0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ki, mikor, hol parkolhat?

KRESZ-magyarázat: parkolás

·
Címkék: parkolás, járda, bírság, autó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokszor nem könnyű feladat parkolóhelyet találni, pláne szabályosat. Vegyük sorra, milyen kritériumok teljesítése esetén nem kell bírságra számítani.

Ha tábla engedélyezi vagy útburkolati felfestés jelöli, akkor lehet a járdán parkolni, de a gyalogosok számára 1,5 méter széles helyet mindenképp hagyni kell Ha tábla engedélyezi vagy útburkolati felfestés jelöli, akkor lehet a járdán parkolni, de a gyalogosok számára 1,5 méter széles helyet mindenképp hagyni kell

Ha tábla engedélyezi vagy útburkolati felfestés jelöli, akkor lehet a járdán parkolni, de a gyalogosok számára 1,5 méter széles helyet mindenképp hagyni kell

Ami az úttesttől szintkülönbséggel el van választva az burkolatától függetlenül járda − engedélyező tábla nélkül tehát nem szabad rajta parkolni

Ami az úttesttől szintkülönbséggel el van választva az burkolatától függetlenül járda − engedélyező tábla nélkül tehát nem szabad rajta parkolni

Nyilván mindegyik munkahelynél így van, nálunk sem elsősorban a stréberség készteti arra a dolgozókat, hogy minél előbb beérjenek az irodába, hanem azon tény, hogy a megfelelő parkolóhelyek bizony korlátozottak. Aki késve érkezik, nem csak a főnök szúrós tekintetét kell elviselje, hanem távol kényszerül autóját letenni, és így még többet késik. Alternatív megoldás lehet a kerékpárral vagy gyalog járás, de legutóbb egyikünk újraértelmezte a KRESZ-t, s az iroda előtt parkoló autók vonalát folytatva, csak épp a járdára állva talált helyet kocsijának. Magyarázata szerint nem is a járdán állt, hanem csak murván, s a ház tövébe húzott aszfaltozott járda területét semmilyen mértékben sem foglalta el. Hogy a hely szabályos, azt még a KRESZ vonatkozó rendelkezésével is alá kívánta támasztani, mondván, hogy abban az áll, a járdának legfeljebb fele foglalható el, és a gyalogosoknak legalább 1,5 méter sávot kell hagyni. Az érvelésben "vannak jó elemek", de összességében nem megfelelő. A szabályzásban ugyanis van egy olyan kitétel is, hogy járdán parkolni csakis az esetben szabad, ha azt jelzőtábla vagy útburkolati jel engedélyezi.

Járda pedig nem csak a gyalogosok számára kijelölt sétaút, hanem minden olyan terület, amely az úttesttől szintkülönbséggel elhatárolódik.

Amit a járdán parkolásról tudni érdemes

KRESZ 40.§. (8) „A járdán − részben vagy teljes terjedelemben − csak akkor szabad megállni, ha

a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,

b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,

c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és

d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.”

A járdán (akár részben) megállni csak a négy feltétel egyidejű teljesülésekor szabályos.

A járda fogalmát a KRESZ I. számú függeléke egyértelműen határozza meg. Járda: az útnak a gyalogosok közlekedésére szolgáló − az úttesttől szintkülönbséggel, kiemelt szegéllyel, vagy más látható módon elhatárolt − része; a gyalogút azonban nem járda.

A megállás persze nem csak a járdán szabályozott, ezért azzal is érdemes tisztában lenni, hogy máshol miként lehetséges.

Megállás − KRESZ 40. §

(1) Járművel megállni − ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik − csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.

(2) Egyirányú forgalmi úton az úttest bal szélén − ha közúti jelzésből más nem következik − akkor szabad megállni, ha a jármű mellett az úttest jobb széléig mérve legalább 5,5 méter szélességű hely marad.

(3) Kétkerekű motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral és kerékpárral egymás mellett két sorban vagy az úttest széléhez viszonyítva ferdén is meg szabad állni, ha a járművek az úttestből egy személygépkocsi szélességénél többet nem foglalnak el. Ahol a várakozóhelyet útburkolati jel [18. § (1) bek. j) pont] jelzi, egy gépkocsi részére szolgáló helyen két ilyen jármű is megállhat.

(4) Lakott területen kívül járművel − a lehetőséghez képest − az úttesten kívül kell megállni.

(5) Tilos megállni:

a) ahol a jármű fényjelző készülék vagy jelzőtábla jelzésének az észlelését akadályozza;

b) ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad;

c) be nem látható útkanyarulatban, bukkanóban vagy más olyan helyen, ahol a járművet a többi jármű vezetője kellő távolságból nem észlelheti;

d) körforgalmú úton, útkereszteződésben és az úttestek széleinek metszéspontjától számított 5 méter távolságon belül, ha a közúti jelzésből más nem következik; az útkereszteződésben az úttorkolattal vagy útelágazással szemben megálló járműre − ha ez a többi jármű bekanyarodását nem akadályozza − a tilalom nem vonatkozik;

e) kijelölt gyalogosátkelőhelyen, valamint a gyalogosátkelőhely előtt személygépkocsival, motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral és kézikocsival 5 méter, egyéb járművel 15 méter távolságon belül;

f) hídon, aluljáróban, alagútban, valamint ezek be- és kijáratánál;

g) vasúti átjáróban és attól számított 30 méter távolságon belül, valamint vasúti, illetőleg villamospályán és ezekhez olyan közel, hogy a jármű a vasúti jármű, illetőleg a villamos közlekedését akadályozza;

h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;

i) autóbuszöbölben és autóbusz forgalmi sávban, kivéve a kijelölt megállóhelyen megálló autóbuszt (trolibuszt), villamost, a személytaxit, a betegszállító gépjárművet, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló járművet;

j) villamos megállóhelynél levő járdasziget és a hozzá közelebb eső járda közötti úttestrészen;

k) 1000 kilogrammnál nagyobb tengelyterhelésű járművel járdán;

l) kapaszkodósávon, gyorsító-és lassító sávon, kerékpársávon, nyitott kerékpársávon, kerékpárúton, gyalog- és kerékpárúton;

m) különösen veszélyes helyen, az útburkolati jellel [18. § (3) bek.] jelzett területen.

(6) Az (1), (4) és (5) bekezdés rendelkezése nem vonatkozik a forgalmi okból szükséges megállásra, valamint arra az esetre, ha e rendelkezések a jármű műszaki hibája miatt nem tarthatók meg.

(7) A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.

(8) A járdán − részben vagy teljes terjedelemben − csak akkor szabad megállni, ha

a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,

b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,

c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és

d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

(9) A járdán a mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével, a betegszállító gépjármű, a kerékpár, a kétkerekű segédmotoros kerékpár és a kétkerekű motorkerékpár a (8) bekezdésben említett egyéb feltételek fennállása esetén akkor is megállhat, ha a megállást jelzőtábla vagy útburkolati jel nem engedi meg.

Mi számít parkolásnak?

A parkolás fogalma helyett a KRESZ a várakozás szót használja, ez pedig a függeléke szerint „a járművel a megállásnál hosszabb ideig történő egy helyben tartózkodás.” A megállást már szerencsére bővebben szabályozza:

Megállás: járművel a be- és a kiszálláshoz, vagy a folyamatos fel- és lerakáshoz szükséges ideig, illetőleg − ha a vezető a járműnél marad − egyéb okból legfeljebb 5 percig történő egy helyben tartózkodás.

Magyarán, ha a sofőr az autónál is marad, az 5 percen túli egy helyben tartózkodás várakozásnak számít, amire pedig a KRESZ 41. paragrafusának rendelkezései is irányadóak.

Várakozás − KRESZ 41. §

(1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is.

(2) Tilos várakozni [a 40. § (5) bekezdésében említetteken túlmenően]:

a) a három külön úttesttel rendelkező út középső úttestjén;

b) lakott területen kívül főútvonal úttestjén;

c) ahol a jármű az útmenti ingatlanra való behajtást akadályozhatja;

d) ahol a jármű szabályosan várakozó másik jármű megközelítését vagy elindulását akadályozhatja;

e) az úttesten ott, ahol a járdán a megállás megengedett.

(3) A mozgáskorlátozott személy (illetőleg az őt szállító jármű vezetője) járművével és a betegszállító gépjármű olyan helyen is várakozhat, ahol a várakozást jelzőtábla (61. ábra) tiltja. Korlátozott várakozási övezetben és várakozási övezetben a mozgáskorlátozott személy vagy az őt szállító jármű vezetője a járművével és − az (5) bekezdésben foglaltak szerint, tárcsa használatával egy óra időtartamig − a betegszállító gépjármű a várakozást ellenőrző órával (parkométerrel) vagy jegykiadó automatával ellátott várakozóhelyen, ellenőrző óra vagy jegykiadó automata működtetése nélkül is várakozhat. A kijelölt rakodóhelyre vonatkozó rendelkezés [15. § (6) bekezdése] azonban e járművekre is irányadó.

(4) Várakozást ellenőrző óránál munkanapon 8 és 18 óra, szombaton 8 és 14 óra között − ha pedig jelzőtábla [17. § (1) bek. e) pont] ettől eltérő időszakot jelöl meg, ebben az időszakban − csak az óra működtetésével és legfeljebb az órával jelzett időtartamig szabad várakozni. Lejárt órát a jármű eltávozása nélkül ismételten működésbe hozni tilos.

(5) Ahol jelzőtábla meghatározott időtartamú várakozást enged [17. § (1) bek. e) pont], a várakozás megkezdésének időpontját a járművön − gépkocsi esetében a jármű szélvédő üvege mögött − elhelyezett tárcsán jelezni kell. A tárcsa jelzését a jármű eltávozása nélkül megváltoztatni tilos.

(7) (az 5. pont után a 2011-es KRESZ-ben a 7. következik − a szerk.) A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.

(8) A sürgősségi orvosi ellátáshoz kiadott várakozási engedéllyel (161. ábra) megjelölt személygépkocsi vezetője − amennyiben a várakozás egyéb módon nem lehetséges −

a) a 15. § (1) bekezdése b) pontjában, és

b) a 40. § (8) bekezdése a), b) és d) pontjaiban meghatározott rendelkezéseket figyelmen kívül hagyhatja.

(9) A sürgősségi orvosi ellátást végző orvost az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat jelöli ki, részére a várakozási engedélyt − külön jogszabályban meghatározott rájegyzésekkel − a települési önkormányzat jegyzője (főjegyző) adja ki.

Amennyiben valaki a fenti előírásokat nem tartja be, bizony olyan helyen is számíthat büntetésre, ahol általában nem szoktak büntetni, és ezzel a parkolóőrök/közterület felügyelők bizony nem ritkán komoly meglepetéseket is okoznak, hiszen gyakorta kampányszerűen szállnak rá egy-egy olyan helyre, ahol akár hónapokig, évekig megszokhatták az autósok, hogy "állhatnak", majd hideg-zuhanyként kapják a büntetést, melynek jogosságát a fenti szabályzásokkal rendszerint meg tudják magyarázni.

Ez is érdekes lehet:
 

Nem foglal nagy helyet a kertből, nem is drága a nyitott garázs

Bármilyen garázs nagyon komoly védelmet ad a szabad ég alatt álláshoz képest, már a nyitott is...

Egy kör az új, W213-as Mercedes-Benz E-osztállyal

Ez már nem a W123-as, azaz a zöldséges Merci, hanem a tizedik generációs Mercedes nagyautó, a...

A jövőt vezettük - Toyota Mirai menetpróba

A Toyota Mirai nem a vízből veszi ki az oxigént, hanem épp ellenkezőleg: vizet termel, meg mellette...

Új fejlemények az emissziós mizériában, gond lehet a Fiatnál is

Míg a Volkswagen-konszern már itthon is javában korrigálja az autóit, az érintett márkák körébe...

Így nézhet ki a legnagyobb BMW, az X7

Tovább folytatódik az információ-szivárogtatás a BMW legnagyobb szabadidő-autójáról. Már teljes...

Brutális beismerés: 25 éve csalnak a fogyasztási adatokkal

Nagyon régi probléma a tesztkörülmények és a valós használat közötti fogyasztásdifferencia. A...

3741 autós kap csekket a 24 órás Speedmarathon akciónak "köszönhetően"

Hiába jelentette be a rendőrség jó előre a fokozott sebesség-ellenőrzést, hiába árulta el a helyszíneket...

Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi ST3 teszt

Dízelmotoros kombiként sokaknak fura a Ford Focus ST, ami akár még automata váltós is lehetne...

DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (15 db)

DicsőFarkas írta: 2014 október 16., csütörtök 22:45:39

Azt meg tudja valaki mondani,hogy mennyi idő után évül el a követelés a parkolástól számítva,ha nem kapok értesítést a büntetésről?

A válaszoláshoz belépés szükséges
zozo írta: 2014 május 30., péntek 12:25:17

Zozo,
Megszeretném kérdezni, hogy a társasház bejárata előtt a kijárattól 80 centiméterre szabad-e parkolni?
A kapu előtt egy fehér X van felfestve a járdára.
Várom megtisztelő válaszát:

A válaszoláshoz belépés szükséges
Ruby írta: 2014 március 02., vasárnap 12:41:54

Véleményem szerint hibás a KRESZ ilyen értelmezése ,vagy a jogszabály fogalmazása eltér a jogalkotó akaratától. A 40§ 8/pontjában szereplő bekezdések között nincs alárendeltségi viszony illetve kötelező együttes alkalmazás-ez belemagyarázás-. Továbbá a járdán való parkolást lehetővé tevő tábla nem engedélyezi ,hanem kötelezővé teszi azt /KRESZ 17§ e/bek 111 és 112 ábra.Választási lehetőséget biztosító tábla nincs. Amennyiben a jogalkotó a járdán történő parkolást az országban tiltani szándékozta úgy azt külön §-ban a kivételek megjelölésével eszközölhette volna Ilyen jellegű szabályozás a szűk városi.utcákban közlekedési nehézségeket okozna.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Éci írta: 2014 február 01., szombat 12:37:42

Én 1 olyan zugban lakom ahol 5 lakás van egy villanyszerelő vállalkozó lakik a szomszédomban, állandó az autó forgalom, egy lakás lakatlan a többiek nem rendelkeznek gépkocsival. Nekem van egy személyautóm és az ablakommal szemben a lakatlan ház kerítése mellett parkolok, annak kapubejáróját szabadon hagyva. Mégis a vállalkozó örökös zaklatásának vagyok kitéve, mert nála nagy a forgalom. ."Jönnek a gyerekek" címszóval álljak ki a zugból. Hát kérdezem meddig terjed a hatalma és a lánya aki nem is lakik ott felszólított,hogy amennyiben nem állok el az autómmal úgy akár el is viteti. Nekem nincs a zugból kapubejáróm csak 1 ajtó amin ki-be járok, ezért vagyok kénytelen ott megállni.Nem vétek a szabályok ellen a szabad mozgást nem korlátozom,ellenben neki kertje van és a vendégei parkolhatnának ott vagy a zug végén az utcán.Arra is volt példa amikor elmentem az autóval akkor ők parkoltak oda és napokig ott hagyták akkor én kénytelen voltam az utcán a zugvégén megállni.Tehát ha én betartok minden szabályt akkor mi a gond????, de viszont ha szabálytalan vagyok akkor ők elkövetik ugyan azt a hibát. Meddig vagyok köteles ezt eltűrni, és hol szerezhetem be az ehhez szükséges iratokat,hogy ne zaklathassanak.Még egyszer ismétlem minden szabályt betartok kapubejárót szabadon hagyom,senkit a mozgásában nem korlátozok a forgalom zavartalan, tábla nem tiltja a parkolást várakozást,csak éppen a gyerekei és a vendégei nem tudnak olykor 5-6 autóval beállni, és mivel a zug is közterület nekem is jogom van hozzá, hogy a lakásom előtt parkoljak, ha a törvényt betartom.

A válaszoláshoz belépés szükséges
borey írta: 2013 október 15., kedd 06:35:31

T.Cím !

Az iránt érdeklődöm - valahol olvastam valamikor, de sajnos már nem emlékszem,hogy hol, a KRESZ-ben nem találtam meg - hogy hol, melyik jogszabály szól arról, amely szerint garázsnyílás előtt 5 méteres távolságon belül idegen gépjármű nem parkolhat !

Rendszeresen beparkolnak a garázsom elé, mindössze 3-3.5 métert szabadon hagyva a garázsnyílás előtt, eklora szabad hely azonban elégtelen a ki - és beálláshoz, a rendőr nem mindig jön segíteni elzavarni a szabálytalankodót .( több esetben is arra hivatkoztak,hogy más ügyekben intézkednek ) hatósági segítség nélkül pedig csak a szerencsén múlik, hogy ki - vagy éppen be tudok-e állni a garázsba.

A KRESZ 41 § (2) bek. c./pontja ugyan foglakolz9k a garázs előtti engedély nélküli parkolás kérdésével, azonban konkrétan azt a normát nem találom, amely a garázsnyílás előtti 5 méteres parkolási tilalomról szól !

Előre is köszönöm !

A válaszoláshoz belépés szükséges
mikolt írta: 2013 március 14., csütörtök 12:20:07

Ha az ember hirtelen meghibásodás miatt (kuplung) kénytelen az autóját leállítani, fizetős övezetben, kiteszi az elakadásjelző háromszöget, milyen alapon bünteti meg a parkolótársaság? Jogos ez egyáltalán?
Egy értetlen autós

A válaszoláshoz belépés szükséges
csati írta: 2012 november 01., csütörtök 17:17:11

Tisztelettel kérdezem, - a KRESZ 40.§ (5) h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;- a megállóhely útburkolati jel bele tartozik a kivételbe?

A válaszoláshoz belépés szükséges
j.boerica írta: 2012 január 12., csütörtök 14:48:32

A mi szomszédságunkban olyan - nem fehér emberek - laknak, akik ugy gondolják, hogy az egész utca az övék! A férfinek egy tonnás teherautója van, a nőnek suzukija, az 5 méter széles utcában parkolnak, nem tisztelik a szomszédokat, éjjel-nappal dübörög a dissel teherautó, hiszen a gázolajat a férfi cége fizeti, éjjel-nappal szól a jimbari a hálószobánk ablaka alatt. Az 5 m széles zsákutcánkba kénytelenek voltunk egy régi skodát leállitani a hálószobánk ablaka alá, hogy legalább az éjszakai álmunk békés legyen. Most hőbörögnek a sötétbőrüek és azért harcolnak, hogy a skodát vigyük el a házunk elől! Szerintetek kinek van igaza? Kötelesek vagyunk eltürni éjjel-nappal a terrort, vagy maradhat a skoda, mint végőpajzs??????
Icamama

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 augusztus 16., kedd 13:35:22
tbiudrl írta: 5 éve

Hát, így elmondás alapján azt gondolnám, hogy az út folytatása, csak ott már nincs mellette kialakított parkoló. Mindazonáltal, amennyiben zsákutca, akkor elvileg miért nem lehetne ott parkolni. Kissé talán túlbuzgó volt a büntető személy.



Ha megforduláshoz szükséges a megállás, az forgalmi oknak minősül. Nemcsak Y fordulónál, de ha egy odaérkező másik jármű miatt kell félbeszakítani a manővert, az is.

Ha elolvasod, mi a megállás a KRESZ-ben, akkor látható, hogy a megforduláshoz nem olyan okból állsz meg. Tehát, nem ki-, beszállás, ki-, bepakolás, stb. céljából. Az "egyéb ok" pedig, pl. ha vársz valakit.



Úgy gondolom, a jogalkotók abból indultak ki, hogy az egynyomon haladókat előzheted a saját sávodban, ha megvan a megfelelő oldaltávolság. Ezért az egynyomon haladó is elfér az autó mellett, ugyanazon sávban, vagyis nem kell a záróvonalat érintenie.

Elinduláskor meg a kerékpárosnak az úttest széléhez kell(ene) húzódnia, tehát kényelmesen el kell(ene) férni mellette. De a gyakorlat sokszor üti az elméletet. :)


Előzmények megtekintése

Nagy Magyarországon nem igazán jellemző hogy megfelelő oldaltávolságot lehet tartani sávon belül.Mert ugye olyan szélesek az utak a városokban.Ergo aki hozta ezt a szabályt nem igazán vett részt forgalomban, pláne piros lámpáknál.A biztonságos oldaltávolság az legalább másfél méter.Egy sáv 3.5-4 méter széles.Feltételezve hogy nem az út szélén közlekedek hanem a sáv közepén így 1-1 méter van kétoldalt.A biztonságos oldaltávolság pedig a sávon belül már ugrott is.Itt városi utakra gondolok, mert azon kívül szerencsére szélesebbek az utak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
tbiudrl írta: 2011 augusztus 16., kedd 12:41:56
supeti írta: 5 éve

Parkolásssal kapcsolatos kérdés: parkolási zóna tábla után, (egyirányú utcában, baloldalon fölfestett parkolóhelyek mellett) a jobb oldalon lévő nagyon széles "járdán" megálláskor a parkolási társaság büntethet-e jegy nélküli parkolásért? Szerintem nem, mert ahol az úttesten megengedett a parkolás, ott a járdán tilos a KRESZ szerint. Tehát úgy gondolom, ott maximum a közterületfelügyelet vagy a rendőrség bírságolhat, de a parkolási társaság nem. Jól gondolom?


Ez valóban jó kérdés. Azt kéne tudni, hogy a parkolási társaságnak milyen jogosultsága van. Csak a fizetés nélkül, ám szabályos helyen parkoló autókat büntetheti, vagy az összes szabálytalanul parkolót. Véleményem szerint, a közterületesek/rendőrök rájuk ruházzák ezt a lehetőséget is, ha szabályos, ha nem. Viszont, ha azt nézzük, hogy a társaság az általa bérelt és kiadott helyeket kell ellenőriznie, akkor a máshol parkolókhoz sok köze nem lehet.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Friss tesztek

DS5 BlueHDi 180 EAT6 teszt

Egy Citroën logóval kevesebb - DS5 teszt

A franciák divatmodellje tavaly óta annyira különcnek számít, hogy a Citroën nevet is ledobta magáról, és önálló márkaként, DS néven fut tovább. Legnagyobb és legerősebb változatát tettük próbára.


Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi ST3  teszt

Családi Mustang? Ford Focus ST Kombi 2.0 TDCi teszt

Dízelmotoros kombiként sokaknak fura a Ford Focus ST, ami akár még automata váltós is lehetne. És még így is a legtökösebb kompakt kombi.


Renault Mégane 1.6 dCi 130 Bose teszt

Hozhat új vevőket? Csúcsdízel Renault Mégane teszt

Az új Mégane kezdeti kínálatában a 130 lóerős 1.6-os a csúcsdízel. Már ez is megdöbbentően nagyot lép, nem csak a Renault-hívőket foghatja meg.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1maWF0

Hirdetés

FIAT tesztek

Fiat 500L 1.3 Mjet 16V PopStar teszt

De hiszen ez egy Multipla. Fiat 500L teszt

Megint van különleges kinézetű olasz egyterű, s az végül is mindegy, hogy nem Multipla, hanem 500 a neve. Azaz 500L. A Fiat új MPV-jét 1,3 literes dízelmotorral teszteltük.


Fiat Panda 1.2 8V Lounge teszt

Boldogsághormon. Fiat Panda teszt

Végre-valahára kipróbálhattuk az új Fiat Pandát, s bár messze nem tökéletes, továbbra is szerethető, stílusos, nagyon olasz kisautó. És az 1.2-es benzinmotornál nem kell jobb.


Fiat Freemont 2.0 Multijet Urban teszt

Az év meglepetése: Fiat Freemont Urban teszt

Amerikai génekből mexikói munkások által összerakott, olasz családi autót teszteltünk. Lehet jó egy ilyen multikulti kombináció?


Lengyel hétvége: a legolaszabb lengyel, Fiat 132 teszt

Polákmérgezés: lengyel prémiumautó teszt, Fiat 132

A 125-öst Olaszországban 1972-ben váltotta a 132-es, Lengyelországban 1974-től készült. Ilyet vezettünk.


Fiat Dobló Panorama 1.6 Mjet Emotion teszt

Hét ülés nagy térben - Fiat Dobló teszt

Hét ülést és csöppnyi poggyászteret vagy öt ülést és óriási csomagteret egyaránt adhat a Fiat Dobló, melyet legésszerűbb motorjával kaparintottunk próbára.


Még több FIAT teszt

Címlapon


Friss cikkek

Minden idők legkeményebb Skoda Octavia kiadását mutathatjuk

Íme az egyetlen, magyar kézben lévő kupás Octavia

24 órája – Sztori

A Hungaroringen sikerült szemügyre venni a vadiúj kupás Octaviákat, amik újjáéledésük első futamát hazánkban futják a hétvégén.


Vége a demonstrációnak, ám újabbat, még keményebbet ígérnek a taxisok

Egész Budapestet lezárnák a taxisok, ha nem lesz változás Videó

3 napja – Sztori

A taxisoknak nem a kormánnyal van bajuk - tudhattuk meg tüntetésük sajtótájékoztatóján. A budapestiektől elnézést kértek, ám jövő héten az egész fővárost lezárnák.


Taxis demonstráció miatt lezárások várhatók Budapest belvárosában

Hamarosan kezdődik: újabb taxis tüntetés Budapesten

3 napja – Sztori

A taxis szervezetek demonstrációja miatt a keddi napon útlezárások, forgalomkorlátozások várhatók a fővárosban.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FIAT 500 1.2 8V Color Therapy Dualogic 30 459 km!

FIAT 500 1.2 8V Color...

Ár: 2.498.000 Ft

Évjárat: 2012 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT 500 1.4 16V Sport 27.900.KM-SZ.KÖNYV-ÜVEGTETŐ

FIAT 500 1.4 16V Sport...

Ár: 2.990.000 Ft

Évjárat: 2011 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT 500 1.4 16V Sport

FIAT 500 1.4 16V Sport

Ár: 1.679.000 Ft

Évjárat: 2008 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!