0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Megéri dízel kisautót venni?

Keressük a legolcsóbb üzemű kisautót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több, elvileg szupertakarékos dízel kisautó is járt nálunk az elmúlt időszakban, ennek kapcsán néztünk szét a piacon, keresve a leggazdaságosabb üzemű, nem feltétlen drága gázolajat égető kocsit.

A kisautók kategóriájában jelenleg a Kia Rio háromhengeres dízelváltozata számít a legtakarékosabbnak, de összköltség alapján messze nem biztos, hogy a gázolajos a leggazdaságosabb üzem

A kisautók kategóriájában jelenleg a Kia Rio háromhengeres dízelváltozata számít a legtakarékosabbnak, de összköltség alapján messze nem biztos, hogy a gázolajos a leggazdaságosabb üzem

Aki valamennyire is követi az autóipari trendeket, nyilván tudja, hogy az elmúlt évek "sportosság" marketingmaszlagát kénytelen-kelletlen felváltotta a "zöldség": ma már a szuperautók is nagy barátai a környezetnek, szinte termelik a drága üzemanyagot, sőt félig-meddig nem is kőolajalapú üzemanyaggal, hanem villamos árammal óvják úgy bolygónkat, mint pénztárcánk vastagságát. Legalábbis az autógyártók szerint. És már a kisautók is bevetnek olyan trükköket, mint stop-start motorleállító és -újraindító rendszer, fékenergia-visszanyerés, Eco mód programozottan tompított reakciókkal, hosszú áttételezéssel a fogyasztáscsökkentés érdekében, automatizált váltó, manuálisként váltási segéd, aerocsomag (benne szpojlerezés, futóműültetés/csökkentett hasmagasság, keskeny, ballonos, alacsony gördülési ellenállású abroncs, spéci dísztárcsa), hengerlekapcsolás, méret- és tömegcsökkentés. Bizony, utóbbi is trükknek számít azután, hogy egy ideje csak nőnek és nőnek, híznak, gömbölyödnek az autók.

A megújult Citroën C3-nak is van szupertakarékosnak mondott kivitele, amely a 208-as Peugeot-hoz hasonlóan ráadásul robotizált váltóval segít spórolni − ha már jó drágán megvettük

A megújult Citroën C3-nak is van szupertakarékosnak mondott kivitele, amely a 208-as Peugeot-hoz hasonlóan ráadásul robotizált váltóval segít spórolni − ha már jó drágán megvettük

Az elmúlt hetekben három olyan dízel kisautó is járt nálunk, amely főleg a takarékoskodásról szólt. A Fiat-motoros Chevrolet Aveóról szóló tesztünket itt olvashatják, rövidesen az e-HDi technológiás, más kérdés, hogy prémiumos húrokat is pengető Citroën DS3-at és a háromhengeres Kia Riót is bemutatjuk. Elvileg mind messze 4 liter alatti fogyasztásra képes, miközben komoly nyomatékot és hatótávot is ad, persze nem olcsón. Nem olcsón, mert a dízel modelleket − a "mezei" benzinesekhez képest busás felárral kínálják, így drágán spórolhat az, aki a dízelváltozatokat preferálja egy olyan kategóriában, amelynek képviselőit az egyszeri felhasználó nem feltétlen hosszú utakra, utazásokra veszi.

Míg a Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn zéró emissziós villanytrió egyelőre nagyjából megfizethetetlen (a legolcsóbb C-Zero alapára is majdnem 8 millió forint), addig a benzines hibrid Toyota-újdonság, a Yaris HSD 4,6 millió forinttól kapható. Ez a felszereltségét és a kuplungnélküliségét is tekintve nem rossz ár − amúgy összteljesítménye 100 LE, gyári vegyes étvágya 3,5 l/100 km.

Hiába ugyanaz a motorjuk, az Opel Corsa gyárilag jóval alacsonyabb fogyasztású például a Suzuki Swiftnél, mert az 1,3 literes dízelhez ecoFLEX technológiát is kínál. De van benzines-gázos típus is, LPG-vel pedig még kedvezőbb a futásköltség

Hiába ugyanaz a motorjuk, az Opel Corsa gyárilag jóval alacsonyabb fogyasztású például a Suzuki Swiftnél, mert az 1,3 literes dízelhez ecoFLEX technológiát is kínál. De van benzines-gázos típus is, LPG-vel pedig még kedvezőbb a futásköltség

További konkurensei a dízeleknek az LPG-üzemű benzinesek, hiszen bár gázból többet kérnek, mint benzinből, az jóval olcsóbb a 95-ösnél. Van már például gyári gázos verziója az Opel Corsának, s az 1.2-es Twinport kombinált fogyasztása LPG-vel 7,1 l/100 km. Ez jó 1,5 literrel húzósabb a szimplán benzines értéknél, viszont az autógáz ugye tőlünk nyugatabbra akár több mint 40, itthon mintegy 30 százalékkal olcsóbb, tehát a sokat utazóknak megérheti. Felárastul is, hiszen még mindig olcsóbb, mint egy gázolajos. A példánál maradva a Corsa 1.2-es alapára 3,1 millió forint, a gázosért meg 420 ezerrel kérnek többet. És a dízel? Az 1.3 CDTI még 450 ezerrel drágább... Gyári fogyasztási értékek és hazai üzemanyagárak (a cikk írásakor 425 forintos benzin, 433 forintos gázolaj és 230 forintos LPG literár) alapján azonban még mindig kedvezőbb üzemű. A dízel, LPG-s variánshoz viszonyított felára azonban mintegy 385 ezer kilométer alatt térülne csupán meg, azaz könnyű belátni, arra már nemigen érdemes költeni, míg az LPG üzemre igen, az ugyanis az Opelnél 35 836 kilométer alatt megtérül.

Nem a legolcsóbb üzemű, de 2 620 000 forintért összköltségben a legtakarékosabb − és jó eséllyel a legjózanabb − választás a klímás, 2 légzsákos, 2 690 000 forintért már oldallégzsákokat is adó, LPG-s Dacia Sandero

Nem a legolcsóbb üzemű, de 2 620 000 forintért összköltségben a legtakarékosabb − és jó eséllyel a legjózanabb − választás a klímás, 2 légzsákos, 2 690 000 forintért már oldallégzsákokat is adó, LPG-s Dacia Sandero

Van még gyári LPG-s átalakítás Citroën C3-hoz (a 75, illetve 95 lóerős 1.4-esekhez 285 ezer forintért), Dacia Sanderóhoz, valamint Fiatokhoz és Skodákhoz is (ám utóbbiakról cikkünk írásakor nem találtunk árakat, információkat). A Dacia weboldalán olyan érdekes és konkrét kalkulációval is igyekeznek megfogni az embert, miszerint a Sandero 1,2 literes, benzinesként 75, LPG-vel 72 lóerős kiviteleinek 1 km-re vetített futásköltségei között 7,82 forintos különbség van − nyilván az autógázos javára. A felár 250 ezer forint, nem nehéz kiszámolni, 36 445 ezer kilométer után térül meg a befektetés (már amennyiben később is hasonló lesz a 95-ös benzin/LPG viszonyszám). Hiába olcsóbb üzemű, azonos felszereltséggel az LPG-s verziónál 370 ezer forinttal drágább a legolcsóbb dízel Sandero, s az 100 kilométerenként mindössze 50,3 forinttal eredményezne kedvezőbb üzemanyagköltséget, így 735 ezer kilométer alatt termelné ki felárát az LPG-shez képest. A Citroën C3 átalakítása nem titkoltan hazai, így hivatalos fogyasztási értékkel sem rendelkezünk hozzá, mintegy 10 százalékos többlet fogyasztással kalkulálva kevesebb mint 29 ezer kilométer alatt megtérül a 285 ezer forintos felár, s ezen − talán túlzottan optimista − érték alapján is csupán 600 ezer kilométer feletti futás esetén érné meg a takarékos dízel.

Ezek után azért nézzük meg, melyek a legtakarékosabbnak mondott dízel kisautók, ráadásul tudva, hogy a feltüntetett fogyasztási értékek reprodukálásához az ügyességen, a takarékos vezetési stíluson túl laboratóriumi körülmények is szükségeltetnek. Holmi 4 l/100 km meg 99 g/km körüli adatokkal ebbe a szűk ligába nem lehetett bejutni...

Fogyasztásbajnok dízel kisautók

Modell Tel-
jesít-
mény
(LE)
Nyomaték
(Nm)
Vegyes
fogyasztás
(l/100 km)
Üzemanyag-
költség
(Ft/100 km)
CO2
(g/km)
Alapár
(Ft)
Chevrolet Aveo
1.3 D Eco
95 190 3,6 1559 95 3 674 000
Citroën C3
1.4 e-HDi 70 MCP
70 160 3,4 1472 87 4 500 000
Ford Fiesta
1.6 TDCi ECOnetic
95 200 3,3 1429 87 4 347 000
Kia Rio
1.1 CRDi VGT
75 170 3,2 1386 85 3 249 000
Opel Corsa
1.3 CDTI ecoFLEX
95 190 3,5 1516 94 4 070 000
Peugeot 208
1.4 e-HDi 2TR
68 160 3,4 1472 87 4 160 000
Skoda Fabia
1.2 CR TDI GreenLine
75 180 3,4 1472 89 4 928 150
VW Polo
1.2 CR TDI BlueMotion
75 180 3,4 1472 89 4 472 220

Nos, ezek alapján a Kia Rio lehet a dízelpártiak kedvence, de még egyszer: ezek nüansznyi eltérések, a gyakorlatban pedig a könnyű lábúak is tán 4-4,5 liter környéki fogyasztással jó, ha kalkulálnak. Meg azzal, hogy nem kis felárat kell fizetniük, hogy aztán spórolhassanak... Józanabbaknak és a csettegő kis turbódízelektől el nem ájulóknak a normál benzines kisautók is tökéletesek lehetnek (manapság azok is elvannak akár 5-6 liter üzemanyaggal), ugyanakkor futásköltségben az LPG-s változatok a nyerők. A Sokat autózik? Akkor a dízel a nyerő! kitétel igazsága több mint kérdéses, aki meg elsősorban olcsó új autót keres, az minden bizonnyal benzines alapmotort választ. Önszántából vagy az árcédulákat böngészgetve, voltaképp mindegy − ha nem akar száguldozni, ő hozza a legbölcsebb döntést, s egyelőre úgy tűnik, az LPG-s verziókra is igencsak érdemes költeni.

Néhány olcsó üzemű LPG-s kisautó

Modell Tel-
jesít-
mény
(LE)
Nyomaték
(Nm)
Vegyes
fogyasztás
(l/100 km)
Üzemanyag-
költség
(Ft/100 km)
CO2
(g/km)
Alapár
(Ft)
Dacia Sandero
1.2 16V LPG
72 103 7,5 1725 120 2 620 000
Citroën C3
1.4i LPG
75 118 6,6* 1518 139 3 530 000
Opel Corsa
1.2 Twinport LPG
80 115 7,1 1633 147 3 520 000

*: becsült érték

Ez is érdekes lehet:
 

Hamarosan bemutatkozik az új Swift csúcsváltozata

Tokióban mutatják be a következő generációs Suzuki Swift turbós, összkerékhajtású, duplakuplungos...

1985-ben jelent meg az utolsó régi, hátsókerekes Alfa Romeo, a 75-ös

Maga is egy nagy évfordulóra készült, és már ő is betöltötte a 30-at. Az Alfa 75 volt a márka...

Hyundai i30 1.6 CRDi HP ISG DCT teszt

Egyre komolyabban kell számolni a kompaktok között a koreai gyártókkal, jól mutatja ezt a megújult...

Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport ADAS teszt

Érdekes, sajátos modell az ötajtós Honda Civic Sport a zsúfolt kompakt kategóriában. Ütőkártyája...

BMW 640i Cabrio, 2011 - használtteszt

Mit nyújt egy 4 éves, alig több mint 100 ezer km-t futott prémium kabrió, amely újkori árából...

Tovább csökken a benzin és a gázolaj ára

A forint gyengülése ellenére is folytatódik az üzemanyagárak apadása.

A Moszkvai Autószalonon bemutatkozott a Lada Vesta

Jövőre nálunk is, Oroszországban már idén piacra lép a WTCC-ben egyre ígéretesebb Lada Vesta...

Piaci körkép: új autók 3,5 millió forintig

Mit kaphat ma, akinek 3,5 millió forintja van autóra? Gyakorlatilag bármit. Na jó, és ha új kell...

Három üléssorral ellátott egyedi kabriót mutatott be az Audi

A német autógyártó egy különleges, hosszított tengelytávú és hat ajtóval ellátott kabrióval rukkolt...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (26 db)

Lupo 3L írta: 2012 augusztus 15., szerda 21:33:16

Lupo 3L. a mai napig semmi nem ér a nyomába. Nyáron finoman használva 1190 km egy tankkal (33l) és még maradt benne elmenni a kútig. Full extra, 400.000 megtett kilométer. Bontatlan motor-váltó. Az első fék most lett kicserélve, a lengéscsillapítók még gyáriak.. Akkor nagyon drága volt, ha most elmászik valami az ma is drága.. de a megtett 400k, kilométerenként 10 Ft megtakarítással a miautónkhoz képest.. számold ki.

A válaszoláshoz belépés szükséges
istrab írta: 2012 augusztus 15., szerda 08:25:04
Bripery írta: 3 éve

Sziasztok :)

Istrab tetszik a megközelitésed - én a Polo III. 1.0 benzinesével évj.2002. új gk-ként vásárólva 4 literes átlagfogyasztással jártam és csak a gyenge fékhatása miatt döntöttem a Micra többlet fogyasztását vállalva az autócserén! Amennyiben a kislányom 3-1m-rel hamarabb megáll nincs baleset - Uram bocsáss kórház ! nekem ez volt a fontosabb bár minden másban elégedettek voltunk!

akkor nem is gondoltam, hogy a z általad vezetett 1,9SDi ilyen szomjas mig az 1.0-ás 160km/h-nál is beérte 6l/100km-rel.

azóta a környezetvédelem is becsatlakozott a fékhatás mellé mint elvárás :)

köszi

z32


Előzmények megtekintése

Köszönöm. :)
Ez nekem is szívfájdalmam, elviselném a hátsó tárcsaféket nagyon szívesen...
A 1.4 16V (75LE) már hátsó tárcsafékkel szerelték, azzal meg lehet állni.
Fékekről jut eszembe, aminek hihetetlenül jó féke van és olcsó üzemű kisautó, az a 1999-2003-ig gyártott Fiat Punto 1.2 16V.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mard-el írta: 2012 augusztus 14., kedd 13:09:56

Axiam

A válaszoláshoz belépés szükséges
Bripery írta: 2012 augusztus 10., péntek 09:29:17
istrab írta: 3 éve

Nem hiába használta 94-től a Német Posta a Polo III 1.9-es SDi-ket. Nem gyorsulási bajnok, de megbízható, takarékos kis fenntartási költségű autó.

Nincs benne, sem turbó, sem intercooler, sem nagynyomású szivattyú, sem méregdrága porlasztócsúcsok… Egyedül ami megerőltető javítás lehetne, az a kettőstömegű lendkerék-csere…



Nekem is ilyen autóm van, csak nem az elektromos befecskendezésű, hanem a mechanikus adagolós. Télen nyáron átlagban normál használat mellett 5 literből eljárok…

Nem hiába mennek/mentek el ezek a blokkok a Golf III-okban akár 750.000km-t a fő elemek megbontása nélkül. Természetesen kíméletes használat mellett…



Összességében tetszik a cikk, csak hiányolom az Audi A2, VW Lupo 3 hengeres dízeleit. Azok a legendásan alacsony fogyasztásúak…


Előzmények megtekintése

Sziasztok :)
Istrab tetszik a megközelitésed - én a Polo III. 1.0 benzinesével évj.2002. új gk-ként vásárólva 4 literes átlagfogyasztással jártam és csak a gyenge fékhatása miatt döntöttem a Micra többlet fogyasztását vállalva az autócserén! Amennyiben a kislányom 3-1m-rel hamarabb megáll nincs baleset - Uram bocsáss kórház ! nekem ez volt a fontosabb bár minden másban elégedettek voltunk!
akkor nem is gondoltam, hogy a z általad vezetett 1,9SDi ilyen szomjas mig az 1.0-ás 160km/h-nál is beérte 6l/100km-rel.
azóta a környezetvédelem is becsatlakozott a fékhatás mellé mint elvárás :)
köszi
z32

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 14:49:48

Kedves olvasótársaim engedjétek meg hogy megosszam veletek ezt koncepciót (elektromos autóról cikk), mely csak részben kapcsolódik ehhez a cikkhez, de valódi alternatívát nyújthat a nagyvárosokban élő kis és takarékos autóban gondolkodóknak!!!
http://autopult.hu/bemutatok-menetprobak/renault-twizy-bemutato-versenykepes-elektromossag.html

A válaszoláshoz belépés szükséges
istrab írta: 2012 augusztus 09., csütörtök 10:25:44

Nem hiába használta 94-től a Német Posta a Polo III 1.9-es SDi-ket. Nem gyorsulási bajnok, de megbízható, takarékos kis fenntartási költségű autó.
Nincs benne, sem turbó, sem intercooler, sem nagynyomású szivattyú, sem méregdrága porlasztócsúcsok… Egyedül ami megerőltető javítás lehetne, az a kettőstömegű lendkerék-csere…

Nekem is ilyen autóm van, csak nem az elektromos befecskendezésű, hanem a mechanikus adagolós. Télen nyáron átlagban normál használat mellett 5 literből eljárok…
Nem hiába mennek/mentek el ezek a blokkok a Golf III-okban akár 750.000km-t a fő elemek megbontása nélkül. Természetesen kíméletes használat mellett…

Összességében tetszik a cikk, csak hiányolom az Audi A2, VW Lupo 3 hengeres dízeleit. Azok a legendásan alacsony fogyasztásúak…

A válaszoláshoz belépés szükséges
andreyke írta: 2012 augusztus 08., szerda 16:30:02

Akkor még mindig nagyon tuti a CNG buborékos multipla 1400,-/100 km fogyasztással, cirka 1540 kg saját tömeggel.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2012 augusztus 08., szerda 15:00:59
kopasz írta: 3 éve

Rátapintottál a lényegre, és akkor még nem beszéltünk a cikkben szereplő átlag fél milliós árkülönbözetről amit a vásárláskor előre kifizetsz, hogy azt majd szépen vissza spórold! A kis autók mint koncepció alapvetően a városi-elővárosi közlekedésről szólnak, és nem az extrém magas futásteljesítményről! szerintem ebben a kategóriában nincs létjogosultsága a dízelnek! Mert legyünk őszinték, ki akar önszántából mondjuk 1000 km-t levezetni rendszeresen egy Corsa-val. Arra a középkategóriás autók (utazó autók) lettek kitalálva. Ott egy takarékos dízel a tuti befutó (nem véletlen az, hogy a középkategóriában az Eu-ban eladott autók zöme dízelüzemű!!!). Persze egy Corsával is teljesíthető ez a táv, csak egy kicsit gyűröttebben és viseltesebben fog az ember kiszállni belőle mint mondjuk egy Mondeo-ból.

Én azt sajnálom hogy már kihaltak a személyautókból a régi szívódízel motorok (pl: Sdi) mert ezeknek lenne értelme. Józan-takarékos-üzembiztos és kiszámítható fenntartási költségekkel!


Előzmények megtekintése

Az SDi sem hagyományos szívó motor, az is közvetlenbefecskendezéses. Egyébként sokszor nem kérdezik az alkalmazottat, hogy milyen kis áruszállítót szeretne, így aztán van olyan aki kénytelen egy kicsi Corsaval róni az utakat és nem feltétlenül csak városban, hanem napi 500km-t letekernek vele meg szerintem még többet is. Ilyenkor van értelme a dieselnek függetlenül attól, hogy mennyiért javítják mert lehet azt okosban is javítani nem fontos 4-500.000-ért porlasztócsúcsot stb cserélni. Ha csak 1,5 literrel eszik kevesebbet a diesel, 200.000km-nél az már kb 1,3MFt-os különbözet, valamelyikbe meg ennyi km-t beletesznek 3-4 év alatt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Nika írta: 2012 augusztus 08., szerda 13:59:47
kopasz írta: 3 éve

Rátapintottál a lényegre, és akkor még nem beszéltünk a cikkben szereplő átlag fél milliós árkülönbözetről amit a vásárláskor előre kifizetsz, hogy azt majd szépen vissza spórold! A kis autók mint koncepció alapvetően a városi-elővárosi közlekedésről szólnak, és nem az extrém magas futásteljesítményről! szerintem ebben a kategóriában nincs létjogosultsága a dízelnek! Mert legyünk őszinték, ki akar önszántából mondjuk 1000 km-t levezetni rendszeresen egy Corsa-val. Arra a középkategóriás autók (utazó autók) lettek kitalálva. Ott egy takarékos dízel a tuti befutó (nem véletlen az, hogy a középkategóriában az Eu-ban eladott autók zöme dízelüzemű!!!). Persze egy Corsával is teljesíthető ez a táv, csak egy kicsit gyűröttebben és viseltesebben fog az ember kiszállni belőle mint mondjuk egy Mondeo-ból.

Én azt sajnálom hogy már kihaltak a személyautókból a régi szívódízel motorok (pl: Sdi) mert ezeknek lenne értelme. Józan-takarékos-üzembiztos és kiszámítható fenntartási költségekkel!


Előzmények megtekintése

A régi szívódizelek sajnos a PR-versengés és a különböző környezetvédelmi izék miatt haltak ki,szerintem.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kopasz írta: 2012 augusztus 08., szerda 13:42:04
Jetta TDI írta: 3 éve

A költségekbe nem árt beletudni azt is hogy aki sokat megy az autóval, számolhat azzal hogy 200ezer körül behal az üzemanyag rendszer valamelyik eleme. Pont elég ha egy porlasztó kimegy. Ez sajnos az itt kapható üzemanyag minősége miatt is van, messze elmarad a nyugatabbra lévőktől. Én szeretem a dízeleket, van 1.4hdi-m és régebbi vw tdi-m is, a fogyasztásuk tényleg meggyőző tud lenni.


Előzmények megtekintése

Rátapintottál a lényegre, és akkor még nem beszéltünk a cikkben szereplő átlag fél milliós árkülönbözetről amit a vásárláskor előre kifizetsz, hogy azt majd szépen vissza spórold! A kis autók mint koncepció alapvetően a városi-elővárosi közlekedésről szólnak, és nem az extrém magas futásteljesítményről! szerintem ebben a kategóriában nincs létjogosultsága a dízelnek! Mert legyünk őszinték, ki akar önszántából mondjuk 1000 km-t levezetni rendszeresen egy Corsa-val. Arra a középkategóriás autók (utazó autók) lettek kitalálva. Ott egy takarékos dízel a tuti befutó (nem véletlen az, hogy a középkategóriában az Eu-ban eladott autók zöme dízelüzemű!!!). Persze egy Corsával is teljesíthető ez a táv, csak egy kicsit gyűröttebben és viseltesebben fog az ember kiszállni belőle mint mondjuk egy Mondeo-ból.
Én azt sajnálom hogy már kihaltak a személyautókból a régi szívódízel motorok (pl: Sdi) mert ezeknek lenne értelme. Józan-takarékos-üzembiztos és kiszámítható fenntartási költségekkel!

A válaszoláshoz belépés szükséges

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

Citroën DS3 Cabrio 1.2 PureTech 110 Style teszt

Majdnem kabrió - Citroën DS3 Cabrio teszt

Kabriónak hívják, de igazából csak félig az. A Citroën DS3 így is trendi, prémium, és élmény vele autózni. A kérdés csak az, hogy ki fogja megvenni ennyiért.


Renault Espace 1.6 dCi EDC Zen teszt

Motorra költs, ne benzinre! Renault Espace 1.6 dCi EDC teszt

Tudnak a franciák! Például dízelmotort és egyterűt gyártani. Utóbbit erősítette meg az új Renault Espace erősebbik gázolajosa.


Hyundai i30 1.6 CRDi HP ISG DCT teszt

Ha számít a kényelem - Hyundai i30 teszt

Egyre komolyabban kell számolni a kompaktok között a koreai gyártókkal, jól mutatja ezt a megújult Hyundai i30 is, amely több szempontból is megszorongathatja a vetélytársakat.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Utcai paradicsomcsatába hajtott a Google autója, károsodtak a kamerák

Paradicsomcsata bánt el a Google autójával

12 órája – Sztori

A Google kamerás autója a Tomatina nevű, világhírű spanyol paradicsomcsata közepébe hajtott. Mintegy 150 tonnányi lédús zöldség landolt a kamerás autón.


40 éves a Volkswagen Polo

Taps jár a másodhegedűsnek is - 40 éves a VW Polo Videó

21 órája – Sztori

Audinak indult, végül csak Volkswagen lett. A VW kisautója egy év lemaradással, de a Golféval megegyező utat járt be. Most ő a főszereplő.


Rekordáron kelt el Steve McQueen utolsó Porschéja

Kevés Porsche ér félmilliárdot, de Steve McQueen-é biztosan Videó

2 napja – Sztori

A 930-as kódú 1974 és 1989 között készült Porsche 911 Turbo korai példányai nem érnek keveset, de csak egy érhetett 550 milliót.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL ASTRA G 1.4 16V Classic II Twinport

OPEL ASTRA G 1.4 16V C...

Ár: 1.750.000 Ft

Évjárat: 2009 / 1

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA F 1.6 GL

OPEL ASTRA F 1.6 GL

Ár: 310.000 Ft

Évjárat: 1993

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL CORSA 1.2 16V Elegance FRISS VIZSGA.KLÍMA

OPEL CORSA 1.2 16V Ele...

Ár: 498.000 Ft

Évjárat: 2003 / 6

Kivitel: ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!