0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Ilyen bírságokat oszthatnak az új szupertraffipaxok 

Lehet számolni - ezekről küldhet csekket a rendőrség új csodarendszere

Már két hét sincs felkészülni a rendőrség új, gyakorlatilag mindent látó és ellenőrző kamerarendszerére. Mutatjuk működését, bírságait.

Épp egy éve szolgálnak a változtatható helyű Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontok, április 5-én, nem egész két hét múlva pedig éles üzembe állnak a még több szabályszegésre figyelő fix kamerák

Épp egy éve szolgálnak a változtatható helyű Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontok, április 5-én, nem egész két hét múlva pedig éles üzembe állnak a még több szabályszegésre figyelő fix kamerák

Hétfői hír, hogy április 5-től, egészen konkrétan aznap reggel 8 órától a tavaly tavasszal (épp tegnap egy éve) üzembe állított 160 változtatható helyű KKEP (Komplex Közlekedési Ellenőrző Pont) mellé éles üzembe kerül a 365 fix telepítésű szupertraffipax, ami valójában nem 365 különböző mérési pontot jelent, csak mintegy 130-at, összesen 365 forgalmi sáv figyelésével.

Tudjuk egy ideje, hogy a sebesség mellett az autók rendszámát is leolvasó és azonosító, a műszaki vizsga érvényességét, a sofőr biztonsági övét, "kézből telefonálását" is ellenőrző készülék még az egyéb közlekedési szabályok betartását, illetve megszegését is figyeli. Kiszúrja a záróvonal átlépését, a busz-, illetve a leállósáv használatát vagy a piros lámpán áthajtást is. Kamerái ráadásul éjszaka is élesek, igen zord idő szükséges ahhoz, hogy ne lássanak. Detektorral persze fel lehet készülni a mérésekre, továbbá kritikaként felvethető, hogy a kamerák helyeit már tavaly közzétette a rendőrség, volt idő betáplálni a szükséges infókat a navigációs programokba, átlagsebesség-mérést pedig (egyelőre) az új kamerahálózattal sem alkalmaz a rendőrség.

Milyen bírságokat kaphatunk?
A kamerák által küldött bírságok egységesen a "drágább", nem helyszínen kiszabott tételek lesznek, az eddig is ismert rend szerint.

  • Sebességtúllépés kapcsán a már évek óta ismert 30-300 ezer forintos csekkek érkezhetnek.
  • Különösen (és persze indokoltan) drága a "leállósávban autózás", amit alkalmanként 100 ezer forintos tétellel számláz a rendőrség.
  • Komoly bírság, 40-60 ezer forint fizetendő lejárt műszaki vizsga miatt.
  • 60 ezer forint a "díj" vasúti átjáró tiltott jelzésének figyelmen kívül hagyásáért.
  • 50 ezer forint fizetendő a hagyományos közlekedési lámpa pirosán áthajtásért, illetve a kötelező haladási irány megszegéséért.
  • Egységesen 30 ezer forintos tétel a buszsávban haladás, a behajtási tilalom megszegése, a záróvonal átlépése és a kézből telefonálás.
  • Ha valaki nem halad, csak megáll a leállósávban (indokolatlanul), az 40 ezer forintba, ugyanez a buszsávban 20 ezer forintjába kerül.
  • Érdekes, de legfeljebb utóbbi összeg, azaz 20 ezer forint fizetendő a biztonsági öv be nem kapcsolása miatt is, de ha valaki csupán lakott területen mulasztja el az övcsatolást, az 10 ezer forinttal is megúszhatja azt.
Mind a biztonsági öv becsatolására, mind a kézből telefonálásra, továbbá még temérdek másra is figyelni fognak az új kamerák

Mind a biztonsági öv becsatolására, mind a kézből telefonálásra, továbbá még temérdek másra is figyelni fognak az új kamerák

Látható, a bírságok nem szerények, ahogyan eddig sem voltak azok, csak áprilistól egy kicsikét többször kerülhetnek kiszabásra.

A rendőrség hangsúlyozza, nem a pénzgyűjtés, hanem a közlekedésbiztonság javítása, a közlekedési mortalitás csökkentése a célja az új ellenőrzőrendszerrel.

Csak remélni tudjuk, hogy a nem olcsó, a 160 mobil sebességmérővel és minden kapcsolódó rendszerrel együtt 14,5 milliárd forintos (Európai Uniós forrásból finanszírozott) VÉDA rendszer valóban meghozza majd hatását.

Ez is érdekes lehet:
 

Oroszországból kötötték el az egyetlen Lada XRAY-t

Kicsit groteszk, de a hírek szerint a gyárból lopták el a Lada egyetlen példányban létező XRAY...

Porsche 718 Boxster S menetpróba

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb...

Spekulációs képen a következő generációs Dacia Duster

Gyári képen még nem, olasz dizájnerek elképzelése szerint azonban már látható a Dacia Duster...

A kiszámíthatóságáról híres Uber ezúttal meglepetést okozott

Toyota egyterű helyett Bugatti Veyronnal érkezett az uberes sofőr. Bár az autó részint sárga...

Még tovább nő a benzin ára, marad a gázolajé

Szerdán is jelentősebben drágult a benzin, pénteken pedig már csak annak ára kerül feljebb, a...

Piaci körkép: kabriók az átlagár alatt, az átlagkornál nem öregebben

Mind több kabriót választhatunk itthon használtan is. Nem csak drágán, hanem a piac átlagára...

Most már tényleg szinte mindent tudunk az új Alfa Romeo Giulia kínálatáról

Nyáron már hazánkban is piacon lesz a rég várt Alfa Romeo Giulia. Szinte minden adatát közzétette...

A Mercedes részecskeszűrővel szerelné a benzinmotorjait is

A modern dízelmotorok, pontosabban a velük szerelt autók tulajdonosainak egyik réme a részecskeszűrő...

SEAT Ibiza 1.4 16V Reference Cool, 2004 - használtteszt

Még 100 ezer kilométert sem futott, pedig már csaknem 12 éves? Egy kisautónál igaz is lehet...
 
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (28 db)

Macan írta: 2 hónapja

Én nem bízok hogy az útaink jobbak lesznek mert a beton kell a focipályák építésére és e miatt én a mocizást
befejeztem. Egy éve a Suzuki 400 Burgmanom ledobbot egy kátyú miatt és azonnal el is adtam...
Szavazni ? Az egyik kutya a másik eb.....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2 hónapja
Macan írta: 2 hónapja

BIZONY még-is eggyezünk akkor?

A rendőri statisztika úgy is hamis és nem mutatja ki a valós baleseti okokat. Legkönnyeb a gyorshajtásra hívatkozni és büntetni. De mi van az utak állapotával ahol igaz nem is lehet már még 50-el sem haladni

és az annó benzinpénzbe bevezetett "útpénzekről" meg nem beszélnek !! Az utak miatti autók állapotárol

sincs szó és arrol sem hogy a csóró nép nem tudja megfizetni a 10-en párezeres javítási rezsiórákat sem

és nemsokára még emelkednek mert már a szerelők fenekébe is bekötött pénztárgépet kell majd....netán

a maffiának ne teljen a kassza !! Netán azt is bevezetnék mint más országban hogy ne a miniszteri fizeté-

sekhez szabják a büntetést vagy legalább figyelembe vennék a "delikvensek" anyagi helyzetét. Orbáncunk

ha látna a földön 10.000-est biza még le sem hajolna hogy felvegye míg másoknak 10 napi eledele az ösz-

szeg !! A sebességet átlépők között is különbözetet teszek, vannak milliárdos rohangálók akiknek még a

300 ezer kifizetése is aprópénz míg az átlagos sofőr néha lépi át a megengedett sebességet .

Írod időben indulni..de mennyivel? Honnét tudhatom hogy merre milyen /kátyús/ az út? Vagy más akadály?

Hiába számítok egy átlagos sebességet ha még néhol 50-el sem lehet haladni..és épp ilyenkor az ember

siet behozni a lemaradást és....

Netán az autópályák sem lennének autóskoppasztók? Ha magyar bevételekhez szabnák a díjjakat akkor

azt a kevés autópályát használnák az emberek de így??

Szóval lenne még sok észrevétel de ....


Tisztelt Macan!

Ezekben a dolgokban igazad van úgy gondolom,de mikor vették figyelembe az autós érdekeit?Utak állapota?Az agyrém, mivel motoros is vagyok, ezt teljes mértékig aláírom.Pénz lehúzás az is igaz, mint írtam,de nem mi tehetünk róla, hogy mire költik, az is igaz.Mi csak 1-et tehetünk SZAVAZUNK a megfelelő időben csak KIRE???Sajnos ez egy ilyen ABSZURDISZTÁN!!! Minden téren.
Mikor indulj el? az nem túl bonyolult, Google térkép+fél, háromnegyed óra, ha messzire megy az ember, persze a messze is relatív ebben a kis országban.Még hozzátenném, hogy én is megnézem a bírságok tól/ig határait, figyelembe véve a sebességmutató pontosságát is, nekem az jött ki, hogy 100km-nél még nincs bünti 90-es határnál.Azért nyilván nem lehet ki milliméterezni, de egy kis túllépés még nem gáz, pl.: 50 helyett 58 az belefér és máris komfortosabb a haladás, persze ha engedi a helyzet.
Ismeretlen helyen nem lehet kiszámítani milyen útra megy az ember ezért kell egy kis ráhagyás az időre.
Persze ezeket a dolgokat lehet a végtelenségig ragozni, úgy ahogy írod, de bízzunk benne, hogy lassan jobb utakon is közlekedhetünk.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 2 hónapja

BIZONY még-is eggyezünk akkor?
A rendőri statisztika úgy is hamis és nem mutatja ki a valós baleseti okokat. Legkönnyeb a gyorshajtásra hívatkozni és büntetni. De mi van az utak állapotával ahol igaz nem is lehet már még 50-el sem haladni
és az annó benzinpénzbe bevezetett "útpénzekről" meg nem beszélnek !! Az utak miatti autók állapotárol
sincs szó és arrol sem hogy a csóró nép nem tudja megfizetni a 10-en párezeres javítási rezsiórákat sem
és nemsokára még emelkednek mert már a szerelők fenekébe is bekötött pénztárgépet kell majd....netán
a maffiának ne teljen a kassza !! Netán azt is bevezetnék mint más országban hogy ne a miniszteri fizeté-
sekhez szabják a büntetést vagy legalább figyelembe vennék a "delikvensek" anyagi helyzetét. Orbáncunk
ha látna a földön 10.000-est biza még le sem hajolna hogy felvegye míg másoknak 10 napi eledele az ösz-
szeg !! A sebességet átlépők között is különbözetet teszek, vannak milliárdos rohangálók akiknek még a
300 ezer kifizetése is aprópénz míg az átlagos sofőr néha lépi át a megengedett sebességet .
Írod időben indulni..de mennyivel? Honnét tudhatom hogy merre milyen /kátyús/ az út? Vagy más akadály?
Hiába számítok egy átlagos sebességet ha még néhol 50-el sem lehet haladni..és épp ilyenkor az ember
siet behozni a lemaradást és....
Netán az autópályák sem lennének autóskoppasztók? Ha magyar bevételekhez szabnák a díjjakat akkor
azt a kevés autópályát használnák az emberek de így??
Szóval lenne még sok észrevétel de ....

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2 hónapja
Macan írta: 2 hónapja

Tisztelt Rőzse, az a fogalom azt takarja hogy féltik nehogy kevesebb adó és más sarcfizető lessz. Ugyanis

még vidéken is a mortalitás a halálozást jelenti.

Máskülönben mi a bunkóság ha valaki siet és gyorsan vezet?

Továbbá ..szerintem aki gyorsan vezet az jobban is figyeli a forgalmat, nem mint a lassú trutymó aki szanaszét

bámészkodik csak nem az előtte és mögötte haladókat figyeli !!


Tisztelt Macan!

Csak azt kívánom neked, hogy közlekedj még nagyon sokáig, egyszer csak rájössz miért bunkózom az agresszív gyors hajtókat.Továbbá idézlek"Továbbá ..szerintem aki gyorsan vezet az jobban is figyeli a forgalmat" Ez igaz, de az is, hogy sokkal több veszélyt rejt az ilyen típusú vezetés, nem beszélve arról hány vétlen embert veszélyeztet.Természetesen a lassú trutymó is pont olyan veszélyes én nem azokról beszéltem, ha értetted volna.A pénz lehúzással maximálisan egyetértek, ha így érzik egyesek,de a közlekedési morál rendes kerékvágásba terelését nem lehet potom pénzekkel elérni.
Egyébként meg hova a f...omba siet???Ezek nem 1x sietnek hanem mindig, mert aki 1x 1x siet az még nagyobb veszélyt rejt (másokra főleg)nem gondolod???Mint írtam át kell gondolni mikor kellene elindulni, hogy normálisan közlekedve érjen oda, ha nem sikerül akkor elkésett azt ennyi.Nem mind egy, hogy ki fizeti meg a sietés árát, mert hogy 1x meg kell az csak idő kérdése úgy gondolom, csak én ne legyek ott, de jó ha más se.

A válaszoláshoz belépés szükséges
oranT írta: 2 hónapja

Ez mind szép és jó, de lassan rendőr államban élünk a sok kamerától. Hivatkozva a szabályok betartatására de az senkinek nem jut eszébe, hogy inkább az utazás körülményeit kellene javítani? Kis országunkban nem lehet a mai napig úgy normálisan közlekedni, hogy ne keljen a fővárosi tumultust igénybe venni! Most ha valaki délről északra tart, vagy keletről nyugatra akkor hogy jut el? Menjen mindenki a fővároson keresztül mert arra megy minden normális autóút. Szerintem ez nagyon gáz. Persze, hogy tele a hócipője mindenkinek az utazással, hiszen minden falun, bolhatelepen át kell menni és 50-re kell lassítani ráadásul sz@r utakon. Ez közlekedés? Vicc. Ráadásul az edény osz....kokat ez sem foglya visszatartani akik versenypályán érzik magukat a magyar utakon, mintha rájuk nem vonatkozna a szabályokból semmi. Mert a magyar már nem mer kihágni, de a külföldi az sz@rik az egészre! Aki betartja a seb. határokat java része honfitárs, ezt jó ideje tapasztalom. Egyébként meg uram bocsá előfordul, hogy gyorsabban kell menni mert oka van még ha ez a szervek számára nem is létezik, de az út, utak a közlekedés van az emberért és nem az ember a szabályokért. Kellenek a szabályok de ne tévesszük már szem elől a célt! Ja, hogy a lehúzás a cél? Bocs elfeledtem! Mert tényleg olyan már ez az egész. Vagy azért gombolnak le mert a normális utat választod ahol mondjuk lehet haladni is, már ha a rengeteg k..va kamiontól lehet egyáltalán, vagy mert 95-el haladtál rosszkor nem jó helyen. Szóval én is le flexelném az összes ilyen fost de nem azért mert állandó gyorshajtó vagyok, hanem mert megalázó! Egy km-ekre belátható szakaszon ahol sehol senki rajtam kívül, nehogy már lelkiismeret furdalásom legyen ha 100-al megyek 90 helyett!! Álljon már meg a fáklyás menet!! De mi ezt is le fogjuk nyelni mert lenyelünk mindent. Sokszor van, hogy 300km kell mennem de egy rémálom az utazás a sok lakott terület miatt meg a seb. korlátozások miatt. 82-es, 83-as, 85-ös utak egy vicc! Ezek főutak? Hova a túróba tűnik el a rengeteg lóvé amit egyébként is lehúznak rólunk?? Mert, hogy nem a magyar utakba landol az egész az biztos!! Na erről kellene beszélni nem a "edény" VÉDA nevű kísérleti patkány megfigyelőről!! Utakat akarunk amik járhatóak gyorsan, biztonságosan és nem pedig kukucskálókat! Magyarország szeretlek! Jól hangzik nem? Á, röhögnöm kell.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 2 hónapja

Tisztelt Rőzse, az a fogalom azt takarja hogy féltik nehogy kevesebb adó és más sarcfizető lessz. Ugyanis
még vidéken is a mortalitás a halálozást jelenti.
Máskülönben mi a bunkóság ha valaki siet és gyorsan vezet?
Továbbá ..szerintem aki gyorsan vezet az jobban is figyeli a forgalmat, nem mint a lassú trutymó aki szanaszét
bámészkodik csak nem az előtte és mögötte haladókat figyeli !!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Rőzse írta: 2 hónapja

Ez a fogalmazás, hogy "közlekedési mortalitás csökkentése" enyhén szólva értelmetlen.
Szerintem közlekedési morált akart írni a szerző, vagy valami pesti szleng lehet, amit vidéki létemre nem ismerek.Ezért utána néztem a kifejezésnek,de sajna nem találtam értelmezést rá.
A "mortalitást" kimondottan az egészségügyi dolgokkal kapcsolatban használják nem közlekedésre.
Egyébként meg az a véleményem, hogy igenis erős büntetések kellenek a közlekedési morál normális mederbe tereléséhez.Még mindig sok az agresszív bunkó az utakon aki nem közlekedik, hanem úgy vezet mintha mindenkinek meg kellene alázkodni előtte, lehetne még sok mindent mondani rájuk.
Meg kellene már tanulni előzékenyen, udvariasan a szabályok betartásával közlekedni, akkor is odaér mindenki ahova akar, legfeljebb előbb kell elindulni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
EndOfAnError írta: 2 hónapja
Macan írta: 2 hónapja

Te görényfajzat ..ugy néz ki hogy te is a orbánc maffiához tartozol és így kiakadtál ??!!

Netán csak a képen látható piát ittad meg ...Ha te is olyan bevételből élnél mint a nép 80 %-a nem lenne

pénzed még az üres üvegre sem !!


Hagyjad szegényt elgurulrt a gyógyszere.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 2 hónapja

Te görényfajzat ..ugy néz ki hogy te is a orbánc maffiához tartozol és így kiakadtál ??!!
Netán csak a képen látható piát ittad meg ...Ha te is olyan bevételből élnél mint a nép 80 %-a nem lenne
pénzed még az üres üvegre sem !!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Görénymentesítő írta: 2 hónapja
Bezzenev írta: 2 hónapja

"A rendőrség hangsúlyozza, nem a pénzgyűjtés, hanem a közlekedésbiztonság javítása, a közlekedési mortalitás csökkentése a célja az új ellenőrzőrendszerrel."



ezt a megagigabullshitet !!!! de a legnagyobb kedvencem, hogy itthon pl. az osztrák büntihez képest 3-4 szeresek a tételek ! az emberek meg átlagosan a negyedét keresik......

hiába noh, ha impotensek a kormányaink, akkor ilyen anomáliák (és még rengeteg) felfedezhető szeretett hazánkban :)


"de a legnagyobb kedvencem, hogy itthon pl. az osztrák büntihez képest 3-4 szeresek a tételek ! az emberek meg átlagosan a negyedét keresik......"
Mondatod első fele nem igaz.
Mondatod második fele pedig baromság, mert a büntetés az nem segély, hanem a visszatartás eszköze.

Leülhetsz, elégtelen.

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Porsche Macan GTS menetpróba

A Porsche crossover, ami igazából sportautó

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Bűnbe visz! Lexus IS 200t teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja. Aki viszont bármi másból ül át, az imádni fogja.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.

Még több teszt

Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Mercedes 1-2-3-4 győzelem a Nürburgring 24 óráson

Magyar siker a zöld pokolban - Walter Csabi kategóriagyőztes

Tegnap – Sztori

Történelmet írt Walter Csaba, aki első magyarként ért el kategóriagyőzelmet 3 német társával a legendás Nürburgring 24 órás versenyen.


Autópályán hajtott végre kényszerleszállást egy Cessna

Repülő landolt az M1-M7 közös bevezetőjénél

Tegnap – Sztori

Pedig még autópálya-matricája sincs. Reméljük, nem mérte be a VÉDA az M1-M7 autópályán landolásra kényszerülő Cessna 152-est ma délelőtt.


SSGTI Trackday - Kakucs Ring

Így csapatnak a suzukisok - Kakucson jártunk

3 napja – Sztori

Előkerültek a slick gumik, ordítottak a GTI motorok, az aszfaltot karcolták a 15-ös kerekek. Ilyen pályanap csakis Magyarországon létezhet.


Használtautó.hu

FORD MONDEO 1.8 TDCi Trend

FORD MONDEO 1.8 TDCi T...

Ár: 1.950.000 Ft

Évjárat: 2008

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

SEAT TOLEDO 1.6 Signo Plus ABS DIGIT KLÍMA 4 EL.ABLAK

SEAT TOLEDO 1.6 Signo...

Ár: 779.000 Ft

Évjárat: 2001 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

FORD ESCORT 1.6 16V Ghia

FORD ESCORT 1.6 16V Ghia

Ár: 165.000 Ft

Évjárat: 1995

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!