0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Elátkozott piros lámpák, amik feltartanak

Keressük az ország legritkábban váltó lámpáját!

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Néhány forgalomirányító lámpánál örökkévalóságnak tűnik mire zöld lesz, s valóban hosszú percek telnek el a szabad jelzésig. Keressük a legidegesítőbbet!

Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel!

Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel!

Amikor az up! és a Twingo összehasonlító tesztjét csináltuk, majdnem kint ragadtunk a Hajógyári szigeten. Kifele jövet ugyanis szép kis, 7-8 autóból álló kocsisor jött össze az egysávos K-híd előtti piros jelzésnél. Kezdetben nem gyanakodtunk, ültünk türelmesen, ahogy az ilyenkor illik. Aztán kezdődött a fejforgatás, ide-oda nézés, töprengés, hogy mégis mikor mehetünk majd át. Legalább 6-7 perce ültünk az autóban, pont kezdtem azon agyalni, hogy még hatvan másodpercet várok, utána kitörünk, mint Zrínyi, de két autóval előrébb valaki még nálam is türelmetlenebb volt. Kitekerte a kormány, elhúzott az előtte állók mellett, elindult kifele, s már épp utána iramodtam volna, mikor végre megjelent a zöld jelzés, és az egész sor útnak indulhatott.

Piros és piros és piros

Piros és piros és piros

Pár héttel később egy barátom mesélte, hogy focira menet elnézte a lehajtóját, egy benzinkútnál visszakanyarodott, de aztán rájött, hogy szabályosan nem fog tudni balra kanyarodni a Soroksári úton, ezért behajtott az egyik jobb kéz fele eső kilencedik kerületi mellékutcába. Itt dobott egy Y-fordulót, majd szépen megállt a Soroksárira mindkét irányban kihajtási lehetőséget biztosító lámpánál, s várta, hogy mehessen sportolni. Várt, várt, várt. Várt még egy kicsit. Kicsit közelebb gurult a lámpához, majd várt. Ezután elkezdte nézegetni a telefonját, úgyhogy tudja, hogy pontosan 9 percig állt még, mire kikanyarodhatott.

És akkor sem magától váltott a lámpa: gyalogosok érkeztek, akik a Soroksári úton akartak átkelni, ők gombot nyomtak, ezzel zöldre váltották a zebrához rendelt lámpát, blokkolták a Soroksári forgalmát, és ezalatt a barátomat feltartó piros is engedett, így továbbmehetett labdát rúgni.

Őt speciel a T-betű tette türelmetlenné, de van aki a lámpát sem bírja kivárni

Őt speciel a T-betű tette türelmetlenné, de van aki a lámpát sem bírja kivárni

A két eset kapcsán felmerült, hogy vajon még hány ilyen lassan kapcsoló, autóst szívató lámpa lehet a városban és az országban. A kollégáktól a következő tippek érkeztek:

A Szegedi úton lévő vasúti átjárónál lévő lámpa, ahol ki is írják, hogy akár 10 percnél tovább is zárva tartható, de MINEK!? Főleg azért nem értem, mert a Hungária-Róbert Károly felüljáró alatt is van egy átjáró, ami ugyanazokhoz a sínekhez tartozik és az meg normálisan vált pirosra, és nem olyan, hogy akár fél óráig is piros…

Az Andrássy szervizútján kb. az összes lámpa nagyon sokáig piros…

Debrecenben a Decathlon áruházból a balmazújvárosi útra kivezető út lámpája maximum 15-20 percenként vált zöldre. (Sokan a piroson mennek át, mert azt hiszik elromlott.)

Talán a XIV. Szentmihályi út – Kerepesi út kereszteződése csúcsforgalomban. Mivel keresztezi a gödöllői HÉV útvonalát, és ilyenkor az gyakran jár − ráadásul mindenki haza akar jutni – örökkévalóságnak tűnik kivárni. Ha minden várakozásért elkövetett anyázásért kapna a költségvetés 1 forintot, akkor már megépíthették volna az ide tartozó felüljárót…

Ha nem vált, egy idő után érdemes kiszállni, és megnézni, van-e ilyen kivágott rész az aszfaltban

Ha nem vált, egy idő után érdemes kiszállni, és megnézni, van-e ilyen kivágott rész az aszfaltban

Mivel elsőre még csak nagyjából tudtuk, hogy sokat vártunk, stopperrel is elmentem a cikket útnak indító két lámpához, hogy megmérjem a váltási időket. A Hajógyáriban nem kellett csalódnom. Épp akkor érkeztem, amikor zöldről pirosra váltott, úgyhogy indulhatott az időmérő. 11 és fél percet álltam az út szélén, ez alatt egyszer sem váltott, de ekkor érkezett valaki, aki autóval akarta elhagyni a szigetet. Beállt a záróvonalhoz, és 2 perc sem telt el, már meg is kapta a zöldet, és indulhatott. Gondoltam, várok még egy kört, hogy biztos legyen, és lőn, 7 perc után jött megint valaki, záróvonalhoz beállt, majd további 2 perc elteltével már ki is hűlt a helye. Gyanút fogtam. A lámpához sétálva láttam, hogy az aszfaltba szép széles négyszöget vágtak, ami általában az indukciós tekerccsel ellátott közlekedési lámpa legbiztosabb jele.

Indukciós tekercs

Indukciós tekercset sok helyen használnak, például hallókészülékekben, erősítőkben, és néha az utakba építve, a jelzőlámpák vezérlésére. Az aszfaltba épített réztekercsen áramot vezetnek át, a felette elhaladó vagy megálló autó megváltoztatja az elektromos mezőt, ezt a változást a rendszer agya érzékeli, és lefordítja jelzőlámpanyelvre. Ha a záróvonal környékén négyszög alakban kivágott aszfaltot látunk, az nagy valószínűség szerint az útba épített indukciós tekercset rejti: ha a fránya lámpa nem akar váltani, igyekezzünk ráállni a kivágott felületre, adjunk jelet a mezőnek!

A IX. kerületben még kisebb szerencsével jártam. Barátom leírása alapján két hely, az egymás mellett található Földváry és Tagló utcák jöhettek szóba, így ebben a kettőben kezdtem lámpafigyelésbe. Bármilyen eldugott, kis forgalmú utcákról van is szó, 2 és fél percnél nem telt el több anélkül, hogy ne jött volna hátulról az indukciós tekercset és a hozzákötött jelzőlámpát aktiváló gépjármű. A kivágott négyszög ugyanis itt is megvolt az aszfaltban, így vagy az eredeti eseménynél fennálló rendszerhibára, vagy arra tudok következtetni, hogy emberem nem ment elég közel a záróvonalhoz: mivel régóta ismerem, ezt a lehetőséget ki kell zárnom.

Az indukciós elven működő lámpákat kisebb forgalmú helyeken vetik be. De hol találjuk a leghosszabb pirosat?

Az indukciós elven működő lámpákat kisebb forgalmú helyeken vetik be. De hol találjuk a leghosszabb pirosat?

Úgy tűnhet tehát, hogy a kezdetben felvázolt helyzetekben nem a forgalomirányítók szívatták az autósokat, hanem a sofőröknek nem volt tudomása az aszfaltba épített villanypásztorokról, s mindkét esetben ennek folyománya volt a hosszas várakozás. Ugyanakkor azért élünk a gyanúperrel, hogy kicsiny hazánkban léteznek minden logikát nélkülözően hosszúra állított piros jelzések, amikről hasznos lenne értesíteni a forgalom résztvevőit. Úgyhogy ezennel megkérjük tisztelt Olvasóinkat, hogy ha tudomásuk van ilyen, hosszas fennakadást, indokolatlan várakozást okozó jelzőlámpáról bárhol az országban, írjak meg a cikk alatti hozzászólásként, mi pedig értesítjük az anomáliáról az illetékeseket. Hátha ezzel is sikerül kicsit gördülékenyebbé tenni a közlekedést.

Ez is érdekes lehet:
 

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért...

Nyárigumi Kommandó: az autósok negyede még nem váltott

Baj van, az előző évieknél is rosszabb eredményekre hívja fel a figyelmet a júliusban razziázott...

Számokkal mutatja a rendőrség, hogy megérte a fix telepítésű kamerák hadba küldése

A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

Brutális ütközés a Zöld Pokolban: huszonéves Honda Civic tört rommá

A most szombaton történt nürburgringi balesetben a halálos áldozatokon túl további három ember...

A benzin és a gázolaj is olcsóbb péntektől

Míg most szerdán a benzin ára, múlt héten pedig a gázolaj ára csökkent, péntektől mindkét üzemanyagot...

Egyre kevésbé kell félni a kilométeróra-tekeréstől, persze nem árt figyelni

Egymásnak feszültek az autós szakmai szervezetek, miután a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület...

30 éves az Opel Omega

Mindössze két generációt élt meg az Opel zászlóshajója, avagy úgy is mondhatnánk, hogy volt 17...

Már hivatalos fotókon mutogatja átplasztikázott orrát az S-Cross

Finoman már megvillantotta a magyar Suzuki a ráncfelvarrott S-Crosst, hivatalos fotókon viszont...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (18 db)

PuntoZoli írta: 2013 március 27., szerda 07:49:40

PuntoZoli.
Szerintem a Rákosrendezőnél lévő vasúti sorompónál kell a legtöbbet várakozni, sőt ki is van írva, hogy akár 10 percnél is tovább tarthatják lent a sorompót, szerintem ez abszurd.
Ha valaki át szeretne menni Zuglóból Angyalföldre ki kell menni az M3-ra-Körútra hogy átmenjen Zuglóban ez szerintem felháborító.
Közlekedési láma szempontjából- M3 Debrecenbe bevezető 354 főútról Debrecen Böszörményi útra. A közúti lámpa volt hogy több mint 2percig volt piros, igaz hogy hajdúböszörmény felé egyetlenegy autó sem ment el, de én ott álltam több autós társammal együtt percekig.

A válaszoláshoz belépés szükséges
PuntoZoli írta: 2013 március 27., szerda 07:48:45

PuntoZoli.
Szerintem a Rákosrendezőnél lévő vasúti sorompónál kell a legtöbbet várakozni, sőt ki is van írva, hogy akár 10 percnél is tovább tarthatják lent a sorompót, szerintem ez abszurd.
Ha valaki át szeretne menni Zuglóból Angyalföldre ki kell menni az M3-ra-Körútra hogy átmenjen Zuglóban ez szerintem felháborító.
Közlekedési láma szempontjából- M3 Debrecenbe bevezető 354 főútról Debrecen Böszörményi útra. A közúti lámpa volt hogy több mint 2percig volt piros, igaz hogy hajdúböszörmény felé egyetlenegy autó sem ment el, de én ott álltam több autós társammal együtt percekig.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Taybore írta: 2012 június 25., hétfő 10:30:02

A HÉV-vel én is szívtam már a Pomázi úton (vagy valahol arrafelé). Ott az átjáró mindkét oldalán van megálló, de mindkét irányból érkező HÉV az átjáró előtt áll meg. Történt, hogy megálltam a pirosnál, kb 1-2 perc múlva jött a HÉV, megállt, fel-le szálltak az utasok, majd komótosan elindult. A sorompó elkezdett emelkedni, majd kb 80 fokos szögben megállt, visszaereszkedett, és jött a másik irányból is. Az is megállt a sorompó előtt, ott is utasok le-föl, én meg álltam és vártam minimum 10 percet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2012 június 22., péntek 11:07:26

és a legrövidebb zöld? Az se lenne kutya szerintem.Székesfehérváron a palotai úton (2x2 sáv, plusz 1 kanyarodó) gyalogos lámpa időjelzővel ellátva, nem vicc pár éve 5 másodpercig volt zöld.Az úttest közepénél már piros volt, ha át akartam menni.Szintén palotai út, de ez autós lámpa, balra kanyarodó sáv, már nem emlékszem melyik útra, mindösszesen kettő, azaz kettő autót enged át... :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pierr Kardán írta: 2012 június 19., kedd 22:28:29

Azt nem tudom, hogy melyik a leglassabban váltó, de tudok egyet, amelyik röhejesen gyorsan váltogat. A XV. kerületben a Szerencs utca - Eötvös utca kereszteződésében van egy lámpa, amelyik a Szerencs utcának kb. 8-10 másodpercig, az Eötvös utcának pedig kb. 12- 15 másodpercig ad zöldet. Nem viccelek, tényleg így van!!! Oda lehet menni és lehet egy jót röhögni, vagy bosszankodni, hangulattól függően. Hogy ennek a lámpahangolásnak mi értelme van, azt fel nem foghatom. Normál esetben a Szerencs utcán haladva 2 autó fér át a kereszteződésben egy zöld jelzésre, nagyon nyomulósan 3, de a 3. már kicsit belelóg a sárgába :-((

A válaszoláshoz belépés szükséges
Fellow írta: 2012 június 19., kedd 21:30:00

Bp. XX. kerület Szent Imre Herceg utca - Nagy Sándor József utca kereszteződés, a Szent Imre Herceg utcából kifelé:
A lámpa alatt jól láthatóan ki van írva, hogy guruljunk a vonalig, mert érzékelős lámpa (sehol máshol nem láttam még ilyet). Motorommal rágurultam az érzékelőre, majd pár perc elteltével előre-háta gurulgattam az érzékelőn, de semmi. Túl gurultam a vonalon és intettem a mögöttem álló autósnak, hogy guruljon át az érzékelőn - így is tett. Vártunk ismét pár percet, mely idő alatt a többi lámpája a kereszteződésnek kényelmesen váltogatott, de a minket feltartó lámpa büszkén mutatta, hogy ÁLLJ, azaz piros volt.
Nem egyszer történt meg velem, biztos bennem van a hiba, mert azon a vonalon buszok is járnak és érdekes módon, ha a busz van elől, akkor nincs piros... Elképzelhető, hogyaz érzékelők tönkre mentek? Nem tudom, de egy biztos, hogy többet nem állok a pirosnál motorral. :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Géééééza írta: 2012 június 18., hétfő 00:54:33

A Richteres lámpával Én is messzemenően 1etértek!!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Géééééza írta: 2012 június 18., hétfő 00:53:41

Mátészalka nevű világvárosunkat kettészelő 4 sávos úton, nyugodtam ki lehet szállni piknikezni azon a főúton elhelyezett lámpánál amivel a Nyíregyháza felől érkező autós tovahaladna Csenger irányába. Egy 4 sávos főúton negyed órára megállítani a forgalmat, egyszerűen értelmetlen, de a "majd Mi megmutatjuk az itt áthaladóknak, csak ne siessenek sehová" felfogás biztos szerepet játszik a lámpa beállításánál. Egyszerűen értelmetlen mert negyed óra alatt BÁRMILYEN időpontban áthaladva max. 10 autóval találkoztam.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Géééééza írta: 2012 június 18., hétfő 00:51:58

Mátészalka nevű világvárosunkat kettészelő 4 sávos úton, nyugodtam ki lehet szállni piknikezni azon a főúton elhelyezett lámpánál amivel a Nyíregyháza felől érkező autós tovahaladna Csenger irányába. Egy 4 sávos főúton negyed órára megállítani a forgalmat, egyszerűen értelmetlen, de a "majd Mi megmutatjuk az itt áthaladóknak, csak ne siessenek sehová" felfogás biztos szerepet játszik a lámpa beállításánál. Egyszerűen értelmetlen mert negyed óra alatt BÁRMILYEN időpontban áthaladva max. 10 autóval találkoztam.

A válaszoláshoz belépés szükséges
atis71 írta: 2012 június 16., szombat 09:23:05

Nem értem miért vagytok kiakadva szaranyországban élünk itt minden fordítva van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==

Friss tesztek

Volvo V40 Cross Country T5 AWD Summum teszt

Csendes őrült – Volvo V40 CC T5 teszt

Az új divat szerint öltöztették át a V40-et, tökéletesen tükrözi, amit az embléma ígér. A csúcsbenzines pedig összkerékhajtással dolgozik, bombabiztos páros. Kéne!


Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWloYXRzdQ==

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

50 éves az Alfa Romeo Spider

Fél évszázados tetőtlen Alfa-legenda

3 órája – Sztori

Ötven éve kezdődött a Spider történelme az Alfa Romeónál, bár a kétüléses roadsterek korszaka már az ötvenes évek közepén indult.


Gyorsulási versenyen hibázott a Camaro pilótája, 320 km/h-nál borult

Ilyen belülről egy 320-nál eldobott Camaro Videó

15 órája – Sztori

Csúnyán el lehet hajítani egy kocsit, főleg gyorsulási versenyen, ahol a legtöbbet akarják kihozni belőlük. Elég egy apró hiba, egy rosszul adott gázfröccs, vagy elbénázott váltás.


Gyorsasági, rali, tereprali - a Toyota mindenhol ott van

Belehúzott a Toyota motorsport részlege

18 órája – Sztori

A Toyota ügyesen csinálja. Majdnem megnyerték a Le Mans-i 24 órást, visszatérnek a WRC-be, és tartoltak a Silk Way Rallyn. Hajrá Japán!


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

DAIHATSU APPLAUSE 1.6 Xi

DAIHATSU APPLAUSE 1.6 Xi

Ár: 1.480.000 Ft

Évjárat: 1992 / 12

Kivitel: Lépcsőshátú

Üzemanyag: Benzin

DAIHATSU SIRION 1.0 CX

DAIHATSU SIRION 1.0 CX

Ár: 199.000 Ft

Évjárat: 2000 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAIHATSU CHARADE 1.3 CX

DAIHATSU CHARADE 1.3 CX

Ár: 125.000 Ft

Évjárat: 1997 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!