Ettől a naftától vajon tényleg szebben jár a korosabb dízel?

Hozhat csodát egy úgynevezett belső motormosás?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Saját autón vizsgázott ezúttal a már korábban is próbált BG belső motormosás. Vajon tényleg egyenletesebb járást, alacsonyabb fogyasztást hoz?


Nem először találkozunk a BG motormosással, hiszen a technológia már jó pár éve elérhető itthon, s tavaly például próbára is tettük a „belső motormosást”: egy már EGR-hibás Ford Transitnál kívántuk vele orvosoltatni a problémát. Többé-kevésbé sikerült is, a Transit motorja pedig fülem hallatára lett sokkalta szebb, egyenletesebb járású. Tulajdonosának tapasztalatai szerint élénkebbé is vált, az a fránya EGR-hiba viszont csak előjött a kezelés után is. De ha csak azt nézzük, hogy mennyivel szebb lett a TDCi hangja, bizony azt kell mondjam, már megérte a kezelés. Ha ilyen változást hozna saját autómnál is, akkor az a mai legfinomabb dízelekkel konkurálhatna - gondoltam magamban, s tavaly decemberben meg is reszkíroztam a tisztítást a 2007-es, akkor már csaknem 180 ezer kilométert futott Renault Grand Scénicen.
Hirdetés

A Morvai Autószerviz[/url] vezetője azonban már a műhelybe parkoláskor lelombozott. Megjegyezte, hogy milyen szépen jár az 1.5 dCi. Hát igen, szerintem is, de azért lehetne még finomabb - reflektáltam. Ő azonban a motor hallatán nem ígért átütő változást, mégsem kívánt lebeszélni a kúráról. Magam sem akartam elfelejteni azt, hiszen el kell fogadni, a megelőző kezelés is fontos, ajánlott. Már akkor is érdemes a befecskendező-rendszert tisztíttatni, ha azzal még semmiféle probléma sincs. A BG ugyebár a motor megbontása nélkül teszi azt. A rendszer lényege, hogy gázolaj helyett egy speciális tisztítófolyadékról üzemel az autó, amit egy speciális gép segítségével közvetlenül az üzemanyagszűrőn keresztül juttatnak a motorba. A legjobb hatás érdekében a tisztítás első lépése (az üzemanyagtank lecsatlakoztatása után) a szűrőcsere, hogy a tisztítófolyadék az abban lévő gázolajtól se híguljon.
Ez a speciális folyadék pedig mindent tisztít, amin csak keresztülmegy. A nagynyomású szivattyút, a közös nyomócsövet, s persze a porlasztókat, porlasztócsúcsokat, égésével pedig a szelepeket, az EGR-t is. Azok cseréje odázható, jó eséllyel annyira, hogy a legtöbb autós meg is tudja úszni a sok százezer forintos tételeket. De az 1-1,5 órás kezelés persze finomabb üzemet, üzemanyagspórolást, jobb befecskendezést, élénkebb motort is ígér. És mit hozott a valóság? Fülelhettem, de a meleg motor járása nemigen változott, talán egy hajszálnyit finomabb lett. Ember meg nem mondja, hogy ez most csak a pszeudo-hatás vagy valóban szebben jár melegen a dCi. Ami viszont biztos a már több hetes tapasztalat alapján, hogy hidegindítás után kulturáltabb lett a dízel hangja. És van még egy nagyon fontos és egyértelmű változás: ritkábban tisztít a részecskeszűrő.
Hát a fogyasztás? Eddig is nagyon jó volt, most talán még egy kicsivel jobb. Az előző tankolás 5,7, a kezelés utáni 5,3 literes átlagot hozott. Azonos sofőrrel, de nem azonos körülmények között, hiszen valójában lehetetlen azonos körülményeket produkálni. Az viszont azért elég beszédes, hogy most a gyári, 5,4 literes átlag alatt végzett az autó, s azért nem Gerhard Plattner stílusban, csak józan családapaként vezetve. Üzemanyagspórolással persze aligha fogja kitermelni árát a 29 000 forintos, új üzemanyagszűrőt is igénylő kezelés, csak úgy, ha azzal számolunk, hogy odázza a drágább javításokat. És utóbbiakra, de csak a kellemesebb hidegüzemi hangra gondolva is abszolút ajánlanám. Már csak azért is, mert aki ilyenre hajlandó költeni, az ugye az előírt olajcseréket és egyéb karbantartásokat sem spórolná el. Ugye? A nagyobb hibák és ráfizetések ugyanis azokból tudnak következni!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?