JTDM

Urak sportja

Dízelmotorral teszteltük az egyre inkább magára találó milánói márka csúcs-sportkocsiját.

Még több ALFA ROMEO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Új, már turbós modellt kap a Ferrari Challenge

Bemutatkozott a Ferrari 488 Challenge

12 órája – Sztori

Versenyautó készült a Ferrari 488 GTB V8-ból. A Ferrari Challenge első turbós pályaautója lesz, ezzel történelmet ír a friss olasz.


800 Ferrari gyűlt össze Daytonában, köztük egy teljesen egyedi példány

Így próbálták megfőzni 800 Ferrari motorját Videó

2 napja – Sztori

Az éves Ferrari bulin, a Finali Mondialin gyűlt össze kicsit több mint 800 olasz sportkocsi rekorddöntés miatt, de elkelt az utolsó utáni LaFerrari is.


Több kedvezmény mellett a villanyautók is mentességet kaptak Esztergomban

Esztergomban is ingyen parkolnak a villanyautók

2 napja – Sztori

Olcsóbb parkolóbérlet, ingyenes szombati parkolás, szintén ingyenes parkolás az orvosoknak és a villanyautóknak - ezek várhatók Esztergomban.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Nyárigumi-teszt 2014 – az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje

Nyárigumi-teszt: 16 abroncsot vetettünk össze a Hungaroringen Videó

3 éve – Tippek, tanácsadók

Idén is elkészítettük nyárigumi-tesztünket. Bőven van meglepetés és különbség is az abroncsok között.


Stratégiai megállapodást írt alá a Magyar Gumiabroncs Szövetség és a GRSP Magyarország

A biztonságért működik együtt a HTA és a GRSP Magyarország

3 éve – Autósvilág hírei

A Magyar Gumiabroncs Szövetség és a GRSP Magyarország – Partnerség a Közlekedésbiztonságért együttműködésének fő célja a közúti közlekedés biztonságának fokozása.


Már közel 2000 ember háborog az ország egyik, talán legrosszabb útszakasza miatt

Kátyús útszakasz miatt alakult csoport a facebookon

4 éve – Szívató

Egy olvasónk hívta fel figyelmünket az ország egyik, ha nem a legrosszabb útjára, a 37-esre. Közel 2000 ember háborog miatta a facebookon.


Használtautó.hu

ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 TB MultiAir Distinctive SPORTIVA Szervizkönyves

ALFA ROMEO GIULIETTA 1...

Ár: 2.999.000 Ft

Évjárat: 2010 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

ALFA ROMEO 166 2.4 JTD

ALFA ROMEO 166 2.4 JTD

Ár: 800.000 Ft

Évjárat: 2003 / 5

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

ALFA ROMEO MITO 1.4 T Progression

ALFA ROMEO MITO 1.4 T...

Ár: 1.990.000 Ft

Évjárat: 2010 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!